04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
Reset nastaw klapy,nie guzikiem w klapie bo to nic nie daje, tylko testerem.
Regulacja na oko nic dzisiaj nie daje potrzebny serwisant i analizator spalin manometr, samemu dyszy się nie wymienia! bo się zrobi tylko gorzej .Każdorazowa interwencja w nastawy klapy powietrza, ciśnienia oleju ,wysunięcia tarczy spiętrzania rozregulowuje palnik doprowadzając palnik do kopcenia, zdmuchiwania płomienia w najlepszym razie do większego...
Nastawy klapy robi się po otwarciu na wybraną wysokość i przetrzymaniu przycisku dłużej, sterownik powinien potwierdzić dźwiękiem ale nie mam pewności czy w tym modelu to potwierdzenie będzie.
Nie mam tego przy sobie, ale co Ci to da? To że są różne schematy ale ja nie będę się prosił to Ty masz problem nie ja.
Masz zacięty potencjometr w silniczku klapki regulującej nawiew Przyjrzyj ten temat:[url=http://forum.vw-passat.pl/thr...
Najpierw usuń przyczynę, czyli problem z klapą lub jej silniczkiem, a potem nastawy podstawowe.
Proszę o pomoc kolegów w zidentyfikowaniu kondensatora ze zdjęcia. Pochodzi on z silniczka nastawy klapy temperatury w samochodzie osobowym. Proszę o podanie parametrów, które pomogą mi taki kondensator zakupić. Z góry dziękuję :) http://obrazki.elektroda.pl/9805396200_1...
Witam. Wczoraj robiłem nastawy podstawowe klimatronika w swojej A4 B5 1.9TDI AFN Avant 96r. Zauważyłem że klapa która odpowiada za temperaturę powietrza na "LO" jest zamknięta, ale wystarczy dać na 18°C wtedy słychać jak silniczek dość dużo "uchyla" klapę, między 27°C a "HI" w ogóle silniczek nie otwiera bardziej klapy :/ Przed nastawami klapa była...
a co na forum golfa wymiękli z odpowiedzią ??? masz problemy na zasilaniu ze styku 30 akumulatora a przyczyn może byc wiele np. za duże spadki napiecia , słaby akumulator , brak prawidłowego połaczenia itd. drugi bład to silnik przedniej klapy dystrybucji powietrza jesli bawisz sie skanerem to zrób sobie test elementów pózniej nastawy podstawowe a jak...
Pisze ,że gumiak sprawdzony. Nie ruszałeś "śrubki" nastawy przepustnicy - nie klapy spiętrzającej? Jak regulowałeś położenie klapy spiętrzającej , imbusem?
to nie problem potencjometru tylko tego że sterownik "gubi" położenia krańcowe, czasami wystarczy kilkakrotne otawrcie i zamknięcie klapy (od max - do max plus) a najlepiej VAG i nastawy podstawowe
Mogło się tak stać,bo jeżeli sterownik jest w stanie nastaw podstawowych wahluje wszystkimi klapami naraz.
Sprawdziłem usterke, podłuższej jeździe nie działa prawa strona pomimo nastawy na maksymalne gorąco, leci zimne powietrze zarówno w automacie jaki ręcznej nastawie. Lewa strona działa prawidłowo. Gdzie są klapy sterujące nawiewem ciepło/zimno, czy klapy sterujące są tam gdzie wentylator, czyli pomiędzy przednimi fotelami. Czy też klapy są w kokpicie....
Witam, posiadam Golfa IV 1,9 TDI (74KW). W aucie był wymieniony zestaw liczników. Na teście wykazane zostały następujące usterki 3B1 907 044 C Climatronic; 02171 037 Silnik ustawiający klapę temperatury – V68, oraz 02174 037 Silnik nastaw. klapy wzrostu ciśń. V71. Wszystko związane z klimatyzacją działa poprawnie, poza tym że ok. przy temperaturze...
Może być tak że coś się zerwało, chyba że było sprawdzane. Silniczek może sobie pracować lużno w pełnym zakresie, a klapa może stać sobie w miejscu. W teście wykonawczym klimatyzacji można sobie uruchamiać po kolei klapy, trzeba dobrze nasłuchiwać czy faktycznie chodzą tzn. otwierają i domykają. Jest to naprawdę dobrze słychać, do tego sprawdzić można...
Jak auto stoi na słońcu i jest mocno nagrzane to normalne że zejdzie mu dłużej schłodzić niż by stał w cieniu. Tak nawet w nowym aucie będzie. To że lewa strona lepiej chłodzi jak prawa to raczej wina silnika klap powietrz , który nie domyka / otwiera klapy. Możesz podłączyć pod kompa i wykonać nastawy podstawowe, Może pomóc ale nie musi , wtedy wymiana...
