Możesz spróbować zalać lakierem.
Żaden lakier , czy klej a tylko orginalne rozwiązanie , czyli szkło wklejone po obrzeżu. Żywice epoksydowe w żadnym wypadku , bo utwardzacze nie są obojętne chemicznie. Trzeba odtworzyć oryginalne zabezpieczenie wykorzystując odpowiednie szkiełko laboratoryjne i obojętny klej konstrukcyjny lub bez kwasowy silikon sanitarny. Najlepiej silikon nanieść...
Bo tam jest miedź, tego nie zgarniesz. Zdrapałeś soldermaskę, która "rozdzielała" nogi ale tak naprawdę te nogi są połączone na PCB, tam był tylko lakier.
CW2000 CHEMTRONICS czyli nikiel w formie pisaka polecam.
Wygląda że jest uszkodzona. Wymiana na nową nic nie da, trzeba mieć wsad żeby zaprogramować. Możesz jeszcze przelutować piny bo ktoś to już robił ale nie do końca dobrze, widać że na niektórych mogą być zimne luty.
Ja takie otarcia izolacji na uzwojeniach leczyłem lakierem do paznokci. Ostatnio (kilka lat temu) taką terapię zastosowałem na uzwojeniu stojana agregatu prądotwórczego. W tym przypadku, przy wysokich temperaturach szukałbym jakiegoś lakieru znoszącego wysokie temperatury.
Może emalia to nie najlepszy pomysł. Zrobiłbym to lakierem samochodowym. Sam tak ostatnio odrestaurowałem stary zlew żeliwny. Piaskowanie, uzupełnianie ubytków szpachlą samochodową i lakierowanie: podkład, kolor i lakier bezbarwny.
Naprawa i lakier to połowa wartości. Najtańsze "na części" są po 2 tysiące.
Blaszka posiada na środku małą wypustkę i powierzchnia styku jest bardzo mała. Zastanawiam się jaki klej przewodzący zastosować w tym przypadku. Elastyczny może się szybko wytrzeć a twardy pokruszyć. Miał ktoś podobny przypadek i może polecić jakiś sprawdzony klej/lakier przewodzący?
Naprawialiśmy tego typu taśmy pod mikroskopem drapało się delikatnie warstwę ochronną i potem mikro-kropelka cyny, często się udawało.
Poradziłem sobie z usterką ale muszę jeszcze raz pomalować front i poskładać :) http://ifotos.pl/mini/DSC00461_hhrrnwr.J...
Stosuje lakier do elektroniki ze względu na możliwości izolacji. Na 100% nie zabezpieczysz tego idealnie, chyba że bardzo gruba będzie warstwa, ale z reguły na nogach tranzystorów są miejsca słabo pokryte. PVB60 daje radę.
Jest wiele sposobów kolego. Od grafitu na kleju przewodzącym po lakiery przewodzące aż do cynowania pinu.
Jak masz zdolności i sprzęt to skrosuj ścieżki :-) Oczyścić z lakieru skalpelem topnik i lutowac.
Ścieżki można dorobić drucik miedziany przylutowane do pozostałej ścieżki i zabezpieczone nom lakierem. Można też kupić zestaw do naprawy ścieżek na portalu aukcyjnym.
teraz musiałbym to wypolerować żeby nie było widać pomalowania. To jest marzenie ignoranta. Trzeba bylo o tym myslec przed malowaniem. Niewidoczna zaprawka, to niemal dzielo sztuki. Procedura (z grubsza): -szlifowanie wstepne -naprawa rys i szlifowanie naprawy -szlifowanie depolerujace daleko poza strefa naprawy -farba -lakier na strefe naprawy -lakier...
Wstawić repeaturke, zaciągnąć i prysnąć gotowym lakierem z mieszalnika. I tyle
Zdrap soldermaskę (lakier) i nałóż cynę, tak aby złączyć przecięcie.
