POdaj liczby , prąd jałowy i napięcie ładowania....
Wypadałoby sprawdzić napięcie ładowania.
Sprawdź napięcie ładowania.
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Jesteś pewien, że akumulatory OK? Zwłaszcza mały? Jaka jest wartość napięcia ładowania? V.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Niewlaściwy regulator napięcia będzie prawdopodobnie. Sa dwa typy analog i cyfrowy
Tak ma być. W tym aucie jest "inteligentny" system ładowania akumulatora. Napięcie może być różne w różnych momentach, ale zawsze prawidłowe. Jeśli coś w tym aucie będzie nie tak z ładowaniem to zapali tak dużą kontrolkę od ładowania, że na pewno zauważysz.
ZObacz napięcie ładowania tego w kabinie.
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze. Sprawdź napięcie paska.
Pytanie co trzeba wymienic i jak to zrobic Chłopie najpierw trzeb znaleść co zepsute, a Ty nawet nie pomierzyłeś napięcia.
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Jaka dioda (mam nadzieje ,że nie impulsowa) , sprawna. Był (na pewno jeszcze jest) na tym forum dość rozległy temat dot . "podniesienia napięcia ładowania". Poszukaj.
kolego włacznik świaeł raczej zostaw w spokoju zerknij do alternatora ? ewentualnie masy gdy pojawia się problem z innymi odbiornikami co z radiem czy też przygasa po odpaleniu auta jeżeli tu jest ok zostaje takie coś do kontrolek po włączeniu świateł i zapłonu musi pojawić się napięcie pinu nie wiem gdy tak jest masz z pewnścią uszkodzony tzw. ściemiacz...
Zmierz napięcie ładowania, to się dowiesz.
Regulator napięcia mógł uszkodzić bezpiecznik. Sprawdź napięcia.
Elektromagnes zasilany jest napięciem D+ z alternatora - czyli blokuje wtedy. Gdy pojawi się ładowanie.
Kilka razy się mi zdarzyło, że rozleciało się małe łożysko alternatora (to od strony pierścieni). Pierścień wirnika dostaje zwarcie do masy i prąd wzbudzenia rośnie na max. Napięcie ładowania rośnie na ok. 30V
Na to wygląda.P
usterka niekoniecznie musi być po stronie alternatora. jeśli kontrolka gaśnie i ładowanie mieści się w około 14V to stawiał bym na skorodowane połączenia przy alternatorze...słabe połączenia masy...szczątkowa rezystancja kabla zasilającego... najlepiej sprawdzić czy silnik jest dobrze umasiony
Ale jakie jest napięcie ładowania w momencie kiedy świece nie grzeją.P
Problem polega na tym że ten akumulator od windy nie ma ładowania. Ktoś zrobił takie brakoróbstwo i nie ma ładowania? A może układ jest zamontowany - tylko jest niesprawny i wystarczy go zreperować? Jak można doprowadzić ładowanie do tego akumulatora że tak powiem wdg. sztuki Część Sprinterów 906 ma pod siedzeniem kierowcy wyprowadzone coś podobnego...
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
Zacisk 30 to stały prądowy z aku na sterowniki. Jeśli wyrzuca ten błąd to albo odpalany na słabym akumulatorze, albo problem z ładowaniem/spadkiem napięcia w instalacji.
Po pierwsze pomiar napięcia ładowania i prądu rozładowania jałowego.
Witam. Pacjent to Mercedes W203 1.8 Kompresor, 2002 r. Podłączyłem źle akumulator, co spowodowało spalenie się modułu sam przód i tył, wymienione. W tej chwili brak ładowania, wymieniony alternator i regulator napięcia, ładowania dalej brak. Miał ktoś podobny problem, co jeszcze można sprawdzić? Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Nie bardzo wiem wszystko - czy nie działają poszczególne funkcje żółtych kontrolek (czyli nie sygnalizuje np. braku płynu w spyskiwaczu czy chłodnicy) ? W to nie bardzo wierzę, bo również tym napięciem zasilane są w liczniku paliwo, olej oraz temperatura - zauważyłbyś że nie działąją. Czy może nie świecą po włączeniu zapłonu? Jeżeli tak, to zwróć uwagę...
