Wkleić zdjęcie potrafisz, a nie potrafisz przeczytać(znaleźć)prądu znamionowego silnika w tabelce. Przyjmuje się, że nastawa prądowa w wyłączniku silnikowym to 1,1 In.
Kolejny raz powielacie bzdurę nt. nastaw wyłączników silnikowych (1,1xIn). Nastawa zawsze powinna być równa prądowi znamionowemu silnika.
Wyłączników silnikowych przy serwach się nie stosuje, można uszkodzić wzm . I tym bardziej nie , bo silnik ma rezystancję uzwojeń bardzo niską , a zasila się go impulsami . Zabezpiecza się tylko zasilanie wzmacniacza serwo.
Obliczyłem jakoś sprawność, i mniej więcej coś podobnego wychodzi. Jutro jeszcze poobliczam dokładnie. A ciekawe jak ty nastawisz te 74 A. Nastawa wyłącznika silnikowego : 74A Silnik pompy olejowej pobiera po ok. 82 - 90A To co silnik ma pobierać 74 A a pobiera 82 A ?
Silnik od strony elektrycznej sprawdzisz mierząc napięcia podczas jego pracy, rezystancje uzwojeń, rezystancję izolacji, prądy fazowe podczas pracy/rozruchu miernikiem cęgowym. Zdjęcie tabliczki silnika i nastawę wyłącznika silnikowego wrzuć. Dalej gdyby łożyska stawiały taki opór, że wyzwala zabezpieczenie przeciążeniowe to wał był by już pewnie fioletowy,...
Kolejność modułów tez jest prawidłowa Chodzi o prawidłowe nastawy czasu i prądu dla softstartu i nastawę wyzwolenia wyłącznika silnikowego. Dobranie całego toru prądowego z zapasem Amperów dla poszczególnych modułów. Dodano po 2 18500W÷400V=46,25A
Znalazłem gdzieś wzór 2xmoc silnika=nastawa na wyłączniku silnikowym? Czy coś takiego istnieje? Ja ustawiam wył. silnikowy na prąd In. Nie spotkałem się z taką nastawą 2x. Zależy od wyłącznika ale albo In albo 1,2In
Jeśli chcesz to możesz go zabezpieczyć zabezpieczeniem termicznym , bądź wyłącznikiem silnikowym o prądzie takim, jaki pobiera silnik. Przyjmuje się, że nastawa to 1,1 J znamionowe, choć z mojego doświadczenia wiem, że warto ustawić prąd wyzwalacza na niższy, niż zalecany. Wszystko zależy od tego gdzie i co napędza silnik.
No ja nie widzę żadnych powodów aby stosować styczniki z cewką 24V, przede wszystkim rośnie zużycie energii całego sterowania w trybie spoczynku (trafo musi pracować) -z mojego punktu widzenia zupełnie irracjonalne. A najważniejszy jest DOBRY wyłącznik silnikowy (i jego właściwa nastawa) który zabezpieczy sprężarkę przed wypalonymi stykami stycznika.
Prawdopodobnie silnik w tym urządzeniu pracuje z mocą znacznie mniejszą niż znamionowa-jeśli to możliwe-to pomierz prądy fazowe i orientacyjnie oblicz moc pobieraną przy pełnym obciążeniu. Falowniki mają dużą przeciążalność chwilową (typowo 150%) co może wystarczyć do rozruchu urządzenia już przy mniejszej jego mocy. Podaj jak ciężki jest rozruch w...
Swoją drogą, to wyłącznik silnikowy musiał mieć źle dobraną nastawę, skoro nie wyzwolił.
Zmierzona impedancja pętli zwarcia (0,35Ω) jest duża i wskazuje że zarówno przy rozruchu jak podczas pracy będą duże spadki napięcia na torze zasilającym silnik. Można szacować że spadek przy rozruchu będzie grubo przekraczał 20% a przy pracy z obciążeniem znamionowym zdecydowanie ponad 10%. Natomiast na jedno może warto zwrócić uwagę. Wyłączniki...
Witam, możliwe że nie trafiłem w dział za co od razu przepraszam. Potrzebuję rozrysować sobie obwody sterujące silnikami a takie wytyczne dostałem od dostawcy wentylacji, który zamontował wentylatory i "zawinął się" 1. Wszystkie silniki 3-fazowe należy zabezpieczyć przed zanikiem fazy i przed przekroczeniem prądu ( czujnik zaniku fazy + wyłącznik silnikowy...
stycznik 25A, wyłącznik silnikowy z nastawą 2,5÷4A
Można "najechać". Czyli ustawić nastawę podczas przepływu przez wyłącznik określonego prądu.
A jaka jest nastawa prądowa na istniejącym wyłączniku? Ja bym zastosował wyłącznik silnikowy M 611 lub istnieje możliwość kopienia wyłącznika M 250 w obudowie. http://sklep.pgi.com.pl/-c-658_661_677_6...
