1. Prądu ładowania nie mierzy się w V. Napięcie jakie zmierzyłeś nie jest miarodajne, gdyż nie wiadomo w jakim stanie są akumulatory. 2. Moc UPSa nie wzrosła. Najwyżej dłużej popracuje na akumulatorach (...jeśli w samochodzie zamontujesz dodatkowe zbiorniki paliwa, to wcale nie znaczy, że przybędzie mu 100 KM...) 3. Znamionowe obciążenie będzie takie...
Słuchaj-w załączniku fotka regulatora.Sprawdź czy te nakrętki mocujące ,nakręcane w miejsce oznaczone czerwonym kółkiem są metalicznie czyste od strony styku i dobrze dokręcone,najlepiej daj nowe ,kadmowane., Typowa awaria w dieslach,wibracje-jedna z nich jest połączona z zaciskiem wyjściowym altka i pełni role battery sender.Jeżeli jest w tm miejscu...
Kolego może ten odchył jest spowodowany niedotartymi jeszcze szczotkami w regulatorze napięcia ? proponuję dokonać pomiaru za kilkaset kilometrów.
(at)jakubprazmowskibox Mierzysz "na sucho", czyli bez obciążenia wyjścia panelu jakimś urządzeniem? 5.8V wykracza ponad standard, ale to pewnie dość popularny panel 6V. Cudów nie oczekuj. Zmierz napięcie ładowania pod obciążeniem, jak i prąd. Pewnie wyjdzie w okolicach 4.5V lub mniej. Naładować, naładuje. Po bardzo długim czasie. Jako awaryjne źródło...
Akumulatorki nie wylewają bez przyczyny. Wylutuj złomka i zmierz napięcie ładowania bez obciążenia. 4,2-4,3 V do takiego napięcia ładują się 3 sprawne Ni-Cd i Ni-MH a ponieważ w tunerze pracują buforowo to napięcie ładowania śmiało można obniżyć o 0,5V. Być może napięcie jest za wysokie, aku są przeładowane, grzeją się i wzrasta ciśnienie wewnętrzne...
Ford ma dość wysokie napięcie. Pod obciążeniem ale na lekko podwyższonych obrotach powino byc też pow.14V Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz - na wolnych obrotach przy max. obciążeniu 12,4V, po dodaniu gazu (nawet delikatnie) rośnie do ok. 14V.
Moduły tego typu są łatwe w montażu i konfiguracji, ale nie są wcale zabezpieczone przed błędami użytkownika. W kolejności trzeba wykonać: -konfigurację dla 3S i pradu -dołączenie ogniw, najczęściej od -B, przez sec1, sec2, do +B -załączenie napięcia ładowania -dołączenie obciążenia do baterii Błędy w fazie projektu są nieodłącznym elementem i to nic...
Witam Problem z ładowaniem w quadzie Arctic Cat 1000. Maksymalny prąd ładowania w tym modelu 25A. Sprzęt ma problem z utrzymywaniem napięcia pod większym obciążeniem. Jeśli akumulator jest rozładowany np. ma 12.3V odpalam quada kilka godzin jazdy bez używania wyciągarki itp. wracam do domu i następnego dnia napięcie akumulatora jest nadal 12.3 V. Po...
Np. taki: 3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym). mostek-prostowniczy-1000v-50a-prostownik... Prawdopodobnie masz uszkodzoną jeszcze jedną diodę. Transformator toroidalny jest dość wydajny prądowo, jeżeli poprzedni...
Skoro napięcie pod obciążeniem spada poniżej napięcia ładowania akumulatora 13,8 -14,2 V ,to jedynym wyjściem jest przetwornica step-up Poszukaj schematów tego typu urządeń,są nawet gotowe scalaki serii LM2577 Ewentualnie szukaj czegoś ze stabilizacją napięcia na wyjściu(dla dobra akumulatora) :)
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
Należy wzbudzić styki ładujące. Przy obciążeniu stacja załącza napięcie ładowania. Komunikacja jest tylko po to, aby robot mógł ją odnaleźć. Do czego Ci to potrzebne ?
tak z obciążeniem
I wgl czy dobre jest moje myślenie, że silnik będzie dobry (bo prądnica daje częstotliwość 50Hz)? To znaczy, że regulator obrotów jest sprawny. Co do reszty, to nie przychodzi mi nic nowego do głowy. Zastanawia mnie ten wzrost napięcia po podłączeniu jakiegoś obciążenia. U mnie napięcie bez obciążenia wahało się 10-30 V, ale nie przyszło mi do głowy...
