Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Witam udalo się dojsc co to było mam identycznie po odpieciu 1 sondy jest ok ale spalanie duże ok 11 a z zapieta sondą 7.5l. Ale wariuja obroty i na jałowym nie może wejscoś na obroty do tego strzela jak w wrc😊ale nie rusza pomocy pozdrawiam
Otóż mam taki problem, że regulując w reduktorze Tomasetto dużą śrubę na obrotach 3000RPM nie ma praktycznie żadnej różnicy - ciągle sonda biega od ubogo do bogato za to na wolnych obrotachg cyrk. Jak już uda mi się zejść z bogatej mieszanki to nie daję rady tego zrobić tak aby sonda biegała jak na wysokich. Zreszta zrobię na przyklad tak, że wchodzi...
Witam Wszystkich, mam taki maly problem potrzebuje zrobic uklad zeby oszukac sonde lambda, Spaliny sa jak najbardziej ok. uprzedzajac pytania sprawdzone na analizatorze. auto jest z USA i ma normy na kalifornie ktore sa bardzo wysrubowane (jezeli wydajnosc katalizatora spada ponizej 95% wywala checka) wlutowalem MIL Eliminator (schemat w zalaczeniu)...
Witam potrzebuję pilnie odpowiedzi na pytanie dotyczącze sondy lambda w moim aucie. Jest to sonda 3-przewodowa (dwa białe i jeden czarny)i po podłączeniu miernika do przewodu czarnego i masy , na gazie jak i na benzynie ,przy nagrzanym silniku pokazuje mi 0,45V i wartość ta nie ulega zmianie. Dodam tylko że miernik jest cyfrowy z tych tańszych i nastawiam...
Jak sprawdzić w domowych warunkach sonde lambda?
Za co odpowiada sonda lambda 1-przewodowa ? I czym różni się od 4-przewodowej. Do czego służą 3 pozostałe przewody ?
Witam mam taki problem moje auto zaczęło bardzo dużo palić benzyny jak i gazu co mnie zaniepokoiło i dowiedziałem się od znajomego który coś tam grzebie w autach że najprawdopodobniej jest to wina sondy lambdy. Tak więc postanowiłem zmierzyć wartość sondy podłączając się pod kabel masowy i sygnałowy. Chciałbym was prosić abyście fachowym okiem sprawdzili...
Witam. Mam pytanie i prośbę zarazem. W moim samochodzie padła sonda lambda, niestety oryginalna kosztuje 400zł, więc aby ograniczyć koszty zamówiłem uniwersalną. Niestety różni się ona kolorem przewodów i wielkością wtyczki. I tu rodzi się pytanie: jak podłączyć starą wtyczkę do nowej sondy? Stara sonda - 2xczrny, 1xbiały, 1xniebieski Nowa sonda - 2xbiały,...
Mam auto na wtrysku i z katalizatorem, jakoś dużo pali, jaka jest procedura sprawdzania takiej sondy? Interesuje mnie kolejnośc czynności i odczyty np na multimetrze.
witam mam pytanie mierzyłem miernikiem impuls sondy na wolnych obrotach pokazuje 05-04 a przy 2 tys dochodzi do 18 i nie wiem czy sonda jest dobra czy nie :?:
Witam Mam problem...a mianowicie: Cały czas dosłownie próbkuje przekaźnik od podgrzewania sondy lambda...w BMW E36 z 92 roku i nieważne czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie- problem jest ten sam...Orientujecie się co to może oznaczać?? Silnik pracuje prawidłowo dzięki i pozdrawiam PS dodam tylko, że po wyjęciu tego przekaznika nie ma żadnej różnicy...
Witam w jednym z poważnych poradników serwisowych znalazłem taki oto fragment tekstu http://obrazki.elektroda.net/23_12609971... bardzo mnie zaciekawił .Czy mógł by ktoś rozwinąć myśl autora albo wyjaśnić to bardziej precyzyjniej lub prościej? A co gdyby chcieć odwrócić sytuację i chcieć zasymulować mieszankę ubogą? Czy stosujecie takie metody...
