Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Napięcie do cewki dostaje?
Sterownik widzi uszkodzenie cewki- nie załączy napięcia. Napraw cewkę- zadziała. :)
zniknal prad po stacyjce na cewke Tylko napięcie zasilania cewki znikło?
Zrób test cewki zapłonowej, jeśli poda napięcie to szukamy dalej, zestaw startowy w tym oplu to komputer immobox plus pastylki.
Czy tutaj nie załadowało się wam zdjęcie? Cewka spalona do kosza. Kolega chyba masz kompresor Denso - bardzo awaryjny, szukaj kompresora Delphi (jeśli używka trzeba sprawdzić i najlepiej odrazu wymienić bezpiecznik cewki).
Jakiej firmy cewka, jakie napięcie w instalacji auta?
Witam auto mi zgasło i nie chce odpalić. Okazało się że jest brak iskry, Zmierzyłem napięcie zasilające cewki i jest 6,3V a powinno być 12V? Co mogło się stać że tak obcina napięcie? Proszę o pomoc skończyły mi się pomysły.
Jakiego uzwojenia niskiego czy wysokiego napięcia i czy zawsze to samo i jakie masz napięcie ładowania?
Sprawdź moduł zapłonowy - znajduje się koło cewki wysokiego napięcia lub w rozdzielaczu zapłonu.
No tego się obawiałem. Trzpień się niby wysuwa z cewki jakoś bez specjalnych przycięć przy tych 12V przyłożonych, ale z tego co gdzieś czytałem sterowana jest napięciem od 5V - 12V
Rezystancja cewki około 0,4Ω. Sprawdzałeś chociaż ile ten miernik pokazuje jak zewrzesz sondy? Może być sobie dokładny, ale jak przewody pomiarowe uszkodzone to mu to nie pomoże. Na zacisku 15 cewki plus po stacyjce, napięcie jak na akumulatorze. Na zacisku 1 kluczowanie, tam mierzenie napięcia nic nie da.
Kluczowanie modułu sprawdzone , napięcie 12V po kluczyku dochodzi do modułu i cewki?
Z cewek wychodza cztery przewody. Brązowy czarny czarno-czerwony i czarno -żółty. Ktory to zasilanie?? Centralka nie ma z nimi nic wspólnego. Może i alokalizowałbym to napięcie ale nie wiem który zasila cewki:]
Masz dwa zawory gazu: jeden w komorze silnika (gdzieś w okolicach parownika) oraz drugi w zbiorniku. Sprawdź czy cewki pracują. Po podaniu napięcia powinieneś usłyszeć cyknięcie.
Sprawdź wszystkie masy na sterownik, poniżej 1V, ma być ok.4V , tego nie rozumię ,bo tam nie ma napięcia tylko sygnał masowy (piki), zasilanie i masa na cewkę są zasilanie owszem, ale masa to impuls z kompa, a ta masa, którą ty masz to być może ekran. Sprzawdź instalację od kompa do cewek, sprawdź sygnał na cewkach oscyloskopem. pozdrawiam Dodano po...
Nie, a jak to sprawdzić? Dodano po 3 Na czym te napięcie mam sprawdzić, na cewce?
Sprawdź a lepiej popraw(dołóż) masę silnika, przepustnicy, komputera i cewki.
A mierzyłeś jakie tam się pojawia napięcie przy odpuszczonym przekaźniku ? Tak ti interpretuję: ten dozorowany obwód cewki przekaźnika jst podłączony pewnie przez dzielnik jakis pod wejście analogowo / cyfrowe sterownika. I sobie sterownik patrzy periodycznie jakie tam napięcie jest. Jak przekaźnik wysterowany to jest bliskie zeru (czyli napięcie na...
Bardzo dziękuję za życzliwe próby pomocy. Po ciężkiej grypie siedziałem (dopiero dziś) nad autem i nie udało mi się znaleźć rozwiązania problemu. Bezpieczniki ok. wtyczki ok. a kontrolka jak się nie świeciła tak nie świeci. DOdatkowo ustaliłem, że wtyczka wchodząca do cewki zapłonowej nie podaje napięcie...
