Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Witam, czy ktos może wie na jakim napięciu pracuje druga sonda lambda w corsie C 1.0. Chodzi mi o sonde, która jest za katalizatorem. Z góry dziękuje. Pozdrwiam Nie piszemy tematów z Caps Lock'iem. Regulamin 10.9 Sady
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Witam grono. Mam problem z citroenem c3 1.4 benzyna 8v. Problem polega na tym, że cały czas wywala błąd drugiej sondy lambda P0138 napięcie za wysokie. Pojazd dotarł do mnie po wizycie przynajmniej 3 mechaników i każdy rozkłada ręce. Pierwsza sonda chodzi ok natomiast ta druga ma "skoki" napięcia. Aha zapomniałem dodać, że silnik faluje na biegu jałowym....
Czyli przewody mam podłączone dobrze. Wymieniłem starą (napięcie się nie zmieniało) sondę na nową model NTY ESL-RE-000. Rzekomo powinna pasować, mam pewność, że grzałkę i czujnik podłączyłem poprawnie. Po rozgrzaniu sondy silnik zaczyna bujać i schodzi na 500 obr./min, które skacze w granicach 500–600. Napięcie oscyluje w granicach 0,5–0,6 V, a na drugiej...
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
Witam. Problem dotyczy Forda Focusa MK2 1.6 Duratec. Przebieg 110 tyś km Od jakiegoś czasu walczę z dodatnią korektą ( +10 ) na wolnych obrotach. Sonda bank 1 pracowała w zakresie 0,1V do 0,69V druga sonda stała stabilnie na 0.69V. Piąty i szósty wykres. https://obrazki.elektroda.pl/2697091900_... Czytając różne wypowiedzi postanowiłem...
Sterownik wrócił z naprawy. Niestety nie dało się go naprawić, dostałem drugi, sprawny i zaprogramowany pod moje auto. Sterownik włożony i podpięty w samochodzie. na początku silnik nie chciał zapalić. Palił jakby na dwóch, dokładnie tak, jak przed operacją. Wstawiłem auto do warsztatu, tam podpięli go do komputera diagnostycznego i silnik ożył. Hura!!!...
Witam Też miałem problem z drugą sondą lambda, drugą czyli za katalizatorem. Tak w sumie to nie dostrzegłem żadnych znaczących objawów uszkodzenia sondy, jednak podczas przeglądu, po podłączeniu meganki do komputera nie uzyskano pomiaru rezystancji obwodu podgrzewania sondy i pomiar napięcia z sondy się nie zmieniał. Dodam, ze chodzi o megankę 1.4 16V...
Witam kolegów, ponieważ nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi pozwoliłem sobie założyć nowy temacik. Chodzi o to że trafiło do mnie suzuki ignis 1.3 z 2003r i problemem jest błąd P0141. Grzałka sondy ma ok 12ohm i na zimnym silniku nie dochodzi do niej napięcie, podmieniałem na sonde używke z rezystancją 5 ohm i jest to samo. Bezpieczniki pod...
Katalizator sprawdzałem i jest sprawny. Wydaje mi się że może mieć coś wspólnego z sondą w takim sensie, że wykrywając napięcie z drugiej sondy a niewykrywając z pierwszej komputer może właśnie myśleć, że katalizator nie oczyszcza spalin bo im mniejsze napięcie tym więcej tlenu więc na drugiej powinno byc mniejsze a jest na odwrót. A nawet jeśli się...
Witam. Jakiś czas temu auto zaczęło szarpać i zapaliła się kontrolka check engine. Pomyślałem, że to przez kiepskie paliwo (auto ma tylko 74000 km przebiegu), wlałem inne, dodałem do niego środek do czyszczenia wtrysków. Niestety nie pomogło więc udałem się do warsztatu, w którym po podłączeniu komputera pokazał się błąd pierwszej sondy lambda. Błąd...
problem dotyczy wszystkich nowszych samochodów z diagnostyką przez złącze OBD2. POWÓD: przejechałem scenic-iem na lpg 130000km i zaczął fajnie jeździć dopiero kiedy pozbawiłem go katalizatora!!! Badania analizatorem na lpg wykazały spaliny lepsze niż norma. Zawsze! W toyotach yaris do 2003 montowane były fajne kolektory wydechowe (coś jak 421) i jedna...
