Jak przeładowuje to tylko regulator jest winowajcą. Oj Oluś Oluś, w Focusie tylko regulator? Bo ja wiem, że nie tylko. Może PCM tak ustawia napięcie, może ugnity szary i niebieski kabel? Dlaczego nie wymieniłeś tylko szczotek w poprzednim, tylko poszedłeś po najdroższej linii ? Widać, że nie masz absolutnie żadnej praktyki w tym temacie. Często już...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
Układ ładowania w fordzie bada temp elektrolitu w aku i jeżeli stwierdzi że aku jest zimny podnosi napięcie ładowania. Po jakimś czasie wraca do poziomu ok. 14 V . to jest norma z tego co wiem .
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
Dziękuję za sugestię i zainteresowanie. Przyjrzę się paskowi (ma może 2000km), napinacz też nowy wszystko oryginał. Akumulator trzyma napięcie nie ma kłopotów z rozruchem silnika. Zmierzę to napięcie na samym alternatorze i dam znać.
z uwagi na fakt że jego żywotność nie przekracza 500km w warunkach jakich jeździ A co to ma do żywotności alternatora?
Skoro świeci Ci się kontrolka od ładowania a alternator ładuje to ja bym nic innego nie obstawiam tylko mostek prostownicy
Witam Mam problem z alternatorem, odebrałem alternator od mechanika,mechanik wymienił w nim diode na mostku i komutator na wirniku, alternator na wolnych obrotach ma ponad 14 a na wysokich obrotach ponad 18 i zaczyna świecić kontrolka od ładowania.Alternator ten założyłem w sobote, dzisiaj go chciałem zdemontować i okazało sie ze akumulator został rozładowany....
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Potrzebuję zmniejszyć napięcie alternatora, max 13,8V. Renault Espace V 1.6dCi oraz/lub Ford Focus 2 MK2 1.6 tdci. Wymieniam ołów na lit, dokładnie LiFePo4. Między baterią akumulatorów jest BMS który pilnuje napięcia na baterii i poszczególnych ogniwach. W razie czego wyłącza ładowanie albo rozładowanie. Renówka po naładowaniu litu i odcięcia ładowania...
Witam. W focusie 2002 1.8 TDCI kolega walczy od dłuższego czasu z niskim ładowaniem akumulatora 12.9 v. Auto było w styczniu u elektryka i wymienił szczotki twierdząc że reszta jest ok. ale nic to nie zmieniło i rozłożył ręce. Z autem jeździł jeszcze do kilku elektryków gdzie wymieniali regulator i podmieniali alternatory bez skutku. Po tym wszystkim...
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Mam problem z napieciem ladowania w samochodzie ford focus 2.0 benzyna, napiecie zmierzone zarowno miernikiem jak i urzadzeniem diagnostycznym przez zlacze OBD wynosi ok.14,5-14,7V w stanie nie obciazonym po wlaczeniu swiatel nie zauwazam zadnego spadku napiecia, w momencie wylaczania swiatel, ogrzewania tylnej szyby napiecie wzrasta do 15,2 V nastepnie...
Główny przewód wyczyszczony. Na odpalonym silniku napięcie między masą na akumulatorze a plusem na złączu alternatora skacze od 5 V do zaledwie 11 V. Przez chwilę się cieszyłem bo mierząc po zdjęciu kapsla pokazywał przez jakiś czas ponad 14 V, ale po czyszczeniu i dokręceniu jest tak jak wyżej, To chyba definitywnie alternator powiedział good bye no...
W moim fordzie nie ma ładowania akumulatora. Sprawdzałem diody główne i wszystkie są w porządku. jest ich 6 sztuk. Myślę że może być uszkodzony regulator napięcia i nie dostaje się napięcie na szczotki alternatora. Jest do niego doprowadzona wtyczka z trzema przewodami które maja oznaczenia U RC AS. Nie wiem czy tu nie brakuje jakich napięć.
W fokusie 1,8 di 2002 kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika natomiast alternator nie ładuje. Nie wiem o co to chodzi czy ktoś miał podobny przypadek? Jak jest podłączona kontrolka w tym układzie. Do alternatora dochodzą trzy cienkie przewody i główny prądowy typ alternatu A115IM90A
witam. mam focusa II combi z 2007r. silnik 1.8tdci. ponad 2 lata przejeździł bez najmniejszych problemów a od listopada dzieją się dziwne rzeczy z alternatorem. mianowicie jak odpalę to po sprawdzeniu ładuje prądem niewiele ponad 12v a powinien 14. dopiero jak go podgazuję to zaczyna normalnie ładować. po 3-4 jazdach na krótkich trasach 2-3km akumulator...
