Wirnik do wymiany bez powodu się nie podniosło.
Łożysko przetnij tarczówką i wywal. Tak ,żeby nie uszkodzić komutatora.
Witam, we frezarce Triton MOF001 iskrzy na szczotkach. Urządzenie jest prawie nowe, ale po gwarancji. Sprawdziłem szczotki, ale niestety są jak nowe. Sprawdziłem podobne tematy i wychodzi na wirnik/komutator. Można go kupić nowy, ale chyba się nie opłaca. Moje pyanie: czy naprawia się komutatory? Jeśli tak, to czy ktoś mógłby mi podać orientacyjną cenę...
co w takim przypadku sprawdzić??? Moduł trzeba sprawdzić.
Sprawdź czy jest przejście na termiku, (zdj1) patrząc na komutator silnik na 90%sprawny.
Pytanie - z jakiego powodu ta jedna lamelka jest podniesiona? o ile jesteś w stanie na to odpowiedzieć. Niestety nie wiem. Sam się zastanawiam.
Próbowałeś wyczyścić podziałki komutatora?
O, patrz... Nie napisałeś poprzednio, że był przytarty. Mogłem założyć, że szczotki się wytarły lub komutator wypalił...
obecnie to są tylko blaszki a nie jak w starych wycinki zakotwiczone jaskółką. To nawet nie to, dawniej wycinki były z miedzi z zawartością srebra. Ale dobór szczotek jest istotny, w innym przypadku stosujemy szczotki "węglowe", w innym "miedziografitowe". Rację masz całkowitą, nowe szczotki na totalnie zorany komutator to żadna naprawa; komutator...
Mam pytanie, czy takie radzieckie prądnice G-11 mogą pracować również z minusem na masie, czy tylko z plusem?
http://obrazki.elektroda.pl/9302780800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8270128300_1... Powinieneś mieć taki silnik ale zużycie szczotek idzie w parze z zużyciem komutatora więc naprawa raczej nie opłacalna. Szczotki 8x10 jak dostaniesz.P
Szczotkami to trzeba zająć się najprędzej bo jeśli to wina niepoprawnie pracujących i kończących się szczotek to w końcu komutator ucierpi. Naprawa zbiornika przez specjalistyczną firmę wyjdzie maksymalnie 300 zł i zostanie udzielona 2 letnia gwarancja na usługę, ale warunkiem jest dobry stan krzyżaka bębna. Jeśli jedynym problemem silnika będą zużyte...
To co jest pod miedzią na komutatorze.
W tym przypadku może być problem z łożyskiem od strony komutatora silnika oraz obsadą łożyska .
"Podniesione pole" komutatora i naprawa przez przetoczenie,..... sam bym na to nie wpadł. Zalatuje kabaretem.
NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
Duży prąd przy podaniu pełnego napięcia zasilania jest czymś normalnym, jeśli silnik nie ma prawidłowo ustawionych magnesów, bądź się nie kręci - to oddziaływanie magnesów na ruchome uzwojenia wirnika daje SEM przeciwną do napięcia zasilania. Oczywiście należy ograniczać prąd - żeby nie przegrzać uzwojeń, ani nie uszkodzić komutatora.
Tak jak myślałem, szczotki. Niestety wypaliły dziurę w komutatorze na głębokość ok.4mm. Naprawa nieopłacalna. Zamontowano nowy silnik. Szczotki są mechanicznie zaciśnięte w szczotkotrzymaczu.
Wymień szczotkotrzymacz , wyczyść papierem komutator ,złóż i można odpalać. Nie rozbijaj na drobne
Do wymiany silnik widać na zdjęciach ślady na komutatorze wirnika , silnik pewnie nierozbieralny , albo odkurzacz do utylizacji. Nie wiem czy naprawa opłacalna.
silnik 940M3I 1200rpm witam pralka terkotała dość głośno, okazało się że powodem była podniesiona płytka na komutatorze. Komutator został oszlifowany i przetarte zostały szczotki. Potem pełen program, ale do końca nie dała rady, przed płukaniem wywaliła korki w całym domu. Okazało się, że niedotarte do komutatora szczotki iskrzyły "żywym ogniem". Teraz...
