Prawidłowe napięcie ładowania w instalacji 12V powinno wynosić od 13,9V do 14,5V.
Ale jeśli spada napięcie po przygazowaniu to profilaktycznie sprawdź naciąg paska. Minimalnenapięcie to 13,8V
LEDową kontrolką ładowania steruje sterownik, na podstawie pomiaru napięcia w instalacji... w tradycyjnym układzie z żarówką, ta żarówka jest elementem układu wzbudzania i bez niej (jeśli się przepali) nie ma ładowania, LED nie może pełnić tej funkcji.
więc opisze całą sytyacje :D okazało się że był zasniedziany kabel plusa który znajduje się przy alternatorze wyczyszczone przesmarowane wazelina techniczną. Natomiast jak już byłem tak daleko to wyciągłem cały ten alternator na stolik i jest inny problem mianowicie jest pęknięty korpus i po rozebraniu wyraźnie widać jak wirnik odziera się o stojan.....
50mA to 0,05A, normalny pobór prądu w samochodzie (zegarek, podtrzymanie pamięci radia, sterownika silnika itd). Zmierz napięcie ładowania.
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Witam Posiadam Seicento 0,9. Ostatnio miałem problem z odpaleniem. Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona. Podladowalem i odpalił. Po jeździe znowu nie odpala. Mam też w ostatnim czasie problem ze światłami (same migaja) i gdy zmierzył ładowanie akumulatora to wtedy waha się między 15-18V, a gdy nie migaja to ma 14,4V. Jutro kupie nowy...
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Witam A więc trzeba sprawdzić ile prądu zużywa samochód . A pasek piszczy albo słabo naciągnięty albo taki duży opór stawia alternator ale to pierwsze. Sprawdzić napięcie ładowania Pozdrawiam
Woltomierz jakie pokazuje napięcie przy ładowaniu?
Witam,jak w temacie Fiat Seicento 98,1.1 na pół gwizdka świeći się kontrolka ładowania,napięcie wynosi 14,5 więc wydaje się że jest w pożądku.
Witam. Niech facet nie robi rabanu o głupie 0,2V. Wystarczy wziąć przyrządy pomiarowe różnej klasy dokładności aby przekonać się że wskazania będą różniły się nieznacznie ale zawsze zgodnie z przyjętą dokładnością miernika. Pozdrawiam. Ps. Najwięcej problemów stwarzają serwisanci krajowych akumulatorów.
Jeśli napięcie podczas ładowania wzroście powyżej 14.6V to prawdopodobnie uszkodzi akumulator. Dodatkowo to "bomblowanie" świadczy o wytwarzaniu wodoru. Proces ładowania należy przerwać.
Zmierz na alternatorze napięcie i będziesz wiedział czy wychodzi prawidłowe napięcie. Bezpiecznik nie ma nic do tego. Altek się kręci i podaje napięcie. A to że coś kiedyś działało to diody od leżenia też się psują. A może coś dotknął jak go demontował i padła dioda??
Napięcie zmierz na 2000 obr/min przy wł. światłach i nawiewie, bo napięcie ładowania zbyt małe. Powinno być minimum 14,2-14,4 V.
Przewody też raczej do wymiany o ile nie były wcześniej wymieniane. W przepustnicy lubi się zacinać silnik krokowy bo przeważnie iglica którą steruje, jest trochę zalepiona. Bez podłączenia kompa to metoda kolejnych przybliżeń, może się uda :D Wykręć świece zapłonowe i jeśli możesz to zrób zdjęcie makro z podaniem kolejności gdzie która była, to może...
Najpierw sprawdź szczotki i regulator napięcia
Dioda wzbudzenia nie ma nic do wzrostu napięcia, a wręcz przeciwnie, będzie to robił jeszcze raz.
Napisałem na początku że napięcie 12,48V No ale to było napięcie spoczynkowe, a ja pytam o napięcie ładowania, czyli kiedy pracuje silnik.
Mocno rozładowany akumulator bezpieczniej jest ładować mniejszym napięciem.
regulator napięcia
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Niech pomierzy napięcie wzbudzenia względem reszty instalacji .
Napięcie na jałowym dobre, maleje gdzieś na kablach pod obciążeniem sprawdź klemy, masę od minusa, plusowy na rozruszniku. A dobrze kręci rozrusznik. Zmierz spadek napięcia na kablach od alternatora do akumulatora minusowy i plusowy. A pasek alternatora dobry bo wiem że tam jest kiepsko naciągnąć jego? Jak dodajesz gazu też nie wzrasta napięcie?
