sprawdzić zestyk biegu jałowego w nastawniku obrotów. przy zamkniętej przepustnicy ma być zwarty napięcie na potencjometrze przepustnicy. zwrócić szczególną uwagę na ścieżkę wolnych obrotów obadał bym też czujnik prędkości pojazdu
A zmierzyłeś napięcie po odpięciu przepustnicy ?
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
Hfm-sfi z w202 2.8 . Wiadomo jakieś problemy mogą się pojawić ale tylko z woonymi obrotami. Dziwne jest to że sterownik nie wywala błędu wolnych obrotów nawet mimo brsku regulacji. Na zimnym jest 600rpm na ciepłym 1500. Mogę na razie dać przełącznik z opornikami ale i tak spróbuję zmierzyć rezystancję i dobrać opornik po wartościach na wyjściu z potencjometra...
Czyli coś jest nie tak. Zastanawia mnie jedna rzecz, wieczorkiem podjechał kumpel z takim samym silnikiem i u niego ta wtyczka ma 3 kabelki a w tym przypadku są dwa. Czujniki te same Dodano po 13 Zrobione. Zamieniona była wtyczka na opak z alternatorem.
W załączniku parametry dolotu przed odpaleniem i po odpaleniu. Co zauważyłem że przed odpaleniem kąt przepustnicy to 9% po odpaleniu 12%. Stan przepustnicy przed odpaleniem "połowa skoku" po odpaleniu "bieg jałowy". Napięcie potencjometru przepustnicy 451mV przy tych 9% po wciśnięciu max pedału gazu napięcie max 4180mv oraz kąt przepustnicy 85% czy...
Regulacja biegu jałowego-za niskie napięcie na potencjometrze podczas procedury adaptacji.
witam problem z obrotami nie tkwi w czujniku prędkości Najczęstszą przyczyną powstania ww usterki jest : - zatarcie mechaniczne zaworu pow.dodatkowego iac - lub co częściej się zdarza oscylacje napięcia na potencjometrze przepustnicy W aso znają ten problem nie od dziś , dostępna jest nawet częśc wiązki przewodów z wtyczką tps. Żeby zrobić to raz a...
Jakie jest napięcie na potencjometrze przepustnicy. Niedawno wałkowany temat.
Napięcie z potencjometru przepustnicy jest ok?Porównaj z chodzącym autem.
Po wpince dziś do kompa wyskoczyło : P0122 - Potencjometr przepustnicy 1, za niskie napięcie P0223 - Potencjometr przepustnicy 2 ,za niskie napięcie P1961 - Sterownik silnika P1962 - Sterownik silnika P1963 - Sterownik silnika P1966 - Sterownik silnika Autko narazie 1dzień jeździ normalnie, i błedy skasowane KTS-em
Napięcie powinno być między 46 i 47 0,8-1,15V a przy max 4,3-4,8V
Te też ale napięcia na wyjściu z przepustnicy oraz sprawdzenie samej przepustnicy. Tam są dwa potencjometry które w zależności od wychylenia podają napięcie zwrotne do ECU. Tak to można w skrócie wyjaśnić.
Bosch jest na czterech śrubkach , multec z reguły na dwóch. Po wymianie boschowskiego trzeba ustawić napięcie wyjściowe.
Da się to kupić bez problemu. Ja bym jeszcze sprawdził czy on faktycznie jest uszkodzony, bo komputer to tam różne cuda pokazuje, a napewno nie wykryje, że np. gdzieś przewód jest przerwany lub w kostce nie ma styku. Napięcie które idzie z potencjometru do komputera powinno wynosić od ok. 1V na biegu jałowym do ok. 5V przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Witam Sprawdż czy nie zalało go wodą w tym miejscu to się dzieje jeżeli tak go wysusz może to pomoże.
Wtedy miernik w dłoń i trzeba mierzyć czy zasilanie jest ok. Czy czasem nie spada jego napięcie. Czujnik TPS w zespole przepustnicy to zwykle dwa potencjometry połączone do wspólnego zasilania lecz jeden obrzucony tak że rezygnacja jednego maleje a drugiego rośnie z otwarciem przepustnicy. Skoro masz dwie sprawne przepustnice (pisałeś że testowałeś...