Witam Przemyj izopropanolem, przedmuchaj. Możesz pocynować ścieżki dlaczego nie. Zabezpieczyć można lakierem do płytek drukowanych lub roztworem kalofonia za alkoholem.
papier ścierny + preparat do regeneracji ogrzewania w szybach samochodowych. https://allegro.pl/oferta/lakier-przewod... Czy po tych czarnych coś się porusza i trze?
witam. Zedrzyj delikatnie lakier izolacyjny na tej ścieżce aż do miedzi, i po lutuj to co tam było. :)
Naprawa prosta - pociągnij drucikami w izolacji połączenia punkt - punkt Nie trzeba drucików w izolacji, tylko solidnie zdrapać lakier ze ścieżek w miejscach pęknięcia i polutować drucikami pęknięte ścieżki. Druciki miedziane bez izolacji trzeba solidnie na kilka cm solidnie przylutować, trzeba uważać, żeby nie "odpalić" ścieżek.
Skoro uszkodzenie jest wyłącznie odpryskiem lakieru, to uzupełnianie ubytku (zalewanie żywicą) nie będzie konieczne. Trzeba ocenić, jak głębokie jest to uszkodzenie. Jeśli sięga jednak dalej niż lakier, to dość dobrym sposobem regeneracji głębokich rys (także takich uszkodzeń) są środki oparte na "płynnym poliwęglanie", który nanosi się metodą naparowania....
Witam, miałem okazję z naprawą podobnej taśmy, nakleiłem z obu stron taśmę samoprzylepną cienką przezroczystą i ja robiłem to pod mikroskopem, zrobiłem mini nożykiem nacięcia wzdłuż ścieżki do warstwy ścieżki i w tą rysę ostrożnie wpuszczałem lakier elektroprzewodzący.
Jak nie ma połączeń między warstwami to wystarczy jak zeskrobiesz lakier ze ścieżek po jednej i drugiej stronie i sie do nich przylutujesz.
Dokładnie. Oczyścić ścieżki z lakieru i ładnie polutować
Ten czerwony kabelek z ostatniego zdjęcia trzeba lekko opalić i tamten z innej pary też, bo one są pokryte nieprzewodzącym lakierem.
Nie to nie tak jak na tym foto - wyżej. Nie takie coś. Dosłownie jak szpachla na ścianie. Mogę wstawić foto - ale to właśnie wygląda jak skóra słonia. Jak gładzi się ręką - niewyczuwalne (chociaż miejscami jednak czuć). Szpachlowałem tylko ściany :) a i to prace "domowa robota" - stąd pisze tak jak to potrafię opisać. Wyglądało ok, a po jakimś czasie...
Taka odpowiedź może i by miała sens (i może ma) gdyby nie fakt iż kolega stk401 napisał że nie działa korektor graficzny, a to już może mieć związek z usterką. Naprawa ścieżek polega na odskrobaniu warstwy lakieru ochronnego ze ścieżki w miejscu uszkodzenia i powleczeniu ścieżki cyną w taki sposób aby cyna zalała przerwę w uszkodzonej ścieżce. Nie mniej...
wauzzz4f85n093969 - Ostatni wpis ASO 2015-06-25 - 237471 KM Nie serwisowany zbytnio WAUZZZ4F87N074843 -- Ostatni wpis ASO 2015-12-02 - 246226 KM Serwisowany do 2015 na bieżąco - naprawa blacharska w 2008 r
Dzięki za zdjęcia i informacje. Właśnie z doświadczenia wiem że regeneracja takiej taśmy jest ciężka, mi się kiedyś udało w trochę innej ale też napylanej przy użyciu lakieru grafitowego do naprawy ścieżek. Ciężko jest taśmę ochronną usunąć żeby ścieżki nie uszkodzić no i sama wytrzymałość ścieżek jest tragiczna. O patencie z taśmą przewodzącą nie pomyślałem...
