naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
LEDową kontrolką ładowania steruje sterownik, na podstawie pomiaru napięcia w instalacji... w tradycyjnym układzie z żarówką, ta żarówka jest elementem układu wzbudzania i bez niej (jeśli się przepali) nie ma ładowania, LED nie może pełnić tej funkcji.
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
Dioda wzbudzenia nie ma nic do wzrostu napięcia, a wręcz przeciwnie, będzie to robił jeszcze raz.
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
Zmierz napięcie miedzy wyjściem alternatora a masą. Może słaba masa .
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900 a mianowicie po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon na zestawie wskaźników nie zapala mi się kontrolka akumulatora także po uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala. Sprawdziłem multimetrem na zaciskach akumulatora napięcie wynosi w okolicach 11-12V z kawałkiem w górę lub w dół (napięcie nie faluje,chodzi...
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Zmierz na alternatorze napięcie i będziesz wiedział czy wychodzi prawidłowe napięcie. Bezpiecznik nie ma nic do tego. Altek się kręci i podaje napięcie. A to że coś kiedyś działało to diody od leżenia też się psują. A może coś dotknął jak go demontował i padła dioda??
Jeśli napięcie podczas ładowania wzroście powyżej 14.6V to prawdopodobnie uszkodzi akumulator. Dodatkowo to "bomblowanie" świadczy o wytwarzaniu wodoru. Proces ładowania należy przerwać.
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
Najpierw sprawdź szczotki i regulator napięcia
Witam. Niech facet nie robi rabanu o głupie 0,2V. Wystarczy wziąć przyrządy pomiarowe różnej klasy dokładności aby przekonać się że wskazania będą różniły się nieznacznie ale zawsze zgodnie z przyjętą dokładnością miernika. Pozdrawiam. Ps. Najwięcej problemów stwarzają serwisanci krajowych akumulatorów.
Mam pytanko w czasie jazdy wyłancza mi się ładowanie później wraca.i nie wiem czy to usterka alternatora czy coś zaśniedziało. za pomoc z góry dziękuję
Witam Serdecznie:-) Piszę, ponieważ mam taki problem. Zakupiłem nie dawno Fiacika sc900. Ostatnio zauważyłem, że mrugają światła. Myślałem, że to jakaś masa daje o sobie znaki, więc wziąłem i przeczyściłem każdą jaka jest. Oczywiście nic to nie dało ponadto jest takowy problem, że po odpaleniu samochodu, na biegu jałowym ładowanie na mierniku pokazuje...
regulator napięcia
mam problem w SEJCENTO przebiek 60.000 km delikadnie mrugają swiatła ogulnie wszystko. Wymieniłem regulator i bez różnicy spadki napieć na kablach masowych ok.0.03V w momęcie odpalania 0.3V czy to jest w normie bo światła są czsem denerwujące.
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy. Co może być przyczyną? Regulator? Może ktoś spotkał się z...
Witam, w seicento 900 wymieniłem szczotki, gdyż ikona ładowania świeciła się na wolnych obrotach, dodając gazu dioda gasła. Wymiana ta nie pomogła. Teraz wymieniłem mostek na nowy i dioda akumulatora w ogóle się nie świeci. Ładowanie jest bardzo słabe. W czym może tkwić problem? Wszystko zostało raczej przylutowane prawidłowo. Jakieś pomysły?
Witam. Mam problem z akumulatorem w SC900. Podczas postoju ładowanie jest w granicach 13,2V z chwilą kiedy zwiększe obroty to napięcie spada do 12V. i co za tym idzie aku nie jest ładowane, po dłuższej jeździe pada całkowicie. Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku - samochód dalej pracuje, włączyłem...
Witam. Mam problem z zapaleniem Seia, nie dziala pompa paliwa. Przez jakis tydzien zapalal bardzo ciezko, migaly kontrolki, cos szybko cykalo pod maska nad lewym nadkolem. Okazalo sie, ze przewod masowy z prawego nadkola do silnika byl skorodowany, wymienilem przewod i sterownik od pompy (czarny 13, obok centralki sterowania). Teraz kreci rozrusznikiem...