Wy się będziecie znać na temacie sond, więc się najlepiej tutaj doradzić. Potrzebuje zrobić kilka urządzeń mierzących stężenie tlenu w szerokim zakresie i najlepiej żeby to było liniowe już na etapie samej sondy. Z tego co się zorientowałem, to wypadało by zainteresować się sondami 5/6 przewodów (LSU Bosha) lub 4 przewodowymi. Ze względu na skomplikowanie...
Witam! Czy mając sonde jednoprzewodową można sprawdzić ją multimetrem przy wypiętym złączu. Ostatnio mierząc w taki sposób otrzymałem napięcie niecałe 0,1V ale nie wiem czy może to być wiarygodny pomiar bo przecież układ regulacji nie ma sprzężenia zwrotnego i nie dokonuje żadnych zmian... I jeszcze jedno - gdyby odłączył sondę od złącza i poczekał...
witam i pozdrawiam .mam pytanie , w jakim zakresie powinna chodzić 2sonda lambda
Druga sonda lambda za katalizatorem pracuje cały czas czy aktywuje się dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin ?
:D Szczegółowy opis sondy lambda i zasada pracy oraz zastosowanie oraz numeracja producentów itd... + tester do sondy lambda Polecam !!! Jeszcze dokładny opis do schematu: Układ scalony - LM3914 Dioda - D1 dowolna krzemowa 1A służy do zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem do źródła zasilania. Diody LED LD1- czerwona (uboga mieszanka) LD2,3- żółta...
Witam W aucie Opel Astra I 1.4 8V jest nowa instalacja gazowa elpigaz na sterowniku Leonardo XL. Wymieniłem już dwa razy sondę jednożyłową (każda 50 PLN), padają po mniej więcej miesiącu. Jak jest nowa pokazuje ładnie wahania napiecia zmieniające się co sekundę 0.1-0.9V. Po jakims czasie stoi w miejscu na 0.8V, dodanie gazu nie zmienia jej napięcia....
Posiadam samochód MAZDA 323F BJ z 2001 roku.Silnik 1.6 benzyna posiada dwie sondy.Chodzi mi o tą drugą sondę za katalizatorem,czy załącza się od razu przy zimnym silniku,czy dopiero po pewnym czasie.
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Witam Panowie-jak "domowym sposobem" sprawdzić prawidłowość działania i sprawność (czy działa) sondy lambda w golfie II 1,3 NZ z katalizatorem? Pozdrawiam i dziękuję
Czesc Mam pytanko czy to sonda jest odpowiweidzialna za dawke paliwa? Czy to ona dobiera sklad mieszanki paliwa? I czy ona odpowieada za pomoca sygnalu , ustalanie dawki powietrza? Dzieki za odp i pozdrawiam
Jakie są różnice pomiędzy sondą 1 żyłową a 4 żyłową opócz braku podgrzewania? Czy da się dostosować sondę 1 żyłową do samochodu w którym jest 4 żyłowa? Czy sondy mają jakieś specyfikacje? Czy dowolną sondę można podłączyć do każdego samochodu?
Witam Też miałem problem z drugą sondą lambda, drugą czyli za katalizatorem. Tak w sumie to nie dostrzegłem żadnych znaczących objawów uszkodzenia sondy, jednak podczas przeglądu, po podłączeniu meganki do komputera nie uzyskano pomiaru rezystancji obwodu podgrzewania sondy i pomiar napięcia z sondy się nie zmieniał. Dodam, ze chodzi o megankę 1.4 16V...
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Witam, czy ktos może wie na jakim napięciu pracuje druga sonda lambda w corsie C 1.0. Chodzi mi o sonde, która jest za katalizatorem. Z góry dziękuje. Pozdrwiam Nie piszemy tematów z Caps Lock'iem. Regulamin 10.9 Sady
Witam! Próbuję rozwiązać problem w toyocie yaris z błędem drugiej sondy lambda.....brak aktywności słaba odpowiedź mniej więcej....i rzeczywiście napięcie się nie zmienia nawet po długiej pracy czy jeździe...nawet sonda wymieniona na nową... Jakaś podpowiedź, może elektroniczny emulator ale jaki?
Witam kolegów, ponieważ nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi pozwoliłem sobie założyć nowy temacik. Chodzi o to że trafiło do mnie suzuki ignis 1.3 z 2003r i problemem jest błąd P0141. Grzałka sondy ma ok 12ohm i na zimnym silniku nie dochodzi do niej napięcie, podmieniałem na sonde używke z rezystancją 5 ohm i jest to samo. Bezpieczniki pod...