Nie koniecznie szczotki. Dokładnie taki sam efekt miałem w innym akumulatorowym sprzęcie Bosch i okazało się że miedź na komutatorze wytarła się wcześniej od szczotek. Naprawa niemożliwa. Takie czasy.
Tranzystory rozdzieliłem - nie mogłem dojść jak fabrycznie tranzystory były izolowane. Złożyłem i mam teraz problem ze startem silnika. Pomogę, kręci się ale nie ma stabilnych obrotów. Przeraża mnie naprawa silnika (czyszczenie komutatora, delikatnych drucików). Co poradzicie?
zaczyna wchodzić na większe obroty i nagle wszystkie diody od funkcji migną i się wyłącza Silnik do naprawy. Przetoczenie komutatora plus nowe szczotki, tzw. miękkie najlepiej.
Został przewinienia wirnik i stoczni komutator
Mam problem z silnikiem który nie wchodzi na obroty,dymi,po rozebraniu osłony silnika,zobaczyć można osmolony komutator nadpaloną szczotkę(mimo,że szczotki są jeszcze dobre sprężynki dobrze dociskają do komutatora)wirnik kręci się bez oporu w łożyskach,nie wiem jaki będzie koszt naprawy (nowy elf2-155zł z kurierem). Co sądzicie na ten temat,czy to wirnik,czy...
Przyczyna awarii - przebicie na komutatorze, nadpalenie styków. Naprawa polegała na przezwojeniu wirnika, i wymianie komutatora. Dodatkowo wymieniono łożyska. Całkowity koszt 180zl. (Łódź). Jezel iktos bedzie potrzebowal dobry zaklad to prosze o info na prv
Szczotki muszą być dokładnie dotarte ( dostosowane do komutatora) i wówczas nie będzie iskrzyć. Z czasem trzeba jednak zaopatrzyć się w nowe szczotki lub teraz te dopracować dokładnie do komutatora. Brak dobrego styku powoduje nagrzewanie całego wirnika co z czasem może doprowadzić do jego uszkodzenia a wówczas naprawa tego sprzętu nie będzie opłacalna.
Wystarczy wpisać naprawa ,remont alternatora
Dysk chyba się wysłużył bo po oddaniu do 2 firm specjalizujących się w odzyskiwaniu danych diagnoza podobna: uszkodzona głowica i komutator - naprawa znacznie przekraczająca możliwości finansowe i znaczenie danych na dysku. Dysk do kasacji :( Dziękuję wszystkim za pomoc.
Sposób zarobienia RJ jest tylko i wyłącznie finezją instalatora. Trzeba wyszukać w szachcie/skrzyni teletechnicznej urządzenie M2741 i wejście odpowiadające numerowi lokalu. RJ zarabiamy identycznie po dwóch stronach. Dla wersji audio bez dodatkowego dzwonka wystarczy podłączyć dwie środkowe żyły. UWAGA: Zaciśnięcie RJ przy przewodzie podłączonym do...
Sprawdzić przewody w gumowej przelotce drzwi. Jak okażą się całe, to naprawa lub wymiana zamka. Typowe ich usterki to: zimne luty, zabrudzone komutatory silniczków, zużyte szczotki węglowe tychże silniczków, no i uszkodzenia mikrostyków.
Wg mnie z Twojego opisu usterki wygląda to na silnik, tzn masz najprawdopodobniej martwe pole na komutatorze. Jest to dosyć częsta usterka i łatwa do sprawdzenia. Naprawa - wymiana na nowy, koszt około 300 zł.
Pralki nie oszukałeś tylko ewentualnie sam siebie. Krótkie szczotki wkrótce doprowadzą do uszkodzenia silnika, a nawet i modułu. Lepiej wymień je teraz, koszt nowych kompletnych to pewnie ok. 40 może 50 zł, a wymiana trwa kilka minut (no troszeczkę więcej bo wskazane byłoby przedmuchać silnik powietrzem by usunąć z niego cały pył węglowy, przeczyścić...
Już zrobione :D Wymieniony został komutator i cały szczotkotrzymacz, dawcą został silnik Makity za całe 19zł.Cała naprawa trwała ok 1,5h. Całość chodzi pięknie tylko teraz musi klient odebrać i przetestować to na polu bitwy :D
Dmuchawa do wymiany, skończyły się szczotki. Z doświadczenia wiem, że i sam komutator będzie znacznie wypalony. Moim zdaniem, naprawa jest nieopłacalna.