Witam, Pojawił się problem z kilkukrotnym brakiem możliwości uruchomienia samochodu więc na warsztat poszedł akumulator AQU 62Ah. Napięcie spoczynkowe 12,02V podłączony do inteligentnego prostownika Grand 80 otrzymuje po 1 sekundzie przerwanie ładowania i komunikat że akumulator nie przyjmuje prądu. Po kilku próbach zaczął ładować ale ładowanie skończyło...
Zasilacz zasila ładowarkę. Na ładowarce jest jest wymagane napięcie jakie musi mieć zasilacz, czyli 13,8V. Podłączając zasilacz o niższym napięciu powodujesz wydłużenie czasu ładowania, bo prąd ładowania jest mniejszy niż przy zasilaczu 13,8V. zasilacz słabszy, to zasilacz niestabilizowany. Bez obciążenia ma dużo wyższe napięcie niż 12V. Przy obciążeniu...
Jakie jest napięcie na klemach akumulatora bez włączonych świateł i klimatyzacji oraz z włączonymi wszystkimi urządzeniami? Ten miernik gdzie jest podłączony bezpośrednio do akumulatora jeśli nie to jego wskazania należy traktować jako orientacyjne ponieważ nie mierzy napięcia na akumulatorze tylko w dalszej części instalacji. Napięcie występujące na...
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Należy zacząć od sprawdzenia napięcia ładowania - bez obciążenia i z obciążeniem. Pozdrawiam.
Nie. Do sprawdzenia napięcie ładowania pod obciążeniem i w kilku wartościach obrotów silnika.
Sprawdz napięcie ładowania pod obciążeniem. Jeśli napięcie ładowania przewyższa napięcie samej baterii to niestety ładowarka dobra a bateria do wymiany. Pozdrawiam
Prostownik ładuje za mało.W trakcie końcowego ładowania akumulator powinien mieć napięcie około 14,5V
Mierzyłeś parametry tego 6-cio letniego akumulatora? Jakie napięcie masz na wolnych obrotach z obciążeniem i bez obciążenia?
Jaką wartość napięcia powinien mieć telefon na stykach od ładowania przy podłączonej ładowarce? U mnie jest 0,6 V. Napięcie w innej nokii jest podobne i normalnie ładuje. Nie mam akurat na stanie e51, ale bez obciążenia czyli baterii może być takie napięcie na stykach, sęk w tym że pod obciążeniem układ ładowania u Ciebie nie ładuje, od czego masz...
Objawy wskazują na słaby aku, odpal z innego aku i zmierz napięcie ładowania 14,1 -14,4 z obciążeniem i bez. próba podgazowania daje efekt w lekkim przygaśnięciu świateł mijania a przed odpalenie sprawdź naciąg paska klinowego, przy luźnym pod obciążeniem może nastąpić taki efekt.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
sprawdź napięcie ładowania bez obciążenia oraz z obciążenie, (światła, dmuchawa, radio). Prawdopodobnie będzie regulator/szczotki/diody do wymiany..
Sprawdz napięcie ładowania pod obciążeniem. Może ślizgać pasek. Jednak najlepiej było by to usłyszeć. Pozdrawiam.