Hmm jak patrzę na tą fotkę to tam nie widzę wyłącznika silnikowego z możliwościami nastaw wymaganego prądu silnika ,jedynie co widać to wyłącznik nadprądowy B16 , stycznik i czujnik zaniku fazy CZF310.
Witam. Jestem zainteresowany wyłącznikiem tym z nastawa 1,6-2,5. Proszę o info jak sprawa wysyłki, kosztów, płatności itd. Ew. Proszę o kontakt 880 408 189
Zakładając, że termik(oba) jest dobry, bo nigdy nie ma pewności, a sprawdzaniie na przyrządach(amperomierz i sekundnik) nie wchodzi w rachubę, spróbuj nastawić jeszcze niższy prąd, przy którym silnik będzie "normalnie" pracował, a zadziała przy próbie zablokowania. Jeśli ustalisz taki prąd, wtedy wystarczy dla pewności , że termik nie zadziała przy...
W wyłączniku silnikowym zastosowany jest bimetal. Nastawa prądu to wlasciwie jego wstępne naprężenie przed rozłączeniem styków. Żeby nastąpiło zadziałanie, bimetal musi się nagrzać do określonej temperatury ( musi płynąć określony prąd w określonym czasie). Przy rozruchu prąd jest większy, ale czas zbyt krótki. Dlatego nie wyłącza. To tak w skrócie.
To żółte pokrętło mam ustawione na 10, ale to jest nastawa termiczna (tak mi się wydaje). Ktoś coś poradzi? Bo najbardziej mi zależało właśnie na tym, żeby to urządzenie widziało zanik fazy. Może jednak warto ustawić to żółte pokrętło na 1,1 In silnika - od tego jest - wtedy okaże się że na zanik fazy zaczyna reagować. Żaden wyłącznik silnikowy nie...
Wyłącznik silnikowy dobieramy tak aby prąd znamionowy silnika mieścił się w zakresie nastawczym wyłącznika silnikowego. Kup wyłącznik z nastawą 6-10 A zmierz prąd pobierany przez silnik i ustaw 1,1 wartości odczytanej.
Zastosowana technika 87Hz nie jest przyczyną spalenia silnika. Faktem jest konieczność przewymiarowania falownika do prądu pobieranego przez silnik w połączeniu w trójkąt. Natomiast tak jak w przypadku najprostszego wyłącznika silnikowego istotna jest nastawa prądu zadziałania zabezpieczenia. Falownik nie miał wprowadzonej wartości znamionowej prądu...
Termik plus stycznik nie równa się wyłącznik silnikowy, wyłącznika silnikowego trzeba też stosować stycznik tu nie ma wyjątków. Wyłżcznik silnikowy działa nie jak stycznik ale jako rozłącznik więc możesz nim rozłączyć napięcie do silnika tak się robi na przykład stosując odpowiednią przedłużke i uchwyt na przednim panelu obudowy. W tym wypadku wyłącznik...
Masz wyłącznik silnikowy który pracuje "na granicy" swoich znamionowych parametrów. Każdy wyłącznik silnikowy prócz regulowanego wyzwalacza przeciążeniowego (termicznego), ma nieregulowany wyzwalacz zwarciowy. Zwykle ma on prąd równy maksymalnemu prądowi jaki możesz ustawić na wyzwalaczu termicznym, i charakterystykę C lub D. I ten człon powoduje problemy....
U mnie był trójkąt, wydaje mi się że dla gwiazdy nie będzie można ustawić odpowiedniej wartości na wyłączniku silnikowym Można spokojnie ustawić to nie ma znaczenia. Na tabliczce znamionowej masz podany prąd dla gwiazdy i dla trójkąta. Przyjmuje się ze prąd nastawy wyłącznika silnikowej jest 1.1 razy większy niż prąd znamionowy silnika.
Witam, kolega Aleksander się myli, przy stosowaniu przekaźnika termicznego (termika) zawsze stosujemy stycznik od strony zasilania a potem przekaźnik termiczny, jeżeli zabezpieczamy silnik poprzez wyłącznik silnikowy sytuacja jest odwrotna - tak jak na rysunku. Co do nastaw zależy wszystko od charakterystyki pzrekaźnika termicznego oraz temperatury...
Wszystkie wyłączniki nadprądowe ("esy") mają pewien przedział swojego zadziałania (charakterystyka I-t) i niestety jest to produkcja masowa, więc często granica zadziałania wyzwalaczy termobimetalowych zawierająca się teoretycznie od 1,13 do 1,45 krotności prądu znamionowego wyłącznika (przy temperaturze odniesienia 30°C) może ulec zmianie- szczególnie...
