04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Trwa ta około 5-6 sekund jeśli dobrze pamietam . Czy te dwa objawy mogą być powiązane ze sobą? 5-6 sekund to sugeruje na klapę powietrzną chłodziarki, klapa jest otwierana i zamykana przez silnik, który ma tendencję terkotania (nie przejmował bym się tym). Jeżeli klapa by się nie otwierała w chłodziarce byłoby ciepło i mrugałaby nastawa chłodziarki....
Reset nastaw klapy,nie guzikiem w klapie bo to nic nie daje, tylko testerem.
Nastawy klapy robi się po otwarciu na wybraną wysokość i przetrzymaniu przycisku dłużej, sterownik powinien potwierdzić dźwiękiem ale nie mam pewności czy w tym modelu to potwierdzenie będzie.
Regulacja na oko nic dzisiaj nie daje potrzebny serwisant i analizator spalin manometr, samemu dyszy się nie wymienia! bo się zrobi tylko gorzej .Każdorazowa interwencja w nastawy klapy powietrza, ciśnienia oleju ,wysunięcia tarczy spiętrzania rozregulowuje palnik doprowadzając palnik do kopcenia, zdmuchiwania płomienia w najlepszym razie do większego...
Masz zacięty potencjometr w silniczku klapki regulującej nawiew Przyjrzyj ten temat:[url=http://forum.vw-passat.pl/thr...
Nie mam tego przy sobie, ale co Ci to da? To że są różne schematy ale ja nie będę się prosił to Ty masz problem nie ja.
Na głowicy rozdzielacza , patrząc od przodu auta , po lewej stronie masz potencjometr/czujnik położenia klapy/, wychodzą trzy przewody. Bez zapalania silnika i przy wyłączonej stacyjce , sprawdz omomierzem / nastawa na 20kOhm/, ruszając klapą spiętrzającą, czy płynnie zmienia się oporność. Póżniej , po zapaleniu silnika , odepnij dwu pinową kostkę ,...
Witam. Wczoraj robiłem nastawy podstawowe klimatronika w swojej A4 B5 1.9TDI AFN Avant 96r. Zauważyłem że klapa która odpowiada za temperaturę powietrza na "LO" jest zamknięta, ale wystarczy dać na 18°C wtedy słychać jak silniczek dość dużo "uchyla" klapę, między 27°C a "HI" w ogóle silniczek nie otwiera bardziej klapy :/ Przed nastawami klapa była...
Kolego zrozum mnie w końcu że dla wiejącego zimna w kabinie musi być spełnionych wiele czynników, jednym z nich są pawidłowe ciśnienia , masa i temperatura gazu r134, drugim są odpowiednie nastawy klap nagrzewnicy oraz siła nadmuchu wentylatora kabiny i chłodnicy . Więc napełnij ukłąd lub jedź do warsztatu gdzie naprawiają klimatyzację a nie tylko napełniają.
Upieram się nad płytką. Być może jest zamontowana ale nic do niej nie jest podłączone. Płytka tak jak pisałem o ile jest to podłączona jest po prawej stronie na X12, a od niej kabelkami do X40. Odepnij tą płytkę z X12 i X40 Odpięcie regulatora nic nie da- pobłądziłem. Jeżeli to nie jest sprawka płytki 2 z 7 ( miałem podobne awarie 2 razy i powodem była...
przez to ze dochodza do konca brane sa krancowe punkty sprobuj zrobic nastawy i "pomoc" reka klapie przy nastawach i sprawdz bledy
Gruner mnie rozczarował, bo nikt nie będzie ingerował do jego wnętrza, Styki pomocnicze w siłowniku nie służą do blokady w pozycji krańcowej, bo od tego siłownik ma elektroniczną detekcję przeciążenia silniczka, która go wyłącza. Gruner ma również dwa mechaniczne ograniczniki położenia w pozycjach skrajnych, które się przestawia przy pomocy śrubokręta...
Podłącz pod komputer powinno pokazać błąd, jeżeli nie zrób z komputera nastawy klap. Jeżeli to nie pomoże to trzeba rozbierać, a jest przy tym trochę zabawy. Jeżeli tego nie robiłeś radzę oddać do dobrego mechanika łatwo połamać plastiki. Ale najpierw podłącz pod komputer.
Nastawy podstawowe klap, bez diagnoskopu nie zrobisz.
Proszę o pomoc kolegów w zidentyfikowaniu kondensatora ze zdjęcia. Pochodzi on z silniczka nastawy klapy temperatury w samochodzie osobowym. Proszę o podanie parametrów, które pomogą mi taki kondensator zakupić. Z góry dziękuję :) http://obrazki.elektroda.pl/9805396200_1...
