Ikarusa nie ma potrzeby smarować ciśnieniowo jak nie masz wtryskiwacza .Tam w oryginale w górnym otworze był wtryskiwacz uruchamiany krzywką z wału korbowego Czasem były ikarusy z wałem korbowym zakończonym płetwą która napędzała pompę wspomagania . Hs 31 dobrze kombinujesz i nie dawaj na nią napędu paskiem bo jednak to spora sprężarka i pasek trzeba...
Zamień wtryskiwacze miejscami i zobacz co się będzie działo. Jeżeli usterka się pojawi sprawdź błędy. Jak błąd wyskoczy na tym samym wtryskiwaczu to masz odpowiedź.
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
a nie łatwiej było by napisać ze to styk od rozrusznika w stacyjce jak domniemam?? Przecież napisałem: wysteruj go z 50
Szukaj po kabelkach gdzie ginie, sprawdź sterownik od gazu. Napiecie na wtryskach musi pojawiać razem z pracą pompy paliwa, a sterownik silnika otwiera je podając masę.
To masz tam namieszane w tej instalacji bo oryginalnie jest zielony wspólny plus i kolorowe do komputera silnika sterowane minusem. Nie było w żadnym volvo wspólnego kolory minus dla sygnałów z komputera na wtryski bo jak by wtedy można odróżniać poszczególne wtryskiwacze.Napisz jeszcze dokładnie jaki to model i 10 cyfra z numeru nadwozia to sprawdzę....
Wtrysk sterowany jest impulsem / bez oscyloskopu nie zmierzysz/ masy ze sterownika , pin 59 , a przez opornik z pinu 58. Sterownik natomiast otzrymuje sygna z czujnika wału. Z tego co opisałeś / iskra jest , pompa paliwa pracuje / czujnik jest w porządku. Oporność cewki wtryskiwacza to około 2 omy , należy sprawdzić , czy masz impulsy na pinie nr. 1...
Jak był wyrzucany DPF to może ktoś dobrze nie skleił sterownika - popatrz do niego czy nie jest mokry. Sprawdź czy na "B1 Czerwony/Zielony", "B3 Czerwony/Biały", B5 Czerwony/Zielony" masz zasilanie i czy na B2, B4, B6 masz dobrą "mase"
12v
Mierzyłem napięcie po włączeniu zapłonu gdy silnik unieruchomiony i ma być miedzy 2-2,5 v . "Zapłon włączony, sprawdzić, czy między zaciskiem 1 obwodu sterującego a masą występuje napięcie 2,0-2,5 V."
Napięcie bierze się z indukcji na cewkach wtryskiwaczy, patrz schemat w poście wyżej.
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
Wtryskiwacz nie jest nowy, tylko po regeneracji na starej cewce a to ona jest przyczyną - cewka wtryskiwacza piezoelektrycznego - TYLKO wymiana na nowy wtrysk Continetal
Czy ten przebieg z generatora i z pracującego samochodu różnią się tym, że dla pierwszego generator nie był tak obciążony (np. nie było jakiegoś kabla)? Może to obciążenie tłumi te piki napięcia?
Zapchany układ paliwowy, filtr, rurki, a zacznij od sprawdzenia ciśnienia z pompki mimo że nowa, sprawdź napięcie na wtryskiwaczach jeżeli niskie sprawdzić cały układ zasilania, styki, bezpieczniki.
Podjedź do Bosch Service na Miałkim Szlaku (za renault zdunek) i powiedź, że jesteś studentem i potrzebujesz takich danych.
około 70-80V
Witam wiecie może jakie napięcie powinno być na wtyczce od wtryski ponieważ mam 2.0HDI RHR silnik nie pali a na wtyczce mam 1.2v wydaje mi się że powinno być około 5v żeby go otworzyć ? z góry dzięki za pomoc.