Na przykład " miniMuz SR" lub " Micom P211" . Lub innych firm zabezpieczenie o podobnych właściwościach. Są do kupienia używane na znanym portalu lub co lepsze , nowe . Co ważne zawsze należy sprawdzić poprawność nastaw .
Wyłącznik tego typu posiada 20% tolerancję. Prawdopodobnie te 20% oraz nastawa na 2.5A (w górnym zakresie mogło to być nawet 3A) były przyczyną nie zadziałania wyłącznika. Wyłączniki tego typu nie są za bardzo precyzyjne. Prawidłowo dobrany prąd wyłącznika to 1,1 In. Proponuje zastosować taki wyłącznik aby nastawa odpowiadająca 1,1 In była w środku...
Witam. Co do silnika, to mam aktualnie 3-fazowy 1,1kW 1400 obr/min ale jeśli trafi mi się jednofazowy o tej mocy to go przetestuje z tą sprężarką. Mam pomysł,żeby dać elektrozawór spuszczający powietrze z chłodnicy po wyłączeniu silnika, co ułatwi start gdy w zbiorniku jest ciśnienie z dolnej nastawy presostatu. Oczywiście na wejściu do zbiornika będzie...
Witam. Jaki prąd silnika jest na tabliczce znamionowej? Ja obstawiam że około 12A a twoje zabezpieczenie ma nastawę 1-1,6A (powinno mieć 10-16A). Dla silników jednofazowych to zabezpieczenie (M611) podłączamy w szereg.
Chyba chodziło Ci o wyłączniki silnikowe i wyłączniki nadprądowe. Zasada działania jest identyczna, różnią się nastawami. Prąd zadziałania magnetycznego to (jak pamiętam) 14xIn, natomiast prąd zadziałania termicznego masz o płynnej regulacji. Z resztą wyłączniki silnikowe są produkowane w obudowach na szynę DIN w kształcie identycznym do wyłączników...
Czy wkrętem regulacyjnym możemy znacząco zmienić (obniżyć) prąd np. Z 10A przejść do 2-3A? Mógłbyś doprecyzować pytanie? Nastawę prądu w małej aparaturze modułowej to mają zazwyczaj np. wyłączniki silnikowe, ale one są na AC. Dodano po 8 Zwracam uwagę, że chyba ktoś ( (at)jotko ) źle zrozumiał intencje pytającego ( (at)kmr ) Mam nadzieję, że Twoje...
Podłacze sie do tematu silnik 15kW Y-D. Teraz jest S C50, ale silnik sie 2 razy spalił. Przezwojenie 1000zł i przerwa w pracy warta z 30 razy tyle. CZy wyłacznik silnikowy z zakresem nastaw do 40A da rade i czy przy rozruchu nie bedzie działał. In 32A czyli nastawa 36A była by prawidłowa. Jak nie masz mocno ciężkiego rozruchu to nie ma się czego obawiać,...
To nie rożnicówka, tylko wyłącznik silnikowy. A pokrętło służy do nastawy prądu zadziałania wyzwalacza termicznego.
Ogólnie sytuacja się tak przedstawia, jest silnik 3kW prąd 6.8A, nastawa była na 6A i silnik pracował z tym iż wczoraj po zaniku 1 fazy podłączono agregat ciągnikowy (bodajże 15kW) i zaczęło zabezpieczenie silnikowe wyzwalać. Po zmianie nastawy na 6.3A (max) było ok ale cały osprzęt już trochę popracował a jest to zabezpieczenie silnika dojarki (z 50...
Widzę natomiast, że raczej nie posiadasz zaplecza technicznego do takich modyfikacji, tj. linek odpowiednich kolorów (dodany brązowy pewnie jest z jakiegoś obranego kabla ), podwójnych końcówek na przewody, etykieciarki/drukarki do oznaczników przewodów i opisów aparatów itp., stąd estetyka i czytelność mocno cierpi. Mimo wszystko postaraj się wyprowadzić...
Dlatego ja bym podłączył to ten sposób: wyłącznik nadmiarowo-prądowy C16 - przełącznik Y/D - wyłącznik silnikowy z nastawą dobraną dla pracy w D. Każdy inny sposób załączenia niż Y/D spowoduje wyzwolenie C16.
- wyłącznik główny 25 A - wyłącznik nadpradowy 3 fazowy C20 przy założeniu rozruch silnika nieciężkiego. - wyłącznik silnikowy Z nastawą 10 A . - stycznik mocy Stycznik 32 A . Przewody 4 mm2 . Dane podałem przy założeniu że skrzynka zasilająca będzie niedaleko od wirówki. Wytwórców sprzętu najlepiej sprawdzonych firm np. Eaton .