Ciekawe - może któryś z wtryskiwaczy fiksuje. Trzeba by jeszcze sprawdzić szczelność wszystkich cylindrów aby wyeliminować usterki mechaniczne typu - podpalone gniazda zaworowe. I domyślam się że obwód wysokiego napięcia ( od cewki , aż po świece ) jest OK = czyli sprawdzane i sprawne.
Pierwsza rzecz którą musisz sprawdzić to kostka która dochodzi do przełącznika kabel czerwony +12V kabel czarny masa na niebieskim ma się pojawić +12V po przełączeniu na gaz kabel brązowy impuls z cewki zapłonowej. Jeżeli na czerwonym niema napięcia to sprawdź bezpiecznik (na czerwonym kablu między cewką zapłonową a przełącznikiem). Czasem wypalały...
Uszkodzony moduł zapłonowy,ale na poczatek sprawdzić napięcia zasilające,no i samą cewkę w aparacie,choć psuje się ona niezbyt często.
Nic nie świeci ani mrygnie.czyli ten modół w cewce .ile to może kosztować nowe?? Ale w takim razie skoro cewka jest zasilana z aparatu to po co idzie osobne napięcie do dolnego zacisku??
Witam. Czy sprawdzałeś sygnał wchodzący na uzwojenie pierwotne cewki podczas kręcenia rozrusznikiem? Jakie napięcie masz na biegunach akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem?
Witam posiadam opla astre F 1992r problem jest następujący brak iskry sprawdziłem miernikiem napiecie w przewodach które prowadzą z modułu zapłonowego do cewki WN dokładnie idą 2 przewody od modułu i 3 kabel gdzieś z silnika miernik pokazuje 12,4 V na przewodzie idącym od silnika i na jednym idącym od cewki czyli wychodzi na to ze moduł jest ok bo do...
Jutro postaram się sprawdzić ten trop. Chodzi mi też po głowie masa tej cewki odpowiedzialnej za podanie napięcia do 1 i 4 gara. W podobnym przypadku pomogło.
Witam cewka jest dobra bo odpalałem na krótko.Dzisiaj rozbierałem te dwie wtyczki od modułu sterowania wypryskałem wd40 przemierzyłem kabel(+) idacy od modułu do cewki jest ok.Według mnie po załączeniu przycisku klimy powinien sie pojawić jakiś sygnał na jednym z przewodów wchodzących do sterownika a na żadnym nie było zmian napięcia jak włączałem albo...
Witam. Podmieniłem aparat z innej astry i zapala błędy znikneły.Co może być przyczyną jeżeli w aparacie wszystko nowe pastą posmarowany modół.Piszą na forum że cewki palą moduły tylko które cewki te w aparacie czy wysokiego napięcia ta na nadkolu.Zapomniałem jeszcze dodać ze w taj drugiej astrze teraz są te same błędy usterek co wcześniej w mojej.
Witam problem dotyczy cewki zapłonowej . Na starej cewce auto szarpało na lpg na niskich obrotach na pb było ok. Po wymianie na nową oryginalną cewkę i świece nawet na pb nie dało się ruszyć z miejsca tak szarpało silnikiem .Więc zacząłem szukać gdzie jest problem pomierzyłem cewkę nowa jest ok ale problem znalazłem w zasilaniu cewki .Cewka jest 6-cio...
Ogolnie cewki nowe bo padly mi z miesiac temu, pompa nowa, sprawdziłem prad na wtyczce pompy i jak sie kreci autem to pojawia się napięcie
1 tak 2 podać napięcie na cewkę i zobaczyć czy się otworzy?
Elektryk od wysokich napięć , - ale na słupach :)
Tak zgadza się moge zmienić tą cewkę na mój aparat zapłonowy Ale nie oto chodzi. Właśnie tą cewke chce podłączyć. W aparacie był czujnik halla, który badał prędkość i położenie wałka rozrządu. Sygnały te zbierał komputer by wiedzieć kiedy ruszyć wtrysk do karzdej z świec. Cewka ma zato gniazdo z czterema pinami i jak to podłączyć? Czy to są piny do...
