Wprawdzie nie korzystałem z takiego prostownika, ale człowiek który je budował tłumaczył nabywcom, że należy go włączać w czasie rozruchu silnika. Wówczas napięcie w instalacji samochodu nie przekroczy 15V.
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Jeśli znasz się na elektronice to zrozumiesz dlaczego nie podłacz sie radia samochodowego pod prostownik? Nie chodzi tutaj o wielkość napięcia. Zachęcam do nauki.
Kolego „noe1” to jest logiczne , bo pozwala uruchomić silnik gdy akurat akumulator odmówi posłuszeństwa. Jedyny problem to nadmierne napięcie transformatora w spawarce , dlatego pisałem o kłopotliwym sterowaniu. Lepiej użyć transformatora na jakieś bardziej sensowne napięcie.
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Dokładnie, może to wynika z pojemności około 50 Ah. Próbowałem na tym ustawić bo nie chciało mi sie mojego z samochodu wyciągać
Witam. A słyszałeś o regulatorze napięcia w samochodzie ? Własnie on odłancza napięcie do akumulatora jeżeli wzrośnie ponad 16V Ale głupoty napisałeś.
A co to za pojazd? Bo normalnego samochodu nie da się odpalić z akumulatorem rozładowanym do 2V. Trzeba użyć np. kabli rozruchowych albo prostownika z taką funkcją. A wtedy napięcie w instalacji wzrośnie do okolic tych 12V więc będzie możliwość wzbudzenia alternatora.
"Rozruch" w warunkach kiepskiego (lub o "zanikającej" pojemności) akumulatora, może bardzo szybko uszkodzić elektronikę w Twoim samochodzie! Bezpieczny jest tylko taki prostownik, który zapewni napiecie na instalacji samochodowej NIE WIĘKSZE, niż 14,5V - również w warunkach, gdy żaden odbiornik prądu nie jest włączony (w tym również autoalarm i immobilizer),...
Nic trudnego, ja takie coś spreparowałem w oparciu o LM741 pod nazwą układ kontroli napięcia. Układ ten zastosowałem w prostownikach do ładowania akumulatorów, ale również układ ten, od paru lat, pilnuje procesu ładowania akumulatorów w samochodzie z paneli PV. Układ przerywa proces ładowania, gdy napięcie na ładowanym akumulatorze przekroczy górny...
Odświeżam temat! Jakie trafo kupić do prostownika? jakie napięcie? jakie natężenie? Trzeba wziąć pod uwagę to, że akumulatory mają pracować bez samochodu na radiu samochodowym, więc napięcie po odłączeniu prostownika musi być ponad 14v (normalnie w samochodzie jest 14,4 o ile dobrze przeczytałem)
https://www.youtube.com/watch?v=uwY8YvRS... Proszę bardzo.Tylko tutaj napędy są rozdzielne. Zapewne musiałyby być jakieś kondensatory do wygładzania tętnień. Alternator to jest trójfazowa prądnica prądu przemiennego. Potem jest prostownik trójfazowy który to zamienia to na prąd stały tętniący. W samochodzie napięcie wyrównuje akumulator. Trójfazowy...
Ja dzisiaj rano ładowałem takim samym prostownikiem akumulator w samochodzie :D
Słuchaj już widzę że źle mierzysz. Mierzysz napięcie bezpośrednio z trafo więc tam masz prąd zmienny a nie stały. Przełącz miernik na prąd zmienny i będziesz miał poprawny pomiar. Potem mierzysz napięcie za prostownikiem (4 diody widoczne na zdjęciu) i masz wartość napięcia stałego.
"Ubiłeś" radio w samochodzie a na prostowniku pewnie dobiłeś. Prostownik z natury rzeczy to nie zasilacz i ma napięcie większe niż dopuszczalne przewidywane w instalacji samochodowej. pozdrawiam
Samochody z systemem start-stop mają wyższe napięcie ładowania niż 14,4V
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Robić sens z bezsensownych rzeczy. Idź do samochodu sprawdzić napięcie żeby w razie czego podłączyć go pod prostownik. To może sobie wyrób odruch że raz w tygodniu pójdziesz do tego samochodu i podłączasz go pod prostownik na te parę godzin zamiast sprawdzać czy jeszcze jest naładowany czy nie i podejmować decyzje, po prostu i nie kombinować z woltomierzem.