Podaj jaka to Astra, jaki silnik, który rok, pojemność. Bo dla przykładu Astra 1.6 monowtrysk ma emulator na jeden wtryskiwacz i wówczas jest łatwiej lokalizować usterkę ponieważ odcięcie wtryskiwacza jest realizowane przez jeden przekaźnik. Wiedząc gdzie jest umiejscowiony łatwo zmierzyć napięcia i sterowanie. W innych systemach wtrysku jest to nieco...
Rozbierz sterownik Tan czy ken co tam masz i zobacz czy nieprzepalona masa obok zlacza.
Witam, Pacjent: jak w tytule tematu Problem: szarpiący silnik Opis: po analizie zyliarda punktów odkryłem wczoraj, że jest problem z jednym wtryskiwaczem. Silnik trzęsie się m.in. na wolnych obrotach i odpięcie tego jednego nie ma wpływu na jego pracę (na pozostałych pozostałych ma). Osłuchuję wtryskiwacz - cyka. podpinam diodę pod wtyczkę jest sterowanie....
czyli jak wyzej .... tylko sprawdź czy napięcie na wtryskiwaczu jest podawane impulsowo czy stale??? jesli masz widoczne impulsy to dobrze ale i tak zostaje kwestia długosci impulsu jeśli jest za długi impuls to też bądzie zalewał.... mozesz jeszcze na krótko podac mase na wtryskiwacz i zobaczyć czy działa prawidłowo....
jakie powinno być napięcie na wtryskiwaczu iczym go najlepiej sprawdzić? To sobie daruj , znajdź ten który oddaje najwięcej w przelew. jak pracuje na plaku ok 400bar Ewentualnie regulację wydatku. Spróbuj diagnozy dedykowanym sprzętem.
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Wtryskiwacze paliwa są zazwyczaj zasilane z + po przekaźniku sterowanym przez ECU. Wtryskiwacze są sterowane od strony masy. Przy common rail wtryskiwacze są zasilane ze specjalnego układu zasilającego w ECU, który generuje wysokie napięcie potrzebne do uzyskania szybkiego narastania prądu w cewkach, lub do otwarcia stosów piezo. Tutaj przy wtrysku...
sprawdź może czy jest impuls wtrysku i napięcie na wtyczce wtryskiwaczy. jeśli idzie o cewke to sygnał idzie do niej z modułu zapłonowego
A czym niby zmierzyłeś to napięcie na wtryskiwaczach?
Ale zdajesz sobie sprawę że czwarty to pierwszy od rozrządu?
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
podejrzewam że problemem może być sama świeca. jeżeli jest uszkodzona to komp sterujący nie p[uszcza na nią prou. Miałem taki przypadek z wtryskiwaczami. Okazało się że nie dostawały napięcia gdyż same wtryskiwacze uległy uszkodzenie. (nie trzymały ciśninia) po usunięciu usterki (1 szt. 1200) załatwiliśmy to za 100 zł. problem znikł. Może wymień najpierw...
Wypnij wtyczkę ze sterownika, i zmierz napięcie pomiędzy pin nr2 wtyczki wtryskiwacza a plusem akumulatora. Jeżeli będzie 0V wepnij wtyczkę do sterownika załącz zapłon ,ponownie zmierz napięcie, jak będzie 12v to oznacza że sterownik zamyka wtryskiwacz, a to świadczy o jego uszkodzeniu.
Centralka gazu, przełącznik benzyna gaz, oprócz otwarcia zaworów gazu, ma również za zadanie, odciąć dopływ benzyny, np przekaźnik, emulator odcina napięcie wtryskiwaczowi, lub elektrozawór dopływ benzyny do gaźnika. To może nie odcina? Nazwa centralki, jej schemat montażowy, i poznasz kolor kabelka, który za to będzie odpowiadał. Może wtedy dojdziesz...
Nie rozwiązano. Samochód oddany bez postawienia diagnozy.
