Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
Witam Jeśli posiadasz woltomierz, to zapnij go na zaciski akumulatora i ustaw tak byś widział wskazanie w czasie gdy będziesz rozpoczynał rozruch. Jeśli w czasie rozruchu napięcie akumulatora spadnie do wartości mniejszej niż 10V, to akumulator jest do wymiany.
Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
Jak z tego równania wynika zwiększenie pojemności musi pociągnąć zwiększenie choćby jednej danej po prawej stronie Nadal kolega błądzi jak dziecko we mgle. :D Wzór jest prawidłowy tylko mówimy o dwóch różnych rzeczach. Kolega uparcie twierdzi, że większy akumulator wymaga dłuższego ładowania i ma rację w przypadku gdy rozpatruje dwa akumulatory rozładowane...
NIc nie odkręcaj tylko zmierz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu.
10÷10,5V to nieprzekraczalne (w dół) prawidłowe napięcie w czasie pracy rozrusznika. Nic nie ma tu do tego typ i rodzaj pojazdu - od tego jest projektant, by dobrać pojemność akumulatora czy rodzaj (np z przekładnią) rozrusznika. Przy większych spadkach należy sprawdzić pojazd; tematów o tym mnóstwo i nie miejsce tu by te wiadomości ponownie pisać.
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
Nic zlego sie nie dzieje.
Ahoj. jak już i napisałem ten prostownik ładuje wtedy gdy jest napięcie na akumulatorze. rozruch wiec może służyc do wstępnego podładowania akumulatora. sprawdż czy przy załączonym rozruchu jest napięcie na zaciskach.
Podłączałem kiedyś w ciężarówce więc zapas napięcia był. Na rozruch to wiadomo akumulator buforowy. Jak zacznie ładować alternator to wtedy dołączyć do instalacji. Lub po prostu przez dużą diodę. Wzrostem napięcia bym się zbytnio nie przejmował. Powinno wytrzymać. Chociaż zawsze jest możliwość użycia przetwornicy. Dziś są to tanie rzeczy. Bez ładowania...
Witam Jeśli posiadasz woltomierz, to zapnij go na zaciski akumulatora i ustaw tak byś widział wskazanie w czasie gdy będziesz rozpoczynał rozruch. Jeśli w czasie rozruchu napięcie akumulatora spadnie do wartości mniejszej niż 10V, to akumulator jest do wymiany.
Pomiar sprawności akumulatora możesz wykonać przełączając miernik na pomiar napięcia, przystawić końcówki miernika do zacisków akumulatora. Następnie przekręcić rozrusznikiem, jeżeli napięcie na akumulatorze podczas rozruchu nie spadnie poniżej 9V można uznać, że jest jeszcze OK. Na nowym akumulatorze napięcie podczas rozruchu nie spada najczęściej...
O widzisz to zaskoczenie, podejrzewałem step-up aby naładować kondensatory do wyższego napięcia i tym samym zgromadzić w nich większą energię. Kondensatory mogłyby być podłączone równolegle na stałe do akumulatora ale: -trzeba kontrolować napięcie, przekroczenie napięcia na super kondensatorze kończy się źle -jeżeli akumulator zostanie powolnie rozładowany...
Ostatnio kasowałem. Pojawiają się przy zbyt niskim napięciu akumulatora podczas próby rozruchu. Zmierzyć napięcie akumulatora podczas rozruchu.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
musi być moduł kontroli napięcia na akumulatorze który rozruch wykryje spadkiem napięcia i natychmiast zareaguje (rozłączy bądź obniży) Jest takie coś już od 40 lat. EPS 200. Odpala wszystko co ma koła (i nie tylko) i nic nie uszkodzi. Proste jak konstrukcja cepa.
Sprawny akumulator nawet na mrozie kręci i nie wymaga żadnych protez. Albo masz sprawny albo tak się zdaje. Oczywiście warto mieć takie urządzenie, ale trzeba pamiętać, że może dojść do przekroczenia dopuszczalnych napięć w instalacji a nowe auta tego nie lubią. Znacznie bezpieczniej jest dołączyć drugi akumulator (oczywiście awaryjnie) a ewentualnie...
Rozrusznik wymieniony na nowy, używany, regenerowany? Skoro świeżo wymieniony, to sprawdź jego podłączenie, może coś niedokręcone. Jakie jest napięcie akumulatora po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch?
