Mierz napięcie: między klemami akumulatora, między plusem przy rozruszniku a minusem akumulatora, między plusem akumulatora a masą na silniku, między plusem przy rozruszniku a masą silnika, oczywiśie podczas próby kręcenia. Pompę masz na linkę czy z elektrycznym nastawnikiem?
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
10-czarny powinien być podpięty pod masę akumulatora, a czerwono-czarny pod plus akumulatora. Może na reduktorze nie ma idealnej masy i stąd te wszystkie problemy. Możesz wcześniej sprawdzić napięcie pomiędzy klemami i porównać z napięciem między klemą+ i masą reduktora, jak jest różnica to jest źle i AL-700 będzie pokazywał głupoty. Dodano po 1 10-czarny...
A zmierz napięcie między B+ a obudową alternatora. Jeśli wyniesie 14V ale na klemach aku jest 12 V to winowajcą jest masa silnika/kable/styki.
I eliminuje się spadek napięcia między ujemną klemą biorcy a masą silnika. Jedno jest pewne, ani Twój samochód ani odpalany nie poniosły ŻADNEJ szkody.
Sprawdź jeszcze raz na zakresie miernika DC 2V/2000mV SPADEK NAPIĘCIA między klemą - karoserią - włączonym odbiornikiem; w twoim wypadku jest to minus żarówki pozycyjnej (żarówka zapalona). Szukaj zmian w odczycie i dojdziesz do sedna. Dodano po 15 Trochę wolno pisałem poprzedni post. Problem masz rozwiązany, praktycznie "w zasięgu ręki". Sprawdź po...
Zmierz różnicę napięcia między b+ na alternatorze oraz na klemach.
Miernik powinieneś w takim pomiarze włączyć na pomiar prądu, zaczynając o największego zakresu. Oczywiście nie włączać w tym czasie żadnego odbiornika. Prąd powinien być max kilkanaście mA. Często radio pozostaje na podtrzymaniu pamięci, alarm w stanie stand-by, jakaś linia komputera. Pomiar napięcia między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusową...
Jeśli nawet będę wiedział jak dokonać pomiaru to nie obrażę się za wskazówki dla laika. Z tymi wskazówkami będzie trudniej, bo Lagunę widziałem tyko od zewnątrz. Nie wiem też co myśleć o tym: Nawet bez podłączania bezpieczników nie wykazuje żadnej reakcji. Kabelkiem połączyłem klemy i tu jest ok -idzie iskierka. Mogę tylko napisać ogólnie moje działanie...
Przypuszczam, że ten transformator może być tak zbudowany jak narysowałem na schemacie. Jeśli pomierzysz napięcia między tymi dwoma klemami (10,6V) do których (na zdjęciu) jest podlutowany różowy kabelek a do drugiej dioda to przyrząd powinien wskazać ok. 21,2V. W takim przypadku możesz zbudować zasilacz tak jak na schemacie dolnym.
To ja odniosę się do prądu ładowania. Wiadomo jaką wartością powinno się to robić i mam wrażenie, że jak dotąd snujemy wywody czysto teoretyczne. Ale pójdźmy krok dalej zakładając taką sytuację - jest sobie samochód, a w nim akumulator 40Ah plus alternator o wydajności 60A. Tak z czystej ciekawości. Załóżmy, że znany jest opór wewnętrzny głęboko rozładowanego...
Aby sprawdzić ładowanie należy na uruchomionym silniku zmierzyć woltomierzem napięcie na klemach akumulatora albo zmierzyć napięcie między cewką rozrusznika a masą ciągnika Dodano po 6 Starych regulatorów raczej nie ma w sprzedaży, pozostaje przeróbka na nowy alternator od ruskiego albo przeróbka na alternator od poloneza czy golfa.
Dzień dobry, Proszę o pomoc w lokalizacji usterki lub pomysłu, co można by jeszcze sprawdzić. Pacjentem jest Zafira B z 2010 r. o silniku 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Auto ma problemy z odpalaniem z powodu problemów elektrycznych, a dokładniej znikającym prądem. Alternator został poddany regeneracji. Napięcie ładowania mierzone na klemach wynosi 14.45 V....
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
Nie chcesz regulować prądem, to musisz regulować napięciem, ale czym musisz... Im większa różnica między napięciem wyjściowym z tego zestawu AVT a napięciem na klemach akumulatora, tym większy prąd, a tym samym wyższa temperatura. Żarówka najprostsza i najprymitywniejsza, ale od biedy spełnia swoją rolę, naładujesz akumulator i ochronisz mostek. Lepsza...
