moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
jest szansa jak je osusze i polacze od nowa to wszystko wróci do normy ? Czy raczej wymiana modułu? Szansa jest zawsze ale to tylko zgadywanie.Sprawdź czy w miejscach łączenia kabli jest ok.Są punkty gdzie łączy się wiele kabli.Do tego kontrola zasilania jak i lini CAN bus.Zerowanie licznika i spadki napięcia to dodatkowy problem .Sprawdziłeś grube...
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
Pasek oczywiście nowy i dobrze napięty ?
A dlaczego nie zmierzyłeś napięcia na akumulatorze? I to jest właściwe pytanie..Czemu ktoś podejrzewa uszkodzony alternator a nie sprawdzi po prostu do jakiego napięcia ładuje alternator? To się kupy nie trzyma
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
Pasek nie zawsze piszczy jak się ślizga, a że radia nie można włączyć to najprawdopodobniej przez zbyt niskie napięcie, czyli wtedy nie ładuje.
Zacznij od najprostszych rzeczy bezpieczniki,masy,poczyść wtyczki.Sprawdź stan akumulatora,mam tu na myśli jego ładowanie i napięcie.
A czy teraz możesz mi pomóc, bo po wymianie bezpiecznika nadal nie ładuje akumulatora w bagażniku?
Akumulatory wapniowe żeby naładować trzeba napięcia 16.2V więc komputer może próbuje je tak ładować. W samochodzie nie można podać napięcia 16.2V ze względu na elektronikę która by mogła ulec uszkodzeniu.
W ostatnim czasie wymieniałem kółko na alternatorze. A może to być spowodowane przez akumulator lub sam alternator, że nie daje rady już ? Dodam, że jak sprawdzam czy ładuje alternator, to napięcie jest w okolicach 14v
uszkodzeniem alternatora,regulatora napięcia,diód
Poczytaj temat dokładnie. On mierzy miernikiem z rozładowaną baterią. Zobacz jakie ma napięcie przed odpaleniem auta.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Ale co się z nimi dzieje-przestaje ładować, czy ładuje bez żadnej regulacji?
Dałem plusa przez żarówkę ,ale bezpośrednio z klemy aku. Auto ma ładowanie. Szukam używanego licznika. Napiszę finalnie czy to pomogło.
To jak sprawdzić ładowanie ? Bez odpinania klemy na aku + i masa ? Czy to da wiarygodną wartość napięcia ?
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Może się powtarzam ale trzeba sprawdzić napięcie na samym alternatorze, być może wina słabej masy lub strat na zasilaniu.P
Witaj , napisałeś - (specjalnie nie podciagałem obrotów aby nie ładował) Jak żeby nie ładował ? przy 800 obr. ładuje i przy 5000 obr. tak samo po to jest regulator napięcia. Uwalony regulator napięcia .
Witam. po wymianie uszczelek na pompkach problem ustał. a te uderzenia w koło to prawdopodobnie blokowanie skrzyni (automatu) , z przyczyn braku napięcia ... Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi .
No bo wg instrukcji pisze ze jak spadnie napiecie ponizej 12,4 to nalezy ladowac przez 6h wiec ladowalem Dziwne, pisze żeby doładować gdy napięcie spadnie do 12,4 V a nie pisze do jakiego napięcia ładować?
A czy sprawdzałeś czy akumulator jest wogóle ładowany w czasie jazdy? Wiadomo że disel potrzebuje więcej pradu do rozruchu i nie ładowany szybko siada. Zacząłbym od zmierzenia napięcia na zaciskach akumulatora po odpaleniu silnika. Pozdr Pablo
Witam, koledzy potrzebuje waszej pomocy mam Passata 2.0 Tdi z 2008 roku przestały działać mi zegary. Nic nie działa. Od czasu do czasu pokaże się kontrolka hamulca ręcznego. Autko normalnie pali jedynie co załączają się wentylatory. Po podpięciu vcdsa i wejściu w "zestaw wskaźników" ma następujące błędy: 00447 - Ograniczenie działania na skutek za wysokiego...