Jeśli chodzi o silniki do najczęściej spotykanych pomp głębinowych, to producenci ostrzegają przed przekroczeniem temp. ich pracy powyżej 65st. Nie wiem, czy koledzy wiedzą o tym, że zabezpieczenie termiczne silnika pompy głębinowej powinno dobierać się tak, aby nastawa zakresu znajdowała się poniżej 90% wartości prądu znamionowego. Czy przy takim podejściu...
Więc odpowiadając na pytanie: Wyłacznik silnikowy -termiczny- nastawa 24A . I nic więcej.
Czy wyłącznika silnikowego nie można dawać z zapasem? Widzę iż kolega składa a zbytnio nie ma pojęcia - Podany silnik 7.5kW ma prąd 15.37A (dla 400V to i zapewne mniej) więc nawet z nastawą 1.1 daje to 16.9 a zakupiony wyłącznik ma nastawę od 20A więc wiadomo jak będzie zabezpieczał.
Rozbity wyłącznik ciśnieniowy - trzeba założyć nowy. Usunąłbym też reduktor i założył zamiast niego trójnik z manometrem i zawór. Zdał by się jeszcze wyłącznik silnikowy z odpowiednią nastawą.
Jestem świeżo upieczonym elektrykiem. Świeżo upieczony elektryk powinien takie rzeczy umieć i rozróżniać jednostki. moc=10 kV Moc czynną podajemy w watach (W) a nie woltach (V). Do tego mamy jeszcze moc pozorną (VA) i bierną (var). licząc ze wzoru przez cosinus i pierwiastki lub moc razy 1,5 wychodzi 15 amper Nie wiem jaki wzór, jakie pierwiastki i...
Można w przybliżeniu złożyć 2 A na kW mocy, czyli pobierając prąd 5 A dałoby to 2,5 kW , a ze takich silników się nie spotyka, to zbliżone są 2,2 kW, lub 3,0 kW(może 3,5kW tez spotykane) Prąd zabezpieczenia powinien mieścić się w zakresie nastawy wyłącznika. czyli to zmierzone 5 A powinno być w skali zabezpieczenia.
Witam Jak dobrać wyłącznik silnikowy do takiego trafa: P: 160VA pri: 415V (włączane międzyfazowo) sec: 24V 1,67A 220V 0,55A Zaobserwowałem zastosowanie właśnie wyłączników silnikowych do takich celów (przemysłówka), tylko nijak wychodzi mi nastawianie zakresów do parametrów na transformatorze (nastawy przez 'czołowych' producentów maszyn)...
Czy wyłącznik nadmiaroprądowy nie dubluje funkcjonalności tego "termika" ? Nie. Wyłącznik nadmiarowo prądowy chroni od skutków zwarcia (skutków przepływu prądu zwarciowego). Natomiast termik chroni od prądu przeciążeniowego- czyli takiego, jaki pobiera silnik obciążony bardziej niż znamionowo. Są to dwie funkcje, których nie wolno mieszać. Niektóre...
No mówię, przez falownik 230V ->3x230V są takie urządzenia. Dodano po 2 (at)marcin261991 Musi być jako zabezpieczenie wyłącznik silnikowy, z ustawioną odpowiednią nastawą prądu pobieranego przez silnik. Można go podłączyć na sztywno do sieci, ale jest to niefachowe i grozi uszkodzeniem, spaleniem silnika.
Nastawa wyłącznika powinna wynosić 1,1 In czyli ok 18/19A. W Y prąd In to 8A - człon przeciążeniowy nie zadziała od razu - musi się nagrzać bimetal ( charakterystyka I/t), po przełączeniu w D wyzwoliło zabezpieczenie główne ale człon zwarciowy w zabezpieczeniu głównym w przypadku braku jednej fazy jest o wiele szybszy (dużą asymetria) , gdyby to zabezpieczenie...
Z twojego opisu i załączonego schematu wynika że następuje zadziałanie wyzwalacza prądowego w wyłączniku silnikowym.I teraz pytanie dlaczego?Powodów może być kilka.Czy nastaw prądu na wyłączniku silnikowym jest prawidłowy ,czy silnik jest sprawny(jak przez krótki czas chodzi bez zabezpieczeń to niekoniecznie może objawiać się jego uszkodzenie).czy sama...
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Wie ktoś co zrobić? Tak. Należy wykonać pomiary. Zmierzyć pobierany prąd - fazowy i rozruchowy, napięcie fazowe, oraz rezystancję izolacji zarówno silnika jak też instalacji zasilającej. Następnie należy sprawdzić wartości i nastawy zabezpieczeń. Potem wyciągnąć wnioski.
Witam. Instalacja 2/4 żyłowa. W pomieszczeniu 1,5/1,5 znajduje się "baniak" do którego napompowywana jest woda. Wezwano mnie bo silinik zaczął buczeć. Ku mojemu zdziwieniu silnik się spalił przy zabezpieczeniu silnikowym. Prąd był ustawiony na 5A i to chyba było przyczyną, ponieważ silnik to besel 2,2kW ale na najlejce na puszce silnikowej jest naklejona...
