Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Prądnica znajduje się na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Naprawa polega na tym aby wizualnie sprawdzić czy wszystko w porządku. Jeśli znajdziesz jakiś luźny magnes, to wkręć go tam gdzie się da :wink:
3. Cewka tachogeneratora ma rezystancję 60 Ω i podczas kręcenia silnikiem podaje napięcie, a magnes nie spękany i wygląda dobrze. Zatem według danych z fotki jaką zamieszczam poniżej sprawdzasz wartości elementów i je wymieniasz na sprawne. Po czym powinieneś się cieszyć ponowną udaną naprawą pralki i życzę powodzenia :) https://obrazki.elektroda.pl/5688914000_...
Okazało sie że był pęknięty magnes w czujniku obrotów. Magnes wymieniony pralka działa.
E52 – NO TACHOMETER SIGNAL Sprawdź tacho w silniku, może magnes się wykręcił.
Czy ja dobrze widzę, że magnes tacho został zmasakrowany? Jeśli tak, to dalsza naprawa ma średni sens, chyba że dopasujesz z innego silnika.
Prosze o rade jak zdjac kolo pasowe wielorowkowe . Musze wymienic lozyska w silniku MCA38/64 (pralka Gorenje) jak widac wlosi nie przwiduja napraw rego silnika , silnik zanitowany , magnes od tacho przynitowany i jeszcze problem jak zdjac te kolo pasowe. Moze ktos ma jakis dobry pomysl jak to sciagac , bede wdzieczny za kazda rade.:D
Mój poprzedni temat został przeniesiony do działu dla początkujących, jednak myślę że potrzebuję bardziej fachowej porady. A ja myślę że to jest właściwe miejsce dla twojego postu, ponieważ czytając twoje posty można wywnioskować iż nie zajmujesz się zawodowo naprawą sprzętu AGD. Raczej trafną odpowiedź dostałeś tu: Uszkodzona prądniczka tachometryczna...
Po wymianie tacho oraz magnesu nadal problem występuje. Po diagnozie serwisanta uszkodzony wirnik (chodzi o lamelki miedziane) objaw 1. Ogromne iskrzenie 2. Przerywanie pracy gdy pralka osiągnie 1000 obr. na wirowaniu 3. Szarpanie Więc moje pytanie brzmi czy bawić się w naprawę czy po prostu wymienić silnik, który kosztuje 451 zł w north.
Po siedmiu latach od poprzedniej awarii tachogeneratora, moja pralka ponownie zaczęła się nietypowo zachowywać. Najpierw zatrzymała się na samym początku prania, zaledwie pobrała trochę wody i kilkanaście razy obróciła bębnem. Próby wystartowania prania od początku nie powiodły się, bo bęben nagle rozpędzał się w niekontrolowany sposób (tak, że 'rzucało'...
Zastanawiam się dlatego, że kiedyś wystarczyło kupić coś "dobrej" marki ze średniej półki i sprawa załatwiona. To już filozofią trąci. Z jednej strony rynek napędza się gadżetami ale z drugiej strony mamy polityczne naciski na ochronę energii i zasobów surowcowych. Kiedyś nie przeszkadzało, że pralka lała pół bębna wody i pranie było wyprane a białe...
silnik może "ładnie" wyglądać, a uszkodzenie może nie być widoczne. Sprawdź stan jego izolacji - miernikiem izolacji, napięciem pomiarowym 500V. Jeśli wynik będzie to więcej niż 5Mega omów to silnik ma dobrą izolację. Jeśli będzie mniej (a szczególnie jeśli będzie to mniej niż 500 k omów) to silnik ma doziemienie. W tym przypadku sprawdzić osobno wirnik...
Cewka tacho wraz z magnesem wirującym znajduje się z tyłu osi wirnika silnika.Ale jeśli nie orientujesz się w działaniu tego ustrojstwa to zgłoś naprawę fachowcowi bo niepotrzebnie wydasz pieniądze na niepotrzebne części.Tu nikt nie odpowie ci wprost wymień to i to bo nikt oprócz ciebie nie stoi teraz obok twojej pralki.Musisz sama dedukować , my służymy...
obejrzałem dokładnie i magnes ten na sztywno chodzi razem z wirnikiem,połączenie elektryczne cewki też jest czyste i stabilne na złączu przy silniku
Cześć, Problem dotyczy pralki Whirlpool TDLR 70111 (model ładowany od góry). Pralka ma ok. 8 lat. Podczas prania coś koło etapu "zasadnicze/płukanie" wyrzuca błąd F06 . Załadowana pralka na etapie "zasadnicze" raz obraca bęben, kilka razy próbuje i tak w kółko do wyrzucenia błędu (film). Słychać przy tym troszkę dziwnych dźwięków. Przy pustym bębnie...