Oj ludki ludki :) , problem byl opisany w marcu a Wy dalej debatujecie ;)
Wtryskiwacze zmierz omomierzem czy mają tą samą wartość.
zamiast wtryskiwacza podłącz kontrolke 5w do wtyczki wtrysku i kręć rozrusznikiem, powinna mrugać, a błąd wtryskiwaczzy masz od emulacji na gazie. Na moje wtryski nie żyją, od "czestej" jazdy na benzynie
Kolego żaden przekaźnik się nie nadaje do tego, musisz zrobić to tak jak w sterownikach samochodowych albo jakiś specjalny układ sterującyr albo tranzystor. Te przekaźniki, jak Ci już pisaliśmy, są do obwodów prądu przemiennego, a Ty wtryskiwacz sterujesz impulsami napięcia stałego.
Odpalasz na gazie, czy na benzynie? Możliwe że pompka paliwa się kończy, wtryskiwacz podlewa, trudno określić.
Sprawdzić zasilania i masy sterownika silnika. Ponadto gdy usterka występuje we wtyczce wtryskiwacza sprawdzić czy jest plus po przekręceniu kluczyka. Jeżeli wszystko ok to sterownik do wymiany.
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
"dmuchając ustami w rurkę zasilajaca wtryskiwacz nie wyczułem przedmuchu przez te pekniecie ale moze trzeba podać napięcie najpierw albo większe ciśnienie"-mojej opini nie zmieniam.
Podobna usterka była w Corolli Verso 2008. Mechanicy w serwisie załamywali ręce. ale "Kazio złota rączka" znalazł przyczynę - lekkie zwarcie na rozruszniku. (rozrusznik kręcił, ale w wyniku zwarcia nie podawało napięcia na wtryskiwacze lub to napięcie było za niskie). Po wymianie rozrusznika (nowy - 800zł) Corolla "śmiga aż miło".
No wlasnie zastanawialem sie co jeszcze moge sprawdzic. Ale juz chyba nic. Tak jak pisalem wczesniej jest ten blad w systemie a wtryskiwacz mimo to jest kluczowany masa. Sprawdzalem dioda LED. Wyciagalem cala listwe wtryskowa i widzialem golym okiem ze wszystkie wtryski pracuja prawidlowo-rozpylaja wszystkie tak samo. Aha jeszcze dzisiaj wpinalem sie...
Witaj Troszkę się nie zgodzę gdyż on zapalał elegancko nawet jak było nad ranem -19 . Co mnie zaniepokoiło to to, że dzień przed tą niespodzianką gdy jechałem na benzynie to przy mocnym przyspieszaniu jakos tak przerywał, mocno nie było to odczuwalne ale cos tam nie chciał isc. Nie pamiętam jak było na lpg ale raczej dobrze.
Po co? masz przecież iskrę. Zasilanie wtryskiwacza sprawdź, 12V po stacyjce (KL15), masę ECU
Awarię usunięto mi w serwisie w Nowym Kościele . Przyczyną był uszkodzony przewód od czujnika wałka rozrządu , jak było zimno nie było styku a jak było ciepło to było OK. Koszt tej usługi jedyne 1000zł.
Witam. Mój problem to ciągłe napięcie na jednym z wtryskiwaczy .(cały czas otwarty) wtryskiwacz sprawny, Golf III 1.4 AEX gdzie szukać przyczyny ?
Trzeba sprawdzić czy wtrysk dostaje napięcie gdy przelewa czy po prosu mechanicznie nie domyka się.
a co z przekaźnikiem zasilającym pompę paliwa i wtryskiwacz/e... jak podasz napięcie na krótko powinno się coś odezwać
Na mojego nosa wali w czambuł emulator wtryskiwaczy, z tego co napisałeś, że nie ma kluczowania jednego wtryskiwacza. Typowe w prinsie.
wtryskiwacz napiąć elektroda niski napiąć wtryskiwacz napiąć otwarcie wtryskiwacz
awaria ekspresu philips ogrzewać klimatyzator otwierać klapa elektryczny
bateria parkside styki interfejs diagbox
Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens? Jak naprawić głowicę w magnetowidzie - poradnik