Witam. Żadnych kombinacji, zgodnie z instrukcją (sprężyna sama naciąga i jest dobrze, oczywiście sprężyna nowa). Jaśniej cały zestaw rozrządu nowy i poprawny montaż a będzie dobrze.
chłopie prostszego rozrzadu niema!! cecha u gory i nadole tam jest tylko napinacz na rozrzadzie. imbus i w droge a i tu niespodzianka!! silnik bez kolizyjny :D czyli jak cos nie pojdzie nic nie stanie!!
8mm przerwa ma być. Pomiędzy napinaczem a blachą z rolki napinającej. Regulujesz napinaczem. Zakładasz pasek, napinasz tak żeby wyjąć blokadę z napinacza bez użycia siły. Popuszczasz napinacz, aż będzie przerwa 8mm.
Chodzi Tobie o sposób naciągnięcia pasków.... . Ja bym zastosował dwie np. niepotrzebne rolki od napinania paska rozrządu , lub łożyska kulkowe , do tego bym obmyślił jakieś mocowanie z możliwością regulacji . Umieścił bym to w połowie długości pasków...... .
A to coś nowego. Bezkolizyjne diesle też są? Co do śrub głowicy - obligatoryjnie nowe. Nie ma czegoś takiego jak powtórne zakładanie starych i nie ma to związku z możliwością urwania. Przy okazji uszczelniacze zaworów sobie wymień.
Siema. Mam takie pytanie ogólne. Przeprowadzacie naprawę wymagającą rozebrania rozrządu. Potem składacie. Jak mocno napinacie rozrząd? Dokładnie tak jak w instrukcji? Czy sprawdzacie jak było poprzednio i tak ustawiacie? Konkretnie robię teraz 1.9 AWX, instrukcja nakazuje ustawić na 4 mm, ale na starym rozrządzie jest jakieś 8 mm. Rozrząd ma gdzieś...
Witam, mój problem polega na tym że nie wiem jak użyć klucza specjalnego do napinania rozrządu. Nie wiem gdzie wkręcić śrubkę ósemkę od tego klucza. Czy ktoś używał takiego klucza i może mi powiedziec mniej więcej co i jak? Dziękuje
Właśnie o to chodzi żebyś mógł poluzować gdy jest zablokowane i skorygować. Tak jak napisałeś, blokujesz wałek nie wieniec. Składasz wszystko napinasz rozrząd, wszystkie blokady założone i kółko zwolnione, wtedy dokręcasz te śrubki i rozrząd jest tak jak ma być.
Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak wygląda prawidłowa procedura napinania paska rozrządu w silniku A17DTC? Czy należy wyjąć blokady i cofnąć wał o 60° jak w starszych modelach tego silnika? Czy napina się na zablokowanych kołach (trochę to nielogiczne)? Jaki jest moment dokręcenia śruby centralnej wału oraz śruby koła wałka rozrządu?
Znaki na kole wałka rozrządu i pompy wtryskowej zgadzały się ze znakami na pasku? W jaki sposób napinałeś rozrząd? Koło na wale korbowym było "pływające"? Czy koło na wałku rozrządu było z "fasolkami"?
ja też mam dwa rodzaje śrub z wymiennymi gwintami ale to nie pasuje nigdzie... tam gdzie łapa jest przykręcana mam 10x1,25 a takiej śruby nie miałem w zestawie... w stilo też jest taka blaszana osłona na 3 śruby w miejscu środkowej wkręcam własnoręcznie zrobioną blokade która słuzy tylko do unieruchomienie wału na czas napinania paska.
Silnik chyba bezkolizyjny, rozrząd prosty a zarazem beznadziejny w montażu - napinanie pompą wody ala sam fuhrer :/.
Do napinania paska rozrządu służy napinacz a nie pompa wodna, do prawidłowego ustawienia rozrządu wykorzystuje się znaki na kołach zębatych, które mają się zgrywać ze znakami na bloku silnika lub wewn. pokrywie rozrządu. Kolega OWIK dokładnie tłumaczył. Gdy tego nie znajdziesz to może lepiej się za to nie bierz. Możesz takie znaki sam zrobić ale nie...
Dokładnie tak. Tylko zwróć uwagę na koło pływajace, żeby podczas napinania paska nie blokowalo się o wałek.
A widziałeś kiedyś instrukcje w napinaczu ? Bo ja jeszcze nie... ^^ Prawdopodobnie będzie to klucz taki (górny ): http://obrazki.elektroda.pl/6503494000_1... Dodano po 5 To jak nikt nie wie czym to się napina ? :/
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
Kzfr montuje się obojętnie nie ma żadnych znaków. ustawiasz na blokady walki napinasz pasek rozrządu i przykręcasz kzfr.
