Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Dodatkowo , jakie jest napięcie na tej ŚRUBIE /chyba 10 -ka/ na alternatorze w czasie pracy silnika. Napięcie akumulatora w stanie spoczynku / po zgaszeniu silnika / mniejsze o 0,5V niż prawidłowe. Podmień / pożycz/ inny akumulator!
Może to jest to związane z alternatorem i regulatorem napięcia.
w spoczynku napięcie akumulatora 11,95 W ciepłym listopadzie- ładowanie do sprawdzenia.
Akumulator o napięciu powyżej 12,60V w spoczynku jest naładowany w 100% i najprawdopodobniej to jest przyczyną wyłączania się prostownika. A czy akumulator jest dobry najlepiej sprawdzić przy rozruchu pojazdu czy napięcie przypadkiem nie spadnie poniżej 10V.
System start-stop? Akumulator sprawny? Jakie ma napięcie w spoczynku?
Należałoby miernikiem sprawdzić napięcie akumulatora w spoczynku jak i podczas pracy silnika. To, że akumulator w skuterze się znajduje nie świadczy o jego zdolności do użytku. Być może akumulator nie ma już takiej pojemności jak dawniej?
Podpiąłem obd i i mam takie błędy: U0121, u0422, u1113, u1313 Napięcie akumulatora w spoczynku 12,4 V
podłaczylem vaga w module komfortu brak błędów. Zastanawia mnie jeden fakt ten problem poboru prądu pojawia się tylko jak napięcie akumulatora w spoczynku jest poniżej 12v ,gdy jest powyżej 12,1 v pobór prądu nie występuje jest 0.02A Zostaje mi pewnie szukanie metodą prób i błedow zacznę chyba od komfortu może rzeczywiście to pomoże🙂
Ten przewód na zdj jest w dobrym miejscu, może ma ktoś passata 1.8 i wyśle zdj jak powinien być podłączony rozrusznik, po w necie nie mogę znaleźć.. Napięcie akumulatora w spoczynku 11,60 Alternatora na odpaleniu 11.06 https://obrazki.elektroda.pl/5171168700_...
Jakiej pojemności akumulator? Czym ładowany? Jakie napięcie pod koniec ładowania na zaciskach akumulatora przy podpiętej ładowarce? Jakie napięcie na naładowanym akumulatorze w stanie spoczynku (8 -12 godzin od zakończenia ładowania)? Jakie napięcie na zaciskach akumulatora w czasie pracy?
Akumulator sprawdzany w spoczynku? Czy pod obciążeniem? Sprawdzałem akumulator w spoczynku oraz oczywiście po włączeniu świateł, bo właśnie wtedy owa kontrolka się wyświetla, ale napięcie nie spada drastycznie, trzyma się około 11v po włączeniu świateł. Na włączonym silniku? To o wiele za mało. Akumulator w spoczynku powinien mieć 12,4-12,6 V. Jak...
Objawy raczej wskazują na akumulator ale trudno bawić się we wróżbiarstwo tym bardziej zdalnie. Jakiej marki akumulator i ilu letni? Czy masz możliwość zmierzenia napięcia na akumulatorze? Jeśli tak to zmierz napięcie i podaj jakie jest napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku najlepiej po nocy i jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora przy...
Zmierz chociaż napięcie akumulatora w spoczynku i np. po włączeniu świateł. Może po prostu się rozładował, albo jest uszkodzony.
Ostatnio jak jest temperatura plusowa to pali od razu. Napięcie akumulatora w spoczynku 12,27V- trochę słabe. Przed mrozami naładuję aku na full i dam znać. Paliwo tankuje dobre głównie na Orlenie.
Wygląda to na słabe akumulatory o skończonym resursie- mała pojemność. Szybszy bieg to większe zapotrzebowanie na energię i większy pobierany prąd. Akumulatory przysiadają i pojazd staje, po chwili spoczynku częściowo stan akumulatorów powraca do mniej więcej normalnego stanu napięcia( bo pojemność niestety jest już na stałe mniejsza od nominalnej ).
Dzięki za radę. W przyszłym tygodniu oddam go na warsztat. Dzisiaj sprawdziłem jeszcze napięcie akumulatora. W spoczynku ma 15,4 V a po włączeniu silnika 19 V. Może to też ma jakiś wplyw?
