Na krótkotrwałą pracę pod nadzorem zaryzykowałbym coś takiego https://obrazki.elektroda.pl/8780454000_...
Odwiń taśmę na uzwojeniu pierwotnym, prawie na pewno znajdziesz tam uszkodzony bezpiecznik termiczny, który należy wymienić (NIE USUWAĆ! BO PRZY NASTĘPNYM PRZEGRZANIU MOŻE DOJŚĆ NAWET DO POŻARU). Te transformatory zazwyczaj owy bezpiecznik posiadają. W następnej kolejności radziłbym znaleźć przyczynę uszkodzenia się transformatora, sam z siebie raczej...
Istnieje możliwość, że masz fart i te końcówki między którymi masz 6,5 R to właśnie uzwojenie pierwotne. Właśnie zmierzyłem transformator o zbliżonej mocy i mam 5,5 R. Włącz jako bezpiecznik w szereg żarówkę 40W i podłącz 230 V. Jak wszystko pójdzie dobrze i nic się nie będzie fajczyć sprawdź napięcia po stronie wtórnej. Tylko ostrożnie. No i oczywiście...
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
A sprawdziłeś uzwojenia silnika?
Jest to możliwe, wymaga precyzji, doświadczenia i cierpliwości, ale jest to zupełnie nieopłacalne. Taniej kupisz coś podobnego. Po jego rozklejeniu zobacz co jest uszkodzone, jak karkas to trudniejsza jest naprawa, z nawinięciem uzwojenia jest mniejszy kłopot.
Jedno uzwojenie jest zwarte. Trzeba sprawdzić też wartości rezystancji izolacji (przy wysokim napięciu więc multimetrem tego nie zrobisz) między uzwojeniami i między uzwojeniami a obudową. Już teraz silnik kwalifikuje się do przezwojenia, ale taniej będzie ten zezłomować i kupić nowy.
Jeśli bez tego uzwojenia działało to pewnie masz przebicie między uzwojeniami. Nawijałeś nowym drutem? Czy używanym? Takie uzwojenie raczej powinno być dobrze zaimpregnowane.
Po złożeniu silnika sprawdź miernikiem czy ma przejście na szczotkach przez wirnik.A może skończyła się szczotka?
Czy istnieje jakaś zasada (kierunek) przy nawijaniu uzwojeń pierwotnych/wtórnych? Oczywiście że to ma znaczenie, popatrz na schemat - przy transformatorze są kropki mówiące o początkach uzwojeń.
Myślę , że problem nie leży w troche powypalanych stykach na komutatorze i zużytych szczotkach, tylko zwartym uzwojeniu na stojanie.Oczywiście mogę sie mylić bo może być równie dobrze zwarte uzwojenie na wirniku.Ale naprawa w obecnych czasach polega na kupieniu nowego urządzenia.
Samemu nic z tym nie zrobisz, wiesz jakie tam są obroty? Poza tym to może być skutek, a nie przyczyna. Może być uszkodzone uzwojenie. Jeśli naprawa silnika będzie droga to możesz spróbować poszukać używanego, silniki padają raczej rzadko w stosunku do programatorów i łożysk, krzyżaków itp.
Nie zostawiaj takiego typu musi być drutowy pełni rolę bezpiecznika. Jak nie zmienisz i nastąpi ponowne uszkodzenie to może duży prąd usmażyć uzwojenie transformatora przetwornicy.
Lolku, trochę racji ma Lucom, tam gniło połączenie stojana z wyprowadzeniem idącym do elektromagnesu, ale wtedy nie kłapał (bo nie działało uzwojenie wciągające) Naprawa trochę trudna, bo stojan zwojony jest aluminium, ale da się to przylutować.
często padał bezpiecznik w transformatorze trzeba zmierzyć czy uzwojenie pierwotne ma przejście
Witam ! Rzeczywiście jakieś nietypowe ustrojstwo.Jedyne co ci pozostaje to próba przewinięcia uzwojenia które wykazuje zwarcie. Prawdopodobnie w tym silniku są tylko dwa uzwojenia nawinięte na wspólnym karkasie. Można to sprawdzić po rozebraniu silniczka,trzeba go delikatnie rozpiłować w miejscach zgrzania. Jeżeli jest tak jak mówię ,to z przewinięciem...
przewijałem już wiele transformatorów lecz same małe Witam . Skoro już masz jakieś doświadczenie to możesz spróbować , należy jednak pamiętać o zabezpieczaniu cewek lakierem . Może być to lakier poliuretanowy lub każdy inny przeznaczony do zalewania transformatorów . Niezabezpieczone cewki są narażone na silne drgania uzwojeń co w konsekwencji prowadzi...