Kupiłem Lancetti, wersja SX 1,6, przebieg 58kkm. Zagazowałem. Co musiałem robić: - naprawa odprysków lakieru - wymiana uszczelniacza wału - był wymieniany w serwisie Chevi, ale jakoś tak niedbale że ciekł strasznie - serwis klimy - naprawa panelu sterowania nawiewami/klimą - zimnie luty - do tego nowe opony, klocki, instalacja LPG, świece, przewody...
Nie wiem czy trzeba jakoś z nich izolacje ściągać i w jaki sposób. Nabierz na grot lutownicy kroplę cyny i wsadź końcówkę tego kolorowego przewodu na jakieś 2-3 sekundy aż spali się izolacja (ten kolorowy lakier) i ładnie pocynuje.
Wszystko ok, ale lakier po wierzchu to problem. I jeszcze szukać przetwornicy.
Klej/lakier grafitowy załatwi sprawę.
Jaki DŁAWIK??? JEŻELI TRANSFORMATOR HF TO DLA CIEBIE DŁAWIK - to ja gratuluję,,spostrzegawczości''... Bo ten nawinięty licą w oplocie z kaptonu o średnicy dobrych 4 mm - to trafo HF tej spawarki! Naprawa takiej usterki polega na,,usunięciu węgla, wymyciu do czystego włókna szklanego miejsca jarzenia łuku, pokrycie lakierem elektroizolacyjnym (np ,,FTALUR'')...
Z jaką gwarancją? na co ty dzisiaj dostajesz gwarancję ?? () dziś bierzesz nowe auto w leasing, opłacasz OC, musisz wykupić obowiązkowe AC i myślisz że już wyjedziesz z salonu ? () bez ubezpieczenia kosztów napraw nie wyjedziesz! tak nówka sztuka z gwarancją i musisz kupić ubezpieczenie od napraw! dobry sen miałeś chyba że tego nie zauważyłeś, dzisiaj...
Na spreja nie urobisz- jak już, to kup puszkę taniego lakieru nitro. MDF pije jak gąbka. V.
Ewentualnie lakier grafitowy do ścieżek.
Nigdy więcej dłubactwa dwa razy się płaci. Dłubactwo nie popłaca. Fachowa naprawa, tak. "Gdy nie potrafisz nie pchaj się na afisz"
Wiem, że odkopuje stary temat ale może komuś się przyda (bo jeszcze się nie spotkałem żeby komuś fizycznie udało się naprawić uszkodzony zalany digitizer (nie mówię o wymianie tylko naprawie uszkodzonego). Otóż mam właśnie wspomnianego jaq3 i zalał mi sie ekran wodą. Zalany ekran nie działał. Ponieważ nie odparowała (suszenie w ryżu i inne czary mary)...
(at)amir88 Zamaluj lakierem lub silikonem i będzie działał busbara nie uszkodziłeś.
No raczej :) Kiedyś bawiłem się w lutowanie i nawet to działało, ale przerwany był tylko jeden przewód. Jak masz za duzo wolnego czasu to nikt Ci lutowac nie zabroni. Pamietaj o dokładnym oczyszczeniu lutowanych zwoi. Po zlutowaniu całość trzeba odizolować chociazby lakierem zrobionym z kalafoni i usztywnieniu klejem lub tymże lakierem. Ps. Jak zrobisz...
Ja bym spróbował w miejsce powstałego uszkodzenia nałożyć szpachle do drewna i jak wyschnie zeszlifować papierem ściernym i pomalować czarnym lakierem. Nierówności możesz delikatnie zrównać ostrym nożem i w to miejsce nałożyć szpachlę. Może inny koledzy będą mieli inny sposób naprawy.
Szpachla do tworzyw sztucznych, delikatnie wypełnić i na to lakier strukturalny
Tak wiem, nie mam lakieru do zaimpregnowania uzwojenia, można kupić ale do jednego transformatora nie bardzo się opłaca. Zwiększę ilość warstw do 9, nawinę cieńszym drutem, tylko mam problem z cieńszymi przekładkami, może masz jakiś patent, lakier obiecał znajomy i czekam może się doczekam.
