W załącznikach system EMS (z Autobusu MAN ) i E-GAS do F2000/E2000 CNG. Jak i w jednym tak i drugim potrzebny jest odpowiedni sterownik.Podejrzewam że najprostszą metodą będzie zastosowanie zwykłej linki gazu.
Tak. Mozesz.
Najlepiej ściągnąć to koło i sprawdzić bo luzu możesz kluczem nie wyczuć. Żeby zobaczyć koło to i tak musisz ściągnąć koło pasowe oraz odkręcić śrubę na wale więc zostanie Ci już mało roboty by zrobić to porządnie.
Chcesz to mam szczegółowy poradnik w pdf. To nie jest takie proste. Potrzebny jest vag. Nastawnik trzeba montować bardzo dokladnie. Takie zaznaczanie nożykiem to tylko wstepne zaznaczenie.... dużo by tu opisywać.... Już 1mm przesunięcia to ogromne różnice. Vag i tylko Vag - bez niego zniszczysz pompe
Najprawdopodobniej nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia.
W TDS'ach siadały nastawniki pomp wtryskowych Możesz sprecyzować?
Nastawnik pompy wtryskowej.
Nastawnik pompy wtryskowej, rozciągnięty łańcuch rozrządu. Podjedz na kompa i odczytaj dawkę paliwa i kąt wtrysku. Jak będą skakały wartości to warsztat.
Czarno-żółty przewód przetarł się o metalową rurkę wody.
1352 -wtrysk sterujący 1350 -nastawnik pompy wtryskowej opisy te pochodzą z własnego doświadczenia to znaczy sam generowałem błędy w sprinterku i zapisywałem czego dotyczą mogą tylko naprowadzić na rzeczy które wymagają sprawdzenia ale trzeba też pamiętać o sprawdzeniu instalacji,zasilaniu,sterowaniu itp pozdrawiam MAPI
A może padł tranzystor w sterowniku pompy i dlatego napięcie jest na chwilę po czym komputer go wyłącza bo widzi że jest źle - pisałeś że ma błąd. Mariusz
prawidłowe posunięcie z Twojej strony skoro zwróciłeś uwagę na filtr paliwa przy tych objawach, skoro jednak to nie ta przyczyna to dobrze byłoby zdiagnozować nastawnik pompy wtryskowej bo może się okazać, że jest on zabrudzony. W tym przypadku lepsza diagnoza niż wymiana na ślepo kolejnych podzespołów.
Tylko że regulacja jest w przypadku ,gdy został przestawiony. A taka sytuacja nie jest możliwa bez ingerencji kogoś lub czegoś. no chyba że masz luźne śruby ale wtedy by ciekło paliwo. Raczej nastawnik do wymiany.
w starszych modelach były nastawniki potencjometryczne i tam problem polegał na tym że wycierały się te ślizgi czasem udało się przesunąć na inny tor i pomagało ale to tylko dorażnie potem problem powracał ,jak nie masz specjalnego ściągacza to nie ściągniesz ramienia potencjometru ,a jak podwadzisz to złamiesz. lepiej zleć komuś kto to robi na co dzień
Witam, mam taka sprawę, jeśli chodzi o wymiana nastawnika pompy wtryskowej na nastawnik regenerowany to idzie wymienić bez problemu i będzie autko chodzić? Nie trzeba ustawiać nic, dawki początku wtrysku itp? Wystarczy wymienić?
daj komus kto robi pompy sprawdzi ja i wymieni co trzeba
Witam , mam problem jak wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej w Golfie 1.9 TDi 90 km . Bardzo bym prosil o link do filmu , lub dokładny schemat . Najbardziej chodzi mi tu o elektrykę , czyli jak sprawdzić wartości , dodam że mam autocom'a , ale chciałbym dowiedzieć się krok po kroku jak to się robi .
Cześć musiał byś podłączyć komputer diagnostyczny, w nastawniki pompy wtryskowej masz czujnik temperatury ale paliwa on może powodować takie efekty.
musisz przesunąć ten różowo-fioletowy:) element w prawo wg pierwszego zdjęcia, masz po prawej ząbki które go blokują, potem bierzesz cienki, w miarę twardy drucik i robisz z niego U i wkładasz w otwory obok pinów i delikatnie wyciągasz pin za przewód do tyłu.
Nastawniki pompy wtryskowej typu MES potencjometryczne w silnikach BMW TDS :P I oczywiście notoryczne problemy z odpalaniem ciepłego diesla.
Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę. Owszem, było wiele razy na forum, tym i innych ale widzę, że nie czytałeś kolego ftp.kowal info jak należy : aby...
pierwszy błąd wskazuje na usterkę nastawnika w pompie wtryskowej drugi błąd może być spowodowany przycinaniem się zaworu EGR ps.raczej bez regeneracji pompy nie obędzie się.
Jak ten znajomy taki mądry to niech lutuje ja tam żadnej diody nie widzę a nie było czasem błędu związanego z temperaturą paliwa
Bosch 2464509015,dziekuje za uwagę.32zł płacę.
pompa nie była demontowana. wiem że dawka powinna się mieścić między 15 - 30 w grupie 000 bloku 4 Basic Settings
jezeli nie swieci ci kontrolka swiec zarowych i auto nie odpala to najczesciej przekaznik w skodach byl to przekaznik 109 w seacie nie mam pojecia jest to przekaznik zasilanie glownego czy cos takiego czesta usterka w koncernie vw w tdi nr przekaznika 357 906 381a jezeli PRAWDOPODOBNIE byl wymieniany to ty go wymien NA PEWNO
Nie idzie tam wymigać kodów, żeby poszukać opisu błędów w ludzkim języku?? Domyślam się, że to pewnie silnik D28 z rzędową pompą wtryskową taki jak w F2000 czy pierwszych TGA więc i pewnie instrukcja napraw dla F2000 będzie miała tutaj zastosowanie. Co do "drążka sterownia" to domyślam się, że chodzi o listwę sterowniczą w nastawniku pompy wtryskowej.
Witam. To nie MAP sensor. Gdyby on byl uszkodzony nie mial bys mocy w autku kontrolka tez nie sygnalizowalal by tego bledu. 99% masz uszkodzony nastawnik w pompie wtryskowej i to raczej pewne. Pozdrawiam.
Obadaj nastawnik pompy wtryskowej.
Naprawiłem!!! Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem
Kontrolka wystąpiła z powodu, uszkodzenia nastawnika pompy wtryskowej, lub wtrysku sterującego zamykam.
Na ciepłym silniku pewnie też trzeba kręcić, żeby odpalił? Nastawnik pompy wtryskowej daje o sobie znać zapewne.
Jeśli wtryski są ok i paliwo dobrej jakości należy wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej.
Falujące obroty jak i gąśniecie podczas jazdy może powodować nastawnik pompy wtryskowej lub także jeśli auto posiada zapchany filtr DPF.
przerabiałem ostatnio ten temat w utobusie man,pompa wtryskowa jest sterowana takim silniczkiem coś mniej więcej jak od wycieraczek do szyb otwiera cieegłem pompę do przodu lubcofa do tyłu,szukałem w całej polsce nikt nie podjął sie regeneracji kupiłem oryginał w serwisie MAN za 7000 zł i mamspokój na 15 lat,w twoim wypadku poszukaj używek tych aut...
Witam Nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia
Co to za mechanik, że boi się zdjąć pokrywkę nastawnika na pompie wtryskowej, trzeba użyć klucza energetycznego 2T do jednej z śrub, zdjąć pokrywkę, odkręcić czujnik i wymienić, przy zakładaniu pokrywki wymień też pod nią uszczelkę - zestawy są do nabycia np. na znanym portalu aukcyjnym, na poniższej fotce masz ten czujnik zaznaczony w żółtym okręgu...
To zostało ci jeszcze wyczyszczenie nastawnika pompy wtryskowej
Witam Czy pompa wtryskowa może sama zmieniać dawkę na nastawniku ?
Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia,nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia i czujnik temperatury paliwa w nim do sprawdzenia.
to nie czujnik tylko zawór sterujący pracą egr i nie ma wpływu na zapalanie. Ile zaworów ma pompa jaki nastawnik? może pomyliłeś przewody?
Ten pierwszy błąd odnosi się do nastawnika pompy wtryskowej, a ESP pali się w związku z nim.
Odczytac można np. KTS-em. A napięcie dla BMW to chyba 1,5V , ale na 100% to ci nie powiem. Napewno nie 0,7V.
nie chce cie martwic ale moze to byc nastawnik pompy wtryskowej
Nastawnikiem.
jeśli nie jest to silnik na pompowtryskach to takie ,,pykanie" pochodzi od nastawnika pompy wtryskowej... i jest to jak najbardziej normalny objaw... tzw. Test pompy...
możesz wykrecić tą śrubę możesz też wymienić uszczelniacz na głowicy bez demontażu nastawnika ale jak odkręcisz głowice od pompy to już jej nie poskładasz bez wyciągania pompy , jest myk żeby to zrobić na aucie ale też nie jest łatwo
Miałem 1) Nastawnik pompy wtryskowej, demontaż, na stół do fachowca, wymiana(jakieś tam pierdoły nie pamiętam), ustawienie, montaż - pomogło !! 2) Jeden TDI-k jak postał sobie troche miał problem z zabraniem, jak już chwycił to szedł, wyłączyłem załączyłem chwytał ze strzału - nie wiem jakim cudem ale zchodziło paliwo do baku (zapowietrzał się), przed...
