Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Witam udalo się dojsc co to było mam identycznie po odpieciu 1 sondy jest ok ale spalanie duże ok 11 a z zapieta sondą 7.5l. Ale wariuja obroty i na jałowym nie może wejscoś na obroty do tego strzela jak w wrc😊ale nie rusza pomocy pozdrawiam
witam i pozdrawiam .mam pytanie , w jakim zakresie powinna chodzić 2sonda lambda
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
Witam Też miałem problem z drugą sondą lambda, drugą czyli za katalizatorem. Tak w sumie to nie dostrzegłem żadnych znaczących objawów uszkodzenia sondy, jednak podczas przeglądu, po podłączeniu meganki do komputera nie uzyskano pomiaru rezystancji obwodu podgrzewania sondy i pomiar napięcia z sondy się nie zmieniał. Dodam, ze chodzi o megankę 1.4 16V...
wskazania sady sa jak najbardziej potrzebne do prawidlowej pracy silnika gdyby sonda dzialala nie w tych granicach co trzeba to silnik nie pracowal by prawidlowo. kolega wyzej ma racje chyba chodzi tu ze masz szerokopasmowa sonde nalezy sprawdzic czy jest to sonda oryginalna bo jezeli jest to podróba w wiekrzosci przypadkow bedzie zapalala sie kontrolka...
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Witam kolegów, ponieważ nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi pozwoliłem sobie założyć nowy temacik. Chodzi o to że trafiło do mnie suzuki ignis 1.3 z 2003r i problemem jest błąd P0141. Grzałka sondy ma ok 12ohm i na zimnym silniku nie dochodzi do niej napięcie, podmieniałem na sonde używke z rezystancją 5 ohm i jest to samo. Bezpieczniki pod...
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
napięcie podajesz na przewód który podłącza się do sondy i tak jaednym potencjometrem ustawiasz dolne napięcie a drugim górne
Milion razy widziałem na mierniku pierwszą sondę - jak zmienia się napięcie. Nie mam pewności jak wygląda sygnałz drugiej w korelacji z pierwszą. Tyle.
kolego zastanów się na drugi raz zanim napiszesz takie bzdury o powietrzu!!!!!!!!!!!!!!!! sonda lambda na podstawie zawartości tlenu w spalinach wytwarza napięcie do 1V (w zależności od sondy bo są 5V) a jak do sondy może iść powietrze przewodem elektrycznym i po co?????
Wiem,że to jest grzałka tylko chodzi o napięcia czy na tym jednym nie za niskie napięcie 13v a na drugim ma falować to napięcie
Grzałka to odbiornik , musi mieć zasilanie czyli na jednym plus na drugim minus...
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Dziś wywaliło błąd P0135, czyli coś na rzeczy jest. Ten błąd dotyczy dotyczy problemu w obwodzie grzałki na pierwszej sondzie a nie na drugiej.
Zwykły przekaznik na 12 V.Przekażnik , zwykle przełącza napięcie lub sygnał z jednego urządzenia lub drugiego , na jeden odbiornik, w tym wypadku ECU. Jedno "urządzenie " to sonda lambda , drugie , to emulator. Przekaznikiem steruje podawane napięcie na jego cewkę. Następnym razem napisz temet w dziale "POczątkujący".
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Wrzuć tylko napięcia sond , mówisz w poście o grzałkach. :) Fejs jest wiedzy ni ma.
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Nie patrzysz przypadkiem na wskazania drugiej sondy? Że pierwsza to szerokopasmówka wiesz?
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Witam gościnnie na forum samochodowym. Przychodzę z pytaniem do bardziej doświadczonych. Sonda lambda za katem. Niby pracuje poprawnie. Przy obciążeniu idzie na 0,9V. Przy hamowaniu silnikiem idzie na 0V. W średnich zakresach proporcjonalne do obciążenia i zasilania paliwem. Na wolnych i przy malutkim obciążeniu nisko na 0,1-0,2V. Jak w sprawnym aucie,...
