Masz procedurę wymiany wg . producenta .. :
Jak przeprowadzić procedurę synchronizacji walka rozrządu? Sprawdzić rozrząd używając do tego blokad. Plus napięcie paska rozrządu.
Witam, w programie znalazłem taki rysunek z opisem możliwe że coś pomoże.
Łap, bo nigdy nie zrobisz! http://obrazki.elektroda.pl/9639497500_1...
Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
Myślę,że takim przyrządem posługujesz się na codzień :D Chodzi o kciuk i palec wskazujący prawej ręki. Pasek w połowie odległosci miedzy kołami rozrządu powinien dac sie odgiąc o ok 90 stopni.
No i wyjaśniła się sprawa rozrządu. Otóż są dwa rodzaje rolek napinających. Jedna rolka ma 50mm a druga 55mm. Założyłem większą rolke i wszystko gra. Tylko zastanawia mnie pytanie jakim cudem ten rozrząd z mniejsza rolką nie rozleciał sie. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc
sprężynę zaczęli stosować od czerwca 94 roku. w tym modelu jest rolka z otworem na klucz imbus, którym to odpowiednio napinasz pasek
Z tyłu silnika, na obudowie skrzyni biegów jest okienko. Jedna jego krawędź jest odnośnikiem do 0, które jest na kole zamachowym. Natomiast wałek blokujesz kołkiem z przodu, przechodzącym przez koło rozrządu. Koło luzujesz przed założeniem paska i po napięciu dokręcasz.
Pytanie bez sensu jeżeli nie dysponujesz przyrządem do sprawdzania napięcia pasków rozrządu. Orientacyjnie powinien da si obrócić o 90 stopni w połowie długości między kołami.
Witam, posiadam pewien problem silnikowy. Zakupiłem głowicę do silnika F4R 720 , która okazała się być z silnika F4R 820. Wszystko do siebie idealnie pasuje , ale w trakcie zakładania rozrządu okazało się, że szpilka napinacza jest umieszczona nieco nizej jak w pierwotnej głowicy F4R 720 . Po napięciu paska rozrządu wydaję się być ok, ale mam wątpliwosci...
jakie parametry napięcia paska
Tego akurat nie zmienisz. A co się zmieni jak zmienisz napięcie paska rozrządu i inne regulacje? Pewno nic nie da się ustawić wyregulować tylko komputer?
Witam. Dwie blokady wałków: -na wałku "ssącym" zamiast stopki panewki na drugim cylindrze -na wałku "wydechowym" zamiast stopki panewki na trzecim cylindrze -czujnik zegarowy zamiast świecy 1cyl lub znak na kole zamachowym od strony skrzyni. Jeśli juz to ustawisz, pasek zakładasz dowolnie (używany)pamietając tylko by zachować dotychczasowy kierunek...
Może ta ...."patologia" polega na złym napięciu paska rozrządu, sprawdzałeś?
Witam, mam problem z napięciem paska rozrządu w Corsie B '95r 1.4i 8V, brakuje mi regulacji na rolce... Jaka może być tego przyczyna? Rolka jest dobrze założona, tak jak było przy demontażu.
Rozumiem, czyli muszę szukać przyczyny. Widziałem tak chodzące paski latami i nic się nie działo. Czy tak będzie u ciebie to nikt nie zagwarantuje. Prawdopodobną przyczyną jest rolka napinacza albo jej złe napięcie.
Silnik Renault D7F 1,2 8V. Napięcie wstępne paska rozrządu i pomiar jego naprężenia (częstotliwość rezonansowa) w tym silniku należy robić z włożonym czy wyciągniętym pinem ustalającym TDC? Nota techniczna 3786A jest niejasna pod tym względem.
Napięcie paska rozrządu w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. Wielokrotnie sprawdzane przez popuszczanie i naciąganie. Mam na to 2 hipotezy: 1) - rodzaj paska, do PD lepszy jest ten grubszy typ. 2) wraz z przebiegiem zużycie częściowe ( nie równomierne) wałka rozrządu.