A może immo usunołeś dobrze, a ktoś grzeba w nastawniku pompy wtryskowej. Wgraj ori wsad i będzie wiadomo.
Ma ktoś coś do zasugerowania gdzie szukać problemu? Będę baaaardzo wdzięczny. W brudnym nastawniku pompy wtryskowej.
Witam. Potrzebuję zrobić korektę dawki paliwa po czyszczeniu nastawnika w pompie wtryskowej. Czy możecie mi poradzić jakiś tani program diagnostyczny typu VAG, a najlepiej linka, co kupić lub pobrać. Mam Launcha, ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy.
Raczej do wyczyszczenia nastawnik pompy wtryskowej.
Zapraszam na www.audiklub.org . Zaloguj się na forum ,zadaj pytanie na technicznym.Od tych silników mamy tam magików:D .Wg mojego rozeznania przyczyną może być uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej.
a ja myślę,że na 95% bedzie to nastawnik pompy wtryskowej
Jezeli serwis_gh ma racje z kodami bledow, to udaj sie do serwisu pomp wtryskowych. Sam niewiele zdzialasz (do porzadnego serwisu!). Trzeba dobrze ustawic nastawnik pompy wtryskowej.
o naprawy nastawnik pompy wtryskowej ewentualnie do czyszczenia albo do wymiany cewka w pompie
W BMW czesto padaja nastawniki pompy wtryskowej. Jest to dosc drogie urzadzenie (okolo 1500zl) i wymienne tylko na stoje - nie ustawi sie go dobrze na aucie.
Nastawnik pompy wtryskowej. Podczas pracy silnika nie miga kontrolka świec?
tak ale kiedyś coś podobnego odkręcałem przy omedze nazywało się to nastawnik pompy wtryskowej no i tam poraszka była nie dało się rozłączyć obawiam się że może tu być tak samo stąd moje pytanie czy ktoś miał z tym do czynienia.
Poszarpywanie tylko na drugim biegu....?ok tam często było trzeba wyczyscić nastawnik pompy wtryskowej,ale polecam podpięcie pod tester bo usterek morze być wiele.
Witam do wymiany albo regeneracji nastawnik pompy wtryskowej jak co to zadzwoń
Masz pompę rozdzielaczową EDC/MSA 15,2 BOSCH to suwak znajduje się w nastawniku pompy. Najpierw sprawdź przewody łączące pompę wtryskową z modułem. Suwak nastawnika dawki to 3 piny wychodzące z pompy (wtyczka pompy piny 6, 7, 8 - wtyczka na module piny odpowiednio 10, 46, 9). Oporność bardzo mała rzędu 30 Ω. W tej wtyczce od pompy na pinie 13 jest...
Dla dokładnego ustawienia potrzebny jest podgląd dawki paliwa(bez tego ciężko trafić na swoje miejsce nastawnikiem)
Pompę wtryskową zlokalizowałem, ale samochód został w ten sam dzień sprzedany... Więc problem oddelegowałem na innego właściciela, który stwierdził, że będzie umiał to nareperować. Zamykam ten temat i dziękuję za udzielanie się. ;) Dodano po 1 Problem leży w nastawniku pompy wtryskowej... Pompę wtryskową zlokalizowałem, ale samochód został w ten sam...
Witaj , też mam B4 tdi , i kiedyś to samo miałem . Diagnoza - nastawnik pompy wtryskowej . Koszt w Krakowie z 2007 r przez naprawde fachowca to 500zł . Pozdrawiam
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
na podstawie zmian indukcyjności cewki z ruchomym rdzeniem Podobne rozwiązanie jest w nastawnikach pomp wtryskowych, tylko tam jest ruchoma ramka (zwarty zwój ) w pobliżu rdzenia i na rdzeniu są dwie cewki. Jedna jest zasilana AC a sygnał na drugiej jest zależny od położenia zwartego zwoju.
właśnie w tym jest problem że nie mam opisu wtyczki do komputera jeśli ktoś ma poproszę nr komp BOSCH 0 281 001 468 jeśli ktoś ma opis wejść do nastawnika pompy wtryskowej, wartości oporu itp.