A rolka napinająca paska rozrządu jaki moment i o jaką pompę chodzi? Chodzi o pompę paliwa. Rolka napinająca 45Nm
Jeśli to 4 cylindry to silnik jest bezawaryjny nie ma filozofi z rozrządem napinaniem itp. ,gorzej jak trzy cylindrówka.
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Witam. Nie znalazłem tego w wyszukiwarce więc pisze. Kupiłem niedawno Passata B4 1.8 i chciałbym wymienić pasek rozrządu wraz z rolką. Teoretycznie wszystko wiem poza jednym wyjątkiem. Czy do rolki napinającej potrzebny jest specjalny klucz, jeżeli tak to gdzie można go nabyć? Pozdrawiam.
silnik ABD nie ma napinacza,pasek rozrządu napinany jest pompą wody najprawdopodobniej poszła pompa.
basiabb-80 Człowieku przecież ci napisałem że napinacze rozrządu napinają pasek w jedną strone a jak silnik ma obroty szarpane wynikające z kompresji cylindrów to pasek rozrządu się luzuje i naciąga w rytm sprężania.
I tak trzymać. Blokady rozrzadu to specjalne krzywki, płaskowniki i inne elementy ze stali, które przykręca się (lub wkłada) w zaczepy (otwory technologiczne w bloku silnika) w celu unieruchomienia części silnika (pompa wysokiego ciśnienia, koła zębate, koło zamachowe, a także blokaby wałków rozrządu lub szpilki do napinania paska rozrządu) na czas...
Oznaczenie silnika : D14Z6
blokada wału za rozrusznikiem i blokada wałka, jeden z najprostszych rozrządów pasek zakładasz od wału ,pompa ,koło wałka,napinacz, pompa płynu ,jak masz fasolki w kole rozrządu to luzujesz 3 śruby (klucz 13)napinasz i dokręcasz śruby
Dodam, że napinacz paska rozrządu napinamy w lewo. Przy napinaniu w prawo będzie ocierał o śrubkę M6 od zaworu regulacji ciśnienia oleju w silniku. Jak silnik jest w pojeździe to trudno zauważyć tą wystającą śrubkę. Składałem silnik w ktorym uszkodził się pasek rozrządu. Jeden popychacz zgięło ale silnika nie uszkodziło. Wypadła plastikowa zaślepka...
Na nowym pasku napinasz na kreskę we wgłębieniu , jeżeli potem zachodzi konieczność zluzowania paska napinasz na kreskę po lewej stronie , pasek pracujący dłużej niż dwie godziny uważa się za używany .
https://obrazki.elektroda.pl/9563195800_... Nie trzeba żadnych blokad, jedynie zalecany jest przyrząd do przytrzymania koła pasowego, ale to tylko taka sugestia. Nie przejmuj się tym czy znak będzie po środku wycięcia czy na początku, takie różnice są dopuszczalne i wystąpią na pewno po wymianie. Różnica jednego zęba to coś czym dopiero...
W poziomie między kołami rozrządu? Nie między kołami a w miejscu napinania łańcucha.
tak, tak właśnie trzeba zrobić, lub też połączyć tą pompę paskiem rozrządu, wtedy nie trzeba mocno napinać zwykłego paska i się nie wytrze (tak szybko) pompa, ale najlepiej dorobić łożysko chociaż jedno na wałek z przodu
Jak by był kli uszkodzony to by nie odpalał po ustawieniu ,chyba że autor słabo skręcił.Moduł zęba na pasku rozrządu ten sam ? W dobrą stronę napinasz rolkę ??
Napinanie łańcucha za pomocą rolki napinającej pasek rozrządu z samochodu,jak się nie mylę Audi VW, wytrzymuje, w końcu niemieckie, to solidne :D Jak zdechnie, to mam jeszcze kilkadziesiąt na zmianę :D
Zły montaż paska rozrządu-1% ze trafił na to samo miejsce koło powinno być poluzowane przy napinaniu paska (ustawienie wałka rozrządu-podniesienie 2 krzywki wałka 0.53 mm ustawienie pompy wtryskowej 0.9mm OT na kole zamachowym pod metalową pokrywą)
Sprawdź kolego dokładnie czy hałas nie dochodzi spod pokrywy zaworów z łańcucha łączącego oba wałki rozrządu. Jest napinany przez nastawnik/napinacz hydrauliczny(koszt w ASO około 2400pln).