Jeżeli to faktycznie problem z klemą, to czy napięcie na biegunie i na klemie nie powinny się różnić minimalnie? Nie powinny, jeśli się różnią, to masz problem. Kolegom chodzi o to, byś zmierzył napięcie między przewodem a klemą, stąd mowa o wkłuciu się.
Tak jak radzą koledzy akumulator może być do wymiany, ale może dowiemy się coś więcej ile lat ma akumulator? Ile lat ma auto, ile km przejechane? Warto sprawdzić też stan ładowania mierząc napięcie na klemach oraz między plusem akumulatora z plusem alternatora przy włączeniu świateł oraz nawiewu na full, spadek napięcia da rozeznanie czy nie ma problemów...
Rozumiem, że sprawdzasz napięcie sterowania przekaźnika podczas gdy silnik pracuje na gazie. Sprawdź napięcie między stykiem sterowania przekaźnika a ujemną klemą akumulatora oraz między pinem ECU odpowiedzialnym za włączanie przekaźnika.
Niestety nie mam dobrego przewodu rozruchowego, marketowe się nie liczą, sprawdzałem masę multimetrem. Różnica napięcia między klemą - a silnikiem wynosił ok 0.28 V przy rozruchu, ale na zimnym silniku, oczywiście zapalił od razu. Jutro sprawdzę na rozgrzanym, możliwe że przewody zaśniedziałe ze starości. Kocówki oczywiście poczyściłem ale nic to nie...
Co mogę Ci jeszcze doradzić, sprawdź sobie kable, które dochodzą do akumulatora, czy nie ma na nich również spadków napięcia. Ja dołożyłem kabel od + bezpośrednio do alternatora i wymieniłem kabel od masy (-). Brak spadków napięć, auto pali od "strzału". Sprawdź jeszcze jakie napięcia masz na alternatorze mierząc bezpośrednio na nim ( między zaciskiem...
Przede wszystkim sprawdź masę silnika, podłącz miernik i zmierz spadek napięcia między klemą minusową a masą silnika. Potem sprawdź spadek na przewodzie prądowym. Czy alternator "gwiżdże" przy wzroście RPM?
Ile km przejechane? Warto sprawdzić też stan ładowania mierząc napięcie na klemach oraz między plusem akumulatora z plusem alternatora przy włączeniu świateł oraz nawiewu na full, spadek napięcia da rozeznanie czy nie ma problemów z ładowaniem akumulatora. Rozładowanie akumulatora świadczy, że nie był doładowany w ostatnim czasie, przy normalnym użytkowaniu...
Jakie to "eksperymenta" Kolega robił przyrządem na klemach do akumulatora ? Drzwi samochodu w czasie tej czynności były otwarte , bagażnik zamknięty , kluczyk w stacyjce na 0 , czy wyjęty? Pobór prądu mierzymy w szeregu , a napięcie równolegle do zacisków plus i minus!!
Dziś zrobiłem kilka pomiarów. Akumulator ładowałem przez noc bo wczoraj bardzo słabo kręcił na mrozie. Napięcie na sucho 12,70V, po włączeniu świec troszkę spadało przy około 12,40V przestały grzać. Nastepnie rozruch napięcie spadło do ok 10,0-10,5V. Następnie ładowanie 14,3V po włączeniu swiateł długich, grzania tylnej szyby i fotela spadło do 14,0V....
Tak się nie usuwa problemu z rozładowywaniem akumulatora. Po pierwsze bierzemy rozłączamy akumulator i podłączamy szeregowo miernik i mierzymy ile prądu jest pobierane po uśpieniu elektroniki auta. Jeśli jest około 50 mA jest ok jak więcej szukamy wyjmując bezpieczniki po kolei i sprawdzamy pobór prądu. Po drugie ile lat ma akumulator, jakie jest napięcie...
Przede wszystkim miernik w ręce i zmierzyć napięcie przed i po włączeniu silnika bez włączonego żadnego obciążenia jak też po włączeniu dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, radia. Mierzymy na klemach akumulatora jak też między minusem akumulatora a wyjściem napięcia na alternatorze oraz między plusem akumulatora a wyjściem z alternatora gdzie napięcie...