Wiyam.Czy nowy akumulator AGM 110Ah obciążony urządzeniem 65W 5Amp. powinien zejść po 2 minutach do 12,45V i od tego momętu sobie bardzo wolno schodzić z napięciem czy coś jest nie halo.Akumulator w stanie spoczynku pokazuje 13.2V.
Witam . Dziś nie mogłem odpalić forda mondeo 2.0 tdci 2004r . Kontrolki nie działały rozrusznik nie zakręcił . Pożyczyłem prąd i odpalił od pierwszego strzału . Pochodził trochę i znów nie mogłem odpalić jedynie na kablach. Napięcie akumulatora w spoczynku to 12,12V 4 miesięczny , napięcie ładowania 14,6 V . Akumulator rozleciał się czy coś z alternatorem...
Podaj Stan napięcia akumulatora na zaciskach w spoczynku, stan napięcia na zaciskach akumulatora przy zapalonym silniku,stan napięcia i pobór prądu przy włączonym zapłonie i nie uruchomionym silniku. Masz może dogrzewanie lub webasto elektryczne?
Najpierw polecam naładować akumulator.
Akumulator jest rozładowany gdy jego napiecie wynosi 10.5Volta, a nie 12V. Takie napięcie (12Volt) oznacza, że akumulator należy podładować. W stanie spoczynku, naładowany akumulator ma napięcie 12,5Volta
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
Wyjmij rozrusznik i sprawdź czy nie ma zatartych łożysk (możliwe że są ślizgowe). Napięcie akumulatora w stanie spoczynku i podczas rozruchu.
Hmmm...6 amperów przy 12 woltach daje jak by nie było 72 waty....przekształcone w ciepło.....co tam się grzeje w stanie spoczynku ?
Korki powinny być odkręcone do każdego ładowania prostownikiem - dziwię się, że robisz coś, zanim dowiesz się jak powinno się to robić. Jeśli masz prawo jazdy (tak zakładam) i robisz coś przy samochodzie (a to jest rodzaj obsługi jaką nasi dziadkowie i rodzice prowadzili dość regularnie), to powinieneś pytać, a robić dopiero jak masz pewność, że wiesz...
Gdzie konkretnie jest przykręcona ta masa, bo ja nie widzę? Zakładam że nie do wyjścia alternatora, więc gdzie i jaka masa? Był pomiar napięcia na akumulatorach w spoczynku i podczas pracy alternatora? Jakie były wyniki pomiaru? Ten alternator to zwykły chińczyk, ale przynajmniej jako nowy powinien działać.
no to zamierzam zrobić w pierwszej kolejności. Czy napięcie na akumulatorze w spoczynku przy wyłaczonym silniku na poziomie 12,5V oznacza że jest on sporo niedoładowany?
Po naładowaniu akumulatora FORSE na 100% (około 6 godzin prądem malejącym od 1,5 - 0,01 A) akumulator po nocy spoczynku (12h) miał napięcie na bolcach 13,06V. Po sprawdzeniu naładowanego akumulatora testerem w punkcie z akumulatorami okazało się że prąd rozruchu to aż 640A (przy deklarowanych 600A). Wniosek z tego taki ze pewnie producent ładuje akumulatory...
sprawdz ładowanie na zapalonym silniku, a potem sprawdz napięcie akumulatora w stanie spoczynku. A tak apropo, to dużo jezdzisz autem??? bo jeśli mało akumulator po prostu nie ma się kiedy naładowac i stąd ten problem i jeszcze o tej porze roku przy takich mrozach
Akumulator do wymiany. Napięcie w spoczynku powinno być>=12,7V
11,89 V napięcie akumulatora w stanie spoczynku , to za mało , podmień akumulator.
Może więc nie jest ładowany ? Trzeba pojechać do innego warsztatu, żeby sprawdzić alternator, chyba że Kolega posiada i umie obsługiwać miernik to samodzielnie można sprawdzić napięcie na akumulatorze w spoczynku i podczas ładowania.
