To daj tam 1N4148. I spokojnie by wystarczył C=0,1F.
Ten układ jest bardzo naiwny, 1A dla 1.5R i diody to ~1.25V spadku napięcia, ty dajesz 2.5R więc masz z diodą ~1.75V spadku co już jest praktycznie poniżej granicy pracy przetwornicy w malinie. Przy małym obciążeniu może i spadek na rezystorze nie jest duży. Ale jak pociągniesz więcej ? Np przy rozruchu gdy doładować muszą się wszystkie kondensatory...
Po co mają pisać skor ten parametr jest niepotrzebny. Jak sie chce cos przechowywac przy wyłaczonym procesorze to mozna to wpisac do zewnetrznej pamieci obojetnie jakiej nawet RAM z baterią:) Kiedyśbyły takie procesory które miały oddzielną nóżkę do podłaczenia baterii w celu podtrzymania pamieci RAM ale to nie dział archeologiczny. Od czasu wymyslenie...
Po pierwsze zmierz prąd pobierany przez silnik elektrozaworu w czasie pracy, bo podejrzewam, że zgromadzenie energii w kondensatorze potrzebnej do działania tego silnika przez 4 sekundy nie będzie proste. Pozdrawiam Mariusz
Teoria już była, a w praktyce zmieniałem kilkadziesiąt aut na prostowniku. Nie dajmy się zwariować Panowie.
Napięcie zapłonu (najwyższe) - wartość nap. przy którym nastąpi jonizacja i zapłon Napięcie podtrzymania (średnie) - napięcie wystarczające do pewnego świecenia segmentu Napięcie wygaszenia(najmniejsze) - minimalne napięcie poniżej, którego lampa zgaśnie.
Przekaźnik na napięcie stałe, kondensator równolegle do cewki i jakiś zasilacz do tego, to wszystko.
Masz tam zwykłą diodę, rezystor i IMHO transil. Na moje oko prąd z instalacji dociera przez rezystor do diód. Jedna pozwala naładować się kondensatorowi, ale nie dopuszcza na jego rozładowanie przez instalację. Druga to prawdopodobnie transil/zener służący za ogranicznik przepięć.
to typ tyrystora, ktory podalem jest aktualny (i dosyć czuły)
Myślę że powinno zdać egzamin.
Myślę, że układ czasowy lepiej zrealizować dla małego prądu, na przykład wykorzystując tranzystor, który załączy jakiś klucz prądowy. Może być wskazane zastosowanie dodatniego sprzężenia zwrotnego.
Nie da się rozsądnym nakładem podtrzymać napięcia przemiennego. O wiele większe szanse masz po stronie prądu stałego. O czym konkretnie mowa ?
Czy kabel od ładowarki jest dwu, czy czterożyłowy? Jeżeli cztero, to może na pinach danych coś się dzieje i następuje restart? Standard kabel to dwie żyły i opornik we wtyczce USB mikro.
Witam. Można to zrobić np. tak: http://obrazki.elektroda.net/80_12456768... Diodę D1 dołożyłbym ze względów "bezpieczeństwa" (w sytuacji chwilowych spadków napięcia głównego akumulatora 24V, przy dużych obciążeniach). Diody Schottky'ego mają mniejsze napięcia przewodzenia. Pozdrawiam.
dwa akumulatorki 9V ( 6F22) odseperowane diodą problem załatwią.
Ja do LC7185 wkładałem baterie 9 V i kilka lat trzymało.
rozumiem że s2 i s3 to krańcówki czy jeśli poprosze w elektroniku o switch NC to dobrze się wyrażę jeśli nie to jaka jest tego nazwa Tak, S2 i S3 to wyłączniki krańcowe, normalnie zwarte. W sklepie powiedz po polsku, że właśnie o takie wyłączniki chwilowe chodzi (do czego mają być użyte) - na pewno zrozumieją :D . Aby stwierdzić, czy są tego typu,...
Alarm, radio, wzmacniacze, coś widać podtrzymuje zasilanie, mam wrażenie że jakiś kondensatorek... wepnij rezystor i zobacz czy spadnie czas. To nie metoda naprawy ale da jakieś pojęcie. Może jakies stare, nie używane już świństwo? Dodano po 2 Podobny objaw dał mi kiedyś stary nie używany sterownik sonego do zmieniarki, co prawda w sceniku ale to jeden...
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
O ile dobrze rozumiem ten rysunek to czujniki robią "zwarcie" do zasilania 12 V, które załącza tranzystor NPN oraz ładuje kondensator, który jest filtrem dla czujnika. Po rozwarciu czujnika ten kondensator rozładowuje się przez opornik (chyba) 47k oraz obwód bazy tranzystora z opornikiem (chyba) 10k. Można więc zwiększyć pojemności tych kondensatorów,...