Może być to przez grzejacą sie cewke, wtedy jej rezystancja jak jest ciepła rośnie, a jak kręcisz rozrusznikiem masz spadek napięcia w instalacji, które jest za niskiem żeby iskra mogła powstać. Tak że wina albo cewki albo modułu,
Mam problem np w znalezieniu na allegro cewki 8W 12V. Czy może ktoś mi pomóc zlokalizować jaki sklep internetowy, gdzie mógłbym takową cewkę zakupić? Dodano po 24 Jakoś tak mam przeczucie, że to właśnie ta cewka. Wyprodukowana w 2004 roku (ta przy butli 2008). Tylko, że nigdzie jej nie mogę znaleźć.... :/ Cewkę możesz sprawdzić miernikiem, jeżeli ma...
Witam. Mam problem z w/w samochodem z silnikiem C16NZ. Gdy naciskam lekko pedał gazu wszystko dobrze chodzi, dobrze wchodzi na obroty, a gdy mocniej nacisnę to zaczyna burczeć i obroty schodzą na dół aż w końcu gaśnie. Autko jest po wymianie cewki zapłonowej i kabli wysokiego napięcia. Co może jeszcze być przyczyną tego zachowania pojazdu?
Cześć :) Jestem posiadaczem Astry J 1.4 Turbo. Chciałem dodatkowo zabezpieczyć swoją Astrę w postaci ukrytego micro switcha lub kontaktronu odcinając obwód np. pompy paliwa, napięcia na cewce itd. Chciałem zasięgnąć porady na jakim obwodzie zastosować przerwę, tak aby w razie czego na komputerze nie zrobiła się choinka i nie sypało błędami. Czy ktoś...
Masz tą Astrę w dislu czy ki grzyb? Z kompa idzie sobie kabelek do cewy i nic tego nie zmieni jak nie wiesz który to jest to zobacz który po odpięciu z cewki i przekręceniu kluczyka w zapłon ma 12V ten który tego napięcia nie posiada to właśnie ten szukany przez Ciebie przewód.
Też tak myślałem ale mój znajomy elektryk powiedział że w takich układach może nastąpić samoindukcja, by "rozładować" cewkę stosuję się diodę wpięta szeregowo pomiędzy przewody, gdy podłączymy odwrotnie kable może dojść do spalenia diody i przejścia napięcia dalej na układ sterujący. Nie znam się na tym tylko powtarzam co usłyszałem nawet nie specjalnie...
Dziękuję Ale czy to nie będzie miało wpływu na pracę cewki i przerwy w napięciu co będzie skutkować np. strzałem w filtr powietrza na LPG ? Pozdrawiam
Co do obrotów to ustaw 4 cylindy 2 cewki (tak jest w x16szr). Mają być poprawnie widziane obroty. PWA ustaw spokojni 80 a nawet 90. Lepiej na zapas niż na brak. Co do Bezwładoności TPS to pownieneś ustawić więcej niż masz na idlu - więc nie 0.18v a ponad 0.50V - sprawdź lekko dodając gazu na postoju ile ci wskakuje wartość napięcia i taką ustaw. Od...
Cewki sprezarek CVC czyli tych stosowanych Oplach mają tendecję do uszkadzania się a dokładniej tzreba by zdemontowac sprzęgło i wymienić bezpiecznik termiczny. Dodam, że jest problem z kupnem odpowiedniego (głownie ze względu na gabaryty oraz parametry termiczno/elektryczne)
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
według mnie to chyba cewka wysokiego napięcia
Dzieki za podpowiedzi muszę wstawić auto do elektrronika i niech szuka nie mam sprzętu żyby samemu zczytywać parametry jak coś się wyjasni napisze co i jak. No więc tak po podłączeniu pod techa wyskoczył błąd zbyt niskie napięcie cewki sterującej skokiem sprężarki co to znaczy kabel przerwany zawór w sprężarce siedzi gdzie dalej szukać??