Trwa ta około 5-6 sekund jeśli dobrze pamietam . Czy te dwa objawy mogą być powiązane ze sobą? 5-6 sekund to sugeruje na klapę powietrzną chłodziarki, klapa jest otwierana i zamykana przez silnik, który ma tendencję terkotania (nie przejmował bym się tym). Jeżeli klapa by się nie otwierała w chłodziarce byłoby ciepło i mrugałaby nastawa chłodziarki....
Diagnoza-nastawy podstawowe-odczyt błedów.
Gdzie tam widziałeś taki zawór ? Mieszaczem powietrza sterują klapy, częsta przypadłość to zgubienie nastawów.
Kolego zrozum mnie w końcu że dla wiejącego zimna w kabinie musi być spełnionych wiele czynników, jednym z nich są pawidłowe ciśnienia , masa i temperatura gazu r134, drugim są odpowiednie nastawy klap nagrzewnicy oraz siła nadmuchu wentylatora kabiny i chłodnicy . Więc napełnij ukłąd lub jedź do warsztatu gdzie naprawiają klimatyzację a nie tylko napełniają.
Klapa cieplo zimno sie przestawia. Nastawy podstawowie w grupie 000 tez zeszly ladnie do zera.
Nastawy przepustnicy w 1,4TDI ?? Przeciez to jest klapa gaszenia a nie przepustnica jak w benzynie ;)
to w takim razie z innej beczki, diadnoza klimatronika i wykonanie nastaw początkowych (zgubił się silnik od klapy mieszającej)i nie otwiera całego światła wymiennika lub uszkodzony czujnik obiegu wtórnego
Zacięta klapa, uszkodzony silniczek klapy jeżeli to klimatronic lub brak nastaw podstawowych chociaż wtedy by trochę mogło dmuchać.
Witam Mój problem polega na tym że z nawiewu po ustawieniu temperatury 18stopni leci ciepłe lub gorące powietrze. Przy ustawieniu na LO leci zimne i klimatyzacja działa poprawnie, ale po przestawieniu na 18stopni jest juz ciepłe za ciepłe, przy ustawieniu na HI leci ukrop. Klapy na podszybiu działają poprawnie przy LO zamykają się całkowicie po przestwieniu...
4F8.Doszedłem że to jest silnik nastawy głównej powietrza V70 25b 00 Siłownik klapy rozprowadzania powietrza - Climatronic komora stop / odmrażanie 510 czujnik temperatury powietrza środek gdzie mogę to zlokalizować w golfie 4?
wspomaganie: musisz sprawdzić czujnik g250 prawdopodobnie ma zwarcie .jest to układ trw czyli często psujący się czujnik koszt czujnika w serwisie ok 200-250 zł. klima: v68-to silnik nastawczy klapy regulacji temperatury. 1-wykonaj nastawy podstawowe vag:08-04-bloki 001-010... nie pomoże ? 2.wymień nastawnik. koszt w skodzie ok 400pln
Nic nie mogę znaleźć na temat wgrywania firmware do Hex V2 oraz wsadu. Wiem już że u sąsiadów to robią .ru ale ciężko mi z ich językiem. Dodano po 11 Chodzi wam o to ? https://allegro.pl/oferta/obd-11-pro-kas... a da się nim zrobić nastawy silniczka krokowego klapy nawiewu...
Jakie błędy wyrzucało? Prawdopodobnie bedzie tam problem z kilkoma silniczkami klap, a czasem lubiało się coś urwać np. zębatka lub wodzik klapy. W testach wykonawczych sprawdzić, czy klapy pracują w miarę równo i w pełnym zakresie na potencjometrach. Trzeba by nasłuchiwać czy poszczególna klapa się rusza, to wykluczy jej zerwanie. A jak nie pracuje...
W tym momencie muszą działać wszystkie, gdyż po wymianie zrobiłem nastawy podstawowe i w sterowniku nie ma błędów od żadnego.
Podłącz pod komputer powinno pokazać błąd, jeżeli nie zrób z komputera nastawy klap. Jeżeli to nie pomoże to trzeba rozbierać, a jest przy tym trochę zabawy. Jeżeli tego nie robiłeś radzę oddać do dobrego mechanika łatwo połamać plastiki. Ale najpierw podłącz pod komputer.
przez to ze dochodza do konca brane sa krancowe punkty sprobuj zrobic nastawy i "pomoc" reka klapie przy nastawach i sprawdz bledy
dzięki tak myślałem,że tak się skończy, bo wężyki do i z nagrzewnicy są tak samo gorące, ale miałem nadzieję, że to wystarczy tylko nastawić klapę powietrza ciepło-zimno, jak ktoś wie jak to zrobić krok po kroku i jakie nastawy to bym chętnie jeszcze to spróbował. Chociaż raczej to zatkana nagrzewnica.