Ten po prawej już musi mieć styk min.... Przekaźniki samochodowe mają solidne styki. Moim zdaniem 1000 uF to mało na podtrzymanie 3 do 5 s. Ale spokojnie możesz je łączyć równolegle i dokładać następny, aż uzyskasz odpowiedni czas załączenia. Czy jest możliwość w ten układ podłączenia sygnału z czujnika oleju? Czujnik gdy zadziała daje +12. Spróbuj...
W końcu udało mi się dojść do przyczyny wiec zostawiam wpis dla potomnych - wszystkie bezpieczniki były ok ale wypaliło się gniazdo jednego z bezpieczników w kabinie.
Co może być przyczyną? Klasyka gatunku. Akumulator spuchł od zbyt wysokiego napięcia podtrzymania. Napięcie podtrzymania (buforowe) nie może być wyższe niż 13,7 V. Jeżeli jest wyższe, to akumulator spuchnie z przeładowania. Częste zjawisko w UPS'ach gdy napięcie ładowania nie jest dość precyzyjnie ustawione, albo coś się popsuje w zasilaczu. Dostawałem...
Dziękuję za wyjaśnienie, bo przypuszczałem że kamerka pracuje ciągle z wewnętrznej baterii, okresowo tylko doładowywanej. W takim układzie, myślę że tak duża pojemność jak 4F w jednej szt. kondensatora na kilka sekund powinna napięcie podtrzymać. Piszę tu "powinna", gdyż nieznany jest nadal prąd pobierany w czasie procesu wyłączenia.
A jaki masz czas od osiągnięcia napięcia ładowania do napięcia podtrzymania?
A masz na pewno napięcie na tej 17 z alternatora? Wygląda że nie ma napięcia podtrzymania przekaźnika. Otwierałeś przekaźnik i zestyki dobre?
Może dlatego, że mitem jest, że 14.4 V to próg gazowania :) 1) Masz zresztą napisane, że te napięcia są tylko dla 25'C A Dla wyższych temperatur napięcia spadają. 2) Napięcie podtrzymania to 13.6 V a nie 14.4 V. 3) 13.8 V-14.6 V to napięcie ładowania - po zakończeniu fazy ładowania masz natychmiast zejść do 13.4 V.. 13.6 V. Trzeba wiedzieć kiedy przestać...
Czy udało się naprawić, pytam bo mam podobny problem
W okolicach 70 - 80 zł. Najlepiej gdyby założyli Ci oryginalną z demontażu bo obecnie sprzedają chińskie podróbki. Bateria nie ma już napięcia aby podtrzymać pamięć, dlatego za każdym razem telefon konfiguruje się od nowa.
Najlepiej jak weźmiesz interesujący Cię przekaźnik, miernik i zasilacz regulowany i sobie pomierzysz. Możesz również skorzystać z danych katalogowych tego przekaźnika. Każdy przekaźnik może mieć inne napięcie podtrzymania - zależy głównie od mocy przekaźnika (cewki) i jego mechaniki (sprężyna powrotna)
Albo zamienić w złączu zasilania (A)- przewody czerwony (7) z pomarańczowym (4), albo je spiąć do kupy (bez wypinania ze złącz), wówczas napięcie podtrzymania pamięci i zasilanie radia będą obecne bez względu na położenie kluczyka. Opisuję opcję, gdy doprowadzone są napięcia zasilania i podtrzymania, ale zamienione przewody (co często mam okazję poprawiać...
Potrzebujesz jeszcze przycisk rozwierny, podtrzymanie napięcia na cewce przekaźnika robisz przez styki przekaźnika.
Procesor mierzy napięcie z przetwornicy za pomocą dzielnika. To rozumiem, ale po co są tam diody, jedna do masy druga do zasilania 5V Te diody zabezpieczają przed pojawieniem się na porcie procesora napięcia ujemnego lub większego od 5V. w jakim celu jest te zasilanie brane za diodą? Oznaczone jako 5V_BUF? Napięcie podtrzymania buforowane kondensatorem...
Pytam, ponieważ różne źródła podają niższe napięcia podczas buforowego podtrzymania napięcia. Podczas podtrzymania napięcia słychać delikatnie "gazowanie" akumulatora. Pytanie, czy to normalne. Miałem i używałem kiedyś zasilacza awaryjnego firmy Tech 500 Techtron i z tego, co pamiętam, tam napięcie podtrzymania wynosiło 13,5V lub 13,8V.
Witam można zastosować CR2032 taka samą jak mają komputery . Przeróbka jest bardzo prosta wstawić należy diodę pomiędzy plusem bateryjki a rezystorem R23 15K. Zrobiłem w ten sposób nawet zmieściła mi się podstawka na bateryjkę .Minęło już pięć lat i nadal trzyma napięcie .
W kostce zasilania radia w VW Lupo napięcie podtrzymania (12V stale) występuje na pinach 5 i 7a napięcie po stacyjce (Switch Kontrol) na pin 4. Z kostki przejściówki (Alpine - ISO)musisz wyjąć wtyk niebieskiego kabelka by nie podawać 12V z auta do układu załączania sterowania automatycznej anteny, znajdującego się w radiu. Przewód żółty z radia podłącz...