Krótki opis wyliczania dodatkowego rezystora. Prawidłowy pobór prądu widziany przez układ pomiarowy samochodu to Iz=340 mA. Led pobiera Il=140 mA. Potrzebujemy więc "stworzyć" dodatkowy pobór prądu Ir przez dodatkowy rezystor podłączony równolegle do żarówki LED-owej: Ir = Iz - Il Ir = 340 mA - 140 mA Ir = 200 mA Teraz wyliczamy wartość rezystora Rd...
Rozumiem przez to ze można normalnie uruchomić silnik, ale nic nie mówi o stopniu naładowania akumulatora. Bardziej kluczowe jest podanie napięcia w stanie spoczynku akumulatora. "Trzyma normalnie" oznacza moim zdaniem, że trzyma napięcie, które nie spada do 10V ale może autor tematu uściśli swoją wypowiedź: Czy <10V jest w momencie rozruchu czy...
Czy ładowarka aktywuje prawidłowe napięcie dopiero po włożeniu akumulatora? Czy to napięcie jest prawidłowe w stanie spoczynku ładowarki? Niestety nie posiadam takiego akumulatora ,więc ciężko mi to sprawdzić samemu. Proszę o pomoc. Przyłóż jakiś odbiornik, na przykład żarówkę do wyjścia ładowarki, i wtedy zmierz jakie napięcie jest na zaciskach.
Witam ! Nie masz się czym przejmować -- uważam że to są SUPER akumulatory ! Takie napięcie w spoczynku swiadczy tylko bardzo dobrze o akumulatorze - nic złego się nie dzieje z tego tytułu że na spoczynku ma nawet ok 13 V. Podaj mi adres sklepu gdzie można nabyć takie akumulatory. A co do prądu rozruchu to im większy tym lepszy---łatwiej będziesz miał...
Możesz jak najbardziej sprawdzić multimetrem. Ale wartość spoczynkowa jest niemiarodajna. Prawidłowy pomiar to pomiar podczas rozruchu. Napięcie nie powinno spadać wtedy poniżej 10V. Przykłady: 11,8V w spoczynku 10,3V przy rozruchu SPRAWNY (do podładowania). 12,6V w spoczynku 6,2V przy rozruchu JUŻ ŁADOWANIE MOŻE NIE POMÓC.
Oj tam trudno. Wystarczy akumulatorek od wkrętarki z napięciem w okolicy 12V lub w najgorszym przypadku zwykła bateria 9V typu 6F22 i sprawdzamy w sklepie. A przez internet jest możliwość zwrotu. Ale moja porada jest taka - jeśli nie zależy koledze na tej przetwornicy usb to polecałbym założyć zwykły wyłącznik odcinający od niej napięcie. Do tego dioda...
Naadowany akumulator w stanie spoczynku ma 12,6-12,8 V. Zatem jak podłączysz ruter to w pierwszej chwili to napięcie będzie wynosiło około 12,5 V. Ruter zatem będzie działać bez problemów - około 0,5 V nie ma znaczenia. Z czasem napięcie na akumulatorze, w trakcie pracy rutera będzie spadać. Myślę, że wewnętrzne układy rutera bez problemu powinny działać...
A jakie powinno być napięcie w akumulatorze w stanie spoczynku bo miernik pokazywał 12,8V.
napięcie spoczynku akumulatora to 12,3 prąd ładowania 13,5 nowy Czyli puściutki. Taki akumulator żre i 50A. Do tego włączyły się świece zarowe, może u świece na termostacie....
11,2V? A nie 13.7V ? Podajesz napięcie w spoczynku czy podczas pracy?
Czy napięcie graniczne 10,8V przy którym należy przerwać test to wartość przy obciążeniu czy w spoczynku? Oczywiście to napięcie pod obciążeniem.
To normalne, że napięcie akumulatora kwasowo-ołowiowego jest wyższe niż podane na etykiecie. Zwykle właśnie taki składający się z sześciu komór w stanie spoczynku utrzymuje między 12,4 a 12,8V. Ładowany jest zaś stałą wartością prądu aż do osiągnięcia na zaciskach 14,4V w przypadku Twojej ładowarki. Po osiągnięciu tego napięcia prąd ładowania będzie...
Przy rozruchu nie mam jak sprawdzić. Jak nie masz? Podepnij woltomierz do gniazda zapalniczki i zmierzysz bez pomocy drugiej osoby. Ja mam (w skodzie) ok 10,0-10,2 V przy rozruchu. Czy akumulator w takim stanie naładowania jest po prostu rozładowany, czy może już do wymiany?. Może być i to i to. Naładuj go prostownikiem i sprawdź czy odpali. Naładowany...
