Pasek klinowy dobrze masz napięty? Sprężarka nie stawia zbyt dużych oporów?
Ap-ropo wpadek FIAT Stilo 1,6 16V jak niby napiąć pasek na sprężarce klimy , Brak napinacza,
Sterowanie zaworem za pomocą sygnału pwm, uszkodzony zawór sterujący albo urwane zabezpieczenie napędu sprężarki, co dokładnie to ustali gość w warsztacie mający odpowiedni sprzęt i pojęcie o klimie.
Wstaw BT 139 http://www.nxp.com/documents/data_sheet/... Ale przede wszystkim sprawdź elementy sterowania bramki triaka , o ile pamiętam są tam tranzystory smd , najlepiej je podmienić .
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
nawet przy luźnym pasku powinna pompować Na słabo napiętym pasku 17mm i kole pasowym 17CM sprężarka stoi i kwiczy jak ciśnienie wzrośnie. A tu malutkie kółeczka .
Nie możesz tak zrobić chyba że chcesz uszkodzić spreżarkę. Koszt nowej plus płukanie układu oraz naprawa obecnej usterki będzie wynosił parę tysięcy.
Na wtyczce elektrozaworu sprężarki pin 2 to masa stała, gdzieś z lewej strony komory silnika , pin 1 { jeden }biegnie do sterownika klimy tego z wyświetlaczem w srodku auta na wtyczka D pin 3 ,To jest wysterowanie zaworu plusem . Jak masz błą brak ciśnienia to albo nie masz czynnika albo uszkodzony czujnik ciśnienia i klima nie będzie działać . Dodano...
Do sprawdzenia bezpieczniki w aucie 35, 39, 40 Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie. 1,6,7 zaslanie na stałe 14,15,20 zasilanie po zapłonie 4,3 masa Do zdemontowania schowek pasażera i sprawdzenie czujnika oblodzenia. Po naciśnięciu przycisku klimatyzacji powinno być napięcie po dwóch stronach. Sprawdź to daj znać...
Presostat do sprawdzenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Masz na pw,niestety opisu nie mam .
Powinno pomóc.
To jest tylko moje domniemanie. Ja nie wiem co oznacza P0534 ( patrz ostatnia linia w zrzucie). Jak zrobi diagnostykę jedynym słusznym przyrządem ( CLIP :D ) to mu powiem co ma zepsute.
Brak 240V na sprężarce co jakieś 20 sek. coś się pojawia na ułamek sekundy. W trybie testowym wszystko działa oprócz sprężarki. Tak wygląda wyjściu MCU które idzie na tranzystor PNP następnie na Triaka który załącza sprężarkę: https://obrazki.elektroda.pl/8207010100_... https://obrazki.elektroda.pl/5289346300_... https://obrazki.elektroda.pl/8155863500_...
odłączyć zasilanie sprężarki od pozostałej elektroniki, UPEWNIĆ się jakim napięciem jest zasilana sprężarka i bezpośrednio do niej przez bezpiecznik podłączyć napięcie z obcego źródła.
PSF to skrzynka bezpieczników w komorze silnika.Odłącz przewód z 4 pinu żółtej wtyczki 5pinowej i połącz z przewodem pinu nr 1 ,to najtańsze rozwiązanie problemu.
Napięcie na sprężarkę jest Tego nie wiadomo, bo źle mierzysz.
Bezpiecznik ten 40a kabel czarny czerwony jest pęknięty - wymień go ruszy ABS.
Masz uszkodzony lub brak infa z modułu j126 (moduł wentylatora nadmuchu). Jeżeli będzie dobrze to w I grupie w bloku 1 będziesz miał 0 (teraz masz 2).
Nie naprawiono.
Witam, Mam problem z klimatyzacją w Renault Master 2. Klima nabita, wymieniony zawór rozprężny, wiatrak załącza się lecz nie ma napięcia na sprężarce. Czego to może być wina? Wiązka? Sterownik silnika? Włącznik klimatyzacji? Może ktoś miał podobny problem.