Był rozładowany do zera jakieś 2 tyg temu bo nie działało ładowanie jeszcze się nadaje to czegoś ten akumulator czy już tylko śmietnik? Dodano po 1 zachowuje napięcie mierzyłem kilka dni temu rano i było 12.4
Sprawdź jakie masz napiecie ładowania na akumulatorze podczas pracy silnika na biegu jałowym oraz czy ładowanie jest w momencie dodawania gazu bo Twoje objawy wyglądają jak by podczas przyspieszania spadało napięcie w układzie.
Wymieniłem regulator napięcie i wszystko działa jak należy. Dziękuje za odpowiedzi.
a gdy wracam do domu tego samego dnia , mierzę napięcie akumulatora i wynosi ono około 11.9 V Albo masz zepsute ładowanie albo akumulator.
Z takiej diagnostyki to niewiele wynika , po skasowaniu powinno się odpalić silnik albo zrobić krótką jazdę i sprawdzić błędy , mogłeś mieć coś rozpinane i zostały w pamięci. Ten błąd z napięciem to może być nawet słaby akumulator , ładowanie możesz sprawdzić.
Naładuj akumulator. 10-12 godzin. Sprawdź ładowanie jak akumulator będzie naładowany, bo rozładowany może pobierać z alternatora duży prąd i w związku z tym będzie spadek napięcia. Choć z tego co piszesz to raczej nie ładuje alternator. Sprawdź czy połączenie nie zaśniedziały.
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Z tego co ja się orientuję to nie powinno to mieć żadnego znaczenia. Jeżeli ładowanie jest w granicach 14,4v to nie jest źle. Napisz kolego w jakim samochodzie jest ten akumulator? Samochód to Passat B8 z 2015 roku. IMHO napięcie ładowania ma znaczenie. Napięcie podtrzymania akumulatora AGM to 13,5 [V]. 14,4 [V] występuje przy ładowaniu i pytanie czy...
Podstawowa diagnostyka w takim przypadku: świece, sprawdzić czy dochodzi napięcie do świec, jakie jest napięcie na akumulatorze i ile ładuje alternator, później można podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy oraz kąt wtrysku na rozgrzanym silniku.
dodatkowo podczas pracy silnika nagrzewa sie klema (+) na aku. Tu jest problem spadku napięcia . Połączenie przewodu z klemą , lub klemy z aku nie jest dobre . Pozdrawiam
Słusznie uważasz. Od lat ładuję ładowarką, która wytwarza nieco ponad 15,5 V. Nie widzę faktycznej możliwości, aby napięcie ładowania o 1 czy 2 V wyższe niż znamionowe w instalacji mogło cokolwiek uszkodzić. Sprawdziłem w UNO, Almerze, Stilo, Passacie, Fabii - nic się nie dzieje. Niby nic się nie powinno stać, ale istnieje szansa, że elektronika zarejestruje...
Jeżeli odłączę przewód D+ od wzbudzania to alternator już nie pobiera prądu. W takim wypadku chyba raczej byłoby coś nie tak z regulatorem napięcia, czy się mylę? Alternator ładuje napięciem około 14,4V i się normalnie wzbudza. A czy nie będzie to czasem wina licznika, może ma jakieś zwarcie, że podaje napięcie na zacisk D+?
lekko je docisnełem i sa wporzadku Kolego , trzeba rozbebeszyć cały licznik sprawdzić i przelutować je na płycie . Po odpaleni masz ładowanie 13 - 14 volt , żeby wskaźniki nie wariowały są zasilane przez stabilizator napięcia .