Najpierw usuń przyczynę, czyli problem z klapą lub jej silniczkiem, a potem nastawy podstawowe.
Witam wszystkich, AUDI A4 B8 2012, 105 KW (Jednostrefowa klimatyzacja) czy ktoś z Was wymieniał nagrzewnicę w tym modelu - jeżeli tak to jakiej firmy ?? W mojej a4 podczas pierwszych przymrozków pojawił się problem z ogrzewaniem. Ogrzewanie nie działa równomiernie we wszystkich kratkach. W środkowej części nawiewu prawa kratka chłodzi, a z lewej leci...
Jak w temacie nie mogę wykonać kalibracji klapy rozmrażacza. Uszkodzony był mechanizm klapy wymieniłem na sprawny, ustawione zębatki jak powinno być. Wykonuje nastawę klap za pomocą VCDS ( mam ori z adako) niby test przechodzi prawidłowo. po ponownej diagnozie mam błąd 0010 silnik nastawczy klapy rozmrażacza B1090 54 Brak kalibracji. Miał ktoś podobny...
Podpinałem pod kompa i nie wykazało żadnych błędów A zrobić nastawy silniczków klap i sprawdzić wartości podawane przez czujniki to już się nie dało Mogę zerknąć w przyszłym tygodniu, bo na razie mam młyn
Jeśli rurka od parownika zimna. To zostaje tylko klapa temperatury. Raczej uszkodzenie mechaniczne (zerwana). Czujnik z niej pokazuje dobrą wartość. Czy zmiana nastawy temperatury zmienia ją faktycznie np. nastawa na max temperaturę powoduje że grzeje. Jak zmienia się wtedy wartość w bloku 03 i 04. Płynnie o kilka/kilkanaście czy skok od razu do wartości...
Pisze ,że gumiak sprawdzony. Nie ruszałeś "śrubki" nastawy przepustnicy - nie klapy spiętrzającej? Jak regulowałeś położenie klapy spiętrzającej , imbusem?
Mogło się tak stać,bo jeżeli sterownik jest w stanie nastaw podstawowych wahluje wszystkimi klapami naraz.
Witam, posiadam Golfa IV 1,9 TDI (74KW). W aucie był wymieniony zestaw liczników. Na teście wykazane zostały następujące usterki 3B1 907 044 C Climatronic; 02171 037 Silnik ustawiający klapę temperatury – V68, oraz 02174 037 Silnik nastaw. klapy wzrostu ciśń. V71. Wszystko związane z klimatyzacją działa poprawnie, poza tym że ok. przy temperaturze...
a co na forum golfa wymiękli z odpowiedzią ??? masz problemy na zasilaniu ze styku 30 akumulatora a przyczyn może byc wiele np. za duże spadki napiecia , słaby akumulator , brak prawidłowego połaczenia itd. drugi bład to silnik przedniej klapy dystrybucji powietrza jesli bawisz sie skanerem to zrób sobie test elementów pózniej nastawy podstawowe a jak...
Olej POE (taki zwykle jest z R407C) pasuje do R134a i R410, bo tak się składa że w R407C jest ok. 50% R134a (reszta to R410). Trzeba wymienić TRZ (lub zmienić nastawę w sterowniku EZR), z ostrożności wymieniłbym filtr - osuszacz (bo jak się te kilka godzin trzyma układ otwarty i się nie dmucha n.p. azotem, to się zawilgoci. Zamiana w PCi w oryginale...
Witam. Mam pewien problem z działaniem klimatyzacji w Seat Exeo. Sprężarka typu pracującego cały czas. Dodam od razu, że nie jestem specjalistą w dziedzinie klimatyzacji. Klimatyzacja działała OK, chłodziła itd pewnego dnia w bardzo ciepły dzień ponad 30'C jakby zaczęła chłodzić tylko do pewnej temperatury bodajże do 20'C i dalej nie potrafiła schłodzić...
Nie piszę o nastawach tylko czy zauważyłęś że chociaż dasz HI to ukałd nie daje cała na przód, czyli cały obieg powietrza idzie przez nagrzewnicę i wali żarem. Jakoś tak niewyraźnie piszesz, ale sens chyba jest taki - jeżeli wybierzesz jakąś temp. oprócz LO lub HI i włączysz automatykę to układ stara się jak najszybciej osiągnąć zadane nastawy. Przykład...