Witam wszystkich. Mam problem z moja astra h 1.6. Po sczytaniu techem2 wywala ciągle 4 bledy: Uszkodzenie cewki zaplonowej cylinder 1, a pozostale trzy bledy brzmią tak samo tylko ze cyl 2 3 i 4. Wtryskiwacze nie są kluczowane. Cewka przy teście techem daje iskrę na kazda swiece a przy kręceniu rozrusznikiem nie. Czujnik położenia walu ma rezystancje...
Witam serdecznie, wiem ze tematów tego typu jest(było) wiele. Moja astra pozostawiona na noc rano odpala tylko i wyłącznie na zapych! Dlaczego? po włożeniu świecy w kabel wysokiego napięcia wychodzący z cewki - brak iskry. po odpaleniu rano na zapych i zgaszeniu auto pali na dotyk przez cały dzień( w ramach diagnostyki wymieniono aparat z czujnikiem...
Miernik na rezystancji nie pokazuje nic, z kolei przy próbie podłączenia sprężarki na "krótko" do akumulatora, bo tak wyczytałem na forach że można sprawdzić to sprzęgiełko, to kable zrobiły się gorące, czyli zwarcie. Na kostce która idzie do sprężarki miernik pokazuje mi 13,88 V, czyli napięcie samochód podaje do cewki, ale jak podłączę kostkę do sprężarki,...
Zmień elektryka. tak ze była sprawdzona i jest sprawna.Do cewki nie dochodzi napięcie z jednego przewodu napięciowego na 4 cylinder Bzdura, nie paliłby na dwa. Podaj jeszcze kod silnika.
Styk +15 -jak ściągniesz wtyczkę z cewki to na nim jest napięcie po stacyjce drugi styk to 1 jest on zwierany do masy przez moduł.Zmierz napięcie na styku +15 w chwili rozruchu.
Witam wszystkich padła mi klima i obstawiam że wina leży po stronie spręzarki. Napięcie dochodzi do niej ale sprzęgiełko się nie załancza. Jak sprawdzić w najprostrzy sposób cewke? Jakią oporność powinna mieć dobra cewka?
Chodzi mi o napięcie wejściowe do cewki. Nowe spostrzeżenia:Jak się płynnie dodaje gaz ale powolutku to nie szarpie,natomiast szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu niezależnie od obrotów.Świece mocno okopcone wszystkie.
Akumulator naładowany. 1. Czujnik położenia wału korbowego, j.w. - opór cewki 500 ohm 2. Odnośnie pompy paliwa - j.w. pisał Damdam, pompa po zakręceniu rozrusznikiem daje na wtryskiwaczu mgłę, że można wróbla wykąpać. Stąd wniosek, że czujnik położenia w.k. sprawny oraz pompa paliwa i jej obwody sterowania również (?). 3. Cewka wymontowana - pomierzony...
Moduł wymieniałem na inny,w prawdzie nie mam gwarancji 100%że ten jest sprawny ale zmiany nie ma,pasek jest ok. wałek obraca się normalni.Iskra przeskakuje tylko raz przy wyłączaniu zapłonu,napięcie dochodzi do modułu i do cewki,myślałem jeszcze o słabej masie,ale może być to efektem jednego przeskoku iskry przy wyłączaniu zapłonu?
uszkodzenia w takim sterowniku to cytuję : Pompa DELCO 1.7L EDU 8971891360 16267710 Lista części i zamienniki. Opis części Funkcja Zamiennik Datenblatt SMD Tranzystor oznaczony "SD" N Kanal FET BSS 138 - SMD Tranzystor oznaczony "M02" N Kanal FET BSS 138 - SMD Tranzystor oznaczony "AK" NPN Trans. BCX 70K - SO IC 8 pinowy dolny rząd"34629" Stabilizator...