A może tak zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa, sprawdzić czy nie ssie lewego powietrza, sprawdzić napięcia na potencjometrze przepustnicy, sprawdzić czy wężyki od podciśnień są prawidłowo podłączone.
Gdyż z jednego i drugiego sterownika będziesz miał napięcia . Ja próbowałbym wziąć sam sygnał z pinu A , tylko pomierz czy sterowniki dają takie samo napięcie na potencjometr!
Witam. Mam następujący problem z moją Corsą. Po nocy auto nie chcę zapalić. Na komputerze wyrzuca błędy: P1405 Za niskie napięcie wartości rzeczywistej zaworu EGR P0120 Za niskie napięcie potencjometru przepustnicy (TPS) Sprawdzając pompę paliwa przy odłączonej wtyczce auto odpala na moment aż do wyczerpania paliwa, przy podłączonej pompce auto nie...
Sprawdziłem potencjometr, zmienia napięcie jak powinien podczas otwierania przepustnicy. A czujnik temperatury cieczy jest gdzie? Bo jeśli to jest ten przy głowicy, przy rurze od chłodnicy to działa, był nowy i jest podłączony. Gdzie szukać dalej?
Przyczyn moze być mnóstwo, jakie auto i silnik?? czy zalewa go benzyną na biegu jałowym? srpawdź napięcie na potencjometrze przepustnicy i sprawdź czy się wogule zmienia?(przy dodaniu gazu) na gazie z uszkodzonym potencjometrem auto moze pracować prawidłowo natomiast benzyna bez niego niebędzie w stanie utrzymać wolnych obrotów, przykladowo tps 0-5V...
Pytanie jest nieścisłe,bo urządzenie wystepuje jako Tech 1 i Tech 2.Pierwszy obsługuje modele od 1987 do 1997,drugi od 1997. Tech 1 jest urządzeniem przypominającym roztyły kalkulator,tech 2 wygląda poważniej.Co te urządzenia potrafią?To co przewidział producent oprogramowania sterownika .Oczywiście takie cechy jak "odczytaj kody,skasuj kody" pomijam...
Na odpiętej? Jeśli tak to nic nie pomierzyłeś. Ale przynajmniej sprawdziłem, że wiązka jest na wszystkich pinach podłączona do sterownika. I że sterownik podaje na potencjometry napięcie 5V. Samej przepustnicy jestem pewien na 100%, bo jak pisałem wyżej - to już trzecia i dodatkowo wkładałem je do innego silnika i tam pracują prawidłowo. Wszystkie....
http://obrazki.elektroda.net/24_12342778... 1 - TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy 2 - przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V. Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.
Wyczyść przepustnice i sprawdź jakie napięcie do kompa podaje potencjometr przepustnicy, wzglednie przestaw go. Moze byc przepływka ale nie sądze
Sprawdź potencjometr przepustnicy tak jak napisałem wcześniej. Napięcie na nim powinno rosnąć Płynnie!. Miernikiem cyfrowym, na nim widać przy bardzo wolniutkim otwieraniu przepustnicy jak się zmienia napięcie(lub opór przy odłączonej wtyczce na samym potencjometrze) prawie setna po setnej volta. Nie może być zadnych przerw-skoków!, bo to może powodować...
Zmierzyłem dzisiaj (wbijając igłę w przewody) napięcie na potencjometrze przepustnicy (tak zwany TPS lub jak kto woli czujnik położenia przepustnicy). Odczytane wartości wydają mi się trochę zaskakujące. Mianowicie. Na wejściu potencjometru wygląda, że jest wszystko prawidłowo - jest 5,1V. Natomiast wyjście potencjometru (środkowy przewód - regulowane)...
rezystancja narasta liniowo, więc niby ok, ale nie wiem czy do końca Oscyloskop kolego.Pomiar napięcia na wyjściu.
Wszystko ładnie pięknie,ale nic nie wspomniałeś o pomiarze ciśnień cylindrów.Z drugiej strony czy mechanik pomierzy ł napięcie na potencjometrze przepustnicy?Przedzwonić kable to jedno ale pmierzyć napiecia to drugie.Miałem kiedyś przypadek z uszkodzonym sterownikiem bo nie było 5V na potencjometrze przepustnicy.Drugi przypadek jaki miałem podobny w...