Wiatm. Problem jak w temacie. Działają tylko światła przednie, żarówki i bezpieczniki są ok, brak natomiast napięcia na bezpiecznikach. Gdzie może być przyczyna. Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam
Napięcie zmierz na 2000 obr/min przy wł. światłach i nawiewie, bo napięcie ładowania zbyt małe. Powinno być minimum 14,2-14,4 V.
Zrobiłem jeszcze jedna próbę pojemności tym razem na dwóch żarówkach połączonych szeregowo i prądzie 1,3A. Z podobnym rezultatem ~12Ah. Zmierzyłem rezystancję wewnętrzną rozładowanego akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/4121946000_... W międzyczasie żona przywiozła kompletnie rozładowany akumulator z Seicento teściowej. Akumulator...
Napięcie na jałowym dobre, maleje gdzieś na kablach pod obciążeniem sprawdź klemy, masę od minusa, plusowy na rozruszniku. A dobrze kręci rozrusznik. Zmierz spadek napięcia na kablach od alternatora do akumulatora minusowy i plusowy. A pasek alternatora dobry bo wiem że tam jest kiepsko naciągnąć jego? Jak dodajesz gazu też nie wzrasta napięcie?
Witam A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód . A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze. Sprawdzić napięcie ładowania Pozdrawiam
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Coś podobnego może mieć miejsce, jeśli masz uszkodzony regulator ładowania - na wyższych obrotach napięcie rośnie i ECU głupieje. Oczywiście, może być tysiąc innych powodów, a i podejrzewam, że ECU powinno zgłosić błąd... - niemniej, warto sprawdzić na początek napięcie ładowania w tym zakresie 1500-2000 obr/min.
Niech pomierzy napięcie wzbudzenia względem reszty instalacji .
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
Zrób sobie taki rejestrator: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... i za jego pomocą będziesz mógł stwierdzić jak zmienia się napięcie akumulatora w czasie.
Cały syf w napięciu czyli szpilki biorą się nie z przekaźników a z energii zmagazynowanej w wirniku alternatora. Nie do końca się z tym stwierdzeniem zgodzę. Nie neguję faktu samoindukcji wirnika jako takiego, natomiast w momencie gdy regulator napięcia wyłącza DF w wirniku powstaje szpilka, tyle, że nie ma którędy polecieć w instalację samochodu....
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Czy żarówki są dostosowane do napięcia instalacji w samochodzie? jak napięcie ładowania jest dobre to tylko pozostaje wadliwa żarówka
Piszesz Ustawiłem na 14,4. Prostownik ma regulacje. Min jest 12,6V maks 15,6V. Mierzysz Przed żarówką 16,5V. Na akumulatorze 12,5V. Gdzie prawda ? Prawdopodobnie zbyt wysokie napięcie ładowania prostownika. Jak jest zrealizowana regulacja?.
CZy to prawda, że sprawdzając napięcie ładowania alternatora po zdjęciu przy zapalnonym silniku klem z akumulatora uszkodzeniu ulegnie alternator? Jeśli tak, a twierdzi tak warsztat, to w jaki inny sposób można sprawdzić czy alternator daję napięcie i jakie? Pozdrawiam Janusz
Był sprawdzany alternator , pasek i cały ten mechanizm . Wszytko działą jak ma być lecz ładowania jak nie było tak nie ma. Może napisz co konkretnie było sprawdzone na tym alternatorze ,byłeś u elektryka czy co? Należałoby zmierzyć na odpalonym aucie jakie daje napięcie alternator , bo objawy mogą wskazywać np na regulator napięcia lub spaloną diode...
Sprawdź napięcie na B+ po włączeniu zapłonu ma być od 0,1 do 0,5 V wraz ze wzrostem obrotów powinno rosnąć , przy 9 diodowym do 15V stałe napięcie przy 6 diodowym do 7V zmienne napięcie, jest to środek uzwojeń(gwiazda)
Alternator wygląda ok, napięcie ładowania na światłach 13,95V, trochę słabo? A jak ten silnik krokowy wariuje to może bujać na wolnych obrotach? Najpierw zajmę się świeczkami a co z cewkami? odpuścić? Jedna była zmieniana i to widać a druga..hmm chyba jeszcze pamięta 2001 rok :-D no ale rzekomo są ok.
