Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Łap, bo nigdy nie zrobisz! http://obrazki.elektroda.pl/9639497500_1...
Witam, w programie znalazłem taki rysunek z opisem możliwe że coś pomoże.
a moge cie prosic o schemat rozrzadu silnika DFB audi 2.0 tdi 2019 silnik DFB wstępna ocena dostępnych informacji Pytasz o schemat paska rozrządu dla silnika Audi 2.0 TDI 2019 z kodem DFB. Prośby o konkretne schematy zazwyczaj obejmują pozycje napinacza, prowadzenie paska, znaki wyrównania (jeśli występują) i użycie specjalnych narzędzi blokujących....
Tylko nie przesadzaj z napięciem paska ...inaczej się napina nowy pasek inaczej używany .Za mocne napięcie spowoduje jego głośniejszą pracę i szybsze zużycie pompy wody
sprężynę zaczęli stosować od czerwca 94 roku. w tym modelu jest rolka z otworem na klucz imbus, którym to odpowiednio napinasz pasek
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Witam. Czy w 1.9 sdi (silnik AGP , 98r) przy wymianie rozrządu po ustawieniu GMP pierwszego tłoka (znacznik na kole zamachowym) i zblokowaniu koła pompy wtryskowej kołkiem trzeba blokować wałek rozrządu na tym wycięciu od tyłu i luzować jego koło które jest mocowane na stożku? Czy wystarczy tylko zblokowanie pompy ? Pytam bo natrafiłem na dość sprzeczne...
Masz procedurę wymiany wg . producenta .. :
Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam uprzejma prośba o pomoc bardziej zaawansowanego kolegi Przekładam pompę wtryskową marki Lucas epic z jednego samochodu do drugiego oznaczyłem sobie markerem pozycje paska względem koła na pompie i koła rozrządu i miałem nadzieję na wymiany pompy bez tykania dolnej osłony rozrządu bo musiałbym podnosić samochód Wszystkie czynności przy wymianie...
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Potrzebuje moment i kolejność dokręcania wałków rozrządu w kia sorento 2.5 crdi 170 km Dzień dobry, Zgaduję, że pracujesz nad silnikiem D4CB 2.5 CRDi, który jest powszechnie stosowany w Kia Sorento i innych modelach. Proces, którego wymagasz, jest dość szczegółowy i wymaga precyzji. Oto szczegółowe instrukcje: 1. W pierwszej kolejności upewnij się,...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Za głęboko włożony impul, napięcie niezgodne z kierunkiem strzałki, za mocno dokręcona rolka. Co się zdarza najczęściej bo w poprzedniku była dwa razy mocniej dokręcana.
Tego akurat nie zmienisz. A co się zmieni jak zmienisz napięcie paska rozrządu i inne regulacje? Pewno nic nie da się ustawić wyregulować tylko komputer?
Napięcie paska rozrządu w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. Wielokrotnie sprawdzane przez popuszczanie i naciąganie. Mam na to 2 hipotezy: 1) - rodzaj paska, do PD lepszy jest ten grubszy typ. 2) wraz z przebiegiem zużycie częściowe ( nie równomierne) wałka rozrządu.
Silnik Renault D7F 1,2 8V. Napięcie wstępne paska rozrządu i pomiar jego naprężenia (częstotliwość rezonansowa) w tym silniku należy robić z włożonym czy wyciągniętym pinem ustalającym TDC? Nota techniczna 3786A jest niejasna pod tym względem.
Tak kolego miałeś rację,był rozrząd przestawiony o jeden ząb.W trakcie jazdy auto zgasło odrazy.Nie sprawdziłem dokładnie paska rozrządu,tylko zasugerowałem się blokadami rozrządu.Na pasku brakowało ,jak teraz policzyłem 11 zębów.Nie wiem ,co tam się stało ,czy coś w padło tam i tak żeby wycięło.Ale się przestawił rozrząd.Powiem szczerze hujjjj,z tymi...
