Brakuje 4 biegu bo wałek sprzęgłowy pracował na jednym łożysku. W cenie samego tylko wałka sprzęgłowego kupisz sprawną skrzynię używaną.
Cześć wszystkim Problem wygląda następująco. Parę lat temu ktoś włamał mi się do mojego poloneza celem podprowadzenia go, wyłamał łomem blokadę kierownicy (dzieki bogu moj egzemplarz ma inne zabezpieczenia) krzywiąc przy okazji coś w srodku. Teraz podczas kręcenia kierownicą cała kolumna wraz z dźwigienkami migaczy itd bije na boki. Czy jest jakiś sposób...
Polonez Budowa naprawa eksploatacja Edward Morawski https://obrazki.elektroda.pl/7042134200_...
mam cholerny problem!!!nie wiem jak ale Qmpel przy otwieraniu wybil mi szybe z tylu <prawwe drzwi>!!naszczescie okazalo sie ze kumpel ma dzwi od takigo poloneza i wszystko by bylo pieknie gdyby nie to ze nie umiem szyby zdemontowac a tymbardziej zamontowac!!!prosze pomocy!!!bo jak starszy sie dowie to mnie chyba zabije!!
Prawdopodobnie jest to czujnik udarowy
Witam. Można dowiadywać się tutaj : http://www.bajansklep.com.pl/ - w ofercie sklepu zapewne tego elementu nie ma, ale z tego co wiem w ich posiadaniu są różne elementy mechaniczne od tego typu sprzętów. Pozdrawiam.
Sprawdź te tranzystory które zaznaczyłem http://obrazki.elektroda.pl/3650874600_1...
Witam niestety żadnego schemacika nie posiadam ale wiesz jest taka książeczka "Krzysztof Trzeciak obsługa i naprawa polonez caro, atu plus tam jest znajdziesz dużo info na temat silnika gsi, widziałem kiedyś taką książeczke na allegro, a z czym masz problem może pomogę?
Temat jakis czas długo wałkowany, tym szpecem od naprawy modułów jest Elektrit, dogadaj sie z nim.
Witam. po usunieciu z musu w moim Polonezie immobilizera ktorzy imoobilizowal go na amen (a zgrozo skaszanil sie w drodze powrotnej z przegladu okresowego ;d), postanowilem przywrocic do zycia centralny zamek ozeniony z "oslawionym" alarmem american legend (oczywiscie dostal typowej przypadlosci - piloty zgubily zasieg, zarazem zostalem bez centralnego...
Dzięki za pomoc Ręczny jak ta lala :D
Pochodzą z tzw. drugiej ręki (pewnie nawet z trzeciej). Znajomek (ma poldojazd) wynalazł, a może sam zrobił, nie pytałem. Z tego co można znaleźć w sieci pod hasłem "obsługa i naprawa +polonez" widać, iż może z którejś z tych: "http://www.instrukcjenaprawy.pl/szukaj....
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
tylko pieśń przeszłości Tylko... Nawet Bosch/siemens robi badziewie. Zaś Candy/hoover to takie dziadostwo że albo nie ma jak naprawić albo szkoda się podejmować nawet. Są pralki które jakoś działają ale obudowa po 4 latach jest mocno przeżarta rdzą, niczym stary polonez znaleziony pod lasem. Osobną sprawą jest możliwość naprawy. Pralki często mają...
w ksiegarni technicznej jest ksiazka Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez , nadaje sie raczej do modeli sprzed 1995, szkoda ze od dluzszego czasu nie ma uaktualnien
http://www.megadownload.pl/ Wpisz "Polonez" i ściągnij: Budowa Naprawa Eksploatacja Polonez Nie ma tam zbyt dużo o module ale jest jak sprawdzić. Wejdź w dział elektryki i elektroniki tego forum, może tam prędzej o sprawach dotyczących typowo układu zaplonowego i inst. el. się ktoś szczegółowo wypowie-pisze. Może autoalarm-jeśli jest. Pozdrawiam!