Czy kolega się nie pomylił? Są softstarty PSR, PSS, PRT, o PSB nic nie wiem. Zapewne chodzi o PSR9, więc tak, wyłącznik silnikowy należy zostawić, modele PSR nie mają nastawy prądu. Co do przekaźników, jeden sygnalizuje BIEG, drugi oznaczony jako TOR (dostępny od wielkości 25A, czyli w PSR9 go nie ma), sygnalizuje koniec rozruchu. Chociaż w manualu...
Więc zabuduj wyłącznik silnikowy o nastawie prądu do 16 A - producent obojętny [url=https://www.google.pl/search?q=WY%C... silnikowe
Nie ma żadnego sensu używać wyłącznika silnikowego w rodzaju M250 do zabezpieczenia falownika, chociaż Niemcy czasem tak robią. Producent zalecając "bezpieczniki" 30A na pewno wie, co robi. C32A będzie tej idei najbliższy. Gdyby dać C63A, a warunek ochrony przeciwporażeniowej będzie spełniony, to też mogłoby być. Bo jeśli nastąpi zwarcie w obwodzie...
Jak ktoś ma odpowiedzieć, skoro kolega zamknął temat. :D To jest wyłącznik termiczny starego typu M633 lub jego starszy model- stosuje się w celu zabezpieczania silników a nie spawarek! Czy dobrze myślę, że ta "wskazówka" widoczna na ostatnim zdjęciu służy do nastawiania wartości prądu, przy której nastąpi wyłączenie? Tak, i nie... To jest nastawa prądu...
Wyłącznik silnikowy to koszt 100-200 zł. zależnie od producenta i sklepu. Szukaj taki, by prąd silnika, w tym przypadku 6,7A znajdował się w środku zakresu nastawy.
Witam Czym innym jest zabezpieczenie uzwojeń silnika od skutków przeciążeń, tu nastawa zabezpieczenia termicznego silnika dla normalnych warunków klimatycznych wynosi x1,1,dla warunków tropikalnych 1,05.Dla zabezpieczenia nadprądowego silnika elektr.i instalacji go zasilającej od skutków zwarć współczynnik k jest zależny od sposobu rozruchu i rodzaju...
Silnik zatrzymany przez zbyt duże obciążenie powoduje przepływ dużo większego prądu przez uzwojenia niż przy normalnej pracy. Zabezpieczenie termiczne może nie zareagować na czas, a z kolei jak dasz mniejsze zabezpieczenie zwarciowe, to może wyrzucać przy rozruchu... W tym przypadku pobór prądu jest ok 11A. Może wyłącznik silnikowy z regulowanymi nastawami?...
Można spróbować z wykorzystaniem wyłącznika silnikowego z możliwością nastawy prądu. Dla zwarcia będzie to wielokrotność ustawionego prądu i w zależności od modelu może być to kilkunastokrotność, ale i tak ważna jest selektywność względem zabezpieczeń poprzedzających, która może być trudna do spełnienia ze względu na narzucone przez OSD zabezpieczenie...
Zabezpieczenie silnikowe termiczne wymaga czasu na wyłączenie. Prawidłowe ustawienie powinno wyłączyć do około minuty gdy prąd jest ponad 1.5 krotny prądu znamionowego, do około 10 sekund gdy prąd jest ponad 4 krotny prądu znamionowego. Często jest zła, nieprecyzyjna nastawa, uszkodzenie wyłączniki co powoduje, że czasy wyłączenia są dużo większe.
Ale ten wyłącznik ma zapewne nastawę na prądy między fazowe (2,5 i 3,5), a nie fazowe więc trzeba ustawić na prąd 1-fazowy Prąd znamionowy silnika to prąd przewodowy tak dla silnika jednofazowego jak dla trójfazowego. Wyłącznik musisz wymienić (na wyłącznik z zakresem 4 do 6A) i co ważne prawidłowo podłączyć. Współczesne wyłączniki silnikowe reagują...
wybijało korki. Nie wolno nic mostkować, tylko należy wymienić na nowe- sprawne! Korki, to można kupić na targu lub odpuście, w elektrotechnice to pojęcie nie występuje. Podsumowując- należy zastosować nowy wyłącznik silnikowy z nastawą na prąd znamionowy silnika (odczytany z tabliczki znamionowej).
Jeśli chodzi o silnik to najlepiej nadaje się do tego wyłącznik silnikowy ma w sobie człon zwarciowy i człon przeciążeniowy ( ustawiany przez montera ). Zabezpieczenie przed sucho biegiem ma na celu unikniecie uszkodzenia zespołu pompy po prostu zatarciem. Można stosować układ kontroli faz wszelkiej maści od prostych po pełną automatykę łącznie z pilnowaniem...