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Czy żarówki są dostosowane do napięcia instalacji w samochodzie? jak napięcie ładowania jest dobre to tylko pozostaje wadliwa żarówka
Coś podobnego może mieć miejsce, jeśli masz uszkodzony regulator ładowania - na wyższych obrotach napięcie rośnie i ECU głupieje. Oczywiście, może być tysiąc innych powodów, a i podejrzewam, że ECU powinno zgłosić błąd... - niemniej, warto sprawdzić na początek napięcie ładowania w tym zakresie 1500-2000 obr/min.
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Do sprawdzenia napięcie ładowania. Podać jakie jest zaraz po odpaleniu i po przejechaniu kilku kilometrów.
właśnie regulator napięcia mam nowy bo w ciemno go po prostu wymieniłem.Alternator najprawdopodobniej wymienie na regenerowany bo ten jest już w biednym stanie.Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz dlaczego przy napięciu 15.02 żarzy się kontrolka od ładowania a przy napięciu 15.2 gaśnie tak gdzieś przy 2tyś obrotów
Akumulator naładować. Nie przekroczyć Q. Zmierzyć. Odstawić na 24h. Zmierzyć. Zmierzyć pod obciążeniem. Zmierzyć prąd płynący w aucie po wyłączeniu wszystkiego. Zmierzyć napięcie ładowania. Bez tego, to sobie można gdybać
Zrób sobie taki rejestrator: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... i za jego pomocą będziesz mógł stwierdzić jak zmienia się napięcie akumulatora w czasie.
Zmierz napięcie miedzy wyjściem alternatora a masą. Może słaba masa .
Przyczyną był regulator napięcia na alternatorze...
Był sprawdzany alternator , pasek i cały ten mechanizm . Wszytko działą jak ma być lecz ładowania jak nie było tak nie ma. Może napisz co konkretnie było sprawdzone na tym alternatorze ,byłeś u elektryka czy co? Należałoby zmierzyć na odpalonym aucie jakie daje napięcie alternator , bo objawy mogą wskazywać np na regulator napięcia lub spaloną diode...
Sprawdź napięcie na B+ po włączeniu zapłonu ma być od 0,1 do 0,5 V wraz ze wzrostem obrotów powinno rosnąć , przy 9 diodowym do 15V stałe napięcie przy 6 diodowym do 7V zmienne napięcie, jest to środek uzwojeń(gwiazda)
Ok. Doprowadź ładowanie do porządku i zobaczymy co dalej. Może to spadek napięcia powoduje że silnik gaśnie... chociaż. Będzie ładowanie będziemy dalej myśleć.
Alternatory nie są mocną stroną FIATów... ale sprawdź tą kontrolkę, bo bez niej nie ma ładowania (jeśli przepali się żarówka).
Należy sprawdzić napięcie ładowania - może być to wina akumulatora, alternatora i za niskich wolnych obrotów. Stawiam na akumulator. Pozdrawiam.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Wszystko zależy od prostownika jaki się stosuje.Lepiej jednak odłączyć co najwyżej zresetujesz sterownik lub radio. Jednak są samochody w których po odłączeniu akumulatora możesz wzywać serwis.(ale za około 200zł są urządzenia które zakładając na akumulator kontrolują stan napięć nawet przy spawaniu.)
W Seicento przy większych obrotach silnika przestaje ładować. Szczotki wymienione. Mierzyłem napięcie na akumulatorze i przy zwiększaniu obrotów napięcie rośnie do ok. 14,2V i nagle spada do 12,4 i zaświeca się kontrolka ładowania. Po zmniejszeniu obrotów wszystko prawie zawszewraca do normy. Co może być przyczyną? Regulator? Może ktoś spotkał się z...
Na ten temat toczą się częste spory, ale od strony technicznej - tak, może się uszkodzić elektryka pojazdu. Akumulator "łagodzi" wszelkie skoki napięcia w instalacji, bez niego regulator ładowania może źle reagować na gwałtowne zmiany obciążenia.
Witam Dziś zauważyłem ze w omim seicento wyświetlała sie kontrolka ładowania przy zapaleniu silnika ,kiedy dodoam gazu przestaje i gaśnie. Dziś udałem sie odrazu do kumpla żeby zmierzył napięcie na alternatorze i ma 14v ale zaczyna spadac i kontrolka raz swieci raz nie , tak jakby coś sie zacinalo czy może nie łączyło. Moje pytanie jest takie co może...