Witam wszystkich, AUDI A4 B8 2012, 105 KW (Jednostrefowa klimatyzacja) czy ktoś z Was wymieniał nagrzewnicę w tym modelu - jeżeli tak to jakiej firmy ?? W mojej a4 podczas pierwszych przymrozków pojawił się problem z ogrzewaniem. Ogrzewanie nie działa równomiernie we wszystkich kratkach. W środkowej części nawiewu prawa kratka chłodzi, a z lewej leci...
Parę dni temu, miałem podobną sytuację w A4 1997, różnica polegała na tym że dodatkowo klapa ciepło/zimno przestawiała się w maks zimno przy nastawie LO, każda inna zadana wartość temperatury ustawiała klapę w położeniu maks temp. Jak napisałem, rp 97 a więc w panelu sterującym klimatyzacją dwa wyświetlacze - wg posiadanej przez mnie wiedzy one nigdy...
Mógłbyś jakoś łopatologicznie objaśnić jak zrobić te podstawowe nastawy? Chodzi o to że chcę zdemontować nagrzewnicę, bo klapy nawiewu są wraz z nagrzewnicą... w dodatku dochodzi problem z chłodnicą klimy a nie chce jej demontować (żeby wyciągnąć cały tunel) - rozszczelnić i jechać na jej nabijanie.
Zdemontuj schowek,pod zespolem nagrzewnicy masz serwo regulacji kierunku nawiewu.Rozepnij niebieska wtyczke i podaj napiecie na przewod zolty i brazowy,jesli serwo ruszy to nalezy sprawdzic,czy sterownik klimy widzi polozenie serwa klapy kierunku nawiewu(za pomoca vaga)Jesli widzi,nastawy podst.vagiem i bedzie robic
W 90% pomaga ponowne zakodowanie sterownika i przeprowadzenie Basic Settings (nastawy podstawowe). I zdiagnosuj moduł czymś normalnym, te kody są takie sobie.
Cześć! Ja też już "opadam z sił" Użeram się z obwodem nastaw temperatury - mianowicie komputerek oparty o popularny D7508C steruje silnikiem wiatraka oraz serwomechanizmem klapy ciepło/zimno i nie idą impulsy z procka na L272(power operacyjny) mimo kręcenia gałą od nastaw temperatury. może ktoś ma jakiś pomysł, bo nie mogę znaleźć nawet .pdf do tego...
No najlepiej to zdiagnozować VCDS'em, lub jakimś innym kompatybilnym diagnoskopem. Tam będą podane błędy i numery wadliwych modułów silniczków klap. Silnikczek i potencjometr są zamknięte w jednej obudowie. Znając numer po takiej diagnozie, będzie wiadomo czego i gdzie szukać dużo szybciej. Dodatkowo jest podgląd ich pracy i paramertów, co jeszcze bardziej...
Podpinałem pod kompa i nie wykazało żadnych błędów A zrobić nastawy silniczków klap i sprawdzić wartości podawane przez czujniki to już się nie dało Mogę zerknąć w przyszłym tygodniu, bo na razie mam młyn
Testowałem ostatnio zachowanie się siłownika zaworu trójdrożnego w nowej automatyce VTS Ventus ACXEVO siłownik dosyć ładnie reaguje na krytyczne zagrożenia a domyślnie w reg PID ustawiony jest na 120 czasu całkowania i 5 wzmocnienia. Takie nastawy zalecam zastosować w zwykłych ACX-ach.
Wyczyścić silniczki, bo mają za duży pobór prądu, co sterownik wykrywa jako zwarcie. Potem zrobić kodowanie i nastawy podstawowe. PS: Po czyszczeniu zwykle silniczki trochę głośniej pracują, ale to chyba nie problem.
Zrobione nastawy brak błędów a po naciśnięciu przycisku otwierania dachu wyświetla komunikat Clos boot krancowka sprawdzona wkładka klapy też chyba że nie wiem czy w którym z tych słiczy ma być rezystancja może ktoś podpowie gdzie mam jeszcze szukać
Witam wszystkich mam taki problem posiadam VW Golf IV 1.9 Tdi 1998 rok. Problem polega z klimatyzacją migał mi ekran w klimatroniku więc podłączyłem komputer aby zbadać jakie błędy mi wyskoczą i wyskoczył mi jeden czujnik podciśnienia klimatyzacji błąd stały , po wymianie czujnika na nowy było ok przez 5 dni i zaczeło się od nowa ale teraz jest ten...