Wypróbuj kodowania 00040, najlepiej jakby nie było żadnych błędów w sterowniku. Po wprowadzeniu kodowania sprawdź czy nie ma błędów, jak wpominałem dobrze jak by ich nie było. Po kodowaniu trzeba zrobić nastawy podstawowe, żeby wszystko ze sobą grało. Jeżeli jakiś silniczej klap będzie wyrzucał błędy, to nastawy się nie udadzą. Dlatego wszystkie takiego...
Jakie błędy wyrzucało? Prawdopodobnie bedzie tam problem z kilkoma silniczkami klap, a czasem lubiało się coś urwać np. zębatka lub wodzik klapy. W testach wykonawczych sprawdzić, czy klapy pracują w miarę równo i w pełnym zakresie na potencjometrach. Trzeba by nasłuchiwać czy poszczególna klapa się rusza, to wykluczy jej zerwanie. A jak nie pracuje...
to nie problem potencjometru tylko tego że sterownik "gubi" położenia krańcowe, czasami wystarczy kilkakrotne otawrcie i zamknięcie klapy (od max - do max plus) a najlepiej VAG i nastawy podstawowe
Diagnoza-nastawy podstawowe-odczyt błedów.
Jak auto stoi na słońcu i jest mocno nagrzane to normalne że zejdzie mu dłużej schłodzić niż by stał w cieniu. Tak nawet w nowym aucie będzie. To że lewa strona lepiej chłodzi jak prawa to raczej wina silnika klap powietrz , który nie domyka / otwiera klapy. Możesz podłączyć pod kompa i wykonać nastawy podstawowe, Może pomóc ale nie musi , wtedy wymiana...
Może być tak że coś się zerwało, chyba że było sprawdzane. Silniczek może sobie pracować lużno w pełnym zakresie, a klapa może stać sobie w miejscu. W teście wykonawczym klimatyzacji można sobie uruchamiać po kolei klapy, trzeba dobrze nasłuchiwać czy faktycznie chodzą tzn. otwierają i domykają. Jest to naprawdę dobrze słychać, do tego sprawdzić można...
Witam Mam oproblem z klimą w samochodzie jak z tematu, klima zaczęła mi słabo chłodzić,tzn po stronie kierowcy leci ,w miarę chłodne powietrze,a po stronie pasażera prawie ,takie jak temperatura otoczenia . Klima jest jedno obwodowa,,wiec pierwsze co mi się nasunęło to za masła ilość czynnika chłodzącego, Byłem u gościa ,podpiął zegary i stwierdził...
Klapa cieplo zimno sie przestawia. Nastawy podstawowie w grupie 000 tez zeszly ladnie do zera.
Bo opcji jest wiele, np. zerwany napęd klapy....... dizel czy benzyna , trzyma w ogóle termostat? Uwierz mi, że spędziłem dużo czasu nad tym i to jest problem w sterowaniu. Wszystko tam działa dobrze. Oprócz tego, że dla tego co tym steruje bo zamiast 28 widzi nastawę 19. Moim zdaniem to program jest temu winien. Ale gdzie on jest? Podobno w module...
to w takim razie z innej beczki, diadnoza klimatronika i wykonanie nastaw początkowych (zgubił się silnik od klapy mieszającej)i nie otwiera całego światła wymiennika lub uszkodzony czujnik obiegu wtórnego
Nic nie mogę znaleźć na temat wgrywania firmware do Hex V2 oraz wsadu. Wiem już że u sąsiadów to robią .ru ale ciężko mi z ich językiem. Dodano po 11 Chodzi wam o to ? https://allegro.pl/oferta/obd-11-pro-kas... a da się nim zrobić nastawy silniczka krokowego klapy nawiewu...
Ważne jest odpowiednie kodowanie i usunięcie fizyczne błędów. Adaptacja: "Podłączasz VAG Uruchamiasz silnik. Włączasz klimę na tryb AUTO: Wchodzisz w adres Klimatycacji [08] ewentualnie inny adres dotyczący klimatyzacji. Następnie [07] Kodowanie >>> Wpisujesz wartość i potwierdzasz. Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz...
Sprawdziłem usterke, podłuższej jeździe nie działa prawa strona pomimo nastawy na maksymalne gorąco, leci zimne powietrze zarówno w automacie jaki ręcznej nastawie. Lewa strona działa prawidłowo. Gdzie są klapy sterujące nawiewem ciepło/zimno, czy klapy sterujące są tam gdzie wentylator, czyli pomiędzy przednimi fotelami. Czy też klapy są w kokpicie....
Zacięta klapa, uszkodzony silniczek klapy jeżeli to klimatronic lub brak nastaw podstawowych chociaż wtedy by trochę mogło dmuchać.