Zrobiłem jeszcze jedna próbę pojemności tym razem na dwóch żarówkach połączonych szeregowo i prądzie 1,3A. Z podobnym rezultatem ~12Ah. Zmierzyłem rezystancję wewnętrzną rozładowanego akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/4121946000_... W międzyczasie żona przywiozła kompletnie rozładowany akumulator z Seicento teściowej. Akumulator...
Dziesięcioletni akumulator może już być zużyty. Przede wszystkim pomiar ładowania. Czy tylko podczas włączania ogrzewania szyby następuje spadek napięcia czy również przy załączaniu świateł. Oczywiście na zgaszonym silniku.
(ustaw na prąd stały) Nie prąd, a napięcie. Jeszcze autor będzie próbował amperomierzem sprawdzić ładowanie :-D
Jak nie ma w mostku to są w regulatorze napięcia wbudowanie .Nie pierwszy raz naprawiam altki więc muszą być.
to że nikt cię nie poinformował o częściach odnawialnych które sprzedaje fiat alternator taki kosztuje ok350-400 zł. i fiat daje roczną gwarancję.to że obudowy są wzmocnione to fakt ale dopiero seicento 1,1 od 2002 mają wzmocnionealternator które pasują również do palio 1,2 bez wspomagania jak również do punto 1.
Witam przeglądałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem mam awarię alternatorem w fiacie seicento 900. Alternator nie ładuje sprawdziłem miernikiem napięcie, nie świeci się też kontrolka sygnalizacyjna jak włącze zapłon, nie świeci też po uruchomieniu silnika. Sprawdziłem ją przytykając do masy to się zapaliła. Wymieniłem diody problem...
następował wzrost napięcia wraz z piskiem paska klinowego. i to nie dało ci do myślenia
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
Czyli jak wymienię mostek prostowniczy z diodami i ewn. regulator napięcia w raz ze szczotkami będzie ok.? Bo wymiana jest dośc łatwa i bym sobie poradziła, czy lepiej oddac do serwisu tam gdzie regenerują?
Jak napisałem w pierwszej wypowiedzi regulator napięcia wymieniłem na nowy jest on zespolony fabrycznie ze szczotkami. Jutro sprawdzę wymienione przez forumowiczów elementy. Na chwilę obecną dziękuję wszystkim zaangażowanym za pomoc :)
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
CZy to prawda, że sprawdzając napięcie ładowania alternatora po zdjęciu przy zapalnonym silniku klem z akumulatora uszkodzeniu ulegnie alternator? Jeśli tak, a twierdzi tak warsztat, to w jaki inny sposób można sprawdzić czy alternator daję napięcie i jakie? Pozdrawiam Janusz
Ładowanie akumulatora na włączonym silniku powinno zawierać się w zakresie 13.8 -14.7V, a na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć napięcie około 12,5V
Wszystko jednak wskazuje na to iż akumulator się nie nadaje do dalszej eksploatacji Napięcie ładowania aktualnie to 15V 1A. Pożyczyłem również hydrometr po ładowaniu akumulatora około 5 godzin. Prądem w okolicy 1A mam go nadal na czerwonym polu - według instrukcji jest podane jako akumulator rozładowany. Nie wiem co dalej myśleć poobserwuję jego zachowanie...
jeszcze raz sprawdź masy: 1.kabel akumulator masa, 2.kabel silnik-masa. Ważne: podmień przekaźniki!. Akumulator to myślę że najlepiej sprawdzisz ładując go-ładowarka z prądem 4 do 5 Amper. jak podłączysz i już po 2 do 5 minut ładowania zacznie gazować w jednej konkretnej celi to rzeczywiście może być akumulator. Akumulator możesz sprawdzić też inaczej:...
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
Jak w temacie, pali się też kontrolka ładowania, takiego typu alternarora jeszcze nie naprawiałem, regulator napięcia i plastikowa obudowa tyłu alternatora z napisem DENSO. Poradzcie od czgo zacząć jak zdiagnozować. Stojan przemierzony OK, wirnik (twornik) OK. Co dalej, nie mam rano czym do pracki jechać . POMÓŻCIE Dodam jeszcze tyle że nie mierzyłem...
Pierwsza część wypowiedzi wskazywała by na rozrusznik, może bendix. Z drugiej części wnioskuję że powinien kolega sprawdzić czy jest właściwe ładowanie i stan akumulatora. Gaśnie bo przy obniżonym napięciu układ zapłonowy nie jest w stanie pracować poprawnie.