Skoro już tyle włożyłeś to może chociaż jeszcze pomierzyć (swoją drogą od tego trzeba było zacząć). Poza tym co wyżej, proponuję sprawdzić czy napięcie zasilania kontrolera (jaki tam jest?) nie pulsuje. Może nie ma zasilania z uzwojenia pomocniczego. Do sprawdzenia R12, dioda pod R11 i uzwojenie.
Jeżeli ten silnik ma w środku układ stabilizacji obrotów, to jest szansa na naprawę. Zakładajmy, że nie spaliły się uzwojenia silniczka.
Moim zdaniem naprawa uzwojenia stojana poprzez połączenie przerwanego drutu to zabawa niewarta świeczki, a w dodatku naraża użytkownika na dodatkowe ryzyko w przypadku uszkodzenia. To jest szlifierka z serii "amatorskiej", dlatego uzwojenie jest "gołe". W serii profesjonalnej uzwojenie stojana jest zalane specjalną twardą masą, mimo tego przy pracy...
Sprawdź uzwojenie to bezpiecznik termiczny.
Skoro jest zwarcie, to znaczy, że uzwojenie ma uszkodzoną izolację. Znaczy to, że gdzieś pod uzwojeniem miedź styka się z żelazem. Nie znam technologii, która pozwalałaby na odtworzenie w tym miejscu styku izolacji bez mechanicznej ingerencji w uzwojenie.
Witam, Należało najpierw sprawdzić transformator. Proszę to zrobić w ten sposób: Odłączyć układ od transformatora a transformator podłączyć do sieci poprzez włączoną szeregowo żarówkę np. 60W.Jeżeli żarówka będzie świeciła jasnym światłem to trafo jest uszkodzone a i uzwojenie wtórne ma być nieobciążone.
Ano na to, że jeśli to sprawa błacha, a jest to mało prawdopodobne to niewielkim kosztem można ją naprawić by służyła kolejne lata lub w charakterze zapasowym. Naprawa uzwojenia to kilkaset złotych z tego co się orientowałem, więc drogo, a gwarancji działania żadnej. Czyli nie oddawać w jednym kawałku pompy na złom, tylko oddzielnie obudowę a oddzielnie...
Witam. Podłącz silnik do sieci przez auto. Raz wirnik w szereg z jedną połówką uzwojenia a drugi raz druga połówka uzwojenia. Sprawdź przy napięciu 50,100 i 230V. Obserwuj komutację w obu przypadkach połączeń uzwojenia wzbudzenia. Sprawdź czy i jak grzeją się uzwojenia. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniu wzbudzenia to komutacja będzie gorsza i uzwojenie...
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Podobny temat był już poruszany na forum - poszukaj. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... ostatni post.
Witam. Zmostkuj jak Ci będzie wygodniej : albo w kostce dwie blaszki środkowe, albo dwa przewody idące od tych styków. Ten sposób zadziała, jeżeli opornica ma niewypalone jedno uzwojenie.
Po naciśnięciu klawisza naściennego lub przycisku pilota słychać w silniku rolety tyknięcie przekaźnika, stycznika cokolwiek tam zamontowali. To tyknięcie to odgłos elektromagnesu hamulca silnika. Jest on oznaką, że sterownik działa i krańcówka silnika regulacjami żółtą i czerwoną też jest ok -nie jest rozłączona. Mógł zostać uszkodzony wyłącznik termiczny...
Wyrwało się 8 drucików cienkich jak włos, do każdego odczepu idą po 2. :( Spróbuj pomierzyć te odczepy oczywiście łącząc je ze sobą po2 tak jak wychodziły do przełącznika względem początku ,a następnie końca uzwojenia -czy mają przejście.
Przecież nie masz szczotek. Więc jedno uzwojenie elektromagnesu nieczynne (podłączone do styku uzwojeń stojana).