Nie odwalajmy chały - jak rolki nie wylały smaru, to wymień tylko pasek, jak już wylały to kpl., bo demontaż przodu to trochę koszt jest... Pompa wody - tylko OE, jak nie chcesz rozbierać po 1000 km. Napięcie paska - jak w autodacie - ok. 4 mm
Witam, mam pewną zagwozdkę związaną z rozrządem w moim passku. Silnik tdi avf 2004 rok z rozrządem na zwykłym napinaczu. Aktualny przebieg 492 000km, 500 km temu wymieniłem własnoręcznie rozrząd. Kupiłem zestaw firmy Dayco kierując się dobrymi opiniami i ceną. Ku mojemu zdziwieniu po rozpakowaniu nie było nowej szpilki tegoż napinacza (pasek made in...
EGR do wymiany to wiem bo czysty, ale z tym czujnikiem to jajko, sprawdze napięcie paska rozrządu może kapeć i dlatego wywala błędy.
Problem polega na tym że oryginalna rolka nie ma możliwości napięcia -- miejsce na imbus jest tylko do przykręcenia śruby montażowej. No i prawidłowo - to jest rolka kierunkowa, za napięcie paska odpowiada napinacz hydrauliczny. robię to też pierwszy raz wiec poniekąd tez przez to mam problem No właśnie, z rozrządem zawsze jest ciasnota. To nie jest...
A jak wyglądało napięcie paska rozrządu po tej "kraksie" tłoka? Może to była przyczyna związana z napięciem paska. Chociaż napinacz cały czas działa to różne czasem złe cuda się trafiają i podczas gaszenia, gdy silnik "hamuje"(telepie) to rozrząd się przestawił i tłok rypnął w zawory. Nie fantazjuję, miałem tak w tico gdy zbyt lekko dokręciłem napinacz...
ad. 1. Jeśli pasek ma nadrukowane strzałki to tak ad. 2. Z tego co pamiętam to trzeba poluzować śrubę/śruby (nie pamiętam czy tylko jedną) i cofnąć go na tyle żeby założyć pasek i dokręcić śrubę żeby sprężyna rolki nie odepchała, po założeniu paska poluźnić śrubę, przekręcić wałem w prawo - napięcie paska ustala sprężyna napinacza i dokręcić śrubę.
Podczas jazdy nie ma żadnych zmian , auto jedzi normalnie , nie traci mocy , nie kopci . Akumulator był kupowany nowy w styczniu i rozrusznik rowniez był kupiony jakos na początku roku . No, widzisz i od razu zrobiło się prościej i lżej na sercu, prawda? Podejrzewam, że jak zwykle problem leży w jakimś banalnym kabelku, także stykach, pinach, szwankującej...
Jeśli to jest wycie, takie "uuuuuuu" to mogłeś za mocno napiąć pasek rozrządu i stąd ten odgłos. Sprawdź koniecznie napięcie paska!
Pytanie bez sensu jeżeli nie dysponujesz przyrządem do sprawdzania napięcia pasków rozrządu. Orientacyjnie powinien da si obrócić o 90 stopni w połowie długości między kołami.
Wymieniono: -głowicę (bez wałka rozrządu), -rolkę napinającą (chyba w porządku), -rolkę prowadzącą (ona raczej też nie spychała paska), -pompę wody (koło pasowe jakiś 1mm za słabo osadzone na oś pompy) -koło z wału korbowego napędzające rozrząd ( od zewnątrz mniejsza średnica o jakies 0.5mm ) - pasek Koło na wałku rozrządu i wyglądało dobrze. Pompa...
Witam ponownie. http://obrazki.elektroda.pl/4295134000_1... Kupiłem "dumny" zestaw SKF. Każda część pochodzi z innego kraju. pompa wody - wybity znak SKF, pochodzenie nieznane napinacz: made in Canada, ale łożysko chińskie pasek: włoski rolka: francuska Widziałem kilka instrukcji wymiany rozrządu. Każda z nich potwierdziła Twoje domex32...
i mierza napięcie paska , porównaj z danymi z DTR. Pozdrawiam. Co to jest DTR i czy mierzy to napięcie czy też i stan włókien?
O ten bolec na górze opiera się sprężyna, i to ona ustala napięcie paska. O taka sprężyna: https://obrazki.elektroda.pl/7542360800_... Masz taką? Nic sam nie napinaj. Luzujesz śrubę napinacza, i kiedy cofasz wał pasek po stronie prawej się lekko poluźnia. Sprężyna wtedy dociska napinacz likwidując ten luz, wtedy dokręcasz śrubę. A tak...
Tak jak kolega PAWEL napisał znaki na pasku są potrzebne tylko przy montażu aby zachować odpowiednie napięcie paska pomiędzy poszczególnymi kołami.
