Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Dobre pytanie, NIE WIEM, ale prądu żrą niewątpliwie mniej. Odbiegliśmy od tematu. Powtórzę, iż z mojego doświadczenia test napięcia (akumulatora po nocy na prostowniku) przy uruchamianiu był zawsze miarodajny i wyrokował o końcu akumulatora.
Cordoba a gdzie masz wysokie napięcie w TDI?
Kolego to są lampy oświetlenia awaryjnego działające samodzielnie, nie mają żadnej magistrali zarządzającej, same badają zanik napięcia, akumulator nie przeszedł testu dla tego masz czerwoną diodę. W temacie poniżej masz instrukcje i opis podobnej sytuacji. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Do wymiany akumulatory bądź całe oprawy.
Pojemnośc 55Ah , jureo naładuje
(...) że przed samym badaniem zostały naładowane przy użyciu ładowarki do akumulatorów AGM. Jak mogę zbadać takie akumulatory? Czy wystarczy do tego woltomierz, amperomierz z mostkiem 50 A? Takie mam mierniki. Czy inaczej należy podejść do tego typu problemów? Dziękuję za wskazówki i pomocną radę. Cześć, Podstawowe testy stanu akumulatorów AGM, które...
Akumulator na testy podłączyłem od samochodu.
czyli brak wyrównania.W ustawieniach akumulatora jest wyrównanie ręczne i automatyczne ustawione co 30 dni Wyrównanie co 30 dni to zbyt rzadko. Pytanie jakim prądem? Kolejna sprawa to typ i rodzaj aku? Fakt że są z tego samego roku nie musi znaczyć że mają identyczną pojemność i Rwe. Bez testu dobrym miernikiem cieżko coś więcej powiedzieć. Taka różnica...
skoro nie masz akumulatora na podmianę to w pierwszej kolejności sprawdz akumulator, np. żarówką samochodową 45W a jeszcze lepiej dwoma. w drugiej kolejności sprawdz napięcie ładowania czy ups ładuje wogóle tan akumulatorek. Jeżeli akumulator pomyślnie przejdzie ten test możemy myśleć dalej. Pozdrawiam.
Do jakiego napięcia zostały rozładowane akumulatory? Ładowane były do napięcia 4.2V?
Dokładnie akumulator do wymiany lub naprawy. Żeby rozumieć i zrozumieć trzeba niestety skończyć szkołę podstawową. Tam fizyka i matematyka nic więcej nie potrzeba.
Dobra, a jakiej mocy jest żarówka w przedniej lampie i czy żarówka tylnych świateł nie jest podłączona odwrotnie? Przy wyłączonych światłach powinieneś zauważyć ładowanie akumulatora, sprawdź jaki jest wówczas prąd ładowania. Diodę w "skrzynce bezpieczników" sprawdź miernikiem (test diody). Napięcie 11.8-12.1 V na akumulatorze świadczy o jego bardzo...
Ładowarka pokaże zmierzoną pojemność, czas ładowania i bieżące napięcie akumulatora. Jeśli skończy ładować w środku nocy, to rano będzie coś koło 1,4 V choć mogło skończyć przy 1,5 V. W zużytych akumulatorach napięcie nie osiągnie 1,5 V. Test 500 mA powinien pasować do tych akumulatorów. Prąd rozładowania będzie 250 mA.
Jak uruchomisz silnik alternator podladuje ci akumulator i wtedy napięcie jest dobre, miernikiem sprawdź rano jakie masz napięcie na akumulatorze oraz thermo testem napięcie na sterowniku, przy uruchamianiu pieca może być za niskie. Sprawdzałeś może czy masz jakieś błędy. Dodano po 22 Jak masz możliwość podłącz prostownik do akumulatora na noc i spróbuj...
Najlepiej do testów gniazda zrobić sobie próbówkę z żarówki 21W. A co do testów przyczepy to mały akumulator AGM 12 V 7-10 Ah.
