Regulacja na oko nic dzisiaj nie daje potrzebny serwisant i analizator spalin manometr, samemu dyszy się nie wymienia! bo się zrobi tylko gorzej .Każdorazowa interwencja w nastawy klapy powietrza, ciśnienia oleju ,wysunięcia tarczy spiętrzania rozregulowuje palnik doprowadzając palnik do kopcenia, zdmuchiwania płomienia w najlepszym razie do większego...
a co na forum golfa wymiękli z odpowiedzią ??? masz problemy na zasilaniu ze styku 30 akumulatora a przyczyn może byc wiele np. za duże spadki napiecia , słaby akumulator , brak prawidłowego połaczenia itd. drugi bład to silnik przedniej klapy dystrybucji powietrza jesli bawisz sie skanerem to zrób sobie test elementów pózniej nastawy podstawowe a jak...
Sprawdziłem usterke, podłuższej jeździe nie działa prawa strona pomimo nastawy na maksymalne gorąco, leci zimne powietrze zarówno w automacie jaki ręcznej nastawie. Lewa strona działa prawidłowo. Gdzie są klapy sterujące nawiewem ciepło/zimno, czy klapy sterujące są tam gdzie wentylator, czyli pomiędzy przednimi fotelami. Czy też klapy są w kokpicie....
Nastawy klapy robi się po otwarciu na wybraną wysokość i przetrzymaniu przycisku dłużej, sterownik powinien potwierdzić dźwiękiem ale nie mam pewności czy w tym modelu to potwierdzenie będzie.
to nie problem potencjometru tylko tego że sterownik "gubi" położenia krańcowe, czasami wystarczy kilkakrotne otawrcie i zamknięcie klapy (od max - do max plus) a najlepiej VAG i nastawy podstawowe
http://obrazki.elektroda.pl/2278309000_1... Witam. Chciałem przedstawić regulację pieca c.o. produkcji Dozamet, rok produkcji 1975, obecnie produkowany pod nazwą Camino. Ponieważ mam bardzo duży ciąg do komina, żadne regulacje fabryczne nie wchodziły w grę (otwarcie klapy na 1mm powodowało zagotowanie wody, od kilku lat miałem zaślepioną...
04F7 Mechanizm/silnik nastaw klapy temperatury – V68 (awaria siln/zablokowany) 04F8 Mechanizm/silnik nastaw klapy głównej powietrza – V70 (awaria siln/zablokowany) 04FA Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany 04F9 (Frischluft unten -V2 dmuchawa świeżego powietrza V2)
klimatyzacja Audi A6 C6 błędy: jak w załaczniku przycisk econ świeci cały czas , gaz jest , adaptacji nie da rady przeprowadzić , czujnik na chłodnicy nowy oryginał napięcie na zewnetrznych pinach na wtyczce od czujnika na chłodnicy 12v no i pytanie mam od czego tu zacząć ? bo nie jestem w stanie nic zrobić dalej z góry dzięki Adres 08: Klimatyzacja...
Robiłem pełny autoscan i był ten sam błąd w grupie silnika 01 oraz kolumnie kierowniczej 016 oraz module przyczepy. Skasowałem błędy kilka dni temu i jak na ten moment nie wróciły. Przed chwilą wykonałem autoscan aktualnie obecnych błędów. Dodam , że jest to zwykła wersja tempomatu bez ACC. Prześledziłem forum Touarega w różnych krajach i jeszcze pod...
Może być tak że coś się zerwało, chyba że było sprawdzane. Silniczek może sobie pracować lużno w pełnym zakresie, a klapa może stać sobie w miejscu. W teście wykonawczym klimatyzacji można sobie uruchamiać po kolei klapy, trzeba dobrze nasłuchiwać czy faktycznie chodzą tzn. otwierają i domykają. Jest to naprawdę dobrze słychać, do tego sprawdzić można...
Jakie błędy wyrzucało? Prawdopodobnie bedzie tam problem z kilkoma silniczkami klap, a czasem lubiało się coś urwać np. zębatka lub wodzik klapy. W testach wykonawczych sprawdzić, czy klapy pracują w miarę równo i w pełnym zakresie na potencjometrach. Trzeba by nasłuchiwać czy poszczególna klapa się rusza, to wykluczy jej zerwanie. A jak nie pracuje...
Jeśli rurka od parownika zimna. To zostaje tylko klapa temperatury. Raczej uszkodzenie mechaniczne (zerwana). Czujnik z niej pokazuje dobrą wartość. Czy zmiana nastawy temperatury zmienia ją faktycznie np. nastawa na max temperaturę powoduje że grzeje. Jak zmienia się wtedy wartość w bloku 03 i 04. Płynnie o kilka/kilkanaście czy skok od razu do wartości...