Pralka złożona, śmiga jak nowa. Finalnie użyłem dwóch klejów, pod górny talerzyk (dolny się urwał) dałem odrobinę butaprenu firmy patex, w cześci znajdującej się w magnesie wytopilem dwie dziurki do wnęk widocznych od dołu i całość zalałem czymś ala żywica ale to nie żywica a cos dużo lepszego. Dekielek silnika w miejscach zagniecenia polutowałem używając...
Witam Włączam pralkę na wirowanie, uruchamia się pompka, pralka podejmuje próbę trzy razy: szarpnie silnikiem tzn wchodzi na pełne obroty i koniec błąd E 08 (uszkodzony silnik) wyglądało to trochę jak by się szczotki kończyły lub magnes od tacho się odkleił ale nie. Przepatrzyłem kable wygląda na to ze są ok bo jednak zakręci silnikiem. Podmieniłem...
Temat był w archiwum, ale sam miałem niedawno podobny problem, więc chciałbym się podzielić rozwiązaniem, które sprawdziło się u mnie. Pralka jak w temacie, EWF 1030, z 17 letnim przebiegiem. Objawy: W dowolnym momencie na dowolnym programie pralka przestawała kręcić będnem. Zegar odliczał czas do zera, a bęben stał. Czasem, również w losowo wybranej...
Zakładam, że pisząc: "pralka zatrzymuje się i nie chce kontynuować pracy" miałeś na mysli to iż programator zatrzymuje się w jednym miejscu i panuje w pralce bezruch, jezeli tak to : W lunie nawet jak nie wypompuje wody to programator musi (!!) przesuwac sie dalej - jeżeli jest sprawny :), w zepsutym (pęknieta aluminiowa kotwa) programator stoi w miejscu...
Po dniu analizy bez dotykania pralki pora na wnioski. Skoro pralce było za ciężko, to silnik dostał. Zmierzenie silnika nie wykazało przebić. Skoro nie silnik, to pewnie jego sterowanie. Pomiary wykazały do wymiany Triak mocy sterujący silnikiem – kupiłem do poprzedniej naprawy zapobiegawczo akurat to co było, czyli BTB16-800B zamiast oryginalnego...
Wezwałem serwis. Pan bez odkręcenia silnika stwierdził że to cewka tacho koszt diagnozy 70zł. Nowa miała kosztować 50zł, a naprawa 90zł. Stwierdziłem, że odkręcę ten silnik. Jednak to nie cewka. Rozpadł się magnes tacho na wirniku. kupiłbym cewkę, zapłacił za kolejny przyjazd a tylko dla tego że serwisant nie zdiagnozował dobrze usterki. Ale był blisko....
Ano zgadza się, a naprawa się nie udała. Dowcip w tym, że przed naprawą (magnes pęknięty na pół) silnik zaczynał się obracać z bardzo dużą prędkością i stawał, a po naprawie i dwóch praniach, gdzie ruchy rewersyjne były ok, tylko nie wchodził na wirowanie. Lecz w tym wypadku nie pękł, a poluzował się na mosiężnej tulei. Udało mi się dostać w handlu...
No to mamy już rozwiązanie problemu !! Wirnik został przewinięty na nowe uzwojenie, dostał nowy komutator i łożyska. Przy przyjmowaniu wirnika do naprawy pracownik serwisu wykręcił magnes prądniczki tacho aby się nie uszkodził i mi oddał. Na śmierć o nim zapomniałem ! Mea culpa !! Ale dzięki temu, zamiast uszkodzenia magnesu uszkodzono mi gwint wewnętrzny...
Obiekt zaznaczony strzałką to tachogenerator. Silnik jest nitowany i jeśli w grę wchodzi wymiana tylnego łożyska to jest to wykonalne w domowych warunkach, ale dostęp do przedniego blokuje kółeczko pasowe i dadzą radę go zdemontować tylko w warsztacie regeneracji silników. Dzięki wielkie Kenwort18 . Jutro wracam do zabawy z tacho i magnesem, a czy...