Więc okazało się że jak pisaliście jest to do stabilizacji pracy wałka z zmienną fazą... niweluje luz napięcia paska rozrządu.. Dodam, że jak nie miałem tego w głowicy, z koła faz wydobywał się taki dźwięk jak by brzęczenie.. Pozdrawiam wszystkich
EGR do wymiany to wiem bo czysty, ale z tym czujnikiem to jajko, sprawdze napięcie paska rozrządu może kapeć i dlatego wywala błędy.
Tylko nie przesadzaj z napięciem paska ...inaczej się napina nowy pasek inaczej używany .Za mocne napięcie spowoduje jego głośniejszą pracę i szybsze zużycie pompy wody
Powiem tak. Żeby wszystko grało jak trzeba trzeba zdjąć pokrywę zaworów zbić koło na wałku rozrządu ze stożka i dokręcić dopiero po napięciu paska. Wtedy wszystkie znaki będą na swoim miejscu a jak auto pali jak trzeba to jest dobrze.
Sprawdź jeszcze poziom napięcia paska rozrządu, czy nie jest za mocno naciągnięty. Podobnie miałem w Oplu. Wymieniłem pasek bez popuszczania napinacza, nowy okazał się dosyć ciasny i coś wyło tak jak by z pompy lub któryś z rolek. Jeżeli nie masz mechanizmu w trudnodostępnym miejscu, poluzuj go. Oczywiście zgodnie z zaleceniami serwisowymi, żeby pasek...
Sprawdzić świece- powinny mieć czysty i jasny środek, kopułka z przewodami zapłonowymi i palec. Sprawdzić iskrę ściągając kabel na kopułce ten od cewki. Założyć świecę na ten koniec i podłączyć do masy. Ja bym jeszcze sprawdził napięcie paska rozrządu, ponieważ on też lubi być przyczyną w trudnościach z uruchomieniem. Możliwe jest też uszkodzenie cewki.
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Potrzebuje moment i kolejność dokręcania wałków rozrządu w kia sorento 2.5 crdi 170 km Dzień dobry, Zgaduję, że pracujesz nad silnikiem D4CB 2.5 CRDi, który jest powszechnie stosowany w Kia Sorento i innych modelach. Proces, którego wymagasz, jest dość szczegółowy i wymaga precyzji. Oto szczegółowe instrukcje: 1. W pierwszej kolejności upewnij się,...
A jak wyglądało napięcie paska rozrządu po tej "kraksie" tłoka? Może to była przyczyna związana z napięciem paska. Chociaż napinacz cały czas działa to różne czasem złe cuda się trafiają i podczas gaszenia, gdy silnik "hamuje"(telepie) to rozrząd się przestawił i tłok rypnął w zawory. Nie fantazjuję, miałem tak w tico gdy zbyt lekko dokręciłem napinacz...
Aż tak ciężko jest poszukać było kilka razy na forum. Wałek ustawia się na blokadę, ale najpierw musisz ściągnąć pokrywę zaworów. Pompę na kołek. Co do wału to znak jest na kole zamachowym musi się pokrywać ze strzałka na obudowie skrzyni. Dodano po 1 Kolega Zeimp mnie ubiegł dając rysunek. Dodam jeszcze tylko że w celu dobrego napięcia paska należny...
Witam kolegów. Mam pytanie bo nie wiem czy dobrze rozumiem temat, czy procedura napięcia paska rozrządu w lanosie 1.5 8 V wygląda następująco: 1. pompa wody wstępnie przykręcona 2. znaki na kołach zgrane 3. przykręcam nowy napinacz do bloku 4. blokuję napinacz bolcem 4,5 mm 5. zakładam pasek (zaczynam od wału korbowego przez napinacz pompę i dalej..)...
Przecież jest na rolce napinającej znacznik napięcia paska. Dlaczego szukasz kłopotów w tak prostym rozrządzie?
Współczesne mechaniczne napinacze mają sprężynę, ona reaguje na zmiany napięcia paska. Natomiast w starych samochodach tak było, ustawiało się raz i koniec. Stare samochody w ogóle nie miały połowy zbędnych pierdół, i jakoś jeździły. A co powiedzieć o Polonezie, gdzie wcale nie było napinacza? Ta mała rolka jest minimalnie przez pasek naciskana, ją...