Po odpaleniu na wolnych obrotach 10 do 11V. W czasie jazdy ok 12 do 12,5V. Po rozgrzaniu podczas jazdy 13,5 do 14V, ale na wolnych ok 12,5V.
tylko co mierzyłeś? napięcie ładowania, napięcie pod obciążeniem czy może prąd ładowania? na alledrogo widziałem ogniwa Ni-Cd może pogrzebie i wymienię; jakoś ostatnimi czasami coraz bardziej nie chce mi się wyrzucać i kupować nowych rzeczy; tym bardziej, że wkrętarka kręci dobrze;
Jak dla mnie to uszkodzony akumulator... tym bardziej jak "nie iskrzy" a poza tym za duży spadek prądu na zaciskach przy obciążeniu. CO do akumulatora to tu masz co i jak: Rozróżnijmy dwie rzeczy napięcie ładowania i napięcie akumulatora pod obciążeniem. Aby poprawnie zdiagnozować akumulator należy zbadać: -napięcie jałowe (V) co najmniej 2 godziny...
Zico63 Przy maksymalnym obciążeniu spadek napięcia może wynosić maks. 0,3V Tak się zastanawiam w jakim serwisie samochodowym pracujesz? Maksymalny prąd, to prąd rozruchu i nie spotkałem żadnego auta na świecie które by miało spadek 0,3V przy rozruchu. Podaj namiar, to może kupię takie cacko :D Ciekawskodociekliwy napisał, że zrobił pomiar trzema areometrami...
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
czy można będzie korzystać z radia jednocześnie je ładując? Tak jeżeli urządzenia w trakcie ładowania będę używał, napięcie na baterii pod obciążeniem spadnie (powiedzmy do 4.05V) i teoretycznie układ będzie ładował ją dalej Tak A ponieważ jest pod obciążeniem, teoretycznie nigdy nie naładuje jej do 4.2V To zależy od bilansu energetycznego. Jeżeli...
Układ regulujący prąd ładowania jest zazwyczaj w słuchawce. Napięcie jest dobre, bo jest ono niestabilizowane i bez obciążenie jest zawsze nieco większe niż znamionowe (podane na obudowie). Ciągle stawiam na styki. Wystarczy, że jeden z nich ma mikro nalot i nie będzie ładowania. Spróbuj je jednak delikatnie oczyścić. Zawsze możesz otworzyć obudowę...
Sprawdź zimne luty, wymień elektrolity. Zmierz napięcie pod obciążeniem.
A nie. Do ładowania służy ładowarka. Do zasilania służy zasilacz. Bardzo rzadko mogą być zamienne rolami, ale nie może tego zrobić ktoś, to się na tym nie zna (dyletant, ignorant, ew. laik). BMS służy do zarządzania baterię - monitorowania napięć poszczególnych ogniw baterii i ewentualnie do jej odcięcia od ładowania lub obciążenia. PCM służy do odcięcia...
Napięcie spada podczas ładowania, po obciążeniu wyjścia akumulatorem. Zmierz napięcie w trakcie ładowania. Ogniwo LiPo , po naładowaniu ma napięcie 4,2 V. Napięcie ładowania musi być wyższe.
Jednak alternator był do wymiany. W serwisie "zapomnieli" sprawdzić napięcie ładowania pod obciążeniem! Aż uwierzyć nie mogłem, że tego nie zrobili!
Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
a nie wiecie co oznacza swiecenie sie dwoch diod (czerwonej i zielonej) naraz?? czy to naladowany czy co??
Jakie napięcie realne uzyskujesz z niej pod obciążeniem?
Prostownik pokazuje 13,6V od początku, czy bywały wyższe napięcia? Nie znam tego prostownika, ale mój po skończeniu ładowania otrzymuje na akumulatorze napięcie około 13,5V cały czas. Jakie napięcie ma akumulator przy małym obciążeniu? Teoretycznie wygląda to na zwarcie tej jednej celi, ale coś mi tu nadal nie pasuje.
Czyli ładowanie niby jest (choć napięcie bez obciążenia dodatkowymi odbiorami mogłoby być nieco wyższe).