Jest klin. Wał masz zablokować by się nie przestawiał gdy będziesz napinać pasek.
"cały napinacz się luzuje" czy to znaczy że napinasz go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara? Powinno się napinać zgodnie z ruchem.
Centralna śruba na wale 95Nm + 30° + 15°. Rolna napinająca 20Nm. Koła na rozrządzie 50Nm + 60°+ 15°
no niestety ja mam hydrauliczny, jak bym wiedział co i jak zrobić to bym zmienił chętnie na samą rolkę napinającą
sprężynę zaczęli stosować od czerwca 94 roku. w tym modelu jest rolka z otworem na klucz imbus, którym to odpowiednio napinasz pasek
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Witam! Mam pytanie! Potrzebuję dane techniczne silnika opla kadeta 1,6 ohc . Założyłem taki do swojego opla astry i chciałbym go zidentyfikować . Dodam że rozrząd jest napinany pompą wodną a nie samonapinaczem czy to jest jakaś starsza wersja?
Koło wałka rozrządu jest na stożku i w celu dokładnego napięcia paska powinno je się poluzować tak żeby można było nim normalnie obracać i wtedy napinać pasek.
Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu{blokadami}, do napięcia paska tensjometr, ty z pewnością napinałeś na chybił trafił.
To w dwie osoby, napinasz te 2 mimośrody naraz a druga osoba dokręca śrube napinacza.
Słabiutki rozrząd pewnie od chińczyka :) Ja po przejściu na łańcuch 420 z zębatkami nawet nie muszę napinać zestawu co 200km jak na 25H. Święty spokój, tylko czysta przyjemność z jazdy została.
Jeszcze Narzędzie blokujące wał korbowy, Ściągacz, Klucz do krążków napinających.
W starszej generacji przy za mocno napiętym pasku rozrządu wyje pompa wody. Zakładam że tu też może tak być, w końcu to nadal D seria. Jeżeli zaczęło wyć po wymianie lub jakiś czas po wymianie rozrządu to stawał bym właśnie na tą przyczynę. Prosty rozrząd ustawiany na znaki, procedura napinania paska też nie jest skomplikowana, a mimo to niektórzy "mechanicy"...
Sprawdź rolki prowadzące i napinające paska rozrządu. Gdy sam tego nie ogarniasz to nie ruszaj, tylko zaprowadź do fachowca.
Wymien czujnik dla swietego spokoju roboty na kilkanascie minut i koszt kilkunastu zlotych. Po regeneracji każda pompka wyregulowana na dziwgniach ? i druga ważna sprawa, czy koło wałka rozrzadu było luzowane (3 sruby na 13) przy napinaniu paska rozrządu ? Bo niestety wielu ludzi tego nie robi, a to jest bardzo istotne do prawidłowego ustawienia rozrządu...
Nie wiem jak w bls ale coś mi tu nie pasuje znak 4Z powinien wskazywać to wcięcie. Czy przy napinaniu paska poluzowałeś 3 śruby na kole rozrządu?
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Napisał kolega wyżej ściągnij pokrywę z tyłu wałka rozrządu zakładasz blokadę delikatnie dokręcasz koło zakładasz pasek napinasz dokręcasz koło zakładasz pokrywę i gotowe.
Pasek jest napinany pompą wody, należy ją popuścić, jest przykręcona do bloku silnika trzema śrubami (uważaj bo płyn się będzie lał), następnie należy ją przekręcić tylko nie pamiętam w którą stronę. Ustawiasz rozrząd na znaki, zakładasz pasek i napinasz pompą wody postępując odwrotnie jak napisałem wyżej.
Pasek napinasz przyrządem?
Koło wałka tak powinno być ustawione ale ja bym jeszcze sprawdził wałek czy jest tak jak pisałem. I ten wał musisz ustawić na znaki a żeby ci koło rozrządu nie uciekło podczas napinania musisz je zablokować na wałku z tyłu to samo odnosi się do kola wału.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Za mocno napinasz pasek.
A może pompa wody? Nic innego tam nie ma . No jeszcze jest jedna rolka napinająca pasek rozrządu,zgadywanki.
W tym silniku pasek rozrządu jest bardzo mocno napinany i wszystkie łożyska w rolkach jak i pompie wody pracują pod bardzo dużymi obciążeniami. Najczęściej podcieka wałek pompy wody, wymiana rozrządu bez pompy w tym silniku to głupota, nawet jak na starym nie cieknie to po ponownym założeniu zazwyczaj zaczyna.