Diagnostyka na SD, powinna powiedzieć co i jak, ale faktycznie przy takim problemie mogło upalić się coś jeszcze, ale gdyby upalił się sterownik na pompie to raczej by nie zapalił, ładowanie i alternator jest OK, może coś z regulatorem i daje za duże napięcie ładowania i sterowniki głupieją.
Sprawdź ładowanie.
Być może, warto najpierw sprawdzić napięcie ładowania - jeżeli poprawne, to elektronika regulatora w .........Szczątkach. :D
wszystko w porządku pracuje poprawnie Jakie jest napięcie ładowania akumulatora na biegu jałowym silnika bez obciążenia a jakie przy pełnym obciążeniu ? Jakie jest napięcie akumulatora przy niepracującym silniku bez obciążenia i z obciążeniem ?
Po sprawdzeniu bezpieczników, kostki stacyjki i innych części instalacji okazało się że problemem był regulator napięcia. Dziękuję za pomoc :)
Stary mercedes, więc regulator starego typu, kątowy. Załóż zatem szczotkotrzymacz bez regulatora, taki jak był np w Zastavie 1100-taki jak widzisz tu w poście numer #6 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... (bądź wyprowadź się przewodami ze swojego) i dorób regulator w którym do woli będziesz mógł regulować końcowe napięcie. Dawno temu tak...
Witam. Czy w ogóle jest kontrolka akumulatora (na zapłonie), czy gaśnie po uruchomieniu, jakie jest napięcie na akumulatorze po odpaleniu auta?
Nie jestem pewien bo elektryką zajmuję się sporadycznie, ale chyba w tych starszych autach to ostrzegało o za wysokim napięciu ładowania. A wtedy cała reszta fiksuje.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Żeby stwierdzić czy akumulator jest w pełni naładowany ważny jest prąd i napięcie w końcowej fazie ładowania Dodano po 2 ...i nie ważne co wg mnie, ważne co mądrzejsze głowy stwierdziły, ja tylko powtarzam
Akumulator jest nowy. Prób nie robię. Wracałem z pracy zapaliły się dwie kontrolki. Srs i ABS. Wspomaganie kierownicy przestało działać. Kontrolka od ładowania nie zapaliła się. Zmierzyłem napięcie i potem żadnych prób nie było. Problem w tym, że okolicznik mechanicy nie chcą nawet słyszeć o a klasie.
Problem pewnie jest w ładowaniu, pomierzyć napięcie na samochodzie, wyciągnąć altka dokładnie sprawdzić szczotki, regulator, diody a po remoncie na auto i zobaczyć co się dzieje.
Na zdjęciu widzę kostkę od rygla i stacyjkę. Czyli jest problem ? kluczyk jest nowy na pilota zamyka i otwiera. Rygiel prąd bezpośrednio z akumulatora otwiera. Stacyjka z nowym kluczykiem u elektryka działa. Cz próba na otwartym ryglu napięciem jest dozwolona? czy grozi spaleniem czegoś? Ten defekt powstał podczas ładowania akumulatora podłączonego...
Na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie dotykami cienkim kabelkiem, koloru niebieskiego, który jest przykrecony do alternatora na D+ (nakrętka na klucz 8) do masy, powinna zapalić się kontrolka od ładowania. Jeżeli się nie zapali to sprawdzamy żarówkę w kontrolce potem wiązkę.
Moim skromnym zdaniem, najzdrowiej dla silnika i akumulatorów w tej sytuacji jest okresowe ich doładowywanie prostownikiem z bajerem automatycznego przerywania ładowania po wzroście napięcia 28 do 28.5V na jego zaciskach podczas ładowania.
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
Zapomniałem dodać ,że po złożeniu i podłączeniu na "stole" tak jak na Y.T. brak świecenia się kontrolki polaczonej z pinem wzbudzenia .Podczas obracania wirnika poprzez wiertarkę ,brak ładowania .
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone ? Sprawdzone i poprawione WSZYSTKIE punkty podłączenia masy instalacji do karoserii ? Akumulator 100% sprawny i naładowany ? Zmierzony pobór prądu z akumulatora na postoju ? Zmierzona wartość napięcia ładowania akumulatora ? Wykonana diagnostyka za pomocą Star Diagnosis ?
