https://www.youtube.com/watch?v=dh_hjivO... Tu gość demontuje wentylator i widać doprowadzenie do niego - czarny i czerwony kabelek. Jednak ta dwuprzewowdowa kostka to zasilanie modułu , dwuchawa wychodzi po tych samych kolorach , ale z kostki sześciopinowej W tum poście masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... A na...
Nie wiem jaka to jest astra g czy h. W g wystarczyło odkręcić schowek.
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Hymm... mechanik podlaczyl wszystko i zaczelo fafac, dziwne, ale dziala ;)
Piszę 2 x leć po przewodzie czerwonym i znajdź gdzie jest upalony styk.
nie wiem czy dobrze myślę ale ten silnik http://obrazki.elektroda.pl/6662170100_1...
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
Jak panewka kręci się z osią w obudowie to trudno się dziwić że powstały luzy i hałasuje. Szanse na samodzielną regenerację masz raczej małe - bez praktyki jeszcze bardziej popsujesz. Szukam zamiennika tej dmuchawy ale jest jakaś nietypowa na tyle, że nigdzie jej nie mogę kupić Nie piszesz żadnych szczegółów a oczekujesz pomocy. Podaj numer podwozia,...
masz mój numer zadzwoń jutro to pomogę
Śrubki w nawiewach a padła pewnie opornica ...
Stacyjka problem rozwiązany.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Jednak uszkodzenie jeża.
Wypnij wtyczki od silnika i zobacz jak bardzo sa wypalone ot i problem
Za schowkiem,nad kolanami pasażera.Dostęp łatwy,widać ją jak się zdemontuje osłonkę.
że od czujnika niskiego ciśnienia wyłączałby się nawiew wewnątrz? Niemożliwe, sprawdź zasilanie na sterownik dmuchawy i samą dmuchawę na krótko jak tam ok to sterownik do wymiany
Styk 15A w stacyjce
Podpinasz się przy panelu nawiewu.
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Sie ma. Problem rozwiązany. Wymiana panelu widocznego na zdjęciu powyżej załatwiła sprawę. Pozdrawiam Wojtek
Kolego, a ja jako amator dam sobie z tym radę przy pomocy lutownicy?? Czy raczej zanieść do elektryka?? Napięcie dochodzi, bo kolego dzisiaj znowu mi sie uruchomiła dmuchawa, ale po kolejnym uruchomieniu silnika znowu nie daje oznak życia :/
To nie jest zespół oporowy a regulator intensywności nawiewu.
A jak piszczało to dmuchawa się przycierała na tulejach ślizgowych. Dodatkowo, może dojść rezystor, gdyż poprzez DUŻE obciążenie mógł się spalić.
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
Wygląda że jest sprawny.
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
Klimatronic?
A masz filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) ? Najczęściej obieg zamknięty/ otwarty jest jak jest klimatyzacja , choć nie jest to regułą. Moja rada sprawdź filtr kabiny jeśli takowy masz? Na zamkniętym obiegu szyby parują jak deszcz pada.
Przekaźnik dmuchawy, może jest ogrzewanie postojowe które bruździe. Zobacz pod maską jak to we Fiacie.
Patrz wyżej.
żeby osiągnąć pożądany efekt. A jaki jest pożądany efekt? W jakim czasie chcesz go uzyskać? To istotne, bo nakupujesz jakichś wymyślnych modułów za setki PLN, a na końcu i tak wyjdzie że dogrzanie odczujesz po 2 godzinach od włączenia światła... Klucz do zagadki - moc oddawana przez urządzenie grzejne, i bezwładność cieplna ogrzewanej masy/pomieszczenia....
Witam A to?http://nanoforum.pl/volkswagen-passat...
E5 - Masa po lewej stronie
Kostka stacyjki. Nie czekaj i zmieniaj.
Gdyby rezystor dmuchawy nie działał, to wówczas chodziłaby tylko na jednym - najwyższym biegu. A ona w ogóle nie rusza. Mimo że napięcie dostaje, które znika jak wepnie się je w kostkę dmuchawy.. Dodano po 6 Problem rozwiązany. Winny okazał się przekaźnik. Dokładnie ten znajdujący się w okolicy dmuchawy. Czarny element wpięty w białe gniazdo. Przekaźnik...
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
Od pewnego czasu dmuchawa nawiewu po włączeniu trochę popiszczała ale po minucie przstawała. Trwało to jakieś trzy miesiące. Wczeraj, po włączeniu coś tam głośno pochrobotało i przestała działać. Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało do wirnika, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o poradę, jak się dostać do tego wentylatora. Co kolejno...
Podobno za bezpiecznikami Tak W tylnej części skrzynki bezpiecznikowej i przekaźnikowej w przedziale dla pasażerów masz trzy przekaźniki: - zapłon - dmuchawa - akcesoria Bezpieczniki sprawdzone (14,15,16) ? Przekaźnik klimatyzacji jest w komorze silnika.