Jak masz miernik, to rozkręć baterię i zmierz napięcia na akumulatorkach. Podczas startu i pracy, a jak się uda, pod obciążeniem. W czasie ładowania popatrz, czy ogniwa mają jednakowe napięcia. Możesz mieć walniętą baterię, ja mam, i też rozłącza, bo na najsłabszym ogniwie spada do chyba 2,7V Nie wiem co rozłącza, ale na pewno nie mam dobrej baterii.
Musi pracować na jałowym. Albo widzi za duże obciążenie albo za małe napięcie ładowania.
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
:arrow: magir Mam złączyć ze sobą odłączone kabelki od regulatora czy od szczotek? Gdy łącze końćówki szczotek napięcie mam ok. 15 - 18 V. P.S. Zastanawia mnie pobór prącu przez wirnik. Wynosi on 2,5 - 4 A. Wiem że to jest za dużo. Jakie powinny być wartości? Czy może to być przyczyną niskiego napięcia ładowania (pod obciążeniem)?
Jak widać autor nie chce pomocy. Nie podaje tego o co prosimy. Brak podstawowych danych: Napięcie akumulatora po postoju, Napięcie ładowania na wolnych obrotach, Napięcie ładowania na wysokich obrotach, Napięcie ładowania pod pełnym obciążeniem. Rezystancja minusa na aku do silnika, Rezystancja minusa na aku do karoserii.
Odpowiedzią jest Przetwornica Impulsowa dużej mocy (bo liniowe nie osiągną takich parametrów i będą się grzały) potrzebne jest również dobre filtrowanie napięcia a to że 24V po wyprostowaniu mostkiem będzie miało około 30 jest normalne bo napięcie jest podawane w RMS (Root Mean Square) po obciążeniu powinno spaść do tych 24V
Układ PCM nie reguluje prądu ani napięcia ładowania. Zadaniem układu PCM jest odcięcie ogniwa od obciążenia lub ładowarki gdy ogniwo osiągnie niewłaściwe napięcie lub obciążenie przekroczy maksymalny prąd lub pojawi się zwarcie. Baterie akumulatorów z zabezpieczeniami można ładować gdy są w baterii. Zabezpieczenia odetną akumulatory, ale tutaj uwaga:...
Przy LFP float nie ma znaczenia, BMS i tak odetnie ładowanie akku po osiągnięci 100%. Zbyt małe napięcie może powodować niski prąd ładowania, falownik będzie zmniejszać obciążenie jak napięcie będzie zbliżone do napięcia magazynu.
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
W jaki sposób kolega ustawiał ładowarkę? Z tego co pamiętam to napięcie znamionowe na odłączonym aku natomiast prąd ładowania oraz napięcie końcowe ładowania ustawiane było pod obciążeniem Przetwornica podniesie sama napięcie czy warto dodać jakis STEP_UP wcześniej i podnieść na 13V? Jest to przetwornica StepDown (napięcie wejściowe musi być większe...
A jak jest w przypadku starszego modelu, na podstawie czego reguluje napięcie ładowania oprócz obciążenia? Czujnik położenia przepustnicy ma coś wspólnego? Błędu nie wyrzuca bo to diesel 2.5tdi , ale czujnik uszkodzony.
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Chińczycy i ich polscy dystrybutorzy pod nazwą BMS sprzedają różne rzeczy, może to być balancer, a może być układ zabezpieczenia a może jedno i drugie, cokolwiek to jest nie jest układem kontrolującym prąd i napięcie ładowania, a tego ci brakuje. Nominalne napięcie ładowania to 4,2V, zabezpieczenia ustawia sie na 4,3V żeby nie przerywały ładowania bo...
Cewkę "ładujesz" prądem a nie napięciem.
Wstępnie należy sprawdzić napięcie. Jeśli jest sprawna bateria, to trzeba sprawdzić prąd ładowania. Być może uda się tę ładowarkę obciążyć opornikiem, żarówką, żeby dało się uzyskać prąd ładowania. Ładowarki zazwyczaj mają napięcie wyjściowe równe maksymalnemu napięciu baterii i prąd ograniczany do wartości podanej na obudowie. Dlatego obciążając ją...
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
Sprawdź jakie jest napięcie ładowania przy większym obciążeniu.