4F8.Doszedłem że to jest silnik nastawy głównej powietrza V70 25b 00 Siłownik klapy rozprowadzania powietrza - Climatronic komora stop / odmrażanie 510 czujnik temperatury powietrza środek gdzie mogę to zlokalizować w golfie 4?
wspomaganie: musisz sprawdzić czujnik g250 prawdopodobnie ma zwarcie .jest to układ trw czyli często psujący się czujnik koszt czujnika w serwisie ok 200-250 zł. klima: v68-to silnik nastawczy klapy regulacji temperatury. 1-wykonaj nastawy podstawowe vag:08-04-bloki 001-010... nie pomoże ? 2.wymień nastawnik. koszt w skodzie ok 400pln
Witam. Popieram to co pisze kolega m1b. Nastawy ekspozycji masz na tylnej klapie kopiarki. Przepisz je odpowiednio do kopiarki powiększone o 20 jednostek i powinno być ok. Nie zapomnij o kodzie 29 ( expo dla zoom) Napisz ile masz w 62 bo nieraz wychodzi bigos i chistorie z zapychaniem odstojnika toneru.
jezeli climatronik miga to sa w sterowniku bledy sprobuj zrobic nastawy podstawowe 08 10 00(lub01)
Nastawy przepustnicy w 1,4TDI ?? Przeciez to jest klapa gaszenia a nie przepustnica jak w benzynie ;)
Witam Mój problem polega na tym że z nawiewu po ustawieniu temperatury 18stopni leci ciepłe lub gorące powietrze. Przy ustawieniu na LO leci zimne i klimatyzacja działa poprawnie, ale po przestawieniu na 18stopni jest juz ciepłe za ciepłe, przy ustawieniu na HI leci ukrop. Klapy na podszybiu działają poprawnie przy LO zamykają się całkowicie po przestwieniu...
dzięki tak myślałem,że tak się skończy, bo wężyki do i z nagrzewnicy są tak samo gorące, ale miałem nadzieję, że to wystarczy tylko nastawić klapę powietrza ciepło-zimno, jak ktoś wie jak to zrobić krok po kroku i jakie nastawy to bym chętnie jeszcze to spróbował. Chociaż raczej to zatkana nagrzewnica.
Ok rozumiem, a o co chodzi z tymi nastawami podstawowymi i adaptacją skoro np silniczek działa lewo prawo? Chodzi o zgranie elektroniki i mechaniki. Sterownik musisz nauczyć gdzie ma klapa położenie początkowe i końcowe, w przeciwnym wypadku albo nie będzie dobrze domykało klapy albo zerwie zębatkę (maszyna nie czuje).
Jak wszystkie próby zawiodą to przeczytaj instrukcje obsługi :-). Co jest napisane w instrukcji o obrazku słoneczka w lewej górnej części wyświetlacza (zakładając, że obrócisz go tak aby normalnie czytać)? Może klawiszem MODE zmienia się tryb pracy z chłodzenia na grzanie (zamiast słoneczka będzie śnieżynka) albo na tryb AUTO (podobne symbole mam na...
W tym momencie muszą działać wszystkie, gdyż po wymianie zrobiłem nastawy podstawowe i w sterowniku nie ma błędów od żadnego.
Witam wszystkich. Głowica została wymieniona, mechanik twierdził ze wszystko jest ok. Może i było, może nie, w każdym razie tak jak pisałem wcześniej auto trafiło do mnie. Oczywiście na pierwszy ogień skrzynia, dwa błędy, dolna i górna granica adaptacji ciśnienia sprzęgła przekroczona, wiec adaptacja, błędy zniknęły, biegi przełączają się idealnie,...
Mógłbyś jakoś łopatologicznie objaśnić jak zrobić te podstawowe nastawy? Chodzi o to że chcę zdemontować nagrzewnicę, bo klapy nawiewu są wraz z nagrzewnicą... w dodatku dochodzi problem z chłodnicą klimy a nie chce jej demontować (żeby wyciągnąć cały tunel) - rozszczelnić i jechać na jej nabijanie.
sprawdziłem wczoraj VCDS-em błędy - był jeden problem z komunikacją z panelem klimy ( prawdopodobnie przekręciłem kluczyk jak był odłączony panel), błąd skasowałem i już się nie pojawia. Poniżej zamieszczam wartości mierzone z adresu 08 (klima) http://obrazki.elektroda.pl/8377430200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3549459200_1...
Cześć! Ja też już "opadam z sił" Użeram się z obwodem nastaw temperatury - mianowicie komputerek oparty o popularny D7508C steruje silnikiem wiatraka oraz serwomechanizmem klapy ciepło/zimno i nie idą impulsy z procka na L272(power operacyjny) mimo kręcenia gałą od nastaw temperatury. może ktoś ma jakiś pomysł, bo nie mogę znaleźć nawet .pdf do tego...