Tylna sonda to diagnostyka katalizatora i praktycznie nie oscyluje, trzyma napięcie w okolicy 420mV(przy sprawnym kacie), przednia ma pracować w zakresie 0,2-0,8V. Thalia z silnikiem 1.4 Który silnik, k4j czy k7j? Pierwszy to 16V, drugi 8V, jak drugi to do sprawdzenia luz zaworowy
A skąd tam się wzięło takie napięcie?Tam jest sonda 5v?Co do drugiej to działa jak by nie było kata.
To ma być układ który będzie działał zamiast drugiej sondy lambda. Stabilność musi być maks +-0,1v.
Jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym przy rozgrzanym silniku , na obrotach biegu jałowego, jakie są składy mieszanki #30, #31,#35, ( nie wiem czym sprawdzasz) przy tych samych warunkach. Jak jest temperatura wody i powietrza przy zimnym silniku ( temp. otoczenia ) Jakie jest napięcie sondy lambda pierwszej i drugiej ( jeśli jest) na wyłączonym silniku...
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Czyli przewody mam podłączone dobrze. Wymieniłem starą (napięcie się nie zmieniało) sondę na nową model NTY ESL-RE-000. Rzekomo powinna pasować, mam pewność, że grzałkę i czujnik podłączyłem poprawnie. Po rozgrzaniu sondy silnik zaczyna bujać i schodzi na 500 obr./min, które skacze w granicach 500–600. Napięcie oscyluje w granicach 0,5–0,6 V, a na drugiej...
Jak by dłużej pochodził w wszedł by w tryb awaryjny ,zwłaszcza po odpięciu drugiej sondy za kat.
No to kolego coś pominąłeś są trzy, dwie przed katalizatorem jedna na dwa cylindry i trzecia za katalizatorem Dodano po 8 Mam tylko takie zdjęcie potwierdzające chodź mimo parametry sond nie są włączone jednak gwarantuje iż tak jest. Napięcie jest ale na drugim miejscu po przecinku czyli 0,05V
Żeby sprawdzić sondę wpinamy miernik w pina(sygnał) a drugi kabel do plusa (mierzymy przy zapiętej wtyczce) sonda powinna pokazywać napięcie do 1V, powyżej pół wolta mieszanka bogata a poniżej pół wolta mieszanka uboga.
Cześć. Na 100% uszkodzona sonda miałem to samo. Kupiłem dwie Używane z czego jedna okazała się być sprawna. Na drugiej wywalało błąd "przerwa w obwodzie" od ogrzewania sondy. Napięciem steruje komputer stąd takie napięcie.
mierz napięcie na odpiętej wtyczce od strony sondy-wtedy napięcie do grzalki nie dochodzi,no i pzrede wszystkim musisz znać rodzaj sondy,u ciebie może być 0-1v lub 0-5v,w drugim przypadku 3v to normalne napięcie.
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
Witam serdecznie Podepnę się pod ten temat, bo Ciekawe informacje tu można znaleźć. Instalacja którą mam to: - Silnik bmw 320 m52 vanos 96r 6 cylindrów (2 lambdy każda na 3 cylindry) - Komputer do gazu LSI NSI - reduktor IG1 nie wiem czy magg czy zwykły reszty niestety nie widać bo pochowane Podpinam się do instalacji gazu interfejsem i Programem Landi...
Gdzie Ty widzisz takie same wartości? Wiesz jakie napięcie powinno być na pierwszej a jakie na drugiej sondzie?
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
Witam. Jakiś czas temu auto zaczęło szarpać i zapaliła się kontrolka check engine. Pomyślałem, że to przez kiepskie paliwo (auto ma tylko 74000 km przebiegu), wlałem inne, dodałem do niego środek do czyszczenia wtrysków. Niestety nie pomogło więc udałem się do warsztatu, w którym po podłączeniu komputera pokazał się błąd pierwszej sondy lambda. Błąd...
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
Witam. Problem dotyczy Forda Focusa MK2 1.6 Duratec. Przebieg 110 tyś km Od jakiegoś czasu walczę z dodatnią korektą ( +10 ) na wolnych obrotach. Sonda bank 1 pracowała w zakresie 0,1V do 0,69V druga sonda stała stabilnie na 0.69V. Piąty i szósty wykres. https://obrazki.elektroda.pl/2697091900_... Czytając różne wypowiedzi postanowiłem...