Witam. Jeżeli nie masz wyrafinowanych wymagań wystarczy falownik np:LG SV055IG5A lub inny o odpowiedniej mocy. Każdy silnik musi posiadać wyłącznik silnikowy z nastawą nieco powyżej prądu znamionowego, przyjęto współczynnik 1.1 tegoż prądu. Takie rozwiązanie sprawdzone wielokrotnie prze ze mnie. Jedna z maszyn pracuje bezawaryjnie ponad 6 lat w podłych...
radium88 napisał: Spotkałem się też z metodą empiryczna, gdzie nastawa dobierana jest już po rozruchu. Nastawa termika w czasie pracy silnika jest zmniejszana aż do momentu wyzwolenia, a następnie podnoszona o podziałkę wyżej i uznawana za wartość mogącą zabezpieczyć silnik przy normalnej pracy. Czy ta metoda empiryczna ma jakieś umocowanie techniczne...
Kup stycznik 25 A np taki. https://www.tme.eu/pl/katalog/styczniki_...
Rozumiem ze masz już wyłącznik i chcesz go zastosować:) muszę cie zmartwić, nie robi się tak jak planujesz. Silnik podczas rozruchu (zależy od stopnia ciężkości i rodzaju rozruchu) pobiera znacznie większy prąd niż podczas normalnej pracy. Może to powodować niepotrzebne zadziałania źle dobranego wyłącznika, lub niedobezpieczenie obwodu przez nadmiarowy...
Przy tak dużej odległości warto sprawdzić napięcie na silniku podczas pracy, jeśli spada poniżej znamionowego 380V może to powodować wzrost prądu powyżej znamionowego 22A. Jeśli napięcie jest ok to można wymienić wył. silnikowy na taki z możliwą nastawą 22A. Zauważ też, że czas zadziałania wyłącznika silnikowego zależy również od temperatury otoczenia,...
Jeżeli silnik ma być uruchamiany automatyką gwiazda-trójkąt to wypada zastosować wyłącznik z nastawą ~20.3A (1.1In/√3) podłączony w przewody silnikowe.
Kolega Czesiu zastosował wyższą matematykę, ja jestem zbyt leniwy i liczę na kostkach i palcach, ale to nie apteka i ten motor w kosmos nie leci. Dlatego montując termik w miejscu f2 dla tego silnika, zamontuj taki, żeby miał zakres 11-15A. Ustaw na 14A, jak wejdzie w trójkąt z nominalnym obciążeniem, skręcaj pomału aż termik zadziała. Ustaw jakieś...
Dzien dobry wszystkim. Jeżeli mogę to pozwoliłbym sobie pociągnąć temat jeszcze przez chwilę. Docelowo doszła pompa i tabliczka silnika oznajmia o prądzie znamionowym 9.8A Czyli dobieram: wyłącznik nadprądowy C25 lub wyłącznik silnikowy z zakresem nastawy 8 do 12A z czułością na zanik fazy. Dodatkowo stycznik mocy 12A.(10A lub 11A nie znalazłem lub...
W każdym dobrym sklepie elektr. można kupić stycznik(cewka -400 V) do tego przekaźnik termiczny ( prąd nastawiany > napisany na silniku, lub na starym termiku).Zamiast przek. termicznego można założyć wyłącznik silnikowy z nastawą prądową. Czujnik zaniku faz można dołożyć, ale kolejności po co? (przecież nikt nie zmienia w sieci faz ). A jeśli chodzi...
Np. wyłącznik silnikowy 3P 4kW 6,3-10A MM510N z nastawą 9,7A 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Do przeróbki możesz zostawić istniejący układ dodając tylko ten swój układ kontroli. Witam Nie zgadzam się; otóż wyłącznik silnikowy GV2ME14 ma zakres nastawy 6-10A i dobrany jest do silnika 1,1kW, w przypadku zastosowania silnika 0,35 kW trzeba dobrać wyłącznik o nastawie 2,5-4A np.GV2ME08 Pozdrawiam
Prąd nominalny na tabliczce silnika to taka wartość, która pozwala na pracę ciągłą, bez ryzyka przegrzania uzwojeń stojana skutkujących ich przepaleniem i zwarciem. Obciążenie mechaniczne na wałku silnika nie powinno prowadzić do przekroczenia prądu nominalnego. Może być mniejsze. Jest to tylko część prawdy, bowiem w rzeczywistości liczy się moc, więc...
Dlaczego wyłącznik reaguje na prąd 15mA przy pomiarze L-PE? Czym generujesz zwarcie, gdzie płynie 15mA? Wyłącznik silnikowy 1A nie powinien się wyłączać jeżeli prąd nie przekracza 1A. Na wyłączniku jest małe pokrętło do nastawy krotności prądu znamionowego. 1A znaczy do 1A. Może jest ustawione w skrajnie najniższej nastawie i dlatego zachowuje się...
