Słabo, cewki przekaźników są sterowane przez klucze tranzystorowe bezpośrednio (no, prawie, przez oporniki) z procka. Sprawdź napięcia przed opornikami baz, czyli napięcia od razu z procka. Swoją drogą mierzenie tranzystorów i diod wpiętych w obwód jest nacechowane ryzykiem błędu - kolektory tranzystorów sterujacych patrzą na diody prądu wstecznego...
Witam Uszkodzony tranzystor to też 1H. Tak jak podał kolega sajgonki, NPN BC847 50V/100 mA, 250 mW. Czyli praktycznie dowolny tranzystor m.cz. NPN w obudowie SOT23. http://obrazki.elektroda.pl/6095478200_1... Kupić możesz wszędzie, np: BC847C http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&sear...
ML500 powinien mieć 2 krańcówki - na otwieraniu i na zamykaniu - piszesz o jednej - w ogóle podłączyłeś drugą? Jeśli tak to może jest prosta przyczyna awarii - krańcówka na nie działającym kierunku ma zwarcie na kablu albo sklejony kontaktron? Prawdę mówiąc to wygląda na awarię układu amperometrycznego (ML500 ma automatyczne wykrywanie obciążenia i...
Im wyższe będzie prowadzenie (potrzebna odpowiednia ilość miejsca na nadprożu) tym mniej potrzeba miejsca "w głąb". Autorowi zdaje się idzie o to, że długość całego napędu z szyną nie może być większa od 3 metrów i ciężko dobrać zestaw z dokładnie taką długością całego mechanizmu (napęd łącznie z szyną). Fizycznie da się skrócić szynę i wsunąć któreś...
Wlasnie problem jest taki że administracja obsługuje tylko bramę V2 a napęd ML500 jest prywatny w moim garażu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... post 44
No niestety zadzwoniłem tam i powiedziano mi za pilota do napedu bramy ML500 150zł. Ludzie napęd kosztuje 350zł i daja dwa takie piloty. Cena trzeciego 150zł. Jakaś paranoja. Znalazłem już gościa który ma te piloty za 100zł plus koszty wysyłki. Też mnie to nie zachwyca. Może ktoś doradzi czy można dopasować inny i konkretnie który. Tylko proszę bez...
Witam! Zamontowałem napęd bramy garażowej MotorLift ML500 - jak na razie działa ładnie. :D Teraz chciałbym jeszcze zamontować wewnątrz garażu przycisk otwierania bez użycia pilota. :idea: W instrukcjach od tego modelu takie akcesorium występuje (chyba typ 75EML), ale podejrzewam, że będzie drogie (za pilota chcą 55eur). Czy ktoś zna sposób na podłączenie...
Więcej tańczenia z taką konstrukcją , niż przyjemności z użytkowania Nie zgodzę się - mam u siebie DOKŁADNIE taki patent - samoróbkę - do wózka zamiast płaskownika pociągowego umocowany krótki teownik, do niego przez dwa bolce profile zamknięte 2x2 jako cięgna. Jeśli autor sobie życzy - mogę dać parę fotek. Napęd to Chamberlain ML500 więc trudno uznać...
Napęd ma taki jak na zdjęciach Kawałek płyty ZBX74 - 78 i radio. Niestety nie chciałem na razie odłączać radia bo jest na silikon wklejone. Wypadało czasem samo :) http://obrazki.elektroda.pl/5506999000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5767413000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9887343600_1...
Rozumiem, że zasilanie sterownika NO podłączam drugim kablem do dwóch zewnętrznych zacisków. Czy sterownik będzie zasilony już tylko z dwóch pierwszych, na których również jest napięcie? Sorki, ale żeby było jasne dla mnie i dla innych z tym problemem. W tym napędzie chyba nie ma wyjścia zasilania na kostce, pozostałe dwa styki są na płycie opisane...
Możesz jednak użyć napędu do drzwi uchylnych , doposażając go w 2 ramiona. Przykład tutaj : https://allegro.pl/oferta/jim-cg-ramiona...
Jest jeszcze trzecia opcja - właściwie modyfikacja tej z filmiku - nabyć tani napęd na a...o lub O.X a DIY ograniczyć do przeróbki wózka, dodania cięgieł (profili), uchwytów drzwiowych i ew. mechanizmu rygli- rzecz za od 150 - 200 zł za używkę do 500 zł za nówkę (Came HG lub Motorlift ML - w przypadku takiej nówki dostajesz w pakiecie przeciążeniowe...