Witam. Wczoraj robiłem nastawy podstawowe klimatronika w swojej A4 B5 1.9TDI AFN Avant 96r. Zauważyłem że klapa która odpowiada za temperaturę powietrza na "LO" jest zamknięta, ale wystarczy dać na 18°C wtedy słychać jak silniczek dość dużo "uchyla" klapę, między 27°C a "HI" w ogóle silniczek nie otwiera bardziej klapy :/ Przed nastawami klapa była...
No najlepiej to zdiagnozować VCDS'em, lub jakimś innym kompatybilnym diagnoskopem. Tam będą podane błędy i numery wadliwych modułów silniczków klap. Silnikczek i potencjometr są zamknięte w jednej obudowie. Znając numer po takiej diagnozie, będzie wiadomo czego i gdzie szukać dużo szybciej. Dodatkowo jest podgląd ich pracy i paramertów, co jeszcze bardziej...
wspomaganie: musisz sprawdzić czujnik g250 prawdopodobnie ma zwarcie .jest to układ trw czyli często psujący się czujnik koszt czujnika w serwisie ok 200-250 zł. klima: v68-to silnik nastawczy klapy regulacji temperatury. 1-wykonaj nastawy podstawowe vag:08-04-bloki 001-010... nie pomoże ? 2.wymień nastawnik. koszt w skodzie ok 400pln
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Proszę o pomoc kolegów w zidentyfikowaniu kondensatora ze zdjęcia. Pochodzi on z silniczka nastawy klapy temperatury w samochodzie osobowym. Proszę o podanie parametrów, które pomogą mi taki kondensator zakupić. Z góry dziękuję :) http://obrazki.elektroda.pl/9805396200_1...
Napewno da się opisac kody błedów poprzez klimatronika Dodano po 1 4F8.Doszedłem że to jest silnik nastawy głównej powietrza V70 25b 00 Siłownik klapy rozprowadzania powietrza - Climatronic komora stop / odmrażanie 510 czujnik temperatury powietrza środek To mi sie udalo ustalic pytanie gdzie mogę to znależć ?
Pisze ,że gumiak sprawdzony. Nie ruszałeś "śrubki" nastawy przepustnicy - nie klapy spiętrzającej? Jak regulowałeś położenie klapy spiętrzającej , imbusem?
W tym momencie muszą działać wszystkie, gdyż po wymianie zrobiłem nastawy podstawowe i w sterowniku nie ma błędów od żadnego.
Dmuchawa chodzi ale zamyka wszystkie wyloty i dmucha nigdzie. Rano zmienie kodowanie na 01000 może to pomoże. Blok 007: 1. -53 dziwna wartość lecz "podobno tego czujnika nie ma w Borze" Przekodowalem na 01000 Błędów brak z poziomu OBDII Test na sterowniku: 444 02 Jak jest ustawiona temperatura na LOW do 19 stopni wieje lodowate powietrze w momencie...
Silnik klapy to jest przepustnica 1 wyczyscic ja oraz wprowadzidz nastawy . a jak nie pomoze niestety wymiana .
https://obrazki.elektroda.pl/6878137900_... Witam, tak jak na zdjęciu nastawów podstawowych klimy jest dziesięć okienek z których pierwsze sześć ustawiają podstawy silniczków klap znajdujących się w aucie, a czego dotyczą te okienka 7-10, bo mają mieć cały czas trzy zera i nie zmieniać swoich wartości w czasie całego procesu nastawów....
Witam Mój problem polega na tym że z nawiewu po ustawieniu temperatury 18stopni leci ciepłe lub gorące powietrze. Przy ustawieniu na LO leci zimne i klimatyzacja działa poprawnie, ale po przestawieniu na 18stopni jest juz ciepłe za ciepłe, przy ustawieniu na HI leci ukrop. Klapy na podszybiu działają poprawnie przy LO zamykają się całkowicie po przestwieniu...
Nic nie mogę znaleźć na temat wgrywania firmware do Hex V2 oraz wsadu. Wiem już że u sąsiadów to robią .ru ale ciężko mi z ich językiem. Dodano po 11 Chodzi wam o to ? https://allegro.pl/oferta/obd-11-pro-kas... a da się nim zrobić nastawy silniczka krokowego klapy nawiewu...
Zamieszczam logi wszytkich sterowników.Czy jakaś usterka/i (te które podalem z vcds) moze blokowac impuls startu? Przekaźnik ten od rozrusznika gdzie szukać?Dodam jeszcze raz że w kabinie przy kreceniu kluczykiem slychac przekażnik w środku. VIN: WVWZZZ1KZ7B063202 Przebieg: 129910km 00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000 01-Silnik -- Stan:...