Prawidłowo to wyłącznik silnikowy np PKZM0-1, (zakres nastawy 0,63-1A) nastawiony na prąd znamionowy, a co najwyżej 1,05In (już nie robią takich silników co kiedyś, zresztą silnik dobiera się do obciążenia zawsze z pewnym zapasem, więc prawidłowo dobrany silnik nie pobiera In).
Natomiast ten stary to miałeś z termikiem zabezpieczającym silnik. Ten z linku kolegi też ma zapewne "termik " . Co do tego ze zdjęcia autora to należało by go mieć w rękach by stwierdzić czy jest wyposażony w takie zabezpieczenie . Na polskim rynku jest wiele takich wyłączników nazywają się wyłączniki silnikowe z obudową. Należy sprawdzić wielkość...
Witam, Czy jest to typ zasilacza: 6EP1333-3BA00 ? Jeśli tak, to Protection in the mains power input (IEC 898) Podejrzewam, że zasilacz pracuje na zasilaniu 230VAC (1-fazowe). Jeśli tak, to masz dwie możliwości: • wyłącznik nadmiarowo-prądowy 1-polowy 6A, C • wyłącznik nadmiarowo-prądowy 1-polowy 10A, B Jeśli byś pracował na zasilaniu 400VAC...
Na zewnątrz budynku jeszcze mam gniazdo siłowe które jest podłączone do tego legranda m633. Po pierwsze: Rozdziel obwód Hydroforu od obwodu gniazda siłowego Za licznikiem mam wyłącznik silnikowy z termikiem legrand m633 25-40A Ten wyłącznik silnikowy jest 5 razy za duży! Do Hydroforu: PKM0-6,8 (Moeller) http://obrazki.elektroda.pl/3193976100_1...
Sytuacja, która miała miejsce tylko pośrednio była spowodowana zanikiem fazy. Tak naprawdę problem stanowi brak odpowiednich zabezpieczeń silników. Z tego co kolega napisał, silniki są zabezpieczone wyłącznikami nadprądowymi, czyli w zasadzie nie są zabezpieczone w żaden sposób przed przeciążeniem. Zanik jednej z faz spowodował przeciążenie i przegrzanie...
Norma określa maksymalne czasy wyłączenia w tabeli 41.1 dla obwodów końcowych których prąd znamionowy nie przekracza : 63A dla jednego lub większej ilości gniazd; 32A zasilających urządzenia zainstalowane na stałe. To znaczy, że każde urządzenie zainstalowane trwale, którego prąd znamionowy przekracza 32A lub gniazdo którego prąd przekracza 63A już...
Charakterystyka wyłączników silnikowych uwzględnia rozruch silników, podczas którego natężenie prądu przekracza nawet kilkakrotnie prąd znamionowy silnika. Wraz z krotnością przekroczenia nastawy prądu skraca się czas reakcji wyłącznika. Po prostu za krótko prąd był przekroczony. Dlatego wyłącznik nie zadziałał. Poszukaj dokumentacji swojego wyłącznika....
stycznik przekaźnik Nie ma czegoś takiego, albo stycznik albo przekaźnik, różnią się znacząco budową. LC1 D09 (4 kW, 9 A) z cewką 24 V~ Nada się do wymienionych silników. czy wyłącznik silnikowy VCX GV-2 4,0-6,3 A spełni swoją rolę? Do silnika nr 1 nie nadaje się. Rozumiem, że każdy silnik będzie miał swój wyłącznik silnikowy, bo nie wyobrażam sobie,...
Jestes pewien że chcesz sam termik a nie wyłącznik silnikowy, czym zabezpieczony jest kabel zasilający silnik? Musisz szukać aparatu z nastawą 1,6-2,5A (o ile zasilasz silnik z sieci 3f 400V a nie z falownika 1f).
Teoretycznie https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_... jak płynie Ci więcej niż napisane to niedobrze. 1. Praktycznie możesz to zmierzyć amperomierzem (tylko nie cęgą, bo to za mało dokładne na tak małe prądy) i zobaczyć czy może z silnikiem jest ok, a wyłącznik silnikowy zwany termikiem ma niezbyt dokładną skalę. 2. czy silnik ci się nagrzewa...
Spotkałeś taki układ przy rozruchu silnika 5,5 kW? Możesz napisać gdzie? Osobiście nie spotkałem na stycznikach, ale z ręcznym wyłącznikiem owszem. Za to spotkałem temat na elektrodzie w którym wałkuje się brak zrozumienia dla wartości 0.58. Jak ustawić termik? Czytałem coś w sieci, że przy γ/Δ ustawia się 0,58 In? Ale którego, jak już silnik...