Witam. Nie mogę usunąć błędu potencjometru przepustnicy. Nap. zasilania 5V. Na wyjściu z potencjometru napięcie zmienia się płynnie do 4.9V. Na testerze również płynnie zmienia się wartość. Podmieniłem potencjometr i jest to samo. Pomocy :D
Zobacz napięcie na TPS między 2 i 3 pin http://obrazki.elektroda.net/13_12115690...
Kiedyś walczyłem z pianinem (pajero pini) właśnie z 1.8 GDI, podobny problem miałem, tylko z po wodzianem, kalibrowałem pedał gazu na bodajże 0.5v na iddle i tak samo trzeba było wyregulować potencjometr przepustnicy. Napięcia czytane z poziomu testera. Dodano po 1 GDI zgłasza błędy przepustnicy, jeśli potencjometr pedału gazu lub przepustnicy jest...
Witam Najpierw sprawdź: kopułkę palec ( mają być czyste i bez wżerów), przewody zapłonowe ( wykonać test omomierzem czy mają przejście wszystkie 5 ), przerwy na świecach 0,7 do 0,8 mm, obowiązkowo kąt wyprzedzenia zapłonu. EGR czy się nie zaciął w położeniu otwartym. Odnośnie błędu nr 35, sprawdz napięcie na potencjometrze przepustnicy na przewodzie...
Kod 29 PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy:w obwodzie sterującym przekaźnikiem pompy paliwa wystąpi zwarcie do masy. Kod 22 CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: silnik pracuje, napięcie potencjometru < 0,16V wymagane wartości : przepustnica zamknięta - napięcie 0,3...1V przepustnica całkowicie...
Jeśli dobrze pamiętam to będzie silnik X20XEV. Może blokować się regulator biegu jałowego (one tak mają :) ) nie zawsze czyszczenie pomoże, zmierz napięcie na potencjometrze przepustnicy powinno wynosić na wolnych obrotach około 0,5 V, sprawdź czy linka od gazu nie jest napięta, dobrze by było sprawdzić szczelność w układzie ssącym, a najlepiej jest...
Witam. Mam problem z silnikiem w tym aucie. Polega to na tym, że na postoju przy przyciśnięciu pedału gazu źle wchodzi w obroty jak gdyby miał przeskok na pedale gazu. Podczas jazdy objawia się to szarpaniem i słabą mocą silnika. Dopiero przy 3000-3500 obrotów i ok. 110-120km/h jakoś jedzie. Redukując do niższego biegu ciężko przyspieszyć i wraca szarpanie....
Elektryk żadnej diagnostyki komputerowej nie zrobił? Jakie napięcie na potencjometrach pedału gazu i przepustnicy są? temperatury, podciśnienie w kolektorze.
Spróbuj porównać napięcia na przepływomierzu i potencjometrze przepustnicy w sytuacji gdy działa i nie chce jechać. Jeden z tych elementów pewnie padł.
Witam mam problem z samochodem Nissan Micra 1.2 kod silnika CR12DE 2004r. Problem jest następujący samochód odpala ale nie utrzymuje wolnych i gaśnie. Nie działa przepustnica błąd jaki się pojawia to P1229 wedle instrukcji serwisowej powinienem sprawdzić napięcie zasilania na potencjometry przepustnicy które jest w porządku 5V brakuje za to zasilania...
Sprawdz potencjometr przepustnicy pod napięciem , pomiędzy pinem A i C wtyczki/ oczywiście wpięta/ , jak zmienia sie napięcie , płynnie czy są przerwy lub skoki napięcia.
Wtyczka od halla naprawiona - były jakieś luty, skrętki.... Jest dziwne napięcie zasilania (około 7 V); takie samo występuje na wtryskiwaczach (na obu zaciskach), za wysokie napięcie z czujników temperatury (około 6 V); brak sygnału z halla i z czujnika położenia wału (sprawdzane na oscyloskopie), za wysoki sygnał napięcia z potencjometrów przepustnicy...
Tam nie ma krokowego tak dla waszej informacji , należy sprawdzić pozycję przepustnicy , napięcie z potencjometru na jałowych obrotach, szczelność
Jakie jest napięcie sygnału , na wolnych , na potencjometrze przepustnicy? Nastawy servisowe na przepływce , to 0,7 V? czy wyższe?