Testowałem ostatnio zachowanie się siłownika zaworu trójdrożnego w nowej automatyce VTS Ventus ACXEVO siłownik dosyć ładnie reaguje na krytyczne zagrożenia a domyślnie w reg PID ustawiony jest na 120 czasu całkowania i 5 wzmocnienia. Takie nastawy zalecam zastosować w zwykłych ACX-ach.
witam mam od jakiegoś czasu problem z ogrzewaniem. Czytałem forum i nie znalazłem identycznego problemu. Mianowicie, ogrzewanie/chłodzenie działa prawidłowo na krańcowych nastawach. Wiadomo bo wtedy nie bierze pod uwagę wskazań czujników. Na każdym pośrednim nastawie przez chwilę działa prawidłowo, potem słychać, że klapy się zamykają i zaczyna przez...
Pacjent to A8 D3, czy ktoś ma możliwość zerknąć jakie temperatury widzi VCDS w grupie 17 (pozycja 1 i 2)- są to wskazania temperatury dla lewej i prawej nagrzewnicy. U pacjenta na parowniku wskazania temp oscylują w okolicy 6-8 stopni a zaraz za skraplaczem są nagrzewnice gdzie wskazania temp oscylują w okolicy 24 stopni... (powietrze ze skraplacza...
https://obrazki.elektroda.pl/7363715400_... Witam Wpadła mi w ręce przecinarka plazmowa Parkside PPS 40 B3. Przecinarka trafiła z rozpoznaniem "nie działa", nic się nie dzieje po przyciśnięciu przycisku na rękojeści, słychać tylko przekaźniki. Rozebrałem przecinarkę i na pierwszy rzut oka wyglądało w niej wszystko poprawnie, zero zwarć...
Zdemontuj schowek,pod zespolem nagrzewnicy masz serwo regulacji kierunku nawiewu.Rozepnij niebieska wtyczke i podaj napiecie na przewod zolty i brazowy,jesli serwo ruszy to nalezy sprawdzic,czy sterownik klimy widzi polozenie serwa klapy kierunku nawiewu(za pomoca vaga)Jesli widzi,nastawy podst.vagiem i bedzie robic
Zrobione nastawy brak błędów a po naciśnięciu przycisku otwierania dachu wyświetla komunikat Clos boot krancowka sprawdzona wkładka klapy też chyba że nie wiem czy w którym z tych słiczy ma być rezystancja może ktoś podpowie gdzie mam jeszcze szukać
Dziwne, ponieważ ja również mam Ibizę i w taki sposób jak było podane wyżej zdejnowałem tapicerkę. tam są kołeczki plastikowe, jak uda Ci się zdjąć to nastaw się na wymiane tych kołeczków, ponieważ są raczej jednorazowe.
Wymiana silniczka od regulacji klapy temperatury to chyba coś około 700 zł :D Więc nie wiem jak tam na to patrzysz. Podłącz się do VAGa, zrób nastawy podstawowe i sprawdź efekty.
Witam. Przedstawiam sterownik pieca CO (węglowego). Sterownik zbudowany na Atmega8. Jest to podwójny regulator PI i PID. Temperatura mierzona jest co 1s za pomocą DS18b20. W roli układu regulującego ciąg pracuje przepustnica od silnika 2,5l z BMW E46. Ma ona potencjometr z którego napięcie podawane jest na przetwornik ADC Atmegi, oraz mocny elektromagnes....
[code] //PRZEROBIONE STER.ZAWORU KULOWEGO (MIESZACZ) BEZ DLAY() //WSZYSTKO DZIALA POPRAWNIE //MOZE POCZATKUJACYM SIE PRZYDA BO JA SIE TROCHE NAMECZYLEM //ZEBY DZIALAO BEZ DELAY() BO Z DELAY() TO PROBLEMU NIE BYLO #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,16,2); //**************************************...
Podczas powrotu z pracy usłyszałem coś dziwnego. Dziwne przeskakiwanie z głębi deski po stronie pasażera. Dzieje się to po włączeniu zapłonu nawet na wyłączonej dmuchawie. Hałas wydobywa się z okolic schowka pasażera. Dźwięk trudno opisać. Coś jakby przeskakujący laser na płycie CD, odczytujący stary dysk w komputerze. Takie chrobotanie. Po włączeniu...
Panowie już nie wiem o co chodzi rozkręciłem dzisiaj samochód aby sprawdzić te silniczki i ku mojemu zaskoczeniu wszystkie działają i ładnie reagują na zmianę temperatury na climatroniku. Każdego obserwowałem i płynnie zmieniają nastawy. Jak podłączyłem pod vaga to pokazało błąd 00604 (silniczek regulacji klapy dławiącej - zwarcie z biegunem dodatnim...