A czy mogło to być spowodowane tym że do tego samego gniazdka co sprężarka miałem podłączony innym (duży) odbiornik napięcia?
do sprawdzenia osuszacz. Częsty problem każdy lekceważy go podczas obsługi klimatyzacji i to jest błąd. Wymiana chociaż co 2 lata koszt około 100zl.
Tak, można sprawdzić sprzęgło podając zewnętrzne napięcie na sprężarkę. Nie pomyl biegunowości (+ i - ). Najlepiej przez przewód z bezpiecznikiem (min. 5A).
Wymień ten duży niebieski kondensator.
Sprężarka Sanden 8850F variable displacement, czyli wychodzi ze zmiennej wydajności ze sprzęgłem, hybryda. https://www.vokparts.eu/?lang=en&cal... o taka. Zacząłem od czujników, bo najłatwiej wykluczyć, i nie jest ich dużo, a zazwyczaj padają, wysyłając błędny sygnał do ECU, blokując prąd do sprężarki. Mam tylko domowe OBD2...
Witam Jeśli to jest panel na zewnątrz na górze to tak ,po odkręceniu śrub trzeba podważyć tępym nożem bądź śrubokrętem .Ale zanim to sprawdź czy dochodzi napięcie do sprężarki czy to faktycznie wina termostatu. pozdrawiam Klark
Jak na razie to tylko sprężarka z silnikiem, a przynajmniej tym się pochwaliłeś. Przydałby się jakiś układ który wyłączałby ją gdy nabije żądane ciśnienie, byłoby też fajnie wiedzieć jaki zbiornik obsługuje. Na razie wiemy tylko że masz sprężarkę z silnikiem, paskiem klinowym (swoją drogą nie osłoniętym i słabo napiętym) i zbiorniczkiem na olej.
Witam, mam problem z klimatyzacją, czynnik napełniony, sprężarka odpala, czujnik ciśnienia czynnika sprawdzony działa, klimatyzacja nie odpala wentylatora oraz nie dochodzi napięcie na zawór sprężarki, niskie napięcie na bezpieczniku F14 rzędu 0,54V po odpięciu bezpiecznika nie startuje sprzęgło sprężarki, ktoś może miał podobny problem albo jakieś...
Skoro nawet nie startuje to po przeczytaniu opisu wyglada na to ze zacząłeś od końca… sprawdź sprzęgło na sprężarce, następnie napięcie na sprężarkę. Jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie. Strzelam ze błąd, który podałeś był w ECU wiec mówi o problemu z przepływomierzem bo tam jest czujnik powietrza zasysanego. W fordach często przyczyna jest...
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/pr... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Jest coś takiego jak sterownik wentylatorów. Do niego podłączone śa czujniki i to on załącza sprężarkę i wentylatory. Skoro załączają się wentylatory a sprężarka nie to masz uszkodzony przewód, sprzęgło lub sterownik. Sterownik jest przykręcony do podłużnicy pod akumulatorem.
C16 + 3x2,5mm wystarczy. Do gniazda oczywiście możesz podłączyć, natomiast uważaj żeby nie podać sprężarkom na zasilanie napięcia międzyfazowego.
Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki czy tylko te od klimy? Bo jeżeli tylko te od klimy to jest jeszcze jeden bezpiecznik powiązany z klimą, ale nie jest opisany jako ten od klimy. Chodzi tutaj o bezpiecznik F82, który odpowiedzialny jest także za tempomat i grzane spryskiwacze szyby.
Witam, miałem podobny problem po zastosowaniu zbyt długiego i cienkiego przedłużacza, zmierz napięcie na silniku.
Poprawiony schemat. http://obrazki.elektroda.pl/6135166200_1... Zasada działania. Stacyjka S1 podaje zasilanie przez bezpiecznik na całą maszynę i jej czujnik. Włączenie rozrusznika po przekręceniu stacyjki w drugą pozycję. Rozrusznik połączony jest przez przekaźnik, K2 który jest sterowany przez K1. K1 podłączony do D+ alternatora w,...