Ok a teraz jeśli chciałbym zmniejszyć napięcie z 12 v do 3.3 v pobór prądu przez odbiornik ok 2 ampery co najlepiej wykorzystać rezystor jako dzielnik napięcia ,stabilizator liniowy czy stabizator impulsowy?
Czy rano włączasz go na baterii? Jeśli tak, to normalne że rozruch potrafi zużyć 6%. Poza tym akumulator samoistnie odrobinę traci napięcia nawet gdy będzie leżał nie używany luzem na biurku.
C2 sensodrive + slaby akumulator - BSI blokuje rozrusznik. Kontrola - odpalic recznie z dwupinowej kostki na bsm. Naladowac/wymienic akumulator i spoko. Pozdrawiam
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Jeżeli musiałbym mieć jakieś ustrojstwo do wspomagania rozruchu, to chyba drugi akumulator to najlepsze wyjście. Rozruch z prostownika nawet jak nie uszkodzi niczego to chyba niektóre auta rejestrują skoki napięcia i w przypadku awarii można się pożegnać z gwarancją?
Nie Kolego ,"zariad" to ładownie ,a "pusk" to rozruch. "Tok" to prąd , "naprażenie" to napięcie. Ucz się angielskiego! Napięcie ładowania zmierz miernikiem nastawionym na 20V na klemach akumulatora - oczywiście podczas ładowania!
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
jak kręci ,to akumulator jest dobry ,aczkolwiek mógłby mieć nieco więcej np 12,7 -12,6 v pozostałe wskazania są w normie
W którymś "rusku" (Start-M?) był też ciekawy układ automatyki- kontroler napięcia- podłączony akumulator był normalnie ładowany do poziomu 14,4-14,5, ale jak po włączeniu stacyjki na rozruch napięcie akumulatora spadło poniżej 9V (o ile pamiętam), układ sterowania bramek tyrystorów odpalał je na max i pakował ile fabryka dała do chwili gdy napięcie...
Miałem wczoraj dziwny przypadek,mianowicie prostownik rozruchowy 160A ma trafo ok 1kW i napięcie bez obciążenia 16,7V które spada przy 150A do ok. 12V i przy 250A do 9V (pomierzyłem cęgówką hehe) Podczas rozruchu z akumulatora napięcie również spada.
I te można ładować prądem C/10 do napięcia 15,6V albo nawet 16,2V. Dwa rozładowania do zera nie spowodują dużego prądu samorozładowania jak w futurze. Futura używana w samochodzie (napięcie nie przekracza 14,5V) ma szanse długo działać, jeśli będzie używana w cyklu rozruch/długa jazda. Cykle rozruchów i krótkich jazd załatwią każdą baterię akumulatorów...
Jakim napięciem powinno się ładować akumulator? Bo gdy ładuje 15V to akumulator pobiera przy końcu już niecałe pół ampera i po odłączeniu napięcie wynosi 13V. To prawidłowe zachowanie akumulatora. Dawniej można było bez obaw ładować akumulator do napięcia 15,6V, teraz producenci zastrzegają, że przekroczenie 14,4V lub 14,5V powoduje uszkodzenie płyt...
Nie do końca. Popełniłem niegdyś prostownik z rozruchem w oparciu o trafo od migomatu. W pierwszych wersjach próbowałem mierzyć napięcie średnie i odpowiednio włączać i wyłączać tyrystory, jednak duża wydajność prądowa trafa i różne wartości rezystancji klema - zacisk powodowały niestabilne zachowanie się prostownika. Rozwiązaniem okazało się mierzenie...
3 x J :) Jeżeli masz możliwość to załatwiaj dzisiaj. Jeżeli masz miernik to przynajmniej zmierz aktualne napięcie akumulatora bez obciążenia. Jeżeli będzie powyżej 10,8V to może poczekać do jutra.
http://obrazki.elektroda.pl/6536610100_1... Witam. Przedstawiam szanownemu Forum konstrukcję, którą niedawno popełniłem. Pomysł na takie urządzenie wykiełkował, gdy wpadł mi w ręce duży transformator bezpieczeństwa i po kilku próbach okazało się, że po dowinięciu kilku zwojów na uzwojenie pierwotne będzie się doskonale nadawał na prostownik...
