Witam, Mam do naprawy sterownik DELCO MULTEC 16204839 BLBH. Usterka polega na tym że komp pokazuje na sondzie lambda zbyt bogatą mieszankę (1,096V), błąd 45 po wykasowaniu za chwilę wraca, błąd w odczycie temperatury silnika. Jest to sterownik do Opel Vectra 1.8i (C18NZ) 95r. montowany chyba tylko w tym roku. Przez tą usterkę samochód szarpie, nie da...
Ja wychodzę z założenia, że w samochodzie nie ma części niepotrzebnych. Konstrukcja dolotu jest pomyślana w konkretny sposób dla konkretnego auta. Dłubanie tam, blokowanie klapek, zakładanie stożkowych filtrów powietrza bez specjalistycznych pomiarów jest niepotrzebne. Być może w twoim przypadku za problemy odpowiada jakaś usterka elektryczna spowodowana...
kody 25, 35 i 13 moim zdaniem nie oznaczają uszkodzenia tych elementów. opieram się oczywiście na przeczuciu bo samochodu nie widzę. wydaje mi się jednak że wadliwe działanie tych elementów jest spowodowane inną usterką. także na twoje pytanie czy wymieniać te elementy po kolei czy szukać innej usterki stanowczo ci odpowiadam: szukać inne usterki! zaczął...
Witam Panowie, Zła emulacja sondy przy LPG rozregulowała mi komp ECU. Na LPG samochód pracuje dobrze a na PB kicha. Odłączenie akumulatora nie pomaga. Słyszałem że można zmienić EPROM i to może pomóc. Gdzie w Wawie lub Olsztynie mogę to zrobić? Pozdrawiam Dodano po 41 Aha, komp to DELCO MULTEC 16204839 BLBH
Pojechałem podłączyć autko pod TECH-2. No i mogę powiedzieć tyle - wskaźnik, a raczej elektronika kłamie! Celowo! Ale po kolei. Rozgrzewanie silnika - temperatura rośnie mniej więcej podobnie na wskaźniku na desce i na wyświetlaczu TECH-a. Różnica - no może kilka st. C. Jeśli na wskaźniku jest ok. 86 st. to na TECH-u ok. 89-90st. Temperatura dochodzi...
czyli zdrowiutko. Dostań się do sterownika silnika ( za nakładką słupka drzwi prawych),zapal silnik,i stukaj trzonkiem śrubokręta w sterownik.Nasłuchuj zman rytmu pracy silnika. Panie Elektrit.Mój znajomy mechanik miał taką metodę naprawy sterowników Multec.Niezależnie od usterki podkładał drewniane kliny pod płytę Multeca.Sprawdzał w ten sposób czy...
No tak ale co ma immo podczas pracy silnika, przecież już jest odblokowane, co najwyżej może zgłosić błąd lecz silnikiem podczas pracy nie steruje. Dodano po 29 Poszperałem trochę w dokumentacjach no i powodem twoich kłopotów jest kod-13 sonda lambda brak sygnału. Jeśli potrzebujesz dokładniejszej instrukcji naprawy wtrysku multec bo taki tam masz to...
..walcze z Polajem 95r. na systemie wtrysku Abimex lub Multec...jeszcze nie rozróżniam jaka to różnica...jest to auto ojca i gdyby nie to nie robił bym tego napewno....mianowicie....poleciały w nim cewki WN...przebijały....cewki podstawione inne...auto odpali i jest wszystko OK...jak na poloneza ;) ..ale....pali dużo....kopci przy przygazowaniu jak...
Kolego nie napisałeś nic pożytecznego. Jaki błąd EGR? Nigdy samego takiego nie wyświetli, zawsze będzie np 'pozycja zaworu EGR" lub "obieg prądowy zaworu EGR" To istotne, nie widome czego się łapać, czy potencjometru zabudowanego na zaworze, czy obiegu elektromagnesu. W tej chwili to jest stawianie kabały. Naprawę widze tak-odczyt parametrów zmierzonych...
Dzemek - wjakim to Polonezie jest wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa?Oprocz 1,4 MPI oczywiscie. Piosiek - dowiedz sie dokladnie jakie masz autko - czy Polonez 1,4 multipoint(MPi),czy Plusa 1,6 z wtryskiem wielopunktowym Multec XM.Nie ma Polonezow 1,6 multipoint. Jezeli masz Poloneza z oryginalnym immibilizerem,to masz Plusa z minimum 98 roku z wielopunktem...
Powiedz ojcu żeby oddał samochód do warsztatu. Skoro iskra skacze przypadkowo tylko na 2 cylindrze, to nie masz szans powodzenia samodzielnej naprawy. To układ z GM Multec bezrozdzielaczowy z iskrą traconą , tak że nie masz szans na samodzielną naprawę - brak podstawowej wiedzy. A rzeczy z linków które podałeś , nie dość że nie są od Twojego auta, to...