Najprawdopodobniej przewodem "sygnałowym" jest przewód środkowy. Zobacz miernikiem ewentualnie, na którym zmienia się napięcie przy otwieraniu przepustnicy. Pozdrawiam !
stan przewodów i świec , czujnik wody , napięcie i sygnały wyjściowe z potencjometru przepustnicy , sonda itp
Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) P0105 -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie P0110 -? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego -? Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego P0115 -? Za wysokie napięcie temperatura środka...
Spróbował bym najprostszego rozwiązania - układ RC W momencie przerwy kondensator zapobiega gwałtownemu skokowi napięcia z zadajnika (potencjometru przepustnicy) Nie wiem jaka jest rezystancja wejściowa wejścia pomiarowego komputerka, więc z doborem C1 trzeba poeksperymentować. Za duża wartość będzie się objawiać opóźnieniem reakcji na otwarcie przepustnicy....
Sterownik silnika może być uszkodzony , możesz mieć zwarcie na przepustnicy , może być brak napięcia na czujnikach wału i wałka . - przepustnica wymieniona (po rozebraniu wygląda ok - potencjometr) - przy teście przepustnicy - piszczy - napięcia na czujnikach są (podaje przecież prędkość silnika) - sterownik może uszkodzony - ale na drugim łapie ten...
Sprawdzic wskazanie położenia przepustnicy,czyli napięcie na potencjometrze przed zapaleniem silnika ,i po zapaleniu.
Jak napisałeś pierw do sprawdzenia złącze i przewody, potem omomierz i pomiary potencjometry przepustnicy. Po tych pomiarach będziesz wiedział co uszkodzone, możesz jeszcze sobie podłączyć jakiś zewnętrzny potencjometr i sprawdzić czy VAG widzi zmiany.
EDC kod 42: Usterka: Nieprawdopodobne różnice między potencjometrem czujnika pedału przyspieszenia a włącznikiem położenia pedału przyspieszenia. Przyczyna: Napięcie na styku 27 jest za niskie, a jednocześnie styk 39 jest uziemiony. Napięcie na styku 27 jest za wysokie, a jednocześnie styk 39 nie jest uziemiony. Uwagi:W momencie zamknięcia włącznika...
Nie ustawia się tego na opór dlatego że są różne płytki o różnej rezystancji , ale całość i tak zasilana jest jednakowym napięciem (około 5V),ustawia się na napięcie na slizgaczu, nie rozumiesz jeszcze tego?
Pomierzyłem napięcia jakie dochodzą do potencjometru przepustnicy z tego co wyczytałem z 2 źródeł na 1 i 3 pinie powinno być 5V a u mnie 0V za to między 1i2 lub 2i3 mam 5V wychodzi na to że elektryk zrobił fuszerkę czy to coś jeszcze innego?
Zmierz też napięcia na ścieżkach potencjometru pedału gazu. Ścieżka 1 i ścieżka 2. Tak samo ścieżki potencjometru przepustnicy. Zazwyczaj jest tak, że ścieżka 2 jest połową napięcia ścieżki 1. I tak- na pierwszej masz 2V to na 2 masz mieć 1V.
czas wtrysku , temperature , cisnienie w kolektorze , potencjometr przepustnicy , napięcie zasilania , napięcie na czujniki , zapłon ...... Michu uwierz że naprawdę sprawdziłem wszystkie logiczne dla tych objawów parametry , teraz chyba zostało mi posprawdzać rzeczy które z logiką nie mają nic wspólnego .....
bez zdiagnozowania testerem ciężko powiedzieć co powoduje świecenie lampki ,przy bogatej mieszance może byc map sensor lub jego weżyk.Odpal go na benzynie podłącz miernik pod sondę i zciskaj przewód doprowadzający paliwo szczypcami ,napiecie sondy powinno spadac do 0,1V.Jeśli spada to sonda ok.Za wysokie cisnienie paliwa?? Powinno byc ok 1 bar.Oporność...
Przecież obroty silnika zależą od tego jak bardzo wciśnie się pedał gazu (otworzy się przepustnicę). ECU silnika sprawdza napięcie na potencjometrze czujnika przepustnicy (określa w jakim stopniu jest otwarta przepustnica) sprawdza też odczyt z czujnika prędkości obrotowej silnika. Pytanie brzmi: jak te dwie wartości są ze sobą związać, żeby ECU nie...
Potencjometr przepustnicy poproszę o napięcie sygnału po włączeniu zapłonu,czujnik temp. cieczy nap.na zimnym silniku.Podaj te wartości potem powiem co dalej.