Zmierz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu i trzeba by przyjrzeć się obwodowi od stacyjki.
Napięcie 12,47, , wartość znamionowa 540A, wartośc zmnierzona 492A. Pomiar przed odbiorem w sklepie : 12,33V napięcie spoczynkowe , napięcie pod obciążeniem 9,5V . Urządzenie jakim dokonano pomiaru: tester Lewanda. Z tego co widzę i z tego co się orientuję to te wyniki są wg mnie nierzetelne. Aby sprawdzić stan akumulatora, to akumulator musi być w...
Po pierwsze może zaiskrzyć a po drugie zawsze istnieje jakis opór między metalowymi częściami silnika a masą akumulatora, i głównie ten opór ma spowodować że kiedy popłynie gwałtownie duży prąd z dobrego na rozładowany akku wtedy na tymże oporze odłoży się jakieś napięcie i rozładowany akku łagodniej zostanie potraktowany. Tyle mówi teoria, ale ilu...
A może by tak miernik na klemy akumulatora obserwój miernik i niech ktoś włączy stacyjkę na rozruch do ilu spada napięcie , następnie ta sama czynność z tym że miernik podłączony do rozrusznika , porównaj odczyty bo jak piszesz aku i rozrusznik nowe, problem może być w tzw oczkach zakutych na głównych przewodach trafił mi się taki numer
Nawinięte jest dodatkowe uzwojenie/drut chyba 1.50,/ połączone w gwiazdę,napięcie na cewce ok.60V...
Jak po naładowaniu sprawdzić stan akumulatora tak aby upewnić się że jest on w dobrej kondycji ? Stopień naładowania akumulatora sprawdzisz przez pomiar napięcia na biegunach 24 godziny po ładowaniu. Można też sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas rozruchu ale myślę że organoleptycza ocena w czasie rozruchu wystarczy jeździsz tym samochodem to...
Prostownik działa w układzie "rozruch" gdy spadnie napięcie na akumulatorze podczas rozruchu. Załączam instrukcję. UWAGA: punkcie 6.2.2. jest błąd!! Nie można dołączyć do zacisku "kontrol" obu klem gdyż wóczas prostownik pracuje na zwarcie. Dołączenie tylko klemy "+" umożliwia pominięcie tranzystora VT11 odpowiedzialnego za prawidłową biegunowość ładowanego...
zy dałoby rade przykładowo akumulatorem z wkrętarki o napięciu 14,4v wspomóc rozruch silnika samochodu osobowego? Nie.
Panowie to jest jakaś dziwna sprawa. Wczoraj podładowany akumulator (prostownikiem elektronicznym) podłączyłem dziś wieczorem do samochodu (parkowanie na dworze) i nie zgasło mi kilka lampek na desce, po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, cisza. Po podłączeniu laptopa wykazał kilka błędów, pokazało też napięcie 12,4V. Błędów nie dało się wykasować!...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
W samochodzie, rozrusznik może pobrać 300A, ale powinno się uruchamiać jak najkrócej, najwyżej na kilka kilka sekund. Rozruch przez kilka sekund (regularny a nie sporadyczny) źle świadczy stanie pojazdu. Normalnie odpala się nie krócej niż 2 sekundy. Bardzo stara metoda oceny stanu akumulatora samochodowego to pomiar napięcia w trakcie rozruchu (akumulator...
Wydaje mi się, że nie jest konieczna, natomiast chciałbym poznać opinię innych. To zależy od wymagań Twojego układu. Czyli rozumiem, że izolacja zasilania jest jednak konieczna, czy po prostu wystarczą diody zabezpieczające/kondensatory/dławiki? Zabezpieczenie przed przepięciami i izolacja galwaniczna to niezależne kwestie. Chciałbym, żeby napięcie...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora podczas rozruchu, jeśli spadnie poniżej 9 V akumulator albo naładować albo wymienić. Naładuj akumulator i zmierz gęstość elektrolitu.