Wystarczy sprawdzić jak przebiega napięcie drugiej sondy, jeżeli spada ono poniżej 0,5V oznacza to że w spalinach jest dużo tlenu a to już wiąże się z niską sprawnością katalizatora. Napięcie powinno utrzymywać się w granicach 0,6-0,8V. Montowałem te dystanse z otworem 3mm do Fabi i nie ma z nią problemu po dziś dzień.
Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie działa grzałka i nie pracuje w closed loop. Drugie to napięcia: na pinie 3 +12v (test żarówką),pin 1 PWM dla grzałki z ECM. Pin 2/4 masa i sygnał sondy. Do tego trzeba wiedzieć jakie tam jest napięcie (bias)po odłaczeniu sondy, Czy, 0,45v czy blisko 5v. To zmierz, a na drugim ma być masa. Jak już...
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Witam, mam problem z moją Laguną 2 1.6 z 2005 112 KM, czysta benzyna. Z tego co zdążyłem zauważyć to był już przerabiany przez wielu użytkowników na różnych forach i wielu znajduje na niego różną odpowiedź, a jeszcze większa ilość osób nie znajduje wcale nawet po wymianie połowy samochodu czego wolałbym uniknąć. A mianowicie auto gaśnie po wciśnięciu...
W takim przypadku sterownik powinien wygenerować inny błąd. ale zawsze możesz podpiąć woltomierz pod czarny kabel drugiej sondy (bez rozpinania wtyczki) i podejrzeć jak "bangla" się napięcie powinno oscylować w zakresie 04-06v gdy oscylacja jest większa istnieje podejrzenie utraty sprawności katalizatora. Zapchany katalizator skutkuje utratą mocy na...
Witam forumowiczów. Autko od czasu do czasu wyrzuca błąd P0137 i checka, niskie napięcie sondy lambda #2. Po skasowaniu błędu jeździ parę tygodni po czym znowu wyrzuca błąd. Wczoraj zrobiłem krótką trasę około 30km zapisując odczyty sondy z ECU zaraz od odpalenia silnika, na zdjęciu dla porównania u góry wykres sondy przed katalizatorem. Auto błędu...
LAMBDA GAS JUST część 2 KALIBRACJA SYSTEMU Kalibracja i uruchomienie systemu może odbywać się na dwa sposoby: - konfiguracja i uruchomienie systemu oparte wyłącznie na przełączaniu i współpracy z DIAGNOSTIC BOX BRC; - możliwość pogłębionej kalibracji poprzez program komputerowy. W tym rozdziale zostanie opisana dokładnie pierwsza możliwość, przy użyciu...
Nie patrzysz przypadkiem na wskazania drugiej sondy? Że pierwsza to szerokopasmówka wiesz?
Witam wszystkich, chciałbym zasymulować prawidłową pracę katalizatora poprzez generowanie oczekiwanego sygnału sondy lambda do ECU samochodu. Dokładnie tak jak na rysunku poniżej podpunkt b), pracuje to u mnie w samochodzie: https://obrazki.elektroda.pl/6891754500_... Dokonałem drobnej modyfikacji w obwodzie sondy lambda poprzez zastosowanie...
Doradźcie proszę w sprawie clio 3 z błędem przepustnicy DF079 - usterka oscylacji Błąd odczytany delphim. Błąd po skasowaniu pojawia się losowo z reguły po jednym dniu. Wyświetla się kontrolka silnika oraz tryb awaryjny ograniczający moc auta. Oprócz tego błędu błąd stały grzałki sondy lambda oraz błąd chwilowy DF046 napięcie akumulatora - nienormalna...
Witam Jestem posiadaczem CLIO II z silnikiem 1.4 75 KM 8 zaworowym. Przeczytałem i oglądnąłem dużo materiału jednak nie udało się rozwiązać mojego problemu. Clio 2 gaśnie na zimnym silniku tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła. Objaw ten nie występuje na zimnym silniku podczas postoju. Można wciskać pedał gazu zwiększając obroty i po puszczeniu...
Witam serdecznie. Posiadam problem z pojazdem Peugeot 207 z silnikiem 1.4 16v 88 KM. Otóż auto przerywa, falują mu obroty i czasami nie ma mocy. Na desce wyświetla się błąd depollution system faulty. Po odczytaniu błedów i parametrów komputerem wychodzą następujące problemy - błąd sondy lambda za katalizatorem, mieszanka za uboga/bogata, natomiast w...