Cześć, Tak jak pisałem chłopaki coś z autem wcześniej ćwiczyli no i wyćwiczyli....... Chcieli wymienić rolkę i urwali śrubę.... Źle napięty pasek=brak ladowania. Założyłem krótszy z pominięciem sprężarki klimy i wszystko działa. Pozdrawiam WIMM
Sprawdź jakie masz napięcie na sprężarce. Podmień kondensator 4uF/400V
Czy udało się komuś rozwiązać problem, który opisuje marcinek29. Borykam się z dokładnie takimi samymi obiawami w astrze 1.7CDTI 80km z tą różnica że u mnie na przewodach przy sprężarce pojawia się napięcie 2V. Pomożecie?
Z BSI nie wychodzi, bezpośrednio z BSM. Tak z bsi nie wychodzii ,steruje moduł w komorzw silnika ,w 207 i 308 jest "podobne sterowanie "prawdopodobnie uszkodzony jest ten element.pozdrawiam. Dodano po 3 No tak tylko czlowiek sie nie zna i jezdzi po mechanikach... Dzis sprawdzalem u kolegi w 207 napiecie w bsm zólte pieciopinowe gniazdo ponoc pin 1...
Jest jedno i drugie. Winny pewnie jak zwykle BSM i jego tandetne przekaźniki. Faktycznie jest jedno i drugie w tym aucie. Autor musi sprawdzić czy przy BSM jest takie samo napięcie jak na sprężarce.
Nie! Sprężarka RIP. Napięcie zasilania to jakie dociera do sprężarki?
Winnym okazał się sterownik sprężarki. Objawy -> nie chłodzi 4 x led , zbyt niskie napięcie na sprężarce. Aby to sprawdzić najlepiej zbudować falownik gdzieś na boku.
KTS, LAUNCH, bez nich też da się posprawdzać podstawowe rzeczy. Co by nie wymyślać- brak ciśnienia, brak przejścia przez cewkę sprzęgła, to rzeczy, które trzeba naprawić a potem ewentualnie brać się za resztę
Sterowanie bezpośrednio z panelu klimatyzacji. Sprawdź kable od sprężarki w okolicy rozrusznika.
To jest klima manualna,w panelu?
Niestety opisane objawy wskazują na uszkodzenie sprężarki, sam nic nie zrobisz, jedynie wymiana sprężarki.
Sprawdzić czy na sprężarkę dochodzi napięcie. Jak długo był bez gazu to może coś się stało z nią.
A czasem tak przekaźnik od sprężarki nie jest w okolicy lewej lampy przedniej ? Coś mi się tak kojarzy. https://obrazki.elektroda.pl/6040458300_...
po naciśnięciu przycisku od klimy pojawia się napięcie na złączu, ale nie załącza sprzęgła. Po podłączeniu "nakrótko" działa. . to jakaś sprzeczność! albo źle sprawdziłeś?! sprawdź żarówką (np H4) czy dochodzi napięcie do sprzęgła sprężarki po wciśnięciu "knefla AC"
Mam pytanie przy jakim napięciu pracuje ta sprężarka i jaki prą pobiera.
-ciśnienie w układzie jest odpowiednie -czujnik ciśnienia sprawny -brak napięcia na przewodach idących do cewki kompresora - brak podpiętego czujnika który jest na dole chlodnicy w tym miejscu : https://obrazki.elektroda.pl/7091159800_... wolnych kostek nie ma.byc może chłodnica była wymieniana i jest z innego auta. -bezpieczniki wyszyskie...
na agregacie pojawia się napięcie Jeżeli 230V, to sprężarka kaput.
Przekażnik , ciągłość okablowania
To zupełnie inne urzadzenie, przedewszystkim potrzebne jest sporo wyższe napięcie i sprężarka. Zasada działania podobna jest nieco do TIG-a, ale występują tu dużo niższe prądy, wyższe napięcia i inny rodzaj palnika. Jeśli chcesz ciąć dedrą to do tego celu można używać elektrod węglowych, będzie to namiastka cięcia "plazmowego". przykład: http://www.allegro.pl/item811406272_elek...