Witam. Mój problem jest taki iż Asterka nie chce odpalić. Od paru tygodni samochód gasł niespodziewanie w trakcie jazdy, lecz wystarczyło przekręcić kluczyk i od razu zapalał bez największych problemów. Podczas jazdy nie występowały żadne usterki czy niepokojące objawy. Wczoraj zgasł na amen :oops: Stwierdziłem brak iskry. Iskry nie ma świecach a także...
są specjalne urządzonka do sprawdzania wszelkiego rodzaju silniczków krokowych i nie kosztuja tak duzo! a jesli chodzi ci o wysterowanie silniczka to sprawdź miernikiem jego wtyk i podłączasz napięcie na zmiane na zamkniecie i na otwarcie! ewentualnie podjedź do pożądnego serwisu niech ci go sprawdzą dasz im na piwo.... chodzi mnie tylko o to podawanie...
Do kolegi Jsah: Popraw podłączenie do cewki, przelutuj je, naet jeśli wydaje się OK, sprawdzaj dokładnie wtyk centralki, masa- daj nową na przyzwoitym przewodzie, zsilanie centralki przejrzyj spadek napięcia między nim a akumulatorem, posprawdzaj połączenia elektro-zaworów.
Chyba się uspokoiło to bo narazie kasy dobrze. A wiesz może jakie napięcie powinno być na cewce?
Witam. Auto to Opel Astra H z silnikiem Z16XEP Zastanawiam się co to za kabelek. Zlokalizowany jest w pobliżu wtyku do cewki. Normalnie schowany jest w peszlu i zawinięty, że nie widać końca. Jednak po zdjęciu peszla okazuje się, że jest ucięty po prostu na końcu. Sprawdzałem na nim napięcie ~12V przy zapłonie, ~13V przy pracującym silniku. OTO ON:...
A dlaczego sądzisz że podłączenie dodatkowej masy z akumulatora do cewki może spowodować uszkodzenie sterownika ? Ponieważ pierwszy odczep uzwojenia pierwotnego cewki WN może byc podłaczony do plusa przez przekaźnik, a drugi odczep cewki uzwojenia pierwotnego może byc połączony z sterownikiem, w sterowniku jest tranzystor np. mosfet który cyklicznie...
Sprawdz czy w gniezdzie jest napiecie... na styku i cewce przekaznika.
To ,że alarm odpinałeś to nic nie da.On ma przekaźnik blokady i jego styki w stanie rozbrojonym są zwarte i przepuszczają prąd (np.:zasilanie cewki,rozrusznika,pompy paliwa itp.), a jeżeli on ma styki nadpalone lub zaśniedziałe to robi przerwę w obwodzie i urządzenie nie dostaje napięcia lub ma je zaniżone . kup nowy 80 zł mi padła cewka i na szrocie...
Witam. Mam ogromny problem z klimatyzacją (climatronik) w Astrze H 1.6 (silnik Z16XEP). W zeszłym roku było wszystko dobrze, przez zimę nie była używana i od wiosny nie pracuje. Sprężarka w ogóle się nie załącza. Pierwszym krokiem było nabicie, ale nie przyniosło to skutku (w układzie jest 450g czynnika). Po podłączeniu do komputera stwierdzono błąd:...
wygląda na chwilowe zaniki napięcia cewki zapłonowej ,zobacz połączenia przy niej czy podpinając się z instalacją gazową nie był przecięty kabel zasilający cewkę i połączenie zaśniedziało i chwilami nie łączy,często tak bywa lub jakieś alarmy , odcięcia zapłonów itp..jeśli posiadasz.
Silnik to X18XE1 1998 rok dolot został sprawdzony i wymieniona uszczelka pod przepustnicą bo troszkę przepuszczała. Wypadanie zapłonów występuje losowo nie zawsze na tym samym cylindrze. Zaraz po wymianie cewki zapłonowej przez jakiś czas chodził idealnie ale teraz znowu zaczął kuleć. Wydech jest szczelny nigdzie nie czuć żeby przepuszczał świece wykręcę...
Witam. 100% sprawdzenie, to zamontowanie w samochodzie, zapalenie, a potem sprawdzenie czy nie pojawiły się błędy. Na stole można zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami solenoidu (cewki). Powinno mieścić się między 10-20Ω. Można również sprawdzić działanie solenoidu przykładając napięcie akumulatora do wtyków solenoidu. Solenoid powinien "kliknąć"....