Sprawdziłeś napięcie na akumulatorze, czy jest właściwe ,styki przy klemach ,połączenie między alternatorem a akumulatorem.Masa do silnika i do nadwozia . Na koniec stacyjka .nie pamiętam czy on ma główne bezpieczniki.
Nie łączy między klemą a przewodem i to przewód się bardziej nagrzewa niż klema. A jak to zdiagnozować ? Po prostu dotknąć przewód zaraz przy klemie czy jest ciepły? Czy miernikiem robiąc dziurkę w izolacji w przewodzie przed klemą i sprawdzić jakie jest napięcie na przewodzie zaraz przed klemą i jakie na klemie?
Można, jak żywcem nie masz miernika, to weź żarówkę samochodową i sprawdź, czy jest jakiekolwiek napięcie na klemach albo na tym zacisku pod maską. Jak masz żarówkę 21W albo większą, to możesz wpiąć w szereg między prostownik a samochód, jak zaświeci to coś ładuje.
W pierwszej kolejności włącz światła i przystaw kabelki woltomierza między końcówkę akumulatora a jej klemę ( zrób dla obu klem ) , jeśli napięcie przekracza 0,1V to klema do wyczyszczenia . Z alternatora wystaje śruba do której przymocowany jest kabel , między tą śrubę a masę włącz żarówkę o jak największej mocy 21W 12V a lepiej 55W 12V. Jeśli żarówka...
13,6-13,7V, między alternatorem i akumulatorem było nawet do 0,5V różnicy.
Jak już wcześniej pisałem miałem podobny problem napięcie ładowania między 13.2 -13.5 V.Okazało się ,że mocowanie kabla od alternatora w klemie akumulatora poluźniło się i przy jej poruszaniu nagle napięcie wróciło do normy.Po odcięciu i założeniu nowej klemy mam napięcie ładowania 14.0 V. Na załączonym zdjęciu feralne miejsce. Pozdrawiam
Witam, W międzyczasie zdemontowałem kompresor klimatyzacji bo miałem łożysko do wymiany, poprosiłem mechaników o sprawdzenie przewodów przy rozruszniku. Miejsce to wyczyścili, dokręcili śruby, ale napięcie było podobne. Dzisiaj dałem nowy przewód 16 mm2 między alternatorem a akumulatorem i jest ok, napięcie w końcu mierzone na klemach daje ponad 14V,...
Witam Trochę minęło dni od mojego postu ale u mnie ciągle pada deszcz i nie mam jak podziałać dokładnie z autem.. Ale do tematu.. Wczoraj naladowalem aku, poszedłem go wsadzic po czym wsiadłem do auta szybko zakręcić i odpalił choć trochę długo kręcił. Później jeszcze w ten sam dzień jakieś 2h później również odpalił ale dziś już odmówił współpracy....
Widzę, że temat dalej się rozwija. Chciałbym wyjaśnić tutaj kilka spraw odnośnie dodania kondensatora elektrolitycznego. Po pierwsze jest on potrzebny gdyż sterowanie prądem odbywa się na tyrystorze. Takie działanie wraz z transformatorem daje na wyjściu piki napięciowe co nikogo nie powinno dziwić. Z kolei te wahania napięcia powodują zmiany w przepływie...
Witam, odgrzeję kotleta... Właśnie szukam jakiegos prostownika z "odpornoscia na ewentualną opcje rozruchu". Obecnie niedrogo można kupić coś takiego jak BSB, ale wiadomo po wymianie selenów na krzem napięcia na klemach za wysokie do eksploatacji, czyli normalnego ładowania akumulatorów, a chciałbym żeby układ był całkowicie idiotoodporny. Czy ktos...
Wyjąłem tą kość ale wiele się nie zmieniło. Dalej to samo. Myślałem że może będzie jakaś inna reakcja. Klepanie przekaźnika to skutek a nie przyczyna problemu. Zmierz napięcie na akumulatorze. Tak - zarówno między czopami biegunowymi jak i między klemami. Ponadto między masą pojazdu a ujemną klemą i ujemnym czopem biegunowym. Wszystkie pomiary przy...
Witam Jaki jest problem zrobić pomiar miernikiem lub co najmniej żarówką reflektorową czy jest napięcie na akumulatorze.mógł się stracić kontakt na klemach ,lub w najgorszym przypadku przerwa między celami w akumulatorze.