Sprawdź uzwojenia stojana, wirnika, szczotki, zabezpieczenie termiczne oraz czy dochodzi zasilanie w urządzeniu. Prosty temat ;) A i czy nie stanął mechanicznie.
Nie ma innego wyjścia jak dowijanie uzwojenia?
Tak,w transformatorze.Zmierz omomierzem przejście uzwojenia pierwotnego.
117 m drutu fi 1 mm zwinięte w kulkę, na złomie może dadzą na piwo, ale jest jeszcze drugie uzwojenie. Ubiłeś prostownik (transformator). Naprawa przez fachowca jest nieopłacalna. Pozdrawiam.
Przy podanych wynikach to odwrotnie opisałeś PIN 1 i PIN 3. Powinny być zamienione oznaczenia i tedy były PIN 1-2 = 0Ω (termik a obecnie zwora) a PIN 2-3 kilkanaście Ω (uzwojenie pierwotne).
Sprawdziłeś już o ile dobrze zrozumiałem ciągłość uzwojenia wtórnego. Należałoby jeszcze zrobić to samo z pierwotnym. Musi być połączenie pomiędzy zaciskami wtyczki tego urządzenia.
Witam. Jeśli spawarka spawała dobrze, to nic nie zmieniaj. Wybierz się do kilku zakładów przezwajania silników elektrycznych, a jeszcze lepiej spawarek, bo będa mieli gruby drut i kup odpowiednie materiały. Jak Cię w jednym pogonią, to do drugiego. Drut i materiały izolacyjne sa w takich ilościach sprzedawane w sklepie, że nie ma szans inaczej ich zdobyć....
A oto obiecany schemacik generatora. Dodam tylko, że kondensator jest integralną częścią generatora.
Może uzwojenia luźne?
Najpierw ustalić co z czym jest zwarte. Jeśli do żarzenia to nie strzelać tylko nawinąć dodatkowe uzwojenie.
W samochodzie alternator to też jest prądnica 3-fazowa. Regulacja napięcia polega na regulacji prądu wzbudzenia. Prostownikiem na 3 diodach jest sumowane napięcie wyjściowe z 3 faz. Regulator podaje napięcie na uzwojenie wzbudzenia.
Hm.. brzmi ciekawie, może nawet z ciekawości się sprawdzę xD choć ostatecznie nie skorzystam nawet jak by zadziałało — ponieważ później często bywa że to jest podłączone jak nie ma nikogo w domu, dodatkowo oczekuje się od tego 33W, jeśli nie przylutuję wszystkich żyłek to imo wydajność prądowa spadnie, a kontroler nie będzie o tym wiedział. Wymienić...
Witam, Potrzebuję pomocy w naprawie takiego silnika bezszczotkowego. Niestety nie ma na nim żadnych oznaczeń. Jest to silnik z turbowentu darco 24 V. Wszystkie uzwojenia oprócz jednego mają 16 kΩ. A to jedno 216 kΩ. Sprzedawca nie oferuje samego silnika tylko komplet z nasadą za 1500 zł, a więc naprawa o ile jest możliwa może być bardzo opłacalna. Dzięki...
Pompa osuszacza znajduje się na tylnej ścianie po prawej stronie. Miałem okazję ją własnie naprawiać - okazało się ze myszka dorwała się uzwojenie silnika. O ile naprawa uzwojenia to 5 min - o tyle dobranie się do dmuchawy to rozpiepierzenie zmywarki na części pierwsze. Dla ludzi którzy będą się zabierać - należy podnieść zmywarkę z stojaka - wcześniej...
jeśli się mocno grzeje, to albo ma opory na osi (czyścisz i smarujesz tam gdzie jest tarcie-ruch), albo jedno z uzwojeń jest walnięte i pozostałe nie są w stanie podołać. Zmierz impedancję uzwojeń patrząc od strony zasilania (przełącznika obrotów). W smarowanie bym się bawił, ale naprawa uzwojeń jest nieopłacalna. Może być jeszcze jakiś zimny lut na...