Mamy pompę głębinową Omingena 1,8 kW 230 V z wbudowanym kondensatorem. Najprawdopodobniej cewka rozruchowa padła, ponieważ wirnik sam nie chciał się uruchomić – jak się nim zakręciło, to ruszył. A kondensator rozruchowy sprawdzony / wymieniony? Przy tych objawach, usterka uzwojenia rozruchowego to rzadkość, zwykle problem leży w kondensatorze. Czy...
Silniki (z pominięciem silnika nr 3) sterowane przez styczniki z wyłącznikami silnikowymi, styczniki sterowane przekaźnikami. silnik nr 1 z soft startem Eatona (DS7, 32A) silnik nr 3 sterowany poprzez przemiennik częstotliwości z ręczną nastawą częstotliwości. Sekwencje: START - 1, 3, 4, 5, 2 STOP - 2, 1, 3, 4, 5 przy czym 4 i 5 mogą ruszać i zatrzymywać...
Kompresor do piaskowania więc raczej pod nadzorem A później silnik spalony bo zapomniał wyłączyć i rozruch na mrozie się nie odbył, albo luźny przewód i brak fazy itp... Ja bym dodał wyłącznik silnikowy z członem zwarciowym na przewodach zasilających pierwszy stycznik z nastawą na 1.1 In (nie w przewodach silnikowych 0.58 In) do niego kontrolka zadziałania....
Wyłącznik silnikowy to człon zwarciowy i termiczny ( termik ) masz małe pokrętło nastawy prądu i nim " dostrajasz " człon przeciążeniowy czyli termik. Zaś co do podłączenia to są wyłączniki dla 1f silników. Zaś jeśli chodzi o wyłącznik 3f dla zastosowania 1f to jestem za tym by wszystkie człony połączyć szeregowo. Wychodzę z założenia że niema idealnie...
Jeden falownik dla wszystkich silników to dobre rozwiązanie, należałoby jedynie zastosować dla każdego silnika wyłącznik silnikowy np. PKZM0 Moellera w celu zabezpieczenia przed przeciążeniem. Jedyna wada, że nie jest wtedy możliwa praca w trybie wektorowym
Wyłącznik silnikowy (w tym termiczny) ma dwojakie zabezpieczenie: ma człon nadprądowy - elektromagnes - który wyłącza prądy zwarciowe (powyżej nastawy);przy znacznym przekroczeniu (5 x In) bardzo szybko; przy mniejszym (2-3 x In) wolnej. W ten sposób jest pominięty prąd rozruchowy silnika - wyłącznik nie wyłączy. Natomiast wbudowany drugi człon - termiczny...
WItam jeżeli opis działania układu wraz z wszystkimi tabelkami mam dobrze ;dobrze dobrany silnik i dobrze policzony prąd na zabezpieczeniu wyłącznika silnikowego , to jest szansa na zdanie na 75%+ ? Popełniłem błąd przy rysunku ale w połowie mam go dobrze tak jak nastawy przekaźników czasowych . Oraz czy dużo punktów jest utracone za to , że błędnie...
Czyli nie komplikować dodatkowo czujnikiem zaniku faz (dodatkowy stycznik)... Jeżeli nie planujesz logiki typu informacja na portierni o zaniku fazy, to jest zbędny. Ale jeżeli zaniki fazy zdarzają się częściej to na portierni mogliby mieć informację o zadziałaniu wyłącznika silnikowego. Jak zabraknie fazy z instalacji lub padnie styk w styczniku silnikowy...
Dzień dobry, szukam zabezpieczenia, które będzie czuwało nad trójfazowym silnikiem kompresora Walter GK 630 o mocy 4 kW i pojemności 270L. Póki co silnik jest zasilony z rozdzielnicy, w której znajduje się wyłącznik różnicowoprądowy o wartości 25A/0,03A oraz nadprądowy C16. Interesuje mnie również zabezpieczenie przed zanikiem fazy, ponieważ zabezpieczenie...
Co do zaworu zwrotnego to nie wypowiem się, bo nie przerabiałem tego tematu w praktyce. Wyłącznik ciśnieniowy wystarczy jednofazowy bo do niego pójdzie kabel dwużyłowy. Wyłącznik silnikowy daruj sobie bo jest zbędny - musisz nabyć przekażnik termiczny tak by można było ustawić na nim te 16A (zawsze ustawia się 10% więcej od prądu znamionowego silnika)....
dobór wyłącznika silnikowego zabezpieczenie wyłącznika silnikowego wyzwalacze wyłącznika silnikowego
pokrętło bosch piekarnik slaby sygnal wodomierz magnes
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Bosch GOP 185-LI – nagrzewająca się głowica, przyczyny i diagnostyka Nissan Qashqai B1049 – przerwa w obwodzie poduszki powietrznej kierowcy, taśma spiralna SRS