Witam mam taki problem auto dużo pali ok 10l. Vcds nie pokazuje nic świece wymienione, cewki, filtry, czujnik ciśnienia w kolektorze też jedyne co zostaje to sonda. Sonda za katalizatorem wszystko ok, ale przed napięcie wacha się w granicach 0.3- 0.8V to ok ale w drugim okienku wartości wskazują do 18%. Jest to Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej...
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
Wildze że nie bardzo jest wiadomo jaka usterka. Dziś poszedł w ruch oscyloskop i badałem przebiegi Sondy Lambda i zaskoczenie sam komp wskazuje dla sady 1,5v po po podłączeniu wtyczki z sondy napięcie spada do zera. Taki sam test przeprowadziłem na moim drugim aucie silnik 2.0 sonda taka sama jest i napięcie trzyma czy podpięta czy rozpięta i reaguje...
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
A co ci mam potwierdzić ? Myślisz że robię spis wszystkich pojazdów/ przypadków które naprawiam łącznie z wersjami oprogramowania sterowników ? Pamiętam różne przypadki problemów od drugiej sondy łącznie z takimi że przy zawyżonym napięciu drugiej sondy możesz zapomnieć o zapaleniu silnika rano . O co się oburzasz ? Czy tak bezgranicznie wierzysz konstruktorom...
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
Przy ECU 28 i 11 ale masz też łatwo dostępne złącze przy osłonie paska rozrządu. Wskazania czujnika temperatury powietrza faktycznie mi się nie podobają, po całonocnym postoju czujnik temperatury powietrza powinien pokazywać taką samą temperaturę jak czujnik temperatury silnika. Informacja o napięciu sondy lambda w tym sterowniku niestety nie jest dostępna......
Witam wszystkich, chciałbym zasymulować prawidłową pracę katalizatora poprzez generowanie oczekiwanego sygnału sondy lambda do ECU samochodu. Dokładnie tak jak na rysunku poniżej podpunkt b), pracuje to u mnie w samochodzie: https://obrazki.elektroda.pl/6891754500_... Dokonałem drobnej modyfikacji w obwodzie sondy lambda poprzez zastosowanie...
Wykres drugiej sondy nie ma oscylować. Po nagrzaniu sondy gdy sonda pierwsza oscyluje na drugiej sondzie ma być cały czas stan wysoki to znaczy powyżej 0,6V. Napięcie 0,4 oznacza nie nagrzaną sondę, przerwę w kablach lub uszkodzoną sondę.
Katalizator sprawdzałem i jest sprawny. Wydaje mi się że może mieć coś wspólnego z sondą w takim sensie, że wykrywając napięcie z drugiej sondy a niewykrywając z pierwszej komputer może właśnie myśleć, że katalizator nie oczyszcza spalin bo im mniejsze napięcie tym więcej tlenu więc na drugiej powinno byc mniejsze a jest na odwrót. A nawet jeśli się...
mam falujące wolne obroty i jedyne co komp pokazuje nieprawidłowo to chaotyczne skoki napięcia między 0,1V a 0,8V .Tak nie powinno się dziać na wolnych obrotach , wiem bo bawiłem się tym jak miałem jeszcze sprawne auto. Nie doszedłem jeszcze co jest grane choć zczytałem już całe forum, nie mam drugiej sondy to wykluczyć i zająć się układem wykonawczym...
Jeden o chlebie ,drugi o niebie!
Grzałki sond są zabezpieczone bezpiecznikiem . Na tym obwodzie idzie też zawór evap, ale też wtryski ,cewka ,pompa. Także gdyby bezpiecznik był uszkodzony to powinno łapać błąd drugiej grzałki. A jak by obwód był uszkodzony to był by problem z resztą tych podzespołów. Na jednym z pinów grzałki ma być 12v podczas pracy silnika. A na drugim ( PWM ) masa...