Witam! W samochodzie Mini One 1.6 benzyna z 2007 roku po zakupie pojawił się błąd związany z pierwszą sondą lambda (przed katalizatorem). Błąd dotyczył Sensor 1 Bank 1 i to zostało wymienione. Po kilku tygodniach znowu pojawiła się kontrolka check engine i samochód zaczął inaczej chodzić oraz zużycie paliwa wzrosło. Po diagnostyce ELM 237 pojawił się...
komputer pokazywał błąd katalizatora a nie sondy I dobrze pokazał - druga sonda jest to sonda diagnostyczna i jej napięcie powinno być w miarę stałe około 0.6-0.7 volta a jeśli jest inne czy oscyluje jak pierwsza sonda diagnostyczna to katalizator stracił swoje właściwości oczyszczające i dlatego program pokazuje błąd katalizatora oczywiście w oparciu...
Jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym przy rozgrzanym silniku , na obrotach biegu jałowego, jakie są składy mieszanki #30, #31,#35, ( nie wiem czym sprawdzasz) przy tych samych warunkach. Jak jest temperatura wody i powietrza przy zimnym silniku ( temp. otoczenia ) Jakie jest napięcie sondy lambda pierwszej i drugiej ( jeśli jest) na wyłączonym silniku...
A co powiecie na zastosowanie sond Lambda zamiast ogniw Peltiera? Sonda Lambda zainstalowana w prawie każdym nowoczesnym samochodzie wytwarza różnice potencjałów ok. 1V. Z jednej strony urzadzenie to musi stykać się z gorącym gazem o temp. ok. 300 C, a z drugiej z powietrzem atmosferycznym. Spaliny nie są bogate w tlen a powietrze zawiera go 21%. Im...
Jakie powinno być napięcie sondy lambda za katalizatorem w Toyocie Yaris 99 rok silnik 1.0,czasem wyskakuje mi bład P0136 czyli "sonda lambda wadliwe dzialanie" w programie ScanMaster pokazuje mi ze napiecie wynosi na wolnych obrotach 0,12V a jak ja przegazuje to 0,2V,kontrolka check zapala sie około co 2 tyg pozdrawiam
mam falujące wolne obroty i jedyne co komp pokazuje nieprawidłowo to chaotyczne skoki napięcia między 0,1V a 0,8V .Tak nie powinno się dziać na wolnych obrotach , wiem bo bawiłem się tym jak miałem jeszcze sprawne auto. Nie doszedłem jeszcze co jest grane choć zczytałem już całe forum, nie mam drugiej sondy to wykluczyć i zająć się układem wykonawczym...
Witam wszystkich. Aktualnie zajmuję się Renią szwagierki jak w tytule. Po podpięciu auta pod komputer(Delphi) wyskoczyły trzy błędy: -problem z pierścieniem immobilizera (był odpalany na innym kluczyku, tym się jakoś na razie nie martwię) - czujnik stukowy też nie jako błąd stały- dał się skasować -sonda lambda za katalizatorem, czyli dolna, tu na biegu...
Proponował bym sprawdzić styki w kostce lambda-sterownik oraz samą lambdę czy pracuje. Pracę lambdy możesz od biedy sprawdzić nawet multimetrem choć da to informację czy w ogóle ona działa.Pomiaru dokonaj pomiędzy czarnym przewodem lambdy a minusem akumulatora napięcie 0 do ok 1V musi się zmieniać. Sprawdź też napięcia 12V czy dochodzi na dwa białe...
Reasumując, jeśli tak, to taka sonda będzie źle działała na gazie w sensie nie będzie pokazywać lambdy =1 dla gazu (AFR=15,5) i tym samym nie nadaje się dla gazu. Aby ją przysposobić dla LPG/CNG, trzeba byłoby zmienić napięcie polaryzujące. Czy tak? Nadal podtrzymuję opinię, że napięcie przeskoku nie zależy lub zależy tylko w minimalnym stopniu od...
hm...... daj znać w takim razie jak już będziesz miał pewność że błąd nie wyskauje. Kupię też. Błąd wyskakuje znowu. Przeanalizowałem dzisiaj przebiegi napięć na sondach w czasie pracy silnika. Napięcie na pierwszej sondzie "oscyluje" czyli silnik dokonuje jakieś regulacji. Przy pracy jałowej silnika napięcie na drugiej sondzie jest nieco niższe niż...