Kood czy dobrze rozumiem że do moich niecałych 900 trzrleba jeszcze dodać 127 i 400mA? Czy w takim razie już w tej chwili nie przekroczyłem maksymalnych możliwości integry 32? Trochę przekraczasz ale tragedii nie ma, na pewno padnięty akumulator jej nie służy. I czy jak rozładuje akumulator to przypadkiem go już nie uszkodzę? Jeśli wyładujesz go do...
Zmierz kilka kondensatorów elektrolitycznych i porównaj z wynikami uzyskanymi testerem. I co to ma dać? Ma nam dać dane porównawcze, określające możliwości zastosowań tego miernika. Test podobny do testu wskazań napięcia baterii czy akumulatorów.
A sama rączka nie jest zablokowana przypadkiem? Ma włożone w zacisk narzędzie/ściernicę? Obraca się bez zacięć? Akumulator sprawny? Jakie ma napięcie podczas tych testów? Szczególnie gdy zatrzyma się silnik? (mierzyłeś na samym akumulatorze?)
Niskie napięcie akumulatora i BSI usypia aby oszczędzać energię. Zamontuj do testów inny, sprawny akumulator. Przy okazji sprawdź bezpieczniki
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio.
Do testu dołącz sprawny akumulator o takim samym napięciu, pojemność może być większa, w teście to nieistotne. Jeśli nie masz multimetru, to jak chcesz wykonać jakiekolwiek urządzenie z czujnikiem ruchu, bez pomiarów? Krasnoludki (z Elektrody) będą to robić za ciebie? :)
Do testu, w miejsce tego uszkodzonego, możesz wstawić rezystor 1Ω i sprawdzić napięcie na wyjściu (bez podłączania akumulatora). Dioda LED, powinna zaświecić, bodajże na zielono.
A np. Taki tester do akumulatorów. https://obrazki.elektroda.pl/8155075500_... Dodano po 2 Każdy warsztat powinien mieć taki tester do sprawdzenia akumulatora i zrobienia testu obciążeniowego czy akumulator nadaje się do użytku czy już nie?
]Proszę przedstawić wyniki testów. Przecież przedstawiłem: wynikiem mojego testu jest wiedza, ze akumulator Ca/Ca firmy Kozak, który był wtedy w moim samochodzie z 2007 r, z napięciem ładowania <14,3 V rozładowywał się z pełnego naładowania >13 V do napięcia poniżej 12,4V w przeciągu miesiąca mojego normalnego użytkowania. Test polegał na ciągłym...
Pod AUX lub OUT. Podłączenie bezpośrednio pod akumulator jest niewskazane z kilku powodów: - przy długim braku zasilania sieciowego akumulator będzie rozładowywany do zera i się zniszczy - nadajnik GPRS będzie podkradał prąd ładowania akumulatorowi co spowoduje wolniejsze ładowanie akumulatora - testy akumulatora wykonywane przez centralę będą zaniżone...
Miernik w rękę(kupić lub pożyczyć od kogoś) albo podjechać do sklepu z akumulatorami niech zrobią test akumulatora i stanu ładowania, robią to za darmo. W linku film jak wykonać test napięcia na akumulatorze oraz sprawdzenia czy alternator działa i ładuje. https://www.youtube.com/watch?v=0JKYCArw...
Żarówka nie pobiera stałej wartości prądu! Tutaj można powiedzieć że rezystancja jest stała a spadające napięcie akumulatora powoduje spadek prądu pobieranego przez żarówkę. Zwróć uwagę że wraz z upływem czasu spada napięcie na akumulatora przez co z upływem czasu tą samą żarówka pobierasz mniejszą moc z akumulatora. Ona na początku pobiera ok 55W ale...
Dzień dobry. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć prawidłowość działania miernika w prostowniku ZTR 80 ? Na początek dodam, że miernik został naprawiony ( wymieniony ustrój na nowy + kalibracja ). Instrukcja sprawdzania stanu akumulatora jak na załączonym obrazku. https://obrazki.elektroda.pl/7387660300_... U mnie działa w ten sposób. W...