Sprawdz potencjometr przepustnicy.
Jaki system wtryskowy? Zasadniczo ( w Weber-Marelli) jest to potencjometr zasilany napięciem 5V.
pomiar miernikiem na włączonym zapłonie ma mieć wartość ok 0,7 V , zobacz przy otwarciu i zamknięciu przepustnicy napięcie powinno płynnie wzrastać do 4..5 V i tak sprawdzisz potencjometr przepustnicy
A w tym silniku jest potencjometr czy styk wolnych obrotów. Z tego co wiem to potencjometr.
Przestańcie wypisywać głupoty. Wpierw wskazanie tps - czy widać w ogóle położenie spoczynkowe przepustnicy. Ewentualnie napięcie na slizgaczu potencjometru.
Objawy: Auto odpala bez problemu, niezależnie od temperatury. Podczas jazdy przy niewielkich uchyleniach przepustnicy zachowuje się w miarę poprawnie, chociaż odczuwa się zwłokę w reakcji pedał gazu. Po mocniejszym przyciśnięciu, powyżej około 30%, wchodzi w tryb awaryjny i od razu pojawiają się błędy: P0121, P1590. Usterka ma charakter regularny. Sprawdzone:...
4 elementy do sprawdzenia Sonda lambda sprawdz czy pomiędzy masa a czarnym przewodem sondy zmienia sie napięcie na rozgrzanym silniku Potencjometr przepustnicy, sprawdz czy rezystancja zmienia sie płynnie bez skoków Czujnik temp silnika na zimnym powinien miec nie pamiętam dokładnie ale 2kohmy albo 22 kohmy Regulator cisnienia paliwa na listwie, jezeli...
A jakie te kody? Błędy, które mi pokazuje to: 22 - Potencjometr przepustnicy - napięcie za niskie, 34 - Czujnik ciśnieniowy Rura ssąca - napięcie za niskie, 47 - Zawór AGR – autotest pozycji grzybka zaworu dla pełnego zamknięcia i otwarcia, 61 - Zawór odpowietrzania zbiornika - napięcie za niskie, 71 - Czujnik temperatury zasysanego powietrza...
Ford Mondeo '97 ZETEC-E 1,6 ECC-V (benzyna) Mam problem z wysokimi obrotami biegu jałowego >=2000obr/min zarówno na gorącym jak i zimnym silniku Sprawdziłem niemal wszystko, tzn: -przepływomierz (po odłaczeniu silnik chodzi nierówno z tendencją do gaśnięcia - założyłem inny, bez róznicy w działaniu silnika) -szczelność układu powietrznego (po zatkaniu...
gaz też wyreguluje ale raczej nie powinien być mocno przestawiony. Sprawdziłem kody błędów i mam: 19Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał 32Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie 25Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie 22Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie 85 ? -nie wiem co to jest.
Powiem prawdę że dziwy.Za wysokie obroty biegu jałowego-zapłon ustawia się na 30 st przed ZZ,zawór regulacyjny przyjmuje 45 krok. Podczas odczytu Techem parametry w normie(MAP,ECT),ale osobliwością jest to że napięcie na potencjometrze 0,6V sterownik rozpoznaje jako 20% utwarcia przepustnicy,zaś napięcie 3,18V już dla niego jest 100%-owym otwarciem,co...
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
TPS - Throttle Position Sensor (czujnik położenia przepustnicy /potencjometr przepustnicy/) ale nie wiem czy w tym wtrysku on występuje. Nastawnik powinien ustawić przepustnicę w pozycji zależnej od temperatury silnika i o ile ta się nie zmienia, nie ma powodu jej ruszać, zwłaszcza że silnika się nie uruchamia. Napięcie ładowania powinno być takie jak...
Załóż zamiast silnika przepustnicy żarówke 21W i zobacz czy będzie sterowana, czy czasem silnik nie ma nadmiernego poboru prądu. Nic nie ma. Żarówka nie świeci. Dodano po 10 MASA w zespole zmotoryzowanej przepustnicy! Zobacz na zwrotne z niej (potencjometry). Twój post nr. 4.! Sprawdzałem "drożość" kabli pomiędzy sterownikiem a przepustnicą, sprawdzałem...