Witam Podczas wymiany rozrządu i napinania paska za luźne napięcie spowodował przesunięcie kilku ząbków tak że nie mogłem już wrócić do ustawień przed rozebraniem. Mam zaznaczone na pasku rozrządu które ząbki zachodziły na znak na kole wałka rozrządu a które na znak na kole wału korbowego. Jak raz kręci się wałek rozrządu to dwa razy obraca się wał...
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
ja zawsze ustawiam koło zamachowe w punkcie 0 wałek rozrządu blokuje się po zdjęciu pokrywy klawiatyry i robie nacięcie na pompie wtryskowej jeśki takiego nie ma , reszta juz jes nieważna potem zakładam nowy pasek i napinam go napinaczem.Potem robie jeden obrót wałe aby sprawdzić czy wszystko jest ok i to wszystko.Odpalam silnik i pyka sobie prawidłowo.
Pasek napinany jest napinaczem. Do wymiany potrzebujesz blokady , ponieważ zamontowany w tym silniku jest wariator do zmiennej fazy rozrządu.
Witam, mam problem z napięciem paska rozrządu w Corsie B '95r 1.4i 8V, brakuje mi regulacji na rolce... Jaka może być tego przyczyna? Rolka jest dobrze założona, tak jak było przy demontażu.
Witam jeśli,to taki rozrząd jak na zdjęciu wyżej,to przy zablokowanych wałkach,fazator napinasz maksymalnie w lewo i zakładasz pasek. wyciągnij blokady, i poobracaj kilka razy wałem. Te silniki mają specyficznie niskie obroty na biegu jałowym: 650-700 obr./min.Niech cie to nie zmyli po odpaleniu.
witam po długim czasie po przeszło roku borykania sie z wymienionymi problemami znalazłem faktyczne przyczyny. 1.Pierwsza to taka, że w audi a4 zastosowany był napinacz wałków rozrządu(058 109 217) zaś w passacie zastosowany został nastawnik zmiennych faz rozrządu(058 109 088 B) który jednocześnie pełni funkcje napinacza wałków. Zmiana faz rozrządu...
Witam sedrecznie. Z własnego doświadczenia wiem, że już głowica powinna być uszkodzona, ale poprzedni właściciel już 2 razy przełożyl bezmózgowo tylko sam pasek i narobił ok 5 tyśiecy kilometró ( za pierwszym razem), za drugim narobił ok. 2 tysięcy kilometrów. Więc może do trzech razy sztuka, tylko ja wymieniam cały rozrząd, bo cały jego problem z paskami...
A ja myślałem że to jest zmiana kąta wtrysku, a co do napinania paska to po co jest napinacz paska rozrządu ze wskaźnikiem napięcia?
Pasek stosowny do tego silnika? Kierunek pracy paska odpowiedni? Wał opierasz na blokadzie, wkładasz blokadę w kółko rozrządu, luzujesz szóstki i napinasz pasek, tak robisz? Czepiam się tego ponieważ w pierwszym poście napisałeś że ktoś wymieniał i nie bardzo po wymianie chodził.
Kolega majsster dobrze mówi - oglądałeś resztę silnika? Coś mi nie gra na tych zdjęciach, przy prawidłowo złożonym rozrządzie 3 śruby powinny być mniej więcej w połowie fasolek a znak 4z po środku pomiędzy blaszkami Patrząc na śruby synchronizację masz na + patrząc po znaku na - choć śruby są mało ważne. Czy podczas napinania paska poluzowałeś 3 śruby...
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Witam Podczepiam się do tematu. Zauważyłem że przy specyficznym dodaniu lekko gazu jest pukniecie w okolicach rozrządu na samej gorze. Nie zawsze mi się to uda zrobił ale zainteresowało mnie to. I na zimnym dzisiaj jak odpaliłem zauważyłem jak wy było słychać rozrząd ale po chwili 5s ucichło . Za drugim razem odpaliłem i było ok. Peugeot 308 Silnik...
Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku,...
I wszystko jasne. Podziękowania :) W moim DW12 nie ma wskaźników. Chyba że chodzi o otwór do napinania i punkty charakterystyczne typu krawędź pompy czy śruba.
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
To jest rolka samonapinająca. Normalne jest, że jak pociągniesz za pasek, to naprężenie rolki /wskazówka wskazuje większy naciąg/. Dodam, że rolkę ta napinamy pokręcając „imbusem” w lewo.
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Witam, mam takie małe pytanie, bo miałem się zabierać za wymianę czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie Dodge Avenger 2.0 CRD 140 km (Btw taki sam silnik co w Passacie B6 czy Audi). I zobaczyłem, że dziura, przez którą mam przepuścić ten czujnik, jest za kołem napinającym paska rozrządu i czy w tym przypadku muszę go całego blokować, czy tylko...