Sam mam (che che) w garażu archaiczny Chamberlain ML500 (niezniszczalny) ale z markowych i bezproblemowych - tyle że do lekkich drzwi garażowych - sugerowałbym Nice Shell. Po 10 latach wymiana kondensatora w zasilaczu i z głowy kolejne 10 lat. Do cięższych - Faac D600 - trochę bogato ale ostatnio staniały (tylko koniecznie z paskiem - łańcuchowy obudzi...
Tylko zadbaj o pewną gwarancję i sprawdzonego sprzedawcę - napęd ogólnie mało popularny i w odróżnieniu od NICE części nie uświadczysz (nawet do takiego taniutkiego i egzotycznego Chamberlaina ML500 coś tam można dostać - do tego Sharka absolutnie nic, poza tym to tylko mechanika - zawsze coś może paść)
Oczywiście że będzie - u mnie coś takiego działa w oparciu o napęd ML500 , do wózka jest zamiast płaskownika ciągnącego drzwi podpięty krótki dopasowany teownik a cięgła to profile zamknięte 2x2. Jest tylko kilka ale - siłownik będzie działał na odwrót więc kłopotliwe będzie użycie "inteligentnego" napędu który nieco inaczej działa na zamknięciu i otwarciu,...
To tak: pierwszy link moderatora prowadzi do dość dokładnego sprawozdania montażu napędu wraz z automatycznymi ryglami (podradzałem tam gościowi to i owo) - jeśli dokładnie przeczytasz jest tam też odpowiedź na pytanie 3 (i nie tylko - zwłaszcza gość położył nacisk na wzmocnienie konstrukcji blaszaka) - klient próbował bez zewnętrznej ale był kiepawy...
Pilot 84335E jest pilotem stałokodowym. Swoje dwa ML500 kupowałem w 2008 roku z takimi pilotami jak w poście powyżej, na opakowaniu jak i w instrukcji były opisane jako kod stały. Jakieś pół roku, rok później pojawiły się na rynku napędy ML500 które były opisywane jako kod zmienny i na opakowaniu miały taką naklejkę: https://obrazki.elektroda.pl/9718606700_...
Może nieświadomie wprowadziłem w maliny porównując do ML500 - sądząc z instrukcji : http://manuals.easygates.co.uk/PDF/misc/... - ten tematyczny napęd jest na 100% oparty na impulsatorze...
Badziewne może nie ale spróbuj po gwarancji kupić części do np. takiego Castoramowego Mhouse (a padające w nim impulsowe zasilacze są normą). Serię Robusów Nice'a , Came BX lub 741 Faaca można praktycznie od podstaw złożyć z części dostępnych na wolnym rynku. Owszem, sam mam taniutki (ale nie hipermarketowy) napęd garażowy ML500 ale po pierwsze trafiła...
No i kolega przywiózł obiecany napęd NORMSTAHL. Okazało sie ze jest niekompletny, co zauważyłem to brak pilotów, pasek jest za krotki (pewnie ktoś potrzebował kawałek) ,brakuje 1z3 części szyny w której pasek chodzi i nie wiem czego jeszcze brakuje bo nie ma instrukcji... Postanowiłem sobie darować ten napęd i kupić jednak MOTORLIFT. Mam jeszcze jedno...
problem z awaryjnym otwieraniem drzwi mi odpada ponieważ mam tylne drzwi do garażu także moge wejść jak coś się zepsuje PS. czy często się psuje ? Kupie chyba ML500 bo jest najtańszy na aukcjach kosztuje 350 zł, inne napedy ponad 2 x droższe
robi to powoli i w kilku odsłonach - znaczy że staje i znowu rusza kilka razy? Ten napęd ma inną reakcję na przeszkodę na zamykaniu a inną na otwieraniu - jak napotka przeszkodę na otwieraniu to całkowicie się zamyka a jak na zamykaniu to tylko cofa się parę centymetrów. Może u ciebie krańcówka na zamykaniu jest za daleko ustawiona - za bardzo na styk...
Wiem że chodzą i WIEM że da się naprawić - sam mam 6 letniego MotorLifta ML500 - ale tak chodzi szczęśliwie jakieś 50% takich motorków (a pozostałe wracają do sklepu na gwarancji - jeśli jeszcze takowa jest) - do mojego (w razie pogwarancyjnej awarii) z części jest TYLKO wózek do prowadnicy i piloty. I o ile (paradoksalnie) kupi się chińczyka od jakiegoś...
Propozycje cięgłowe i zwyky napęd podsufitowy (np wymieniony przez Marka J. zestaw Normstahl) zmniejszają wysokość wjazdu (przy dokładnym pasowaniu) o góra 2 cm więc może jednak akceptowalne (mam takie samodziałowe rozwiązanie oparte o ML500 Chamberlain i profile 2x2 - i o tyle plus 1-2 mm na luzy jest mniejsza wysokość wjazdu). Przy montażu to najmniej...