1. Czy po ułożeniu do góry nogami zmywarki dostęp do silnika jest w miarę prosty? Absolutnie tak ie wolno robić, chyba, ze chcesz zabić urzadzenie, wywracaj na tył, tylko i wylacznie . Sprawdzenie kondensatora? Multimetr uniwersalny da rade sprawdzić pojemność? Zalezy od zakresów pomiarowych 3. Na czym polega naprawa silnika? Uważam że uzwojenie stojąca...
Masz za mało wiedzy, aby sobie z tym poradzić. Ta zabawa jest dla Ciebie bardzo niebezpieczna. W przypadku przebicia uzwojenia naprawa nie jest możliwa, chyba że polegać będzie na przezwojeniu silnika.
Jeżeli jest to typowa pompa stosowana w większości pralek to jedynymi parametrami będzie średnica doprowadzenia i odprowadzenia wody i kąt pod jakimi są te wyprowadzenia. Pompa jest bardzo prostym urządzeniem i uszkodzenie jej(jako kompletu z silnikiem) może mieć kilka przyczyn przeciek na uszczelnieniu pompy na wale silnika(uszkodzenie nieopłacalne...
Człowiek całe życie się uczy :) Czyli naprawa tego uzwojenia, tak? Mechanik w sumie nie elektryk ale informację zawszę przyjmę. Co do złego podłączenia, uważasz że ma znaczenie który żółty idzie w który żółty? Bo mogę spróbować zmienić, innej opcji złego połączenia regulatora nie widzę.
Witam, o ile to jest faktycznie kilka zwoi uzwojenia pierwotnego, którego całkowita ilość wynosi ponad tysiąc, to nie będzie to miało znaczenia. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
Sprawdzić diody prostownicze i inne, tranzystory(chyba mosfety są tam), uzwojenie trafa tego leżącego sprawdzić...to narazie tyle co mogę polecić w tej chwili .
Witam szukam wszędzie na forum tematu podobnego i nie mogę znaleść mam problem z nadmuchem laguna I 97r. 2.0 8v ostatnio przestał mi działać wentylator wymontowałem go rozebrałem okazało się że uzwojenie spalone. Dałem do przewinięcia wymieniłem wszystkie 4 tranzystory poskładałem ,zamontowalem a,wentylator dalej nie dziala . Załączy się dmuchawa na...
...Ja dowijam 2-3 zwoje na rdzeniu trafa i dołączam szeregowo do uzwojenia zasilajacego pion. Czy to fachowa naprawa?.. Jeśli znacie takie odbiorniki jak APF (składane w Łodzi) to te nowsze, wówczas, modele były robione na TVL201 i "fabrycznie" przerabiane jak opisał to kolega Remeknapr i chodziło to bez żadnych problemów.
Transformator ma rezystancję uzwojenia pierwotnego 309Ω. To dobrze, ale pytalem jaki jest spadek napiecia na tym uzwojeniu. Włacz radio i zmierz tym razem nie opór a napiecie!
Kolego, ponic! Transformator ma 4 wtórne uzwojenie po 6.3V. Przy czym 2 uzwojenia - wyprowadzenia 7-8 i 9-10 po 6.3V, a 2 uzwojenia - 11-12-13 i 14-15-16 mają odczep od 5V ( 5+1.3V).Wyprowadzenia 7 - 9 - 11-14 - początki uzwojen.
Nie spotkałem się z typowym serwisem tego odkurzacza. Części też nie znalazłem i byłem zmuszony sam zająć się naprawą. Objaw: brak ssania - brak oznak pracy turbiny, czasami jakieś niewielkie szarpnięcia. Wskazania LED poprawne. Diagnoza wstępna: po sprawdzeniu akumulatora, łącznika i kabli - wskazanie na silnik lub elektronikę silnika. Działanie: demontaż,...
Po wymianie kondensatora na 4uF szlifierka rozpędza się łagodniej niż z pojemnością 7uF ale wszystko w porządku, zmierzony pobór mocy wynosi około 230W. Moc znamionowa urządzenia to 300W. Niestety szlifierka nadal się grzeje po paru minutach pracy bez obciążenia. Być może któreś uzwojenie jest uszkodzone, trudno, jak wyzionie ducha to przezwoję stojan....
Uzwojenie stojana uległo przepaleniu na skutek nadmiernego zanieczyszczenia (przegrzanie). Naprawa realna tylko poprzez przewinięcie uzwojenia, czyli w zasadzie niepołacalna.