Wystarczy sprawdzić jak przebiega napięcie drugiej sondy, jeżeli spada ono poniżej 0,5V oznacza to że w spalinach jest dużo tlenu a to już wiąże się z niską sprawnością katalizatora. Napięcie powinno utrzymywać się w granicach 0,6-0,8V. Montowałem te dystanse z otworem 3mm do Fabi i nie ma z nią problemu po dziś dzień.
Nie to miałem na myśli. Czysta rurka w przypadku benzyniaka mówi nam dwie rzeczy: silnik nie pracuje na zbyt bogatej mieszance, oraz silnik nie bierze oleju. Katalizator nie ma tu wiele do rzeczy, jednak dopóki będzie sprawnie dopalał resztki spalonego oleju to rurka też będzie czysta, a auto nie będzie dymić (słynne "panie bierze pół litra na tysiąc...
O to czy warto zmieniać sondę oraz o to dlaczego w drugim samochodzie są takie anomalia czyli na PB sonda chodzi ok a na LPG chodzi odwrotnie czyli zamiast rosnąć napięcie maleje
Jeśli dobrze znasz angielski, to chyba źle rozumiesz przesłanie! O JAKIEJ ODPOWIEDZI TU PISZĄ? Chodzi tu o pojedyńczy impuls sondy, który to impuls JUŻ jest opóźniony w stosunku do spalonej mieszanki, niemówiąc o tym, że ten ZBIÓR impulsów (a nie pojedyńczy) musi być obrobiony i dopiero po czasie na AKTUALNY stan zareaguje attuator komputera gazu!!...
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Witam Jestem posiadaczem CLIO II z silnikiem 1.4 75 KM 8 zaworowym. Przeczytałem i oglądnąłem dużo materiału jednak nie udało się rozwiązać mojego problemu. Clio 2 gaśnie na zimnym silniku tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła. Objaw ten nie występuje na zimnym silniku podczas postoju. Można wciskać pedał gazu zwiększając obroty i po puszczeniu...
Panowie, Jak to jest w tym programie w opcjach Realtime Information chciałem sprawdzić napięcie na sondzie lambda przed i za katalizatorem. W moim aucie są dwie sondy (audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006, silnik BGU) Dodałem więc wskaźniki: 1 Napięcie sondy lambda nr 1 - Bank1 ( O2 1x1 V) 2. Napięcie sondy lambda nr 2 - Bank1 ( O2 1x2 V ) 3 Szerokonapięciowa...
Witam. Mam problem z sondą za katalizatorem. Co sądzicie o pracy tej sondy(wykres na samym dole). Wykres pierwszy to napięcie alternatora, drugi to temperatura zasysanego powietrza, trzeci temperatura cieczy chłodzącej, czwarty to pierwsza sonda lambda na kolektorze. Dodatkowo cały czas są dwa błędy które po skasowaniu powracają: Commande chauffage...
no to zostaje podstawienie drugiego ecu co nie jest dziwne bo w 1,6nz się psuły
Witam serdecznie. Posiadam problem z pojazdem Peugeot 207 z silnikiem 1.4 16v 88 KM. Otóż auto przerywa, falują mu obroty i czasami nie ma mocy. Na desce wyświetla się błąd depollution system faulty. Po odczytaniu błedów i parametrów komputerem wychodzą następujące problemy - błąd sondy lambda za katalizatorem, mieszanka za uboga/bogata, natomiast w...
Witam. Po zdemontowaniu wydechu do spawania, odłączeniu kostki sondy za katalizatorem silnik odpalił ale za drugim razem i każdym kolejnym nie chce odpalic... Rozrusznik kręci, paliwo podaje, napięcie na kostkę od cewki zapłonowej jest, bezpieczniki ok, wywala błędy od sondy lambda oraz katalizatora, obroty silnika pokazuje ok 260 przy próbie odpalenia......