Wymiana silniczka od regulacji klapy temperatury to chyba coś około 700 zł :D Więc nie wiem jak tam na to patrzysz. Podłącz się do VAGa, zrób nastawy podstawowe i sprawdź efekty.
przede wszystkim musisz sprawdzić czy jest obieg cieczy,na wężu jest specjalny otworek do kontroli i odpowietrzenia układu jeśli go częściowo ściągniesz aż się odsłoni to w czasie pracy silnika musi tam tryskać ciecz jeśli nie tryska to pompa wodna jest go kitu ( dotyczy pomp zamiennikowych po prostu mają za małe łopatki i na wolnych obrotach nie ma...
Dziwne, ponieważ ja również mam Ibizę i w taki sposób jak było podane wyżej zdejnowałem tapicerkę. tam są kołeczki plastikowe, jak uda Ci się zdjąć to nastaw się na wymiane tych kołeczków, ponieważ są raczej jednorazowe.
witam mam od jakiegoś czasu problem z ogrzewaniem. Czytałem forum i nie znalazłem identycznego problemu. Mianowicie, ogrzewanie/chłodzenie działa prawidłowo na krańcowych nastawach. Wiadomo bo wtedy nie bierze pod uwagę wskazań czujników. Na każdym pośrednim nastawie przez chwilę działa prawidłowo, potem słychać, że klapy się zamykają i zaczyna przez...
To nastaw max ciepłe nagrzej auto i zobacz czy leci gorące z kratek. Zobaczysz czy wymiennik jest wydajny. Bo opcji jest wiele, np. zerwany napęd klapy....... dizel czy benzyna , trzyma w ogóle termostat?
Jeśli rurka od parownika zimna. To zostaje tylko klapa temperatury. Raczej uszkodzenie mechaniczne (zerwana). Czujnik z niej pokazuje dobrą wartość. Czy zmiana nastawy temperatury zmienia ją faktycznie np. nastawa na max temperaturę powoduje że grzeje. Jak zmienia się wtedy wartość w bloku 03 i 04. Płynnie o kilka/kilkanaście czy skok od razu do wartości...
Ok rozumiem, a o co chodzi z tymi nastawami podstawowymi i adaptacją skoro np silniczek działa lewo prawo? Chodzi o zgranie elektroniki i mechaniki. Sterownik musisz nauczyć gdzie ma klapa położenie początkowe i końcowe, w przeciwnym wypadku albo nie będzie dobrze domykało klapy albo zerwie zębatkę (maszyna nie czuje).
Dmuchawa chodzi ale zamyka wszystkie wyloty i dmucha nigdzie. Rano zmienie kodowanie na 01000 może to pomoże. Blok 007: 1. -53 dziwna wartość lecz "podobno tego czujnika nie ma w Borze" Przekodowalem na 01000 Błędów brak z poziomu OBDII Test na sterowniku: 444 02 Jak jest ustawiona temperatura na LOW do 19 stopni wieje lodowate powietrze w momencie...
Witam. Przedstawiam sterownik pieca CO (węglowego). Sterownik zbudowany na Atmega8. Jest to podwójny regulator PI i PID. Temperatura mierzona jest co 1s za pomocą DS18b20. W roli układu regulującego ciąg pracuje przepustnica od silnika 2,5l z BMW E46. Ma ona potencjometr z którego napięcie podawane jest na przetwornik ADC Atmegi, oraz mocny elektromagnes....
Nie piszę o nastawach tylko czy zauważyłęś że chociaż dasz HI to ukałd nie daje cała na przód, czyli cały obieg powietrza idzie przez nagrzewnicę i wali żarem. Jakoś tak niewyraźnie piszesz, ale sens chyba jest taki - jeżeli wybierzesz jakąś temp. oprócz LO lub HI i włączysz automatykę to układ stara się jak najszybciej osiągnąć zadane nastawy. Przykład...
Witam, problem zaczyna się na starcie przy każdym programie, załącza blokadę klapy, mruga kłódka i nic się nie dzieje. Próbowałem autotest, ale zaświeca wszystkie diody, blokadę i nic więcej cisza. Poza tym przy jednej próbie odpalenia autotestu omyłkowo trzymałem przycisk nastawy prędkości wirowania, po czy dioda ''stop'' mrugała kodem (---. ---. itd.)...
Problem z odgrzewaniem z rozwiązaniem, może komuś się przyda. Podczas podróży zimową porą, ogrzewanie automatyczne, temperatura MAX i czekam, aż się przyjemnie ciepło zrobi w kabinie. Niestety po jakimś czasie mimo skręcenia pokrętła temperatury leci nadal gorące powietrze. Kilka kilometrów dalej zmiana na przeciwną skrajność, leci tylko zimne. Problemem...