Punkty instalacji blokad, procedura napinania paska, momenty, kąty, tego potrzebuję z instrukcji. Że mam rozkręcić i potem skręcić to się domyślam.
W D15Z6 naciag paska reguluje się przesuwając alternator, ale nie pamiętam jak jest w D15B2. Za tą poradę otrzymujesz ostrzeżenie! Następnym razem czytaj dokładnie wątek, w którym zamierzasz zabrać głos! Ja w życiu nie widziałem, aby pasek rozrządu był napinany alternatorem - w żadnym aucie!
Napinasz pompa wody, przyjrzyj się na starą przed wyjęciem, jak dobrze mi się kojarzy to osłona trochę przeszkadza w wykręceniu śruby. Pasek w zaznaczonym miejscu ma się dać przekręcić ręką o 90*
Oczywiście blokady nasz i pasek napinany na luźnych/nie skręconych kołach? Nie pasuje ten opis do koła kzfr bo ono najczęściej hałasuje zaraz po uruchomieniu i od najniższych ibrotów. Chyba nie pozostaje ci nic innego jak zrzucić pasek i sprawdzić czy kzfr nie ma luzu.
Dzięki za info. Jeszcze jedno pytanko. Pasek wymieniamy razem z pompą wody? Zawsze? Bo wiem że tam nie ma napinacza i pasek napinamy pompą... Tak?
Zdecydowanie kupić drugi silnik i założyć od razu nowy rozrząd. Naprawa po zerwaniu paska będzie bardzo kosztowna i nie ma gwarancji że czegoś nie przeoczy się . No i nie wiadomo jaka była przyczyna zerwania się paska skoro był wymieniany - czy zatarło się któreś łożysko od napinania czy ???
Po nagraniu wnioskuję , że to rolka napinająca pasek rozrządu .
Witam. Do ustawienia naprężenia paska rozrządu w niektórych silnikach potrzeba miernika naprężenia paska(tak podają książki). Czy używacie takich przyrządów? A jeśli nie, to czy się kierować przy napinaniu paska w takich autach? Z góry dzięki, pozdrawiam.
Odkopuję temat. Dziś robiłem silnik x16xel. Jest on miksem 1.6 i 1.8 z tego co zauważyłem. Koła zębate rozrządu od 1.8, reszta od 1.6. Wszystko proste gdyby nie pompa wody i jej napinanie. Autodata, Atris Technik oraz instrukcja producenta Gates podają źle. Podają, że należy ustawić korpus pompy który działa jak mimośród, na znak którego na pompie nie...
ja mam autodate i niema tam specjalnych przyzadów do blokowania silnika jezeli oto ci chodzi . tylko puller tensioner do napinania paska. pozdro i pisz o efektach
Cóż przyjacielu, coś musiałeś źle złożyć albo czegoś nie wymieniłeś :/ 1. jeżeli jesteś w stanie na słuch zlokalizować stukot poniżej głowicy to możliwości są następujące: - obrócona panewka; - zły wymiar panewki - źle złożona stopa korowodu (dla hejterów - da się, już wiele w życiu widziałem, nawet odwrotnie założoną łamaną stopkę) - niewycentrowany...
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Obecnie silnik pracuje bardzo dobrze. Jak Kolega wymieniał to czym napinał pasek? Chodzi mi czym przesunął napinacz we właściwą pozycję?
Co do luzowania to wydaje mi się że napinam go prawidłowo. Jeżeli znowu pójdzie to wymienie pompe...
SKoro łańcuchy mają oznaczenia w tych samych miejscach to załóż łańcuch na znaczniki i poskręcaj. Przy skręcaniu i napinaniu MUSI ci się wszystko zgrać
Łańcuch napinany jest hydraulicznie, jak grzechocze to znak, że ma już dość.
Dzienki za odpowiedzi Ostatecznie silnik wyjechał z ramy bo wyjechała rolka napinająca pasek rozrządu, turbo miało dosyć duży luz góra dół dlatego pewnie wstawało od 2tys obrotów tak obstawiam
Przy napinaniu paska mógł się przestawić trochę dół silnika
napinania łańcucha łańcuch rozrządu rozrządu nissan
zasilanie dwubiegunowe akumulator webasto bateria wkrętarka naprawa
windows installer cleanup utility instrukcja agregatu prądotwórczego
Migający wyświetlacz LCD w zmywarce Beko - tylko jeden program działa Niskie ciśnienie wody a wydajność zmywarki