Wymontuj klawiaturę i przyciski touchpada i do ciepłej wody z ludwikiem. Cukier nie rozpuszcza sie w izopropanolu. Potem suszenie. Jak klawiatura nie będzie działać poprawnie to rozbierz ją i napraw lakierem przewodzącym -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Naprawa zalanej/uszkodzonej klawiatury notebooka
Jest szansa naprawy. Należy starannie zeskrobać folię na przerwanej ścieżce pobielić cyną i wlutować mostek z cienkiego przewodu. Jeżeli istnieje niebezpieczeństwo zwarcia, to miejsce połączenia zalakierować lakierem spirytusowym.
Dzielnik ma stosunek zakresów 1/10 ,więc możesz sprawdzić wszystkie rezystory bez schematu.Na zakresie 200mA rezystor dzielnika powinien mieć wartość 0,9Ω ,20mA to rezystor 9,0Ω.Można to łatwo zmierzyć drugim miernikiem mierząc rezystancję na zaciskach COM i mA. Pooglądaj ścieżki może są przepalone pod lakierem.
Płyty główne mają laminat złożony z 6-8 warstw łączonych ze sobą przelotkami. Jeżeli w tym wypadku kondensator był podłączony do którejś środkowej warstwy to masz małe szanse na naprawę tego. Ale jeżeli wystarczy tylko górna i dolna to zetrzyj papierem ściernym lakier ze ścieżki do której był podłączony pad i chlapnij cyną tak aby połączyć ją z nóżką...
Nie koniecznie.Taki łuszczący się lakier to często fabryczny bubel.
Płyta wraz elementami jest polakierowana. Jeśli będziesz miał szczęście to po zmyciu lakieru może zobaczysz jakieś oznaczenia na układach. Użyj IPA.
Soldermaska to ten czerwony lakier. Tylko delikatnie.
Jak najbardziej do ogarnięcia dla każdego, kto już coś lutował na PCB. A Twój błąd polegał na tym, że nie trzeba było cynować grubo po całości, tylko oczyścić ścieżkę, lekko pocynować i przylutować przyłożony do niej kawałek drutu. Trzeba przy tym uważać, żeby ścieżki nie przegrzać, bo się odspoi od laminatu (tak jak u Ciebie). Na koniec dobrze jest...
Witam kolegę. Odnośnie zmywarki i tej upalonej PCB. Jeśli procesor na zasilaniu nie ma zwarcia, to jest ok. Połataj ścieżki. Jak sprawdziłeś półprzewodniki, to też ok. Ja miałem podobną sytuację, z tym że procesor odmówił życia. Podpiąłem Arduino Nano, odpowiedni szkic i działa już 5 lat. A co istotne, połatane ścieżki zabezpieczyć lakierem przed wilgocią....
Teoretycznie jest to możliwe ale czy opłacalne to już inna kwestia, jak byś się zdecydował na naprawę to odczyszczenie uszkodzonych miejsc z lakieru (najlepiej czyścik z włókna szklanego i skalpel) i potem pod mikroskopem polutowanie kawałkami drucików i zabezpieczenie wszystkiego lakierem i powinno być ok.
Zabezpiecz miejsce oczyszczone z zwęglenia za pomocą soldermaski UV, lub nawet zwykłego lakieru do paznokci, aby problem nie powrócił.
padłem na "genialny" pomysł, że dwa końce muszą pozostać wolne. Dokładnie tak. Być może (dokładnie nie pamiętam) te wolne końce dodatkowo zabezpieczałem odrobiną lakieru, np. do paznokci, żeby przy składaniu zegarka gdzieś nie przywarły, np. do metalowej koperty.
Można spróbować przewodzącym lakierem naprawczym do szyb samochodowych.