To proste. Jezeli pisze, że napięcie ładowania może mieć tolerancję 10%, w takim wypadku może wynosić 12v z groszami, czyli tyle, ile napięcie akumulatora w stanie spoczynku, albo nieco ponad 15, czyli tyle, kiedy zacznie gazować. Nie jest to też wina regulatora.
i tutaj dochodzimy do sedna sprawy- te cytaty potrafią nieźle namieszać więc może warto podsumować : 1 jakim napięciem powinno się ładować akumulator (z uwzględnieniem czy napięcie to jest mierzone na wyjściu prostownika bez obciążenia czy na zaciskach akumulatora podczas ładowania); 2. jakie napięcie powinien mieć akumulator w spoczynku (naładowany-...
Ok jak wymienię to odpisze co i jak. A na świecące kontrolki abs i esp mógłbyś coś doradzić pozdrawiam Sprawdź sobie napięcie ładowania, gdy silnik jest zimny i ciepły. Na jałowo i pod obciążeniem świateł, klimy itp. W niektórych samochodach błąd ABS i ESP pojawia się przy słabym napięciu ładowania. Może być tak, że przewód ładowania jest do wymiany....
To w takim razie wytłumacz mi co takiego kosmicznego jest instalacji w elektrycznej samochodu po za tym że, akumulator w spoczynku ma napięcie 12,6V a kiedy silnik jest uruchomiony to alternator ładuje akumulator a regulator napięcia w teorii stara się utrzymać 14.4V w teorii dlatego że to napięcie może być różne w zależności od stopnia zużycia pierścieni...
Napięcie akumulatorów w staniue spoczynku 12.5 V gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia mam już alternator zakupionu i będe zakładał choć dziwi mnie to ze kontrolka sie nie zapalała nigdy gdy ciagnik pracował więc myślałem cały czas...
Pomiary wyżej w #183 są z akumulatorem którego napięcie w spoczynku wynosi 12,8V. Czyli prostownik wcale nie ładuje... Po podłączeniu żarówki też się nie zapala.
Po pierwsze dużo za duży prąd ładowania, już po czymś takim akumulator ma dość. Po drugie wymień akumulator, sprawdź w aucie napięcie ładowania i pobór prądu w spoczynku.
Tak to jest z zabawkami na baterie - baterie się wyczerpią i zabawka do wymiany. Jako kompletny amator poradziłeś sobie nieźle ze wstępną diagnozą - zajrzałeś do baterii i zmierzyłeś napięcia jej ogniw (ogniw wtórnych = akumulatorów). 3.79V w stanie spoczynku to niezłe napięcie. Pytanie - czy napięcie nie spada po obciążeniu baterii? Ewentualnie czy...
Witam, mam pytanie czy taki kieszonkowy, prosty mierniczek jak Uni-T UT20B jest miarodajny i nadaje się do kontroli stanu napięcia w spoczynku akumulatora? Wygląda to tak jak na zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9668000700_... Mam na myśli fakt, czy wskazywane wartości są bliskie prawdy i rzeczywiste a nie z księżyca, dla przykładu...
Pomiary zrobione - wg miernika poboru nie ma. Ładowanie też jest ok, w granicach 13,8 -14,2 V. Napięcie w akumulatorze na spoczynku 12,8. Po zostawieniu odłączonego akumulatora na noc samochód z problemem ale odpalił. Wygląda tak jakby wyładowywanie następowało podczas uruchamiania samochodu. Sprawdź świece, rozrusznik.
Z 1,25 czy 1,26 też jeszcze pojeździ. Akumulator nie ma stanu zero-jedynkowego, jakiś procent utraty pojemności nie kwalifikuje go go złomowania. EDIT: Wspomniany przeze mnie akumulator 100Ah kupiony z autem trzy lata temu, teraz robiący za awaryjną "elektrownię" do podtrzymania pracy pompek obiegowych w kotłowni. Ostatnio ładowany ze dwa tygodnie temu,...