Pozyskanie energii elektrycznej z biogazu ma również miejsce na wysypisku śmieci w Radomiu gdzie pracują dwa agregaty prądotwórcze których wolnoobrotowe silniki produkcji WOLA napędzają prądnice.Gażniki tych silników są przystosowane do ręcznej nastawy w zależności od rodzaju paliwa czy jest to gaz wysypiskowy metan czy też gaz ziemny.Spaliny posiadają...
Auto pali nawet całkiem sprawnie, jak na stan w jakim niektóre podzespoły się znajdują. A oto i błędy: Typ podwozia: 1T (1K0) Skanowanie: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 56 62 69 72 VIN: WVGZZZ1T Przebieg: 268520km 00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000 01-Silnik -- Stan: Usterka 0010 03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000 08-Klimatyzacja...
Zrobione nastawy brak błędów a po naciśnięciu przycisku otwierania dachu wyświetla komunikat Clos boot krancowka sprawdzona wkładka klapy też chyba że nie wiem czy w którym z tych słiczy ma być rezystancja może ktoś podpowie gdzie mam jeszcze szukać
Witam. Przedstawiam sterownik pieca CO (węglowego). Sterownik zbudowany na Atmega8. Jest to podwójny regulator PI i PID. Temperatura mierzona jest co 1s za pomocą DS18b20. W roli układu regulującego ciąg pracuje przepustnica od silnika 2,5l z BMW E46. Ma ona potencjometr z którego napięcie podawane jest na przetwornik ADC Atmegi, oraz mocny elektromagnes....
ad.2 nie mam vaga, ale dobrałem się do serwa tej klapy i serwo działa, jak kręcę potencjometrem to albo reaguje tylko na maxa zimno, lub prawie przy końcu na ustawieniu na maxa ciepło, mogę nagrać film jak chodzi serwo silnik, kręci się do oporu aż ten półksiężyc zębatkowy klapy się lekko nagina i wtedy staje w miejscu. Podejrzewam że to może być właśnie...
Reset nastaw klapy,nie guzikiem w klapie bo to nic nie daje, tylko testerem.
Wymiana silniczka od regulacji klapy temperatury to chyba coś około 700 zł :D Więc nie wiem jak tam na to patrzysz. Podłącz się do VAGa, zrób nastawy podstawowe i sprawdź efekty.
Wyczyścić silniczki, bo mają za duży pobór prądu, co sterownik wykrywa jako zwarcie. Potem zrobić kodowanie i nastawy podstawowe. PS: Po czyszczeniu zwykle silniczki trochę głośniej pracują, ale to chyba nie problem.
Witam wszystkich mam taki problem posiadam VW Golf IV 1.9 Tdi 1998 rok. Problem polega z klimatyzacją migał mi ekran w klimatroniku więc podłączyłem komputer aby zbadać jakie błędy mi wyskoczą i wyskoczył mi jeden czujnik podciśnienia klimatyzacji błąd stały , po wymianie czujnika na nowy było ok przez 5 dni i zaczeło się od nowa ale teraz jest ten...
Sobota,25,Lipiec,2020,16:13:42:42698 Wersja VCDS: AKP 908.1 Wersja danych: 20091119 ----------------------------------------... ----------------------------------------... Typ nadwozia: 1K0 Skanowanie: 01 02 03 08 09 0F 10 14 15 16 17 19 1C 25 26 3D 42 44 46 52 56 5D 62 63 65...
Jest potrzebny specjalny przekaźnik/sterownik podający parę V na kontroler obrotów wiatraka, ale w tym samochodzie jest inny problem: parę minut po wyłączeniu zapłonu sterownik klimatronika zamyka wszystkie klapy nawiewu i wiatrak nigdzie nie dmucha. Eksperymentowałem z dodatkowym przekaźnikiem odcinającym zasilanie panelu sterującego, ale po jego zadziałaniu...
To juz przerabiałem. Zmieniłem silniczek i sprawdzałem klape i nic!!! po skasowaniu błędów po chwili znów jest to samo. Po zmianie silniczka i sprawdzeniu klapy skasowałem błedy i uruchomiłem klime. Ruszyło wszystko dobrze ale jak chciałem zmienic nastawy to znów musiałem zgasic auto i na nowo uruchomic auto. Dzieki za odpowiedz. A jak ustawic nastawy...
Witam, mam problem z VW Passatem B6. Samochód został zakupiony po pieniądzach bo nie odpalał. Problem jest taki, że odpala i gaśnie po 2 sekundach. akumulator założony nowy, bezpieczniki ok. Poniżej wstawiam błędy z odczytu. Błędów jak widać jest dużo. Prosze o sugestię, który może powodować gaśniecie samochodu VIN: WVWZZZ3CZ8E131745 Numer rejestracyjny:...
