Nie ryzykowałbym tego. To jest prosty regulator fazowy na triaku. Brak izolacji galwanicznej, wkrętarka pewnie ma regulator obrotów na mosfecie i szpilki wysokiego napięcia ubiją wszystko we wkrętarce. Ja teściowi do mało wymagających prac złożyłem zasilacz na trafie z UPS mostek 50A, kilka kondensatorów i trzy metry przewodu 2,5mm. Działa mu to już...
Nastaw na 12,6V. Balancer jak jest w ogniwach bo w podstawce jak widzisz dwa piny wystają. Elektronika to regulator prądu pewnie zasilacz jest nadmiarowy. W podstawce masz dokładny stabilizator.
A mierzyłeś transformator z odlutowanym uzwojeniem od płytki może zasilacz obciąża trafo i spada napięcie.
2. W pozycji drugiej nie ma napięcia zasilania, pewnie jest niższe, albo bateria gorsza. jak na moderatora to piszesz za przeproszeniem pierdoły. Co ma symbol silnika wspólnego z zastosowanymi bateriami? Chodzi mi oczywiście o ich jakość, nie napięcie.
Ja bym szczerze mówiąc użył baterii 4S. W oryginalnej baterii napięcie jest w granicach 10 - 15 V, przy minimalnym napięciu wkrętarka jest zazwyczaj ledwo żywa. Dla pakietu 4S można ogniwa rozładowywać średnio do (powiedzmy) 3 V, co da Ci napięcie pakietu 12 V. Układ ładowarki mógłbyś jakoś zmodyfikować, żeby uzyskać ładowanie do (średnio) 4 V, czyli...
Jeśli pomiar jest prawidłowy, to zasilacz nie może bez obciążenia dawać napięcia 1,3V tylko 18V (napięcie stałe).
Dziekuje i wzajemnie. Akumulatory i ladowarki sa 18V, 14,4V i 12V w zaleznosci od gabarytow sprzetu. Problem tkwi standardowo w akumulatorach to one wysiadaja. Najdluzej wytrzymuje firma Bosh okolo 2 lat potem ciagle siedzi na ladowarce. Makita tez jest dobrej jakosci Pozdrawiam
A to jest BMS do Li-ion na napięcia od 3-4,2 V na ogniwo. 100A przeważnie były Li-FePo4 które mają niższe napięcia pracy 2,8 - 4,0 V. Rozładuj poniżej 4,0 V na ogniwo i sprawdź czy ruszy jak tak to BMS do Li -FePo4.
Spokojnie możesz wlutować czas ładowani się nie wydłuży.
Ładowarka uniwersalna więc po wpięciu akumulatora napięcie spadnie.
Akumulator jest rozładowany i po kilku naładowaniach moc wróci zasilacz niestabilizowany bez obciążenia może mieć 10V ale najlepiej sprawdzić żarówką i równocześnie zmierzyć napięcie.
Witaj. Oryginalnie miałeś zastosowane akumulatory Ni-Cd o napięciu znamionowym 10×1.2 V, czyli silnik z pewnością przystosowany jest do napięcia 12 V. W praktyce układ 12-woltowy zasila się trzema połączonymi w szereg ogniwami Li-Ion, których końcowe napięcie ładowania wyniesie łącznie 12.6 V. Oczywiście na 4 ogniwach (16.8 V końcowe napięcie ładowania)...
Napięcie 21V i prąd 0,3A
Zrób jeszcze raz pomiary z podłączoną ładowarką i podaj wyniki. Raz napięcie na całym pakiecie, a jeżeli jest powyżej 20V to na każdym z akumulatorków. Nie uwierzę, że padły wszystkie naraz. Prędzej że jeden jest uszkodzony, lub ładowarka nie podaje prądu pod obciążeniem. Może być tak, że na wyjściu ładowarki jest napięcie, a po podłączeniu pakietu...
Po otwarciu akumulatora należy zmierzyć napięcia na poszczególnych ogniwach. Multimetr ustawiamy na napięcie DC. I oczywiście nic to nie da. Tu ważna jest Rw ogniwa, a nie jego napięcie...
Jeżeli posiadasz jakiś mały akumulator żelowy 12V np 5Ah to możesz wykorzystać go do zasilania takiej wkrętarki. Do tego prosta ładowarka na LM317 i nie będziesz musiał ciągnąć za sobą kabli. Taki akumulator dostaniesz już za jakieś 30zł. Albo jak kolega wyżej wspomniał - zwykły zasilacz ATX od PC - wymień tylko przewody 12V na grubsze.