Czy ty masz problem, czy szukasz problemu? Po pierwsze napięcie akumulatora na spoczynku 12,2 V można uważać jako normalne. Zależy to jeszcze od zastosowanego miernika. Podany pobór prądu faktycznie można uznać za nadmierny ale nie wiemy jakie ustrojstwa masz zainstalowane. Spadek napięcia po włączeniu świateł do 13,2 V także można uznać jako dopuszczalny....
Przeanalizuj schemat elektryczny, czy masz coś oprócz bezpiecznika , zmierz napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku, zauważ iż ten zasilacz daje Ci 12 V, a musisz dołączyć jeszcze w szereg diodę na której "zgubisz" 0,7 V. Finalnie do akumulatora dotrze 11,3 V co nawet przy założeniu, iż zasilacz ma wbudowane ograniczenie prądowe (zakładam iż nie...
Napięcie 14,4V to napięcie jakie generuje alternator (bo akumulator w spoczynku ma około 12.5V) w i przy takim napięciu czyli 14,4v większość producentów podaje parametry sprzętu. Więc to nie ma z tym nic wspólnego
Czy takim miernikiem uniwersalnym sprawdzę to? Jeżeli akumulator jest w spoczynku pokaże napięcia? Tzn. gdzieś czytałem, że poniżej 12V jest bliski rozładowania, a 13V jest OK.
Miernik, czy zabawka za 15 zł? :) Prawdopodobnie masz zasiarczony, lub w inny sposób zużyty, akumulator. Czy zauważyłeś mniejszą sprawność akumulatora? Częściej musisz go ładować? Ilość zgromadzonej energii wydaje się mniejsza? Zużycie akumulatora objawia się zwiększeniem jego rezystancji wewnętrznej, co skutkuje między innymi zwiększonym napięciem...
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
Czyli jednak tandeta? Produkt niezgodny z opisem? Kolega chyba nie zrozumiał postu #28. Produkt byłby niezgodny z opisem gdyby opis miał brzmienie: "Napięcie wyjściowe wynosi 12V +/- 0,1V" Samo określenie "napięcie znamionowe 12V" nie oznacza, że jest to 12V z dokładnością do 0,1V. Przykład z innej beczki: Żarówka samochodowa 45W/12V czyli na napięcie...
Dziwne. Przed chwilą testowałem samochód. Temperatura w garażu: +4 *C (odpalałem w garażu (oczywiście otwartym)). Samochód normalnie odpalił od strzała :lol: a stał z 48 godzin bez odpalania. Przed tym odpaleniem zajrzałem mu pod maskę i jeden przewód dochodzący do kolektora nie był do końca włożony (wystawał ze 3 mm od końca). Wpiąłem go do końca....
Jak masz multimetr to podłącz się pod akumulator i zobacz jakie napięcie miernik pokazuje w stanie spoczynku a potem włącz zapłon i zobacz czy nie spada jakoś bardzo np. poniżej 10,5V. Jak masz czym (tester diagnostyczny) to podłącz się do jakiegoś modułu lub kilku i zobacz jakie one widzą napięcia i porównaj je z tym z miernika.
nic nie da się stwierdzić z Twojego opisu. Jaki jest stan tego akumulatora samochodowego? Pozatym napięcie na akumulatorach UPS-owych ;) jest w stanie spoczynku wyższe więc może to jest przyczyną. Tak na marginesie nie wiem czy nie uszkodziłeś układu ładowania bo mógł popłynąć za duży prąd. Pozdrawiam
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
Gdyby nie kartka z badań to można rozwijać wątpliwości. Ale ja ja spotkałem się kiedyś w czeskim alternatorze z mocno zminiaturyzowanym mostkiem, że całość pokryła się tlenkami do tego stopnia, iż w warunkach obciążenia zaczynała przewodzić. Oczywiście zaczynało się silne nagrzewanie mostka a wydajność zewnętrzna alternatora malutka. Tutaj też gdzieś...
Kupiłem BC20 Pro. Mam w samochodzie nowy akumulator AGM Varta Silver 80Ah 800A. Robię krótkie trasy i akumulator jest niedoladowany, napięcie na spoczynku wynosi ok 12.2-12.3 V. Jest taki sam jak poprzedni akumulator. Trochę niepokoi mnie sposób ładowania, najpierw wchodzi w fazę C-3, stalopradowa (zaczyna od 20A) przy napięciu ok. 13.5V, potem dość...