Witam, Chamberlain, w swojej długiej historii zaproponował wiele modeli pilotów z kilkoma rodzajami kodowania. Do napędu ML500 nie można zarejestrować pilotów Liftmaster z kodem stałym i pilotów Liftmaster z układem HCS, oraz oczywiście nowych pilotów na 868MHz. Można w napędzie ML500 zarejestrować piloty z kodem zmiennym (kodowanie - nie HCS Keeloq)...
Sprawdzilem na swojej ML500 - jednak niestety przy zamykaniu lampka nie gaśnie (swieci się dalej w zamkniętym garażu) - i brama w przypadku szybkiego zamknięcia z pilota otworzyłaby się po autmatycznym zgaszeniu lampki. Chyba żeby nie komplikować układu dodatkowymi funkcjami czasowymi - prościej by było połączyć obie w/w propozycje - tzn sygnał z przekaźnika...
Potrzebuję ten wózek, którym można otworzyć bramę z napędem ML500 awaryjnie ciągnąc za linkę.
Kolego nie jest to proste wsadzenie byle czego ,jest to element dostrojczy i wstrojony w konkretny obwód/rezonans/ .
Jeśli pod zaciskami fotek nie ma napięcia to ciekawe z czego są zasilane? (inna sprawa , że serwis nie może podpowiedzieć czegoś, co jest niezgodne ze specyfikacją)... Z drugiej strony wzięcie z tych zacisków zasilania może (ale nie musi, wszystko pod warukniem braku fabrycznych fotek) powodować zakłócenia w pracy napędu. W Motorlifcie nie powoduje...
Opcja nr 1 nie podejdzie 1:1 -to linka dedykowana do Faaca i nie da się zastosować w Chamberlainie. W nim odblokowanie polega na pociągnięciu sznurkiem dużej wajchy na wózku o przestawienia jej z poziomu w pion - nie ma tam mocowań do linki Bowdena jak w Faacu. Na dodatek w Faacu skok linki potrzebny do odblokowania to 5mm, w Chamberlainie - 5 cm. Pasujący...
Zaciskami MLa do przycisku idzie też zasilanie podświetlenia przycisku ściennego. Sprawdź czy to prąd stały - jeśli tak to łącz minus jednego automatu z minusem drugiego i do wspólnego zacisku przycisku ściennego a plusy do zacisków kierunkowych przycisku. Jeśli to prąd zmienny - rzecz nieco się komplikuje bo w zależności od podpięcia trafa w każdym...
Garażówki zdominowane przez silniki DC, wyjątek Chamberlain. To ja mam jakiegoś dziwnego Chamberlaina ML500, bo ma silnik 24V DC :D. FAAC 413, 415 występują w dwóch wersjach 24V DC, lub 230V AC. Właśnie kolego - proszę czytać katalogi Poza tym nie dyskutujemy o bramach i napędach bram garażowych, lecz o drzwiach przesuwnych.
Jedna uwaga - może się wymądrzę ale 7805 ma ograniczoną wartość napięcia zasilania - co prawda w karcie danych występuje róźnica napięć Vin-Vout nawet 35V ale wtedy stabilizacja napięcia wyjściowego jest delikatnie mówiąc słaba. Wszystkie wiążące wartości datasheet podaje dla Vin max 20V. Sugerowałbym kaskadowe 2 stabilizatory - pierwszy powiedzmy 7818,...
Najprościej będzie użyć krańcówek magnetycznych - magnesik neodym na wózku, małe kontaktrony (np czujki alarmowe otwarcia okna) do szyny. Identyczne rozwiązanie jest stosowane w dawnych napędach MotorLift (ML500, 510....) PS. W końcu zakumałen jak działa zasilanie silnika w tym napędzie. Szyna i łańcuch to dwa przewody. Krańcówki w wózku to styki, które...
Widać nie. Nie masz jakiejś instrukcji? (np po co 2 złącza Close) Mam wrażenie że na fotce pierwszym poście jest jakieś dziwne podpięcie (te zworki...) Mogę tylko dodać że w napędzie Chamberlain / MotorLift ML500/510 (ale to napędy drzwiowe a nie bramowe) fotki są właśnie dwukablowe (czyli nadajnik i odbiornik jest podłączony do tych samych zacisków)...