Brak pradu na sprężarce, kabel gdzieś się przerwał.
W ogóle nie idzie napięcie sprężarkę.
Pod kołem pasowym jest solenoid(cewka) sprzęgająca koło pasowe z kompresorem... Zobacz ile wchodzi tam przewodów (powinny 2) jeżeli tak to odłącz je i podaj na ich wejście (od strony pompy) napięcie... +12V, -12V Tylko PAMIĘTAJ ŻEBY WIĄZKA BYŁA ODŁACZONA OD KOMPRESORA BO MOŻESZ COŚ USZKODZIĆ!
Klima jest Ale jakiś czas temu zdjąłem pasek pk czyli alternator i sprężarka nie chodziły A jak wyło tak wyło,wiem że mechanik napiął ręcznie rolkę A potem dopiero zdjął zabezpieczenie.Moze jest za mocno napięty?
Dźwięk pochodzi z zewnątrz czy ze środka? Na szybko: - wentylator nawiewu wewnątrz kabiny (pod deską rozdzielczą). W miarę częsty problem w grupie VAG - jeszcze raz padło łożysko z powodu napinacza lub źle napiętego paska (wydaje mi się, że tam jest automatyczny napinacz) - usunięto skutek a nie przyczynę - po wymianie łożyska klimy doszło uszkodzenie...
Musi pracować na jałowym. Albo widzi za duże obciążenie albo za małe napięcie ładowania.
Jeżeli AVR nie załatwi sprawy, to czego mam szukać? Agregatu z czystym sinusem. Nowoczesne RTV z przetwornicami, przyjmie każdy badziewny prąd w dużym zakresie wysokości napięcia. Natomiast silniki (sprężarki lodówek) muszą mieć czysty sinus. Agregat, który ma "pure sine wave" , raczej też będzie miał stabilizator wysokości napięcia.
Podaj typ/model. regulamin pkt 11. e60, masz do sprawdzenia grzałkę i czujniki temperatury. O jakiej sprężarce piszesz? :?:
Nie dochodzi 12V do kostki, a przekaźnik był zamieniany i też nic. Klima była nabijana niedawno. Dodano po 1 Chciałbym wiedzieć co steruje przekaźnikiem i gdzie tego czegoś szukać bo chyba innej możliwości nie ma...
A może wie ktoś gdzie są przekaźniki od klimy??,bo bezpiecznik nr 16 jest ok.Dziś jak próbowałem auto trochę w terenie to jak schodzi,z wysokich obrotów to często gaśnie. Ma ktoś pojęcie co ci mechanicy mogli tam zrobić,dodam ze robili uszczelką pod głowicą wymieniali cewkę,kable,świece.
mam miernik szukałem po kablach od sprezarki i doszedlem do puszki z bezpiecznikami dotykam bezpiecznika prad jest dotykam przekaznika prad jest a w kablu cisza nie ma najmniejszego przetarcia...
Uszkodzona sprężarka dzięki za pomoc
1. Jakiej długości jest ten przedłużacz? 2. Jaki jest stan instalacji, przekroje, materiał itp? Być może na samej instalacji spadki napięć są na styk i jeszcze sprężarka ruszy. Z dodatkowym przedłużaczem już nie. 3. Podłączałeś pod inny obwód? 4. Jak mierzyłeś spadek napięcia? Sprężarka była włączona czy nie? Ogólnie sprężarka ma sporą moc, na samo...
Bezpiecznik przekaźnik i wiązka jest w porządku zostało sprawdzone przejście jest dobrze. Tylko na niebieskim przekaźniku nie ma napięcia 12 V tylko 9 V dlatego się nie załącza bo wcześniej sprawdziłem inny przekaźnik i się przełączał a ten niebieski nie bo nie dostaje odpowiedniego napięcia .