Pozyskanie energii elektrycznej z biogazu ma również miejsce na wysypisku śmieci w Radomiu gdzie pracują dwa agregaty prądotwórcze których wolnoobrotowe silniki produkcji WOLA napędzają prądnice.Gażniki tych silników są przystosowane do ręcznej nastawy w zależności od rodzaju paliwa czy jest to gaz wysypiskowy metan czy też gaz ziemny.Spaliny posiadają...
Jest potrzebny specjalny przekaźnik/sterownik podający parę V na kontroler obrotów wiatraka, ale w tym samochodzie jest inny problem: parę minut po wyłączeniu zapłonu sterownik klimatronika zamyka wszystkie klapy nawiewu i wiatrak nigdzie nie dmucha. Eksperymentowałem z dodatkowym przekaźnikiem odcinającym zasilanie panelu sterującego, ale po jego zadziałaniu...
Witam. Mam pewien problem z działaniem klimatyzacji w Seat Exeo. Sprężarka typu pracującego cały czas. Dodam od razu, że nie jestem specjalistą w dziedzinie klimatyzacji. Klimatyzacja działała OK, chłodziła itd pewnego dnia w bardzo ciepły dzień ponad 30'C jakby zaczęła chłodzić tylko do pewnej temperatury bodajże do 20'C i dalej nie potrafiła schłodzić...
Panowie już nie wiem o co chodzi rozkręciłem dzisiaj samochód aby sprawdzić te silniczki i ku mojemu zaskoczeniu wszystkie działają i ładnie reagują na zmianę temperatury na climatroniku. Każdego obserwowałem i płynnie zmieniają nastawy. Jak podłączyłem pod vaga to pokazało błąd 00604 (silniczek regulacji klapy dławiącej - zwarcie z biegunem dodatnim...
ad1. Albo masz nieszczelność, albo wakupompa jest zużyta i nie wytwarza wystarczającej ilości podciśnienia ad2. zrób nastawy podstawowe w klimatroniku, albo test elementów wykonawczych, niech każdy silniczek znajdzie swoje położenia krańcowe, wtedy okaże się czy klapa lub silnik się nie blokują. ad3. Chyba prościej będzie kupić kpl silnik tdi (wydech,...
Jak w temacie nie mogę wykonać kalibracji klapy rozmrażacza. Uszkodzony był mechanizm klapy wymieniłem na sprawny, ustawione zębatki jak powinno być. Wykonuje nastawę klap za pomocą VCDS ( mam ori z adako) niby test przechodzi prawidłowo. po ponownej diagnozie mam błąd 0010 silnik nastawczy klapy rozmrażacza B1090 54 Brak kalibracji. Miał ktoś podobny...
Wypróbuj kodowania 00040, najlepiej jakby nie było żadnych błędów w sterowniku. Po wprowadzeniu kodowania sprawdź czy nie ma błędów, jak wpominałem dobrze jak by ich nie było. Po kodowaniu trzeba zrobić nastawy podstawowe, żeby wszystko ze sobą grało. Jeżeli jakiś silniczej klap będzie wyrzucał błędy, to nastawy się nie udadzą. Dlatego wszystkie takiego...
Witam przejrzałem schemat tej klimatyzacji i są na nim cztery silniczki od różnych klap. Kolego w tych silniczkach są dodatkowo "potencjometry" które "informują" sterownik klimatyzacji o położeniu danej klapy DOkłądnie i jak nie ma relacji między sterowaniem danym silnikiem a potencjometrem to wywala błąd i niestety brak ogrzewania/ chłodzenia. Można...
Dysza, którą Ci przysłali ma taką samą charakterystykę (stożek pełny). Aby wymienić dyszę musisz rozkręcić połowę palnika. Zdemontować tarczę spiętrzającą itp. Nie ma możliwości skręcić to idealnie tak jak było, a każde przesunięcie zmienia nastawy palnika. Również dysze o tych samych oznaczeniach mogą się nieco różnić i przy identycznych nastawach...
Podczas powrotu z pracy usłyszałem coś dziwnego. Dziwne przeskakiwanie z głębi deski po stronie pasażera. Dzieje się to po włączeniu zapłonu nawet na wyłączonej dmuchawie. Hałas wydobywa się z okolic schowka pasażera. Dźwięk trudno opisać. Coś jakby przeskakujący laser na płycie CD, odczytujący stary dysk w komputerze. Takie chrobotanie. Po włączeniu...
Witam. Mam w mojej audi A6 C5 '99 2.4 benzyna + LPG następujący problem z klimatyzacją. Po prawej stronie bez względu na ustawioną temperaturę leci ciepłe powietrze po rozgrzaniu silnika. Błędy jakie wskazuje panel klimatronika to: 14 04 Błąd jaki wskazuje Vag-Com oraz polski Vag to: 727 - czujnik położenia klapy nawiewu na szybę (V107 - G135) przerwa...