Nastawnik biegu jałowego w Twoim przypadku to taki maly czarny okrągły pierdolnik wkręcony w korpus monowtrysku na dwie śruby torxy. Wykręć go i dokladnie wyczysc , szczególnie stożek na końcu trzonka i gniazdo wewnatrz monowtrysku. Po tych operacjach zdejmij na chwile kleme akumy i po zalozeniu zapal bez gazu. Ma to na celu wykasowanie adaptacji. Sprawdz...
Astra II; 1,6i cat.; klima; typ silnika X16SZR; sterownik Multec Singlepoint; Samochód nie do zapalenia. Po włączeniu zapłonu, na zimnym silniku, bez zapalania silnika, po paru sekundach, zapala się wskaźnik wentylatora i włączają się wentylatory chłodnicy i klimatyzacji (w stanie prawidłowego działania wentylator działał na gorącym silniku, ale nie...
Do "Marcin Z" i Wszystkich Zainteresowanych, właściwy odstęp jest podany w zasadzie w każdej dobrej książce, wiem że mój kolo ma dwie i w jednej (raczej nie jest to książka p. Edwarda Morawskiego - była na rynku jeszcze jedna dostępna gdzie jest dokładniej rozpisany Multec 700 TBI) było to dokładnie opisane. Jak tylko od niego przywiozę tą książkę to...
Witam, Mam problem z komputerrem ECU. Przez instalację LPG komputer ECU roztroił się i nie pracuje dobrze na benzynie (błąd 45 - zbyt bogata mieszanka i zalewa silnik benzyną). Resetowanie kompa odłączając akumulator na 10s i na całą noc nie pomaga. Komputer ECU to DELCO MULTEC 16204839 BLBH. Szukam porady jak można ten komputer zresetowac lub przeprogramowac...
Wyjmij sterownik rozbierz, zobacz czy koło warystorów ( takie czerwone lizaczki-płyta złaczami od ciebie, lewy górny róg) nie ma odpalonych ścieżek. Vectra B i ten sterownik Multec są takie kochane i fajne w naprawach!
Opel Kadett 87 rok silnik jak w temacie układ wtryskowy MULTEC ,kupiłem używany w 2005 roku po początkowych problemach mechanicznych z silnikiem zaczał pracowac bez zarzutu. Problemy zaczęły się kilka dni temu zgasł w trakcie jazdy w trasie, nic nie pomagało, od prób odpalenia skończył się akumulator. Po zholowaniu ok. 5 km i podładowaniu akumulatora,...
Witam. Proszę o pomoc forumowiczów. Posiadam Astrę f z silnikiem c14nz. Jakieś 400km temu robiłem w zakładzie mechaniki pojazdów planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy i szlifem zaworów. Przed oddaniem z samochodu z niesprawnym silnikiem, w którym kompresja uciekała na układ chłodzenia, spalał mi o dziwo około 6.5l/100km w mieście jazda na...
"robokop" ale jesteś pomocny. Chyba to forum jest stworzone do rozwiązywania problemów a nie do tego aby każdy prowadził samochód do mechanika. Tym bardziej, że kupiłem ten samochód za 1400zł i mechanik będzie mnie kosztował duży procent całej wartości. Po 2 to mam drugi samochód i mi się nie śpieszy z naprawą tego a dobrze jest się czegoś nauczyć...
Wygląda tak samo. Jest to prawdopodobnie sterownik Multec produkcji DELCO. Tylko na podstawie schematu można stwierdzić który pin steruje wentylatorami. Mój sterownik jest do silnika Z16SE. Jeszcze jedno. Naprawy można się podjąć tylko posiadając odpowiednie doświadczenie. To bardzo filigranowa praca. W necie można znaleść filmik w jaki sposób się do...
Typowa samochodowa hybryda jakich wiele (multece simteki ,denso , bosche itp) sterowniki ECM silnika i TCM skrzyni biegów itd . Naprawa polega w 99% na wymianie, polutowaniu połączeń padów do płyty ceramicznej ( podczas pracy termicznej ulegają przerwaniu ) . Czasami podmiana tranzystora mocy (np. w vp44) lub wymiana kwarcu . Ew. odczyt eeproma - szpilkami...
Tak monowtrytski są do gazu idealne, niestety wszystko zależy od montazu(trzeba być głąbem żeby zrobić go źle w moniaku), większości gazowników zależy jedynie na wypchnięciu samochodu jak najszybciej z warsztatu, potem ewentualne niedoróbki się mszczą, a że o naprawach i diagnostyce nie mają zielonego pojęcia to klientów zbywają, ilu już takich wkurzonych...
Dziwne jest to co napisałeś. Rozumiem że chodzi o Multeca Z16XE. Tutaj przekaznik pompy zasila również wtryskiwacze więc bez działającego przekaźnika auto nie odpali. Przekaznik dostaje minusa na 85 z ECU. Plusa dostaje na 86 z bezpiecznika F15 10A. Nad przekaźnikiem pompy paliwa masz jeszcze jeden przekaźnik w narożniku, to przekaźnik układu sterowania...