Nie mam tego przy sobie, ale co Ci to da? To że są różne schematy ale ja nie będę się prosił to Ty masz problem nie ja.
Bawiłem się takimi sterwaniami kotła i u mnie najlepiej zdaje egzmin otwieranie i zamykanie popielnika.Kocioł pracuje jak gazowy, utrzymuje temp zadaną z dokładnością 4 stopni C.Na wentylatorze było przerastanie nastawy spowodowane ciągiem komina,przez went. wchodziło powietrze mimo że był zatrzymany.Obecnie steruje tym sterownik na 89C2051 czujnik...
Kiedy EGR jest zamknięty, a kiedy otwarty ? Aż taki dobry to nie jestem w te klocki. Generalnie gruszka działa poprawnie ,przy gaszeniu silnika sztanga porusza się. Sztanga poruszająca się przy gaszeniu to cięgno klapy gaszenia i z egrem ma tyle wspólnego, że siedzi w jednej obudowie. Egr jest otwarty na wolnych obrotach, jak lekko przygazujesz wtedy...
Witam, Rozumiem, że sama blokada programowa Panu nie wystarcza (blokada wysterowania stycznika pompy od zbyt dużego ciśnienia, odczytanego z wejścia analogowego) 1. Najłatwiej jest wykorzystać wyjście sterownika i podpiąć do niego przekaźnik. Wyjście będzie zapalać się, jeżeli cisnienie będzie poniżej progu bezpieczeństwa, a styk NO wpleść w obwód sterowania...
Witam,jestem na takim etapie- po autodiagnozie wyskoczyły 2 błędy 4Fa i 30b.Czyli silnik klapy obiegu zamkniętego chyba V71 i błąd czujnika temp. zewnętrznej G17. Wymontowałem silniczek znalazłem częstą usterkę jaką jest pęknięta zębatka.Chciałem ją skleić,ale potrzebuję by silniczek sie ustawił w odpowiedniej pozycji.Mimo prób silnik nie chce dalej...
Odkopuję. Błędy z vaga: 01336 - Grupowa magistrala danych układu komfortu. Brak sygnału, brak komunikacji, wadliwy. 01334 - Sterownik drzwi tylnych prawych (J389). Uszkodzony. Wadliwy. Za małe napięcie zasilania. Za wysokie napięcie zasilania. Brak komunikacji. 01333 - Sterownik drzwi tylnych lewych (J388). Uszkodzony. Wadliwy. Za małe napięcie zasilania....
Witam . Potrzebuje pomocy w zakodowaniu sterownika absu w Passat b 6 . Po wyłączeniu kontroli powietrza w kołach wywaliło mi błąd abs. Pozdrawiam i czekam na pomoc. Niedziela,11,Listopad,2018,12:24:37:0000... VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 10 x64 Wersja VCDS: AKP 17.8.1.0 Wersja danych: 20171214 DS276.6...
Masz zacięty potencjometr w silniczku klapki regulującej nawiew Przyjrzyj ten temat:[url=http://forum.vw-passat.pl/thr...
Kolego zrozum mnie w końcu że dla wiejącego zimna w kabinie musi być spełnionych wiele czynników, jednym z nich są pawidłowe ciśnienia , masa i temperatura gazu r134, drugim są odpowiednie nastawy klap nagrzewnicy oraz siła nadmuchu wentylatora kabiny i chłodnicy . Więc napełnij ukłąd lub jedź do warsztatu gdzie naprawiają klimatyzację a nie tylko napełniają.
Trwa ta około 5-6 sekund jeśli dobrze pamietam . Czy te dwa objawy mogą być powiązane ze sobą? 5-6 sekund to sugeruje na klapę powietrzną chłodziarki, klapa jest otwierana i zamykana przez silnik, który ma tendencję terkotania (nie przejmował bym się tym). Jeżeli klapa by się nie otwierała w chłodziarce byłoby ciepło i mrugałaby nastawa chłodziarki....
przez to ze dochodza do konca brane sa krancowe punkty sprobuj zrobic nastawy i "pomoc" reka klapie przy nastawach i sprawdz bledy
Nastawy podstawowe klap, bez diagnoskopu nie zrobisz.
Podłącz pod komputer powinno pokazać błąd, jeżeli nie zrób z komputera nastawy klap. Jeżeli to nie pomoże to trzeba rozbierać, a jest przy tym trochę zabawy. Jeżeli tego nie robiłeś radzę oddać do dobrego mechanika łatwo połamać plastiki. Ale najpierw podłącz pod komputer.