Witam, Opel Astra z16xep. W skrócie, brakuje mocy na zimnym silniku, nierówna praca bardzo mocno zauważalna, wypadanie zapłonu(ów). Rozgrzany silnik pracuje stabilniej, ale wypadanie zapłonu nadal występuje. Na benzynie i LPG praca bez zmian. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu chwilowe zadławienie. Sprawdzone: cewka, świece, map, luzy zaworowe, kompresja....
Czyli numer 6 to masa cewki, a 3 to masa potencjometru??? Dobrze rozumiem, czy na masie samochodu sprawdza. A co ma do rzeczy przeplywomierz i czujnik doladowania, skoro na odpietym EGR'rze samochod przyspiesza i jezdzi normalnie, czyli przeplywka powinna byc ok?
Witam, Montowałem u siebie instalację gazową. Stałe 12V (czerwony), 12V po zapłonie (czarny) i masę (brązowy) brałem z wiązki w lewym progu kierowcy, następnie przeciągałem je pod maskę. Skracając przewody po przeciągnięciu przypadkowo jednocześnie naciąłem przewód ze stałym 12V i 12V po zapłonie, w tym czasie usłyszałem brzęczenie jakby cewki przekaźnika...
Wymień kable wysokiego napięcia.
witam, proszę o pomoc. opel astra 93rok, 1.4 benz+gaz, silnik CN14NZ. Objaw - nie można uruchomic silnika, akus kręci, nie wiem , ale raczej nie słyszę pracy pompki paliwa, paliwa nie czuje by śmierdziało. Obmierzyłem moduł zapłonowy i cewkę. na module lewy skrajny pin w stosunku do masy (radiatora) ma ok 1,2 kom, 2 z lewj ma - dużo, 3 z lewej 0om,...
No to ja próbowałem bez wymontowania sprężarki. Najwiekszy problem to jak odkrecić śrubę. Ja mam śrubę normalną nie imbus. Tylko nie wiem jak zablokować koło żeby sie nie obracało? Tam w tym dekielku sa trzy otwory pewnie pod specjalistyczną blokadę której nie mam. Cewkę juz zamówiłem, mam nadzieje że będzie pasować. Co do napięcia to się nie martw....
Oporniki nie są aby nie spalić cewek przekaźników, tylko po to by nie dać za dużego prądu na aparaty, elektroniczne można nawet uszkodzić trwale. Pilnuj aby nie przekroczyć wartości prądu, jakich nie pamiętam, ale przy 48V było to 2x400Ω. Przy 60V to 2x500Ω. Cewki szeregowo. 60mA na zwarciu powinny mieć. I wyższe nie może być nawet na ułamek...
Pooglądać, to można film, albo mecz. Hah, rozumiem, zdaję sobie sprawę. Po prostu sprawdziłem na oko wtyczki, izolacje. Póki co problemu nie ma. Jeśli będzie się znów pojawiał, to wtedy głębiej to zbadam. A połączenia trzeba przemierzyć i to nie miernikiem. Mam typowy multimetr, którego można użyć do sprawdzenia napięcia, oporności, ciągłości etc....
Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdzałem i napięcie na włączonym silniku wynosi 13,8 - 14V. Co do kabli, to ciężko stwierdzić. Może przebijać na moduł ten od cewki? Czy oddalenie modułu od cewki uchroni od uszkodzenia, i pomoże wykluczyć przebicie z tego przewodu?
Moj komputer nie pokazuje tyle liter "moc silnika ograniczona ,skontaktuj się z serwisem" 😉 Wiesz co, kolego... Ale ja też jeżdżę Astrą J z 2011r i tam taka diagnostyka jest. Tj. wyświetla więcej, niż chciałoby mi się czytać :D Tego konkretnego przypadku nie znam. A tak na poważnie od czego zacząć Panowie? Na pewno nie od porad z Internetu, bo wymienisz...