Witam, Jak działa aktywny BMS z funkcją balansera podczas ładowania i rozładowania w 12 V akumulatorach LiPO4? Pytam o szczegóły techniczne, jak realizowane są te funkcje. W jaki sposób BMS wyłącza ogniwo, w którym temperatura wzrosła powyżej progu lub kiedy napięcie danego ogniwa spadło poniżej dopuszczalnej wartości? Jak ta elektronika to robi, kiedy...
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
U mnie ma wybaczone ponieważ nie wiedział co pisze. Dla Ciebie Motronic napiszę jeszcze raz - pierwszy raz spotkalem się z takim problemem żeby źle zagnieciona klema powodowała unieruchomienie rozrusznika. Ładowanie zgoda - dotykasz klemy i....palec sam odskakuje. Co dziwne - przy ładowaniu (włączone światła, nadmuch na max) spadek napięcia tylko 0,2...
To, co napisał kol. Garaż w punkcie 1, sprawdziło się w przypadku mojego maluszka. Dziękuję bardzo i poniżej dodaję coś od siebie. Objawy: Czasem po przekręceniu słychać było tylko "tyk", ale rozrusznik nie kręcił . Trzeba było poruszyć samochodem na biegu, by rozrusznik "załapał". Ostatnio zaczęła migać kontrolka ładowania akumulatora, a rozrusznik...
Pokusił się ktoś o sprawdzenie jaki prąd pobierają świece? Masy wyczyszczone? Klema aby się nie grzeje? Spadki napięć między słupkami akumulatora a instalacją auta sprawdzone?
Ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego na zakres większy niż 60V chyba że masz automatyczną zmianę zakresów. Na mierniku może być to różnie oznaczone np: V AC, lub ~V, lub U~. Włącz spawarkę i zmierz napięcie między klemą masową a elektrodą lub uchwytem elektrody. Napięcie musi wynosić coś ok 50V. Możesz zrobić małą próbę spawu, jak zacznie źle...
Ten golf nie ma immo, właśnie tak zrobię że podłącze miernik szeregowo między kleme (+) a słupek (+) na aku i będę kolejno wyjmował bezpieczniki, no ale kolego tak jak wcześniej napisałem, że ktoś korzystał z miernika i przestawił go na V a ja nie zwróciłem uwagi i podłączyłem się szeregowo między kleme + a słupek + to pojawiło się napięcie 12,58V,...
NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar...
Tak to jest plus i wzbudzenie. Wszystkie napięcia mierzy się w odniesieniu do masy. Napięcie ładowania mierzy się zawsze między "plusem" akumulatora a masą. Przy odłączonej minusowej klemie dołącz minus miernika do masy, zaś plusem sprawdź napięcie na plusie prądnicy i porównaj z napięciem w instalacji n.p. plus akumulatora. Podaj wartości napięć w...
Numery błędów: P0221, P0222, P2101, P2110, P2118, P2135. Oczywiście nie odpiąłem wszystkich czujników, do dwóch z nich trzeba by zdemontować kolektor dolotowy. Z odpięciem źródeł zasilania chodziło mi o te wyposażone w akumulator, kondensator. Jeżeli chodzi o pomiar napięć to wyskoczyło inne ciekawe dla mnie zjawisko. Akumulator został doładowany w...
Mam problem z moim golfikiem, mianowicie rano kiedy idę odpalić auto pojawia się problem z reguły w dni kiedy temperatura sięga bliska 0 stopni, silnik albo słabo kręci albo nawet nie ma siły zakręcić, zaznaczam ze akumulator ma około 4 miesięcy centra 74ah, więc kupiłem multimetr, napięcie akumulatora na wyłączonym silniku wynosi około 12v. po właczeniu...
Prawda jest taka , że samochód jest głownie eksploatowany po mieście i na krótkich odcinkach 5-10km . Przy wyłączonym samochodzie nigdy muzyka nie jest puszczana zresztą wzmacniacz ma tam jakieś zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. Jutro sprawdzę napięcie ładowania na alternatorze ale wątpię w to ,że będzie 14,4v bo na klemach wacha się między...
Gorąca klema świadczy o słabym styku między kablem a klemą , co się często w Oplach zdarza , najlepiej obciąć kabel i zarobić nową klemę .