(at)12pawel, o napięciu skutecznym i szczytowym uczyłem się i czytałem jeszcze w III RP.Wiem że po naładowaniu aku do pełna (14.4) może się ładować dalej i silnie gazować,ale zależy to też od mocy trafo,czy np. toroid. czy sztywny czy miękki itp.Najlepiej przeprowadzić test czy pobiera prąd (jaki) po naładowaniu do 14.4V i wtedy działać. U mnie np....
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Wytarta szczotka w regulatorze napięcia. Wyjmij regulator (dwa małe wkręty) i sprawdź.
po naładowaniu napięcie 12.6v (ok 6godzin ładowania prądem do 6A) Akumulator za krótko ładowany, za szybko też wzrosło napięcie na nim. Doładuj co najmniej dobę. Możliwe, że jest już do wymiany. prąd pobierany przy otwartym tylko bagażniku (podświetlenie 2 żarówki) 5.9-6.1A Dużo za dużo, ale warto jeszcze sprawdzić co będzie po 10 minutach, przy zamknietym...
ładowanie na poziomie 13.8v teraz założyłem naładowany akumulator Dodano po 46 Czy Mercedes jest aż tak czuły na napięcie?
Normalne zachowanie. Tak skonstruowano regulator napięcia w tym aucie.
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.
Mercedes W211 2002r. po odpaleniu mruga prawy xenon. Wymieniłem przetwornicę palnik, sprawdziłem przedniego SAMA czysto. Lampa po założeniu na lewą stronę świeci normalnie. Wtyczka 4 przewody brązowy masa, żółty +12, biały nie wiem i cienki szary też nie wiem. Mam schemat z autodaty ale tam kolory mi nie pasują. Na zapiętej lampie na żółtym podczas...
Ładowanie pewnie zdechło i tyle. Kontrolka ładowania nie świeci podczas jazdy,ale czy w ogóle świeci się ? Naładuj akumulator, zmierz napięcie podczas pracy silnika i dopiero coś można wnioskować.
Witam Pacjent to Mercedes SL55 rocznik prawdopodobnie 2004, Po kilku sekundach od uruchomienia pojazdu na wyświetlaczu licznika pojawia się ostrzeżenie o ładowaniu. Łaowanie na alternatorze 14,15V na tylnym akumulatorze 13,75 do 13,90V. Na przednim, rozruchowym, ładowania brak. W module zarządzania energią były dwa błędy B1829 i B1838, czyli bezpiecznik...
Po przekręceniu stacyjki / na kontrolki / na bezpieczniku 5,6,7,12 powinno pojawiać się napięcie . Podaj masę na przewód przy alternatorze „D+” powinna się zaświecić kontrolka ładowania i reszta . Jeśli nie będzie napięcia na bezpiecznikach , to kontrolki się nie zaświecą . Szukać napięcia po stacyjce / 15 /
Nie łudź się niema zastępczego aku ani nawet regulatora napięcia w tym modelu. kupiłeś merca , to płać . Daj nr nadwozia. jest sbc...
Nie wiem czego szukasz alternator musi mieć napięcie 14,2 volt jego napięcie zależy od regulatora umieszczonego w samym alternatorze według mnie masz włożony zamiennik(zły) i dlatego ci wyskakuje błąd ostatnio taki problem przerabiałem w Mercedesie b klase.Musieliśmy zamówić oryginał i kłopot się skończył. I tobie tak radze bo grzebanie w sterowniku...
No sprawę rozwiązał forumowicz "Frukton",z innego forum. Problem tkwi w tym że radio wyłącza się z powodu za wysokiego dla niego napięcia ładowania. Testowałem to na stole zasilaczem z regulacją.Po wzroście już 13.5V,radio się wyłączyło a po zmniejszeniu radio działa. Teraz wiadomo czego po właczeniu blindy lub innego urządzenia co pobiera więcej prądu...