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
to co producent proponuje to jedno(często kiepskiej jakości instalacja... serwis musi zarobić) a to co się do samochodu zamontuje to drugie i trzecie jaka cena taka jakość. nie warto szukać jak najtańszych elementów
Obrazki które przedstawiłeś nie mają żadnej wartości. Brakuje tutaj odpowiednich ustawień jak skali napięcia i czasu. Po drugie takie sprawdzanie nie wiele daje poza czasem reakcji i napięcia. Jak chcesz wykorzystać odczyt sondy do diagnozy braku mocy to robisz to tak. Prosty odcinek drogi ,trójka najniższa możliwa prędkość i obroty. Potem gaz w podłogę...
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
napięcie podajesz na przewód który podłącza się do sondy i tak jaednym potencjometrem ustawiasz dolne napięcie a drugim górne
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Zwykły przekaznik na 12 V.Przekażnik , zwykle przełącza napięcie lub sygnał z jednego urządzenia lub drugiego , na jeden odbiornik, w tym wypadku ECU. Jedno "urządzenie " to sonda lambda , drugie , to emulator. Przekaznikiem steruje podawane napięcie na jego cewkę. Następnym razem napisz temet w dziale "POczątkujący".
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Grzałka to odbiornik , musi mieć zasilanie czyli na jednym plus na drugim minus...
Wiem,że to jest grzałka tylko chodzi o napięcia czy na tym jednym nie za niskie napięcie 13v a na drugim ma falować to napięcie
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
No weź rozgrzej ten silnik, wrzuć na wykres pracę 2 sondy i zamieść tutaj. Niestety ostatniego oscyloskopu pozbyłem się kilka lat wcześniej, dzięki fest za pomoc :) . Z drugiej strony podczas pomiaru napięcie nie oscylowało w ogóle, wrzuciłem wynik wcześniej w tym temacie.
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
Milion razy widziałem na mierniku pierwszą sondę - jak zmienia się napięcie. Nie mam pewności jak wygląda sygnałz drugiej w korelacji z pierwszą. Tyle.
Wrzuć tylko napięcia sond , mówisz w poście o grzałkach. :) Fejs jest wiedzy ni ma.
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
Tak napięcie około 0,6 na drugiej sondzie na pierwszej 0,1-0,9 V
Zauważyłem niewielką nieszczelność wydechu na złączce za sondą, ale czy tylko to może być przyczyną. Napięcie podgrzewania sondy 1 = 11,5V natomiast 2 = 4,3V czy to drugie napięcie nie jest za niskie?
Przy pracy na podciśnieniowej (gaźnikowej) instalacji LPG rzeczywisty sygnał z sondy w ogóle nie powinien trafiać do sterownika wtrysku benzyny, zamiast niego powinien tam trafiać sygnał z emulatora i tu już zależy od samochodu jaki on powinien być, najczęściej jest to masa (0V), ale niekiedy może to być 0,5V lub sygnał prostokątny z wypełnieniem 50%...
Proszę sprawdzić napięcia przychodzące na sondę lambda(sonda odpięta) i porównać z drugim autem.Wyeliminujemy w ten sposób ingerencje w obwód sondy gazowników.Ps który donosiciel zgłosił moją wiadomość do moderacji??Nie lubię Cie!
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
Mam podobny problem w silniku 2E. Wymieniłem już pompe paliwa, bo padła. Objawy są takie, że pracuje jak napisałeś, czyli nie wchodzi na obroty. Na forum doczytałem się , ze może to być potencjometr przepływomierza. Zaraz idę sprawdzać wartości napięcia. Drugą sprawą może być sonda lambda. Jakbym zrobił, a mam taką nadzieję, to odpiszę. Pozdrawiam.
Dziękuję za odpowiedź. Do szczęścia brakuje mi rozpiski pinów we wtyczce sondy od strony ECU. Dodano po 5 Zmierzyłem napięcie zasilające ogrzewanie sondy i wynosi 12V a na drugim pinie w kierunku ECU przy wypiętej sondzie mam 2,5V. Może ktoś podpowie jak sprawdzić co jest powodem błędu.