No tak na razie sobie odpuszczę te halogeny i skupię się na uruchomieniu świateł zastanawia mnie tylko dlaczego na niektórych bezpiecznikach jest połączenie z masą a między klemami opór ok 1800[om] przy rozpiętych kostkach powyjmowanych żarówkach przekaźnikach i wyjętym kluczyku czy tak ma być? Na bezpiecznikach powinno chyba być napięcie [+].
Otóż problem wygląda tak: Rano samochód nie ma siły kręcić rozrusznikiem, wieczorem odpala na dotyk. Jakby tego było mało zmierzyłem napięcie na aku przy podłączonych klemach - w spoczynku napięcie utrzymuje się na równych 12,3V, ale kiedy przekręcę kluczyk do pozycji zapłon (światła itp. wyłączone) napięcie zaczyna skakać między 2 a 10V. Byłem z tym...
Klema plusowa na akumulatorze grzeje się podczas jazdy. To tnizej jest odpowiedź dlaczego, Między zaciskiem alternatora a plusem akumulatora mam 0,47-0,5V plus to Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. oraz inne niezidentyfikowane złe styki, to powód niskiego napięcia (mierzone we wnętrzu, a nie na zaciskach akumulatora)...
Sprawdź potencjometr przepustnicy tak jak napisałem wcześniej. Napięcie na nim powinno rosnąć Płynnie!. Miernikiem cyfrowym, na nim widać przy bardzo wolniutkim otwieraniu przepustnicy jak się zmienia napięcie(lub opór przy odłączonej wtyczce na samym potencjometrze) prawie setna po setnej volta. Nie może być zadnych przerw-skoków!, bo to może powodować...
Witam, Temat dotyczy Peugeot 208 1.2 HMZ(EB2) z 2015 roku. Problem dotyczy ładowania. Nie wiem jakie były pierwsze objawy bo auto trafiło do mnie z wymienionym akumulatorem i alternatorem. Na tą chwilę ładowanie jest na poziomie 12.15V czyli można powiedzieć że go nie ma. W kalkulatorze wtrysku żadnych błędów , kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Po naładowaniu miał około 13,5 V, po jednym dniu jak zmierzyłem wieczorem ma już 12,6 V. Powinienem już kupować nowy aku, czy jeszcze ten da coś z siebie ? Napięcia są zupełnie ok. Sprawdź gęstość jaka jest po naładowaniu. I koniecznie zmierz napięcie ładowania. Jak jest między 13.8 a 14.5 V to OK. Mierz na klemach akumulatora. Kak włączsz światła,...
Prostownik zazwyczaj dołącza się na klemy. Jeżeli połączenie między klemą a akumulatorem jest kiepskie , to wystąpi duży spadek napięcia na połączeniu i brak możliwości rozruchu. Przy podłączonym prostowniku to połączenie nie ma tak wielkiego znaczenia bo prąd rozruch przepłynie przez prostownik , rozrusznik i połączenie klema- Styk "krokodylka" rozrusznika...
Maksymalny opór każdego kabla dopuszcalny to 1 om, 0,9 juz daje do myslenia - styki masowe na lewo od skrzynki do sprawdzenia. Po włączeniu zapłonu patrz czy swieca kontrolki. I sprawdź czy jest napięcie między zewnętrznymi stykami wtyczki modułocewki. Jesli niema - mierząc pomiędzy nimi i odpowiednimi klemami aku sprawdź czego brakuje - masy czy plusa....
Włącz w obwód amperomierz i sprawdź jaki prąd pobiera instalacja z aku. Jeśli amperomierz wskaże wartość to znaczy ze aku jest raczej sprawne tylko coś go obciąża. Jeśli to obciążenie powoduje spadek napięcia na akumulatorze 44 Ah to na pewno nie jest to żarówka podświetlania tylko potężniejszy odbiornik. Proponuje odłączać po kolei różne odbiorniki...
mialem spadek napiecia na klemie minusowej akumulatora. Podczas tej usterki robiac pomiar masy na pracujacym silniku na przyklad na masie zapalniczki mialem 0.6 Ohm. Po wyczyszczeniu klemy jest 0.3 Ohm. Po pierwsze - nie mierzymy nic omomierzem w układzie w którym płyną prądy i wystepują napięcia! Po drugie - nie wiemy co mierzyłeś - zakładając że...
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów. Posługując się niemieckimi...