Chodziło mi o napięcie ładowania gdy akumulator jest zainstalowany w aucie i silnik pracuje – proszę sprawdzić miernikiem. Potrzebne są dwa pomiary napięcia ładowania - bez obciążenia i z obciążeniem (włączone światła, radio, dmuchawa etc.). Powyższy test powie nam czy alternator/regulator napięcia działa prawidłowo. Druga sprawa to jakie jest...
Nie za wysoko? Oczywiście zdaję sobie sprawę ze spadku napięcia pod obciążeniem, ale to i tak około 20V za mostkiem. Biorę poprawkę na możliwy spadek napięcia w sieci. Jeżeli właściciel prostownika ma stale napięcie nie niższe niż 228V lub nie zależy mu na w miarę szybkim ładowaniu to możesz dać maksymalnie (bez obciążenia) 13,5 V AC przy 230V. Poniżej...
kolego, miernik w dłoń i zmierz napięcia, nie koniecznie musi być zepsuty alternator. Pomierz napięcie ładowania pod obciążeniem i bez, różnice napięć między + aku a +alternatora, między - aku a masą silnika, odpisz co Ci wyszło z pomiarów! Pewnie do szczotek nikt nie zaglądał, bo po co...
Zasilacz podaje +19,6V bo jest nieobciążony. Pytanie czy po podłączeniu obciążenia jest nadal +19V? Jeśli nie będzie - masz uszkodzony zasilacz, jeśli bo obciążeniu napięcie jest prawidłowe, szukaj uszkodzenia w laptopie - układ ładowania akumulatorka (ale to już nie ten dział).
Witam. Mam prostownik firmy MARPOL CA-JL-15A. Problem polega na tym, że napięcie ładowania bez obciążenia jest 10,45V bez obciążenia. Po podłączeniu do akumulatora jego wartość wzrasta do około 16V. Zastosowany jest mostek QL5010 i przełącznik HZ5B-20A/3. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Aku moze byc trup jak odpali to przy ładowaniu napiecie wstanie.
O czym świadczy niski pobór prądu podczas ładowania nowego akumulatora, którego napięcie bez obciążenia wynosi 12.6V? Jeśli przeprowadzamy ładowanie w niskiej temperaturze, to jest to jak najbardziej typowy objaw. Elektrolit tego akumulatora w niskich temperaturach traci swoje właściwości i oprócz zmniejszenia pojemności akumulatora zmniejsza się "ruchliwość"...
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Chcesz wykorzystać ładowarkę przeznaczoną do aku alkalicznych jednoogniwowych z napięciem ok 1.2V pod obciążeniem do ładowania aku kwasowego o innej charakterystyce ładowania i napięciu pod obciążeniem 12V? Niestety, ale nie przejdzie.
Nie ma kondensatorów na 12V są na 10 i 16. Prostownik 12V może dać i 18V bez obciążenia i wygładzając napięcie kondensatorem elektrolitycznym. Jakiś rozsądny prąd ładowania trzeba zadać bo inaczej zgrzeje ci ładnie kabelki przy ładowaniu.
Dziękuję! Właśnie takich informacji potrzebujemy. Może kogoś to zainspiruje do przeprowadzenia testów w kilku wymiarach, np. głębokość rozładowania lub optymalizacji prądu ładowania. Ze swojej strony dodam, że uzyskałem znacznie więcej niż 15% wzrostu ilości cykli przez obniżenie napięcia ładowania, ale ogniwa badałem w innych warunkach obciążenia i...
Napięcie ładowania bez obciążenia wynosi jakieś 14,9V z obciążeniem 13,2-13V W stanie spoczynku sprawdzę jutro, bo teraz ją ładuję. Czy winnym może być "słaba masa" lub jakieś zwarcie? Jak to sprawdzić, bo jestem informatykiem, a nie mechanikiem.