Witam wszystkich, AUDI A4 B8 2012, 105 KW (Jednostrefowa klimatyzacja) czy ktoś z Was wymieniał nagrzewnicę w tym modelu - jeżeli tak to jakiej firmy ?? W mojej a4 podczas pierwszych przymrozków pojawił się problem z ogrzewaniem. Ogrzewanie nie działa równomiernie we wszystkich kratkach. W środkowej części nawiewu prawa kratka chłodzi, a z lewej leci...
Podpinałem pod kompa i nie wykazało żadnych błędów A zrobić nastawy silniczków klap i sprawdzić wartości podawane przez czujniki to już się nie dało Mogę zerknąć w przyszłym tygodniu, bo na razie mam młyn
Jak auto stoi na słońcu i jest mocno nagrzane to normalne że zejdzie mu dłużej schłodzić niż by stał w cieniu. Tak nawet w nowym aucie będzie. To że lewa strona lepiej chłodzi jak prawa to raczej wina silnika klap powietrz , który nie domyka / otwiera klapy. Możesz podłączyć pod kompa i wykonać nastawy podstawowe, Może pomóc ale nie musi , wtedy wymiana...
Mogło się tak stać,bo jeżeli sterownik jest w stanie nastaw podstawowych wahluje wszystkimi klapami naraz.
Wypróbuj kodowania 00040, najlepiej jakby nie było żadnych błędów w sterowniku. Po wprowadzeniu kodowania sprawdź czy nie ma błędów, jak wpominałem dobrze jak by ich nie było. Po kodowaniu trzeba zrobić nastawy podstawowe, żeby wszystko ze sobą grało. Jeżeli jakiś silniczej klap będzie wyrzucał błędy, to nastawy się nie udadzą. Dlatego wszystkie takiego...
Ważne jest odpowiednie kodowanie i usunięcie fizyczne błędów. Adaptacja: "Podłączasz VAG Uruchamiasz silnik. Włączasz klimę na tryb AUTO: Wchodzisz w adres Klimatycacji [08] ewentualnie inny adres dotyczący klimatyzacji. Następnie [07] Kodowanie >>> Wpisujesz wartość i potwierdzasz. Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz...
Diagnoza-nastawy podstawowe-odczyt błedów.
Upieram się nad płytką. Być może jest zamontowana ale nic do niej nie jest podłączone. Płytka tak jak pisałem o ile jest to podłączona jest po prawej stronie na X12, a od niej kabelkami do X40. Odepnij tą płytkę z X12 i X40 Odpięcie regulatora nic nie da- pobłądziłem. Jeżeli to nie jest sprawka płytki 2 z 7 ( miałem podobne awarie 2 razy i powodem była...
Witam, posiadam Golfa IV 1,9 TDI (74KW). W aucie był wymieniony zestaw liczników. Na teście wykazane zostały następujące usterki 3B1 907 044 C Climatronic; 02171 037 Silnik ustawiający klapę temperatury – V68, oraz 02174 037 Silnik nastaw. klapy wzrostu ciśń. V71. Wszystko związane z klimatyzacją działa poprawnie, poza tym że ok. przy temperaturze...
Klapa cieplo zimno sie przestawia. Nastawy podstawowie w grupie 000 tez zeszly ladnie do zera.
Na głowicy rozdzielacza , patrząc od przodu auta , po lewej stronie masz potencjometr/czujnik położenia klapy/, wychodzą trzy przewody. Bez zapalania silnika i przy wyłączonej stacyjce , sprawdz omomierzem / nastawa na 20kOhm/, ruszając klapą spiętrzającą, czy płynnie zmienia się oporność. Póżniej , po zapaleniu silnika , odepnij dwu pinową kostkę ,...
to w takim razie z innej beczki, diadnoza klimatronika i wykonanie nastaw początkowych (zgubił się silnik od klapy mieszającej)i nie otwiera całego światła wymiennika lub uszkodzony czujnik obiegu wtórnego
Zacięta klapa, uszkodzony silniczek klapy jeżeli to klimatronic lub brak nastaw podstawowych chociaż wtedy by trochę mogło dmuchać.
Jeżeli w trybie automatycznym dmucha na max-a to oznacza ze sterownik próbuje jak najszybciej dogrzać wnętrze. Czyli różnica pomiędzy temperaturą zadaną a mierzoną jest duża. Jeśli zmieniasz nastawę temperatury i obroty wentylatora się nie zmniejszają to prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik temperatury wnętrza samochodu lub sterownik odczytuje bardzo...