Proszę Pana, sprawa wygląda tak, że to nie jest tak, że zniekształcenia na poziomie 8% w napięciu nie są dopuszczalne, tylko to zależy od harmonicznych częstotliwości składowych, które w sumie składają się na te 8% zniekształceń. Dlatego ważne jest, żeby użył Pan analizatora z pomiarem podziału procentowej zawartości poszczególnych harmonicznych w...
Masz na pewno inteligentne ładowanie, czujnik na klemie akumulatora i alternator sterowany po LIN. Jak odłączysz wtyczkę od alternatora (jeden przewód) to regulator napięcia powinien zacząć działać w trybie bez komunikacji ze stałym napięciem ładowania ok. 13.5 V (nigdy z napięciem 14.4 V). Przy inteligentnym ładowaniu, ładowanie załącza się dopiero...
Zatem powinien dość żwawo kręcić. Masz problem z przewodami od akumulatora do masy i/lub zasilanie na rozrusznik. Zobacz czy w czasie rozruchu nie ma spadku napięcia pomiędzy zasilaniem rozrusznika a dodatnim słupkiem akumulatora, między ujemnym słupkiem akumulatora a masą karoserii i drugi pomiar masą silnika. Nie mierz na klemach tylko właśnie na...
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga. Chyba strzał w 10 :) poleciałem teraz do samochodu na pomiary i między plusowa klema a obudowa alternatora jest około 14.15v na światłach (13.8v na klemach) ,14.05v z wentylatorem na...
1. Jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora? 2. Czy między zaciskiem "plus" a masą nadwozia jest pełne napięcie? 3. Czy klemy akumulatora są czyste i domocowane? 4. Czy prąd ze stacyjki jest na wszystkich bezpiecznikach? 5. Czy ma odpowiednie napięcie?
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Witam.wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu .sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego i przeczyściłem styki.Odpaliłem auto i pracował przez 40 min bez szwanku ,ale z podłączonym prostownikiem odłączyłem prostownik i po 5 min zaczęły spadać obroty silnik zgasł. zdjąłem klemę minusową i podłączyłem woltomierz między odłączoną klemę a minus akumulatora...
Hms a mozecie mnie uswiadomic....w pewnej sprawie. Ja mierzylem volty na akulumatorze i mam 13,80... jak dodam gazu troszke to nawet ponad 14 podskoczy.Na dlugich swiatlach i przy wlaczonej muzyce(2 wzmacniacze audison srx i cp 1502) tak na 60% mocy moze nawet 70 mam prad na aku okolo 13,70-13,78 na wolnych obrotach.Oczywiscie volty skacza w gore i...
Ładuję podłączając ujemny zacisk ładowarki do karoserii a nie do klemy. I to może być powodem, że tak jest. Nie wiadomo jaka jest oporność między punktem podłączenia ładowarki do karoserii i biegunem akumulatora. Przy ładowaniu, spadek napięcia na tej oporności powoduje, że prostownik (ładowarka) widzi napięcie akumulatora wyższe o ten właśnie spadek...
Dwa mierniki to bez sens bo każdy może pokazać co innego przy tym samym pomiarze. Zmierzyć spadek napięcia na masie i na plusie czyli jeden przewód miernika do obudowy alternatora, drugi przewód do bieguna ujemnego akumulatora (nie klemy). Drugi pomiar to jeden przewód miernika do śruby alternatora a drugi do dodatniego bieguna akumulatora (nie klemy)....
Dla referencji rozwierciłem kilka dni temu starą 10-letnią Futurę i przyznam, że poziom elektrolitu był w normie. Raz mi się zdarzyło, że w padniętym akumulatorze innego producenta niby bezobsługowym pod naklejką były normalne korki, niestety okazało się, że jedna z cel wyglądała już gorzej i dolanie wody destylowanej na niewiele się zdało, ale przeważnie...
To jeszcze poproszę o napięcie z akumulatora w czasie próby rozruchu. Dodatkowo wartości spadku napięcia na przewodzie zasilającym rozrusznik i słupku dodatnim akumulatora, drugie między słupkiem ujemnym akumulatora a masą rozrusznika. Zwróć uwagę, że piszę o napięciach na słupkach akumulatora a nie na klemach do nich przymocowanych!
Pasek jest nowy założony i to z ząbkami. Mierzyłem spadek napięcia między masą bloku silnika a klemą (-) i okazało się że wynosi 0.00V. Oczywiście przy pracującym silniku.