Witam Dziś zauważyłem ze w omim seicento wyświetlała sie kontrolka ładowania przy zapaleniu silnika ,kiedy dodoam gazu przestaje i gaśnie. Dziś udałem sie odrazu do kumpla żeby zmierzył napięcie na alternatorze i ma 14v ale zaczyna spadac i kontrolka raz swieci raz nie , tak jakby coś sie zacinalo czy może nie łączyło. Moje pytanie jest takie co może...
Musisz sprawdzić napięcie ładowania - podjedź do najbliższego elektryka samochodowego i wszystko ci zmierzy i powie co dalej robić. Pozdrawiam.
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Witam. Mam problem z alternatorem ELMOT w moim Seicencie 900. Objawy: 1. Żarzy się kontrolka ładowania. Początkowo mało z biegiem czasu coraz więcej. Po dodaniu gazu kontrolka lekko przygasa. 2. Alternator się grzeje. Zmierzone napięcie ładowania. Przy wyłaczonych światłach 14,4, przy załączonych spada do 14,2. Po wymianie szczotek nastąpiła poprawa...
to że nikt cię nie poinformował o częściach odnawialnych które sprzedaje fiat alternator taki kosztuje ok350-400 zł. i fiat daje roczną gwarancję.to że obudowy są wzmocnione to fakt ale dopiero seicento 1,1 od 2002 mają wzmocnionealternator które pasują również do palio 1,2 bez wspomagania jak również do punto 1.
Wszystko jednak wskazuje na to iż akumulator się nie nadaje do dalszej eksploatacji Napięcie ładowania aktualnie to 15V 1A. Pożyczyłem również hydrometr po ładowaniu akumulatora około 5 godzin. Prądem w okolicy 1A mam go nadal na czerwonym polu - według instrukcji jest podane jako akumulator rozładowany. Nie wiem co dalej myśleć poobserwuję jego zachowanie...
Cześć .Proszę o pomoc bo nie mogę sobie poradzić z tym problemem .Sprawdziłem napięcie ładowania jest 14.5V przy włączonych światłach spada o 0.3V mimo to wymieniłem szczotki bo aku pada po 3dniach postoju .Myślałem że coś pobiera prąd gdy samochód stoi ale pomiar prądu wacha sie w granicach 20mA więc to nie to .Kontrolka od ładowania po zapaleniu gaśnie...
Piszczał pasek a następnie uległ uszkodzeniu , mógł wystąpić problem po stronie ładowania akumulatora wtedy, sprawdz napięcie akumulatora, również ładowanie bezpośrednio na akumulatorze oraz na wyjściu B+ alternatora, nie zaszkodzi. Co do czujnika położenia wału po co wymieniać , prościej wyciągnąć kabel , podłożyć świece i sprawdzić czy masz iskrę,...
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
...zgodnie z powyższym opisem - ciekawe tylko jak uruchomi ten samochód, bo nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku! Prąd w spoczynku mierzysz tak: * popuszczasz śrubę na klemie, * delikatnie podnosisz klemę, ale tak by nie otworzyć obwodu, * przykładasz jedną sondę miernika do klemy, drugą do zacisku akumulatora pod klemą, * zdejmujesz...
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
Witam,jak w temacie Fiat Seicento 98,1.1 na pół gwizdka świeći się kontrolka ładowania,napięcie wynosi 14,5 więc wydaje się że jest w pożądku.
Napisałem na początku że napięcie 12,48V No ale to było napięcie spoczynkowe, a ja pytam o napięcie ładowania, czyli kiedy pracuje silnik.
Mocno rozładowany akumulator bezpieczniej jest ładować mniejszym napięciem.
seicento kontrolka ładowania napięcie ładowania faluje napięcie ładowania corsa
kulki suszarki generator android organy roland
17mb82s ves390undc wsady licznika
Vaillant Energy AquaSensor - Zimna woda, przyczyny i rozwiązania Kodowanie pilota VW Passat B5 FL 1.8T 1999