Jak w temacie nie mogę wykonać kalibracji klapy rozmrażacza. Uszkodzony był mechanizm klapy wymieniłem na sprawny, ustawione zębatki jak powinno być. Wykonuje nastawę klap za pomocą VCDS ( mam ori z adako) niby test przechodzi prawidłowo. po ponownej diagnozie mam błąd 0010 silnik nastawczy klapy rozmrażacza B1090 54 Brak kalibracji. Miał ktoś podobny...
Witam. Mam pewien problem z działaniem klimatyzacji w Seat Exeo. Sprężarka typu pracującego cały czas. Dodam od razu, że nie jestem specjalistą w dziedzinie klimatyzacji. Klimatyzacja działała OK, chłodziła itd pewnego dnia w bardzo ciepły dzień ponad 30'C jakby zaczęła chłodzić tylko do pewnej temperatury bodajże do 20'C i dalej nie potrafiła schłodzić...
jezeli climatronik miga to sa w sterowniku bledy sprobuj zrobic nastawy podstawowe 08 10 00(lub01)
dzięki tak myślałem,że tak się skończy, bo wężyki do i z nagrzewnicy są tak samo gorące, ale miałem nadzieję, że to wystarczy tylko nastawić klapę powietrza ciepło-zimno, jak ktoś wie jak to zrobić krok po kroku i jakie nastawy to bym chętnie jeszcze to spróbował. Chociaż raczej to zatkana nagrzewnica.
Witam. Popieram to co pisze kolega m1b. Nastawy ekspozycji masz na tylnej klapie kopiarki. Przepisz je odpowiednio do kopiarki powiększone o 20 jednostek i powinno być ok. Nie zapomnij o kodzie 29 ( expo dla zoom) Napisz ile masz w 62 bo nieraz wychodzi bigos i chistorie z zapychaniem odstojnika toneru.
W 90% pomaga ponowne zakodowanie sterownika i przeprowadzenie Basic Settings (nastawy podstawowe). I zdiagnosuj moduł czymś normalnym, te kody są takie sobie.
Zdemontuj schowek,pod zespolem nagrzewnicy masz serwo regulacji kierunku nawiewu.Rozepnij niebieska wtyczke i podaj napiecie na przewod zolty i brazowy,jesli serwo ruszy to nalezy sprawdzic,czy sterownik klimy widzi polozenie serwa klapy kierunku nawiewu(za pomoca vaga)Jesli widzi,nastawy podst.vagiem i bedzie robic
Witam Mam oproblem z klimą w samochodzie jak z tematu, klima zaczęła mi słabo chłodzić,tzn po stronie kierowcy leci ,w miarę chłodne powietrze,a po stronie pasażera prawie ,takie jak temperatura otoczenia . Klima jest jedno obwodowa,,wiec pierwsze co mi się nasunęło to za masła ilość czynnika chłodzącego, Byłem u gościa ,podpiął zegary i stwierdził...
Mógłbyś jakoś łopatologicznie objaśnić jak zrobić te podstawowe nastawy? Chodzi o to że chcę zdemontować nagrzewnicę, bo klapy nawiewu są wraz z nagrzewnicą... w dodatku dochodzi problem z chłodnicą klimy a nie chce jej demontować (żeby wyciągnąć cały tunel) - rozszczelnić i jechać na jej nabijanie.
Witam. Silnik 2.0 TDI CR (CBAB). Czy robi się w nim adaptację siłownika klap zawirowania powietrza? Jeśli tak to w jakiej grupie? Mam błąd P2015 - czujnik położenia klap zawirowania - nieprawidłowy sygnał. Same klapy lekko się nie domykały ale to już jest zrobione. Siłownik też jest sprawny. Po uruchomieniu silnika siłownik stoi, lekko ruszę dźwignię...
Nie piszę o nastawach tylko czy zauważyłęś że chociaż dasz HI to ukałd nie daje cała na przód, czyli cały obieg powietrza idzie przez nagrzewnicę i wali żarem. Jakoś tak niewyraźnie piszesz, ale sens chyba jest taki - jeżeli wybierzesz jakąś temp. oprócz LO lub HI i włączysz automatykę to układ stara się jak najszybciej osiągnąć zadane nastawy. Przykład...
Gruner mnie rozczarował, bo nikt nie będzie ingerował do jego wnętrza, Styki pomocnicze w siłowniku nie służą do blokady w pozycji krańcowej, bo od tego siłownik ma elektroniczną detekcję przeciążenia silniczka, która go wyłącza. Gruner ma również dwa mechaniczne ograniczniki położenia w pozycjach skrajnych, które się przestawia przy pomocy śrubokręta...
Cześć! Ja też już "opadam z sił" Użeram się z obwodem nastaw temperatury - mianowicie komputerek oparty o popularny D7508C steruje silnikiem wiatraka oraz serwomechanizmem klapy ciepło/zimno i nie idą impulsy z procka na L272(power operacyjny) mimo kręcenia gałą od nastaw temperatury. może ktoś ma jakiś pomysł, bo nie mogę znaleźć nawet .pdf do tego...