Akumulator na prostowniku, napięcie prawie 14 V. W samochodzie nawet nie działają lampki na suficie, zachowuje się tak jakby nie miał akumulatora. Spróbuję go dziś zładować. Takiej usterki jeszcze nie widziałem. Dodano po 2 No, sztuka zrobiona. Jak ktoś chce zabawić się w "co było" to zapraszam. Samochód od nowości, bez przykrych historii, przebieg...
Wystarczy podać napięcie poprzez Graetza. Oczywiście na odpowiednie napięcie pracy, żeby kolega nie wymienił na taki z prostownika do samochodu. Na styczniki Moellera nie narzekam, często używają ich w automatyce. Teraz to chyba EATON. Ostatnio podłączałem taki stycznik na 24 DC, cisza. Słychać tylko jak się załącza i wyłącza. Podłączałem także styczniki...
Jeszcze raz się wtrącę - 14,5V to napięcie ładowania w samochodzie, prostownikiem musi być ładowanie powyżej 14,5V aby nie przekroczyć 16,5V. Pozdrawiam
Aku jest cały czas w samochodzie
Czym podczas wymiany akumulatora w samochodzie podtrzymać napięcie w instalacji ? Czy można do tego wykorzystać prostownik do ładowania akumulatorów ? Czyli tak: stary akumulator jest podłączony do instalacji, podpinam zaciski prostownika do końcówek przewodów przy klemach, odłączam przewody od klem, wyjmuję stary akumulator, teraz napięcie jest podawane...
Warunek jest że elektronikę musi mieć, bo jak ma starego diesla z lat 80 gdzie jest mechaniczna pompa wtryskowa i nic więcej to nic mu się nie stanie. Natomiast auto z elektroniką najczęściej uszkadzają się właśnie podczas kręcenie słychać wyraźnie że słabnie już akumulator coraz wolniej kręci a za to z rozruchu jest podawane nie do końca wyprostowane...
Jutro rozkrece to na elementy pierwsze i porobie dokładniejsze zdjęcia. Jestem amatorem który chciałby skonstruować z tego urządzenie do ładowania akumulatora w samochodzie.
Większość automatycznych prostowników może mieć problem, gdy napięcie 12V aku spadnie poniżej 9V. Odłącz go od samochodu i podłącz nawet zwykły zasilacz antenowy do TV naziemnej - powinien po jakimś czasie (znośnym, dopiero przy ok 10V wzrost napięcia staje się powolny i trzeba podłączyć normalne ładowanie) podnieść się na tyle, żeby automatyczny prostownik...
!4,5V to napięcie ładowania w samochodzie. Ładowanie akumulatora prostownikiem musi dochodzić do 16,5V i prostowniki są do tego przygotowane fachowo. Pozdrawiam.
Witam. Posiadam stary prostownik transformatorowy wykonany na początku lat 80-tych przez elektryka w jego warsztacie. Jest to proste urządzenie nie posiadające żadnego wskaźnika ani nawet włącznika. Uruchamia się poprzez podłączenie do gniazdka. Po podłączeniu go do akumulatora i podpięciu miernika pokazuje napięcie 15,6 V. Po ok. 4 minutach miernik...
Do każdego akumulatora powinna być instrukcja ładowania. Z wiekiem parametry ładowania ulegają zmianie. Miałem akumulator który najlepiej ładować 1/10C do osiągnięcia napięcia około 16V i wyłączyć bo zaczyna ostro gazować. Wtedy podobno jest w pełni naładowany. W samochodzie masz tylko bezpieczne dla ogniw 14V Tylko trzeba mieć prostownik spełniający...
Kolo 14 volt ma prostownik
po kilku godzinach prostownik zakończył pracę, w końcowym momencie napięcie wynosiło około 14,3V. Oczywiście że nie doładował. Napięcie 14,2 - 14,4 to takie bezpieczne napięcie w instalacji samochodu. Akumulator nie jest co prawda naładowany na 100% ale też nie jest zbyt mocno rozładowany i co najważniejsze przy takim napięciu nie gazuje. Zdjęcie z...