Masz jakieś niefabryczne radio ? Zamontowany autoalarm, immobilizer, lokalizator GPS ? Syrenka alarmu z własnym zasilaniem ? Podświetlenie wnętrza schowka - uszkodzony wyłącznik ? Oświetlenie wnętrza bagażnika ? Dodatkowe światła do jazdy dziennej ? Sprawdziłeś alternator - może uszkodzona jedna dioda i kradnie prąd ? Zamontuj do testów inny akumulator....
Regulator napięcia ze szczotkami możesz wymienić we własnym zakresie jak posiadasz dostęp do kanału.
Na chwilę obecną rozłączyłem i usunąłem BCM. Jeśli chodzi o zacisk "30" z obrazka na samej górze tematu, to alternator podłączyłem bezpośrednio z tylnym akumulatorem, a przewód od K57 wyizolowałem od reszty instalacji. Za to przy zacisku "30a" zaizolowałem przewód od przedniego akumulatora, podobnie jak drugi przewód od K57. W chwili obecnej mój akumulator...
Żadna kontrolka się nie świeci, wymieniony alternator (używka) + nowy regulator, jak dodam gazu napięcie stoi.
Witam, mam problem w samochodzie Mercedes Sprinter, mam zamontowaną przetwornice meanwell TS 1500. Od jakiegoś czasu przy ruszaniu samochodem ze skrzyżowania przetwornica zawiesza się i piszczy (muszę ją resetować), przy zgaszonym samochodzie wszystko działa! Ładowanie alternatora 14,4V, przetwornica działa niby w napięciu 10V-15V. W czym może być problem?
Akumulator jest rozładowany. Kup najprostszy miernik napięcia, koszt około 10 zł. Będziesz miał nieco kontroli nad ładowaniem i stanem akumulatora.
Z rysunku nie bardzo wiem po co ta kombinacja, uzasadniona jedynie wtedy gdy oba akumulatory jak to napisano wyżej mają różne napięcia lub żeby odbiorniki podłączone do akumulatora z wciągarką nie obciążały akumulatora głównego. Jeżeli rzeczywiście tak są połączone jak na rysunku i mają jednakowe napięcie to wystarczy połączyć dodatkowo plusy akumulatorów,...
To jest ogniwo wtórne, które po rozładowaniu można naładować. Takie ogniwa nazywamy akumulatorami. Napięcie 3,9V świadczy o tym, że jest to akumulator litowo jonowy. Należy go naładować ładowarką CC/CV. Wymiary akumulatora sugerują dużą pojemność, więc nastawiamy napięcie 4,1V i ładujemy prądem np. 2A. Po osiągnięciu napięcia 4,2V można uznać, że akumulator...
Problem polega na tym, że zajmuje się obecnie starym Mercedesem i nie ma on ładowania na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu napięcie ładowania rośnie do 16,5V. Zapewne regulator, który został użyty nie jest oryginalny i ma oznaczenia na stykach 15 i 67. Na alternatorze jest styk B+ oraz 3 inne piny DF, D-,D+. Jak dla mnie czarna magia. Wiecie jak podłączyć...
hmmm kolego a sprawdziłeś ładowanie? Wygląda mi tu na zużyte szczotki w alternatorze lub regulator napięcia. Może czasem ładuje lepiej a czasem gorzej i alternator po prostu nie ładuje prawidłowo akumulatora?
WDD1760431J011276 Do podanego numeru VIN program EPC pokazuje tylko jeden właściwy numer: A0009822108 - taki, jak masz zamontowany. S-s może nie ma, ale rekuperacja pewnie jest i stąd agm. Jest w aucie Start/Stop, nie ma rekuperacji. Poza tym trochę wyposażenia w aucie jest - ale głównym powodem zastosowania AGM jest Start/Stop. Chwile potem zaczął...
Zrobiłem, co radziliście, choć łatwo nie było... 32 lata to szmat czasu ;) Szczotki wyglądają tak: https://obrazki.elektroda.pl/5374254500_... To nie miało prawa działać ;) Jutro do sklepu i montaż, musi zaskoczyć. Dziękuję za pomoc, duuże piwo! :spoko: Dodano po 1 Wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami.