Im niższe napięcie na sondzie tym mniej tlenu w spalinach czyli co? odwrotnie, im bogatsza mieszanka czyli mniej tlenu tym wyższe napięcie bo w sondzie jest rurka, po jednej stronie powietrze atmosferyczne po drugiej spaliny, im większa różnica w składzie gazów tym wyższe napięcie.. jak sterownik dostanie sygnał 0,3 to wzbogaci mieszanke, jak 0,8 to...
Nie do końca, bo na zimnym katalizatorze, i zimnych sondach, napicie jest bliskie 0,3v, dopiero po rozgrzaniu silnika katalizatora i sondy bedzie te 0,8. Nie musisz kupować nowego katalizatora, możesz kupić używany, i rozwiązać problem. Dodano po 2 Dzieki emerty 2. " Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym,...
Witam. Ogólnie autko przyjechało do nas bo rzucało silnikiem, nie chciało jechać, gasło itd. Okazało się że jeden z przewodów od potencjometru przep. był uwalony w kostce 2 przy kompie. Wczoraj złożyłem, po przeprowadzonej adaptacji wszystko ok na początku. Po chwili jak troszkę pochodził znowu zaczął kuleć i nie reagować na gaz, strzelać z wydechu....
Witam. Na tablicy wskażników zaświeciła się pomarańczowa kontrolka. Po odczytaniu błedu wykazalo uszkodzenie drugiej sondy. Po skasowaniu bledu i przejechaniu 500 km zaświeciła sie spowrotem. Mam pytanie czy sonda lambda za katalizatorem w scenicu z silnikem 1.6 16V. jest podgrzewana caly czas. Po uruchomieniu silnika nie ma 12V na bialych przewodach...
Kilka pytań: 1.Czy jeżeli przy stałych obrotach silnika (obojętnie czy to będzie 1000/2000 czy 3000obr/min) sonda oscyluje od 0,4 do 1,3V ale w taki sposób że przeskakuje od jednej skrajnej wartości do drugiej w mniej niż sekunde to znaczy że jest uszkodzona? 2.Czy odczyt wskazań pod VAG jest wiarygodny czy nie? 3.Czy jeżeli we wtyczce sondy od strony...
Witam Mam VW Golf III 93r z silnikiem 1.8 ABS 90km z instalacją LPG I generacji. Sterownik silnika to Bosch Mono Motronic. Po sprawdzeniu komputera VAGiem zdiagnozowano zwarcie lambdy do masy. Sprawdziłem instalację sondy i wyszło, że gazownik coś pomieszał. Sygnał z lambdy był zwarty z sygnałem z emulatora i podczas jazdy na benzynie były kierowane...
Witam dzięki za podpowiedz To niby sonda mieści sie w parametrach co chodzi o napięcie silnik pracował na biegu jałowym około 20 minut oczywiście uzyskał temperature roboczą 90 stopni ale jak autem przejade ponad 10 km i to napięcie sondy na biegu jałowym wzrośnie ponad 1 V to znaczy że sonda walnięta ale z drugiej strony na rozgrzanym silniku wykasowałem...
Cześć, Sytuacja jaka doprowadza mnie już do braku pomysłów. W aucie jakie posiadam (Skoda Fabia 1.4 MPI) jest zainstalowana instalacja LPG drugiej generacji LOVATO ze sterownikiem AL-700. Od jakigoś czasu autko zaczeło strzelać na gazie. Wizyta u gazownika - diagnoza reduktor do wymiany. Reduktor wymieniony strzela dalej. Okazuje się, że sa problemy...
Witam. Piszę ponieważ mam problem , którego od dłuższego czasu nie mogę rozwiązać.Mianowicie auto jest lekko mułowate i gorzej pracuje. W aucie jest instalacja II generacji. Problem polega na tym , że komputer benzynowy łapie błąd sondy lambda i przechodzi w tryb awaryjny podstawiając tym samym stałą wartość ok 0,4v na sondzie lambda , od tego momentu...
Zdaje sobie sprawę z różnicy składu spalin przed i za katalizatorem.Sonda przed kat.oscyluje czyli jej napięcie zmienia się od 0.1 do 0.8V co jest spowodowane stałymi zmianami mieszanki przez ecu,natomiast druga sonda za katalizatorem powinna mieć wskazanie w miarę stałe (przyjmując że skład mieszanki jest prawidłowy i katalizator dopala resztę) wtedy...