Jedyny sposób na naprawę to przewinięcie uzwojenia.
Naprawione, zmywarka działa jak nowa. Bezpośrednią przyczyną było uszkodzenie darlingtonów MC1413BD sterujących przekaźnikami grzałki i pompy – układ miał wewnętrzne zwarcie między wyprowadzeniami 9 oraz 8 oraz na dwóch innych wyjściach. Powodowało to zwarcie wyjścia (+) mostka prostowniczego do masy, skutkujące brakiem zasilania całej części niskonapięciowej...
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Witam . Odnośnie naprawy uzwojenia , powinno się udać podważyć przerwane końce drutów po porządnym podgrzaniu czoła uszkodzonego zezwoju do temperatury 150-180*C opalarką , lub podgrzanie całego silnika w suszarce . Należy dokładnie przyjżeć się uzwojeniu aby ustalić , które końce były połączone z sobą , a dopiero potem podnosić pojedyńczo druty z jednej...
Jeżeli termik byłby zamknięty zaraz pod izolacją uzwojeń naprawa była by możliwa i prosta , jeśli zaś jest między pierwotnym a wtórnym ,wymagało by to odwinięcia wierzchniego uzwojenia i nawinięcia po naprawie, co jest trudne w wykonaniu
Witam - wytwor angielskiej mysli technicznej z polowy lat 80 :) - kilka miesiecy temy po wlaczeniu zobaczylem tylko znikajaca linie .Mam inny wiec tego odstawilem ale poniewaz teraz mam chwile czasu to postanowilem go naprawic. Po pomiarach niestety wyszlo ze padlo uzwojenie hv w trafo - na pomiarach miernikiem przy odlaczeniu uzwojenia po chwili pracy...
Chyba wolę metodę z miernikiem :D Nie miałem czasu jeździć za żarówką więc sprawdzę oporność uzwojenia pierwotnego.
A czy te sterowanie nie jest przypadkiem realizowane poprzez załączenie 230v łącznikiem światła Nie. Poczytaj jeszcze o zasadzie działania zasilacza impulsowego np. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Aby uzyskać częstotliwość kluczującą nadzwyczaj wykorzystuje się jakiś układ scalony. W tym zasilaczu kluczowanie jest zrealizowane...
To na pewno jeden do wyłącznika (żyła), drugi do tego śmiesznego bezpiecznika, i z wyłącznika drugim kablem do drugiego zacisku transformatora (UZWOJENIE PIERWOTNE). Widzę, że nie masz zbyt dużego doświadczenia - więc może oddaj to komuś kto w branży.
Najpierw oderwały sie magnesy ze stojana i chyab wtedy przypaliło sie uzwojenie. Magnesy przymocowałem ale silnik działa wolniej i się zatrzymuje po kilkunastu sekundach. Po ostygnięciu znowu kilka sekund. Na złomie co silnik to inna grubość, długość i gwint. Nie da sie dopasować. Kto to może naprawić bo w Czestochowie chętnych nie ma
Przegrzanie uzwojeń stojana spowodowane, albo tylko "udławieniem", zablokowaniem wiertarki, albo już wcześniej uszkodzonym uzwojeniem wirnika- częsty objaw -nadmierne iskrzenie na szczotkach.Czy sie opłaca naprawa? Raczej nie.
Jak pompa się grzeje, to albo padł kondensator, albo spalone jedno z uzwojeń w pompie. Założenie nowego kondensatora wszystko wyjaśni.
Najlepiej było jak byś poczytał już to, co jest na ten temat. Chyba kupić "następny" - nie ma gwarancji ile będzie działać... Padają tranzystory sterujące i/lub uzwojenie - możliwe też, że gdzieś kable od zasilania przysmażyło.
Teraz pytanie co mam z tym zrobić. Oddać na złom, przecież tego nie opłaca się naprawiać. Długotrwałe przekroczenie mocy dopuszczalnej mogło spowodować nadmierne nagrzanie się cewek głośników, co z kolei spowodowało zmięknięcie spoiwa sklejającego uzwojenie, a to z kolei zaowocowało "spuchnięciem" gabarytów cewek oraz ich deformację i teraz ocierają...