Witam. Mam problem z alternatorem ELMOT w moim Seicencie 900. Objawy: 1. Żarzy się kontrolka ładowania. Początkowo mało z biegiem czasu coraz więcej. Po dodaniu gazu kontrolka lekko przygasa. 2. Alternator się grzeje. Zmierzone napięcie ładowania. Przy wyłaczonych światłach 14,4, przy załączonych spada do 14,2. Po wymianie szczotek nastąpiła poprawa...
Chcesz na kolanach wozić akumulator podpięty do gniazda zapalniczki? Dla mnie pełny odlot! Zamocuj go w bagażniku, poprowadż ładowanie jak Ci napisał strumień, przez przekażnik aktywowany ładowaniem, odzielnym przewodem. Radio zasil z dodatkowego aku. Wszędzie pomontuj bezpieczniki. Radzę zastosować hermetyczny np. żelowy. Na diodach będzie spadek napięcia...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Witam, Mam problem z elektryką, przeszukałam forum, ale niestety nie znalazłam rozwiązania. W marcu wymieniony alternator na regenerowany. Po wymianie świeciła się kontrolka z ładowania, ale po dodaniu gazu gasła, napięcia przemierzone, były ok. Pojawił się problem z elektryką, nie działały światła stop, prędkościomierz i licznik. Ze światłami stop...
Cześć .Proszę o pomoc bo nie mogę sobie poradzić z tym problemem .Sprawdziłem napięcie ładowania jest 14.5V przy włączonych światłach spada o 0.3V mimo to wymieniłem szczotki bo aku pada po 3dniach postoju .Myślałem że coś pobiera prąd gdy samochód stoi ale pomiar prądu wacha sie w granicach 20mA więc to nie to .Kontrolka od ładowania po zapaleniu gaśnie...
Czołem Jestem nowy na forum.Wiem że już było takich tematów kilka ale proszę o pomoc ;) W Fiacie Seicento(r.1999) od znajomej padło ładowanie..jak się to objawiało? Dzień wcześniej podczas jazdy jak mówiła lekko jarzyła sie kontrolka łądowania,następnego dnia już nie odpalił. Zrzuciliśmy stary sparciały pasek daliśmy nowego Gatesa,wywaliliśmy regulator+szczotki(starte...
Piszczał pasek a następnie uległ uszkodzeniu , mógł wystąpić problem po stronie ładowania akumulatora wtedy, sprawdz napięcie akumulatora, również ładowanie bezpośrednio na akumulatorze oraz na wyjściu B+ alternatora, nie zaszkodzi. Co do czujnika położenia wału po co wymieniać , prościej wyciągnąć kabel , podłożyć świece i sprawdzić czy masz iskrę,...
Witam! Mam następujące pytania: 1.Czy może zdarzyć się,że w przypadku popsutego regulatora napięcia nie będzie świeciła się kontrolka ładowania akumulatora? 2.Czy zatarte łożyska alternatora mogą być przyczyną świecenia się kontrolki ładowania akumulatora. Pytania te dotyczą Seicento 899cm3.W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u...
Dodam jeszcze, że gdy wyjmę bezpiecznik 40A za akumulatorem, ten który odpowiada za ładowanie z alternatora ,wszystko działa poprawnie. Czy możliwe, że jest to wina regulatora napięcia na alternatorze? Nawet po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon bez odpalania silnika wskaźnik skacze, czy ma to cos wspolnego z tymże regulatorem?
Mam taki sam problem w seicento. W czasie jazdy co jakiś czas światła, wentylator itd. dostają wiekszego napięcia na kilka sekund. Podejrzewałem regulator, tylko one z reguły po ich nawaleniu wogóle nie ma ładowania. Czy to moga być diody tak jak u kolegi wyżej?
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
Cześć, niedawno kupiłem fiata seicento 900 rocznik 2000, wszystko chodziło elegancko - palił na rys nawet na powaznej rezerwie (rzadko do tego dopuszczałem) niestety przedwczoraj przestał działać rozrusznik, a przynajmniej tak mi się wydawało więc odpalałem go na pych, z ciekawosci zanim na dobre stanął(zaczęło go nieco przerywać więc skojarzyłem objawy...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
Witam wszysktich Mam problem z kontrolką ładowania akumulatora, chodzi o to że powymianie uzwojenia (razem z pokrywą) i regulatora napięcia, kontrolka ładowania akumulatora po zapaleniu na biegu jałowym zaczyna pulsować nieregularnie. Wczasie jazdy pulsuje mniej wyraźnie ale za to szybciej. Dodam że ładowanie jest w porządku 14,4. Proszę o jakieś wskazówki...