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
Podłącz się woltomierzem równolegle do +,- akumulatora zobacz jakie jest napięcie po włączeniu zapłanu, odpal maszynę i analizuj napięcie ładowania w całym zakresie obrotów i obciążenia, przy prądzie ładowania musisz wpiąć się szeregowo odpinasz przewód z aku i wpinasz się pomiędzy przewód a zacisk aku. mam nadzieję że dysponujesz amperomierzem o odpowiednim...
Teoretycznie tak, ale będą problemy a napięciem. Minimalne obciążenie i napięcie spada, albo całkiem ginie.
Włącz światła, nadmuch, ogrzewanie szyby, jak wzrośnie napięcie zamiast spaść to otrzymasz odpowiedź (a nawet dwie). Czy ECU steruje i czy alternator sprawny. Przy srogim obciążeniu powinno zbliżać się do 14V. p.s. Na 90% steruje ECU, ale czy poprawnie, trzeba się przekonać. .
Jeżeli ma być regulator ładowania, to przełączanie szeregowo-równolegle jest niepotrzebne. Napięcie wejściowe i tak się waha, więc dla 6V też nie jest cały czas optymalne. Na początek musisz porobić kilka pomiarów. Solar - jaki daje maksymalny (słoneczny dzień), średni i minimalny prąd ładowania akumulatora 6V ? To samo mierzone oddzielnie dla wiatraka....
Witam Krótko i węzłowato: minimum to pojemność 125Ah i prąd rozruchowy 690A, optimum to 145Ah i prąd rozruchowy 800A. Napięcie oczywiście 12 woltów. Osobiście polecam akumulatory ZAP - sprawdzone, przetestowane wielokrotnie. Przy okazji wymiany/montażu nowego akumulatora sugeruję czyszczenie styków przewodu plusowego i masowego oraz zakonserwowanie...
Witam, oto przerobiony schemat: http://obrazki.elektroda.net/70_11558339... Podałem zmianione wartości rezystorów, przystosowując ten układ do buforowego ładowania akumulatora 6V. Napięcie na wyjściu (przy podłączonym obciążeniu zastępczym w postaci rezystora, czy żarówki na ok. 50mA) należy ustawić na wartość 6,90V maksymalnie w przypadku ciągłego...
Regulator napięcia , sprawdzić ładowanie pod obciążeniem
Jeśli masz możliwość sprawdź po naładowaniu akumulatora gęstość elektrolitu i będziesz mieć najpełniejszy obraz stanu akumulatora. Oprócz tego warto sprawdzić prąd (nie napięcie) ładowania - bez obciążenia i z włączonym obciążeniem (np. światłami) przy pracującym silniku oraz wyczyścić połączenia masy, klemy, przyłącze na alternatorze.
Jeśli masz napięcie 26V i 40V z różnych odczepów transformatora, to między nimi powinno być 14V. Tylko czy to jest napięcie szczytowe, średnie, czy skuteczne? Co wskazuje miernik, którego użyłeś? Dużo jeszcze jest tych pozycji przełącznika? Na zdjęciu widzę jeszcze 3, to by było do 50.5V. Dobrze byłoby ustalić, dlaczego napięcie tak spada po podłączeniu...
A niby w jaki sposób? Prąd z zasilacza do obciążenia płynie przez diode D2 - Schottky o niewielkim spadku napięcia.
Prądnica raczej powinna wystarczyć ponieważ kiedyś akumulatory trzymały nawet 8 lat. Winny będzie raczej regulator i przeładowanie akumulatorów co skróciło ich żywotność (bynajmiej tak mi się wydaje, ale pewny nie jestem) Chciałbym się tylko dowiedzieć o co chodzi z tym napięciem 15V w tym linku, pisze tam że na biegu jałowym więc chyba bez obciążenia,...
Wyjście z baterii ognie powinneś mieć dwoma grubszymi kabelkami, czerwonym i czarnym, i na nmie podajesz napięcie ładowania, 3,7V X ilość szeregowo połączonych ogniw. Prąd ładowania = 1/10 pojemności ogniw. Pod ładowanie podłącz całość, po naładowaniu i obciążeniu baterii np.żarówką samochodową będziesz mógł stwierdzić stan poszczególnych ogniw. Oczywiście...