Witam, problem zaczyna się na starcie przy każdym programie, załącza blokadę klapy, mruga kłódka i nic się nie dzieje. Próbowałem autotest, ale zaświeca wszystkie diody, blokadę i nic więcej cisza. Poza tym przy jednej próbie odpalenia autotestu omyłkowo trzymałem przycisk nastawy prędkości wirowania, po czy dioda ''stop'' mrugała kodem (---. ---. itd.)...
Testowałem ostatnio zachowanie się siłownika zaworu trójdrożnego w nowej automatyce VTS Ventus ACXEVO siłownik dosyć ładnie reaguje na krytyczne zagrożenia a domyślnie w reg PID ustawiony jest na 120 czasu całkowania i 5 wzmocnienia. Takie nastawy zalecam zastosować w zwykłych ACX-ach.
przede wszystkim musisz sprawdzić czy jest obieg cieczy,na wężu jest specjalny otworek do kontroli i odpowietrzenia układu jeśli go częściowo ściągniesz aż się odsłoni to w czasie pracy silnika musi tam tryskać ciecz jeśli nie tryska to pompa wodna jest go kitu ( dotyczy pomp zamiennikowych po prostu mają za małe łopatki i na wolnych obrotach nie ma...
Olej POE (taki zwykle jest z R407C) pasuje do R134a i R410, bo tak się składa że w R407C jest ok. 50% R134a (reszta to R410). Trzeba wymienić TRZ (lub zmienić nastawę w sterowniku EZR), z ostrożności wymieniłbym filtr - osuszacz (bo jak się te kilka godzin trzyma układ otwarty i się nie dmucha n.p. azotem, to się zawilgoci. Zamiana w PCi w oryginale...
Ok rozumiem, a o co chodzi z tymi nastawami podstawowymi i adaptacją skoro np silniczek działa lewo prawo? Chodzi o zgranie elektroniki i mechaniki. Sterownik musisz nauczyć gdzie ma klapa położenie początkowe i końcowe, w przeciwnym wypadku albo nie będzie dobrze domykało klapy albo zerwie zębatkę (maszyna nie czuje).
To nastaw max ciepłe nagrzej auto i zobacz czy leci gorące z kratek. Zobaczysz czy wymiennik jest wydajny. Bo opcji jest wiele, np. zerwany napęd klapy....... dizel czy benzyna , trzyma w ogóle termostat?
witam mam od jakiegoś czasu problem z ogrzewaniem. Czytałem forum i nie znalazłem identycznego problemu. Mianowicie, ogrzewanie/chłodzenie działa prawidłowo na krańcowych nastawach. Wiadomo bo wtedy nie bierze pod uwagę wskazań czujników. Na każdym pośrednim nastawie przez chwilę działa prawidłowo, potem słychać, że klapy się zamykają i zaczyna przez...
Witam przejrzałem schemat tej klimatyzacji i są na nim cztery silniczki od różnych klap. Kolego w tych silniczkach są dodatkowo "potencjometry" które "informują" sterownik klimatyzacji o położeniu danej klapy DOkłądnie i jak nie ma relacji między sterowaniem danym silnikiem a potencjometrem to wywala błąd i niestety brak ogrzewania/ chłodzenia. Można...
Dziwne, ponieważ ja również mam Ibizę i w taki sposób jak było podane wyżej zdejnowałem tapicerkę. tam są kołeczki plastikowe, jak uda Ci się zdjąć to nastaw się na wymiane tych kołeczków, ponieważ są raczej jednorazowe.
Jak wszystkie próby zawiodą to przeczytaj instrukcje obsługi :-). Co jest napisane w instrukcji o obrazku słoneczka w lewej górnej części wyświetlacza (zakładając, że obrócisz go tak aby normalnie czytać)? Może klawiszem MODE zmienia się tryb pracy z chłodzenia na grzanie (zamiast słoneczka będzie śnieżynka) albo na tryb AUTO (podobne symbole mam na...
Problem z odgrzewaniem z rozwiązaniem, może komuś się przyda. Podczas podróży zimową porą, ogrzewanie automatyczne, temperatura MAX i czekam, aż się przyjemnie ciepło zrobi w kabinie. Niestety po jakimś czasie mimo skręcenia pokrętła temperatury leci nadal gorące powietrze. Kilka kilometrów dalej zmiana na przeciwną skrajność, leci tylko zimne. Problemem...