No cóż , nie będę się chwalił ale Berlingo 1, 650000 km, dwa sprżęgła i 1 naprawa rozrusznika. Berlingo 2 , 300000, rozrusznik nie naprawiany, Ford C max 200000 nic nie naprawiane, no elektryka tylnej lampy, polonez 140000, tylko wyciek ze skrzyni biegów, Lanos 80000, łożysko tylne koło. Nie mówimy o bieżącej eksploatacji.
Polecam książkę BUDOWA, NAPRAWA I EKSPLOATACJA POLONEZ CARO, ATU, ATU PLUS Edward Morawski. Tam masz rozrysowany i opisany układ wtryskowy do Twojego modelu samochodu.
Masz uszkodzony sterownik silnika, to częsty objaw. Naprawa prosta, mogę go naprawić po przesłaniu np pocztą.
W swoim poldku (lucas) miałem to samo.Pomogła naprawa pompy hamulcowej (uczczelniacze gumowe).Cała sprawa zajęła mi ok. 2 godz.grzebania.W razie braku możliwości kupna nowych uszczelnień,podam sposób na naprawę starych w 100% sprawdzony w moim poldku.
Opieram się na tym co jest napisane w książce Budowa naprawa eksploatacja FSO Polonez a skoro jest wielopónkt i elektroniczne urządzenie ECM, i wszystkie inne czujniki to coś tym musi sterować a jak sterować to trzeba to od czsu do czasu jagoś przedjagnozować
To zobacz czy jest powrót wycieraczek(jak wyłączysz np w srodku szyby czy zejdą do pzycji spoczynkowej).Jak jest to skupić się w obrębie przełącznika lub okablowania.Jak nie ma powrotu to naprawa krańcówki w silniczku.
Zwróć uwagę na plastik w okolicach styków czy nie jest nadtopiony. W takim przypadku styk odchyla się i wyłącznik parkowania wycieraczek przestaje prawidłowo funkcjonować. Należy oczyścić styki ( rezystancja - grzanie - plastik mięknie i styk zmienia położenie), i poprawić położenie styku. Na bardzo długo raczej ta naprawa nie wystarczy.
Jestem od niedawna w posiadaniu książki "Budowa, naprawa eksploatacja samochodu Polonez" , jest tam informacja że silnik z wtryskiem jednopunktowym to Mono Motronic, na cewce zapłonowej brak nazwy producenta (w książce jest wzmianka o producencie DELCO REMY), nie posiadam miernika analogowego aby sprawdzić że cewka wysyła impulsy, lecz jeśli te impulsy...
Tak, czytałem na forum... . Nie znam się idealnie, ale jako tako pojęcie mam - co robię... a niestety naprawa u mechanika, przekroczyłaby wartość samochodu.
Kiedys mialem tak z oplem astra,okazalo się ze w aparacie bylo cos popsute,ale naprawa nie miala sensu,koszty naprawy byly duzo wyzsze niz sam aparat,ktory kupilem na szrocie z gwarancja,wymienilem go i po klopocie.A jaki to samochod?Bo naprzyklad Polonez jak zlapie wilgoci gdzies na przewodach,tych zasilajacych cewke.Moze sprobuj skolowac-pozyczyc...
Wbijając w niego ostry punktak i gibając na boki. Można dospawać śrubę i posłużyć ściągaczem udarowym itp. Po co chcesz je wybijać? Naprawa silnika tego nie wymaga - chyba że chodzi o ten z tyłu, zamykający przelot wałka rozrządu.
Uszkodzony sterownik, te MEMS słyną z pewnej powtarzającej się awarii, naprawa nadzwyczja prosta. To tyle z mojej strony. Moim zdaniem ten post zamyka sprawę i wiem co kolega miał na myśli. Pewne odpowiedzi poprostu paść nie mogą...
nie, robil się luz pomiędzy wałkiem atakującym a kołem talerzowym, wycierały się mosiężne podkładki oporowe. Naprawa tego mostu to horror, dużo przeliczeń.
Wyczyścić tłoczek elektrozaworu przy reduktorze. W tym celu zakręcić butlę lub odłączyć EZ w WZ, wypalić gaz z rurki na wolnych RPM (aż do zgaśnięcia), zdjąć cewkę EZ z reduktora i powinno dać się odkręcić korpus zaworu dodatkowo można delikatnie rozciągnąć sprężynkę tłoczka. Reszta jasna. Jak pomoże a raczej powinno to nowy reduktor lub regeneracja...