Witam. Zastanawia mnie ładowanie, jak mierzę napięcie zaraz po odpaleniu jest 14,3V-14,1V. Po przejechaniu 20km spada do 13,8V. Passat b5 1.9 TDI alternator 120A. Akumulator nowy (dwu miesięczny) Czy tak ma być? Wydaje mi się że nie.
samochód to passat 1.9 tdi 95r. silnik 1z auto po odpaleniu czasami samo zgaśnie a czasami nabiera duzych obrotów ok.4000obr/min błedy jakie odczytałem to 01237- zawór n109, 00532- niskie napięcie zasilania, 01117-sygnał obciążenia alt. na zacisku DF. ładowanie sprawdziłem 14.32v
(at)arturheise Dziękuję :) Nie od razu zaskoczyłem, patrząc na te schematy, ale tak, wszystko się zgadza. To było to. Przewód zmienia po drodze kolor, przy akumulatorze jest kremowo-żółty wpadający lekko w brąz, a przy BSI jest zielony wpadający w lekko szary odcień. (Musiałem ogarnąć, że BSI to cała "deska" z kostkami i bezpiecznikami nad pedałami,...
Niezłe jaja tutaj wyszły akumulator jest na złom a tu praca doktorska o niczym. :D Jak zawsze Panie kolego :) Zawsze jest okazja dowiedzieć się czegoś ciekawego. Mały off top - koledzie padł keidyś akumulatora w VW Passacie i dowiedział się, że nie może tak sobie sam wymienić do padnie max za 2 lata. Kwestia wpisania fakty wymiany i procedury "kalibracji"...
Napięcie napięciem, ale moim zdaniem te 0,5A poboru to za dużo. Mi zegar, pamięć radia, trzy centralki, EEC ciągną 0,05A
Czyli z tego wszystkiego mam wnioskować że alternator jest sprawny i ładuje akumulator, ( bo ładuje mi akumulator :D ) byłem ciekawy czy z tym 45V to poprawny ojaw. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam Jarek
Aku ma 72 Ah ładowałem 12h prądem 7-8 A Po godzinie rozładowywania prądem 13,5 A napięcie spadło z 12,6 V do 12,2 V. Mogę już jechać po nowy akumulator, czy jeszcze czekać?
Alternator jest z amperażem takim samym ale miałem valeo założyłem jakiś japoński HTC czy jakoś tak gość co regeneruje twierdził ze to jest to samo. W sobotę jeszcze raz przelecę instalację ale raz już szukałem i nic nie znalazłem poza tym przekaznikiem. I chciałbym się dowiedzieć jakie są prawidłowe napięcia na kostce alternatora? Dodano po 1 Ładowanie...
Jeśli alternator ładuje akumulator to na zaciskach akumulatora musi być 14V a nie mniej.Miałem to w Passacie i po wymianie modułu stbilizatora napięcia jest OK ,a myślałem że to akumulator.Moduł Boscha kosztuje 28zł.
Jeżeli nie wiesz jak dokładnie sprawdzić samemu ładowanie, możesz spokojnie podjechać gdzieś, gdzie sprzedają akumulatory. Ale nie do marketu oczywiście ;-) Powinni posiadać odpowiednie urządzenie, którym można sprawdzić prąd rozruchu akumulatora oraz ładowanie. Stary akumulator może również być przyczyną złego bilansu energetycznego. Bufor prądowy...
tez myslalem ze to moze byc stojan w silniku elektrycznym od magla lecz sytuacja wyglada tak ze raz na x razy auto odpala i jest wspomaganie chodzi normalnie, gasze auto odpalam ponownie i znowu nie ma. o ile wiem gdyby byla przerwa na stojanie nie ma opcji ze czasami wspomaganie by załapało? obecny aku sprawdzalem jest z 2016 roku az taki stary nie...
kontrolka ładować passat ładować alternator passat passat ładować alternator
grundig napis renault sterownik silnik tl494 schemat wzmacniacz
Obsługa plików M3U przez Onkyo NS-6170 Bestway – brak ciśnienia w pompie piaskowej, niska wydajność, diagnostyka i naprawa