Witam potrzebuje schematu klimatyzacji manualnej renault trafic II 2008r Brak napiecia na sprezarce, klima nabita czujnik wymieniony
Instalacja kondensatora jest fabrycznie wykonana. Sprawdziłem też dokumentację sprężarki. Według pdf minimalne napięcie zasilające to 198V, a w tej chwili mam 192V, po włączeniu sprężarki napięcie spada do 136V. Napięcia mierzone kilkoma miernikami i to nie takimi za 20PLN. Jeden z mierników to UT232, a pozostałe dwa też niezłej klasy. Na razie czekam...
Dzięki za podpowiedz . Myślę ze czekałem dość długo i się nie załączyła, ale muszę to jeszcze raz sprawdzić. Może przyczyna tkwić jeszcze w czymś innym? Masz jeszcze jakieś pomysły? Co mogę jeszcze sprawdzić ? Z góry dziękuje.
Witam Ja też bym obstawiał elektronikę. Na płytce jest duży prostokątny kondensator, należy go wymienić. Jeśli kondensator jest uszkodzony to sprężarka nie może wystartować - dostaje za niskie napięcie.
Opel Astra F 1.8 16V, rok 1996. Klimatyzacja manualna.
Bardzo rzadko jednak udaje sie załaczyć klime i wtedy spręzarka działa. Zacznij od wymiany czynnika w ukladzie, zwroc uwage ile go bylo. Pewnie jest go tyle, ze presostat jest na granicy załączenia.
Zauważyłem, że zamrażarka na górze od razu ruszyła i jest szron. Jednak w obszarze chłodzenia dalej ciepło Trzeba poczekać przynajmniej godzinę, zanim zacznie chłodzić komora chłodziarki. Wychodzi jednak na sprawy prądowe Trzeba zacząć od sprawdzenia wartości napięcia podawanego na sprężarkę.
elektor zawór
Są czujniki w ukladzie jeżeli nie dostaną sygnaly nie bedzie napięci czyli tez prądu i i klima nie zadziała zadna.
Zakupiłem Vw t4 2.5tdi i jest to przekładka na MULTIVANA. Wszystko działa lecz nie działa sprężarka do klimy chociaż ją nabiłem! Na wtyczce do kompresora nie ma napięcia. Klimatronik ustawia temperatury zadawane od 18st wzwyż. Nie wskazuje także temperatury zewnętrznej chociaż czujnik w lusterku jest. Szukam więc schematu by poradzić sobie z usterką-bardzo...
Ciśnienia są zgodne z oczekiwaniami dla systemu, pamiętam, że kiedy regassowałem, wyglądało to normalnie. Wczoraj klimatyzacja nie działała przez około 20 minut jazdy, a następnie działała idealnie przez około 30 minut, a następnie znów się nagrzewała Dzisiaj sprawdziłem napięcie idące do sprężarki na złączu i pokazuje około 8,64 V.? Zrobiłem bezpośrednio...
Softstart ustawiony na 55 i 7. Inne ustawienie 55 i 15. No i nie pomaga. Napięcie na sprężarce 414 V, jak chodzi 404 V. Napięcie na softstarcie 246 V. Przewody 6 mm². Ktoś ma jakiś pomysł, co mogę jeszcze sprawdzić? Wrzeciono 5 kV / 11 A. W firmie są inne maszyny z falownikiem i o wyższej mocy. Ale jakoś nie ma problemu z nimi. Może to wrzeciono nazbyt...
Tak wtyczkę 2 pinową odłączyłem z kompresora 9V Takie samo napięcie na 4 pinowej która jest obok akumulatora. Ze sterownika wentylatorów jeszcze nie mierzyłem. Nie do końca wiem które to są Błędów w sumie brak. Jest jeden ale dotyczy klampy nawiewu. Sugerujesz by wtyczkę wpiąć i wtedy mierzyć ? Dodano po 14 Tak wentylatory po chwili się załączają jak...
Sprawdź ciśnienie czynnika w układzie.
Jako ze nie mam schematu to się dopytam, czy bezpiecznik od klimy to tylko nr 16 czy jeszcze gdzieś są jakieś zabezpieczenia i czy ten sterownik klimy to ten moduł pod akumulatorem?
