Pasek oczywiście nowy i dobrze napięty ?
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Przyczyną może być uszkodzony regulator w alternatorze bądź wyjechane już szczotki w nim. A może po prostu słabo naciągnięty pasek klinowy. Trzeba sprawdzić czy pasek jest dobrze napięty jeżeli tak to wyciągnąć alternator sprawdzić stan szczotek jeżeli dobre to padnięty regulator. Powodzenia
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
Zacznij od najprostszych rzeczy bezpieczniki,masy,poczyść wtyczki.Sprawdź stan akumulatora,mam tu na myśli jego ładowanie i napięcie.
Pasek nie zawsze piszczy jak się ślizga, a że radia nie można włączyć to najprawdopodobniej przez zbyt niskie napięcie, czyli wtedy nie ładuje.
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
jest szansa jak je osusze i polacze od nowa to wszystko wróci do normy ? Czy raczej wymiana modułu? Szansa jest zawsze ale to tylko zgadywanie.Sprawdź czy w miejscach łączenia kabli jest ok.Są punkty gdzie łączy się wiele kabli.Do tego kontrola zasilania jak i lini CAN bus.Zerowanie licznika i spadki napięcia to dodatkowy problem .Sprawdziłeś grube...
Poczytaj temat dokładnie. On mierzy miernikiem z rozładowaną baterią. Zobacz jakie ma napięcie przed odpaleniem auta.
Akumulatory wapniowe żeby naładować trzeba napięcia 16.2V więc komputer może próbuje je tak ładować. W samochodzie nie można podać napięcia 16.2V ze względu na elektronikę która by mogła ulec uszkodzeniu.
W ostatnim czasie wymieniałem kółko na alternatorze. A może to być spowodowane przez akumulator lub sam alternator, że nie daje rady już ? Dodam, że jak sprawdzam czy ładuje alternator, to napięcie jest w okolicach 14v
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
uszkodzeniem alternatora,regulatora napięcia,diód
A nie prościej i mniej awaryjnie było by zastosować takie coś .Miałem tak zrobione w golfie 3 i dział 4 rok.Pasat w sumie to to samo .Działało tak jak w maluchu .Wyłączasz zapłon i świateł nie ma.Cała operacja to przeciąć jeden kabelek i wstawić przekaźnik i dodatkowy włącznik do pozycyjnych. I pewnie ten układ jest bezpieczniejszy - a co będzie jak...
A czy teraz możesz mi pomóc, bo po wymianie bezpiecznika nadal nie ładuje akumulatora w bagażniku?
Ma pan rację akumulator mimo że się ładował to po podłączeniu nie działa za małe napięcie muszę kupić nowy
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Ale co się z nimi dzieje-przestaje ładować, czy ładuje bez żadnej regulacji?
Z takiej diagnostyki to niewiele wynika , po skasowaniu powinno się odpalić silnik albo zrobić krótką jazdę i sprawdzić błędy , mogłeś mieć coś rozpinane i zostały w pamięci. Ten błąd z napięciem to może być nawet słaby akumulator , ładowanie możesz sprawdzić.
Witam. po wymianie uszczelek na pompkach problem ustał. a te uderzenia w koło to prawdopodobnie blokowanie skrzyni (automatu) , z przyczyn braku napięcia ... Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi .
To jak sprawdzić ładowanie ? Bez odpinania klemy na aku + i masa ? Czy to da wiarygodną wartość napięcia ?
Dałem plusa przez żarówkę ,ale bezpośrednio z klemy aku. Auto ma ładowanie. Szukam używanego licznika. Napiszę finalnie czy to pomogło.
Może się powtarzam ale trzeba sprawdzić napięcie na samym alternatorze, być może wina słabej masy lub strat na zasilaniu.P
No bo wg instrukcji pisze ze jak spadnie napiecie ponizej 12,4 to nalezy ladowac przez 6h wiec ladowalem Dziwne, pisze żeby doładować gdy napięcie spadnie do 12,4 V a nie pisze do jakiego napięcia ładować?
Wymieniłem regulator napięcie i wszystko działa jak należy. Dziękuje za odpowiedzi.
a gdy wracam do domu tego samego dnia , mierzę napięcie akumulatora i wynosi ono około 11.9 V Albo masz zepsute ładowanie albo akumulator.
lekko je docisnełem i sa wporzadku Kolego , trzeba rozbebeszyć cały licznik sprawdzić i przelutować je na płycie . Po odpaleni masz ładowanie 13 - 14 volt , żeby wskaźniki nie wariowały są zasilane przez stabilizator napięcia .
Witaj , napisałeś - (specjalnie nie podciagałem obrotów aby nie ładował) Jak żeby nie ładował ? przy 800 obr. ładuje i przy 5000 obr. tak samo po to jest regulator napięcia. Uwalony regulator napięcia .