Takie zabiegi są nieopłacalne. Do zabrania jest napięcie 4V. Przy prądach 10-20A daje to 40-80W mocy strat. Odpadają więc wynalazki w stylu iluś tam diod połączonych szeregowo. No, chyba że koledze nie będzie przeszkadzać wielgachny, gorący radiator uczepiony pomiędzy baterią akumulatorów a wkrętarką, albo bateria i radiator połączone z wkrętarką kablami....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... Ten z tej strony powinien wystarczyć .Prąd 10A do wkrętarki na 7V to jednak chyba przesada.Ale gdyby co ,to po prstu dodaj piętrowo dodatkowe tranzystory.Oczywiście w Twoim przypadku transformator oraz mostek prostowniczy jest zbędny.http://www.myzlab.pl/elektronika/... w tym górnym...
Po spięciu za mostkiem prostowniczym (do każdego transformatora osobno) nie będą płynąć prądy wyrównawcze. A co gdy za mostkami jeden da np. 12V a drugi 12,5? Rozwiązanie- nieśmiertelny transformator od mikrofalówki, pierwotne zostaje. Wtórne można zrobić z przewodu 4mm 2 Bzdura. Zbędne trwonienie energii. Kolega sprawdzi jaki prąd spoczynkowy pobiera...
Prosze bardzo: http://img425.imageshack.us/img425/6577/...
Witam, zmierz prąd jaki pobiera silnik wkrętarki przy maksymalnym obciążeniu i zastosuj zasilacz o takiej albo większej wydajności prądowej i napięciu 2,5V. Pozdrawiam.
4.6V na ogniwie Li-Ion jest realne... choć nominalnie naładowane ogniwo ma 4.2V. Odłącz ogniwa od elektroniki i dopiero mierz. Zapewne w którymś "strzeliło" zabezpieczenie nadciśnieniowe.
Mam zamiar kupić wkrętarke Makity. I tak się zastanawiem czy wybrać tą z akumulatorem 18V i 1,3 Ah czy też 14,4 i 2 Ah. O czym decyduje pojęmność akumulatora i napięcie?
Choć technicznie jest to możliwe to nie w prosty i tani sposób. Ogólnie odpuścił bym takie rozwiązanie. Zakładając, że napięcie trzeba by obniżyć choć to te 4V przy takich mocach jest to już pewne techniczne wyzwanie, a gotowa przetwornica na 300W to już trochę kosztuje. Taniej pewnie wyszło by kupić nowy akumulator nawet o większej pojemności.
Witam. Ale chcesz zewrzeć piny na wkrętarce? I czy na oba piny jest podawane ta sama wartość napięcia?
Oczywiście żarówka nadal jest? Jakie jest napięcie na C22 (C22A) ?
Jesteś pewny, że ogniwa mają tylko 200 mAh?
Musisz zmierzyć prąd i napięcie pod obciążeniem. Zalecane napięcie końcowe to 9V, ostateczne to 7,5V. Tyle że ty mierzysz SEM zamiast napięcia.
Tak - jak napięcia są takie same, tylko czas działania będzie zależny od kondycji akumulatora wkrętarki.
0,9A to trochę dużo dla akumulatora 2Ah. Ah to nie to samo co A ;) Ładowarka do akumulatora samochodowego pewnie kończy ładowanie na napięciu 14,4V, twój akumulator od wkrętarki to zapewne 10S, więc te 14,4V nawet by pasowało, choć naładowanie akumulatorów Ni-Cd wykrywa się "po prądzie", a nie "po napięciu", więc zużytych akumulatorów może niedoładować....
Czyli były balansowane , proszę zmierzyć napięcie na poszczególnych ogniwach oraz ile lat ma ta bateria ?
Postaram się dzisiaj wieczorem wszystko opisać i podać przykładową listę potrzebnych rzeczy. Zaznaczam, że bardzo tanio nie będzie, bo trzeba kupić ładowarkę. Ale trwale i do tego w przeciwieństwie do akumulatorów NiCd, LiPol mają minimalne samorozładowanie, więc jak wkrętarka stoi pół roku nieużywana, to po prostu się ją bierze i pracuje, a nie najpierw...
Nadaje się bardzo dobrze stary zasilacz od kompa. Ja tak właśnie zrobiłem, Używam wkrętarki rzadko i tylko stacjonarnie. Wkrętarkę masz na 9V, bardzo prosto można taki zasilacz dostosować do tego napięcia, Opis znajdziesz w necie.