Akumulator z powodu zuzycia nie powinien tak od razu sie rozladowac.Raczej nbedzie krecil za kazdym razem coraz slabiej,ale nie od razu padnie.Zaobserwowalbys to kazdego dnia,ze slabnie(np.po zalaczeniu swiatel mijania,jak przygazujesz,to robia sie jasniejsze).Jak uda ci sie uruchomic autko(np. z akumulatora sasiada),sprawdz napiecie ladowania.Jezeli...
mierzyłem kiedyś tym żółtym miernikiem i napięcie było praktycznie identycznie ( na postoju i na uruchomionym ) To też niedobrze. Przy uruchomionym silniku pracuje alternator, dający wyższe napięcie, niż wynosi napięcie akumulatora przed rozruchem.
Buforowe, to ładowanie ciągłe tak jak w UPS-ie. Akumulator jest przez cały czas podtrzymywany napięciem około 13,8V i sporadycznie rozładowywany. Cykliczne to na przykład w samochodzie. Akumulator jest cyklicznie rozładowywany (rozruch , większe odbiorniki na wolnych obrotach silnika). Przy ładowaniu cyklicznym napięcie około 14,4V.
Nie wiem jak jest w tej Toyocie, ale większość sterowników silnika, nie ważne czy diesel czy benzyna nie rozpoznaje obrotów wału korbowego < 200 rpm i nie włączy kluczowania wtryskiwaczy (i cewek wn). Dlatego istotne jest utrzymanie takiego stanu akumulatora aby zapewnił rozruch silnika, a nie tylko nim zakręcił
stas256 napisał: Mnie osobiście bardziej by interesował temat usunięcia pulsacji prądu Akumulator to czyni. Toż o tym pisałem już kilkanaście postów temu. Akumulator mający pojemność nawet na poziomie niecałych 40 Ah jest jak kondensator o pojemności 10 000 F. Przy prądzie 400 A spowoduje to tętnienia o wartości międzyszczytowej ledwie kilkaset mV...
Skoro masz tyrystory to możesz zrobić profesjonalną regulację mocy na nich.Na allegro widziałem gotowe moduły. Co do amperomierza - szukał bym jakiegoś elektronicznego z bocznikiem - ze względu na duży zakres prądów (od kilku amper podczas ładowania do kilkuset przy rozruchu) Widziałem kiedyś ciekawe rozwiązanie prostownika wspomagającego rozruch z...
Tą którą ci pokazałem jest w pełni zabezpieczona ma 3 potencjometry pierwszym ustawiasz napięcie końcowe. Drugim ustawiasz maksymalny prąd ładowania. Trzeci to zabezpieczenie akumulatora dawcy, możesz sobie nastawić napięcie na przykład na 11,5V co ochroni twój akumulator przed nadmiernym wyładowaniem i umożliwia rozruch samochodu.
podanie zbyt niskiego napięcia jest dużo bardziej szkodliwe dla sprzętu niż zbyt wysokiego. Bzdura, niskie napięcie w instalacji samochodowej to normalność, rozładowany akumulator, rozruch. Nienormalna sytuacja to większe napięcie niż dopuszczalne. Przy 6V ta kamera nie wystartuje albo będzie działać nieprawidłowo, przy 100V i więcej przestanie działać...
Dużej różnicy niema, ale jednak. Układ z równoległym kondensatorem będzie pewniejszy w przypadku zmian napięcia zasilającego. Nie można wykluczyć, że z jakichś przyczyn, (np. rozruch, słaby akumulator, itp.), napięcie zasilające może zmniejszyć się nawet poniżej 10V.
Niestety ale pomiar jest chyba prawidłowy, bo po podłączeniu do akumulatora napięcie to ~12V, więc prawidłowe akumulatora, a powinno być większe.
Witam, Powiem krótko jak ja sobie radzę: Posiadam prostownik Bosch c3( może być inny który będzie posiadał opcję stałego monitorowania i odładowywania), który jest podpięty przez cały czas do akumulatorów ciągnika stale doładowując. Drugi to stary rosyjski prostownik z rozruchem " Start" ma on pełna automatykę czyli wspomaga rozruch wtedy gdy napięcie...
Ok radzi sobie kolego sam . Pytam z dobrego serca podaj jakie masz napięcie trafo . A ty swoje rób rozruch nawet do koparki. Pozdrawiam
Problem rozwiązany. Wadą było zbyt duże napięcie podawane do komputera.