Jakie powinno być napięcie sondy lambda za katalizatorem w Toyocie Yaris 99 rok silnik 1.0,czasem wyskakuje mi bład P0136 czyli "sonda lambda wadliwe dzialanie" w programie ScanMaster pokazuje mi ze napiecie wynosi na wolnych obrotach 0,12V a jak ja przegazuje to 0,2V,kontrolka check zapala sie około co 2 tyg pozdrawiam
drugi czujnik (a raczej wyłącznik)steruje podgrzewaczem kolektora ssącego
Witam Mam problem ze smartem 451. Błąd sondy przed katalizatorem P0130. Sonda na wykresie ładnie oscyluje między 0,1 a 0,9 V. Opór 5,5 na odpiętym akumulatorze. Na biegu jałowym, mierząc zasilanie grzałki, napięcie faluje od 11 V do 14 V, a z tego, co mi wiadomo, powinno być tyle, co na akumulatorze i stać równo? Jak odepnę wtyczkę i mierzę od auta,...
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
napisałem maila. Komplet z sonda szerokopasmową to 1200zł co jednak dla mnie jest za duzo. Do tej pory najlepsze co znalazłem to http://grzesiek21.republika.pl/pomiar_na... pierwszy projekt obsługuje tylko napięcie do 2.5V a drugi trzebaby przeskalować.
Reasumując, jeśli tak, to taka sonda będzie źle działała na gazie w sensie nie będzie pokazywać lambdy =1 dla gazu (AFR=15,5) i tym samym nie nadaje się dla gazu. Aby ją przysposobić dla LPG/CNG, trzeba byłoby zmienić napięcie polaryzujące. Czy tak? Nadal podtrzymuję opinię, że napięcie przeskoku nie zależy lub zależy tylko w minimalnym stopniu od...
Nie do końca, bo na zimnym katalizatorze, i zimnych sondach, napicie jest bliskie 0,3v, dopiero po rozgrzaniu silnika katalizatora i sondy bedzie te 0,8. Nie musisz kupować nowego katalizatora, możesz kupić używany, i rozwiązać problem. Dodano po 2 Dzieki emerty 2. " Przy prawidłowo pracującym, rozgrzanym do temperatury pracy reaktorze katalitycznym,...
komputer pokazywał błąd katalizatora a nie sondy I dobrze pokazał - druga sonda jest to sonda diagnostyczna i jej napięcie powinno być w miarę stałe około 0.6-0.7 volta a jeśli jest inne czy oscyluje jak pierwsza sonda diagnostyczna to katalizator stracił swoje właściwości oczyszczające i dlatego program pokazuje błąd katalizatora oczywiście w oparciu...
Witam! Mam problem z sondą lambda. W ostatnim czasie wzrosło spalanie z 7,5 do ponad 11 litrów na 100km... Dzisiaj sprawdziłem napięcia na sondzie lambda, na jednym kablu jest 0 to pewnie masa, na drugim jest chyba zasilanie bo jest ok 13 V, a na trzecim na wolnych obrotach jest dokładnie 0.22V mniej więcej raz na 5 sek zmienia się na 0.23V albo na...
dział motoryzacja. Podaj zasadę działania sondy lambda szerokopasmowej. Jak diagnozować jej sprawność . Jeśli to możliwe pokaż wykresy z prawidłowego działania sondy oraz nie prawidłowego działania sondy lambda szerokopasmowej. Sonda lambda szerokopasmowa, zwana również sondą LSU (ang. Lambda Sensor Wideband) czy UEGO (Universal Exhaust Gas Oxygen...
Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki zapłonowe. Drugi przekaznik załączy tylko i wyłącznie...
no i nic z tego,przełożyłem identyczny przepływomierz z drugiej a8 i w dalszym ciągu jest to samo,zmieniło się jedynie to ,że vag pokazuje 3 błędy:przepływomierz/za niskie napięcie i dwa kolejne dotyczą sondy lambda,że nie działają,może za to wszystko jest odpowiedzialny jakiś bezpiecznik,ale sprawdziłem wszystkie,spalony jest tylko od zapalniczki przód.
Witam! W samochodzie Mini One 1.6 benzyna z 2007 roku po zakupie pojawił się błąd związany z pierwszą sondą lambda (przed katalizatorem). Błąd dotyczył Sensor 1 Bank 1 i to zostało wymienione. Po kilku tygodniach znowu pojawiła się kontrolka check engine i samochód zaczął inaczej chodzić oraz zużycie paliwa wzrosło. Po diagnostyce ELM 237 pojawił się...
