w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
Jeśli znasz się na elektronice to zrozumiesz dlaczego nie podłacz sie radia samochodowego pod prostownik? Nie chodzi tutaj o wielkość napięcia. Zachęcam do nauki.
Kolego „noe1” to jest logiczne , bo pozwala uruchomić silnik gdy akurat akumulator odmówi posłuszeństwa. Jedyny problem to nadmierne napięcie transformatora w spawarce , dlatego pisałem o kłopotliwym sterowaniu. Lepiej użyć transformatora na jakieś bardziej sensowne napięcie.
Prostownik w alternatorze wymień.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Nic trudnego, ja takie coś spreparowałem w oparciu o LM741 pod nazwą układ kontroli napięcia. Układ ten zastosowałem w prostownikach do ładowania akumulatorów, ale również układ ten, od paru lat, pilnuje procesu ładowania akumulatorów w samochodzie z paneli PV. Układ przerywa proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy górny...
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
"Ubiłeś" radio w samochodzie a na prostowniku pewnie dobiłeś. Prostownik z natury rzeczy to nie zasilacz i ma napięcie większe niż dopuszczalne przewidywane w instalacji samochodowej. pozdrawiam
Słuchaj już widzę że źle mierzysz. Mierzysz napięcie bezpośrednio z trafo więc tam masz prąd zmienny a nie stały. Przełącz miernik na prąd zmienny i będziesz miał poprawny pomiar. Potem mierzysz napięcie za prostownikiem (4 diody widoczne na zdjęciu) i masz wartość napięcia stałego.
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Witam. A słyszałeś o regulatorze napięcia w samochodzie ? Własnie on odłancza napięcie do akumulatora jeżeli wzrośnie ponad 16V Ale głupoty napisałeś.
Większość automatycznych prostowników może mieć problem, gdy napięcie 12V aku spadnie poniżej 9V. Odłącz go od samochodu i podłącz nawet zwykły zasilacz antenowy do TV naziemnej - powinien po jakimś czasie (znośnym, dopiero przy ok 10V wzrost napięcia staje się powolny i trzeba podłączyć normalne ładowanie) podnieść się na tyle, żeby automatyczny prostownik...
Na drugi dzień podpięłam prostownik i odczyt pokazał 9 V ponownie go naładowałam, efekt był taki sam ze samochód nie odpalił i dalszy brak kontrolek. Po naładowaniu jakie miał napięcie oraz czy po naładowaniu i po przekręceniu kluczyka w stacyjce, przed włączeniem rozrusznika, też nie zapalały się żadne kontrolki? Jeżeli akumulator miał normalne napięcie...
Do każdego akumulatora powinna być instrukcja ładowania. Z wiekiem parametry ładowania ulegają zmianie. Miałem akumulator który najlepiej ładować 1/10C do osiągnięcia napięcia około 16V i wyłączyć bo zaczyna ostro gazować. Wtedy podobno jest w pełni naładowany. W samochodzie masz tylko bezpieczne dla ogniw 14V Tylko trzeba mieć prostownik spełniający...
Dokładnie, może to wynika z pojemności około 50 Ah. Próbowałem na tym ustawić bo nie chciało mi sie mojego z samochodu wyciągać
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Praktycznie każdy prostownik/ładowarka będzie dobry który sam wznawia ładowanie po zaniku napięcia w sieci. Osobiście od kilku lat używam ładowarki SENA z biedronki za 49 zł obsługuje 3 samochody 2 ciągniki i kombajn i dwa dodatkowe akumulatory. Dobre opinie ma ładowarka CTEK MSX 5.0 ma więcej programów prąd ładowania 5 A, i chyba 5 lat gwarancji.
Prostownik będzie ładował te akumulaory do takiego czasu aż osiągną one swoją właściwą pojemność a napięcie na akumulatorach podniesie się do takiego momentu że osiągnie poziom około 15V i prostownik automatycznie odłączy dalsze ich ładowanie.Nie ma obawy o uszkodzenie prostownika.
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Akumulator na prostowniku, napięcie prawie 14 V. W samochodzie nawet nie działają lampki na suficie, zachowuje się tak jakby nie miał akumulatora. Spróbuję go dziś zładować. Takiej usterki jeszcze nie widziałem. Dodano po 2 No, sztuka zrobiona. Jak ktoś chce zabawić się w "co było" to zapraszam. Samochód od nowości, bez przykrych historii, przebieg...
Wystarczy podać napięcie poprzez Graetza. Oczywiście na odpowiednie napięcie pracy, żeby kolega nie wymienił na taki z prostownika do samochodu. Na styczniki Moellera nie narzekam, często używają ich w automatyce. Teraz to chyba EATON. Ostatnio podłączałem taki stycznik na 24 DC, cisza. Słychać tylko jak się załącza i wyłącza. Podłączałem także styczniki...
Ja dzisiaj rano ładowałem takim samym prostownikiem akumulator w samochodzie :D
Robić sens z bezsensownych rzeczy. Idź do samochodu sprawdzić napięcie żeby w razie czego podłączyć go pod prostownik. To może sobie wyrób odruch że raz w tygodniu pójdziesz do tego samochodu i podłączasz go pod prostownik na te parę godzin zamiast sprawdzać czy jeszcze jest naładowany czy nie i podejmować decyzje, po prostu i nie kombinować z woltomierzem.