Napisałem ze jak paliwa jest ponizej 10 litrow w baku to polonez zaczyna przerywac i gasnac na postoju. Gdy jest powyzej to normalnie chodzi. Pomyslałem wiec ze moze byc jakas nieszczelnosc przy pompce w baku i gdy jest mało benzyny to zasysa opary zamiast płynu i polonez przez to przerywa. A nie lepiej miec więcej niż 10L w baku, jeśli naprawa jest...
ak widać z powyższego, albo na forum nie ma już ludzi kompetentnych w starych samochodach, albo organizacja forum nie przystaje do współczesnych czasów, i ludzie kompetentni nie dostrzagają mojego pytania, Kolego, źle trochę na to wszystko patrzysz. W tym wątku, w którym piszę, udzieliły się dwie osoby - kolega Goldwinger oraz ja. Nie wiem, czym na...
Kolego loczek 1996 tak "bez urazy" ale po tym jak opisujesz swój "problem" i zadajesz pytania to wnioskuje że ta naprawa raczej przerasta twoje "zdolności i umiejętności" .... Także najlepiej i najbezpieczniej to weż i oddaj to do kogoś co ma pojecie o takiej naprawie .. wiesz z układem hamulcowym nie ma żartów ....
Jeżeli tak sprawy stoją, to musisz sobie policzyć co Ci się bardziej opłaca:1- naprawa silnika 2- wymiana silnika 3 - wymiana całego samochodu
12.38V to napięcie akumulatora za niskie ,więc łatwo sprawdzić podłączając prostownik na 5 minut i sprawdzić jak odpali. Po drugie jeżeli sam rozrusznik wymontujesz to naprawa będzie dużo tańsza i 100% gwarancji na naprawę.P
Jeśli byłoby coś z rozdzielaczem w kwestii mechanicznej, silnik kulałby przy dowolnych obrotach bez względu na jego rozgrzanie czy też nie. Więc palec rozdzielacza wykluczyłbym, chyba że ma przebicie, wtedy też niestety kopułka do wymiany. Zacznij od przewodów WN, przeczyszczenia świec. Potem ewentualnie kopułka. Życzę udanych napraw.
obym jedynie nie wyciągnął tego co nie trzeba... niestety, naprawa mija się z celem, jeśli takie co znajdę gdzieś w sklepach w cenie 30-40zł; no chyba, że wyjdzie więcej...
no wlasnie ja mam dokladnie ten sam problem z fiatem cc 900strzelil w nim modul elektroniczny od zaplonu i nie startuje czy moglby ktos mi pomoc (udzielil jakichs wskazowek ) z naprawa tego modulu..? z gury dziekuje i pozdrawiam :D
wirnik jest drogi i kosztuje coś koło 2 stówy, zaś naprawa to koszt pierścieni( 10-15 zł) i trochę koszulki izolacyjnej. A, i jeszcze tubka kleju, np superglue.
ze skrzyni rzadziej raczej cieknie z silnika simering miedzy silnikiem a skrzynia, na pewno ubywa olej w silniku , kontroluj co jakis czas , sam zobaczysz jakie ubytki, uszczelniacze nic nie daja! , nawet zmiana oleju nic nie da , albo naprawa albo dolewki oleju,mysle ze nawet 2litry na 10tys, pozdrawiam
Paweł ! Polonez ma racje ! z tego co mi mechanik powiedział ( a specjalizuje się sporo lat w naprawach silników wysokoprężnych)sama naprawa uszczelki ma mnie wynieść ok 650-700zł i jak mu zamelduję że jeszcze ma wymienić rozrząd to będzie grubo! może potraktuje mnie ulgowo! :D Wiec pytałam was ile razem mniej więcej mogę zapłacić? :?:
Temat ten ma charakter ogólny i poświęcony jest diagnostyce silnika przy pomocy programu diagnostycznego, w tle jest naprawa auta, która jednakże jest opisywana w innym wątku (Polonez GLI 1600 abimex - błąd 45, sonda dobra, za dużo pali, gaśnie na gorąco n ), jak na razie bez rozwiązania. oraz, po zmianie objawów uszkodzenia, w (- Polonez GLI abimex...