Nie, 0,6V. Poniżej wartości 0,4V sterownik rejestruje błąd "potencjometr przepustnicy-napięcie niskie". Powyżej 0,8V sterownik nie realizuje funkcji cut-off, i nie uruchamia procedury regulacji biegu jałowego. No i wzrasta poziom CO na wolnych obrotach. Proszę popatrzec na zdjęcie, wartośc 4 od góry: http://obrazki.elektroda.net/36_12126092...
Podaj model silnika. Opisz dokładniej jak się silnik zachowuje przed zgaśnięciem, próbuje sam wyrównać obroty, czy po prostu schodzi z obrotami gładko do zera jakbyś wyłączył zapłon? Na początek sprawdź napięcie na niebieskim przewodzie od potencjometru przy przepustnicy. Powinno być przy zamkniętej ok 0,7V lub niżej i płynnie rosnąć podczas otwierania...
Nawet jak znajdziesz to nie czytaj. Sprawdź czy coś nie wygiąłeś w przepustnicy, czy zamyka się do samego końca. Napięcie na potencjometrze ma być 0,5V przy zamkniętej. Jak to wszystko będzie w porządku to zrobiłeś gdzieś niezłą dziurę w dolocie.
Czujnik spalania stukowego wcale nie musi być uszkodzony, być może coś się obluzowało w osprzęcie silnika, dzwoni i dlatego sterownik rejestruje błąd. Potencjometr przepustnicy trzeba sprawdzić woltomierzem, czy napięcie zmienia się płynnie w całym zakresie ruchu przepustnicy, jak się wytarł i "trzeszczy", to niestety tylko wymiana
Witam Prośba o pomoc do zaawansowanych fachowców od elektroniki samochodowej. Mam problem z przepustnica powietrza, brak przebiegu PWM i napięcia na serwomotor klapki przepustnicy. Potencjometry obie ścieżki są dobre, zmierzone na stole, jak i w Lexii, serwomotor sprawny, testowany zewnętrznie. Kable, wtyczki i piny ok. Sygnał nie wychodzi ze sterownika....
Motronic wiem że jesteś moderatorem elektroniki samochodowej ale odpowiadasz bardzo zagadkowo. Też myślę że wina nie leży po stronie silniczka krokowego. Mierzyłem też opory i napięcie na potencjometrze przepustnicy według schematów opisanych niżej. Wyniki ( w nawiasach moje odczyty): Kontrola oporności czujnika - Rys.13Dane techniczne Styki czujnika...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Zrobilem pomiary napięć i rezystancji potencjometru przepustnicy wypadly wzorowo.Co do sondy mechanik twierdzi że wykres wygląda na sygnal ze sterownika lpg (stag 300 sekwencja) tylko czemu?Panowie czekam na jakieś sugestie,czy może to być brak masy na sondzie?
Funkcje przepływki przejmuje TPS (potencjometr) tak jak pisałem u mnie napięcie na czujniku przepustnicy jest stabilne 4.5V dopóki nie odpalę auta i wtedy wskazuje 0V lub pływa. Aktualnie mam zamienną kompletną przepustnicę i będę ją podmieniał. Napisze czy to poskutkowało.
Mierzysz pomiędzy masą a wyjściem potencjometru. Napięcie musi się zmieniać płynnie ( bez skoków)podczas otwierania przepustnicy.
Miernik a najlepiej oscyloskop podłączasz pod pedał gazu, wciskasz go powoli i patrzysz czy napięcie się zmienia czy są skoki napięcia. Jeżeli ładnie się zmienia to jest ok, jak są skoki napięcia to uszkodzony. Można też w programie obserwować w parametrach odczyt z pedału gazu.
najlepiej podłączyć oscyloskop pod potencjometry przepustnicy i zobaczyć czy w każdym położeniu suma napięć z dwóch potencjometrów wynosi 5V. Jak więcej to znaczy, że zużyta.
Silniczek krokowy, jak sama nazwa wskazuje, jest silniczkiem skokowym - zasilanym impulsowo, 4 cewki, których końce są podpięte do 5V w stosunku do masy, a dwa następne kluczowane w miarę potrzeby masą. Więc teraz kwestia - czy napięcie 5V było mierzone w stosunku do masy, czy pomiędzy wyprowadzeniami wiązki? Mu8ltimetr, a szczególnie cyfrowy to średnio...