Wymaga doładowania. Jeśli oczko białe to wtedy test akumulatora. Napięcie 12,3V w samochodzie podczas pracy (obroty silnika ok 2000) to trochę za mało. Sprawdź układ ładowania. Napięcie powinno wynosić ok 13,5V-14,2V. Stan oczka świadczy o braku pełnego naładowania.
Pobór prądu napięcia sprawność ładowarki i można zrobić test pojemności akumulatorów.
Ten regulator ma przetwornice podwyższająca napięcie z paneli aby sie dostosować do napięcia akumulatora. na YT jest dość dokładny test i analiza działania tego regulatora. Link do 1 części: https://youtu.be/mM6JTquNSZU
Sprawdzając akumulator multimetrem możemy się dowiedzieć czy auto zapali czy nie? i nie i tak. Jeśli ma 6V, to nie zapali, choćbyś nie wiem, co robił. Jeśli napięcie jest w okolicach 10-12.6V, to zależy to od innych (niż napięcie) czynników. Auto, które pobiera prąd na postoju (np. posiada auto-alarm), a takich jest u nas większość, po tygodniu nieużywania...
I tak i nie. Taki tester to skrzyżowanie grzałki ( obciążenie 100A) z miernikiem. To co potrafi ten tester można zdiagnozować przy pomocy miernika napięcia i samochodu...... Test obciążenia można zrobić za pomocą rozrusznika, mierząc miernikiem spadek napięcia (podstawowe założenie - akumulator ma być naładowany do testu i instalacja ma być sprawna)....
Sam akumulator ładuje się wyższym napięciem a jak pobiera się z niego prąd to napięcie siada i to sporo. Dlatego Chinczycy kochają podawać ile to Ah napchali/naładowali do akumulatora a nie standardowy test rozładowania prądem znamioniowym ( po wcześniejszym naładowaniu do max) i do napięcia dolnego granicznego.
Ładowanie pięknie 14.2-14.5V Po przejechaniu jednego-kilku km napięcie na woltomierzu spada do 7-8V Wymień na czas testów akumulator na inny egzemplarz. Nagły spadek napięcia do 7-8V, może świadczyć o złej kondycji akumulatora i braku ładowania.
Ostatecznie napięcie po ładowaniu 13.982V, Po ładowaniu czyli natychmiast po odłączeniu prostownika? A do ilu doszło przed odłączeniem? Teraz możesz zrobić prosty test: Zmierz napięcie akumulatora 24h i 96h po ładowaniu. Podaj nam wyniki.
Czy jest ok? To nie jest sposób na test "jakości" akumulatora. Potrzebujesz sprawdzić napięcie pod obciążeniem min. 100A. Użyj testera akumulatora lub podjedź do sklepu z akumulatorami - gratis sprawdzą Twój akumulator .
Zależy od koloru diod. Różne kolory = różne napięcia przewodzenia. najlepiej sobie zmierz miernikiem (do testów/pomiarów możesz podłączyć taką jedną diodę przez rezystor 1 k Ohm do akumulatora w aucie i zmierzyć napięcie). WZÓR: (12v - 3xUdiody)/np.0,03A = Twój R do tego np. 0,03A * (14,4v - 3xUdiody) = moc max twojego rezystora
Zmierzyłem pozostałe 5 szt. - wartości Rw - 83-85 mΩ. Po testach napięcie spoczynkowe nie spadło poniżej 4,1 V. Wg tych testów akumulatory mają niewielkie zużycie, mimo to odkurzacz działa 2 min zamiast 30 (jak był nowy). Może być to zależne od BMS? Najczęściej cała bateria pracuje trochę krócej 2 min to nie jakieś 15 razy krócej :)
W instrukcji jasno jest napisane, żeby nie uruchamiać jej podczas ładowania. Ktoś nieroztropny jednak uruchomił i mi ją popsuł. To wtopione w konstrukcję, wręcz zaplanowane przez producenta uszkodzenie w ramach planowego postarzania. Trzeba tu oddać ukłon chińczykom. 90% tych latarek tak kończy. I nie załączanie podczas ładowania jest tu powodem. Problem...