Zdiagnozować to chyba już zdiagnozowałeś że masz przerwy w paskach grzania tak ? A naprawa możliwa do zrobienia np lakierem grafitowym.
Ja bym przylutował ten element SMD do ścieżki która się trzyma laminatu (w żadnym wypadku nie jest to krzem!). Może za mocno grzejesz że ścieżki odchodzą?? A drugie wyprowadzenie drucikiem połączyć. Drucik i element "przykleić" jakimś lakierem jak ma być to w ruchu, choć i tak bez tego jeżeli się ścieżka dobrze trzyma powinno być dobrze.
Czyli jak to będzie wina klawiatury foliowej tzn. będą jakieś przerwy, ubytki to będziesz mógł te ubytki poprawić lakierem przewodzącym.
To zdrap lakier dookoła pada i powinna być miedź
Czy ktoś może mi doradzić czy jest możliwe samodzielna naprawa wgniecenia na tylnym zderzaku pragnę nadmienić że zderzak nie jest pęknięty nawet lakier nie popękał. Proszę o rade.
Szanowni forumowicze, moja lodówka Amica KGC15631R złapała na lakierze kilka głębokich rys, które chciałbym jakoś zamaskować. Producent wysłał mi kod RAL koloru, nie wiem tylko jaki produkt sprawdziłby się do tego najlepiej? Jakaś kredka do lakieru czy marker? Dla jasności: chodzi o naprawę lakieru, nie o zakrycie rys magnesem https://obrazki.elektroda.pl/8740898000_...
Wyczyściłem płytkę z hallotronami polakierowałem lakierem izolacyjnym i brama znowu ruszyła. Dziękuje za poradę
Czytanie z myślenia nie zwalnia. A jak przeczytasz na innym forum że to od fazy księżyca zależy. Koloru lakieru, czy też gdzie zatankowałeś auto? Też będziesz powielać?
Te dozowniki wszystkie to straszna tandeta, wystarczyło by malować to wewnątrz jakimś lakierem zabezpieczającym i problemy w 80% wypadków by się rozwiązały same.
Są takie preparaty jak grafit w spray-u oraz lakier przewodzący do naprawy szyb grzejnych w samochodzie. Ten drugi dobrze przewodzi prąd.
Z jaką dziurką był na nim lakier zdrapałem go żeby zobaczyć jaki to jest układ
Pomalować musisz bo mdf jest cholernie czuły na wilgoć, starczy jedna kropla wody i puchnie od razu. Niestety żadna farba z puszki tu się nie sprawdzi bo jak piszesz: naprawa gaźnika etc. Nie planuje nic cięższego. Czyli blat ma wytrzymać kontakt z benzyną, jakimiś zmywaczami czy rozpuszczalnikami. Tego żadna farba nitro, akryl czy chlorokauczuk nie...
Da się to naprawić, ale to zależy jak dużą masz wprawę w takich sprawach. 1. Skalpelem usuwasz wystające strzępy płyty MDF/HDF 2. Dermelem robisz małą bruzdę w miejscu pęknięć 3. Każde pęknięcie sklejasz klejem CA. Ostrożnie, a najlepiej maskując Maskolem modelarskim 4. Bruzdy zaszpachlować, przeszlifować a następnie drobnym rylcem pogłębić rysunek...
Może spróbuj lakierem przewodzącym prąd np. ELECTON 40AC.
Witam . Nie ma znaczenia czy będą to 4 warstwy po 6 zwoi czy 3 warstwy po 8 zwoi czy nawet 6 warstw po 4 zwoje . Ważne żeby się zmieściło i było nawinięte naprawdę bardzo ciasno . Jeśli nie masz rozebranego rdzenia to będziesz przeciągał pojedynczo zwoje . Musisz mocno uciągać . Na koniec zaimpregnować lakierem następnie otaśmować taśmą bawełnianą (najlepiej...
Prosze bardzo... Od razu mówiłem, że Al-700... Naprawa raczej bez sensowna, płyta zalana jakimś lakierem nie do zdarcia...