Witam wszystkich. Głowica została wymieniona, mechanik twierdził ze wszystko jest ok. Może i było, może nie, w każdym razie tak jak pisałem wcześniej auto trafiło do mnie. Oczywiście na pierwszy ogień skrzynia, dwa błędy, dolna i górna granica adaptacji ciśnienia sprzęgła przekroczona, wiec adaptacja, błędy zniknęły, biegi przełączają się idealnie,...
Witam. Silnik 2.0 TDI CR (CBAB). Czy robi się w nim adaptację siłownika klap zawirowania powietrza? Jeśli tak to w jakiej grupie? Mam błąd P2015 - czujnik położenia klap zawirowania - nieprawidłowy sygnał. Same klapy lekko się nie domykały ale to już jest zrobione. Siłownik też jest sprawny. Po uruchomieniu silnika siłownik stoi, lekko ruszę dźwignię...
Te samy objawy miałem przy toledo II z silnikiem AKL. To standard w tym silniku ze sa problemy z zarzygana przepustnicą. Ale właściciel tego auta tak długo jeździł z tym uszkodzeniem ze trzeba było robic głowice. A później adaptacje przepustnicy w vag-com'ie robiłem aż trzy razy po każdej trzeba zrobić mały test samochodu czyli jazda na wszystkich biegach,...
Na głowicy rozdzielacza , patrząc od przodu auta , po lewej stronie masz potencjometr/czujnik położenia klapy/, wychodzą trzy przewody. Bez zapalania silnika i przy wyłączonej stacyjce , sprawdz omomierzem / nastawa na 20kOhm/, ruszając klapą spiętrzającą, czy płynnie zmienia się oporność. Póżniej , po zapaleniu silnika , odepnij dwu pinową kostkę ,...
T5 - wszystkie bezpieczniki są sprawne, te przy aku. jak i te w rozdzielni w desce. Wentylatory się załączają przy starcie silnika i włączonej klimie. Szynitsu21- Ciśnienie na kompie to 4.8 do 5.2, lekkie falowanie w tym zakresie więc wnioskuję, że czujnik ciśnienia sprawny, jednak wartość ta się nie zmienia przy pracującym silniku (sprężarce). Przy...
Dzień dobry, Tryb awaryjny i ograniczenie obrotów może być spowodowany -> P0638 Regulacją elementu wykonawczego przepustnicy - usterka zakresu/działania może być przyczyną nieprzeprowadzonych podstawowych nastawów, nastawnika biegu jałowego/silnik przepustnicy lub czujnika pedału przyspieszenia. -> P1125 Elementem wykonawczym klapy zasysanego powietrza...
Bawiłem się takimi sterwaniami kotła i u mnie najlepiej zdaje egzmin otwieranie i zamykanie popielnika.Kocioł pracuje jak gazowy, utrzymuje temp zadaną z dokładnością 4 stopni C.Na wentylatorze było przerastanie nastawy spowodowane ciągiem komina,przez went. wchodziło powietrze mimo że był zatrzymany.Obecnie steruje tym sterownik na 89C2051 czujnik...
Witam Mam oproblem z klimą w samochodzie jak z tematu, klima zaczęła mi słabo chłodzić,tzn po stronie kierowcy leci ,w miarę chłodne powietrze,a po stronie pasażera prawie ,takie jak temperatura otoczenia . Klima jest jedno obwodowa,,wiec pierwsze co mi się nasunęło to za masła ilość czynnika chłodzącego, Byłem u gościa ,podpiął zegary i stwierdził...
Kondensator elektrolityczny w układzie czasowym to największa zbrodnia elektronika. Charakteryzuje się utratą pojemności i upływem prądu, przez co z czasem układ czasowy przestaje działać zgodnie z założeniem. Mowa o kondensatorze w układzie przerzutnika 555. Radziłbym wymienić na nowy, w miarę możliwości wymienić na kondensator tantalowy który w takim...
Nie bardzo rozumiem o co Pan pyta ale chyba nie. Tzn jeśli nastawie na "auto" i ustawię np 28C to dmuchawa automatycznie rozpędza się do fulla i w tym samym momencie (proces trwa kilka sekund) ustawiają się klapy kierunku nawiewu oraz klapa mieszalnika ciepłe/zimne. Witz w tym, że w przypadku ustawienia temperatury max 28C klapa ta powinna się otworzyć...
Witam forumowiczów mam nastepujący problem dotyczący silników siłowników klapek nawiewu ogrzewania w audi a 3 8p a dokładniej klapa śrdkowa,klapa cyrkulacji i klapa dławiąca tam pojawiają sie usterki silniczki pracują jak by nie w całym swoim zakresie dodatkowo co jakiś czas słychać powtarzające się cykanie.Dodam iż wymiana potencjometrów nie przyniosła...