Podaj wartości zmierzone miernikiem - napięcie z sondy i rezystancja grzałki. Masz dwa przewody bo jeden to masa a drugi napięcie z sondy. Gdyby lało się paliwo do katalizatora to miałbyś błąd pierwszej sondy że mieszanka jest zbyt bogata.
jeśli masz inst gaz. drugiej gen i wyższej to sonda może być przyczyną większego spalania minusowe napięcie hmmm..... może mechanik nie bardzo czai obsługę miernika a tak w ogóle to ile ci pali ten tolek?
Instalacja tester izolacji w rękę i będzie problem rozwiązany pomierzyć od strony płyty Ponieważ soft nie mógł paść 🙃🙃🙃 Chyba ze masz uszkodzony układ od sondy lambda Jest możliwe ale jak drugi sterownik to jest to nie możliwa usterka na 90% masz luźne połączenie Lub instalacja nie miernikiem na piszczek tylko tester izolacji...
Witajcie, mam problem z ww samochodem, wszystko było dobrze do czasu uszkodzenia sondy lambda, na benzynie chodził ok. Miał problemy na gazie bo instalacja drugiej generacji. Sonda wymieniona firmy topran, dobrana katalogowo, nie ruszyła. Stoi albo na 0,4 albo 0,6. I na gazie i na pb. Resetowałem klemą - sterownik po wymianie sondy. Odłączałem na całą...
Odłączyłem - napięcie spadło. Prześwietliłem wiązkę i okazało się że przetarła się w jednym miejscu i doszło do zwarcia między jednym z przewodów zasilających grzałkę a przewodem sygnałowym. Teraz po uruchomieniu silnika napięcie na drugiej sondzie to ok 39mV. ECU melduje teraz P0139, czyli powolna reakcja sondy. Tak czy siak będę musiał ją chyba wymienić....
Dziś udało mi się nagrać film jak pracuje sonda - w skrócie: -odpalam silnik podnosi się do max 0.22V na sterowniku gazowym odczyt - W okolicach 2:12 korekta jest ustawiana na stałe na wartość 1 - obroty silnika podnoszą się do ~1200 a następnie łagodnie spadają do ~850 i tak się utrzymują. W tym samym momencie pojawia się błąd sondy lambda. - napięcie...
Problem zaczął się pod koniec listopada. NIe chciał odpalać. Wymieniłem świece i nie pomogło. Poza tym jak odpale to pojade ze 2 albo 3 min i jest ok ale po tym czasie zapali się kontrolka "czek" i już pedał gazu nie reaguje tzn nie nabiera obrotów. Mogę ew. jechać 30km/h. Zgasze silnik po czym zapale za chwile i jedzie poprawnie dopóki oczywiście się...
Pisałem, że miernikiem cyfrowym nie da się pomierzyć napięcia z sondy bo sam próbowałem. Dostałem "oczopląsów" patrząc na wskazania. Być może mój miernik jest kiepski, ale wziąłem drugi i jest to samo.
W takim przypadku sterownik powinien wygenerować inny błąd. ale zawsze możesz podpiąć woltomierz pod czarny kabel drugiej sondy (bez rozpinania wtyczki) i podejrzeć jak "bangla" się napięcie powinno oscylować w zakresie 04-06v gdy oscylacja jest większa istnieje podejrzenie utraty sprawności katalizatora. Zapchany katalizator skutkuje utratą mocy na...
hm...... daj znać w takim razie jak już będziesz miał pewność że błąd nie wyskauje. Kupię też. Błąd wyskakuje znowu. Przeanalizowałem dzisiaj przebiegi napięć na sondach w czasie pracy silnika. Napięcie na pierwszej sondzie "oscyluje" czyli silnik dokonuje jakieś regulacji. Przy pracy jałowej silnika napięcie na drugiej sondzie jest nieco niższe niż...