Czy zwykły multimetr do akumulatora samochodowego wystarczy? Nie wiem co u Ciebie znaczy "zwykły multimetr", ale jeśli jego zakres pomiarowy jest większy od napięcia baterii, to możesz go podłączyć do złącza baterii. Pomiar wykonaj "pod obciążeniem" w czasie jazdy, również gdy hulajnoga się zatrzyma. Kontroluj napięcie na akumulatorze. Może po tym...
co do testów, pierwsze włączenie zrób bez akumulatorów, na wyjściu powinno pojawić się jakieś napięcie zbliżone do 14V, zielona dioda swiecić. o taki test chodzi. No to test zaliczony. Jest tak jak napisałeś 👍 Na wyjściu 14 VDC Zielona dioda świeci
sadziłem że może są jakieś gadżety co z automatu to robią, pełny pomiar itp To, jak będziesz w konkretnym sklepie z akumulatorami, albo w jakimś serwisie (np. Boscha), poproś o pokazanie ich testera do akumulatorów, takiego z drukarką wyniku testu, i zapytaj ile taki może kosztować. No i porównaj z tą chińską zabawką. Poprawny test akumulatora pod...
To może być za dużo. Tam wystarczy 1-2A żeby napięcie rosło. A jeśli ładowarka ustawia tylko napięcie a prąd jest jakiś tam wypadkowy, to naładowany akumulator szybko osiągnie wysokie napięcie. Robiłem testy - przy prądzie 0.3A-0.6A napięcie rosło do 15V choć trwało to bardzo długo. Teraz akumulator od kilku dni ma napięcie ok. 13V. Dziennie spada o...
Z ciekawości zapytam tyle energii elektrycznej pobiera z sieci w trybie SBU A ile energii elektrycznej pobiera w trybie pracy UTI przy wyłączonej opcji możliwości ładowania akumulatorów z sieci? Niestety do testu potrzeba dwóch liczników. To może być dobry tryb pracy w zimę. Akumulator jest doładowany jest z paneli fotowoltaicznych , utrzymuje je w...
Bardzo miło. Tylko zdajesz sobie sprawę z tego, że metodologia kuleje? Testowanie pojedynczych, przypadkowych egzemplarzy to nie jest metoda naukowa. Nie pisałem nic o metodzie naukowej. Będę się starać aktualizować temat w miarę kolejnych pomiarów. Dziś będzie EP 7Ah nowy oraz w zależności od czasu nówka MW Power 7Ah. Celowo zamieściłem informację...
Niby 12.18V to już chyba rozładowany, ale chyba wystarczy żeby odpalić ? Nie jest rozładowany, choć nie jest w pełni naładowany. Jeżeli napięcie jest powyżej 12V to powinien bez problemu odpalić jeżeli układ zapłonowy i rozrusznik są w pełni sprawne. ile lat ma akumulator? Im starszy (bardziej zasiarczony) tym napiecie będzie niższe. U mnie roczny...
W przypadku rowerów elektrycznych także, a samochodów elektr. tym bardziej ;-) Chociaż w tych pierwszych spotykało się Ah, teraz już chyba coraz rzadziej. Utkwił mi w pamięci komentarz parę lat temu pod jakimś artykułem czy testem jakiegoś roweru elektrycznego. Sprzęt miał akumulator dajmy na to 15Ah. Napięcia nie pamiętam, ale na pewno nie 5V. "Phi,...
Nie dobierałem nigdy rezystorów do diody regulowanej Lektura obowiazkowa: http://elportal.pl/pdf/k04/05_01e.pdf Zakładając że przez TL popłynie prad do 1mA (a wieksze prądy ma "ściągać" tranzystor) Wartość R3 trzeba będzie zastosować o wartosci 680 omów. R2 mozna dać 10k, potencjometr regulacyjny 47k. Ograniczanie napięcia trzeba przetestować bez akumulatora...