Wrzuć screeny tych błędów na forum, zobaczymy co tam się dzieje. Ustawienie można sprawdzić z poziomu vcds, napięcie paska wyznacza znak na napinaczu, aczkolwiek raz w golfie miałem przypadek, że rozrząd był nie napięty, pasek latał, błędów nie było, a odpalić od strzała nie chciał.
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
jeśli autko dymi na biłol to albo uszczelka pod głowica albo za późny zapłon obstawiam to 2 masz za późny zapłon na pompie albo o ząb przestawiony pasek na pompie sprawdź dobrze po napięciu paska czy rozrząd pasuje w znaki
Dzień Dobry . Proszę o informację czy fasolki na kole pasowym wałka rozrządu( właśnie w tym modelu TUD5) muszą być poluzowane ? Czy służą one do określenia napięcia paska ?
W domowych tak, dysponując odpowiednimi narzędziami typu podstawowe klucze nasadowe oraz klucz dynamometryczny. Bez komputera - nie. Przy prawidłowej procedurze zmiany paska z blokadami i poluzowaniem śrub koła rozrządu przed napięciem nowego paska kąt nie powinien się za bardzo zmienić.
Jeśli to jest wycie, takie "uuuuuuu" to mogłeś za mocno napiąć pasek rozrządu i stąd ten odgłos. Sprawdź koniecznie napięcie paska!
tu np w moim Volviaczku: Ja myślałem, że Ty sobie jaja robisz, do tego rozrządu to ja nawet trytek nie używam bo nie ma najmniejszej potrzeby. Zrób rozrząd w-g tej twojej technologii np. w K4M Renaulta Dodano po 2 po co odkręcać koła wałków?? Bo w niektórych rozrządach jest to konieczne, choćby do wyrównania napięcia paska po ustawieniu napinacza
Witam. Rozchodzi się o fiata punto 1.2, czy też inne silniki, w którym takie coś występuje. Mianowicie - jak napiąć pasek rozrządu bez wskaźnika napięcia na napinaczu. Pasek powinno się dać przekręcić o 90 stopni?
Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy. Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC"). Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć. Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek. Wymienić pompę nie zaszkodzi...
Każdy porządny warsztat bez problemu sobie poradzi z tym rozrządem. Ważne jest prawidłowe napięcie paska, no i kręci się w lewo!!!
Możesz ustawić na znaki, ale nie musisz. Jak sam zauważyłeś koła są pływające, więc ważne aby wałki były dobrze ustawione a koła jak lecą. Koła nie zawsze trzeba luzować do napięcia paska. Tylko dobrze blokadę na wał załóż.
Z innej paczki, może ktoś wie co jest nie tak w silniku renault 1,9dti że pasek rozrządu żyje max 40tyś i głowica do remontu, w silniku dci to już nie występuje, ten dti to chyba najgorsza zakała renault. W dCI jest dokładnie to samo. Raz że pasek ma żenujące prowadzenie po rolkach - x zbędnych "esów-floresów", konstruktor napędu rozrządu musiał być...
A może pasek jest za bardzo napięty? Czasami tak bywa. Jak sprawdziłeś napięcie paska?
Witam, jak napiąć rozrząd w silniku 1.7 DTI (silnik Isuzu)? Autodata podaje: wszystko poskładać, poluzować śrubę napinacza, obrócić wał korbowy przeciwnie do wskazówek zegara o 60 stopni, dociągnąć śrubę napinacza. Oficjalna instrukcja Gates podaje: ustawić napinacz tak, żeby otwór pod imbusa był na godzinie piątej, dokręcić śrubę napinacza, założyć...
Dzień dobry. Chciałem spytać odnośnie ustawiania rozrządu, bo przyszły mi pewne zagwozdki. Mianowicie: 1) Dlaczego podczas kręcenia kołem zębatym wału korbowego, po ustawieniu rozrządu napinacz zmienia swoje napięcie? 2) Dlaczego dwa obroty paska rozrządu odpowiadają jednemu suwowi (czy tak jest w każdym silniku)? 3) (W sumie pytanie kluczowe) Dlaczego...
i mierza napięcie paska , porównaj z danymi z DTR. Pozdrawiam. Co to jest DTR i czy mierzy to napięcie czy też i stan włókien?
mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć na temat kosztów części eksploatacyjnych np ceny -skrzynia -sprzęgło -zawieszenie -przewody wysokiego napięcia -pasek rozrządu -oleje -płyny -klocki -bębny -tarcze Jeśli ktoś ma książkę serwisową proszę dać znać
Wypadałoby wymienić i pompę wody z rozrządem. Najczęściej bywa iż po obluzowaniu i regulowaniu napięcia paska tą pompą wody zaczyna kapać woda :] i może nigdy nie przestać kapać
na ostatnim zdjęciu pasek jest na kołach, czyli nastąpiło przeskoczenie, najczęściej spowodowane za luźnym napięciem paska.
Sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu{blokadami}, do napięcia paska tensjometr, ty z pewnością napinałeś na chybił trafił.
dzieki georgesgr tylko co z tym napięciem paska ?do jakiego ugiecia to zrobic ?
Często w tych pasatach widziałem ,że wałek na blokadę, pompa też a wał nie pasował na znak skrzyni, o ząbek nieraz pół zęba, różnie. sprawdź jeszcze raz napięcie paska,
Witam Proponowałbym jeszcze sprawdzić ustawienie rozrządu a co za tym idzie napięcie paska. Silniki X18XE i X20XEV były dość czułe na te sprawy. Czasami wystarczył zbyt luźny pasek i były problemy. Co do wtyczek(okrągła i prostokątna) to czujniki były zamienne bez żadnych problemów. Powodzenia
Masz starą to zmień i zobaczysz czy zniknie hałas. Ważne jest prawidłowe napięcie paska.
Producent w instrukcji serwisowej nakazuje luzowanie kół rozrządu. Śruba koła pasowego wału jak i nakrętki kół wałków rozrządu muszą być wymienione. Po założeniu paska i wstępnym napięciu go, kręcimy za poluzowane koła wałków rozrządu, aby pasek się ułożył. Wałki i wał mają być wtedy zablokowane. Sprawdzamy napięcie. Oczywiście dolne koło musi obracać...
Kolega Ptaszek1975 dobrze mówi. Nad sprzęgłem powinieneś mieć zaślepkę odkręć ja i zobaczysz wskaźnik, który ma się zgrywać ze znakiem na sprzęgle to będzie zero lub nacięcie. Ja dopisze jeszcze żebyś poluzował koło wałka rozrządu wtedy będziesz miał możliwość dobrego napięcia paska.
Jak wygląda rozrząd? znaki ,pasek ,napięcie paska?
Kiery zablokujesz koło zamachowe, klin na wale powinien być na godzinie 12. Wtedy 100% że to GMP. Pasek nakładasz, naciągasz w odwrotną stronę zegara, zaczynając od dołu. Na kole wałka rozrządu i pompie wbijasz blokady (nie muszą być oryginalne). Oba kółka luzujesz (na każdym 3 śruby na 13-tkę) w celu napięcia paska. Po założeniu paska skręcasz napinacz,...
->Otwarty jestem również na nowe pomysły. Rolka napinająca jak w rozrządzie?
Niestety, dobór niby się zgadza.
Według opisu wymiany paska rorządu w polonezie z silnikiem rovera. Napięcie paska ustala sprężyna napinacza.
Tak jak kolega PAWEL napisał znaki na pasku są potrzebne tylko przy montażu aby zachować odpowiednie napięcie paska pomiędzy poszczególnymi kołami.
Nie odwalajmy chały - jak rolki nie wylały smaru, to wymień tylko pasek, jak już wylały to kpl., bo demontaż przodu to trochę koszt jest... Pompa wody - tylko OE, jak nie chcesz rozbierać po 1000 km. Napięcie paska - jak w autodacie - ok. 4 mm
Głowica mogła być szlifowana. Tak. I do razu o 1cm, bo inaczej, to nie wielki wpływ, to ma na długość paska... Zawsze można to skorygować pompą wodną (niewielki obrót, a wiele jednak daje), ponieważ, rolce prowadzącej nie powinno braknąć "zapasu" i zawsze powinno dać się jeszcze "dopiąć" pasek. To nie jest dobre, że brakuje już regulacji! Ja na pewno...