Dopuszczenie czynnika Oczywiście! Taka czynność pozwala jedynie "uruchomić" sprężarkę, ale o wydajności nie ma mowy (bo skąd wiadomo ile naprawdę jest czynnika w układzie, a ile powietrza?)! czyszczenie sprawdzenie szczelnosci. Czyszczenie czego? Kokpitu? Filtra kabinowego? Kiedy sie zatrzymam, zgasze auto na min. 5 to wszystko wraca do normy. Problem...
Panowie już nie wiem o co chodzi rozkręciłem dzisiaj samochód aby sprawdzić te silniczki i ku mojemu zaskoczeniu wszystkie działają i ładnie reagują na zmianę temperatury na climatroniku. Każdego obserwowałem i płynnie zmieniają nastawy. Jak podłączyłem pod vaga to pokazało błąd 00604 (silniczek regulacji klapy dławiącej - zwarcie z biegunem dodatnim...
Witam. Jeśli w Waszym samochodzie pomimo zmiany nastawienia temperatury nic się nie dzieje to prawdopodobnie macie problem z siłownikiem/silniczkiem regulacji temperatury, który steruje klapami i "miesza" powietrze ciepłe z zimnym. W zależności od tego w jakim położeniu zepsuł się silniczek taki będziecie mieli nadmuch: ciepły / zimny / średni. U mnie...
Witam. Mam w mojej audi A6 C5 '99 2.4 benzyna + LPG następujący problem z klimatyzacją. Po prawej stronie bez względu na ustawioną temperaturę leci ciepłe powietrze po rozgrzaniu silnika. Błędy jakie wskazuje panel klimatronika to: 14 04 Błąd jaki wskazuje Vag-Com oraz polski Vag to: 727 - czujnik położenia klapy nawiewu na szybę (V107 - G135) przerwa...
Dysza, którą Ci przysłali ma taką samą charakterystykę (stożek pełny). Aby wymienić dyszę musisz rozkręcić połowę palnika. Zdemontować tarczę spiętrzającą itp. Nie ma możliwości skręcić to idealnie tak jak było, a każde przesunięcie zmienia nastawy palnika. Również dysze o tych samych oznaczeniach mogą się nieco różnić i przy identycznych nastawach...
Witam forumowiczów mam nastepujący problem dotyczący silników siłowników klapek nawiewu ogrzewania w audi a 3 8p a dokładniej klapa śrdkowa,klapa cyrkulacji i klapa dławiąca tam pojawiają sie usterki silniczki pracują jak by nie w całym swoim zakresie dodatkowo co jakiś czas słychać powtarzające się cykanie.Dodam iż wymiana potencjometrów nie przyniosła...
Nie bardzo rozumiem o co Pan pyta ale chyba nie. Tzn jeśli nastawie na "auto" i ustawię np 28C to dmuchawa automatycznie rozpędza się do fulla i w tym samym momencie (proces trwa kilka sekund) ustawiają się klapy kierunku nawiewu oraz klapa mieszalnika ciepłe/zimne. Witz w tym, że w przypadku ustawienia temperatury max 28C klapa ta powinna się otworzyć...
Te samy objawy miałem przy toledo II z silnikiem AKL. To standard w tym silniku ze sa problemy z zarzygana przepustnicą. Ale właściciel tego auta tak długo jeździł z tym uszkodzeniem ze trzeba było robic głowice. A później adaptacje przepustnicy w vag-com'ie robiłem aż trzy razy po każdej trzeba zrobić mały test samochodu czyli jazda na wszystkich biegach,...
Podczas powrotu z pracy usłyszałem coś dziwnego. Dziwne przeskakiwanie z głębi deski po stronie pasażera. Dzieje się to po włączeniu zapłonu nawet na wyłączonej dmuchawie. Hałas wydobywa się z okolic schowka pasażera. Dźwięk trudno opisać. Coś jakby przeskakujący laser na płycie CD, odczytujący stary dysk w komputerze. Takie chrobotanie. Po włączeniu...
Kondensator elektrolityczny w układzie czasowym to największa zbrodnia elektronika. Charakteryzuje się utratą pojemności i upływem prądu, przez co z czasem układ czasowy przestaje działać zgodnie z założeniem. Mowa o kondensatorze w układzie przerzutnika 555. Radziłbym wymienić na nowy, w miarę możliwości wymienić na kondensator tantalowy który w takim...
nastawy falownika falownik nastawy nastawy danfoss
pomiar temperatura oleju układ oznaczenie nóżka drukarka laserowa kolorowa
helios tc500 wkrętak dynamometryczny
Reset zmywarki Gorenje – jak wykonać soft i hard reset, modele SmartFlex, kody błędów F41, F52 Najczęstsze wycieki oleju w VW T5 2.5 TDI 2004