Może po dzwonie. Chyba tym pomiędzy nogami. Widzę, że niektórzy piszą głupoty, żeby zaistnieć. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum. A tak na poważnie - są uniwersalne sterowniki, które można podmienić za Twojego siemensa. Jest z tym trochę roboty dla osoby...
Witam "Walcze" z samochodem mojej żony - Alfa Romeo 146 1.4 TS. Samochód ostatnio zaczął grymasić: 1. problem z odpaleniem - trzeba długo nakręcić żeby - dzieje się to na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje jest ok. Odpala do pierwszego strzału. 2. brak mocy - zdecydowanie spadek mocy - szczególnie widać to jak szybko naciśnie sie gaz - samochód nie reaguje...
manio123 a masz jakiś pomyśł na podniesienie mnożnika? ciśnienie jakie mam ustawione na reduktorze to 1,38 bara i tu chyba należy zostawić takie. zavoli zeta s ponoć stabilniej pracuje na ciśnieniu właśnie w przedziale 1,35-1,4 bara. z drugiej strony też kicha bo wtryskiwacze stefanelli ponoć wydajność mają ustawionną fabrycznie i nie grzebie się tam...
Witam! Walczę od pół roku z moim ostatnim nabytkiem - Moto Guzzi Quta - jest to 2cylindrowy motocykl czterosów. Pojemność 1064cm, układ wzdłużny (czyli cylindry wystają na boki, a wał jest wzdłuż osi motocykla). Na wtrysku, dwie cewki. Nie posiada miernika przepływu powietrza - bada ilość powietrza w mieszance dzięki TPSowi oraz czujnikom temperatury...
Witam serdecznie Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia...
witam i pozdrawiam .mam pytanie , w jakim zakresie powinna chodzić 2sonda lambda
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
Obrazki które przedstawiłeś nie mają żadnej wartości. Brakuje tutaj odpowiednich ustawień jak skali napięcia i czasu. Po drugie takie sprawdzanie nie wiele daje poza czasem reakcji i napięcia. Jak chcesz wykorzystać odczyt sondy do diagnozy braku mocy to robisz to tak. Prosty odcinek drogi ,trójka najniższa możliwa prędkość i obroty. Potem gaz w podłogę...
to co producent proponuje to jedno(często kiepskiej jakości instalacja... serwis musi zarobić) a to co się do samochodu zamontuje to drugie i trzecie jaka cena taka jakość. nie warto szukać jak najtańszych elementów
napięcie podajesz na przewód który podłącza się do sondy i tak jaednym potencjometrem ustawiasz dolne napięcie a drugim górne
No weź rozgrzej ten silnik, wrzuć na wykres pracę 2 sondy i zamieść tutaj. Niestety ostatniego oscyloskopu pozbyłem się kilka lat wcześniej, dzięki fest za pomoc :) . Z drugiej strony podczas pomiaru napięcie nie oscylowało w ogóle, wrzuciłem wynik wcześniej w tym temacie.
Witam gościnnie na forum samochodowym. Przychodzę z pytaniem do bardziej doświadczonych. Sonda lambda za katem. Niby pracuje poprawnie. Przy obciążeniu idzie na 0,9V. Przy hamowaniu silnikiem idzie na 0V. W średnich zakresach proporcjonalne do obciążenia i zasilania paliwem. Na wolnych i przy malutkim obciążeniu nisko na 0,1-0,2V. Jak w sprawnym aucie,...
Zwykły przekaznik na 12 V.Przekażnik , zwykle przełącza napięcie lub sygnał z jednego urządzenia lub drugiego , na jeden odbiornik, w tym wypadku ECU. Jedno "urządzenie " to sonda lambda , drugie , to emulator. Przekaznikiem steruje podawane napięcie na jego cewkę. Następnym razem napisz temet w dziale "POczątkujący".
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Grzałka to odbiornik , musi mieć zasilanie czyli na jednym plus na drugim minus...
Wiem,że to jest grzałka tylko chodzi o napięcia czy na tym jednym nie za niskie napięcie 13v a na drugim ma falować to napięcie
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
A skąd tam się wzięło takie napięcie?Tam jest sonda 5v?Co do drugiej to działa jak by nie było kata.
Wrzuć tylko napięcia sond , mówisz w poście o grzałkach. :) Fejs jest wiedzy ni ma.