Dlaczego więc jak podłączam prostownik to kilka godzin ładuję prądem ok. 6A? Dlatego chociażby, że zajechany i/lub zasiarczony akumulator może pobierać taki prąd mimo pełnego naładowania. Dodatkowo proste prostowniki same z siebie wymuszają przepływ dużego prądu przez akumulator (mają stosunkowo wysokie napięcie wyjściowe). Chcesz wiedzieć w jakim...
Prawdopodobnie pada akumulator. Pod obciążeniem gwałtownie spada napięcie z powodu braku pojemności, a tym samym mniejszej wydajności prądowej. Silnik bardziej obciążony "zdycha" bo nie starcza mu prądu. Wchodzi w stan bliski stanowi zwarcia i usiłuje ciągnąć coraz więcej prądu. Co zamyka kółko. Wyłączając silnik, zdejmujesz obciążenie z akumulatora,...
Kondensator wlutowany. Syrena podłączona na stole do napięcia na pin 1 plus 12 v na pin 3 minus( masa). Jak jest sterowana ta syrena. Co należy podać na pin nr 2 by ja uruchomić. Na zaciskach akumulatora 3,6 v( akumulator wewnętrzny syreny) nie ma żadnego napięcia z układu syreny. Proszę o informacje czy w stanie spoczynku powinno być napięcie podtrzymujące...
Prawidłowe napięcie akumulatora w stanie spoczynku wynosi 12.60V natomiast prawidłowe ładowanie przy którym nie występuje intensywne gazowanie powodujące wytrącanie masy czynnej z płyt wynosi 14.4V. Co do ładowania prostownikiem to napięcie 16 volt na akumulatorze jest napięciem końcowym przy którym należy natychmiast odłączyć prostownik gdyz akumulator...
Podłącz miernik do akumulatora i sprawdz jakie ma napięcie w stanie spoczynku następnie sprawdz napięcie podczas odpalania samochodu.
Po co wydawać dodatkowe pieniądze an rozładowywarkę skoro to samo zrobi wiatraczek i multimetr... Pakiet akumulatora to 8 ogniw 1,2V NiMH połączony szeregowo, co daje łacznie 9,6V. Można to rozładować zgodnie z innymi już maglowanymi tu tematami do ok. 1V/ogniwo. Pytanie tylko kiedy mierzyć ten akumulator? W trakcie pracy z wiatrakiem w układzie? Czy...
Napięcia między pinami należy sprawdzać pod obciążeniem. Za pinach 2 i 5 masz silnik, w zależności od pozycji przełącznika nie powinno być tam napięcia (w stanie spoczynku, względem masy, na obu jest 12V) lub będzie pełne napięcie akumulatora z odwracalną polaryzacją w zależności od położenia przełącznika. Przy przełączniku kierowcy w stanie spoczynku,...
1. Ze wzgledu na pobór prądu, lepsze jest użycie tranzystorów mocy MOSFET niż przekaźników: ich obciążalność obecnie sięga kilkudziesięciu amper, przy oporności "on" na poziomie kilkunastu - kilkudziesieciu miliohmów, co jest porównywalne z własnościami styku przekaźnika, przy praktycznie zerowym poborze prądu dla wysterowania. 2. Nie wiem do czego...
Witam. Mam takie małe pytanie odnośnie akumulatora 12V 74Ah. Podczas ładowania akumulatora zaczyna się gotować 5(jedna ani drgnie) na 6 komór czy to normalne? Wydaje mi się, że powinny gotować się wszystkie 6. Na odwrót. Nie powinny się gotować ani jedna :) "Gotowanie się" to (zależnie od warunków): - efekt pełnego naładowania, czyli ta jedna komora...
Mam taki problem mianowicie: od jakiegoś czasu zaczęły mi przygasać światła na krótki czas, ostatnio po naładowaniu akumulatora po ok. tygodniu odziwo nie mogłem go zapalić więc podłączyłem znowu akumulator żeby się podładował ku mojemu zdziwieniu akumulator był cały rozładowany. po powrocie z pracy wziąłem miernik i sprawdziłem napięcie na akumulatorze:...