Proponuje zastosować standardowy układ ze stycznikiem. Dodano po 7 Tu jest link i opis http://www.eres.alpha.pl/elektronika/rea...
Zmierz miernikiem napięcia jakie daje ten Chieftec: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Zmierz miernikiem napięcie baterii podtrzymania ustawień BIOSu. Sprawdź stan kondensatorów w zasilaczu i na płycie głównej.
Wg wykresu napięcie podtrzymania powinno spaść poniżej tego, zobaczymy czy faktycznie się obniży i jeśli tak to do jakiej wartości. Dam znać. Tak na szybko jedna wada jaką widzę - bardzo krótki przewód zasilający (ten od strony 230V AC). Ma może z pół metra i tyle.
Wymień bateryjkę w biosie o napięciu 3.11 taką jak na rysunku poniżej. http://obrazki.elektroda.net/40_12542993... System operacyjny synchronizuje czas i datę z datą i czasem ustawioną w biosie. Jeżeli napięcie podtrzymania (bateryjka) jest słaba będzie następował reset ustawień do ustawień domyślnych/fabrycznych dlatego też czas również ulega zmianie....
Tak, tylko zastosowanie zwykłego przekaźnika to problem z baardzo dużą pojemnością kondensatora elektrolitycznego. Ani 100µF ani nawet 2200µF nie dadzą wymaganego czasu. O ile dobrze pamiętam, to np. w ofercie Relpol-a nie ma przekaźników na napięcie 12V o prądzie cewki mniejszym niż 15mA. A to oznacza, że dla takiego przekaźnika elektrolit...
Elektrozaczep z pamięcią firmy Łucznik, jaki posiadam, jest na 12V DC/AC. Podczas otwierania, na zaczepie, napięcie jakie pojawia się dosłownie na ułamek sekundy to zaledwie 1 - 1.2V No to może poszukaj usterki w centralce, skoro tak niskie napięcie jest.
Fimek masz rację. O tym napięciu podtrzymania nie wiedziałem. Nie jestem zbyt biegły w przetwornicach. Muszę trochę poczytać na ten temat bo szczerze to nie do końca rozumiem o czy piszesz - w którym miejscu to jest i dlaczego w przetwornicy
Proszę bardzo. :) Nie sugeruj się prądem ładowania (C 1/10), nie ma to żadnego znaczenia przy podtrzymaniu napięcia buforowego (gotowości) 13,6/27,2 V. Prąd czasami wynosi 0,2 A i tak sobie stoi grzecznie i czeka (dzień, tydzień.. dwa).
B+ - to własnie jest to 2 napięcie stałe podtrzymania pamięci AMP+ - sterowanie wzmacniaczem , anteną Gnd - masa iLL - podświetlenie T.mut - wyciszanie telefonu reszta głośniki , literki znaczą dokładnie wszystko : F - przód [Front] R - tył [Rear] L - lewy [Left] R - prawy [Right]
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Napięcie podtrzymania około 5 V.
to napięcie faktycznie jeszcze przysiądzie pod obciążeniem. Owszem, ale to niczego nie zmienia, transformator powinien być tak dobrany (moc napięcie wtórnego) aby po prostowaniu, filtrowaniu i pod obciążeniem wynosiło 60V. W praktyce to nie musi być aż tak "aptekarskie", przekaźniki maja sporą tolerancję napięcia włączenia, a jeszcze większą tolerancję...
Mój wincong sl02B podaje na Load napięcie takie jakie ustawiłem dla akumulatora. Aczkolwiek pod load przetwornicy nie podepniesz bo się włącza i wyłącza zapewne kondensatory. Żarówka zapewne będzie działać. Wiecie jak działa PWM. On podaje napięcia z panela tylko z przerwami więc te np 14V to napięcie uśrednione. Przy okazji ten wincong sl02 czy 03...
zestyk zwierny ?? czyli po tej stronie co jest bateryjka mam rozewrzeć?? Pozdrawiam Dlatego zwierny że jak naciśniesz to zwierasz styki, a w normalnym stanie obwód ma przerwę i nie pobiera prądu. Jest to normalne "działanie" indukcyjności, cewka chcąc zachować swój dotychczasowy stan energetyczny wytwarza napięcie aby podtrzymać dotychczasowy prąd....
Jak masz wciśnięty hamulec stop ma świecić i tyle w temacie, jak przerobisz musisz wystąpić o nową homologację świateł.:D
podtrzymać napiąć układ podtrzymać napiąć podtrzymać napiąć sekunda
gasną światła skoda fabia modul electrolux awaria telefon samsung
zmywarka whirpool mruga start 17mb82s flash
Błąd w Mercedesie Vito - diagnostyka i przyczyny Kod błędu 90BD13 w Fordzie i BMW - diagnostyka i rozwiązania