Nie za bardzo bo będzie za słaby, oraz dlatego, gdyż stosowane są zazwyczaj na napięcie 24DC.
Czy moge nią naładować akumulator do wkrętarki 18 v? Nie możesz. 18V to napięcie nominalne baterii. Do pełnego naładowania potrzebne będzie większe napięcie. Poza tym koniecznie należy ograniczyć prąd ładowania.
18'tka na baterii teoretycznie powinna sobie lepiej radzić od 14 Absolutnie nie. Przewaga wyższego napięcia polega na mniejszym prądzie jakim obciążone są akumulatory, z aku mniej obciążonego wyciśniemy teoretycznie więcej. Zakładamy taką samą moc silnika, ale napięcie zasilania nie jest parametrem decydującym o mocy. Podejrzewam, że wkrętarka zasilana...
BMS i tak nie pozwoli przekroczyć napięcia.
Witam! Nie mam tej wkrętarki, ale gdybyś zrysował schemat (zaznaczając we i wy) oraz podał napięcie akumulatora, to na pewno da się naprawić. Cześć!
Po co? Jak już to włącz szeregowo ze 3 diody 10-15A, to obniży napięcie o te 2 V. Albo kup sobie zasilacz do laptopa na takie napięcie, jaka jest bateria i oczywiście o odpowiedniej mocy, albo zrób zasilacz na bazie tego prostownika. Jakie napięcie ma ta bateria?
maksymalny prąd wyjściowy: 1.5A To stanowczo za mało. Minimum 6-10 A potrzeba do wkrętarek. Poczytaj posty na Elce odnośnie zasilania wkrętarek akumulatorowych- sporo znajdziesz.
Np uszkodzone przynajmniej jedno ogniwo. Ma ono dużą rezystancję wewnątrzną bo np straciło wodę od przegrzania.
Sprawdź jeszcze akumulator. Jak nie ma napięcia na jego stykach to ładowarka może się nie aktywować.
Jak przytykasz miernik do odpowiednich styków elektroniki baterii to jakie otrzymujesz napięcia?
Pali czy świeci? Zmierz napięcie.
Diody o których wspominasz to mostek prostowniczy który znajduje się na wejściu ładowarki od strony sieci. Gdyby któraś z nich lub wszystkie były uszkodzone to bezpieczniki zadziałałyby zaraz po podaniu napięcia na ładowarkę.
Zmierz napięcie jałowe z tej ładowarki, bo w tych tanich marketowych wkrętarkach może okazać się pod tym względem bardzo źle, zwłaszcza że była dedykowana do akumulatorów NiCd. Pod nowe akumulatory, jakie chcesz zastosować, powinieneś mieć stabilne 21V (może 22V, zależnie od zastosowanego BMS/balansera).
Mam cichą nadzieję, że to już koniec utrapień autora. Czas naprawy pokazał, że jednak warto ją zacząć od analizy układu a nie od chaotycznej wymiany elementów. Nie podejmuję się odczytania wartości wszystkich elementów, gdyż niewiele widać na zdjęciach. ale są wystarczające do sporządzenia schematu ideowego. https://obrazki.elektroda.pl/1491925400_...
Brak pełnej mocy wkrętarki, grzanie się jej silnika jak i prostownika. Chodzi o to jak jest prostowane napięcie czy jedną diodą, dwoma czy mostkiem. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prostownik
Mogą być właśnie te ogniwa o których napisałeś, ale, wykonaj test rozładowania prądem takim jaki pobierany jest przez wkrętarkę tylko dla pojedyńczych ogniw, przy jednoczesnym pomiarze napięcia w identycznym czasie dla wszystkich ogniw.
Ja tak przerabiałem wkrętarkę nie pierwszej młodości bo nie było jak dostać do niej aku i znajomy prosił żeby na sieciowe zasilanie przerobić... Po najmniejsze lini oporu wystarczy trafo (ja miałem toroidę 12V) do tego 15A (tak wiem lekka przesada) mostek z odzysku i pewnie jakiś elektrolit ale tego pewien nie jestem... Wszystko to zamocowane w miejsce...
wkrętarka napiąć napiąć akumulator wkrętarka ładowarka napiąć wkrętarka
pikanie radia citroen setup biosu toshiba macbook windows
status register samsung status register samsung
Brak dźwięku w jednym kanale odtwarzacza CD Denon Jak wpisać współrzędne w Google Maps?