Witam. Czy w 1.9 sdi (silnik AGP , 98r) przy wymianie rozrządu po ustawieniu GMP pierwszego tłoka (znacznik na kole zamachowym) i zblokowaniu koła pompy wtryskowej kołkiem trzeba blokować wałek rozrządu na tym wycięciu od tyłu i luzować jego koło które jest mocowane na stożku? Czy wystarczy tylko zblokowanie pompy ? Pytam bo natrafiłem na dość sprzeczne...
niestety nikt nie wie co może być przyczna problemów nissana :/ może być ich wiele- za duże napięcie ładowania, lużny pasek rozrządu, zwarcie na kablach pomiędzy sterownikiem a silnikiem, czujnik położenia wału itp... szok :O
Witam, VW T4 2.5 benzyna AAF, z jaką siłą napiąć pasek rozrządu ? napinacz jest na sprężynie bez znacznika napięcia, widziałem film serwisowy w którym jest urządzenie nałożone na pasek które pokazuje napięcie w mm. Ja posiadam urządzenie do mierzenia częstotliwości napięcia paska, czy ktoś się orientuje jaka ma być częstotliwość dla tego silnika ? Dodano...
https://obrazki.elektroda.pl/3573355200_... Kilka razy już spotkałem się z tym, że w fiatowskich silnikach 2,5 i 2,8 przeskakuje rozrząd o 3 zęby tylko na pompie wtryskowe. Kolega ma Ducato 2,5 D to jeżdzi bez osłony rozrządu i co jakiś czas na drodze ustawią rozrząd na pompie zdejmując tylko górne kółko prowadzące pasek.
Za głęboko włożony impul, napięcie niezgodne z kierunkiem strzałki, za mocno dokręcona rolka. Co się zdarza najczęściej bo w poprzedniku była dwa razy mocniej dokręcana.
A ja myślałem że to jest zmiana kąta wtrysku, a co do napinania paska to po co jest napinacz paska rozrządu ze wskaźnikiem napięcia?
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
To co podałeś nie jest oznaczeniem silnika, jeżeli masz rozrząd na 2 paski ( silniki AFK, AHW, APE, AUA, AUB ) znak na kole wału (wycięty ząbek) ma się pokryć ze znakiem nad kołem . Koła wałków rozrządu mają miejsce na specjalną blokadę - dwa otwory które po ustawieniu wału korbowego mają być na przeciwko siebie. Jeśli nie masz blokady a masz trochę...
blokady masz? czujnik napięcia paska masz? wał ustawiasz blokadą wkręcaną w blok przy kole zamachowym i nakładaną na koło zębate paska, wałek rozrządu ma kreskę, którą ustawiasz w okienku obudowy paska, pompa bez znaczenia, ale z tego co pamiętam w reanult ten silnik miał i na pompie znaczek i zgrał się ze znakiem na nowym pasku. na nowym pasku i tak...
Koledze chodzi o koło rozrządu na wale. Stawiam że nie ma napięcia na świecach. Auto chodziło dokręcaliście coś pewnie w ich okolicy i zjarało bezpiecznik od świec. Zanim je wymienisz sprawdz czy dostają napięcie.
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Mam pytanie czy sprawdzałeś czy nic nie ma na płaszczyźnie przylegania koła rozrządu do wałka ? Rozumiem że dzieje się tak przy prawidłowo napiętym pasku rozrządu i zamontowanym kołem pasowym na wale korbowym.
Wymieniono: -głowicę (bez wałka rozrządu), -rolkę napinającą (chyba w porządku), -rolkę prowadzącą (ona raczej też nie spychała paska), -pompę wody (koło pasowe jakiś 1mm za słabo osadzone na oś pompy) -koło z wału korbowego napędzające rozrząd ( od zewnątrz mniejsza średnica o jakies 0.5mm ) - pasek Koło na wałku rozrządu i wyglądało dobrze. Pompa...
brak opisu o zakładaniu blokad Gdzie tam chcesz pchać blokady??? Jedyna blokada do tego rozrządu to pręt do blokowania napinacza na czas kontroli napięcia paska i mało kto to robi bo mało kto ma przyrząd do sprawdzania napięcia. Ten silnik to dzieci w podstawówce na ZPT mogą z powodzeniem obsługiwać bo prostszy to już tylko dwusuw jest.