Witam. Jestem od paru dni posiadaczem forda focusa 1,6 16v samochodzik bardzo fajny ale mam problem z ładowaniem. Do tej pory jeździłem oplami i w oplach napięcie ładowanego akumulatora na klemach wynosiło ok. 14,2- 14,4v w moim fordzie jest teraz 14,9- 15v. Z tego co wiem to trochę za dużo ale możliwe że ford tak ma. Proszę o odpowiedź na pytanie:...
Witam, Jak w temacie, Ford Focus kombi silnik 1,8 rok '01. Napiecie zmienia sie w zakresie od 14,8 (bez obciązenia) do 12,2 (z pełnym obciązeniem) i pływie tj. widac migotanie wszystkich zarowek co sa właczone. Mierzone jest prosto na zaciskach alternatora, a wiec nie jest to wina spadkow w instalacji. Zanim wyciągne alternator i go pomierze, to chciałem...
Witam, mam problem z moim Focusem 1.6 16v 2003r., mianowicie bardzo często przepalają mi się żarówki. Szukając przyczyny sprawdziłam napięcie na akumulatorze, oto wyniki: 12,90V na zgaszonym silniku 12,64V na zgaszonym silniku z zapalonymi światłami 15,01 na biegu jałowym, bez obrotów 14,78-15,06 podczas dodawania/odejmowania obrotów Wszystkie pomiary...
Witam Potrzebuję pomocy ford focus 1,8tdci od pewnego momentu napięcie w samochodzie wzrasta do 19v.Po uruchomieniu dziala normalnie przy wzroście obrotów zapala się kontrolka akumulatora i napiecie wzrasta do 19V.Wymieniłem regulator napięcia ,diody w alternatorze są sprawdzone a przy wzroście napięcia wskaźniki wyłączają się nawiew i wycieraczki na...
Witam. Mam mały dylemat z kontrolką ładowania w ford focus. Co jakiś czas zapala się kontrolka ładowania czasami kilka dni kontrolka się nie za świeci. Gdy kontrolka się świeci ładowanie na baterii jest miedzy 13.7-14.1. wymieniłem napinacz ponieważ sprężyna była słaba sprawdzona wtyczka do alternatora jest ok alternator nowy 6miesiecy temu. Gdzie szukać...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Witam. Po regeneracji alternatora w moim Fordzie Focusie nadal świeci się kontrolka Akumulatora na desce rozdzielczej. Nie wiem, co jest tego powodem, gdyż wszystko inne działa normalnie. Silnik odpala na strzał, napięcie ładowania akumulatora to 14V, paski są sprawne. A mimo to dalej cały czas się świeci kontrolka. Jeden mechanik zasugerował, że może...
Witam. Po waszych sugestiach kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72Ah prąd rozruchu 720A i?- jest duuuuużo lepiej, ale to jeszcze nie jest to. Rozrusznik pracuje sprawniej i szybciej, po parogodzinnym postoju odpala, ale gdy postoi np. 24 godziny znów nie-odpala za pierwszym razem. Fachman od elektryki doradził mi, żeby ściągnąć klemy od akumulatora...
Ja rozwiązałem problem z niskim ładowaniem 13.3v do13,5v wstawiając diodę 1N4002 na kablu pomiaru napięcia (oszukałem o 0.4V) ,w ten sposób że wyjąłem bezpiecznik 1A i wstawiłem w układ diodę zwrócić uwagę na biegunowość diody przewodzi w jedną strone.W ten sposób oszukujmy kompa "myśli"ze jest za niskie napięcie i daje sygnał na regulator napięcia...
Witam Odgrzeje trochę temat żeby nie zakładać następnego a mianowicie samochód to Ford Focus ST225 2,5l 2006r W tamtym tyg. dostałem z powrotem alternator wymieniony został mostek prostowniczy i regulator napięcia, po zamatowaniu z powrotem do samochodu po odpaleniu po ok 20 s zapala się kontrolka akumulatora czyli gdzieś coś jest nie tak. Napięcie...
Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada? Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika? W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością...