Może przerwa na komutatorze.
Miałem kiedyś podobny problem z takim czerwonym Zelmerem Wszystko bylo OK jak na "sucho" , bez napięcia, ale jak ruszył pod prądem następowało minimalne przemieszczenie wirnika w pionie i... głośna praca. Sprawdź wszystko spokojnie czy jest dobrze włozony wirnik , czy stojan leży w gnieździe, czy wirnik nie ma pionowych lyzów. Cudów j nie ma. Wirnik...
Witam! Nic nie napisales o stanie szczotek moze brak im dobrego styku ,moze sa zakrotkie itp.Jezeli szczotki sa ok. to rzuc okiem na komutator wirnika jezeli na ktorejs lamelce sa slady nadpalenia to wtedy mozna podejrzewac przepalenie uzwojen wirnika.
Myślę , że problem nie leży w troche powypalanych stykach na komutatorze i zużytych szczotkach, tylko zwartym uzwojeniu na stojanie.Oczywiście mogę sie mylić bo może być równie dobrze zwarte uzwojenie na wirniku.Ale naprawa w obecnych czasach polega na kupieniu nowego urządzenia.
Witam, mogę pomóc wytłumaczyć jakie są zasady łączenia komutatora. Co do literatury polecam Małe Maszyny Elektryczne, naprawa, badania, przeliczenia. Jest tam dość jasno wytłumaczona zasada łączenia lecz teoria trochę odbiega od praktyki.
Witam, Mnie również dopadła awaria tego odkurzacza :(. Uszkodził się komutator wirnika, wypadły 2 lamelki. Pytałem w serwisie (https://www.ulubionyserwis.pl/naprawa-e... ale odpowiedzieli, że nie mają części do PARKSIDE ??? Czy komuś udało się namierzyć możliwość naprawy?
Zamówię zamiennik wg. nr jw., cena 72zł. ale i tak podejmę wyzwanie naprawy, tym bardziej po takiej mapie drogowej , będzie na zapas jakby co. Fura ma już 17 lat zapewne szczotki, komutator ostatkiem sił... W 60jarek lubi zagłębić temat i rozwiązać zagadkę.
Witam. Sprawdzić silnik prania - szczotki, komutator, złącze.
szczotki w takiej pozycji jak na zdjęciu (lewa i prawa) czy odwrotnie? Zawsze w jednym kierunku, zgodnie z przyleganiem do komutatora, przyłóż, sprawdź.
Z swojego doświadczenia: Kiedyś oddałem taki silnik do naprawy - wymiana komutatora na nowy. Firma naprawiająca nie miała komutatora z 48 lamelkami więc dała 32. Pan mówił, że nie powinno mieć to wpływu na prędkość przy podłączeniu do maszyny - falcerka. Okazało się, że trzeba dać dużo wyższą wartość na potencjometrze żeby uzyskać taką samą prędkość.
Witam wszystkich , mam ten sam problem z silnikiem do Yakumo DX4 naprawa jest niemożliwa ma uszkodzony komutator może już ktoś znalazł miejsce gdzie można te silniki kupić- niestety on ma specyficzne mocowanie i najlepszym wyjściem jest wymiana na oryginał. Pozdrawiam Rysiek: ?:
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Na krótki okres i niezbyt fachowo możesz delikatnie dobić młoteczkiem chorągiewki komutatora. Przywraca to zazwyczaj prawidłowe połączenie pomiędzy wyprowadzeniem uzwojenia i komutatorem. Jest to naprawa doraźna. Prawidłowo powinno się użyć zgrzewarki. Jeśli oczekujesz od odkurzacza długiej i bezawaryjnej pracy to polecam wymianę elementów o których...
Lutownica 250W do komutatorów + Hot Air (kiedyś dwie lutownice po 250W każda). Cyna zwykła "60", stop eutektyczny ma swoje zalety.
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
Na jakiej zasadzie działa ten czujnik położenia? Jedna ze ścieżek na płytce tworzy antenę nadawczą zasilaną z generatora o częstotliwości kilku kHz, pozostałe to anteny odbiorcze. W tym pdf-ie masz wytłumaczone, jak to działa [url=https://r.pawliczek.po.opole.pl/dyd... Na Twoim miejscu oglądnął bym silniczek w tym nastawniku, stan...