Zwracam się tu przedewszystkim do właścicieli tego modelu samochodu. Postanowiłem zrobić m remont blachy Golfa III i chciałbym dowiedzieć się czy jest to opłacalne, ponieważ samochód trochę stoi i mój ojciec radzi kupić nowy samochód. Lecz przed dokonaniem decyzji chciałbym poradzić się kogoś kto już przez to przeszedł. Napiszę krótko w pónktach co...
Równie i dobrze można rozebrać rdzeń i przy jego ponownym składaniu każdą blachę z osobna pokrywać lakierem. Wszystkie pomysły dotyczące naprawy zostały już przedstawione.
W Siemensach często padają przyciski, konkretniej ścieżki do nich prowadzące bo są bardzo cienkie. Ich naprawa polega na tym, żeby przyjrzeć się dokładnie płytce drukowanej, zlokalizowaniu przerwy. Wtedy delikatnie szpilką zdrapujesz lakier, bierzesz cienki drucik, zdejmujesz z niego izolację, wyciągasz jedną żyłkę, bierzesz pęsetę, lutownicę, pokrywasz...
Są pisaki i lakiery przewodzące do kupienia w sklepach z elektroniką
To jest zdjęcie ze sprawnego modułu. W tym pierwszym została połowa. Osobiście bardziej wygląda mi to na kondensator. Niestety mimo dość sporej grupy która tu to widziała odzew niemal zerowy. Czy nie ma już konserwatorów domofonów którzy sami coś naprawiają, a nie wszystko odsyłają do serwisu? Wiem że "cyfrówka" jest bardziej skomplikowana od analogów,...
Szczelność w tym napędzie jest względna - pokrywa jak i dekielek uszczelek nie mają żeby właśnie umożliwić odparowanie wilgoci od ciepła elektroniki - jak ta się już dostanie (ale, jak widać, czasem działa to w drugą stronę...). Najlepszym "domowym" zamiennikiem lakieru elektroizolacyjnego będzie podebrany połówce lakier do paznokci. Ale przed pomalowaniem...
Spokojnie jest do czego złapać, z prawej jest duża ścieżka a z lewej wchodzi ścieżka pod diodę niżej. Wystarczy delikatnie lakier zdrapać.
Jakiś lakier lub klej na bazie srebra np. do naprawy ogrzewanych szyb w samochodach. Może poszukać w zamierzchłych czasach np. naprawa folii klawiaturowej ZX Specrum.
Możesz próbować podkleić ścieżkę klejem na bazie żywicy epoksydowej. Przed klejeniem trzeba odtłuścić to miejsce za pomocą IPA. Po naprawie ten fragment PCB warto pokryć lakierem, wykonanym z kawałka kalafonii rozpuszczonej w czystym spirytusie. Są w handlu także specjalne pisaki do napraw (Silver Conductive Pen) ale one raczej nadają się do odtwarzania...
Masz dwie opcje: 1. "Naprawa" domowym sposobem poprzez nałożenie warstwy lakieru odpornego na wysoką temperaturę i wyskrobanie punktów lutowniczych. 2. Mniej skomplikowana. Przekrosowanie padów. Polega to wylutowaniu filtra i połączenie padów cienkimi kabelkami.
Witam Są "lakiery" przewodzące do naprawy ścieżek w pilotach. Może pomalować czymś takim. Lub jakimś klejem elektroprzewodzącym. Pozdrawiam
ja naprawiłem klejem przewodzącym (lakier jest za delikatny) chodzi juz pół roku
Ze schematem możesz mieć kłopoty. Pozostaje Ci omomierz i naprawa przerwanych połączeń. Znakomicie nadaje się do tego lakier przewodzący dostępny w sklepach elektronicznych.