Po dwa szeregowo i do instalacji samochodu lub ładowarki akumulatorów samochodowych tzw prostownika. Przetwornica oniżająca dowolna o regulowanym napięciu i prądzie. Napięcie 7.2V jeśli akumulatory używane są cyklicznie. 6.9V jeśli mają czekać na swój dzień (mają być gotowe do użycia). Prąd ładowania można ograniczyć do wartości dopuszczalnej przez...
W nie wszystkich samochodach możesz zrealizować podtrzymanie napięcia mini ładowarką przez gniazdo zapalniczki. W wielu modelach samochodów napięcie na gnieździe zapalniczki występuje dopiero po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon.
Ja pisałem o starym samochodzie - Renault Megane 1 z 1998r i nawet w takim samochodzie prostownik może narobić szkód, a co dopiero w nowym gdzie nie tylko duże napięcie może go uceglić ale także brak tego napięcia (dziwne ale prawdziwe).
Witam. Takie pytanie, czasami potrzebuję użyć dodatkowego zasilania podczas ładowania akumulatora np. przy programowaniu lub flashowaniu elektronicznych modułów, lub nawet wymianie klocków przy EPB. Czy istnieje możliwość przerobienia prostownika elektronicznego na urządzenie, które będzie stale dostarczać napięcie około 13,5 V do akumulatora samochodu?...
dzień dobry mam nietypowe pytanie ponieważ mam problem z zadaniem domowym a dokładnie Jaki prostownik dobierzesz do ładowania samochodu hybrydowego np. toyoty Prius, w której występuje silnik elektryczny o mocy 53 kW. Napięcie 600 V prąd ok. I =88A ( przed odpowiedzią dobrze się zastanów)
Witam, nie piszesz jaki to prostownik ale kondensatory elektrolityczne w układach elektronicznych samochodu mogą się naładować do napięcia szczytowego prostownika a to może wynieść nawet 20V i więcej.
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
Dzień dobry, czy kiedy podłączę prostownik pod akumulator, którego nie wypnę z samochodu to czy napięcie nie podskoczy do 18V? Prostownik daje na wyjściu 14,6V a kiedy podepnie się kondensator bo bez problemu skacze do 18V. A w samochodzie elektroniki jest pełno. Powodem podłączenia ma być już leciwy akumulator a po prostu mam możliwość sobie ładować...
Prostownik będzie ładował te akumulaory do takiego czasu aż osiągną one swoją właściwą pojemność a napięcie na akumulatorach podniesie się do takiego momentu że osiągnie poziom około 15V i prostownik automatycznie odłączy dalsze ich ładowanie.Nie ma obawy o uszkodzenie prostownika.
Napięcie jest cały czas, a bezpiecznik to 15A. Ale nie polecam długotrwale więcej niż 5A, zastosuj prostownik z automatyką ładowania, samochody nie lubią wzrostu napięcia w instalacji powyżej 16V.
Prosta sprawa, transformator ma wyższe napięcie znamionowe, i jak akumulator się naładuje (niski prąd), to napięcie dochodzi do tego znamionowego. Po co wyższe napięcie? po to, aby podczas ładowania (duży prąd), napięcie nie spadało poniżej wartości napięcia ładowania. W samochodzie masz 14.4V, gdy alternator pracuje.
Praktycznie każdy prostownik/ładowarka będzie dobry który sam wznawia ładowanie po zaniku napięcia w sieci. Osobiście od kilku lat używam ładowarki SENA z biedronki za 49 zł obsługuje 3 samochody 2 ciągniki i kombajn i dwa dodatkowe akumulatory. Dobre opinie ma ładowarka CTEK MSX 5.0 ma więcej programów prąd ładowania 5 A, i chyba 5 lat gwarancji.
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Jeszcze pytanie. Po co jeździsz do ASO mając taką wiedzę? Musiałem bo doszło do typowej awarii w Lagunie II , czyli obrócenia panewki i zatarcia silnika. Panowie serwisanci źle podpięli klemy z prostownika , za mocno podkręcili napięcie na prostowniku ( bo rozrusznik prawie nie kręcił ) i kiedy komputer samochodu wyłączył rozruch napięcie "wystrzeliło"...