Witam czy ktoś pomoże na temat wyłącznika pirotechnicznego w Volvo c40 elektryk gdzie on się znajduję chodzi mi o wyłącznik nie klema. https://obrazki.elektroda.pl/7957911000_... https://obrazki.elektroda.pl/3338461500_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W elektrycznym Volvo C40 (analogicznie jak w XC40 Recharge)...
Wszystko się psuje w chwilę. Tak samo i człowiek idzie i ot noga złamana. Ustawiasz miernik na pomiar prądu stałego (A-) ustaw na początek najwyższa wartość. Przewody miernika, wpinasz w odpowiednie otwory i nastepnie rozpinasz jedną z klem i wpinasz przewody od miernika między rozpięte miejsce. Odczytaj wartość. Powinno pokazać 0,02 A,
W fiatach nie ma problemów ze spadkiem napięć, a te 0,1V to różnica między akumulatorem a instalacją. Oczywiście ,że jest problem.Nie tak częsty jak w Oplach ale jest.Nie tylko na zasilaniu ale i na masie zbadaj spadki napięć.Dzisiaj sobie łape sparzyłem na klemie masowej Merivy 2002 r.tak grzała przez spadek napięcia.
Panowie; Po naładowaniu akumulatora, wymieniłem luźną klemę minusową, wyczyściłem styki aku., sprawdziłem bezpieczniki. Napięcie na aku to 13,1-12,9 V po podłączeniu nadal nie odpala. Za którymś razem odpalił. Pomyślałem jest OK. Zrobiłem rundkę , wyłączyłem - teraz znowu nie odpala. Zrobiłem pomiar na klemach = 10,4 V - wiec aku się rozładował Pomiar...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
https://obrazki.elektroda.pl/7620949300_... Dzisiaj zrobiłem następujące rzeczy. Opisze je chronologicznie. Samochód stał z odpiętą klemą plusową (+) prawie dwa dni. Nie padał deszcz i wilgotność była na pewno mniejsza niż w dniu wystąpienia usterki. Podłączyłem klemę plusową i od razu wiedziałem, że nie odpali bo wyskoczył czerwony...
Proces odsiarczania akumulatora jest złożony i wymaga między innymi wylewania elektrolitu, napełniania wodą, pomiarów gęstości. Bez doświadczenia można sobie krzywdę zrobić, bo z kwasem nie ma żartów. Nie polecam bez doświadczenia. A z opisu wynika, że to nie wystarczy dłużej stałym prądem ładować, skoro po kilku dniach odłączonych klem nie daje rady.
Po pracy zajechałem na parking gdzie żona zostawiła samochód. Niestety znowu lało :-( Sprawdzam - brak pradu Mierzę napięcie na aku - OK Zaglądam pod puszkę : Zdjecie zapozyczone: Prawe nadkole (lewa patrzec na fotę), czarna puszka z symbolem akumulatora http://obrazki.elektroda.pl/6517012700_1... Jest tam jakby klema od aku (kótry jest...
Na pracującym silniku, zmierz sobie jeszcze napięcie między: obudową alternatora oraz minusem aku (fizycznie ołowianym kołku, nie klemą z kablem) oraz między + alternatora (śruba) i + aku (j.w. ołowiany kołek) I napisz tu. Wartości powinny być małe, rzędu ułamka wolta.
Czy w tym wypadku będzie winna słaba masa akumulatora bądź przewód dodatni Włączasz multimetr między śrubę plus alternatora i klemę plus akumulatora, włączasz odbiorniki światła szyba itd i mierzysz spadek napiecia na odpalonym silniku. Im więcej tym gorzej. Analogiczny pomiar na masie alternatora i klemie minus. I wiesz gdzie jest spadek. Miernik...
16V mam po klemach podłączonych do akumulatora na którym miernik pokazuje 12.6V to znaczy że ładowanie zaczynam w momencie gdy akumulator jest naładowany w około 70%. Dodano po 4 Żarówkę mam wpiąć między plus i minus czy między plus a biegun plusowy akumulatora?