To teraz mamy dwa sposoby: Zmniejszyć napięcie zasilania silnika tak aby prąd płynący przez uzwojenia nie przekraczał 0.4A Albo- do kazdego z uzwojeń dodać w szereg oporniki 15ohm- razem cztery takie oporniki. Ten sposób zapewni lepszą pracę silnika- ale oporniki będą się grzały. Czyli nie takie 1/8W ale o większej mocy. Jakiej- oblicz. Jak uwzględnisz...
Mam na myśli dławik, ponieważ to się zepsuło w moim przypadku. Wygląda w przekroju jak dwuteownik i ma nawinięte uzwojenie.
Silnik rozbieralny. Może być problem z wykręceniem śrub z powodu korozji. Jeżeli rozkręcisz, to uważaj z wybiciem wirnika. Wychodzi tylko w jedną stronę; w drugą bardzo łatwo można uszkodzić uzwojenie. Łożyska kupisz wszędzie. Obecnie chwilę popracuje i staje. To jest bardzo wielki minus, bo może go wyłączać zabezpieczenie z powodu pobierania za dużego...
W tej wtyczce/wyłączniku są dwa przewody-jeden od zasilania i drugi do silnika, wobec tego można albo prawidłowo podłączyć, albo zrobić zwarcie. Powód grzania i dymienia silnika jest inny, albo uszkodzony kondensator, jeśli występuje w tej kosiarce, albo uszkodzone uzwojenie silnika.
Jaki to typ dławika? Może jest możliwość odwinięcia części uzwojenia w celu korekty indukcyjności Choć te troszkę na plus nie powinno sprawiać problemów , te pół mH na plusie mieści się W 10% tolerancji wykonania
Kolego podepnij osobną kontrolkę 5W prosto pod alternator,gruby przewód i szczotki.Następnie akumulator i szczotki,jeśli dalej to samo to alternator.W alternatorze płyta diodowa lub słabo przylutowane uzwojenie,naprawa bez wyjmowania.
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Dlatego pytałem jak sprawdzić sprężarkę. Na pewno dziś pomierzę uzwojenia.
Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia Kupiłeś nowy czy używany? Po drugie wszystkie uzwojenia tak mają czy tylko kilka cewek. Po trzecie w naprawie gość mógł przemalować srebrzanką korpus.
Naprawa silnika okazała się nieopłacalna.
Witam ponownie pojechałem do serwisu i taką dostałem ekspertyzę. "Uszkodzony silnik-upalone uzwojenia, naprawa nieoplacalna. Koszt ekspertyzy to 40 zl. Pozdrawiam Centrum Maszyn" Szczerze powiedziawszy nie do końca chce mi się temu wierzyć ten gość przynajmniej co przyjmował ode mnie kosiarkę zdawał się kompletnie nie mieć pojęcia zacząłem mówić że...
Na pewno punkty 1 i 8 zewrzeć? Nie spowoduje to zwarcia na trafie i jego spalenia? Oczywiście, że takie połączenie spowoduje spalenie uzwojenia żarzenia lampy prostowniczej w najgorszym przypadku. Najpierw "wywali" bezpiecznik sieciowy. Anody diod do punktów 3 i 6. Katody diod połączone razem i podłączone do przewodu wskazanego czerwoną strzałką. Przewód...
Uszkodzony okazał się transformator (cewka), rozwiozłem go i nawinąłem od nowa tylko nie wiem czy wszystkie uzwojenia mają być nawinięte w jednym kierunku (są trzy uzwojenia, na jednym rdzeniu).
Naprawa transformatora z przerwanym uzwojeniem polega na rozebraniu rdzenia, usunięciu starych uzwojeń, nawinięciu nowych i poskładaniu rdzenia. Wszystko można naprawić tylko nie wszystkie naprawy są ekonomiczne.
Uzwojenia transformatora będą oczywiście miały rezystancję bliską zeru. Jednak transformatora na 99,99% nie jest uszkodzony. Gdzie była ta dioda? Po wtórnej stronie, czy w snubberze? Jeżeli po wymianie tranzystora i diody zasilacz działa, ale tranzystor się grzeje, to uszkodzony może być snubber i/lub sterowanie tego tranzystora. TL494 (układ U2) nie...