Należy sprawdzić dlaczego nie pracuje sprężarka,sprawdź czy dochodzi napięcie do sprężarki,czy nie jest uszkodzony przekaźnik rozruchowo- nadmiarowy.Raczej może być uszkodzona sprężarka (spalił się przekaźnik nadmiarowy) przez to pracuje tylko wentylator i pobiera 9 wat.Możesz sprawdzić czy przez zwarcie w sprężarce uszkodził się nadmiarowy czy tylko...
szukam takich danych do silnika sprężarki, napięcia, częstotliwości, ilość pól, parametry lsd lsq oporność
Wyłączenie napięcia w trakcie pracy sprężarki nie może być powodem jej uszkodzenia. Takie dłuższe przerwy od 2 do 4 godzin także. Będzie wzrastać tylko temperatura wewnątrz, co negatywnie wpływa na przechowywaną żywność. Po włączeniu napięcia sprężarka będzie dłużej pracować. Gorzej wygląda sprawa przy częstych, krótkotrwałych i powtarzających się zanikach...
witam! Mam uszkodzony czujnik G191 w moim VW IV i potrzebuje jakis schemat by go znalezc poniewaz nie mam pojecia gdzie moze sie znajdowac, licze na pomoc
Należy sprawdzić kondensatory w zasilaniu modułu. Zanik światła przy próbach włączenia obciążenia (sprężarka) skutkuje "kucaniem" napięcia na elektronice i przygasanie światła
Daj, napięcie bezpośrednio na kompresor 12 V. Sprawdź masę sprężarki.
Rozruch trwa ok. 4 sekund chyba, więc może faktycznie być za krótko. Podanie napięcia otwiera chyba zaworek. Sprężarka dość rzadko używana - czy w takim razie 'zdrowe' dla elektrozaworku będzie trzymanie go cały czas pod napięciem?
Myślę, że do rozlaczenia sprezarki oprócz warunku obrotów musi być spełniony jeszcze jakiś inny. Rozwiązanie problemu opisane przez Ciebie nie do końca przemawia do mnie bo jeżeli napięcie nie dochodzi do elektrozaworu to sprezarka wtedy pracuje a po podaniu napięcia jej wydajność spada
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Usterka usunięta. Przyczyna to uszkodzenie sterownika silnika. Zaprogramowanie i zamontowanie innego pomogło natychmiast.
Witam posiadam forda mondeo 1995r 1.8 16V i mam taki problem że nie działa klimatyzacja. Po przekręceniu pokretła dioda sygnalizyje że klima działa ale powietrza nie chłodzi. Sprawdzwłem napięcie po włączeniu klimy na pompie i brak 12V. Nie jestem w stanie powiedziec czy jest ona nabita. Po naciśnięciu zaworka trochę syczy czyli jest szczelna i coś...
Jeśli się nie da to mogłem coś źle zrozumieć. Zrozumiałem, że inwerter przekazuje napięcie na sprężarkę, ale ona nie rusza.
Tu masz parę zdjęć do Astry do 2005 roku http://obrazki.elektroda.pl/2565545200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2305461800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6208098500_1...
jeśli włącza się wentylator a nie rusza sprężarka, sprawdź napięcie czy do sprężarki dochodzi, jeśli dochodzi to podejrzewam, to podejrzewam że padła cewka sprężarki.
PWM o napięciu 12V (at)tzok - sprężarka ta posiada sprzęgło tyle, że przeciążeniowe (zrywalne). Chodziło, Ci pewnie o brak sprzęgła elektromagnetycznego
Witam, czy mogę prosić kolegę letky o schemat elektryczny klimatyzacji manualnej do sharan 98 silnik AFN? Także mam problem z załączeniem sprężarki, po podaniu napięcia na sprężarkę klima działa.
sprężarka napiąć jakie napiąć invertera tablet jakie napiąć
dobór przekroju przewodów ekspres saeco reset formatowanie excel
Claas Dominator – lokalizacja gniazda diagnostycznego Deutsch 9p, CEBIS, CAN J1939 Jak zresetować pralko-suszarkę Bosch Serie 6?