Witam! Mam taki problem z alternatorem: "mechanik' przekładał mi silnik od Mercedesa 123. Korzystając z faktu, że wcześniej nie było w pojeździe lampki ładowania tylko woltomierz podłączył alternator bez tej lampki. Wzbudzenie podłączył po prostu do + na woltomierzu (po stacyjce). Zauważyłem że po dłuższej jeździe napięcie wzrasta do prawie 15V. Postanowiłem...
A wiec tak. wszystkie połączenia okazały się sprawne sprawdziłem połączenie lutowane i na zacisku B+ wszystko było ok. alternator po 30km odmówił posłuszeństwa i zakwalifikowany został do wymiany napięcie ładowania wynosi na odpalonym silniku 4,5V-5,2V. trudno uwierzyć ale tak jest. zamawiam nowy alternator i zobaczymy co będzie dalej. dzieki za pomoc...
Witam Andrew ma rację sprawdź sobie akumulator bo najprawdopodobnie jest on uszkodzony takie pomiary ładowania akumulatora i stanu akumulatora robią elektrycy samochodowi. Czasem może też być uszkodzony regulator
Przy rozładowanym akumulatorze prawie do zera, żaden współczesny prostownik z bajerami nie podejmie ładowania. Akumulator musi mieć jakieś napięcie minimalne, aby prostownik podjął ładowanie. Przy tak mocno rozładowanym akumulatorze, konieczne jest podpięcie go pod zwykły prostownik (trafo+dioda prostownicza i na początku żarówka 55W/12V jako ogranicznik...
Najpierw zobacz srebrny przekaźnik za osłoną za akumulatorem tam w nim jest bezpiecznik. Lampka ładowania powinna się zapalić po przekręceniu stacyjki bo jest bezpośrednio pod 15 na bezpieczniku nr 7. Na bezpiecznikach 5,6,7,12 powinno być napięcie po przekręceniu stacyjki.
Witam! Po wymianie regulatora napięcia alternatora wszystko wróciło do normy z kontrolkami. W wymontowanym regulatorze szczotki były krótkie i różnej długości. Dziękuję za pomoc dla Gerriego. Temat zamykam.
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
Nie warto kupować! Kupiłem akumulator Kozak 85 Ah w LucArt przez Allegro. Po pierwsze pomimo że firma LucArt posiada wiele oddziałów w Polsce reklamowany akumulator musisz odesłać swoją firmą i na własny koszt do Mysłowic. Akumulator zdechł po roku, całkowicie stracił pojemność i prąd rozruchowy. Akumulator był eksploatowany na co dzień w garażowanym...
Możesz to zrobić lecz szybko wykończysz akumulator o mniejszej pojemności o ładowanie to akurat bym się nie martwił,gdybyś miał możliwość montażu dwuch takich samych akumulatorów to zdało by to egzamin lecz przy różnej poj. to niestety mniejszy padnie.Sprawdzone. Proponowałbym nie zamieszczać takich porad na zasadzie "jedna baba drugiej babie". Najpierw...
Dobra, jest to Mercedes Vito 115, uległ jakiemuś defektowi w jeden dzień podczas ładowania akumulatora. Było tak: kluczyk nie przekręcał się w stacyjce, stacyjkę wymontowałem i zawiozłem do elektryka, stacyjka jest dobra i wgrano nowy kluczyk. Po podłączeniu do Vito to samo, po włożeniu kluczyka zapala się tylko licznik z kilometrami. Po dodatkowym...
Witam kolego asthor w Mercedesach 124 diesel tak jest to jest za niskie napięcie taki jest regulator napięcia 14v co na nim pisze jest jedno wyjście przeróbka na inny regulator koszt 25 zł jak sobie sam zrobisz ja tak w bardzo dużo przerobiłem i to zdaje egzamin
Brak nagle wspomagania . Alternator sprawdzony ..teoretycznie ładuje 13,4 na kompie ...nie świeci kontrolka z ładowania ... Ale na kostce pod spryskiwaczem ..brak napięcia na cienkim kabelku w tam gdzie jest podłączona pompa wspomagania ..dzisiaj zdano podświetlenie zegar i km. Na liczniku ..nie wyświetla nic elektroniczne . Po wyłączeniu zapłonu wcześniej...