W Polonezie Caro Plus wyłącza się ładowanie po około 3500 obrotach. Jeśli tą granicę nieznacznie przekroczę to po zmniejszeniu obrotów ładowanie się włącza. Natomiast, po dłuższej jeździe na 3500 - 4000 następuje jakby chwilowe wyłączenie silnika ("puknięcie"), i brak ładowania przez parę minut. Elektryk stwierdził, że ładowanie do granicy 3500 jest...
Temat stary i nieaktualny, ale dla potomnych. U mnie sparciał wąż paliwowy doprowadzający paliwo do przepustnicy. Zaraz pod obudową filtra powietrza wchodzą dwa węże. Jeden był sparciały i ciekł. Cały kolektor dolotowy był żółty, a w środku waliło benzyną na postoju. W czasie jazdy było OK. Prowizoryczna naprawa polegała na przycięciu wężyka, a docelowa...
w Dziale download - samochody jest wszsytko co bedziesz potrzebaował Nawet jest umieszczona ksiazka morawskiego - czyli cale kompendium wiedzy o poldku :D
Ja nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ..ale powiem ze Polonezem zjezdziłem 3 lata na wtrysku abimexa i w zasadzie nic specjalnie oprocz kabli nie wymagał ten samochod i prawdopodobnie jeszcze bym nim jezdzil gdyby jakis pijany h...j mi go nie rozbił.Ale do rzeczy:mialem coś podobnego Naprawa tego uszkodzenia zakonczyla sie w sposób taki:wyjac wtyke...
Panowie koniec sporu .. Wynik: zatkany katalizator. Zazwyczaj nie pracuje w niedziele ale ten przypadek mnie wkurzył. Za namową jednego z przedmówców odkręciłem sondę lambada zupełnie, auto odpaliło normalnie . Wkręciłem sondę brak możliwości uruchomienia. Efekt taki że katalizator połamał się na kawałki a ten na końcu dokładnie obtarł się i dopasował...
Przecież się odkręca 4 śrubki flanszy wału od mostu, potem podporę i wał opada - jak mogą się krzyżaki przestawić ? Skoro już zaczął wyć, to "bebechy" są do wyrzucenia - nic nie wyciszy źle ściętej przekładni hipoidalnej. Albo most po regeneracji - koniecznie z gwarancją, bądź faktycznie ze złomowiska, przy odrobinie szczęścia można trafić w miarę sprawny....
Drodzy panowie.Musze was wszystkich zmartwic.Niestety naprawa tego jest niemożliwa,a wymiana nieopłacalna,ponieważ bardzo predko znowu to nawali.Nie spotkałem jeszcze Poldka,w ktorym by to działało.Wymieniałem coś takiego właśnie w Poldkach już 3 razy i po pół roku użytkowania znowu gość do mnie przyjedżał z tym samym problemem.Dajcie sobie z tym spokój.szkoda...
nie ważne ile lat , 5 czy 15 , dla Ciebie to jest jasne bo naprawa czy zlokalizowanie zajmie Ci minute może pięć , ale dla kogoś kto w tym nie siedzi to jest tylko błądzenie , czasem lepiej wpaśc do kogoś kto to robi , zapłacić 10 złociszy i się nie męczyć , piszę o trymerze bo widziałem już mnóstwo rozwalonych i ukruszonych elementów więc z takimi...
Mówisz, że mechanik oceniał zdaj się na jego opinię. Jesli jest to mechanik który wie co robi to napewno Ci mądrze doradzi. Przyjmując, że stan silnika jest OK to naprawa samej głowicy na pewno się opłaci. Przy tym wskazane jest wyrównać płaszczyznę głowicy i dotrzeć (chociaż) zawory a to nie jest aż tak znaczący koszt. Przy wymianie silnika jest ta...
polonez naprawa naprawa alternatora polonez naprawa alternator polonez
instrukcja obsługi aparatu pilot soundbar philipsa pilot chassis daewoo
zmywarka whirpool mruga start bateria parkside
Brak 3. i 7. biegu w Renault Premium - przyczyny Taktowanie pieca Viessmann Vitodens 100 B1HF - rozwiązania