Witam. Mam w mojej audi A6 C5 '99 2.4 benzyna + LPG następujący problem z klimatyzacją. Po prawej stronie bez względu na ustawioną temperaturę leci ciepłe powietrze po rozgrzaniu silnika. Błędy jakie wskazuje panel klimatronika to: 14 04 Błąd jaki wskazuje Vag-Com oraz polski Vag to: 727 - czujnik położenia klapy nawiewu na szybę (V107 - G135) przerwa...
ad1. Albo masz nieszczelność, albo wakupompa jest zużyta i nie wytwarza wystarczającej ilości podciśnienia ad2. zrób nastawy podstawowe w klimatroniku, albo test elementów wykonawczych, niech każdy silniczek znajdzie swoje położenia krańcowe, wtedy okaże się czy klapa lub silnik się nie blokują. ad3. Chyba prościej będzie kupić kpl silnik tdi (wydech,...
przede wszystkim musisz sprawdzić czy jest obieg cieczy,na wężu jest specjalny otworek do kontroli i odpowietrzenia układu jeśli go częściowo ściągniesz aż się odsłoni to w czasie pracy silnika musi tam tryskać ciecz jeśli nie tryska to pompa wodna jest go kitu ( dotyczy pomp zamiennikowych po prostu mają za małe łopatki i na wolnych obrotach nie ma...
No najlepiej to zdiagnozować VCDS'em, lub jakimś innym kompatybilnym diagnoskopem. Tam będą podane błędy i numery wadliwych modułów silniczków klap. Silnikczek i potencjometr są zamknięte w jednej obudowie. Znając numer po takiej diagnozie, będzie wiadomo czego i gdzie szukać dużo szybciej. Dodatkowo jest podgląd ich pracy i paramertów, co jeszcze bardziej...
Te samy objawy miałem przy toledo II z silnikiem AKL. To standard w tym silniku ze sa problemy z zarzygana przepustnicą. Ale właściciel tego auta tak długo jeździł z tym uszkodzeniem ze trzeba było robic głowice. A później adaptacje przepustnicy w vag-com'ie robiłem aż trzy razy po każdej trzeba zrobić mały test samochodu czyli jazda na wszystkich biegach,...
Dmuchawa chodzi ale zamyka wszystkie wyloty i dmucha nigdzie. Rano zmienie kodowanie na 01000 może to pomoże. Blok 007: 1. -53 dziwna wartość lecz "podobno tego czujnika nie ma w Borze" Przekodowalem na 01000 Błędów brak z poziomu OBDII Test na sterowniku: 444 02 Jak jest ustawiona temperatura na LOW do 19 stopni wieje lodowate powietrze w momencie...
Jest potrzebny specjalny przekaźnik/sterownik podający parę V na kontroler obrotów wiatraka, ale w tym samochodzie jest inny problem: parę minut po wyłączeniu zapłonu sterownik klimatronika zamyka wszystkie klapy nawiewu i wiatrak nigdzie nie dmucha. Eksperymentowałem z dodatkowym przekaźnikiem odcinającym zasilanie panelu sterującego, ale po jego zadziałaniu...
Problem z odgrzewaniem z rozwiązaniem, może komuś się przyda. Podczas podróży zimową porą, ogrzewanie automatyczne, temperatura MAX i czekam, aż się przyjemnie ciepło zrobi w kabinie. Niestety po jakimś czasie mimo skręcenia pokrętła temperatury leci nadal gorące powietrze. Kilka kilometrów dalej zmiana na przeciwną skrajność, leci tylko zimne. Problemem...
W 90% pomaga ponowne zakodowanie sterownika i przeprowadzenie Basic Settings (nastawy podstawowe). I zdiagnosuj moduł czymś normalnym, te kody są takie sobie.
Witam przejrzałem schemat tej klimatyzacji i są na nim cztery silniczki od różnych klap. Kolego w tych silniczkach są dodatkowo "potencjometry" które "informują" sterownik klimatyzacji o położeniu danej klapy DOkłądnie i jak nie ma relacji między sterowaniem danym silnikiem a potencjometrem to wywala błąd i niestety brak ogrzewania/ chłodzenia. Można...
Pozyskanie energii elektrycznej z biogazu ma również miejsce na wysypisku śmieci w Radomiu gdzie pracują dwa agregaty prądotwórcze których wolnoobrotowe silniki produkcji WOLA napędzają prądnice.Gażniki tych silników są przystosowane do ręcznej nastawy w zależności od rodzaju paliwa czy jest to gaz wysypiskowy metan czy też gaz ziemny.Spaliny posiadają...