Problemem jest izolacja na odcinku od cewki do świec. Świece nie miałby nic do rzeczy. A co do zmniejszania szczeliny to strzał ślepakiem - mam świece dwu eleketrodowe (a tak właściwie, elektrody są 3), takie jak zaleca producent. Jak właśnie sprawdziłem to cewki w tym aucie są zespolone w listwie nałożonej bezpośrednio na świece. Odległość od głowicy...
Masz dwie cewki i wyraźnie piszesz, że mają różne oznaczenia. Powiedz więc czy przykładając je obok siebie nie jesteś w stanie dostrzec różnic? Cewki mają identyczne wejścia niskiego napięcia, natomiast wyjścia wysokiego napięcia są różne jedna z nich ma wystający bolec natomiast druga wyjście wewnętrzne. trudno je zamieniać między sobą ponieważ nie...
Prawdopodobnie nieprawidłowa masa główna nadwozia lub silnika powoduje znaczne spadki napięcia przy pracy rozrusznika. Lub uszkodzenie kostki stacyjki powoduje, że po przełączeniu na start rozłączane jest zasilanie układu zapłonowego. Tak czy siak zacząłbym od pomiaru napięcia na cewce zapłonowej.
Objawy takie, jak by włącznik nie był podpięty. Ta uwaga Nie można wyłączyć świateł mijania, uruchamiają się po przekręceniu kluczyka. wg mnie sugerowałaby sklejenie się styków przekaźnika, jeżeli taki jest lub jest jakieś zwarcie w jego sterowaniu, że cewka jest pod napięciem.
Sprawdzałem wszystkie świece. Oscyloskopem sprawdzałem i nie ma napięcia na przewodach. A może sprawdzisz coś naprawdę, zanim następną ciekawostkę napiszesz? Mam X16SZ/SZR/SE a kilka nz-ów naprawiałem. Czyżby one nie miały czujnika położenia wału ? Jak tak to wybacz. Jeżeli prąd nie dochodzi do cewki to zostaje tylko ECU... Przestań bzdury pisać, bo...
Witam.Proszę o pomoc..Otóż przedwczoraj zamierzałem wyjechać w trasę(istotne)do południa załatwiałem sprawy na mieście,wszystko było ok.samochód chodził jak zegarek(astra f,93,c16nz,z gazem)wieczorem udałem się w "trasę"-zamierzałem jechać po towar(handluje)i ujechałem z 15 km i ..auto się wyłączyło głucha cisza..kręciłem rozrusznikiem i nic,zholowałem..kolega...
Jak już pisali poprzednicy są tam oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać. Nie...
Kiedy powinno być zasilanie na elektrozaworach? Na którym elektrozaworze kiedy powinno być napięcie? Nie wiem jak mam to sprawdzić? Jest jeszcze taki przewód przyłączony do cewki (wkręcony śruba) tez ok podłączony. Proszę o podpowiedz jak to sprawdzić bo nie wiem co w jakiej kolejności powinno się załączać.
Bezpieczniki sprawdziłem, są sprawne. Dobrałem się do panelu klimy, sprawdziłem ciągłość kabla różowego do złącza ECU, kabel sprawny, napięcie dostaje po przyciśnięciu guzika. Kable od czujnika i od cewki klimy przedzwonilem już wcześniej, niestety nie znalazłem katalogu swojego czujnika, a zasilanie czujnika wynosi około 5v. Na wyjściu 1V z groszami(tak...
Koledzy. Kto mi wyjaśni jak mogę odkłócić cewkę wysokiego napięcia w Oplu Astrze I 1.4, 60 km. (200r.)?? Doprowadzone są do niej dwie wiązki kabli, jedna od dołu kończąca się wtyczką oryginalnie zakończoną i zabezpieczoną drutem przed wysunięciem a druga wiązka z jakimiś kolorowymi kablami na wsuwki. Gdzie założyć i jak, jakie kondensatory aby coś temu...
Tak zgadza się, przekaźnik żółty ma 70A, ale pisząc 40A miałem na mysli przekaźnik zamiennik nr 18. Jeszcze sprawdze czy nie są luźne styki w kostce do zasilania cewki, bo może napięcie nie dochodzi do cewki. Proszę o jakieś dalsze sugestie, bo na moje oko jest to bardzo dziwna sprawa. Co do czujnika temperatury to pod termostatem mam jakieś jakby 2...