Nie możesz ponieważ reakcja chemiczna przebiegająca pod wpływem prądu ładowania się nie zakończyła pomimo osiągnięcia napięcia 15V. Jeżeli akumulator ma być naładowany do końca powinno przeprowadzić się ładowanie małym prądem do uzyskania właściwej gęstości elektrolitu - objawia to się intensywnym gazowaniem elektrolitu, oczywiście przy akumulatorze...
Część. Moja córka ma mały samochód na akumulator.Niestety te dwa Aku po 6v nie nadaja się do użytku auto przejechało tylko kilkanaście metrów. Nowe Aku już zamówione niestety będą po niedzieli. Córka strasznie chcę jeździć dzisiaj. Czy mogę podłączyć prostowniki zamiast tych dwuch akumulatorów? Niestety nie ma on regulacji nie wiem jakim prądem ładuje,...
Niech się autor określi czy chciał mierzyć akumulator w samochodzie i prąd ładowania alternatora czy może podczas ładowania zwykłym prostownikiem.
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
Jaki schemat proponujesz? A co z rozruchem, do rozruchu samochodu go nie używałem gdyż zauważyłem podczas rozruchu ciągnika rolniczego że napięcie czasem skacze do 17V a takie napięcie może uszkodzić elektronikę w samochodach. Czy układ który zaproponujesz też się sprawdzi przy rozruchu? Czekam na propozycję i uwagi. Pozdrawiam
To samo się dzieje jesli podczas ładowania np otworze drzwi i zapali się lampka, bądź włącze zapłon. Prostownik posiada funkcję umożliwiającą ładowanie w samochodzie bez odłączenia akumulatora od auta?
1 akumulator 55Ah kupiony w 2004 roku wytrzymał 5 lat. Ładowanie w samochodzie 13,8V doładowywany co tydzień prostownikiem bez ograniczenia napięcia. 2 akumulator 50Ah kupiony w 2009 miałem go 10 lat. Ładowanie w samochodzie 13,8V doładowywany co tydzień prostownikiem do 14,7V przy prądzie 1A. Poszedł z samochodem akumulator nadal był w dobrym stanie....
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Wiem że tematów były miliony szukam prostego jak budowa cepa schematu prostownika. Mam 3 transformatory z UPSa dające napięcie 15V chciałbym wykorzystać jeden do budowy prostownika.
Prostownik jest sprawny. Powinno się ładować do napięcia 2,7V/ogniwo co daje 6*2,7=16,2V. Po naładowaniu prostownik powinien być odłączony. Napięcie 14,4V w samochodzie wynika z tego, że w pełni naładowany akumulator nie jest odłączany od źródła ładowania i napięcie wyższe niż 14,4V długotrwale przyłożone do naładowanego akumulatora powoduje wypłukiwanie...
pomogę ci jak masz prostownik do samochodu lub motoru to podłącz do niego ponieważ prostownik zmienia cały czas swoje napięcie ja też tak robiłem
Jeszcze jedna sprawa. Jak mnie pamięć nie myli, nie można ładować akumulatora napięciem większym niż 15V jak jest podłączony w samochodzie, bo można elektronikę w aucie uszkodzić. Akumulator należy odłączyć od samochodu przy klasycznym prostowniku lub stosować prostowniki, które mają napięcie nie wyższe niż 15 V. W moim nissanie jak sprawdziłem 16...
Kolego, Konop857! Kardynalnym błędem twojej teorii jest myśl, że najważniejszy parametr przy ładowaniu akumulatorów - znaczenie prądu. Najważniejszy parametr - maksymalne napięcie ładowania . Tak dla współczesnych nie obsługiwanych samochodowych akumulatorów to napięcie nie musi przekraczać 14.2V. W większości współczesnych fachowych prostowników przewidziano...
zasilanie obrotomierza musi być z prądniczki dc nigdzie nie znajdziesz w samochodzie przemiennego napięcia sprzed prostownika(19v 50hz) podłącz go pod zasilacz regulowany dc i wtedy sie przekonasz
trafo jest ze statku oswietlenie awaryjne w porcie ma to być prostownik do samochodu nie ma szans odwinąć drutu bo trafo jest wodoszczelne
Fa forum czytam, ze do aku 50Ah potrzebny prostownik min. 5A Prawda. w ofertach prostownik 4A pisze, że można stosować do aku do 120Ah. Można, ale czas ładowania wydłuży się trzykrotnie, zamiast naładować akumulator w 10 godzin będziesz go ładował 30. Ot i cała różnica, tak z grubsza. Jeżeli chodzi o prostownik to możesz go zasilać przedłużką z cienkimi...