Że kable zasilające są 1,5mm2 to wiemy ale jaka jest ich długość? Wpięte bezpośrednio pod akumulator czy gdzieś w fabryczną instalację pojazdu? Zasilane z tego samego akumulatora co rozruch pojazdu? Odpala normalnie? Te 9,5V to pokazuje sterownik webasta czy miernik wpięty gdzieś po drodze?
Akumulator o napięciu powyżej 12,60V w spoczynku jest naładowany w 100% i najprawdopodobniej to jest przyczyną wyłączania się prostownika. A czy akumulator jest dobry najlepiej sprawdzić przy rozruchu pojazdu czy napięcie przypadkiem nie spadnie poniżej 10V.
Kto podpinał rozruch i czy sprawdzał napięcie na akumulatorze?
Kolega ma rację . Akumulatory można podzielić na te które maja dostarczać napięcie przez dłuższy okres czasu oraz na te które muszą dostarczyć tylko na rozruch silnika . Jeżeli rowerek made in china to zapewne dla redukcji kosztów są tam najtańsze akumulatory .
Przy określaiu sprawności akumulatora nie bierze się pod uwagę tylko prądu rozruchowego akumulatora. Ważniejsza jest rezystancja akumulatora. Od niej zależy spadek napięcia podczas rozruchu. Dlatego przydatność akumulatora określa sie sprawdzając spadek napięcia przy poborze prąd rozruchowego nominalnego. Jak napięcie spada poniżej pewnej granicy to...
http://obrazki.elektroda.pl/3538634700_1... Witam. Od dobrych kilku lat jestem posiadaczem transformatora z mikrofalówki ale dotąd nie mogłem znaleźć dla niego praktycznego zastosowania, aż spróbowałem zrobić z niego prostownik rozruchowy. Pomysł był dobry bo wyszło z niego dość małe ale mocne urządzenie. Transformator został pozbawiony...
Należy zapoznać się z instrukcją użytkowania i/lub wymienić akumulator i/kub nie ładować naładowanego akumulatora. Może ma przełącznik ładowanie/rozruch ? i ładowałeś w pozycji rozruchu ? Na pewno nic nie trzeba zmieniać w urządzeniu o ile jest fabryczne.
roman2361 nie pisz bzdur .Żeby coś powiedzieć na temat trudnego rozruchu należy sprawdzić wiele parametrów,to nie golf 2.Jakie jest ciśnienie paliwa na listwie,jaka jest prędkość obrotowa silnika podczas kręcenia,napięcie akumulatora itp.
A ładować można go do 14,8V a prze chwilę trochę więcej Takie informacje napotkałem, i tak wynika z moich obserwacji w układach ze sterownikiem akumulatora. Po odpaleniu silnika alternator ładuje prawie wcale, po kilkunastu sekundach jak obroty silnika się ustabilizują to zaczyna się ładowanie (intensywne - nawet do 14,8v). Jak ładunek utracony na...
Regeneracja rozrusznika . Sprawdź do ilu spada napięcia na akumulatorze przy pierwszym rozruchu mirnikiem .
a) stacyjka b) rozrusznik c) sprawdź napięcie na akumulatorze przy kluczyku przekręconym na rozruch. Zacznij od c
świcie się kontrolka akumulatora i stopu Brak ładowania - alternator , połączenia zasilania do akumulatora itp. podczas odpalania świecą się wszystkie lampki kontrolne, wskazówki z poziomu paliwa opadają i wracają na miejsce Niskie napięcie podczas rozruch - rozładowany / uszkodzony akumulator/ połaczenia do akumlatora No i nie chce mi odpalić a jak...
A sprawdzałeś napięcie akumulatora podczas rozruchu no może być to przyczyna zbyt niskiego napięcia.
Witam! Chciałem zasięgnąć waszej opini na temat kabli rozruchowych, a więc temat na czasie ;) Czy kupując je powinienem dobrać je do pojemnosci akumulatora czy jest jakieś inne kryterium? Dzięki za odpowiedzi, pozdr. Przekrój dobiera się do mocy rozrusznika. Rozrusznik ma moc 1kW=1000W, a więc I=P:U 1000:12=83A. Przyjmując, że 1mm2 wystarcza na 8A...