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
To nie jest kwestia napięcia akumulatora, do którego podłączam przetwornicę. Testy robiłem na w pełni naładowanym akumulatorze, gdzie pod obciążeniem pobierającym prawie 400W napięcie spada minimalnie do 11,8-11,9V, a zabezpieczenie podnapięciowe przetwornicy to 10,7V+-0,3V. Nie podłączam też przetwornicy do gniazda zapalniczki, ale bezpośrednio do...
Spróbuj max obciążenia na średnich obrotach, jeśli napięcie siada na alternatorze więcej niż 0.1V, możesz podejrzewać jakieś uszkodzenie, na wolnych obrotach to żaden test, nikt nie jeździ na wolnych.
Badałem łańcuch akumulatorów (ok 70 sztuk, jeden typ w jednakowych warunkach). Użyłem testera Fluke BT-510, Niestety przekonałem się, że ten tester nie jest idealny. Zrobiłem pomiar baterii testerem i jedna uwaga na początek - trzeba bardzo dokładnie i poprawnie przykładać sondy pomiarowe do końcówek akumulatorów. Następnie powtórzyłem test metodą obciążeniową...
Nie pisałeś nic wcześniej o napięciu granicznym. Każdy prostownik mikroprocesorowy będzie w stanie naładować akumulator z napięciem poniżej 10V, lecz pod warunkiem, że akumulator przejdzie poprawnie pierwszy test pomiarowy, w którym mierzona jest zdolność utrzymywania ładunku.
Jak rozwiązałeś problem akumulatora, czy wykonałeś test, który sugerowałem? Proponuję ostatni test - zaraz po zgaszeniu silnika, odłączasz akumulator /wystarczy jedną klemę/ a rano sprawdzasz napięcie. Przekonasz się czy za spadek napięcia do 11,7V odpowiada instalacja elektryczna czy sam akumulator.
Dodam od siebie, że test akumulatora aby był wiarygodny robi się po około 12 godzinach od zakończenia ładowania akumulatora. Tu widzę, że napięcie podczas testu wynosi 12,22V co świadczy, że aku jest rozładowane więc test nie jest wiarygodny, zaniżone parametry. Czy test był robiony po naładowaniu i nie był podłączony -nic go nie rozładowało ?? Tester...
No to jeszcze raz w kwestii zasilania. Kolega Zakupił fotopułapke HC300M i podłączył ją do zewnętrznego zasilania - akumulator 6v 10ah. Fotopułapka działa dobrze ale tylko w dzień, natomiast w nocy zdjęcia przychodzą całe czarne. Po wstępnych testach stwierdziłem, że akumulator 6v po prostu ma za niskie napięcie aby poprawnie działały diody IR. Na akumulatorkach...
Żeby test był miarodajny, trzeba użyć napięć pomiarowych bliskich napięciu akumulatora (wyższych niż to napięcie). Jest też metoda, która wykorzystuje napięcie akumulatora. Gdzieś coś kiedyś czytałem w sieci o tym.
Więc tak: UPS jak działał tak działa. Zauważyłem, że po wystąpieniu problemu jeżeli w krótkim czasie uruchomię selftest - UPS znowu zasygnalizuje, ze akumulator został odłączony. Jedynym racjonalnym wytłumaczeniem do którego doszedłem, to zużyte akumulatory. Po nocy spada w jakimś stopniu poziom naładowania, podczas testu po włączeniu spada napięcie...
Akumulator nowy nie jest ale całkowicie padnięty także. Zrobiłem najnowszy test: Napięcie na akumulatorze: 12.58V, podłączam ładowarke, ładuje 3 minuty! (szok nie 15 sekund jak wcześniej) i przechodzi na stan podtrzymania. Akumulator 50 Ah, ma 3 lata. Ładowarkę kupiłem bo codziennie rano gdy jadę do pracy mam na nim napięcie około 12.3V (robie krótkie...
Test obciążeniowy testerem akumulatorów.