Witam serdecznie temat dotyczy samoróbki no a te 3000obr.min to jest obroty noża czy obroty obwód koła obroty noża jako obwodowe? Fajne kosiarki wyszło jak fabryczne dobra robota super. to przy ilu obr. WOM takie obroty masz? Czym go napedzasz? Jakie przełożenie masz 1 Wom ile talerzy obrót? Rotacyjne mają do 4 obr na 1 WOM... moja rotacyjna ma 1:6...
A czy sprawdzałeś czy akumulator jest wogóle ładowany w czasie jazdy? Wiadomo że disel potrzebuje więcej pradu do rozruchu i nie ładowany szybko siada. Zacząłbym od zmierzenia napięcia na zaciskach akumulatora po odpaleniu silnika. Pozdr Pablo
Sprawdź jakie masz napiecie ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika na biegu jałowym oraz czy ładowanie jest w momencie dodawania gazu bo Twoje objawy wyglądają jak by podczas przyspieszania spadało napięcie w układzie.
samochód to passat 1.9 tdi 95r. silnik 1z auto po odpaleniu czasami samo zgaśnie a czasami nabiera duzych obrotów ok.4000obr/min błedy jakie odczytałem to 01237- zawór n109, 00532- niskie napięcie zasilania, 01117-sygnał obciążenia alt. na zacisku DF. ładowanie sprawdziłem 14.32v
tez myslalem ze to moze byc stojan w silniku elektrycznym od magla lecz sytuacja wyglada tak ze raz na x razy auto odpala i jest wspomaganie chodzi normalnie, gasze auto odpalam ponownie i znowu nie ma. o ile wiem gdyby byla przerwa na stojanie nie ma opcji ze czasami wspomaganie by załapało? obecny aku sprawdzalem jest z 2016 roku az taki stary nie...
dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Tu jest problem spadku napięcia . Połączenie przewodu z klemą , lub klemy z aku nie jest dobre . Pozdrawiam
Witam, koledzy potrzebuje waszej pomocy mam Passata 2.0 Tdi z 2008 roku przestały działać mi zegary. Nic nie działa. Od czasu do czasu pokaże się kontrolka hamulca ręcznego. Autko normalnie pali jedynie co załączają się wentylatory. Po podpięciu vcdsa i wejściu w "zestaw wskaźników" ma następujące błędy: 00447 - Ograniczenie działania na skutek za wysokiego...
Naładuj akumulator. 10-12 godzin. Sprawdź ładowanie jak akumulator będzie naładowany, bo rozładowany może pobierać z alternatora duży prąd i w związku z tym będzie spadek napięcia. Choć z tego co piszesz to raczej nie ładuje alternator. Sprawdź czy połączenie nie zaśniedziały.
Podstawowa diagnostyka w takim przypadku: świece, sprawdzić czy dochodzi napięcie do świec, jakie jest napięcie na akumulatorze i ile ładuje alternator, później można podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy oraz kąt wtrysku na rozgrzanym silniku.
Do kierbedz4 wielkie dzięki za instrukcje po podłączeniu okazało sie że ładowanie jest prawie żadne więc miałem części z rozbiórki Passata B2 więc zastosowałem z niego alternator z zintegrowanym regulatorem napięcia i ładowanie wynosi na wolnych obrotach ok13,99V, moim zdaniem wystarczy z tym że zostały mi dwa kabelki i nie wiem do czego podejrzewam...
Witam. Zastanawia mnie ładowanie, jak mierzę napięcie zaraz po odpaleniu jest 14,3V-14,1V. Po przejechaniu 20km spada do 13,8V. Passat b5 1.9 TDI alternator 120A. Akumulator nowy (dwu miesięczny) Czy tak ma być? Wydaje mi się że nie.
Czyli z tego wszystkiego mam wnioskować że alternator jest sprawny i ładuje akumulator, ( bo ładuje mi akumulator :D ) byłem ciekawy czy z tym 45V to poprawny ojaw. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam Jarek
Aku ma 72 Ah ładowałem 12h prądem 7-8 A Po godzinie rozładowywania prądem 13,5 A napięcie spadło z 12,6 V do 12,2 V. Mogę już jechać po nowy akumulator, czy jeszcze czekać?
Jeśli alternator ładuje akumulator to na zaciskach akumulatora musi być 14V a nie mniej.Miałem to w Passacie i po wymianie modułu stbilizatora napięcia jest OK ,a myślałem że to akumulator.Moduł Boscha kosztuje 28zł.
Napięcie napięciem, ale moim zdaniem te 0,5A poboru to za dużo. Mi zegar, pamięć radia, trzy centralki, EEC ciągną 0,05A
Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
Alternator jest z amperażem takim samym ale miałem valeo założyłem jakiś japoński HTC czy jakoś tak gość co regeneruje twierdził ze to jest to samo. W sobotę jeszcze raz przelecę instalację ale raz już szukałem i nic nie znalazłem poza tym przekaznikiem. I chciałbym się dowiedzieć jakie są prawidłowe napięcia na kostce alternatora? Dodano po 1 Ładowanie...