Tak jak pisałem, linie która jest która można sprawdzić, ja używam opornika 1Kohm podpiętego jednym końcem do masy a drugim raz do txd i mierze na nim napięcie raz do rxd wtedy mam 100% pewności co jest gdzie. Poszło na PW
Im niższe napięcie na sondzie tym mniej tlenu w spalinach czyli co? odwrotnie, im bogatsza mieszanka czyli mniej tlenu tym wyższe napięcie bo w sondzie jest rurka, po jednej stronie powietrze atmosferyczne po drugiej spaliny, im większa różnica w składzie gazów tym wyższe napięcie.. jak sterownik dostanie sygnał 0,3 to wzbogaci mieszanke, jak 0,8 to...
Cześć. Spokojna jazda w sumie OK. Jeśli jest już powiedzmy na 2,5-3k obrotów, to przyśpieszenie OK. Jak jest np. na 2k obrotów i mu depnę - szarpie, prycha, nierówno pracuje i... błąd wypadania zapłonów na drugim cylindrze. Uciążliwe gdy zapodam tempomat - wtedy automat przy przyśpieszeniu generuje błąd, bo nie ma tego wyczucia, które mam już ja. Zamieniane...
czyli do kostki dochodzi +12V na jedn przewód bezpośrednio a na drugi (-) ze sterownika tak? tak tak sprowdzam od pierwszego bloku ale wsumie moge sprawdzić obydwie
Najczęściej na drugim biegu, kiedy dodam mocniej gazu zachowuje się tak jakby nie palił na wszystkie cylindry. Poza tym chodzi dobrze, ale wolne obroty ma jeszcze za niskie ok.600/min. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, sondę lambda i zastanawiam się nad sterownikiem (tylko trochę drogi). Wie ktoś co może być przyczyną?
zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam A co z drugim? Czyli to normalne że czujniki oscylują w szerokim zakresie napięcie z okresem rzędu sekund (odczyty z OBD).
Wydaje mi sie ze nie - obroty równiutkie. Jak robie nieszczelnosc - np odpinal podcisnienie lgp i sobi ssie lewe przez weezyk to od razu widac ze cos nie tak z jalowym . Ale jeszcze sprawdze doklladnie wszelkie placzenia - chociaz niebardzo jest co sprawdzac juz. najdziwniejszze jest to że np na tym dolnym zapisie - lambda parcuje apotem juz nie bardzo....
Dobra już znalazłem problem, wymieniłem wtryskiwacze na drugi komplet który posiadałem z kupionego silnika, problem jak ręką odjął :) ps. sprawdzając sondę lambda na wolnych obrotach napięcie na styku C : 0,06 do 0,09 V po dodaniu gazu i przetrzymaniu na obrotach 3000 wahania wynosiły od 0.91 do 0,95 V
Ciągły powracający błąd grzalki sondy lambda . Kostka ma 5 przewodów i 6 pionów. Biały przewód jest od grzałki. Tylko jeden? Mierzylem grzalke ponownie o wychodzi 4.6 oma . Chciałbym sprawdzić czy napięcie dochodzi do grzalki . Widziałem filmiki na Youtube, wszystko fajnie wytłumaczone , ale z dwoma przewodami grzalki . Tutaj jest tylko jeden ? Inne...
Witam! W samochodzie (model jak w temacie, bez instalacji LPG) mam dwa błędy sondy lambda: 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 P0140 - 009 - No Activity 16520 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2 P0136 - 008 - Malfunction in Circuit - MIL ON Na zimnym silniku wskazanie drugiej sondy utrzymuje się na poziomie 0,425V. Po przejechaniu kilku km odczyt z sondy...
emulator drugiej sondy lambda usterka drugiej sondy lambda usunięcie drugiej sondy lambda
volvo check grubo drutu nawojowego żółta kontrolka samochód kluczykiem
polonez wypadanie zapłonu polonez wypadanie zapłonu
Najmniej awaryjne silniki TSI: 1.4 TSI EA211 i 2.0 TSI EA888 Gen 3 Laptop nie widzi sieci Wi-Fi, telefon tak - rozwiązania