Alternator cały czas pracuje. On jest najważniejszy. W czasie awaryjnego rozruch najważniejszy jest akumulator dawcy. Bez sprawnego (naładowanego) akumulatora dawcy nie powiedzie się rozruch innego samochodu. Akumulator w sumie jest potrzebny tylko do rozrusznika? i trochę stabilizuje napięcie Nie trochę stabilizuje tylko bardzo dobrze. Lepiej niż...
Kupiłem dwa piece od Chińczyka 2 kW drugi 5kW i muszę stwierdzić że mają parę plusów. Można je dostosować do dowolnego paliwa. Na razie sprawdzałem ON i PB. Niedługo sprawdzę metanol. Ale jeżeli się rozchodzi o bezpieczeństwo to nie jest za dobrze. To samo w kwestii sterowania, słabo. W sterowniku jest też dioda które pokazuje kod usterki. Jest uniwersalne...
Economy Mode komputer włącza kiedy wykryje spadek napięcia na akumulatorze, wtedy możliwy jest tylko rozruch, wszystko inne jest wyłączone. Może spróbuj podłączyć pod prostownik. A do diagnostyki najlepiej Peugeot Planet, tylko tym masz możliwość dokładnego sprawdzenia parametrów.
Pomierz napięcie na słupkach akumulatora w czasie gdy druga osoba weźmie stacyjkę "w rozruch". Jeżeli napięcie drastycznie spadnie to.....podstaw aku od kogoś - jak odpali to weź ten aku wyrzuć (ten stary).
Po 4 dniach postoju postanowiłem w końcu "rozprostować korbowody". Najpierw odkopałem auto (oj szybko biegłem po lepsze rękawiczki...) i sprawdziłem napięcie na akumulatorze. 12.23 V. A rozruch? Na "dotyk", zupełnie jak latem. Czyli co: dobra bateria, dobra "mechanika", czy oba? ;) W każdym razie pojeździłem po mieście te 30 minut. Co ciekawe, jałowe...
Tzn że masz gdzieś zwarcie, które należy zlokalizować i usunąć. Napięcie podczas rozruchu na akumulatorze spada do jakiego poziomu ? Może rozrusznik :?:
Witaj Piszesz, że akumulator się rozładował? Zmierzyłeś napięcie przed naładowaniem? Jak długo i czym był ładowany jaka pojemność? Sprawdź napięcie na akumulatorze przed włączeniem rozrusznika i w trakcie. Pozdrawiam Napięcie przy przekręceniu stacyjki na rozruch spada z 12.46 do 12.32
Jutro jeszcze sprawdzę napięcie jakie ma akumulator ( dodam, ze 2 tyg. temu kupiłem nowy) i sprawdzę spadek napięcia podczas rozruch, ponad 2 dni nie odpalałem auta aby był wiarygodny pomiar.
Miernik obciąży tym prądem akumulator i pokaże napięcie, zobaczysz jak duży jest spadek przy tym prądzie... Nie wiesz, jaki to miernik, prawda? Przy 160Ah to chyba jednak nie miliampery??? Uważam, że przez chwilę testowania 100 A powinien dać... Teraz rozumiesz?
Będę musiał tak zrobić, proszę tylko o informacje jakie powinny być prawidłowe wskazania przy prawidłowo funkcjonującym rozruszniku, oraz jak się mam wpiąć pod + i - akumulatora czy może szeregowo? Przepraszam za głupie pytanie ale słyszałem rożne zdania a chce zastosować najpewniejsze rozwiązanie. Witam. Spadek napięcia w czasie rozruchu nie może...
Witam.Moim zdaniem nie powinieneś używać tego układu do rozruchu. Powinieneś obniżyć napięcia wyjściowe z 24V na 20,z 12V na 10.Dlaczego?.W czasie rozruchu spada napięcie akumulatora po odłączeniu rozrusznika gwałtownie rośnie prąd ładowania który jest dostarczany z twojego urządzenia rozruchowego nawet 150A.Efekt-tak wysoki prąd ładowania może spowodować...