Arsene: Czyżby ostatnie wiatry zmęczyły wreszcie tą prądnicę? Po naprawie komutatora nie było słabszych punktów? Mam śmigła 2 i 3m ale chyba jednak narazie pozostanę przy 2 m - mocno wieje.
Brawo, w owym miejscu jest uszkodzony komutator. Wirnik silnika do naprawy, są firmy które się w tym specjalizują.
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
W zasadzie ti już koledzy zasygnalizowali abyś dał sobie spokój. z rozbieraniem turbiny. Jest mało prawdopodobne, aby z powodu przedostania się kurzu do mechanizmów nastąpiło radykalne uszkodzenie. Chyba, ze odkurzacz pracował tak zawsze. Turbinie nic nie mogło sie stać. Łożyska osłonięte. Więc albo to łożyskowanie już zużyło się naturalnie, albo nie...
Jeśli szczotki są "zjechane" to nic nie pomoże tylko ich wymiana (naprawa?). Pisałem o tym wcześniej. Nie tyle może szczotki co komutator się wyciera. Można szczotki nieco przesunąć aby ślizgały się w niewyrobionym miejscu komutatora lub wymienić starte blaszki komutatora dbając o małe przerwy miedzy segmentami. Niestety, może też być wyrobione łożysko(a)...
Szczotki się kończą i ewentualnie komutator. Orientujesz się może, ile taka naprawa może kosztować? Sprzęt nie ma jeszcze 2 lat (z naprawą gwarancyjną mogę mieć problem).
Wg mnie. Skoro się umówiłeś na 150 zł a skasowali Cię 240 zł to zwyczajnie zostałeś oszukany. Poza tym, nie wiadomo co znaczy szlif komutatora. Zapewne wzięto kawałek papieru ściernego i przeszlifowano po obwodzie komutator. Taka czynność jednakże wchodzi w zakres wymiany szczotek i nie kasuje się jej oddzielnie. Co innego, gdy trzeba przetoczyć komutator....
Witam wszystkich, Jest to mój pierwszy post na tym forum. Tak jak w temacie, posiadam od ok. 9 lat pralkę Whirlpool AWE 82360P i podczas dwóch ostatnich prań zauważyłem, że przy pracy cyka ona jak świerszcz. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć, co to może być (wiem, że przez internet to prawie niemożliwe, ale może te objawy są charakterystyczne dla...
Weż kawałek suchego pumeksu /okulary/ i wyczyść komutator -silnik pracuje więc ostrożnie.Omomierzem sprawdz czy nie ma przerw w połączeniu uzw. z komutatorem jeżeli nic nie stwierdzisz to daj spokój wirnik zapewne ma zwarcie a naprawa nieopłacalna-jaki to typszlif?
uszkodzony był komutator silnika, niestety dziwnie szybkie zużycie materiału, chińszczyzna niestety, naprawa kosztowała mnie 60zł
Świetny sprzęt z punktu widzenia klienta. Mój wytrzymał 17 lat, jedna naprawa - triak - prawdopodobnie skok napięcia sieci i wymiana szczotek. Poległ na komutatorze bo szczotki były nieoryginalne. Poprzedni, Samsung poległ po 4 latach na chorobę uzwojenia wirnika, wykruszył się lakier i wiadomo..... Opis serwisu wspaniały, widać "lata pracy"....
Wirniki sie regeneruje, do wymiany idziw wtedy komutator i uzwojenia, wykonuja te usluge specjalistyczne zaklady. Samodzielna naprawa jest niemozliwa.
Szczotki się nie zawiesiły? Uzwojenie stojana nie ma przerwy? Rzadko ale bywa, że wypalił się styk uzwojenia wirnika z działką komutatora i jeżeli akurat wirnik ustawi się na szczotkach w tym miejscu to nie ruszy. trzeba lekko obrócić wirnik i wtedy włączyć . potem trzeba zlokalizować usterkę i zlutować.