Jak by dłużej pochodził w wszedł by w tryb awaryjny ,zwłaszcza po odpięciu drugiej sondy za kat.
Czyli przewody mam podłączone dobrze. Wymieniłem starą (napięcie się nie zmieniało) sondę na nową model NTY ESL-RE-000. Rzekomo powinna pasować, mam pewność, że grzałkę i czujnik podłączyłem poprawnie. Po rozgrzaniu sondy silnik zaczyna bujać i schodzi na 500 obr./min, które skacze w granicach 500–600. Napięcie oscyluje w granicach 0,5–0,6 V, a na drugiej...
Spaliny są inne na gazie sonda czyta je jako ubogie więc komputer łapie Błędy .... Czy mógłbyś rozwinąć myśl, na czym ma polegać ,,inność" spalin na gazie? Przecież jedno i drugie to węglowodór spalony w powietrzu.
mierz napięcie na odpiętej wtyczce od strony sondy-wtedy napięcie do grzalki nie dochodzi,no i pzrede wszystkim musisz znać rodzaj sondy,u ciebie może być 0-1v lub 0-5v,w drugim przypadku 3v to normalne napięcie.
Gdzie Ty widzisz takie same wartości? Wiesz jakie napięcie powinno być na pierwszej a jakie na drugiej sondzie?
Z tego wynika , że nie masz 12V na grzałkę , poszukaj uszkodzopnego bezpiecznika , przekaznik zostaw w spokoju , daję on zasilania na wtryski i sondę. Jesteś elektronikiem , jaki p[roblem zobaczyć kablomanię z 20 sterownika przez sondę do bezpieczników? Po drugie , masz schemat.
Korekcje wtryskowe też były sprawdzane. Podobno jeden ma minimalnie inne, ale jest w granicach normy. Ostatnio, jak auto nagrzało się na słońcu, to odpaliło za pierwszym razem. Ale nie ma reguły, więc może przypadek. Wczoraj sprawdzałem napięcie na sondach i jedna pokazuje 2 V, czy to może mieć wpływ? Bo czytałem, że lambda nie ma wpływu na odpalanie.
A skąd tam się wzięło takie napięcie?Tam jest sonda 5v?Co do drugiej to działa jak by nie było kata.
Cześć. Na 100% uszkodzona sonda miałem to samo. Kupiłem dwie Używane z czego jedna okazała się być sprawna. Na drugiej wywalało błąd "przerwa w obwodzie" od ogrzewania sondy. Napięciem steruje komputer stąd takie napięcie.
No to kolego coś pominąłeś są trzy, dwie przed katalizatorem jedna na dwa cylindry i trzecia za katalizatorem Dodano po 8 Mam tylko takie zdjęcie potwierdzające chodź mimo parametry sond nie są włączone jednak gwarantuje iż tak jest. Napięcie jest ale na drugim miejscu po przecinku czyli 0,05V
To ma być układ który będzie działał zamiast drugiej sondy lambda. Stabilność musi być maks +-0,1v.
A co ci mam potwierdzić ? Myślisz że robię spis wszystkich pojazdów/ przypadków które naprawiam łącznie z wersjami oprogramowania sterowników ? Pamiętam różne przypadki problemów od drugiej sondy łącznie z takimi że przy zawyżonym napięciu drugiej sondy możesz zapomnieć o zapaleniu silnika rano . O co się oburzasz ? Czy tak bezgranicznie wierzysz konstruktorom...
Jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym przy rozgrzanym silniku , na obrotach biegu jałowego, jakie są składy mieszanki #30, #31,#35, ( nie wiem czym sprawdzasz) przy tych samych warunkach. Jak jest temperatura wody i powietrza przy zimnym silniku ( temp. otoczenia ) Jakie jest napięcie sondy lambda pierwszej i drugiej ( jeśli jest) na wyłączonym silniku...
usterka drugiej sonda lambda emulacja drugiej sonda lambda usunąć drugiej sonda lambda
niestabilne ciśnienie sterowniki mikrofonu novox działa obrotomierz mazda
samsung wf70f5e0w2w samsung wf70f5e0w2w
Instrukcja obsługi kamery Samsung VP-A20 - gdzie znaleźć? Mercedes W639 - Obracające się tylne koła przy hamowaniu