Obawiam się, że nie uda się naprawić tego urządzenia w przyzwoitym zakresie cenowym. Elementy ozanczone PH1AL to drivery sterujące uzwojeniami a wystrzelona kość to sterownik silnika. Nie ma ich w normalnej sprzedaży więc naprawa nieopłacalna - pozostaje tylko zakup nowej pompki.
Witam jak w temacie wiertarka Eurotec WPID170 silnik nie startuje i buczy . Najpierw nie startowała na lewych obrotach a teraz już nie działa w obydwie strony . Czy to przepalone uzwojenie ,czy jakaś drobniejsza sprawa ? Czy opłaca się naprawa ? Taka jak na zdjęciu .
bezpiecznik termiczny zazwyczaj jest umieszczony na wszelkich uzwojeniach. zdejmij ostrożnie izolacje z uzwojenia pierwotnego i dostaniesz sie do bezpiecznika. Jesli masz dostep do koncówek bezpiecznika termicznego to mozez je zlutować i zamiast niego zastosować odpowiedni bezpiecznik topikowy w obwodzie uzwojenia pierwotnego.
Tu Masz schemat zasilacza, tylko w Twoim zasilaczu jest jedno uzwojenie trafa po stronie wtórnej.
Załamujesz mnie! Męczysz ten tema na kilka frontów i dalej od tygodni stoisz w punkcie wyjścia, bo się zapętliłeś. Wygląda po napięciach jakie podałeś, że prawdopodobnie masz zamienione uzwojenia. Uzwojenie mające zasilać linię warikapową 50V masz prawdopodobnie wpięte na tor wytwarzający 14,5V (zakończony kołkiem K503), a uzwojenie przewidziane do...
Dawno już nie miałem w ręku takiego prostownika ale pierwotne uzwojenie pracowało jak autotransformator, a odczepy na wtórnym służyły do regulacji prądu ładowania. Nie lubiłem ich naprawiać. Kabelki cieniutkie, często nadtopiona izolacja, jedna wielka pajęczyna.
Sam grałem na głośnikach tego typu i zgadzam się że Elmuz to rada na twój problem (nie polecam przewijania a w szczególności driverów).A nawiasem mówiąc w jaki sposób uwaliłeś takie głośniki przecie to mocarne gwizdki?
A mierzył rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniami (między sobą) oraz uzwojeniami a obudową?
Silnik zadziała tylko z falownikiem. Nie sprawdzisz go podłączając pod 230V. Uszkodzisz go a silnik nie ruszy. Sprawdza się go przez pomiar jego uzwojeń. Uszkodził Ci się moduł nim sterujący i w bardzo wielu przypadkach jest możliwa jego naprawa. Oddaj moduł w fachowe ręce a jest spora szansa na jego uratowanie.
Jeśli emalia na drucie nie uszkodzona, to można spróbować. Jednak właśnie przed lutowaniem należy ją usunąć, bo to warstwa izolacyjna -dlatego miernik wykazuje przerwę. Uzwojenie ułożone jest w trójkąt, powinny wychodzić 3 grube przewody i 5 cienkich od płytki hallotronów.. Jeśli się mylę proszę o poprawienie. ;)
Witam! Odłącz silnik (na falowniku) i sprawdź czy nie ma błędu. Jeśli nie ma to masz uszkodzony silnik (doziemione uzwojenie) lub kabel zasilający silnik. Natomiast jeśli występuje błąd na falowniku bez podpiętego silnika to uszkodzony falownik- dla tej wielkości naprawa falownika nie opłaca się.
Najbardziej skutecznym sposobem naprawy, będzie przezwojenie uszkodzonego uzwojenia rozruchowego. Połączenie przezwanych zwojów jest bardzo kłopotliwe i nie zawsze przynosi pożądany rezultat. Pozdrawiam.
naprawa uzwojenia stojana naprawa aluminiowego uzwojenia naprawa uzwojenia wirnika
wymiana żarówki punto instrukcja centrali paradox sprężyna siłownika krups
spotter blacharski kosiarki spalinowe najlepsze
Lokalizacja bezpiecznika EPS w Mercedes C-Klasa W206 Adaptacja sterownika turbiny BMW E60 3.0d: czy konieczna?