Z tego co ja się orientuję to nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Jeżeli ładowanie jest w granicach 14,4v to nie jest źle. Napisz kolego w jakim samochodzie jest ten akumulator? Samochód to Passat B8 z 2015 roku. IMHO napięcie ładowania ma znaczenie. Napięcie podtrzymania akumulatora AGM to 13,5 [V]. 14,4 [V] występuje przy ładowaniu i pytanie czy...
Jeżeli nie wiesz jak dokładnie sprawdzić samemu ładowanie, możesz spokojnie podjechać gdzieś, gdzie sprzedają akumulatory. Ale nie do marketu oczywiście ;-) Powinni posiadać odpowiednie urządzenie, którym można sprawdzić prąd rozruchu akumulatora oraz ładowanie. Stary akumulator może również być przyczyną złego bilansu energetycznego. Bufor prądowy...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Teoria elektrotechniki mówi od dopasowaniu mocowe dochodzi do niego wtedy kiedy rezystancja wewnętrzna odbiornika jest równa rezystancji wewnętrznej źródła prądu. Amerykanie posługują się prądem rozruchowym i jest to lepszy sposób. Do tego konkretnego przypadku polecam niebieską warte 45Ah posiada prąd rozruchowy 360A. Uwaga jest to akumulator bezobsługowy...
To przygaszanie kontrolek , resetowania i włączanie się alarmu to wynik niskiego napięcia. Klemy - słaby kontakt lub niedoładowany akumulator. To ,że ładowanie masz na poziomie właściwym , to nie wszystko. Jest jesczce takie coś jak eksploatacja , krótkie trasy , częste uruchamianie silnika , i dogrzewanie świeć żarowych.
Alternator chyba nie działa. Kontrolka ładowania nie pali się po uruchomieniu silnika więc teoretycznie powinno być ładowanie, ale napięcie ma tylko 11,5V. Po zgaszeniu silnika jest 12.5V. Jak to mozliwe, że napięcie spada po włączeniu silnika? Czy alternator nie działa? {Samochód Passat B2, alternator Bosch} Już wcześniej coś niedobrego zaczęlo się...
WITAM Proszę nie mylić pytającego. Przewód niebieski cienki jest do kontrolki, napięcie występujące na nim służy do zasilania lampki . Widać to odrazu gdy połączymy go z masą .Gdyby był zasilającym natychmiast spowodowałoby uszkodzenie bezpiecznika lub inną usterkę. Różnica potencjału między tym przewodem a zaciskiem "D+" służy do zapalania i gaszenia...
Dziś wymontowałem szczotki/reg. napięcia. Alternator VALEO. Szczotki oczywiście zjechane. Przylutowałem nowe. Co prawda muszą się dotrzeć, ale objaw taki sam. Kontrolka raz świeci, raz nie. Na nowych szczotkach nie za każdym razem jest ładowanie. Chyba wychodzi na regulator napięcia. Rozumiem, że włączam zapłon, przewód od kontrolki ładowania zwieram...
Witam podpiąłem dzisiaj prostownik pod akumulator. Więc wyniki: testowany na akumulatorze centra futura 72 Ah podpięty w Passacie kombi b3 niedoładowany (przez wzmacniacz do subwoofera). Prostownik bez podpięcia wyświetla 9.9 volta. Po podpięciu do akumulatora napięcie na wskaźniku wzrosło do 13 Voltów. Ładowanie na amperomierzu wynosi - 5 Amper. I...
Kupiłem na Allegro prostownik firmy Bass-Poland PTC 75-B. Celowo podaję dokładny opis modelu bo można znaleźć go poprzez przeglądarkę i zobaczyć go na zdjęciu (i wszystkie przełączniki). No cóż... nie jestem elektrykiem więc nie mam pojęcia na czym polega mój błąd. Mam passata diesla 130 koni. Akumulator Varta 72 Ah. Wybrałem następujące ustawienia...
Witam wczoraj siadł mi akumulator w Matizie. Po odkręceniu korków cel okazało się, że jest suchy, więc dolałem wody destylowanej i naładowałem akumulator. Dzisiaj włożyłem go do auta i po podłączeniu sprawdziłem napięcie wykazało 12,5V. Po przejechaniu ok. 5km otworzyłem maskę i na pracującym silniku sprawdziłem ładowanie, wartości skakały raz 7V, raz...
Wywala mi błąd 16726/P0342/000834 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Low Rozrząd sprawdzony i jest na znakach. Lekko luźny pasek. Na pinach mam +5 +5 GND Mierzone między +5 i +5 (zasilanie i sygnał) https://obrazki.elektroda.pl/8325413500_... https://obrazki.elektroda.pl/6301566500_... Rezystancja między pin...
ładować alternator passat passat ładować alternator napiąć ładować poprawny
schemat saturn zalany sokiem panasonic wireless
telewizor problem zdjęcia pilot samsung parowanie
Seat Alhambra Mk1 1.9 TDI 1999 – brak rozruchu po naprawie drzwi, immobiliser, bezpieczniki, przekaźnik 109 MAN TGA EDC 00190-08 – diagnoza błędu czujnika prędkości obrotowej silnika