Sprawdź magnes w cewce tachografu,czy się nie wykręcił.Pozdrawiam. Masz jakiekolwiek pojęcie o naprawie tego urządzenia? Gdzie Ty Chłopie widziałeś w niemieckich Boschach wkręcany magnes tacho? Tam zawsze jest osadzony magnes na sztywno z tyłu osi wirnika, w dodatku przed łożyskiem... Najwyżej może pęknąć, ale się z całą pewnością "nie wykręci"......
Ja mam tylko przykre doświadczenia, że po "strzale" na obwód tacho ( i tu przydałoby się sprawdzić poprawność naprawy w omawianym sterowniku ) i po jego naprawie, wcześniej lub później, po kilku miesiącach, sterownik zaczyna "świrować" w podobny sposób opisany w temacie i nijak się nie da tę chorobę uleczyć :( . Mnie pomysły się skończyły :cry: . Może...
Witam. Silnik od pralki posiada dość pokaźne rozmiary,ale niestety obliczony jest na małe moce, zauważ że pakiet blach stojana jest śmiesznie cienki jak na całą konstrukcję. Tutaj na elektrodzie ktos zamieścił niedawno amatorskie konstrukcje wolnobieżnych generatorów prądu wykonywanych samodzielnie od podstaw. Co się tyczy innych rozwiązań, to trzeba...
Pralka naprawiona. 38 stopni gorączki ale rozgryzłem ją. To co niżej to moje spostrzeżenia w czasie prac nad pralką. Pierwsze: jak kontrolka (praca) się świeci, pralka nie pracuje i nie można skasować programu. Należy ją wyłączyć z sieci (przyciskiem), włączyć i jak tylko zapali się kontrolka "PRACA-PAUZA" natychmiast ją wcisnąć na 5 sekund. Kasuje...
Witajcie - nie chcę zakładać nowego tematu i podpinam się pod ten ze względu na ten sam model pralki. Miałem kiedyś błąd 3 - czyli brak wypompowania wody - i okazało się, że problemem była pompa. Ta pralka ma 2 pompy - jedną obiegową do bocznego natrysku wody i drugą - odpływową do wypompowania wody z bębna. Ta druga pompa jako zamiennik kosztuje ok....
No i stało się pralka dalej nie działa a ja dziś piorę ręcznie. Podpiąłem silnik jeszcze raz pod 30v i kręcił słabo z pewnymi oporami co pół obrotu a potem bezpośrednio pod 230v i kicha ruszył z impetem, ale wywaliło bezpiecznik, ponowne próby (trzy) dały ten sam rezultat. Ze szczotek też solidnie zaiskrzyło, ale trwało to sekundę, bo później wywaliło...
Witam Serdecznie Od niedawna pralka zaczęła się dziwnie zachowywać. Pranie dochodziło do pewnego momentu po czym zaczęła energicznie kręcić bębnem i stawała, na wyświetlaczu pojawiać się zaczęły różnego typu przedziwne znaki po czym lampka serwis i tak za każdym razem. Wykręciłem silnik sprawdziłem magnesy itp. wszystko wydaję się być w porządku więc...
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc w naprawie pralki Beko, model jak w tytule. Niestety nie znalazłem rozwiązania w żadnym z tematów na forum dotyczących tego modelu i pokrewnych. Problem jest taki że pralka nie chce uruchomić programu. Po wybraniu programu selektorem i wciśnięciu przycisku startu, jedyne co pralka robi to zaryglowanie drzwiczek,...
Nie. Skręcany na długie szpilki w klasie 9.8 na torxa. Wszystko w tym silniku jest rozkładalne. Kółka pasowego nawet nie trzeba ściągać, bo ma 0,5 mm mniejszą średnicę niż łożysko. Silnik ma numer 461975025912. Obudowy, stojan, wszystko teoretycznie można wymienić, o ile się gdzieś poszczególne części dorwie. Albo można dać do przezwojenia. Dziś wrzuciłem...
(termoregulator?- obejrzyj konektory włącznika, pewnie jak to w LUNIE- nadpalone i styki w końcu nie wytrzymały; po ostygnięciu pralka zadziałała) Jak kolega zasugerował wymontowałem regulator temperatury i oto co zobaczyłem: http://www.members.lycos.co.uk/aztec/ter... Mam nadzieję, że stopił się tylko ten biały plastik. To wyjaśniało by spaleniznę....
magnes pralki naprawa silnika pralki naprawa magnes
płynność grach tarcza hamulcowy firma zmiana rejestru
buderus czujnik klucz zawory kulowe
Saeco – elementy sterujące silnikiem napędu bloku zaparzającego, mostek H, czujniki, PCB Lokalizacja małej baterii w Mercedes E320 CDI 2006