Wyjaśniam pojęcie '' martwego pola'' : w przypadku silniczków komutatorowych występuje możliwość braku kontaktu między szczotkami a komutatorem na którejś z sekcji wirnika ; powoduje to brak startu , a po ręcznym rozruchu nierównomierną pracę . Najczęściej spotykam zwarcia między sekcjami komutatora spowodowane startymi drobinami miedzi z komutatora...
W naprawdę dobrym zakładzie przezwajania silników, taka naprawa nie powinna przekroczyć 200PLN (chodzi o przezwojenie wirnika ew. wymianę komutatora- stojan pewnie masz sprawny). Pozdrawiam. PS. Opłaca się.
Pilnie potrzebne są 2 silniczki do helikoptera: http://obrazki.elektroda.pl/4267178400_1... Oznaczenie katalogowe silnika to S009-21: http://obrazki.elektroda.pl/4640211600_1... Wymiary: http://obrazki.elektroda.pl/9598353500_1... Uszkodzony komutator i szczotki/ naprawa niemożliwa :P / Linki wyłącznie PL! Tu brak:...
Podepnę się do tego tematu. A szukałem odnośnie iskrzenia, ale na komutatorze Einhell TC-DC 12Li. U mnie po prostu ulega zwarciu na komutatorze (i trochę dymi już) - naprawa trudna i nieopłacalna. Na all-gro 40zł nowy silnik i tego sporo czyli się palą .. U mnie chodziła, sporadycznie kilka lat, tak do bliżej 10. Do rzeczy - jeśli chodzi o iskrzenie...
dziś gdy coraz mniejsze silniki muszą generować duże moce szczotki miedziowane jak najbardziej można spotkać w elektronarzędziach (przykład miedziowane szczotki Makity CB-318). Są są, oczywiście. I nie ma z tym żadnego problemu, ponieważ do współpracy ze szczotkami miedziowanymi używa się komutatorów z twardszego stopu miedzi. Właśnie dlatego ważne...
Oby wirnik silnika jeszcze się do czegoś poza naprawą nadawał... Nowe szczotki, ogarnąc komutator z syfu i się okaże.
"Spin" Ciechanów. Uprzedzam że taka naprawa to tyle co chiński wentylator z Allegro. http://www.komutatory.pl/
Jeżeli go jeszcze masz, sprawdź czy komutator nie jest brudny. Często przy dużych obciążeniach szczotki iskrzą i szczeliny komutatora ulegają zabrudzeniu do tego stopnia, że "przywierają" częściowo sekcje leżące blisko siebie. Wystarczy przeczyścić/umyć (IPA) i (o ile same szczotki nie są wypalone) będzie działać dalej.
Rorwki komutatora były nacinane To wymień szczotki, bo te stare tylko bokiem dotykają zapewne do komutatora.
Sprawdź silnik czy nie ma przebicia Silnik można sprawdzić poza programatorem łącząc uzwojenie stojana szeregowo z wirnikiem i zasilając napięciem ok.20-100 wolt jeśli zwiększając napięcie powstaje iskra na komutatorze to uszkodzony silnik
Naprawiałem kiedyś pralkę WMS 862 z podobnie wyglądającym uszkodzeniem modułu Remco 5151 (zamiennik 5153). Powodem wypalenia styków w module było zwarcie w uzwojeniach wirnika silnika (widoczne wypalenia na sąsiednich segmentach komutatora). Silnik był do naprawy, moduł do wymiany (naprawa nie przyniosła efektu). Przed podłączeniem nowego lub naprawionego...
Prawdopodobnie padł wirnik w silniku, ostatecznie szczotki. Zobacz czy i jak iskrzy na komutatorze. Jeśli ciągnie łuk prawie po całym obwodzie , to spalony wirnik (ewentualnie za krótkie szczotki), i naprawa praktycznie nie opłacalna.
W czasach kiedy jeszcze pracowałem jako elektryk samochodowy,częstą usterką takiego rozrusznika było wytopienie lutu pomiędzy lamelką a przewodem.Pomagała duża lutownica o mocy 250-400W i kawałek cyny.Oczywiście trzeba było oczyścić stare utlenione pozostałości lutowia.Ale to były lata 80-te ub. wieku. Dziś może są inne sposoby naprawy.