Napięcie 11,8 V na akumulatorze ewidentnie wskazuje, że należy go już wymienić na nowy. Akumulator w stanie spoczynku powinien mieć co najmniej 12,5 V. Sprawdź jeszcze jakie masz napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku, bo może być problem z ładowaniem.
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Witam, do numerów 1 i 2 - podłączasz zasilanie 12V DC napięcie stałe (np akumulator) numer 5. - wej. napięcia które chcesz załączać numer 4. - wyj. odbiornik który będzie załączany Numer 3. i 5. jest rozwierany przy załączeniu 5. i 4. (w stanie spoczynku jest zwarte) zobacz: http://chmeter.en.made-in-china.com/prod...
Witam, mierzyłem ostatnio napięcie akumulatora w stanie zupełnego spoczynku, podczas działania silnika i z pełnym obciążeniem typu światła, nawiew, tylna szyba. Ostatnie wskazanie wzbudziło moje wątpliwości bo pomiar wynosił: 11,2V. A gdy piszczy coś co nie jestem w stanie potwierdzić (napinacz? pasek?) to pomiar jest jeszcze mniejszy, poniżej 10V....
Witam, mam problem z traktorem Belarus 920 z 2007 roku, a dokładniej z ładowaniem gdy wyłączone są odbiorniki, posiada on dwa akumulatory 12V, instalacja elektryczna jest na 12V, a rozruch na 24V, za pomocą przekaźnika(przetwornicy 14V/28V) znajdującego pod maską pod chłodnicami (bezpiecznik jest dobry), a ten elementy był wymieniany na nowy oryginalny...
Znalazłem już winnego tego zamieszania... Okazało się, że akumulator w stanie spoczynku wykazywał napięcie rzędu 10V... Scenic odpalił po kilkunastominutowym ładowaniu po przewodach z innego auta. Po czym sprawdziłem alternator - sprawny. Akumulator możliwe, że fabryczny a na pewno co najmniej kilkuletni...
Właśnie akumulatora nie sprawdzałem tylko te napięcie w spoczynku. Myśle czy może odpalić samochód po kablach z innej fury jak zagada to będę wiedział ze aku złe. Dobrze myśle czy coś mylę ? Dodano po 1 A i jeszcze dodam ze samochód ze 3 razy zapalił i wtedy nie było spadku napięcia
Czyli ładujemy: - prądem stałym - przez 10h - prądem 10% pojemności Tak ładujemy prądem stałym i o wartości max 10% pojemności ale nie przez 10h tylko do wystąpienia oznak pełnego naładowania (czyli napięcie 14,4 V dla akumulatora 12 V). A 2.4V / ogniwo rozumiemy jako 100% naładowania. Czyli przeważnie baterie ołowiowe mają 5 ogniw? Baterie 12 V mają...
Hi, W twoim przypadku akumulatora bym sie nie czepiał, napięcie akumulatora w spoczynku, dobre, przy kręceniu moze ciut za niski (tu trzeba by złapać oscyloskopem do ilu ono naprawdę spada. Jedyna rzecz jaka przychodzi mi do glowy, do sprawdzenia to poziom napięcia zmiennego jaki wychodzi z alternatora (ja osobiście sie nie spotkałem z takim przypadkiem...
Witam. Mam podobny problem. -lekko ćmi kontrolka ładowania akumulatora. Po przejechaniu kilkunastu km rozładował się akumulator. (brak ładowania) kupiłem nowy regulator i ładowanie na poziomie 14,4 V. W stanie spoczynku napięcie akumulatora na poziomie 14 V? (to chyba trochę za dużo)???? Obrotomierz padł i nic nie pokazuje no i nadal ćmi kontrolka (silnik...
Mam grupę akumulatorów żelowych 4x 12V, 200Ah, podłączone dla uzyskania napięcia 24V po 2 szeregowo. Niedawno jeden z nich padł po 4 miesiącach eksploatacji baterii. Wymieniłem akumulator na nowy tego samego typu i pojemności i zaczął się problem. Akumulatory przy ładowaniu osiągają napięcie pełnego naładowania (28,5V), ale po odłączeniu ładowania,...