Witam, problem zaczyna się na starcie przy każdym programie, załącza blokadę klapy, mruga kłódka i nic się nie dzieje. Próbowałem autotest, ale zaświeca wszystkie diody, blokadę i nic więcej cisza. Poza tym przy jednej próbie odpalenia autotestu omyłkowo trzymałem przycisk nastawy prędkości wirowania, po czy dioda ''stop'' mrugała kodem (---. ---. itd.)...
Kondensator elektrolityczny w układzie czasowym to największa zbrodnia elektronika. Charakteryzuje się utratą pojemności i upływem prądu, przez co z czasem układ czasowy przestaje działać zgodnie z założeniem. Mowa o kondensatorze w układzie przerzutnika 555. Radziłbym wymienić na nowy, w miarę możliwości wymienić na kondensator tantalowy który w takim...
Wyczyścić silniczki, bo mają za duży pobór prądu, co sterownik wykrywa jako zwarcie. Potem zrobić kodowanie i nastawy podstawowe. PS: Po czyszczeniu zwykle silniczki trochę głośniej pracują, ale to chyba nie problem.
Witam wszystkich mam taki problem posiadam VW Golf IV 1.9 Tdi 1998 rok. Problem polega z klimatyzacją migał mi ekran w klimatroniku więc podłączyłem komputer aby zbadać jakie błędy mi wyskoczą i wyskoczył mi jeden czujnik podciśnienia klimatyzacji błąd stały , po wymianie czujnika na nowy było ok przez 5 dni i zaczeło się od nowa ale teraz jest ten...
Jeżeli w trybie automatycznym dmucha na max-a to oznacza ze sterownik próbuje jak najszybciej dogrzać wnętrze. Czyli różnica pomiędzy temperaturą zadaną a mierzoną jest duża. Jeśli zmieniasz nastawę temperatury i obroty wentylatora się nie zmniejszają to prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temperatury wnętrza samochodu lub sterownik odczytuje bardzo...
Od roku jestem posiadaczem sprytnego Jazza 1,4 rok 2004. W kwietniu założyłem do niego instalację LPG firmy BRC. Wszystko było dobrze przez pierwsze 1500 km, potem, w trasie, podczas jazdy na LPG coś się stało niedobrego, poczuliśmy zapach gazu w samochodzie, oświeciła się kontrolka CHECK ENGINE i obroty spadły samoistnie do 2000 rpm, i ani jednego...
Witam. Silnik 2.0 TDI CR (CBAB). Czy robi się w nim adaptację siłownika klap zawirowania powietrza? Jeśli tak to w jakiej grupie? Mam błąd P2015 - czujnik położenia klap zawirowania - nieprawidłowy sygnał. Same klapy lekko się nie domykały ale to już jest zrobione. Siłownik też jest sprawny. Po uruchomieniu silnika siłownik stoi, lekko ruszę dźwignię...
Nie bardzo rozumiem o co Pan pyta ale chyba nie. Tzn jeśli nastawie na "auto" i ustawię np 28C to dmuchawa automatycznie rozpędza się do fulla i w tym samym momencie (proces trwa kilka sekund) ustawiają się klapy kierunku nawiewu oraz klapa mieszalnika ciepłe/zimne. Witz w tym, że w przypadku ustawienia temperatury max 28C klapa ta powinna się otworzyć...
Witam, Na chwile obecną posiadam sterownik klimatu na mikrokontrolerze Atmega. Z racji rozbudowy systemu chcę przejść na sterowniki PLC. Z racji tego, ze na rynku coraz więcej jest sterowników PLC i jest ciężko wybrać odpowiedni, poproszę o pomoc w doborze odpowiedniego sprzętu. Do projektu potrzebuje następujące wymagań: - najlepiej aby PLC można było...
Podczepię się pod temat. Mam nagrzewnicę Master BV 170e z odprowadzaniem spalin. Pojawił się problem z dymieniem. Jest iskra,wentylator działa,dysza(1.00) wymieniona na nową,komora spalania wyczyszczona z nagarów. Dzwoniłem do chłopaków z serwisu podpowiedzieli mi o ustawieniach ciśnienia w granicach 10-12bar. Tylko że na ciśnieniu ok 5.5-6bar działa...
Dysza, którą Ci przysłali ma taką samą charakterystykę (stożek pełny). Aby wymienić dyszę musisz rozkręcić połowę palnika. Zdemontować tarczę spiętrzającą itp. Nie ma możliwości skręcić to idealnie tak jak było, a każde przesunięcie zmienia nastawy palnika. Również dysze o tych samych oznaczeniach mogą się nieco różnić i przy identycznych nastawach...