Pierwsza i najważniejsza rzecz to sprawdź do czego idzie ten kabel który zamieniłeś do plusa - wszystko się wyjaśni co spaliłeś, bo na 90% coś spaliłeś Po drugie - czy samochodem przejechałeś się przed wymianą silnika? może takie problemy były i na starym silniku, tylko o tym nie wiesz i coś masz uwalone Po trzecie - zmiana silnika bez zmiany komputera...
[quote="M1NT"] Też myślałem o iskrze. Masz na myśli rozdzielacz, czy raczej kable? A może świece (musze je przejrzeć).[quote]Raczej przed cewką, na niskim napięciu.
sprawdz czy do cewki sprzęgła dochodzi napięcie, jeśli nie spróbuj je tam doprowadzić oś sprężąrki powinna obracać sie z kołem pasowym jeśli tak będzie to sprawdz zawór ciśnieniowy ,a wentylatory? zobacz przekażniki ,bezpieczniki a w ogule to nie krencą sie wcale nawet jak silnik jest gorący???
Pawel. No ciesze się ze wypociłeś coś takiego. A możesz na polski przetłumaczyć? Po co i do czego mam podłączyć +5V +12V -5V -12V? Przydaje się taki generator, o różnych napięciach i przebiegach sygnału, dla zaemulowania działania chociazby czujników zapłonu - zapodaje sie sygnał prostokątny 50Hz o amplitudzie 12V na wejście modułu zapłonowego i powinna...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Witam juz mi ręce opadają mam następujący problem asterka po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworow zaczęła zle chodzić ( przed wymiana chodziła dobrze) i na gazie i na benzynie. Mianowicie samochód zaczął chodzić na 3 gary (2 świeca mokra) stwierdziłem byc może cewka padła podmienilem cewke 0 reakcji to samo świece tez zmieniłem - nic (po wymianie...
Witam! Ostatnie dwa dni silnik na gazie przy wysokich obrotach czasem szarpał - myślałem, że to takie kaprysiki... Raz chyba nawet coś strzeliło, ale pewności nie mam - bo to było przy 100km/h więc szum za duży, ale potem było ok. No a wczoraj w trasie(po 300km) wyłączyła mi się centralka od Gazu(w przełączniku STAG2-W). Po prostu zgasły diody, a silnik...
Autko jak powyżej przyjechało od mechaników z ze spaloną cewką (widoczne nadpalenia w kształcie kropek na górze cewki nad każdym modułem), cewka zespolona listwowa. Błędy na sterowniku: błąd cewki A,B,C,D... Napięcie dochodzi, masa na cewkę super na silniku tez, sygnały dochodzące sprawdzone diodą i oscyloskopem ok. Napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem...
Witam , zalega mi na placu Astra g 1999r/1,6/74Kw/x16xel z problemem gaśnięcia , zasadniczo przy mocnym wciśnięciu pedału gazu na 1 biegu . Sterownik nie rejestruje żadnych błędów , w czasie występowania problemu zapala się kontrolka jednak błędów nie ma .Sprawdzone żarówkami w czasie występowania problemu zasilania i masy , sprawdzone wiązki tam gdzie...
Witam kolegów mam duży problem z moim oplem1,6 16V któregoś razu silnik zaczoł nierówno pracować podczas jazdy szarpać bardzo mnie to wkurzyło no ale cóż zaczołem się tym interesować i okazało się ze nie pracuje wogłóe 4 cylinder, wymieniłem świece podstawiłem kable WN zmierzyłem ciśnienia są jednakowe na 4 cylindrach po 16 atmosfer wiem że to za dużo...
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
napięcia astra skoki napięcia cewki naprawa cewki astra
przygasa płomień świece moment trawienie elektrolityczne
krups zawór dwubarowy protokół pomiarów oświetlenia
Wymiana presostatu: czy trzeba spuścić wodę? Rezystancja anody lampy KT88: wartości i zastosowanie