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Na mierniku prądu na jakie napięcie włączyć ? - np 60? Jak na miernik prądu podłączysz akumulator - to ......druciki ci popali . Akumulator powinien być mierzony po porządnym naładowaniu prostownikiem , lub po dluzszej jezdzie samochodem ( ok 5 godzinnej ).
eśli podepnę do samochodu osobowego to mogę mieć pewność ze nic z elektroniką się nie stanie? Jeśli napięcie na przewodach z prostownika rozruchowego,a tym samym na samochodzie(ciągniku) nie przekroczy napięcia spotykanego normalnie w instalacji pojazdu ,to nic nie powinno się stać. teść kiedyś go użył i spalił boczniak amperomierza. czym to mogło...
Witam Mam problem ze zlokalizowaniem usterki w samochodzie, mianowicie Usterka objawiała się tym, że co jakiś czas, podczas jazdy włączał się alarm i świeciła kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie spadało / zainstalowany miernik napięcia/ by za chwilę ponownie wrócić do normy. i tak sytuacja się powtarzała. Postanowiłem zregenerować alt. wymieniłem...
Polecam coś w tym rodzaju: [url=https://www.amazon.de/Batterie-Auto... Używam właśnie takiego, służy do podtrzymywania napięcia w stojącym samochodzie. Zmiana: dałem dłuższy przewód i podłączam przez...
Włączanie dodatkowych odbiorników i krótkie zwiększanie obrotów nie powodowało wzrostu, ani spadku napięcia. Tyle, że akumulator był właśnie odłączony od prostownika. Na 90% steruje ECU Pewnie tak, bo nie mogę znaleźć regulatora napięcia do tego samochodu - nie istnieje. Napięcie reguluje np. tranzystor wbudowany w alternatorze.
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
Taki układ z dwiema diodami daje z tym samym kondensatorem (albo statecznikiem) 2x mniejszy prąd, niż układ z mostkiem - ale te ruskie latarki wymyślono w czasach, gdy diody były droższe od kondensatorów, dziś dobry kondensator kosztuje więcej, niż kilkanaście diod - a Chińczycy potrafią kombinować, żeby zrobić tanim kosztem i więcej zarobić. Statecznik...
Dawniej to już było w tzw. PRL u kiedy rządziły ruskie prostowniki tyrystorowe które osiągały nawet 16V. Co mają ruskie prostowniki do współczesnego alternatora sterowanego z komputera samochodu??? Te 16 V to było zmierzone przez ciebie napięcie prostownika czy końcowe napięcie ładowania aku.? Teraz przy zaawansowanej technice samochodowej zalecane...
Faktycznie to 14,7 może jakoś zaszkodzić przy podłączonych klemach? Może producent podaje maks napięcie a faktycznie będzie trochę niższe. Wielokrotnie ładowałem akumulatory bez ich odłączania i wyjmowania. Zamykałem tylko wszystkie drzwi, by oświetlenie kabiny zgasło, a nawet kostka brukową dociskałem czujnik otwarcia klapy i wtedy elektronika w samochodzie...
Bez obciążenia większość prostowników ma właśnie 16-17V... , napięcie spada pod obciążeniem, a żeby na rozładowanym akumulatorze pojawiło się raptem 17V musiał byś w niego przywalić 50A jak nie lepiej, więc to mało wykonalne standardowym sprzętem. Na sprawnym i wyładowanym akumulatorze napięcie rośnie względnie powoli. W samochodzie 14,4V jest zaraz...
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
W stanie jałowym wkrętarce zagrażać będzie napięcie szczytowe. Pod obciążeniem też będą problemy, bo owe napięcie spadnie do niskiej wartości i użytku z wkrętarki nie będzie. Tu jest potrzebne "sztywne" źródło napięcia.