No tak, badam plus na aku i plus na alternatorze i wychodzi taki wynik a powinno być 0,2V max straty na przewodzie ale...To przy pełnym obciążeniu, światła, nawiewy, klima itd. Tak czy inaczej ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał. Czyli jednak napięcie mierzysz a nie prąd. Wczesniej pisałeś że masz spadek prądu 0,25A. Jakiś...
No to liczymy. Napięcie diody 3,1-3,2 V nie wiadomo przy jakim prądzie? Napięcie jednego ogniwa R20 1,6 V gdy jest nowe. W czasie pracy napięcie spada do 1 V lub 0,9 V. Napięcie baterii złożonej z dwóch ogniw pierwotnych jest sumą napięć tych ogniw, więc wyniesie 2x1,6 V=3,2 V gdy ogniwa są nowe i 2x0,9 V=1,8 V gdy ogniwa są rozładowane. Akumulator...
Szukałem w internecie odpowiedzi na pytanie jak sprawdzić wydajność akumulatora i wiem, że należy obciążyć akumulator odbiornikiem o określonej mocy i powinien wytrzymać określony czas. Np. Akumulator 45 Ah gdy obciążymy prądem 45A powinien wytrzymać 1 h i analogicznie 60Ah obciążony prądem 60A również 1 h. Niestety nie znalazłem nigdzie informacji...
Witam. Właśnie zakupiłem centre futura 100 ah. I zastanawia mnie kwestia daty produkcji. Przeczytałem wszystkie posty z tym związane na elektrodzie i nikt nie miał podobnego problemu. Mam na akumulatorze dwie daty produkcji; pierwsza na górze, na przeciwko plusa; druga na górze tylnej ścianki akumulatora. Akumulator wg pierwszej daty jest z 27 grudnia...
Kolega (at)tomaszlonski ma rację. Ładowanie równoległe. Potem ten balanser jak kolega Michał proponował. Można też doładować w trakcie pracy dla wyrównania tą baterię 12V o obniżonym napięciu dodatkowym prostownikiem o ile taki posiadamy. Balanser wyrówna nam potencjały baterii, działa bez względu na to czy bateria jest w trakcie ładowania/rozładowania,...
Sytuacja wygląda następująco: Akumulator 12V 90 Ah - naładowany na full prostownikiem Po założeniu w samochodzie napięcie ładowania 14,3V - 14,4V Odpala wszystko działa prawidłowo. Zostawiam na noc i rano nawet bendiks nie wskakuje. Napięcie na akumulatorze 11,8V przy spoczynku. Naładowałem akumulator ponownie prostownikiem 12h + 4h przerwy + 4h napięcie...
Ok, rozumiem- ale do 10,50V podczas obciążenia akumulatora np. 15A czy po wyłączeniu obciążenia? Kiedy nie można zejść poniżej 10,5V podczas pracy czy spoczynku? Zrobiłem dwie wersje: Wersja 1 1. Praca -10,5V (krytyczne rozładowanie akumulatora) 2. Spoczynek 12,10V (urządzenie wyłączone) 3. Ładowanie do 13,38V Wersja 2 1. Praca -9V (krytyczne rozładowanie...
Zauważyłem również, że gdy przełączam światła, to zmniejsza się moc świecenia wyświetlacza, klimy. Jakie jest napięcie na akumulatorze w spoczynku? Alternator sprawny? Ładuje prawidłowo - na włączonych światłach i klimie ok 14.4V? Ogólnie gdzieś prąd ucieka, bo nie mogę zostawić akumulatora podłączonego. Tak więc trzeba ustalić gdzie ucieka, co go...
Albo nie masz ładowania (ale jak jeździłeś 14 dni to raczej ładowanie jest). Albo samochód pobiera Ci prąd z akumulatora w czasie spoczynku (co jest bardziej prawdopodobne). Zapal samochód i zmierz napięcie ładowania. Jak jest około 14,2V to jest ok. Potem sprawdź miernikiem w stanie spoczynku czy samochód pobiera prąd z akumulatora.
napięcie spoczynku napięcie spoczynku karta graficzna prąd spoczynku
deska rozdzielcza punto kontrolki czujnik biegu wstecznego strumienica zamiast katalizatora
reklamacja wtryskiwacze stable diffusion
Pfaff 919 - Chwytacz blokuje igłę przy ruchu do przodu Radmor 5102 - Niedziałające głośniki po naprawie bezpiecznika