Ważne jest odpowiednie kodowanie i usunięcie fizyczne błędów. Adaptacja: "Podłączasz VAG Uruchamiasz silnik. Włączasz klimę na tryb AUTO: Wchodzisz w adres Klimatycacji [08] ewentualnie inny adres dotyczący klimatyzacji. Następnie [07] Kodowanie >>> Wpisujesz wartość i potwierdzasz. Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz...
Witam, saskia to moje zwierciadło będzie spore ale nie wielkie .Zanim się zabrałem za to, troszkę poszperałem w necie i pooglądałem. Widziałem też rozwiązanie jakie mi proponujesz, ale dzięki centralnej nastawie na słońce i podążaniu za nim coś ugram.W sumie od pozycji z godziny 8. 00. rano do około godziny 17.00. mamy prawie 180 °. Trudnością dla mnie...
Od roku jestem posiadaczem sprytnego Jazza 1,4 rok 2004. W kwietniu założyłem do niego instalację LPG firmy BRC. Wszystko było dobrze przez pierwsze 1500 km, potem, w trasie, podczas jazdy na LPG coś się stało niedobrego, poczuliśmy zapach gazu w samochodzie, oświeciła się kontrolka CHECK ENGINE i obroty spadły samoistnie do 2000 rpm, i ani jednego...
Auto z roku '86. Ale w temacie wtrysku jest to koniec lat 70. Wtrysk L-Jetronic . Jest on trochę inny od LE-Jetronica, np. wtryski nie są zamienne. Przepływomierz ma 7 pinów. Napięcia nie mierzyłem. Jak pomorze, to jest to wersja wtrysku z "silnikiem krokowy" w formie odchylanego bimetalu. Brak Motronica. Sonda Lambda w tym wtrysku nie jest obowiązkowa...
Mam problem z ogrzewaniem tylnej szyby. Usunąłem usterkę znajdującą się pomiędzy klapa a karoseria czyli urwane przewody ogrzewania tylnej szyby. Wyłącznika nie sprawdzałem gdyż znajduje się on na panelu klimatronica a skoro załącza on grzanie bocznych lusterek to powinien działać. Podejrzewam wiec że może wypaliły się styki w przekaźniku. Ale to sprawdzę...
Podczepię się pod temat. Mam nagrzewnicę Master BV 170e z odprowadzaniem spalin. Pojawił się problem z dymieniem. Jest iskra,wentylator działa,dysza(1.00) wymieniona na nową,komora spalania wyczyszczona z nagarów. Dzwoniłem do chłopaków z serwisu podpowiedzieli mi o ustawieniach ciśnienia w granicach 10-12bar. Tylko że na ciśnieniu ok 5.5-6bar działa...
Witam. Mam następujący problem - VAG wskazał uszkodzone wszystkie trzy silniki. Po rozebraniu okazało się, że dwa mają bardzo zabrudzone szczotki potencjometrów a jeden spalony wirnik. Uszkodzony wymieniłem, dwa pozostałe wyczyściłem i wszystko zaczęło prawidło pracować, błędy zniknęły. Po kilku dniach wyrzuciło te same usterki - 3 silniki uszkodzone,...
Witam. Popieram to co pisze kolega m1b. Nastawy ekspozycji masz na tylnej klapie kopiarki. Przepisz je odpowiednio do kopiarki powiększone o 20 jednostek i powinno być ok. Nie zapomnij o kodzie 29 ( expo dla zoom) Napisz ile masz w 62 bo nieraz wychodzi bigos i chistorie z zapychaniem odstojnika toneru.
Gruner mnie rozczarował, bo nikt nie będzie ingerował do jego wnętrza, Styki pomocnicze w siłowniku nie służą do blokady w pozycji krańcowej, bo od tego siłownik ma elektroniczną detekcję przeciążenia silniczka, która go wyłącza. Gruner ma również dwa mechaniczne ograniczniki położenia w pozycjach skrajnych, które się przestawia przy pomocy śrubokręta...
DeLonghi Magnifica EAM 3300 sb Mam ostatnio powracający problem z ekspresem – mieli krócej kawę i wychodzi lura. Podejrzewałem potencjometr, ale ruszałem nim i niewiele się zmieniało. Gdzieś doczytałem, żeby zresetować z przycisków i to pomogło na kilkanaście użyć. Teraz wróciłem po tygodniu (urlopu i nieużywania ekspresu) i problem wrócił. Do tego...