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
Tak napięcie około 0,6 na drugiej sondzie na pierwszej 0,1-0,9 V
Zauważyłem niewielką nieszczelność wydechu na złączce za sondą, ale czy tylko to może być przyczyną. Napięcie podgrzewania sondy 1 = 11,5V natomiast 2 = 4,3V czy to drugie napięcie nie jest za niskie?
Przy pracy na podciśnieniowej (gaźnikowej) instalacji LPG rzeczywisty sygnał z sondy w ogóle nie powinien trafiać do sterownika wtrysku benzyny, zamiast niego powinien tam trafiać sygnał z emulatora i tu już zależy od samochodu jaki on powinien być, najczęściej jest to masa (0V), ale niekiedy może to być 0,5V lub sygnał prostokątny z wypełnieniem 50%...
Cześć. Na 100% uszkodzona sonda miałem to samo. Kupiłem dwie Używane z czego jedna okazała się być sprawna. Na drugiej wywalało błąd "przerwa w obwodzie" od ogrzewania sondy. Napięciem steruje komputer stąd takie napięcie.
To ma być układ który będzie działał zamiast drugiej sondy lambda. Stabilność musi być maks +-0,1v.
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
Dziękuję za odpowiedź. Do szczęścia brakuje mi rozpiski pinów we wtyczce sondy od strony ECU. Dodano po 5 Zmierzyłem napięcie zasilające ogrzewanie sondy i wynosi 12V a na drugim pinie w kierunku ECU przy wypiętej sondzie mam 2,5V. Może ktoś podpowie jak sprawdzić co jest powodem błędu.
Mam podobny problem w silniku 2E. Wymieniłem już pompe paliwa, bo padła. Objawy są takie, że pracuje jak napisałeś, czyli nie wchodzi na obroty. Na forum doczytałem się , ze może to być potencjometr przepływomierza. Zaraz idę sprawdzać wartości napięcia. Drugą sprawą może być sonda lambda. Jakbym zrobił, a mam taką nadzieję, to odpiszę. Pozdrawiam.
Jak by dłużej pochodził w wszedł by w tryb awaryjny ,zwłaszcza po odpięciu drugiej sondy za kat.
Panowie, Jak to jest w tym programie w opcjach Realtime Information chciałem sprawdzić napięcie na sondzie lambda przed i za katalizatorem. W moim aucie są dwie sondy (audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006, silnik BGU) Dodałem więc wskaźniki: 1 Napięcie sondy lambda nr 1 - Bank1 ( O2 1x1 V) 2. Napięcie sondy lambda nr 2 - Bank1 ( O2 1x2 V ) 3 Szerokonapięciowa...
Spaliny są inne na gazie sonda czyta je jako ubogie więc komputer łapie Błędy .... Czy mógłbyś rozwinąć myśl, na czym ma polegać ,,inność" spalin na gazie? Przecież jedno i drugie to węglowodór spalony w powietrzu.
mierz napięcie na odpiętej wtyczce od strony sondy-wtedy napięcie do grzalki nie dochodzi,no i pzrede wszystkim musisz znać rodzaj sondy,u ciebie może być 0-1v lub 0-5v,w drugim przypadku 3v to normalne napięcie.
Korekcje wtryskowe też były sprawdzane. Podobno jeden ma minimalnie inne, ale jest w granicach normy. Ostatnio, jak auto nagrzało się na słońcu, to odpaliło za pierwszym razem. Ale nie ma reguły, więc może przypadek. Wczoraj sprawdzałem napięcie na sondach i jedna pokazuje 2 V, czy to może mieć wpływ? Bo czytałem, że lambda nie ma wpływu na odpalanie.
Gdzie Ty widzisz takie same wartości? Wiesz jakie napięcie powinno być na pierwszej a jakie na drugiej sondzie?
Z tego wynika , że nie masz 12V na grzałkę , poszukaj uszkodzopnego bezpiecznika , przekaznik zostaw w spokoju , daję on zasilania na wtryski i sondę. Jesteś elektronikiem , jaki p[roblem zobaczyć kablomanię z 20 sterownika przez sondę do bezpieczników? Po drugie , masz schemat.