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
(at)gerri Pytanie czego Ty jeszcze nie rozumiesz... NIE WKŁADASZ TEJ SAMEJ ILOŚCI ENERGII. Niech to dotrze że to nie Mercedes gdzie ładuje cały czas. To jest kaszlak w którym jak tylko zwolnisz to żarówki wydoją baterię migiem. Duża bateria dłużej będzie oddawać wyższe napięcie i tracić więcej ładunku,którego nie zdążysz uzupełnić w przeciwieństwie...
Na początek sprawdź wtyczki i kable przy nich (najlepiej miernikiem).Jeśli masz jeszcze starą stacyjkę to porównaj przejścia,zdarza się że w zamiennikach piny są troszkę inaczej rozmieszczone. Samo ładowanie możesz sprawdzić przy pomocy miernika. Podpinasz pod akumulator (+/- ) a potem odpalasz auto .Jeżeli napięcie się zmienia przed i po to ładuje...
Spadło napięcie w instalacji i zapaliły się kontrolki. Do sprawdzenia: napięcie ładowania, akumulator, klemy, masa pomiędzy silnikiem a akumulatorem i pomiędzy akumulatorem i karoserią, główne przewody prądowe, zwłaszcza ten idący do alternatora. Jak znam życie , pewnie szczotki skończone na alternatorze i/lub pierścienie wirnika.
Prostownik jest zbędny. Wystarczy sobie podejrzeć w FR (FMR) wartość MW24 (napięcie zasilania). W czasie pracy silnika powinno być 28(V), jeśli mniej, to alternator nie doładowuje, jeśli więcej, to nie polecam dalszej jazdy-alternator do regeneracji (nie regulator napięcia) najczęściej. Przy sprawnych bateriach Actros przejedzie bez ładowania ponad...
Trzeba sprawdzić miernikiem jakie jest ładowanie i ewentualnie gdzieś na przyrządzie sprawdzić akumulator czy nie ma zwarcia w celach. Może są za duże spadki napięcia przy włączonych światłach i coś głupieje.
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Prostownik może ulec awarii w wynku której nastąpi wzrost napięć wyjściowych (częściowe zwarcie uzwojeń pierwotnych,przebicie izolacji pomiędzy zwojami pierwotnymi a wtórnymi). Napięcie zasilające prostownik 230V może wzrosnąć do 400V (awaria podstacji zasilającej /lub domowej jeżeli jest trójfazowa/,prace konserwatorów siecii:D) ile będzie na wyjściu...
Podbijam temat bo sam jestem ciekawy, moja siostra ma takie same auto tzn Mercedesa A W168 tylko silnik 1.7 diesel i faktycznie wspomaganie chodzi w nim bardzo ciężko w porównaniu do innych aut... Wydaje mi się, że ten typ już tak ma... Można sprawdzić stan instalacji dochodzącej do pompy, przeczyścić styki, zamontować przekaźnik, sprawdzić napięcie...
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
Ze strony elektrycznej: najprawdopodobniej uszkodzeniu uległo któreś połączenie z masą. W tej chwili nie mam koncepcji które, ale miałem kiedyś właśnie podobny przypadek. Jeżeli rosną obroty silnika, to rośnie również prąd z alternatora co prowadzi do większego spadku napięcia na połączeniach masowych przewodzących prąd ładowania i zakłóca sygnały czujników....
Sprawdzę jeszcze dokładnie napięcie ładowania, bo mierzyłem tylko na wolnych obrotach i było ok. Faktycznie jeśli napięcie byłoby zbyt wysokie to mogło coś uszkodzić. Ale z drugiej strony czemu uszkodzeniu ulegałaby tylko pompa a inne urządzenia nie. Aktualnie pompa pracuje z usuniętą elektroniką, poprzez przekaźnik 40A. (oby długo).
ładowania mercedes mercedes ładowania napięcie mercedes
naprawa pompy myjącej zmywarki bosch sterownik ducati iveco daily problemy klimatyzacja
kolektor słoneczny piekarnik samsung usterki
GPO Brooklyn lata 80-te - radio nie działa, gdzie szukać usterki? Wartości luzów zaworowych Honda PCX 125 eSP+ 2023