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
Odświeżam temat! Jakie trafo kupić do prostownika? jakie napięcie? jakie natężenie? Trzeba wziąć pod uwagę to, że akumulatory mają pracować bez samochodu na radiu samochodowym, więc napięcie po odłączeniu prostownika musi być ponad 14v (normalnie w samochodzie jest 14,4 o ile dobrze przeczytałem)
Czym podczas wymiany akumulatora w samochodzie podtrzymać napięcie w instalacji ? Czy można do tego wykorzystać prostownik do ładowania akumulatorów ? Czyli tak: stary akumulator jest podłączony do instalacji, podpinam zaciski prostownika do końcówek przewodów przy klemach, odłączam przewody od klem, wyjmuję stary akumulator, teraz napięcie jest podawane...
Osobiście kupiłem MW-SC6B. Ładuje jak Lidlowa do 14,7V i można ładować w samochodzie, ale posiada też manualna opcję Recondition, przy której po naładowaniu podnosi napięcie ładowania do 15,2-15,6V na 2 godziny. Dwa takie cykle przywróciły gęstość w moim mocno wyładowanym akumulatorze do właściwego poziomu. Zanim kupiłem ten prostownik, ładowałem zwykłym...
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
Ja pisałem o starym samochodzie - Renault Megane 1 z 1998r i nawet w takim samochodzie prostownik może narobić szkód, a co dopiero w nowym gdzie nie tylko duże napięcie może go uceglić ale także brak tego napięcia (dziwne ale prawdziwe).
Jaki jest prąd ładowania klasycznego alternatora? 60 A? 80 A? A jaki prąd przeciętnego prostownika? I co 80A idzie na aku w samochodzie?
Po dwa szeregowo i do instalacji samochodu lub ładowarki akumulatorów samochodowych tzw prostownika. Przetwornica oniżająca dowolna o regulowanym napięciu i prądzie. Napięcie 7.2V jeśli akumulatory używane są cyklicznie. 6.9V jeśli mają czekać na swój dzień (mają być gotowe do użycia). Prąd ładowania można ograniczyć do wartości dopuszczalnej przez...
Samochody z systemem start-stop mają wyższe napięcie ładowania niż 14,4V
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Jutro rozkrece to na elementy pierwsze i porobie dokładniejsze zdjęcia. Jestem amatorem który chciałby skonstruować z tego urządzenie do ładowania akumulatora w samochodzie.
Polecam coś w tym rodzaju: [url=https://www.amazon.de/Batterie-Auto... Używam właśnie takiego, służy do podtrzymywania napięcia w stojącym samochodzie. Zmiana: dałem dłuższy przewód i podłączam przez...
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Aku jest cały czas w samochodzie
Przecież to jest prostownik którym były już ładowane akumulatory. O jaką żarówkę w szereg Ci chodzi? Mam dołożyć żarówkę na plus ładujący z prostownika do klemy? Przecież ten prostownik w oryginale nie miał czegoś takiego. Prostownik przeznaczony jest do ładowania akumulatorów normalnie rozładowanych, posiadających napięcie nieco mniejsze od 12V. Podłączanie...
!4,5V to napięcie ładowania w samochodzie. Ładowanie akumulatora prostownikiem musi dochodzić do 16,5V i prostowniki są do tego przygotowane fachowo. Pozdrawiam.
Kolo 14 volt ma prostownik
Witam. Posiadam stary prostownik transformatorowy wykonany na początku lat 80-tych przez elektryka w jego warsztacie. Jest to proste urządzenie nie posiadające żadnego wskaźnika ani nawet włącznika. Uruchamia się poprzez podłączenie do gniazdka. Po podłączeniu go do akumulatora i podpięciu miernika pokazuje napięcie 15,6 V. Po ok. 4 minutach miernik...
Mam takiego trupa - napięcie mimo ładowania spadło do 2V. Chwilami rosło i znowu spadało. Akumulator jest bezużyteczny. Przy odwrotnym podłączeniu ładowarki szybciej uszkodzisz ją niż akumulator. W podobnej sytuacji jak Twoja, operator podłączył akumulator odwrotnie - "prostownik pobuczał a później się uspokoił" - akumulator był podłączony odwrotnie....
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
ajlepiej by było zastosować zasilacz liniowy A koszt zapewne przekroczy tego wzmacniacza za " a najtańszy jest po 20zł. " Zmień punkt widzenia, co innego do samochodu, a co innego do domu. To da się obejść, jeśli ma prostownik (najlepiej starej daty) to ma już trafo z układem prostownikowym, napięciem w okolicy 13V-14V Doda do tego jakiś kondensator,(...
Nie możesz ponieważ reakcja chemiczna przebiegająca pod wpływem prądu ładowania się nie zakończyła pomimo osiągnięcia napięcia 15V. Jeżeli akumulator ma być naładowany do końca powinno przeprowadzić się ładowanie małym prądem do uzyskania właściwej gęstości elektrolitu - objawia to się intensywnym gazowaniem elektrolitu, oczywiście przy akumulatorze...
samochód prostownik akumulator samochód prostownik prostownik rozruch samochód
subaru zamek makro excel zapis pliku wykrywa 800mhz
pralka mastercook instrukcja obsługi pralka mastercook instrukcja obsługi
Odpowiednik głowicy DNOS403MH261B(S) z DVB-T2 Jak zresetować ekspres Bosch TCC? Instrukcje i porady