No właśnie, ja nie wierzę, że jakikolwiek mechanik kiedykolwiek wymieniał w tym aucie rozrząd z pomocą fabrycznego przyrządu :) Ta metoda z obrotem o 90 stopni sprawdza się przy paskach zębatych? Gdzieś czytałem, że tylko przy wielorowkowych. Zobaczę jak obecny pasek jest napięty i spróbuję chyba na oko dobrać napięcie nowego biorąc poprawkę na rozciągnięcie...
Kolego ,metodę na kciuka to polecam stosować tylko na pasku "pomocniczym" ,czyt. do alternatora. Przy braku przyrządu można sprawdzić naciąg paska rozrządu ( w niektórych silnikach) poprzez próbe przekręcenia go o kąt 90 st. Ale zaznaczam że najodpowiedniejszym i wskazanym jest przyrząd ponieważ ma wtedy kolega najbardziej wiarygodne wskazanie napięcia...
...i tak ja na zdjęciu carrot'a wymień od razu pompę wody, po co 2 razy rozbierać. Teoretycznie wystarczy ja wymieniać co 2gą wymianę rozrządu ale koszt nie jest wielki, a stara po założeniu nowego paska i napięciu go lubi zacząć cieknąć. Wymiana jest prosta, są znaki na kołach i bloku/głowicy.
Witam wszystkich na forum:) Chciałem wymienić rozrząd w peugocie 206 1.4 8V z 2002 r. Wszystko poustawiałem na blokady. Wymieniłem pompę wodną, oczywiście nowy pasek i rolka napinająca ze wskaźnikiem napięcia paska. I mam taki problem, że nie mogę naciągnąć paska rozrządu. Tzn napinam tak żeby punkty na wskaźniku rolki napinającej sie zgrywały i wydaje...
W starszej generacji przy za mocno napiętym pasku rozrządu wyje pompa wody. Zakładam że tu też może tak być, w końcu to nadal D seria. Jeżeli zaczęło wyć po wymianie lub jakiś czas po wymianie rozrządu to stawał bym właśnie na tą przyczynę. Prosty rozrząd ustawiany na znaki, procedura napinania paska też nie jest skomplikowana, a mimo to niektórzy "mechanicy"...
Jestem mechanikiem samochodowym, nie frezerem, wiec zlecam fachowcom wyspecjalizowanym w obrobce silnikow. Pamiętajmy, że w Polsce wielu mechaników jest również "doskonałymi" frezerami/ślusarzami, a przykład z Renault jest przykładem z życia wziętym gdzie mechanik po złożeniu głowicy i rozrządu nie mógł obrócić wałem i napiąć paska rozrządu z powodu...
Zmieniłem pasek rozrządu i rolkę napinającą w C15. Ale mam problem, bo pasek po napięciu nie chodzi po środku rolki i kół, tylko na połowie (do zewnątrz silnika). Tak jakby miał spaść. Co zrobić?
Trzeba by sprawdzić miernikiem spadek napięcia na akumulatorze podczas odpalania. Wówczas będzie wiadomo jak bardzo mu ciężko. Jak by było podejście można by kluczem na kole rozrządu spróbować przekręcić na luzie wałem i zweryfikować czy silnika coś nie blokuje. Jak silnik będzie ciężko się kręcił to pozostaje zdejmować po kolei paski i szukać czy w...
Witam, mam pewną zagwozdkę związaną z rozrządem w moim passku. Silnik tdi avf 2004 rok z rozrządem na zwykłym napinaczu. Aktualny przebieg 492 000km, 500 km temu wymieniłem własnoręcznie rozrząd. Kupiłem zestaw firmy Dayco kierując się dobrymi opiniami i ceną. Ku mojemu zdziwieniu po rozpakowaniu nie było nowej szpilki tegoż napinacza (pasek made in...
Witam Podczas wymiany rozrządu i napinania paska za luźne napięcie spowodował przesunięcie kilku ząbków tak że nie mogłem już wrócić do ustawień przed rozebraniem. Mam zaznaczone na pasku rozrządu które ząbki zachodziły na znak na kole wałka rozrządu a które na znak na kole wału korbowego. Jak raz kręci się wałek rozrządu to dwa razy obraca się wał...