Może na początek kilka definicji na potrzeby dyskusji: Ogniwo, to zbiornik z elektrodami i elektrolitem. Akumulator, to ogniwo + elektronika zabezpieczająca. Jeżeli można się dostać do ogniwa, to można zmierzyć napięcie. Jeżeli nie można zmierzyć napięcia ogniwa, to wykonujemy test poprzez zasilanie akumulatora źródłem prądowym o niewielkiej wartości...
Czy napięcie graniczne 10,8V przy którym należy przerwać test to wartość przy obciążeniu czy w spoczynku? Oczywiście to napięcie pod obciążeniem.
To też jest rodzaj testu rezystancji wewnętrznej. Możesz zmierzyć napięcie akumulatora bez obciążenia i po obciążeniu znanym prądem i z tego wyliczyć rezystancję wewnętrzną. Główne parametry akumulatora to właśnie rezystancja wewnętrzna (rośnie wraz z starzeniem) i pojemność. Oba parametry są całkowicie oderwane od siebie.
Na tym "wzmacniaczu" jest napis 50Wx2 dla pełnej ciągłej mocy 100W dla zasilania 12V prąd będzie 8,3A. Dla niższego napięcia zasilania będzie jeszcze więcej prądu - w dużym uproszczeniu. Jaki przekrój mają te przewody z koszyczka? Jakiej mocy zasilacz kupiłeś? Dla testu podłącz zasilanie z akumulatora samochodowego jeśli układ można zasilać z takiego...
(at)60jarek Pisałeś o tym, że w baterii w samochodzie dość szybko siada napięcie. Jeżeli tak jest, a a instalacja ma standardowy upływ 30 mA to oznacza, że akumulator jest zasiarczony. Nie da się już takie baterii dobrze przywrócić poza hutą. Baterię można orientacyjne sprawdzić tak. Naładować do pełna i po 3-4 dniach odstania zmierzyć napięcie. Jak...
Byłem dziś na pomiarach akumulatora: Test akumulatora Dobry-Naładuj Napięcie 12,57 v zmierz. 570A EN Wart. znam. 680A EN Test rozrusznika Napięcie 11,06v Test ładowania Napięcie 14,48v Ktoś coś ?
Jak prostownik jest połączony z akumulatorem to woltomierz wskazuje napięcie akumulatora. Zmierz napięcie na samym akumulatorze a później z akumulatorem podłączonym do prostownika. Jeśli nie będzie różnic w napięciu to prostownik jest padnięty.
dołóż "bokiem" do testu przewód min 2,5* D+ alternator-akumulator i wtedy mierz. Twierdzę utlenienie złącz bądź przewodu głównego.
Dobra w weekend zrobię test i dam znać czy tjup
Ten micro-200 też ma zaciski w układzie Kelvina (czyli po ludzku pomiar 4-ro przewodowy). Co nie zmienia faktu, że na jego "diagnozach" zbytnio polegać nie można... albo inaczej - jego diagnozy nie mają związku z pojemnością akumulatora. Testuje wyłącznie rezystancję wewnętrzną i na jej podstawie szacuje prąd rozruchowy i SoH (czyli stopień "zużycia")....
0.1V może być błędem pomidorowym miernika. Jeśli akumulator gazuje, to nie ładuj go więcej, bo tylko pozbywasz się wody destylowanej. Dobrym testem jest pozostawienie akumulatora po ładowaniu na noc i sprawdzenie rano napięcia.
Ładowarka noco 2 Witam, Kupiłem na portalu aukcyjnym ładowarkę noco 2. Była wystawiona jako nowa, tańsza niż normalnie ale wydaje mi się że jest po zwrocie. Podłączyłem ją dla testu do akumulatora na samochodzie. O godzinie 19 napięcie akumulatora wynosiło 12,58. Ładowarka pracowała przez noc. O godzinie 7 wskazywała cały czas ładowanie a napięcie na...