Prawie pewne, że zużyte (zawieszone?) szczotki. Fachowa naprawa to wymontowanie silnika, przetoczenie komutatora, wymiana szczotek-najlepiej na oryginalne- dwuwarstwowe (bardziej żywotne) i ewentualna wymiana łożysk na oczywiście porządnej marki z zachowaniem odpowiedniej klasy. Uważać na takich co to montuja chińskie łożyska (jap,cx itd). Na końcu...
Wirnik sprawdziłem, pomierzyłem wydaje się OK. Natomiast zużyte są szczotki (jedna całkowicie, tarła drutem miedzianym po komutatorze). Może ktoś wie jakie dokładne są wymiary oryginalnych szczotek i czy się je da kupić? Pozdrawiam
Cześć, Miałem kiedyś GS-464 z napędem paskowym i podobne problemy. W pasku najważniejsze jest aby sie nie ślizgał, czyli odtłuścić denaturatem. Firmowo dodawana była porcja smaru do oliwienia osi talerza. Kołysanie obrotów u mnie spowodowane było złużyciem komutatora silnika. W obudowie silnika siedział jakiś scalak CEMI UL.... - regulator obrotów (próbowałem...
przypominam że same przewinięcie nic nie da trzeba zrobić porządek jeszcze ze szczotkami by poprawnie chodziły po komutatorze a więc potrzebny jest człowiek który poradzi sobie z tymi rzeczami i takiego szukam :)
Iskrzenie jest, ale dość niewielkie. Większe było gdy odwrotnie założyłem szczotkę i dobrze nie przylegała. Docisk realizują blaszki które raczej dość dobrze dociskają szczotki. Chyba że nowe szczotki dolegały by lepiej. Tak wygląda środek (zrobiłem to co na filmiku, czyli wyczyszczenie łożysk ślizgowych i wału ale niewiele to zmieniło) - niestety znalazłem...
Ok. rozumiem. Poczekam na odpowiedź od serwisu.... Bez tego nie mam po co szperać za łożyskami.... Dodano po 11 Serwis nie oferuje części zamiennych w postaci: silnik lub wirnik. Pozostaje zakup cześci zamiennych na rynku wtórnym z maszyn używanych, lub naprawa we własnym zakresie, jednak z informacji znalezionych na elektrodzie wynika, że owszem komutator...
Mechanizm wycieraczek po raz pierwszy przestał działać po długotrwałym obciążeniu na maksymalnej prędkości. Najpierw zwolnił, aż się zatrzymał. Po kilku dniach nieużywania zaczął ponownie działać i w takiej formie używałem go w sposób oszczędny(bez szybkiego biegu i nie w sposób ciągły) przez rok. Jednak ostatnio problem powrócił przy oszczędnym używaniu....
Witam - można naprawić ale należy silniczek przezwoić , drutem o tej samej średnicy i ta sama liczba zwoi . Ile ten komutator ma tych blaszek ( lamelek )? Dodano po 35 Proszę zamieścić fotkę tego wirnika .
Wymontuj i obejrzyj silnik dmuchawy, mogła zawiesić się szczotka itp. Sprawdź czy jest napięcie na zasilaniu silnika. Dla pewności wymień bezpiecznik, zdarza się że wizualnie wygląda na cały a mimo wszystko nie przewodzi. Jakby Ci się bardzo nudziło to poczyść działki na komutatorze. Jest z lewej strony auta, przed szybą.
dokladnie tak,przewaznie uszkadzaja sie szczotki w komutatorze,zapisuje sie wtedy blad v60 przerwa,naprawialem to kiedys,nawet dlugo juz dziala,ale naprawa jest dosyc zmudna,ciezko wyjac ten silniczek,ale jest to mozliwe
Komutatora brak > silnik indukcyjny ale podłączenia przewodów są i tam może być problem. Tacho też należy sprawdzić
Szczotki są w porządku. Na komutatorze i wirniku nie widać osmaleń. Podłączenie żarówki jest kłopotliwe, ponieważ to ciasno poupychany silnik w małej obudowie i obudowa musi być zamknięta aby dociskać na przykład szczotki, inaczej je wywala bokiem (próbowałem uruchomić silnik przy otwartej obudowie). Mam pytanko do zbychmg: Czy jesteś pewny, że to jest...