No to kolego coś pominąłeś są trzy, dwie przed katalizatorem jedna na dwa cylindry i trzecia za katalizatorem Dodano po 8 Mam tylko takie zdjęcie potwierdzające chodź mimo parametry sond nie są włączone jednak gwarantuje iż tak jest. Napięcie jest ale na drugim miejscu po przecinku czyli 0,05V
A co ci mam potwierdzić ? Myślisz że robię spis wszystkich pojazdów/ przypadków które naprawiam łącznie z wersjami oprogramowania sterowników ? Pamiętam różne przypadki problemów od drugiej sondy łącznie z takimi że przy zawyżonym napięciu drugiej sondy możesz zapomnieć o zapaleniu silnika rano . O co się oburzasz ? Czy tak bezgranicznie wierzysz konstruktorom...
Witam serdecznie Podepnę się pod ten temat, bo Ciekawe informacje tu można znaleźć. Instalacja którą mam to: - Silnik bmw 320 m52 vanos 96r 6 cylindrów (2 lambdy każda na 3 cylindry) - Komputer do gazu LSI NSI - reduktor IG1 nie wiem czy magg czy zwykły reszty niestety nie widać bo pochowane Podpinam się do instalacji gazu interfejsem i Programem Landi...
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
Sonda 2 za to wykres książkowy Zbyt wysokie napięcie. Jak jest zbyt bogata mieszanka to nie ma opcji by za katalizatorem było książkowo. Na drugim wykresie jest już lepiej - nie wiem czy widzisz niższe napięcie. Trzeba było sprawdzić adaptacje mieszanki krótko i długoterminowe przed skasowaniem błędów. Jak sytuacja się powtórzy to raczej sonda do wymiany....
Witam mam taki problem auto dużo pali ok 10l. Vcds nie pokazuje nic świece wymienione, cewki, filtry, czujnik ciśnienia w kolektorze też jedyne co zostaje to sonda. Sonda za katalizatorem wszystko ok, ale przed napięcie wacha się w granicach 0.3- 0.8V to ok ale w drugim okienku wartości wskazują do 18%. Jest to Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej...
Grzałki sond są zabezpieczone bezpiecznikiem . Na tym obwodzie idzie też zawór evap, ale też wtryski ,cewka ,pompa. Także gdyby bezpiecznik był uszkodzony to powinno łapać błąd drugiej grzałki. A jak by obwód był uszkodzony to był by problem z resztą tych podzespołów. Na jednym z pinów grzałki ma być 12v podczas pracy silnika. A na drugim ( PWM ) masa...
Wildze że nie bardzo jest wiadomo jaka usterka. Dziś poszedł w ruch oscyloskop i badałem przebiegi Sondy Lambda i zaskoczenie sam komp wskazuje dla sady 1,5v po po podłączeniu wtyczki z sondy napięcie spada do zera. Taki sam test przeprowadziłem na moim drugim aucie silnik 2.0 sonda taka sama jest i napięcie trzyma czy podpięta czy rozpięta i reaguje...
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
Witajcie, mam problem z ww samochodem, wszystko było dobrze do czasu uszkodzenia sondy lambda, na benzynie chodził ok. Miał problemy na gazie bo instalacja drugiej generacji. Sonda wymieniona firmy topran, dobrana katalogowo, nie ruszyła. Stoi albo na 0,4 albo 0,6. I na gazie i na pb. Resetowałem klemą - sterownik po wymianie sondy. Odłączałem na całą...
Wykres drugiej sondy nie ma oscylować. Po nagrzaniu sondy gdy sonda pierwsza oscyluje na drugiej sondzie ma być cały czas stan wysoki to znaczy powyżej 0,6V. Napięcie 0,4 oznacza nie nagrzaną sondę, przerwę w kablach lub uszkodzoną sondę.
Odłączyłem - napięcie spadło. Prześwietliłem wiązkę i okazało się że przetarła się w jednym miejscu i doszło do zwarcia między jednym z przewodów zasilających grzałkę a przewodem sygnałowym. Teraz po uruchomieniu silnika napięcie na drugiej sondzie to ok 39mV. ECU melduje teraz P0139, czyli powolna reakcja sondy. Tak czy siak będę musiał ją chyba wymienić....
emulator drugiej sondy lambda usterka drugiej sondy lambda usunięcie drugiej sondy lambda
glowica laserowa licznik kodowanie pralka amica triak
sterownik bramy przesuwnej ne211 hx520
Junkers Cerastar Smart - głośne dźwięki i stukanie przy ciepłej wodzie Numer MC341641559931 - identyfikacja i znaczenie