Prosta sprawa robisz ten test i mierzysz napięcie na alternatorze później na akumulatorze i wszystko wiesz.
maksymalne napięcie ładowania których można zwiększyć do 4,35 - 4,4 V , w porównaniu do 4,2 V dla zwykłych akumulatorów tego typu ( Li-Ion) I to jest marketingowy bełkot. Chemia ogniwa Li-Ion pozwala na bezpieczną pracę do 4,2V. Kiedyś zalecali nawet kończenie ładowania na poziomie 4,1V dzięki czemu solidnie wzrastała żywotność ogniw. Można znaleźć...
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Do testów obciążaj zasilacz rezystorem dużej mocy, a nie akumulatorem. To zasilacz liniowy, więc główny tranzystor będzie się grzał i to bardzo, zwłaszcza jak ustawisz na wyjściu niskie napięcie. Jak masz Ui=46V, Uo=4,2V i Io=0,2A to na tranzystorze odkłada się 8,4W mocy.
Akumulatory co prawda nie są nowe, ale raczej są OK. Po podłączeniu żarówki 55W napięcie na poszczególnym akumulatorze spadało do ok 12V. Do testów mam akumulatory 7Ah/12V. Zmierzyłem jeszcze, które przekaźniki są wysterowane po podłączeniu napięcia z sieci, i są to: RY3, RY4 oraz RY5, z czego to chyba RY3 cyka (ok 1 raz /s).
gwałtownie kręcę kierownica Jeżeli w tym samochodzie jest wspomaganie elektryczne, to sugeruję czyszczenie klem i połączeń kabli pomiędzy akumulatorem a samochodem. Wymiana akumulatora również wchodzi w grę - nie widzę wyniku testu akumulatora w załączonych zdjęciach.
Trzeci pin odpowiada za kontrolę ogniwa, z reguły temperatura. Objaw wskazuje na za słaby zasilacz. Podłącz do testu do akumulatora samochodowego mimo niższego napięcia powinna działać.
Duże obciążenie mechaniczne może być spowodowane próbą ładowania akumulatora dużym prądem ze względu na różnicę napięć pomiędzy nominalnym napięciem alternatora (np. 14.4V), a bieżącym napięciem akumulatora (np. 12.5V). Wydaje mi się, że do testów możesz ograniczyć prąd płynący do akumulatora wstawiając w obwód żarówkę 21W (od światła STOP), jak na...
Na początek zrób „test ładowania” to znaczy przy uruchomionym silniku i włączonych światłach , ogrzewanej szybie itp. im więcej tym lepiej zmierz napięcie na akumulatorze powinno przekraczać 13,9V. Najpierw zmierz na wolnych obrotach a potem na wyższych tak ze 2500 - 3000. Napisz jaki wynik.
Cześć, Ostatnio mam często problem z tym, że rozładowuje mi się akumulator. Nie wiem, czy ten test jest miarodajny, ale jak sprawdzałem napięcie na akumulatorze przy zgaszonym silniku, wynosiło 12,5 V, a przy zapalonym 14,15 V, więc wygląda, jakby było w normie. OBD2 pokazuje takie błędy. Dodatkowo zauważyłem, że mam wiązkę w drzwiach przerwaną, może...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Ta pojemność była weryfikowana, czy tylko z akumulatora odczytana? Pewnie rezystancja wewnętrzna akumulatorów jest dużo większa. Można by dla testu podłączyć do akumulatora 5Ω/2W rezystor i odczytać na nim wartość napięcia.
Tu masz alternator Valeo lub Delco(Gm). Raczej nie robią takich problemów z pobór prądu. Skłaniałbym się jednak w kierunku akumulatora zrób jego test, najprostszy to włączony zapłon na 20minut jak przysiądzie napięcie to wymiana.
ZB206 V1.3 tester pojemności akumulatora Test rezystancji wewnętrznej Ten moduł obsługuje max 8,5 V napięcia wejściowego czyli do RW akumulatora samochodowego nie bardzo się nada. Sam szukam czegoś uniwersalnego do pomiaru RW ale chyba ulepię coś na Arduino. Ktoś może zaryzykował zakup bezszczotkowych narzędzi? Cena kusi. https://obrazki.elektroda.pl/2629238300_...