Po zmianie mocy na "max" urządzenie zaczęło wydobwywać z siebie zapach prądu. Dobre ;) Nie mam zamiaru tego naprawiać, poniewaz kompletnie się na tym nie znam. Oddać do naprawy, bo zapewne wystąpił któryś z ponizszych problemów - szczotki wytarte - szczotki zawieszone w szczotkotrzymaczach - uszkodzony wirnik (przerwa w jednym z uzwojeń lub wyrwane...
Jeżeli oś starego silniczka zawierającego właściwą przekładnię wystaje (lub można do niej zrobić dostęp) to najlepiej połączyć ją z osią nowego silniczka i napędzać całość nowym silniczkiem. Lepszym jednak rozwiązaniem jest naprawa (przewinięcie ) uszkodzonego silniczka. Może tylko odgięła się blaszka zastępująca szczotki komutatora. Napięcie zasilania...
Zasil silnik (po odpięciu od centrali) z akumulatora samochodowego, wkrętarki lub innego 12-24V DC. Jesli także będzie szarpał - silnik do naprawy - przeważnie szczotki lub/i zjechany komutator.
Dzięki za info. Dodano po 18 Właśnie skonsultowałem temat z fachowcem i generalnie silnik jest do wywalenia - łożysko do wywalenia, nadpalony komutator i jeszcze jedna rzecz w obudowie. Naprawa około 100 zł, a nowy silnik tyle co nowa kosiarka. Samemu mogę się za to zabrać, ale jak jest pewność, że nie zepsuje się ponownie ??? Chyba lepiej kupić nową....
Przyjrzałem się dokładnie zdjęciom i wymiarom - wymiary te same. - Sprzedawca dodatkowo twierdzi że to jest właśnie 1050W - tak tylko napisał 1150W bo dokładnie nie wiedział... Jedynie ze zdjęcie wydaje mi się że może mieć mniej płytek na obwodzie- tych w centralnej części... U mnie jest ich 16 na zdjęciu sprzedawcy wydaje mi się że może być o 1 - max...
Witam wszystkich użytkowników tego auta . To co było napisane powyżej , to wszystko prawda .Problem tkwi w tym ,że konstruktor pompę (nieszczęśliwie) usytuował tak , że w żaden sposób nie da się jej ochronić przed warunkami atmosferycznymi ( sól , woda , błoto).Walczę z tym już parę lat i wyznam szczerze , że ZAWSZE!! co prawie 2 lata (od momentu pierwszego...
Wcale się nie nabijam, tylko nie mogę wyjść z szoku. :D Jakby jeszcze Grzegorz coś napisał to padłbym na udar. :D Tylko że w XIX w nie było elektroniki. :cry: A ten wypalony lut nie jest przypadkiem tylko skutkiem innej usterki. Sprawdź rezystancje sekcji komutatora i połówek uzwojenia wzbudzenia. Lepszy byłby pomiar indukcyjności zamiast rezystancji....
Kup drugi rozrusznik, nowy czy używany to już twój wybór, a ten stary oddaj na złom bo pewnie go przegrzałeś i będzie miał przebicia, więc naprawa będzie nie opłacalna i bez sensu tak jak cały ten temat.
Naprawa zakończona sukcesem. Dla potomnych. 1. Aby pozbyć się błędu F34 należy zamienić przewody L i N na filtrze przeciw-zakłóceniowym. ... 2. Po wymianie szczotek obowiązkowe pumeksem dotrzeć szczotki i komutator , można skorzystać z prostownika samochodowego na 12 lub 24 V. ( bo niedotarty silnik wyje jakby łożyska miał zatarte a to tylko dźwięk...
wszystko zostało przewinięte i stojan i wirnik Przezwojone, przewinąć dziecko można. A komutator się wymienia. Przy naprawie wirnika, tak czy siak komutator powinien być wymieniony. A ja dopytam jeszcze o szczotki - nowe? dotarte? Na to też odpowiedz.
rodzaje komutatorów naprawa windows hasło naprawa książek naprawa książek naprawa
citroen bezpiecznik instrukcja odczytywania kodów pasek gorenje
uniden ubc125xlt blaupunkt paris rcr41
Jak działa przełącznik 4-pozycyjny w opalarce? Wentylator opalarki nie działa, grzałki działają