Wtedy trzeba duży radiator i kilka elementów oddających ciepło do radiatora. Może nawet będzie potrzebny wentylator. przy stałym napięciu wyjściowym i różnicy napięć minimum 3V, choć w tym wypadku to pewnie zbyt mało, przy 3A wydzieli się 9W i z tym jeden LM317 już sobie poradzi. Trzeba dobrać napięcie transformatora sieciowego, by napięcie szczytowe...
Mimo wszystko mam wrażenie że nie jest w pełni doładowany , idealnie by było gdyby napięcie nie przekroczyło 15V a prąd spadł do 0,5A . Nie ma ideałów i nie wiem skąd masz takie założenia. Do 0,5A może spaść gdy napięcie będzie w okolicy 16V. po naładowaniu do 15,5V i odczekaniu 24h napięcie na aku już spadło do 10,5V ) . Złomować :( Za chwilę dam...
Osobiście kupiłem MW-SC6B. Ładuje jak Lidlowa do 14,7V i można ładować w samochodzie, ale posiada też manualna opcję Recondition, przy której po naładowaniu podnosi napięcie ładowania do 15,2-15,6V na 2 godziny. Dwa takie cykle przywróciły gęstość w moim mocno wyładowanym akumulatorze do właściwego poziomu. Zanim kupiłem ten prostownik, ładowałem zwykłym...
Jeszcze jutro pójdę sprawdzić pod akumulatorem z samochodu do jakiego napięcia dochodzi na tym prostowniku, a jakie utrzymuje alternator.
Prostownik ma całkiem inny przebieg napięcia niż instalacja w samochodzie, więc nie może on być wyznacznikiem, zwłaszcza, że w 2 samochodach jest to samo.
Witam. Posiadam prostownik Bester. Prawdopodobnie BZA 24/10A, gdyż nie ma tabliczki. Zastanawia mnie czy normalne jest to, że nie obciążony ma napięcie np. 14,2V a gdy podłącze pod akumulator ma napięcie akumulatora przed ładowaniem np. 12.56V. Po paru minutach zauważyłem wzrost do 12,57V to tak jakby coś ładował, ale wydaje mi się, że jest uszkodzony...
Brak dobrego styku, za cienkie kable. Akumulator w samochodzie zasiarczony i brak pojemności. Zwykle przed odpaleniem na kablach trzyma się na uruchomionym silniku kilka dobrych minut aby aku pobudzić. Prostownik automatyczny z Lidla lub biedry warto posiadać aby się poratować lub boostera do rozruchu.
Zanim go rozbierzesz, naładuj akumulator na max prostownikiem, wstaw do samochodu i wtedy pomierz napięcia. Pozdrawiam
Masz na stole czy w samochodzie. Ciągle masz za wysokie napięcie. Używasz prostownika do ładowania? Inna sprawa to myślisz że wszyscy to sprawdzają te pieca bierze kolejny z półki. Piszę za wszystko było sprawdzane jest przeglądane i tak dalej. Jak się przyjrzysz to żadnej śrubki nie zobaczysz która była odkręcaną nie zobaczysz.
ajlepiej by było zastosować zasilacz liniowy A koszt zapewne przekroczy tego wzmacniacza za " a najtańszy jest po 20zł. " Zmień punkt widzenia, co innego do samochodu, a co innego do domu. To da się obejść, jeśli ma prostownik (najlepiej starej daty) to ma już trafo z układem prostownikowym, napięciem w okolicy 13V-14V Doda do tego jakiś kondensator,(...
Fakt. Napięcie ładowania w samochodzie dochodzi tylko do ok 14.5V
Nawet gdyby zrobił zwarcie to od czegoś w samochodach montuje się bezpieczniki. Olej alternatorowi nie zrobi krzywdy ale olej wymieszany z wodą już tak. Chyba pozostaje Ci naładować akumulator prostownikiem i sprawdzić woltomierzem napięcie na akumulatorze przed i po odpaleniu samochodu. Będziesz wtedy wiedzieć więcej.
Chodzi mi o prostownik do akumulatora samochodu osobowego. Nie mam transformatora. Najlepiej zeby nie byl za dorgi w wykonaniu.