Napiszcie proszę czemu sprawdzanie żarówką jest lepsze od multimetru? Można sprawdzić zachowanie pod obciążeniem? Multimetr ma duży opór wewnętrzny. Zrób kiedyś prosty test- pomiar napięcia akumulatora 12V. Jeden przewód multimetru na zakresie 20V DC bezpośrednio do (-) klemy a drugi przewód multimetru ściśnij w palcach a palcem drugiej ręki dotknij...
Zrobić test wyjść ? . Jeżeli nie zakręci wentylatorami to pewnie dojdą jeszcze szczotki do wymiany ?
Jeśli celem jest testowanie akumulatorów, to układ powinien mieć automatyczny pomiar napięcia na badanym akumulatorze, i funkcję automatycznego odcięcia po rozładowaniu. Bez tego układ taki może być niebezpieczny. Pozostawiony bez nadzoru może nieodwracalnie zniszczyć badany akumulator, jeśli ten nie ma żadnego układu zabezpieczającego... Bardzo dobra...
Jeżeli wszystko wskazuje na to że jest dobrze to doradzam radość i optymizm. Tylko akumulatory głęboko rozładowane, ale posiadające duuużą pojemność ładują się bardzo długo. Trzeba by sprawdzać co kilka godzin napięcie akumulatora (czy się podnosi w czsie testów). Zapinamy woltomierz na akumulator i uzbrajamu się w cierpliwość. Obserwujemy wskazania....
Witam ups smart 2000 posiada opcję zimnego startu. Wyłączamy ups wyłącznikiem z tyłu urządzenia po czym trzymając przycisk test na przednim panelu włączamy ups wyłącznikiem znajdującym się z tyłu urządzenia.Jezeli akumulatory są sprawne urządzenie włączy się pomimo braku napięcia sieciowego i przejdzie na pracę z akumulatorów.
akumulatory(4szt.) odpiołem z nim jest tak samo zrobiłem test bezpośrednio przy panelach aby już wyeliminować spadek napiecia na przewodzie.
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Testowałem na akumulatorze motocyklowym(mam taki do testów) i napięcie wzrosło do 15-16 V i wyłączyłem
Dzisiaj jeszcze dałem zupełnie nowy akumulator i sprawdziłem kilka rzeczy i tak: - na silniku jest masa, na rozruszniku też - na rozruszniku jest napięcie powyżej 12V - test akumulatora na rozruchu jest w granicy 11.5V - na nowym akumulatorze rozrusznik kręci, kręci też wolno wałem, podczas próby rozruchu obroty osiągają na moment 400 obr./min - podczas...
Kupię kabel 2x2.5 i spróbuję jeszcze raz bezpośrednio na nim. Myślałem, że stary akumulator już nie daje rady, ale przy rozruchu na nowym dzieje się to samo. Wg specyfikacji na starcie bierze 15A, ale w opiniach ludzie pisali, że startuje na 12/13A. Może trafiłem na jakiś felerny sterownik, ale zrobię jeszcze testy na grubszych przewodach.
Zasilacz ten po włączeniu robi sobie test baterii, a więc należy sprawdzić czy podczas testu nie spada gwałtownie napięcie na akumulatorze. W moim przypadku nie zapala się Replace Battery.
Kolego , najprosciej podjedz do dobrego sklepu gdzie sprzedajá akumulatory i sprawdzá ci go za niewielká oplatá. O tym nie wiedziałem :) Ile kosztuje mniej więcej taki test? Akumulator trzeba wyciągnąć z auta?
Akumulatory nówki, test w momencie włączenia przechodzą, natomiast samo napięcie w momencie pracy z akunulatorów pulsuje a akumulatory trzymają swoje napięcie
usterka testu generator testu czujnik napięcia akumulatora
fluke opinie tuner enigma baterii ryobi
traktorek mcculloch kalibracja hydrostatu
Toyota Auris kod błędu P0352 - cewka zapłonowa cylindra 2 Niedostępność kontaktu w Messengerze po odblokowaniu