Witam Podczas wymiany rozrządu i napinania paska za luźne napięcie spowodował przesunięcie kilku ząbków tak że nie mogłem już wrócić do ustawień przed rozebraniem. Mam zaznaczone na pasku rozrządu które ząbki zachodziły na znak na kole wałka rozrządu a które na znak na kole wału korbowego. Jak raz kręci się wałek rozrządu to dwa razy obraca się wał...
Moim zdaniem ten przyrząd to jest kiepski pomysł. W instrukcji pisze "standardowe napięcie paska powinno zawierać się pomiędzy 5mm a 10mm" Czyli zakładasz przyrząd na pasek i wkręcasz go na 5mm do 10mm. Wtedy naciągasz pasek maksymalną siłą . Wtedy zaciągasz przyrząd i gotowe. Ale moja maksymalna siła jest mniejsza od Zenka z kotłowni i w rzeczywistości...
Według opisu wymiany paska rorządu w polonezie z silnikiem rovera. Napięcie paska ustala sprężyna napinacza.
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
zetesz a pomyśl o silniku od skutera np 36V 450Watt DC /koszt ok. 100pln/, przy metrowym śmigiełku "zbierzesz" spokojnie 80 watt przy wiaterku 8m/sek. Oczywiście napięcie będzie wtedy 13-14VDC. GW PS A jak chcesz więcej to daj przekładnie z paska zębatego z kołami od rozrządu i po zawodach!
Wczoraj zmieniałem pasek rozrządu w takim i nie potrzebowałem specjalnego przyrządu ale potwierdzam ze trzeba to wykonywać bardzo ostroznie i z uwagą, koła lubieją " uciekać " po zdjęciu starego paska. Po założeniu nowego paska koniecznie trzeba zrobić obrót wałem korbowym o 720 stopni ( dwa obroty wału , jeden obrót wałków rozrzadu ) celem sprawdzenia...
W tym silniku napięcie paska realizuje mimośrodowo obracana pompa wody oraz rolka napinająca.wymieniamy wszystko.
Nagram filmik jeszcze w takim stanie jak to jest obecnie i wrzuce na forum. Generalnie mam teraz zagwozdkę bo nie brałem pod uwagę kosztów związanych z rozrządem. Planowo 5 lat eksploatacji od wymiany do wymiany rozrządu wypada mi w przyszłym roku w marcu. Auto na obecnym rozrządznie ma niewielki przebieg, ok. 38 tyś km. więc zastanawiam się czy w takim...
masz rację, z tym że nowy pasek został założony na prawidłowych położeniach wału i wałka rozrządu (obydwa zostały zablokowane odpowiednimi narzędziami) napięcie paska zostało zmierzone miernikiem akustycznym więc wykluczam błąd montażu, no i teraz nie wyskakuje błąd synchronizacji wałków, w ogóle nie komputer nie wyłapuje żadnych błędów. Mam taką teorie,...
Witam ponownie-auto zrobiłem wczoraj wszystko działa jest ok -Nurtuje mnie jeszcze jedną sprawa według tolerance data rolke napinacza nalez napiąć najpierw przeciwnie do ruchu wskazówek zegara potem obrócić wałem poluzowac i napiąć zgodnie z ruchem wskazówek zegara -jednak na rolce zawsze jest tylko strzalka wskazująca napięcie przeciwnie do ruchu wskazówek...
Witam ponownie. Widzę,że jesteś konsekwentny i chcesz sam zrobić tą wymiane.a to się ceni. Więc w szczegółach zrób tak. Po ściągnięciu osłon paska rozrządu i koła pasowego na wale korbowym poszukaj na kołach rozrządu na wale korbowym i wałku rozrządu / UWAGA jeżeli silnik posiada inne wałki, które napędza np. wyrównoważający lub napędzający aparat zapłonowy...
napięcie paska rozrządu renault paska rozrządu paska rozrzadu napięcie rozrządu
usługi systemowe windows ekspres krups konserwacja wskaźnik wysterować komputer
Kosiarka Briggs&Stratton, Honda GCVx – silnik nie gaśnie, brak zwarcia do masy, usterka kill-switch Wymiana przepływomierza Endress+Hauser, Siemens, Melitta – procedura, kalibracja, uszczelnienie