Dzisiaj naprawa w stylu pakistańskim :)Odnalazłem przewód który robił zwarcie. Jakim lakierem to teraz pomalować? Jakim klejem zabezpieczyć? https://obrazki.elektroda.pl/8225489000_... https://obrazki.elektroda.pl/9953520300_... Coś mi się tu nie zgadza, na jednym z tych przewodów jest ślad zwarcia do masy. Reszta instalacji...
Głośnik gra, ale ociera. Ocieranie o nabiegunniki skutkuje zdzieraniem lakieru na drutach cewki głośnikowej. Czasem prowadzi to do zwarć międzyzwojowych. Poza tym, jest kwestia komfortu odsłuchu.
Izolacja typu silnikowego +lakier silnikowy.
Lakierowanie srebnym to jest zawsze wyzwanie nie znam lakiernika który by ci tego nie potwierdził..wystarczy nalać inna ilość lakieru bod innym kontem i wychodzi zupełnie inna barwa, jak dla mnie nie ma innej możliwości jak pomalować cały samochód sądzę że koszt ok 3,5 tys. Lub to zostawić i ewentualnie wypolerować resztę niemalowanego auta Pasta Polerska...
istnieją lakiery elektroizolacyjne -raczej zbędne w praktyce amatora, ja dodrobnych napraw używam lakieru spirytusowego/nie jest toksyczny , szybko schnie/poważniejsze napr. lakiery piecowe ,żywice chemoutwar. Do drobnych rzeczy możesz stosować żywice poliestrowe /takie z zestawów samochodowych/łatwo szybko dosyć czysto.Pomiary w sieci energetycznej...
Szukaj śladów korozji po zalaniu. Głównie w okolicy triaka sterującego silnikiem młynka oraz pobliskich elementów. Wyczyść popraw luty i przemierz elementy. Jak na pomiarach będzie ok., to włącz i sprawdź. Jak zadziała, to polakieruj płytkę jakimś lakierem do PCB.
Nie jest źle, u mnie było gorzej i musiałem do blacharza wstawić. Tyle że gościu po znajomości to i wziął grosze (ze spawaniem innego elementu i nad jednym progiem wyszło może z 500 łącznie). Jak masz wkrętarkę akumulatorową to kup druciaka, ustaw na wiercenie (lub na najszybsze obroty) i przejedź w tym miejscu. Jak Ci się uda to gołej blachy zjechać...
Wymontować transformator, rozpiąć opaskę - w imadle ścisnąć i na nowo osadzić, zacisnąć opaskę. Rdzeń to takie 4 połówki w kształcie C. Możesz dodatkowo zalać tym lakierem, bo nie wiem, czy uda ci się rozpołowić te 4 części rdzenia. Gdyby udało się rozłożyć, nałożyć na czoła trochę lakieru i wtedy go porządnie ścisnąć.
Masz zwarcie w laminacie na plusie. Wyprostuj bolec wychodzący z gniazda, dolutuj do niego kawałek przewodu i wlutuj w miejscu za zdjętymi cewkami. Połączenie zaizoluj, zabezpiecz lakierem.
A może klej lub lakier przewodzący - taki jak do naprawy szyb grzejnych?
Co do obudowy. Lakier najlepiej zdrapać jakimś ostrym narzędziem, należy przy tym uważać aby fornir nie uległ uszkodzeniu. Potem odtłuścić i odpylić, położyć najlepiej 2 warstwy dobrego lakieru bezbarwnego. Skali lepiej nie ruszać bo może się całkiem zdrapać, biała farba zawsze odchodzi. Obudowa jest z czegoś sklejkopodobnego, z zewnątrz pokryta fornirem....
Czy możesz mi przybliżyć jak nazywa się ten lakier przewodzący i jakiego jest koloru? Czy ci pomógł?
miernik lakieru naprawa naprawa miernika lakieru czujnik lakieru
komputer roweru stacjonarnego komponentu label przestal dzialac
Saab 9-3 sedan - niedziałające światła wewnętrzne, żarówki sprawne Qumpell 12kW - problem z podawaniem pelletu