Witam, proszę zaawansowanych kolegów forumowiczów o sprawdzenie eep z sterownika bosh 0 281 001 418,rozrusznik kręci, auto nie odpala. Słychać głośną pracę nastawnika pompy wtryskowej po przekręceniu zapłonu. Stawiam na immo, sprawdziłem przekaźniki oraz bezpieczniki.
Witam Poblem mój rozwiązał się bardzo prosto, wada tkwiła w nastawniku pompy wtryskowej po wymianie problem znikł.
Kiedy silnik się zagrzeje i odpalam znowu wchodzi na 2000 obr. i natychmiast spada do 900obr. nie szarpie dobrze przyśpiesza pali w normie.Nie łapie temperatury max to 60 stopni. Vag pokazuje że coś się dzieje z nastawnikiem pompy wtryskowej. Czy może być coś innego bo na nastawnik to nie typowy objaw pozdrawiam metonax
Przeplywomierz powietrza lub nastawnik pompy wtryskowej. Błędów może nie być a będą objawy jak opisano. Przepływomierz może pokazywać zbyt dużą ilość zasysanego powietrza a nastawik pompy może się przycinać. Może przetarte jakieś podciśnienie.
moim zdaniem masz uszkodzony nastawnik w pompie wtryskowej. sprawdzałeś w blokach wartości mierzonych wartość dawki rozruchowej ?
Nastawnik w pompie wtryskowej
Prawdopodobnie zacina się nastawnik pompy wtryskowej, można go spróbować przeczyścić(potrafią zbierać się tam opiłki metali). Po demontażu trzeba dokładnie wyregulować jego położenie.
Witam Miałemw swoim Audi ten sam problem Powodem drgań auta był zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej
Zużycie pompy wtryskowej ocenisz po rysach na tłoku pod obrączką nastawnika. Jeżeli są, to niedobrze. Ze zdjęć widać że zatankowałeś syf.
Regeneracja raczej nie obejmowała naprawy nastawnika pompy wtryskowej. Jednak jeśli coś z nim byłoby nie tak to myślę, że poinformowaliby mnie o tym. Robione to było w serwisie BOSCHa.
Panowie byłem u ''pompiarzy'' i już wszystko wiem. Uszkodzony został nastawnik pompy wtryskowej. Dziękuje za podpowiedzi. Temat uważam za zamnknięty.
Chciałbym jeszcze zobaczyć grupę 010 bo wszystko wskazuje na uwalony czujnik G71 czyli MAP sensor a przy okazji sprawdź połączenia od czujnika G81 - jest w nastawniku pompy wtryskowej i widać go oraz piny elektryczne po zdjęciu pokrywy nastawnika - trzeba dysponować kluczem K-2T do odkręcenia śruby specjalnej.
Mi to wygląda na nastawnik pompy wtryskowej (zabrudzone lub wytarte styki na ślizgaczu potencjometra) - na początku skali. Na VAG-u ładnie by pokazało.
Witam posiadam renault scenic 1.9 dti 97r. mam problem z odpaleniem: - brak zasilania na zawór odcinający paliwo w pompie, pojawia się ono na chwile po przekręceniu silnika - brak sterowania i zasilania nastawnika pompy wtryskowej, - po podłączeniu kompa wyświetla kod błędu DF043 (zacięty tempomat) "auto nie posiada tempomatu" Szukam wskazówek do rozwiązania...
Sprawdź czy sterownik silnika w ogóle "żyje", dostaje zasilanie, załącza przekaźnik główny, po włączeniu kluczyka powinno byc słychać nastawnik dawki w pompie wtryskowej
Rozumiem , że nastawnik w pompie wtryskowej i trzeba pompę wymontowac?
Jak wspomniał kolega heretapawel bez VAGa nie obejdzie się. Objawy wskazują na nastawnik pompy wtryskowej (drgania, kontrolka) lub turbinę (utrata mocy).
Tam nie ma zaworu do gaszenia,uszkodzony sterownik pompy wtryskowej i możliwe zatarcie zaworu nastawnika dawki.
Nawet jakby było dobre dojście to jeżeli nigdy tego nie robiłeś to nie polecam tego ruszać bo narobisz sobie problemów. Do wymiany są uszczelki przy nastawniku - koszt nie większy niż 50zł ale można nie złożyć pompy bądź uszkodzić nastawnik a wtedy robią się duże sumy.
Czasami jest tak podczas jazdy. Wyczysciłem nastawnik pompy wtryskowej-było troszke opiłków, ale problem i tak nie zginął. Pojawił sie tylko błąd nastawnika-Górna wartość końcowa nastawnika. Kontrolka świec żarowych zaczęła pyłgać. Może ktoś wie jak ustawic nastawnik dokładniej?