Zmierzyłem napięcia na tym przewodzie od regulatora napięcia i na obudowie alternatora - ładowanie po włączeniu obciążeń idealne 14,40 V. Napięcie ładowania mierzone na samym akumulatorze 13,75 V.
Jak masz skończone szczotki to nie ładuje i tyle Jak szczotki się kończą to dają mniejszy prąd a przez to napięcie ładowania siada poniżej 14 V, sam to niedawno przerabiałem alternator używka napięcie ładowania 13.8 V bez obciążenia a z obciążeniem około 13 V. Po wymianie samych szczotek napięcie ładowania 14.4 V.
Podaj napięcie ładowania
http://obrazki.elektroda.pl/7515926500_1... Kondensatory przed przetwornicą/regulatorem. Parametry zmierzone: - obciążenie : PowerBank Tracer 10400 5 km/h ok. 300 mA 12 km/h ok. 460 mA 18 km/h ok. 540 mA 25 km/h ok. 610 mA - Zenery po 3 godzinach jazdy lekko ciepłe Po 3 godzinach jazdy bez obciążenia dynama, czy po 3 godzinach jazdy...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Na tym, że napięcie bez obciążenia takiego zasilacza jest zawsze wyższe. Druga sprawa, że takie akumulatory ładuje się prądem nie napięciem, czyli napięcie jest tutaj mało ważne. Można śmiało ładować. Pozdrawiam
Akumulatory 4,5Ah należy ładować prądem około 0,5A. Żelowe na ogół nieco większym, i to zwykle jest na nich napisane (mam wrażenie, że tam napisano, że początkowy prąd ładowania nie powinien przekraczać 1,15A). Do ograniczenia prądu można użyć żarówki - zaletą jest mały wpływ napięcia na prąd - pewnie do tych akumulatorów połączonych szeregowo i zasilacza,...
"BMS" pilnuje napięć ogniw baterii. Nie ma możliwości sterowania ładowaniem. Ładowaniem zajmuje się ŁADOWARKA. "BMS" odcina baterię od ładowarki lub obciążenia gdy jedno z ogniw baterii ma niewłaściwe napięcie (za duże, za małe) albo prąd płynący do obciążenia jest zbyt duży.
A pomiar napięcia akumulatora, napięcia ładowania,bez i z obciążeniem?
Praca cykliczna polega na cyklicznym rozładowaniu i potem naładowaniu. Przy czym w czasie rozładowywania ładowarka jest odpięta od akumulatora. Przy pracy buforowej akumulator jest cały czas podpięty pod urządzenie ładujące. Jeśli jest napięcie zasilające to ono zasila obciążenie i jednocześnie ładuje akumulator a gdy nastąpi zanik zasilania to energia...
Napięcie 230V jest kontrolowane przez AVR. Napięciem 12V nie rozpoczniesz ładowania, gdy nie obciążysz gniazd 230V (przynajmniej mój generator tak miał) - bo przy nieobciążeniu 230V masz mały prąd wzbudzenia wirnika i napięcie "12V" może mieć 10 - 12V (po wyprostowaniu!), a do ładowania trzeba 13,5 V? 14,4 V? Nie ma tak, że któreś napięcie jest pierwsze,...
wszystko w porządku pracuje poprawnie Jakie jest napięcie ładowania akumulatora na biegu jałowym silnika bez obciążenia a jakie przy pełnym obciążeniu ? Jakie jest napięcie akumulatora przy niepracującym silniku bez obciążenia i z obciążeniem ?
napięcie przysiada obciążeniu obciążeniu zanika napięcie świszczy obciążeniu
podswietlenie przyciskow radia excel porównywanie kilku kolumn windows uruchamia chkdsk
Częstotliwości straży pożarnej Katowice – PSP, OSP, TETRA, DMR, kanały 149 MHz, 458 MHz Bypass zacienionych paneli fotowoltaicznych w stringu – diody, optymalizatory, mikroinwertery