Musisz mieć sterowniki FTDI, najnowszego frameworka, a port ustawić najlepiej na com 2 w programie w we właściwościach sterownika (menedżer urz.-> porty com i lpt-> usb to com cable) do tego opóźnienie na minimum. Fiat ecu scanem musi ruszyć. Popróbuje jutro raz jeszcze i zobacze, pokombinuje z opóżnieniem nastawie na 1024. Dzięki za cierpliwośc Dodano...
Witam, Jak w temacie. Oznaczenie silnika to EW10J4 z przepustnicą na linkę. Napięcie u mnie to ok. 0,5v. Gdy uchylam przepustnice (tak do ok. 1.5mm przerwy między odbojem, a ta plastikową bieżnią linki) to obroty wzrosną, ale na chwilę, bo wydaje się, że sterownik jeszcze widzi zamkniętą przepustnicę (bieg jałowy) i dochodzi do zmniejszenia obrotów....
Witam mam Takie pytanie kupiłem Opla Zafira B z 2006 2.2 benzyna automat. I problem nastaje taki że dziś rano odpaliłem auto i nie działały mi zegary tam . Obrotomierz i prędkościomierz.. po 3 krotnym zgaszeniu silnika prędkościomierz zaczol działać ale obrotomierz dalej nie działa a co w tym dziwnego bo również miałem w tym samym momencie problem z...
Witam , czytałem dużo , próbowałem znaleźć mój problem ale niestety nie znalazłem:-/ wiem że trzeba podac dane ciśnienia itd. Ale mam to w logach dlatego nie wpisuje. mianowicie po zimie przyszedł czas cieplejszych dni i włączyłem klime. Auto mam parę dobrych lat więc chciałem ja odgrzybic (w tamtym roku nabijałem klime bo miałem dziurkę w przewodzie),...
Tak, może być brak nastawów. Są one po to robione, aby sterownik zapamiętał pozycje krańcowe klap.
Dzień dobry, Tryb awaryjny i ograniczenie obrotów może być spowodowany -> P0638 Regulacją elementu wykonawczego przepustnicy - usterka zakresu/działania może być przyczyną nieprzeprowadzonych podstawowych nastawów, nastawnika biegu jałowego/silnik przepustnicy lub czujnika pedału przyspieszenia. -> P1125 Elementem wykonawczym klapy zasysanego powietrza...
Witam Babartosz dziękuję za cenną uwagę sprawa niby prosta a jednak nie ma konkretnej diagnozy przyczyny tak dużego poboru prądu 150A w trakcie rozruchu i czasu trwania bo około 8s. Producent tego silnika twierdzi że silnik przeszedł test pozytywnie wg. dokumentacji wszystko wyglada ok . Zapas mocy silnika spory tylko połowa jego obciążenia jest wykorzystywana,...
Witam, Szanownych Forumowiczów! Otóż mam problem jak powyżej Seat Altea Klimatronik szaleje. Jak autko zimne jest ok, steruje prawidłowo nadmuchem (prędkością obrotową i w ogóle wszystko wydaje sie działać prawidłowo), jak tylko silnik nagrzeje się do ok. 80-90 stopni to już zaczynają falować nagle obroty wiatraka nagrzewnicy i przełacza co chwila nawiewami,...
Witam, saskia to moje zwierciadło będzie spore ale nie wielkie .Zanim się zabrałem za to, troszkę poszperałem w necie i pooglądałem. Widziałem też rozwiązanie jakie mi proponujesz, ale dzięki centralnej nastawie na słońce i podążaniu za nim coś ugram.W sumie od pozycji z godziny 8. 00. rano do około godziny 17.00. mamy prawie 180 °. Trudnością dla mnie...
Dopuszczenie czynnika Oczywiście! Taka czynność pozwala jedynie "uruchomić" sprężarkę, ale o wydajności nie ma mowy (bo skąd wiadomo ile naprawdę jest czynnika w układzie, a ile powietrza?)! czyszczenie sprawdzenie szczelnosci. Czyszczenie czego? Kokpitu? Filtra kabinowego? Kiedy sie zatrzymam, zgasze auto na min. 5 to wszystko wraca do normy. Problem...
nastawa temperatury nastawa czynnika nastawa termik
avrdude arduino silnik smart fortwo przebieg mercedes
Rejestracja Launch EasyDiag - problem z numerem seryjnym i kluczem Telewizor plazmowy nie włącza się - możliwe przyczyny