Nareszcie mi się udało. Miałeś recje grzestv cała procedura jest podobna, tylko w UNI-CHECK'u nie jest dokładnie opisana. Dynamiczny początek wtrysku musi wynosić ok. 50. Dla zainteresowanych zamieszczam opis Kiedy regulować: Po naprawie lub zamontowaniu pompy oraz regulacji faz rozrządu. Warunki regulacji: Silnik na biegu jałowym, termostat musi zacząć...
ad. 1. Jeśli pasek ma nadrukowane strzałki to tak ad. 2. Z tego co pamiętam to trzeba poluzować śrubę/śruby (nie pamiętam czy tylko jedną) i cofnąć go na tyle żeby założyć pasek i dokręcić śrubę żeby sprężyna rolki nie odepchała, po założeniu paska poluźnić śrubę, przekręcić wałem w prawo - napięcie paska ustala sprężyna napinacza i dokręcić śrubę.
Potrzebny przyrząd Geates do pomiaru napięcia paska. Dodano po 2 Potrzebny przyrząd Geates do pomiaru napięcia paska. Same zdjęcia i opis raczej psu na budę, napinacz jest naprężany śrubą, a poziom napięcia odczytuje czujnik przyrządu.
Wczoraj zmieniałem pasek rozrządu w takim i nie potrzebowałem specjalnego przyrządu ale potwierdzam ze trzeba to wykonywać bardzo ostroznie i z uwagą, koła lubieją " uciekać " po zdjęciu starego paska. Po założeniu nowego paska koniecznie trzeba zrobić obrót wałem korbowym o 720 stopni ( dwa obroty wału , jeden obrót wałków rozrzadu ) celem sprawdzenia...
Problem polega na tym że oryginalna rolka nie ma możliwości napięcia -- miejsce na imbus jest tylko do przykręcenia śruby montażowej. No i prawidłowo - to jest rolka kierunkowa, za napięcie paska odpowiada napinacz hydrauliczny. robię to też pierwszy raz wiec poniekąd tez przez to mam problem No właśnie, z rozrządem zawsze jest ciasnota. To nie jest...
masz rację, z tym że nowy pasek został założony na prawidłowych położeniach wału i wałka rozrządu (obydwa zostały zablokowane odpowiednimi narzędziami) napięcie paska zostało zmierzone miernikiem akustycznym więc wykluczam błąd montażu, no i teraz nie wyskakuje błąd synchronizacji wałków, w ogóle nie komputer nie wyłapuje żadnych błędów. Mam taką teorie,...
Wracam do tematu rozrządu. Ustawione koło pompy, wał korbowy i wałek rozrządu na blokady Problem mam w tym że długi pasek (ten na wałek rozrządu) nie mogę ustawić napięcia tak aby zgadzały się strzałki na wskaźniku naprężenia paska. prawa zębata rolka napinająca jest na mimośroddzie maxymalnie wychylona a rolka gładka ta ze strzałkami nie wskazuje prawidłowego...
Kolega Old1977 ma racje, bez blokad wałki będziesz miał ciężko ustawić. Napięcie paska powinno odbyć się przy poluzowanych kołach, więc znaki na nich nic nie dadzą.
Miałem tak kilka razy, szczególnie jak pasek jest biały od środka. Ustaw na 4 mm i zostaw. Ewentualnie wyślij oficjalne zapytanie do producenta paska. Na pewno nie zmniejszaj napięcia paska.
Mam pewną wątpliwość. Po pierwsze, czy w Insigni Ecoflex jest taki sam rozrząd jak w zwykłęj Insigni? https://obrazki.elektroda.pl/7046652800_... Po drugie, procedura nakazuje założyć blokady na wał korbowy i wałek rozrządu a następnie napiąć pasek. Ale przecież jeśli nie luzujemy koła wałka rozrządu to w ten sposób napina się tylko...
napięcie paska rozrządu renault paska rozrządu paska rozrzadu wymiana paska rozrządu
wejście cyfrowe wzmacniacz ustawienia fabryczne xiaomi przyklejanie radiatora
drzwi balkonowe drzwi balkonowe
Hydraulika nie działa w John Deere 1630 - przyczyny i rozwiązania Wymiana docisku sprzęgła samonastawnego na tradycyjny: czy to możliwe?