Przepraszam, myślałem o seicento, w Twoim aucie nie ma nic poza kontrolką i kabelkiem łączącym ją z alternatorem, jeśli po zdjęciu konektora z alternatora żarówka świeci, to kabel musi mieć gdzieś zwarcie do masy, nie ma innej możliwości
Trochę odbiegliśmy od tematu. ;) Jeśli Koleżanka razem z Tatą będą chcieli zainwestować wspomniane przeze mnie 15 PLN w miernik to chętnie podpowiem co i jak. 1. Pomiar napięcia ładowania - miernik ustawiony jak na zdjęciu poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8333341700_... Odpalamy silnik i przykładamy kabelki miernika do akumulatora....
Miałem raz podobnie, winnym okazał się regulator napięcia, a w szczególności "zjechane" szczotki (regulator jest razem ze szczotkami). Też po włączeniu zapłonu kontrolka nie paliła bo szczotki się wieszały, raz też brakło prądu bo nie ładował i "jechał tylko z akumulatora". Po wymianie pracuje do dziś. Spróbował bym wymienić i zobaczyć co będzie, koszt...
...zgodnie z powyższym opisem - ciekawe tylko jak uruchomi ten samochód, bo nie wolno odłączać akumulatora przy pracującym silniku! Prąd w spoczynku mierzysz tak: * popuszczasz śrubę na klemie, * delikatnie podnosisz klemę, ale tak by nie otworzyć obwodu, * przykładasz jedną sondę miernika do klemy, drugą do zacisku akumulatora pod klemą, * zdejmujesz...
Dobra ładowanie mam spoko, wymieniłem regulator napięcia i bez zmian, szczotki były spoko w starym, problem był w liczniku. Moje problemy z tym silnikiem to nadal, długie kręcenie po dłuższym postoju i moment nierównej pracy silnika, jak patrzę na obrotomierz to po odpaleniu jest takie szarpnięcie obrotami w dół poniżej 1tys, później powoli szarpiąc...
Niestety kolega Motronic ma rację alternator do roboty, te alternatory mają to do siebie, że chwilowo skacze im napięcie nawet do 21V ostatnio takiego robiłem, mierzyłem mu kilkukrotnie ładowanie z obciążeniem i bez, aż za którymś razem nagle z 14, 3 zrobiło się 20, 5 i popaliło większość żarówek w oświetleniu zewnętrznym.
ostatnio sprawdzałem i było dobre potem za wysokie 15.5 . wymieniłem regulator napięcia po czym dalej światła mrugają . wyciągnąłem alternator i sprawdziłem diody i są okej więc wsadziłem go z powrotem i nagle światła przestały mrugać ale znowu za niskie ładowanie 11,8 . zrobiłem tez taki trik ze wziąłem jeden kabel rozruchowy podpiąłem do klemy plusowej...
i to tez ma związek z tym, że ma troszkę za duże ładowanie? Zmieniłem regulator napięcia bo myślałem ze on nawalił, ale jednak to nie on. ;/ Dalej jest troszkę za duże. A mam jeszcze pytanie jesteś w stanie mi powiedzieć gdzie mam zajrzeć by to naprawić gdzie tego szukac?;/ Aha podłączałem się jeszcze do komputera w serwisie Fiata i nie wykryło żadnych...
jasne, też zawsze zakładam największy jaki się da upchnąć, z tą różnicą, że ja nigdy nowego akumulatora nie kupiłem, tylko zawsze na złomie wymieniam zdechły za niezbyt zdechły (sprawdzam opornicą stan akumulatora), więc tym bardziej im większy tym dłużej podziała :) Regulator napięcia w alternatorze jest po to, aby ładował akumulator do odpowiedniego...
Witam. Posiadam seicento rok 99 z silnikiem 1.1 SPI. W owym bolidzie prawdopodobnie wysiada alternator, ponieważ zbyt mocno ładuję, około 15.5V przy odpalonym silniku, na biegu jałowym. Poprzedni właściciel wymieniał regulator kilka miesięcy temu (podejrzewam że z tego samego powodu). Doszedłem do wniosku że nie ma sensu ponownie go wymieniać, bo problem...