Tak udało się przywrócić nastawy fabryczne jak Kolego doradzał trzeba trzymać dwa skrajne przyciski. Jednak to nie pomogło.I już wszystko jasne przy migajacych diodach L3 i L4 po wciśnięciu dowolnego przycisku lampa miga 7 razy przerwa i znowu 7 razy.W tabelce którą dołączyłem pisze, że jest to błąd w wewnętrznych obwodach elektrycznych. Wypiąłem centralkę...
Witam, Na chwile obecną posiadam sterownik klimatu na mikrokontrolerze Atmega. Z racji rozbudowy systemu chcę przejść na sterowniki PLC. Z racji tego, ze na rynku coraz więcej jest sterowników PLC i jest ciężko wybrać odpowiedni, poproszę o pomoc w doborze odpowiedniego sprzętu. Do projektu potrzebuje następujące wymagań: - najlepiej aby PLC można było...
Witam, Jak w temacie. Oznaczenie silnika to EW10J4 z przepustnicą na linkę. Napięcie u mnie to ok. 0,5v. Gdy uchylam przepustnice (tak do ok. 1.5mm przerwy między odbojem, a ta plastikową bieżnią linki) to obroty wzrosną, ale na chwilę, bo wydaje się, że sterownik jeszcze widzi zamkniętą przepustnicę (bieg jałowy) i dochodzi do zmniejszenia obrotów....
Musisz mieć sterowniki FTDI, najnowszego frameworka, a port ustawić najlepiej na com 2 w programie w we właściwościach sterownika (menedżer urz.-> porty com i lpt-> usb to com cable) do tego opóźnienie na minimum. Fiat ecu scanem musi ruszyć. Popróbuje jutro raz jeszcze i zobacze, pokombinuje z opóżnieniem nastawie na 1024. Dzięki za cierpliwośc Dodano...
W VCDSie można sprawdzić w jakim zakresie pracuje potencjometr danego silniczka. Jak pracują w pełnym zakresie a nic się nie urwało np. klapa czy któreś cięgno, czujniki są sprawne a podczas zmiany nawiewu na szyby, przód, nogi, prawą czy lewą stronę wszystko funkcjonuje, to pozostaje tylko jakieś ciało obce lub jak w poście #4 nagrzewnica. Możesz na...
Patrząc ze swojego doświadczenia, palę ekogroszkiem ponad 10lat. (...) damian5602 przez cały czas użytkowania pieca mam na stałe otwartą klapę zasobnika, zastanawiające jest to co napisałeś, żyłem w błogim spokoju a Ty zasiałem we mnie niepokój :-) Moim zdaniem było to 10 lat tłustych dla Ciebie. Ryzykowałeś chyba nieświadomie zdaje się... Dodano po...
Kiedy EGR jest zamknięty, a kiedy otwarty ? Aż taki dobry to nie jestem w te klocki. Generalnie gruszka działa poprawnie ,przy gaszeniu silnika sztanga porusza się. Sztanga poruszająca się przy gaszeniu to cięgno klapy gaszenia i z egrem ma tyle wspólnego, że siedzi w jednej obudowie. Egr jest otwarty na wolnych obrotach, jak lekko przygazujesz wtedy...
Pokaż wyniki testu w nastawach podstawowcych grupy 11, przez około minutę, przyjrzyj się wtedy czy sztanga cyklicznie i szybko przechodzi góra/dół. Log dynamiczny grupy 11 również by się przydał. Moim zdaniem, masz gdzieś nieszczelność w układzie podciśnienia, gruszka, lub wężyki i nie tylko od turbosprężarki, ale inne również mogą to spowodować, np...
Na potrzebę szacunku, nawet użycie klapki wznoszącej się wraz z rosnącym przepływem, a więc i siłą nacisku na klapkę będzie wystarczające. Przepływ gazów to nie bardzo proste zjawisko. prędkość powietrza w kanale będzie różna w różnych jego punktach, i zależna od miejsca zainstalowania czujnika pomiarowego. Do pomiaru może służyć czujnik różnicy ciśnień...
Witam,jestem na takim etapie- po autodiagnozie wyskoczyły 2 błędy 4Fa i 30b.Czyli silnik klapy obiegu zamkniętego chyba V71 i błąd czujnika temp. zewnętrznej G17. Wymontowałem silniczek znalazłem częstą usterkę jaką jest pęknięta zębatka.Chciałem ją skleić,ale potrzebuję by silniczek sie ustawił w odpowiedniej pozycji.Mimo prób silnik nie chce dalej...
nastawy falownika nastawy danfoss falownik nastawy
hormann instrukcja supramatic efekt ambilight sterownik dogrzewacza
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Carboran: Związki chemiczne i materiały kompozytowe Który topnik do lutowania BGA: NC-254, NC-559 ASM czy RT-9?