Napicie 24V w tym sterowniku nie ma żadnej stabilizacji i jest takie jak wyjdzie z mostka po kondensatorze wygładzającym. Regułą w napędach jest fakt mocno podbitego napięcia zasilającego siłowniki (w mojej bramówce ML500 jest nawet pod obciążeniem 33V). Zmierz po podłączeniu pełnego obciążenia czyli obu siłowników - powinno zejść do akceptowalnych...
Ten Elmes trochę bez sensu - to gotowa centralka do bramy przesuwnej a ty napisałeś że masz już sterownik - na upartego się da (dobra cena - i sprząc oba siłowniki razem) o ile amperometryka nie będzie za słaba na dwa siłowniki na raz. Jeśli jechać po gotowych sterownikach do skrzydłówek z wbudowaną przeciążeniówką to raczej takie (ale tu już wchodzimy...
Może faktycznie coś dzieje się z odbiornikiem - zasilanie w nim (o ile pamiętam) bazuje na LM317, który ma górny pułap zasilania 37V DC - z 25V AC napędu wychodzi 35V DC po wyprostowaniu - więc jest b. blisko granicy wydolności stabilizatora - i może stabilizator nie wyrabia i produkuje zwarcie (a to że drugi egzemplarz odbiornika na drugiej bramie...
Witam Przepraszam, że nie odpisywałem. U Wiśniowskiego się on nazywał integrum, ale to był chyba jakiś motorlift chyba lm500. Niemniej jednak w załączniku instrukcja. Zgadza się. odkryłem to po rozebraniu napędu i wpisaniu symbolu z PCB 14LG641D Tutaj instrukcja do ML500-> https://obrazki.elektroda.pl/4999680600_... Zapewne dotychczas...
Nominalnie 12V, sprawdź pod pełnym obciążeniem - jeśli zasilacz nie ma pełnej stabilizacji - napiecie w prostych impulsówkach (nie mówiąc o zasilaczach trafo) potrafi siąść, zresztą zasilacze napędów niemal zawsze dają napiecia wyższe niż teoretyczne z opisu. Np w przypadku zasilania popularnej centrali MC424 Nice z tego 24V jest niemal 28V, przy moim...
Radia w ML500 i ML510 nie sa zgodne więc nie ma możliwosci. Radia uniwersalne Proxima też na pilotach ML nie działają (zakupienie uniwersalnych odbiorników do każdego napędu rozwiązałoby problem ale proxima nie gada - autopsja, może sprawdź - kup na próbę z mozliwością zwrotu - uniwersalne radia DTM Multi - i napisz czy gada z pilotami ML) - pozostaje...
Zasilanie płytki z akumulatora nic nie da bo jest na 24 V i się będzie gubić. Podsumowując - napęd złożony jak z fabryki teraz nie reaguje na żadną krańcówkę? Spróbuj ( bez kombinacji z przełaczaniem kabli silnikowych w napędzie czyli w konfiguracji fabrycznej) odłączyć krańcówki i pojeździć napędem wpiętym w bramę sterujęc go z pilota w obie strony...
czy jest możliwość aby obie te bramy skonfigurować do jednego pilota Bezpośrednio żadnej. Pośrednio - musiałbyś znależć odbiornik odbiornik zgodny z motorliftem i podpiąć go do gardetecha (albo na odwrót) co jest z racji taniości lub/i egzotyki obu napędów raczej niewykonalne. Wyjście 1: Dokupić (z możliwością zwrotu) odbiornik uniwersalny (np Proximy)...
Tak jak napisałem - podpierając się swoją walką z Motorrliftem ML500 z podobnym systemem fotek - : na 100% możesz wziąć zasilanie z zacisku fotek turka, a co z przekaźnikiem fotek zrobisz to tylko eksperymenty - albo jak sugerowałem podłączysz go do zacisków sciennego włącznika albo przetestuj pozostałe zaciski w napędzie na zwarcie. PS do kolegi biltem...
Na pionowych słupkach futryny są po obu stronach gumowe odboje (takie jak montowane w podłogę do zwykłych drzwi), widać jeden na zdjęciu z obciążnkiem i jest zaznaczony kółeczkiem pół metra od gruntu na rysunku. Krańcówka zamknięcia jest tak ustawiona że siłownik delikatnie dociska drzwi do gum i nic nie trzepocze. Na otwarciu też nie jest źle - drzwi...
motorlift ml500 chamberlain ml500 zresetować napęd
zatkać wtrysk amica zabudowa włącznik wentylator polonez
wkładka gramofonowa pioneer części vaillant
Schemat dekodera LXHDT203 i układu FD650B-S Numer elektrozaworu 3 i 4 biegu Mercedes W211 722.6