Witam! Dziękuję za pomoc ale okazało się, że problem tkwił w nie dopatrzeniu bezpieczników napięcia. Podczas wymiany łożyska, wykręcając alternator zbyt późno kapnołem się, że nie zdjąłem klemy i zrobiłem zwarcie, akumulator wydoiłem szukając przyczyny w alternatorze a wystarczyło wymienić bezpieczniki. (radio już się samo nie włącza) Dzięki za szybką...
Witam. Mam problem z akumulatorem w SC900. Podczas postoju ładowanie jest w granicach 13,2V z chwilą kiedy zwiększe obroty to napięcie spada do 12V. i co za tym idzie aku nie jest ładowane, po dłuższej jeździe pada całkowicie. Zrobiłem taki test żeby sprawdzić alternator to po uruchomieniu silnika ściągnąłem klemy z aku - samochód dalej pracuje, włączyłem...
Co do wskażnika ładowania - najprościej możesz dać w szereg między akumulator a resztę instalacji ( za wyjątkiem rozrusznika oczywiście ) amperomierz z UAZ'a - ma zakres -30A-0-30A i w odrużnieniu od wskażnika napięcia pokazuje w którą stronę i jaki prąd płynie. Uwaga tylko na kable - muszą być "jebit twoju mać". Olej z uaza terz się nada - czujnik...
http://obrazki.elektroda.net/61_12840708... Przedstawiam mój sterownik awaryjnego zasilania mieszkania, pieca CO i pompy od solarów. Urządzenie w takiej, a nie innej formie powstało w sumie przez przypadek. Początkowo miało to być tylko podtrzymanie pompy solarów gdyby zabrakło napięcia w sieci, a temperatura na dworze była by zbyt wysoka...
Czy doładowując akumulator przy pomocy prostownika trzeba koniecznie odłączyć go od instalacji samochodu ? Czym grozi nie odłączenie i dlaczego ? Wiadomo przy krótkich miejskich trasach w obecnej porze roku akumulator "ma biedę". Wiesz, jak nie robisz do pracy 300metrów to biedy nie ma. A miałem taką panią co tyle zimą dojeżdżała Seicento. Szyba przednia,...
Ta kontrolka sygnalizuje usterkę w układzie immobilisera fiatowskiego. Jeśli zapalała się na krótko w czasie jazdy to możliwe że ładowanie akumulatora spadało poniżej określonej wartości i sterownik sygnalizował to sprawdzając napięcie. Jeśli masz kartę kodową do tego auta odpal wpisujac kod elektroniczny z karty używając procedury z pedałem przyspieszenia...
Witam Może od początku. Znajomy ostatnio wymienił mi alternator bo stary miał zużyte łożyska. Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia (słabe ładowanie na wolnych obrotach). Jeździłem tak niecały tydzień po czym pojechałem do fachowca na diagnozę oraz naprawę. Odebrałem samochód i...
Witam Mam problem ze swoim Seicento bo od niedawna słabopali rano zwłaszcza kiedy jest zimny, problem ten ustaje po rozgrzanym silnikuale nie do końca. Świece wymieniłem kable też , akumulator sprawdziłem jest ok , ładowanie też, i nie wiem w czym tkwi problem proszę o jakąś pomoc i wskazówki co mogłosie zepsuć , z góry dziękuję ;) . Witam A) Pod pojemnikiem...
To nie dwa różne akumulatory a jeden z podaną pojemnością 5-cio godzinną (C5) i 20-to godzinną (C20). Co by można jeszcze zrobić: - odłączyć akumulatory od wózka - rozładować np żarówką samochodową świateł głównych (mocy rzędu 50W) do napięcia 11,1 V każdy z akumulatorów - naładować każdy z nich typowym samochodowym prostownikiem do napięcia 14,8 -...
Podłączyłem się tuż przy zegarach, ale w tym samochodzie (Fiat Seicento) nic by nie zmieniło, gdybym podłączył się bezpośrednio przy czujniku pod maską. To jest dokładnie ten sam przewód. Błyśnięcie następuje gdy przekręcam kluczyk na zapłon, ale bez odpalania silniku. Jest bardzo krótkie, kilka milisekund, ale zauważalne dla oka i zapewne niedobre...
Warto by było sprawdzić napięcie ładowania.Co do tego aku ze złomu-????
seicento kontrolka ładowania napięcie ładowania volvo napięcie ładowania faluje
termistor oznaczenie schematy scania czcionka chrome
ue46f6640 przekaznik volkswagen eeprom
Aktywacja sterowania głosowego w ISUDAR Rootowanie radia Isudar - jak uzyskać uprawnienia?