A kto powiedział, że prąd będzie zbyt duży, czy prąd maksymalny jest wartością zadaną? Pragnę przypomnieć, że napięcie ładowania akumulatora w przeciętnym samochodzie wynosi powyżej 14V...
Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny Odłącz klemę i wtedy zmierz napięcie na aku. Podłącz prostownik i doładuj akumulator. Podłącz amperomierz i zmierz pobór prądu przez samochód (po zamknięciu zamków i uśpieniu instalacji).
Mam problem z prostownikiem YT-8301. Prostownik ładował normalnie akumulator bez większych problemów, gdy teraz podłączam klemy i wtyczkę do gniazdka, zapala się sama dioda "Power", a powinna zapalac się dioda "power", "charging" oraz menu wyboru napięcia. Nie wiem w czym jest problem, pomóżcie jestem uziemiony bez samochodu. Ps. Może znalazłaby się...
Szyszkownik dlaczego napięcie 28.4 uwazasz za nieodpowiednie ? Bo tak jest, każdy producent Ci to powie. Napięcie konserwujące/pracy buforowej/standby jest zawsze niższe od napięcia ładowania codziennego, w samochodzie, czy awaryjnego prostownikiem. Jest to bezpieczne napięcie gdzie nie ma prawa dochodzić do gazowania i uszkadzania płyt akumulatora....
Pytanie mam jeszcze odnośnie akumulatora, jest rozładowany ma jakieś 12,2 V, po wyciągnięciu z samochodu ładuje go w domu i po jakis 4 godzinach prostownik pokazuje , że akumulator jest naładowany i wyłącza ładowanie. Dla przykładu aku. z drugiego samochodu 74AH, gdy ma napięcie 12,4 V, również go wyciągam i ładuje, ale akumulator ładuje się cała noc....
umiesz czytać ze zrozumieniem To samo pytanie mogę zadać Tobie, bo w tych "wypocinach", jak to miło ująłeś, masz napisane jak działa ładowarka. W skrócie - mówi samochodowi jaka jest obciążalność podłączonej do samochodu instalacji, i z czego ta obciążalność wynika Co więcej jest niejasne?
Załączony na fotografii mostek diodowy jest zrobiony prawdopodobnie na radzieckich diodach 10A więc w mostku możesz teoretycznie z niego pobrać 20A a w praktyce przy stałym obciążeniu 15A Uzwojenie wtórne transformatora przy budowie rozruchu musi być nawijane taśmą miedzianą o odpowiednim przekroju a diody nie mogą być mniejsze niż 100 A minimum a nawet...
Tylko że kiedyś prostownik to kawałek transformatora i diod. Teraz można zrobić zasilacz stabilizowany 14,4V z regulowanym ograniczeniem prądowym tylko że to już trochę roboty. Ja od kilkudziesięciu lat mam taki prostownik (trafo z napięciem na wyjściu 12 VAC bez obciążenia + na początku 1 dioda, a później mostek) i doładowuję nim akumulatory w samochodzie...
Skoro wiesz ile zwojów przypada na dane napięcie to z przekładni znajdziesz ilość zwojów dla danego napięcia, masz na 110V 240zw więc na 1V przypada aok 2,2zw. Skoro trafo ma te 2,5kVA, choć wymiary rdzenia pozwalają założyć ok 900VA to max prąd z uzwojenia wtórnego to będzie I=S/U, czyli jak dasz U=12VAC to I=2500(900)/12=208(75)ACA. Sporo jak na prostownik...
Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
Witam Ale kolega nie pisze czy takie napięcie jest podczas ładowania prostownikiem czy ładowanie w samochodzie może alternator nie ładuje . I nie żelowy tylko zwykły akumulator do diesla z dużym prądem uderzeniowym , znanego producenta nie firma krzaki. Pozdrawiam
schemat prostownika samochodu napięcie stałe prostownika napięcie wyjściowe prostownika
prąd bramki tyrystora staż elektryk pompka zelmer
kuchenka amica 53gg5 43zptgn p0481 boxer
Jak usunąć brumienie w gramofonie Unitra Daniel? Lokalizacja bezpiecznika Webasto w Chrysler Voyager