Wymieniłem świece i również kable zapłonowe, wymieniłem też wąż odmy który był podziurawoiny i w izolacji, ale wymieniłem na niepasujący i jest cały w silikonie więc trzeba wymieniać pózniej na nowy ale nie znalazłem tego nr. części. Ale to w ogóle nie dotyczyło problemu bo problem z odpalaniem był przez zapowietrzenie. Rzeczywiście jak porządnie to...
Jaki silnik ? co za chip (jak z allegro to do śmieci) Filtr powietrza czysty ? Możesz mieć rypnięty czujnik temperatury paliwa G81 znajduje się w nastawniku pompy wtryskowej koszt w serwisie jakieś 50-60zł
moim zdaniem nalezy wyczyscic nastawnik tam sie zbieraja opiłki i nastawnik wariuje w twoim przypadku przy duzym obciazeniu na elektrodzie jest opisana procedura czyszczenia nastawnika pompy wtryskowej:)pozdrawiam nilej zabawy
A więc chciałem podnieść ciśnienie doładowania, przy jednoczesnym odblokowaniu limitera doładowania, ogranicznika dymienia i momentu obrotowego oraz zwiększeniu dawki paliwa. Ruszyłem też kąt wtrysku, nie wiem czy prawidłowo..... i nastawnik pompy wtryskowej, chciałem uzyskać przyrost 0,2V bo z tego co się doczytałem tyle ma być. Ten soft zrobiłem na...
problem leży po stronie impulsatora w skrzyni biegów - z tej strony szukaj - najlepiej zacznij od diagnostyki - VAG pokieruje dalszymi poczynaniami ... co do szarpania - prawdopodobnie masz brudny nastawnik pompy wtryskowej - wszystko wyjdzie po diagnostyce
drgania w ALH to efekt 2 usterek 1- brudny nastawnik pompy wtryskowej 2-wyklepane koło zamachowe 2 masowe odepnij wtyczke 3 pinową - znajduje sie ona na skrzyni biegów - odetniesz w ten sposób sygnał prędkości jazdy podawany do ECU - jeśli drgania ustapia - pompa wtryskowa (nastawnik) do czyszczenia jeśli nadal beda drgania - koło zamachowe do wymiany
Usterka jest raczej elektryczna, samochód przestał palić z dnia na dzień, po wykonaniu "obejścia" na przekaźniku pompy przez jednego elektryka silnik działa ale nie ma mocy. To "obejście" powoduje że pompa działa ale z tego co mi mówił elektryk nie ma sygnału powrotnego z pompy do komputera, stąd jego wniosek że jest uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej...
Szybkie spadanie z obrotów, ich wachnięcie w dół poniżej założonych na wolnych obrotach świadczy o zbyt ubogiej dawce paliwa. Nastawnik pompy wtryskowej jest uszkodzony, ewentualnie zanieczyszczony. Ile pokazuje MID chwilowego spalania na wolnych obrotach przy wyłączonych odbiornikach prądu? Prawidłowe wskazania powinny oscylować w granicach 0,9l/h.
Ok , postaram się w najbliższym czasie sprawdzić nastawnik i dam znać co i jak , jeśli istnieją jeszcze jakieś teorie z chęcią wysłucham. Co do poduszek , tak sprawdzone i są ok. I mam pytanie jeśli to nastawnik , mogą być jakieś skutki uboczne takiej jazdy ?? Czy tylko komfort ? Aha i mowa o nastawniku , pompy wtryskowej ?
Witajcie koledzy czy to możliwe że w moim fordzie 2,0 TDDI nie ma elektrycznej pompy paliwa obszukałem spód auta do baku jeszcze nie zaglądałem nigdzie jej nie słychać auto kręci a nie pali brak ciśnienia na wtryskach , były może wersje bez tej pompki ? bezpieczniki sprawdziłem na kompie wychodzi błąd ciśnienia paliwa, nastawnik pompy wtryskowej bo...
Witam okazało się że nastawnik w pompie wtryskowej padł. Zamykam temat
No to na 100%nastawnik na pompie wtryskowej jak co to zapraszam do dębicy niedaleko
nastawnik pompy wtryskowej objawy nastawnik pompy wtryskowej regulacja nastawnik pompy wtryskowej naprawa
sharp 60le740 motogodzina zetor membrany słuchawek
kd502 zamiennik kd502 zamiennik
Hisense – lodówka wyświetla błąd F5: czujnik NTC, grzałka defrost, diagnostyka usterki KEMPSTON AY ZX Spectrum – zniekształcenia dźwięku, diagnostyka i naprawa interfejsu audio