7,5Ah? Na rozruch?? Na pomoc w rozruchu, nie na rozruch. ;) Podejrzewam, że jak akumulator będzie trup z napięciem 8 czy 7V na klemach to też chyba nie pomoże. U mnie np jeszcze żarzyły się kontrolki ale o wyrzuceniu bendixa przez cewkę nie było mowy. A z tym za przeproszeniem "g*wienkiem", normalnie zakręcił i odpalił. Silnik 2.3 benzyna
Sprawdziłem ładowanie z i bez obciążenia. Brak obciążenia: - Alternator - 15V - Akumulator - 14.9V Obciążenie - Alternator - 15V - Akumulator - 14.8V Więc jak się to ma do tego .... Zakupiłem nowy akumulator. Napięcie z ~8V wzrostło do ~9V (na zimnym). Na ciepłym ta wartość wynosi +10V. I jeszcze jedno, twoje obciążenie to co to jest, rozruch silnika...
Jaki jest bilans ,,energetyczny''i gdzie ,,jest pies pogrzebany''.Ile ,,pary idzie w gwizdek''?, inaczej ile wynosi deficyt, lub ,,ficyt'' prądu do ładowania akumulatora Naładowany akumulator w dobrym stanie ma napięcie (bez obciążenia) 12,8-12,9V. Jeżeli tak jak napisałeś, miernik wskazuje 14V to akumulator dobrze uzupełnia energię zużytą na rozruch....
Ten pisk, to wywołuje pewnie bardzo obciążony alternator, który ładuje wyczerpany długim rozruchem akumulator. Sprawdzenie stanu i napięcia oraz ewentualny naciąg wskazane. Ale nie ma to wpływu na rozruch. Szczególnie, że piszesz, iż akumulator sprawny i możesz dłużej pokręcić.
Czujnik reguluje czas grzania świec. Napięcie na świecach pomierzone?
sprawdz najpierw czy silnik ma dobre masowanie,moze byc także niskie napięcie akumulatora
To że gaśnie to nie wina akumulatora - gaśnie bo zimny, przy późniejszych rozruchach już nie jest zimny i pali lepiej. Ale sprawdź woltomierzem napięcie na akumulatorze przed porannym rozruchem i przy późniejszych - jeśli sie będzie znacząco różnić to masz farta i czeka Cię tylko wymiana akumulatora. Woltomierz cyfrowy kupisz w każdym wiekszym markecie...
Po co Tobie dwa uzwojenia? Wystarczy jedno z odczepem - do ładowania trochę wyższe napięcie, do rozruchu trochę niższe. Napięcie akumulatora w czasie rozruchu mocno spada, nawet do 9V.
Więc wychodzi że ten akumulator jest całkowicie naładowany, więc nie rozumiem dlaczego uświadamiacie mnie od któregoś tam posta, że nie jest możliwe naładowaniem go jazdą pół-godzinną Zasadniczo, akumulator w pojeździe nigdy nie jest mocno rozładowany o ile nie zapomnisz zgasić świateł postojowych lub wyłączyć innych odbiorników, które nie zostają...
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
Sens montażu do auta szczególnie diesla mają tylko super kondensatory 300Faradów lub wiecej. Niestety cena nawet z aliexpress to dwa czy trzy normalne akumulatory.
Jakie napięcie przy próbie rozruchu będzie oznaczać rozładowanie a jakim akumulator do wymiany(chyba że ciężko to określić po samym napięciu)? Napięcie poniżej 10V ale może oznaczać zarówno akumulator do wymiany (mocno zasiarczony) jak i rozładowany. Aby mieć pewność, akumulator przed rozruchem powinien być naładowany prostownikiem do minimum 14,5V...
Czy jest możliwe że rozrusznik nie kręci a światła świecą -przy czarnym oczku? Jest możliwe , identycznie miałem tak w Dodge . Przy spadku napięcia elektronika blokowała rozruch , mimo że pozornie światła świeciły jasno .
To już jest drugi zasilacz który poszedł, pierwszy mi wymienili , a przy drugim strzelił również rejestrator. Czy przyczyną takiego uszkodzenia może być nagły wzrost napięcia z 9,5 V do 14,4V, u mnie występuje takie zjawisko, ze względu na słaby akumulator, przy rozruch napięcia spada do 9,5V i nagle po odpaleniu, gdy pojawia się ładowanie jest 14,4...
rozruch akumulatora zasilaczem napiecie akumulatora rozruch rozruch samochodu napięcie
minimalny prąd przetwornica instalacja samsung windows konwerter talerz
Jak sprawdzić działanie wejścia USB w Nissan Micra K13? Radmor 5102 - brak dźwięku w kolumnach zewnętrznych