Jest też pomiar rezystancji chyba, czy się mylę. Napięcia jak się chce też można zmierzyć , kiedy się wypnie konektor napędu przepustnicy .Prawda? Podstaw potencjometr zamiast przepustnicy , wiesz czy potencjometr czy układ pomiarowy Ale dobrze ci wróży, włączyłeś myslenie.
Proponuje sprawdzić ten potencjometr i przemierzyć go, u mnie jak miałem zdjęty potencjometr z przepustnicy i jak kręciłem tylko nim(przepustnicy nieruszając) to auto mi gasło i wywalalo bląd 21 i 22
a może moduł wysokiego napięcia?? u mnie wysiadł jeden z dwóch i objawy miał jak wyżej
Auto podłaczone pod komputer brak błędów.Sprawdziłem świece ,przewody wysokiego napięcia,czujnik wału(podmieniłem nowy).potencjometr przepustnicy(0.75V-4,5V),sonde lambda(100mv-900mv) no i filtr paliwa(wymieniony).Objaw jest taki iż po dodaniu gazu raptownie silnik się dusi po chwili wchodzi na obroty,jeżeli powoli dodaje gazu raczej tego nie robi.Co...
Dzisiaj rozkręciłem kopułkę wyczyściłem. Nic nie dało. Kable nie świecą jeszcze :) Postanowiłem zrobić diagnozę, kody błędu to: 21, 23, 33 21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) - wysokie napięcie 23 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego (Bosch Motronic, Simtec) 33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - za wysokie...
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy. Bzdura. Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę? Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Potencjometr przepustnicy do wymiany najprawdopodobniej. Pomiar rezystancji to średni pomysł, lepiej mierz napięcie na pinie sygnałowym - w podobnych układach napięcie biegu jałowego to okolice 0,5-0,8V, powinno płynnie rosnąć w miarę otwierania przepustnicy.
Auto nie ma OBD (1998r). Włączam tryb testowy zworką w złączu diagnostycznym który sprawia że check silnika miga zgodnie z napięciem sondy lambda. Więc jadąc powyżej 3000-3500 obrotów albo na gazie do połowy lampka ładnie miga, co oznacza, że regulacja działa. Nagłe dodanie gazu przeważnie od razu powoduje zapalenie lampki (idzie na bogato na stałej...
Tam są 2 potencjometry, więc lepiej badać napięcie. Ale zorganizuj sobie drugą taką przepustnicę do porównania i wtedy pomierz. Nie we wszystkich kombinacjach pinów będzie się zmieniać napięcie. Weź schemat i wywnioskujesz gdzie się zmienia oporność przy wychyleniu przepustnicy.
Przepraszam za błąd już poprawiam otóż Silnik 2.5 Turbo Benzyna +LPG Kable z potencjometru sprawdzone napięcia także są na tych dwóch z przepustnicy masa jest też Błąd dotyczy zwarcia do masy bądź przerwy w obwodzie dokładnie według komputera
Kod błędu to p02e4 oraz p02ec Po sprawdzeniu parametrów przepustnica jest cały czas zablokowana w pozycji 0% a względne położenie 97%. Sprawdzałem na innym fordzie z takim samym silnikiem to parametry są odwrotne, pozycja przepustnicy 88%, a względna 0%. Wychodzi na to że komputer czyta potencjometr przepustnicy z 3,4 i 5 pinu. W międzyczasie ogarnąłem...
W mojej przepustnicy nie ma silnika krokowego i TPS na zewnątrz. Klapa przepustnicy jest wysterowana silnikiem zabudowanym w korpusie przepustnicy. W przepustnicy są też dwa potencjometry i stycznik "biegu jałowego". Po podaniu regulowanego napięcia na silnik, przepustnica otwiera się i zamyka płynnie bez jakichkolwiek zacięć. Nie ma luzu na osi i jest...
Nie powinno być żadnych skoków napięcia .Musisz mieć wytartą ścieżkę w tych miejscach. W tym modelu tps nierozbieralny , tylko wymiana.
potencjometr przepustnicy potencjometr przepustnicy bosch potencjometr przepustnicy escort
bloody sterowniki oleju skrzyni biegów sharan triaki zamienniki
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Aprilia Scarabeo - Silnik przerywa i nie wkręca się na obroty Prąd wyjściowy bramki DM7400: szczegóły i zastosowania