Z tego co wiem metale pod wpływem zimna rozszerzają się i może jest tak, że ta zmęczona końcówka lepiej przylega do obejmy klemy i wtedy prąd do rozruchu jest OK. To świadczy o tym co opisujesz. Co to jest szum rozrusznika? Jest jakaś definicja tego. NIe wiem, może ja całkiem głupi jestem, ale nie umiem ci wytłumaczyć jak kręci rozrusznik z uszkodzonym...
straty zawsze są Nie ma przewodów idealnych więc w tej kwestii masz rację ale te straty wyrażane są w V a nie w A jak przez długi czas utrzymywałeś. Musiałem Ci to kilka razy tłumaczyć abyś zrozumiał. Te straty są wykrywalne bądź nie. Zależy od wielkości strat oraz od klasy dokładności miernika. Strata dziesiątych części (0,1-0,2) V między alternatorem...
Ale te 12V to tak napisałeś w tym sensie, że ma "normalne" czyli prawidłowe napięcie, czy dokładnie tyle ma? Sprawny akumulator powinien mieć statyczne napięcie po dłuższym postoju ok. 12,4V, jeżeli ma 12,6V to jest super. Więc jeżeli ma dokładnie 12,0V - to jest słabiutki. Jeżeli jednak aku jest sprawny, a napięcie po włączeniu rozrusznika spada do...
Od około 3 tygodni zaczęły się moje problemy z uruchomieniem samochodu - Audi A4 B5 1.9 TDI AFN 1998. W okresie świątecznym po około 2 dniach postoju oraz niższych temperaturach nie udało mi się uruchomić silnika. Objawy wskazywały na rozładowany akumulator. Uruchomiłem go za pomocą kabli z innego samochodu. Po paru dniach podobna sytuacja. Postanowiłem...
A potrzebujesz to do samochodu ciężarowego albo autobusu ? Słyszałem że najlepszy i najtańszy sposób to pociągnięcie z jednego z dwóch akmulatorów dodatkowego przewodu i masz 12V... Przewód podłączamy do klem łączących oba akumulatory i między masą a tym przewodem mamy 12V... Oczywiście wskazane było by dać na ten przewód jakiś odpowiedni bezpiecznik...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Zastosowano połączenie 4 przewodowe między ładowarką a akumulatorem. Osobne przewody służą do pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora, osobne przewody dostarczają prąd ładujący. Nie mogę dopatrzeć na zdjęciach... Czy te cztery przewody rzeczywiście doprowadzone są do klem akumulatora, czy kończą się na obudowie, a potem już tylko długie pojedyncze...
Astra G nie zapala, nie kręci silnikiem, spadek napięcia Opel Astra Classic II (G), LPG, rocznik 2009, silnik Twinport. Nie miałem żadnych problemów z zapalaniem aż do rana dzisiejszego dnia. Po przekręceniu kluczyka do pozycji II wszystko gaśnie, ani razu nie obróci silnikiem. Na początku myślałem że gdzieś nie ma styku, zacząłem od przeczyszczenia...
https://obrazki.elektroda.pl/9764833100_... Witam, celem projektu było stworzenie prostownika/ładowarki wieloetapowej który w przeciwieństwie do fabrycznych konstrukcji pozwalałby naładować w pełni akumulatory samochodowe z płynnym elektrolitem. Czyli uzyskanie gęstości elektrolitu na poziomie 1.27 Wsad do uC dostępny na priv. NOWA...
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
(at)piotrek222 "... są takie dwa malutkie rezystorki smd z nadrukami 512 i 513 (odpowiednio 5,1kΩ i 51kΩ) połączone w szeregu między masą a plusowym kablem ładowania, tworząc dzielnik napięcia z napięcia którym ładujemy akumulator. To napięcie z dzielnika idzie do jednej skrajnej nogi pobliskiego układu scalonego też w smd. Tak sobie obliczyłem,...
Masa musi być oczywiście podłączona do wzmacniacza! Dokonaj jeszcze jednego pomiaru między GND a + tylko gdy wzmacniacz gra na połowie mocy napięcie to nie powinno się dużo różnić od napięcia na akumulatorze mierzonym w tym samym czasie. Jeżeli jest różnica kilku Volt to masz gdzieś spadki napięć ( na klemach, połączenia masy, bezpiecznik itp) trzeba...
napięcie między szczytowe napięcie między kranem napięcie między punktami
pralka przepływomierz przełożenie przekładni planetarnej spawarka głośny
samsung ue32es5500 ferguson ariva combo
Windows 10 Pro – niedziałające klawisze F8 i F9 w notebooku, Fn Lock, sterowniki, BIOS Aprilia Scarabeo - Silnik przerywa i nie wkręca się na obroty