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post ale postaram sie opisać mój problem w miarę dokładnie :) A więc do rzeczy problem jest w Fordzie focus mk2 2006 rok motor o pojemnosci 1.6 diesel :) pożyczyłem auto mojemu wujkowi który zabrał je do Niemiec bo jego sie rozwaliło ... wymienił alternator ponieważ ten który był zamontowany sie rozwalił nie wiem...
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Dzieki bardzo wszystkim. Zgodnie z waszymi radami auto pojechało na lawecie. Co do akumulatora to tak - jest nowy i właśnie po jego montażu zacząłem sprawdzać napięcie bo świeciła dioda ładowania na desce. Zobaczymy co będzie z innym alternatorem Edit. Alternator założony. Ładuje 14,6V. Niestety kontrolka nadal się pali. Zastanawiam się jaka może być...
Pierwsze pytanie, to o jakim focusie mówimy? Podejrzewam, że mk1 albo mk2 (schematy są do mk1). Do mk2 można dołożyć fabryczny moduł świateł (lub włączyć skandynawskie - nie wszystkie moduły GEM to obsługują) - tutaj jest sporo tematów w sieci o tym. Do mk1 jest jedne człowiek, co montował automatyczne światła i wycieraczki: http://www.focusklubpolska.pl/showthread...
Napięcie na akumulatorze 13 V ładowanie 13,8 V, jak zaczyna migać kontrolka wzrasta do 14,4 V. Dodano po 2 Zdjąłem teraz wtyczkę z alternatora z 3 kablami siwy, niebieski i czerwony i styki są zaśniedziałe - zielone.
Jeżeli w aucie jest stary akumulator to bym go na początek wymienił w ciemno. Skoki napięcia jako takie nie są problemem a raczej efektem - w aucie jest smart charge, które potrafi regulować napięcie w zakresie 13-15V (albo i nawet poza zakres) - zależnie od stanu naładowania akumulatora, jego temperatury, obciążenia innymi układami itp. Odpięcie kabelka...
Test jest na odpalonym silniku? Na wyłączonym przednia szyba się nie załączy Napięcie ładowania jest ok? W przypadku słabego alternatora ogrzewanie przedniej szyby się nie uruchomi (nie jestem pewien tyłu, ale chyba też) Jeżeli napięcia są ok i silnik odpalony to najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić, co widzi GEM (skrzynka w okolicy schowka pasażera...
Jeszcze jedno pytanko. Pomodłączeniu kostki od alternatora przestał działać spryskiwacz, czy to może mieć z tym związek
Udało mi się coś znaleźć, po wyjęciu gniazdka od góry alternatora z trzema kablami zobaczyłem, że do gniazdka dostała się woda, która robiła zwarcie, wyczyściłem wszystko ładnie i jest efekt po zapaleniu silnika napięcie utrzymuje się na poziomie 11,5 i nie skacze jak wcześniej, niestety dalej mam problem, na wysokich obrotach napięcie wzrasta jedynie...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
3-ci pin ma przejście do akumulatora więc powinien być ok Powinien , jest i czy sprawdziłeś to żarówką??????? Sprawdzałem miernikiem wcześniej i ma przejście do plusowej klemy bez oporu. To teraz opis dzisiejszych działań - wczoraj samochód został na noc z odłączoną klemą i wyjętą wtyczką z alternatora. Dzisiaj najpierw odpaliłem auto w takim stanie,...
Focus C-Max 1.6 TDCi 2005. Podczas jazdy cały czas świeci lampka akumulatora, alternator ładuje prąd 13,5 V. Autko jakby słabą ma moc przy rozpędzaniu. Czy może to być wina akumulatora czy alternatora i czy jest możliwe, że słaba moc jest wynikiem niedoładowania akumulatora? Proszę o opinię. Uzupełnij informacje o napięciu ładowania na wolnych obrotach...
Też tak sądzę ponieważ nawet gdy nie ma bezpieczników od świateł to i tak gdy włączę prawy kierunek to i pozycyjne świecą . Napięcie ładowania 14.2 V czyli prawidłowe. Wysyłam zdjęcia pod maską i pokrywy bagażnika. Byłem na komputerze i wykazało przerwę na czujniku temperatury powietrza , tzw na czujniku przy ic. http://obrazki.elektroda.pl/2732470700_1...
mam od 5 lat forda focusa mk3 1.6 tdci rocznik 2011, z funkcją start stop - funkcji tej nie używam wcale - jak tylko wsiadam do auta odruchowo ją wyłączam. akumulator od nowości - 7 lat. :) do tej pory nie miałem, żadnych problemów z elektryką i elektroniką w tym pojeździe. samochód normalnie eksploatowany - średnio nawet do 100 km dziennnie w ostatnią...
Witam, c-max w dieslu 2006r, po odpaleniu auta po kilku-kilkunastu sec. zapala się kontrolka ładowania - ładowanie jest w granicach 13,95V (nawet na światłach) przez cały okres od odpalenia, bezpiecznik od alternatora OK, reszta bezpieczników sprawna. Na czerwonym cienkim (3-pinowe złącze alternatora) kabelku jest napięcie po stacyjce. Przy próbie podłączenia...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Sprawdź czy alternator ładuje i ma napięcie ładowania około 16V , czy w ogóle jest jakiekolwiek ładowanie.P
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Witam! Najprościej będzie podłączyć woltomierz do żarówki reflektora i sprawdzać napięcie w momencie uruchamiania i po uruchomieniu silnika. Może problem jest w alternatorze (napięcie ładowania 14,2V). Pozdrawiam.
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
Pozwolę się podpiąć - ale pacjent to Transit Connect 2014 (wg katalogów alternator Valeo ten sam co w Focus MK3 i Fiesta). Napięcie ładowania 15.3V, czyli za wysokie plus błąd U0120, kontrolka ładowania świeci się (zapala kilkanaście sekund po odpaleniu). Wymieniłem regulator napięcia, spadło poniżej 15 (testowane miernikiem oraz carscannerem), ale...
Po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie ale praktycznie nie ma ładowania akumulatora więc napięcie na pokładzie to niecałe 13V. Po dodaniu gazu alternator podwyższa napięcie do trochę ponad 14V to i żarówki świecą jaśniej. Wszystko jest tak jak powinno być.
Nie masz drgań w trybie awaryjnym elektryki i obrotami nominalnymi + 100 obr/m. Masz drgania w trybie normalny i z normalnymi obrotami jałowymi. Alternator jeśli jest obciążony ładowaniem to i obciąża mechanicznie silnik. Jak instalacja ok to problem z silnikiem - zapłon się kończy, kompresję traci, dziurawy dolot...
Kabel oporowy, ten do cewki w maluchu, tylko żeby się nie zgrzał, to założymy mu żeberka chłodzące jak do serwa kierownicy w focusie, tak od dzisiaj łączymy alternator z akumulatorem ;)
Naładować /podmienić akumulator, uruchomić silnik i sprawdzić napięcie ładowania. Pewnie alternator masz do zrobienia. wyskoczyl blad wspomagania kierownicy Ten błąd związany jest z za niskim napięciem w instalacji auta.
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
Niby nic nie ruszane. A załóżmy taką sytuację. Klema "intelygentna" wysyła info do PCM że prąd jest za duży, albo jakieś inne dane się nie zgadzają, a ten każe altowi nie ładować? Może wypuścić ich z miernikiem napięcia w gnieździe zapalniczki i niecha patrzą? 😅 Albo odłaczyć klemę i jeździć na tym 13.5v by wykluczyć jedno? Coś nisko idzie w default...
alternator DENSO po wymianie mostka prostowniczego ,oraz regulatora na nowe napięcie utrzymuje się na poziomie 13.5 V,lecz kontrolka nie gasnie jaka może być przyczyna,czy trzeba zaprogramować alternator.Proszę o pomoc
Witam wszystkich,dodam coś od siebie,może przydatnego... W mk1 alternator pracuje już pod dyktando fordowskiego bsi-regulator napięcia alternatora wykonuje polecenia sterownika auta,nie jak dotychczas sam reaguje na zmiany obciążenia,obroty,itedeitepe. 14,6v to skrajna dopuszczalna wartość napięcia ładowania. Klemy,kable aku-alt-rozr-masa-to podstawa.Kable...
focus napięcie ładowania napięcie ładowania alternatora mazda napięcie ładowania alternatora faluje
awaria ekspresu philips triak przejscia wyłącznik paliwa wstrząsowy
elektrownia wiatrowa elektrownia wiatrowa
New Holland T7.250 Auto Command – kalibracja skrzyni biegów krok po kroku Najczęściej losowane dziesiątki w Multi Multi