No to jak masz dowód to podaj VIN i rok produkcji - to powinno wystarczyć. Dmuchawa po niemiecku to "Geblase" lub "Heizgeblase"
Prawdopodobnie poszedł Tobie kolego rezystor. Najprawdopodobniej znajduje się on przy silniku nawiewu.
jeżeli mówisz o tej skrzyneczce zamykanej klapką, zakręcanej na dwa motylki to tak, sprawdzałem tylko te znalazłem w komorze silnika dzisiaj wykręcę fotel kierowcy ze stelażem pod nim żeby sprawdzić te kable lepiej
Witam. Mam problem z dmuchawą. Mianowicie zatarło się łożysko przy wentylatorze, przez co zatrzymał sie silniczek pod czas pracy i chyba popalił wszystko co sie dało;/ wymieniłem bezpiecznik a na silniczek na żadnym biegu nie idzie prąd. Co można z tym zrobić?
Witam. Mam problem z nawiewem dmuchawy w fordzie puma. Nawiew działa już tylko na 4. Czy miał już ktoś taki problem lub wie w jaki sposób to naprawić? Co może być tego przyczyną? Może jest jakiś schemat dotyczący naprawy dmuchawy?
Jak to jaki? VW. I nie wie, to, o czym wie każdy-żarówka jest pod środkowym pokrętłem.
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
Nie wiem czy już naprawiłeś ale miałem podobny przypadek. Winny okazał się moduł rezystorów. Aby się do niego dostać trzeba odkręcić prawe podszybie zdjąć (odchylić gumę) i tam będzie wspomniany moduł. To są trzy rezystory w formie cewki i bezpiecznik termiczny który się prawdopodobnie spalił. Zdejmuje się go przekręcając lekko.
Witam mam pytanie mam alhambre i mam pytanie.Gdzie jest firtr nawiewu dmuchawy Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Dla potomnych pod spodem opis wymiany tranzystorów. Żeby dostać się do opornic trzeba odkręcić stelaż ochronny centrali nawiewów znajdującej się pod autem w okolicach fotela pasażera, a następnie zdjąć z niej dekiel. Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Nie musimy się przejmować kolejnością, ponieważ są identyczne. Do naprawy potrzebujemy...
Witam, mam problem z nawiewem dmuchawy w Opel Corsa 1.6. Po przejechaniu kilku kilometrów nawiew gaśnie i odpala się po jakimś czasie, raz na jakiś czas chodzi bez podświetlenia. Dmuchawa wraz z rezystorem, została wymieniona, panel sprawny, wtyczki sprawdzone, instalacja sprawdzona, bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Podczas jazdy, zanika napięcie...
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
dziękuje ;(
Na 4- tym biegu działa jak dotychczas - z maksymalna prędkością.
A sprawdzałeś wirnik nawiewu? Może coś tam wpadło i zablokowało Ci nawiew? Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie wirnik można sprawdzić po zdjęciu filtra przeciwpyłkowego znajdującego się na podszybiu (Audi A4 B5).
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Witam posiadam problem w ducato 2.8td goły diesel rocznik 99 przed liftem sprawa wygląda tak . pewnego dnia jechałem dmuchawa włączona na dwójce przejechałem około 3km i zaczęło mi śmierdzieć spalenizną plastikiem zapach po kilku sekundach się nasilił i dymek zaczął wylatywać z przegródki na drobne monety (na środku deski w górnej części kilka szparek),więc...
Witam problem polega z dmuchawą, wszystko działa tylko jak zwiekszam nawiew to obroty sie zwiekszają dmuchawy lecz na wyświetlaczu panelu klimatronika pokazuje tylko do połowy obroty, w czym polega problem ?
Przy dmuchawie masz taki sterowniczek z wtyczką na 4 przewody . W sterowniczku jest bezpiecznik termiczny i to on najczęsciej pada .
Moim zdaniem jak zmieni na wyświetlaczu to silnik,jeżeli jest jeden umarł.
Nie działa dmuchawa nawiewu
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, który bezpiecznik odpowiada za działanie nawiewu w VW Caddy 2005 r.? Dmuchawa nie działa na żadnym biegu, rezystor jest dobry, ale nigdzie w internecie nie mogę znaleźć, który bezpiecznik jest odpowiedzialny za dmuchawę.
Sprawdź szczotki w silniku może się skończyły.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
podłączyłem nawiew na krótko. lecz wstawiłem pomiędzy układ sterowania :) tak że mogę regulować mocą
Dlatego pytam. Gdzie jest.
Wersja z klimatyzacją ma dziwaczny przełącznik dmuchawy, nie zdziwił bym się jakby w nim się coś rozwaliło i zwiera.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Witam, posiadam Fiata Pande 1,1 z 2004 roku. Ostatnio świszcze mi mawiew/dmuchawa/wentylator (jak zwał tak zwał) i chciałbym go przesmarować troche. W związku z tym mam pytanie, gdzie znajdę ów nawiew. Jeszcze sie do tego nie zabierałem, także kompletnie nie wiem gdzie one moze być. Gdzie one jest, czy dostęp jest utrudniony, czy łatwo sie rozbiera??
czy tą sterowke można naprawić np wymienić potencjometr ? Potencjometry odpowiadają za regulację temperatury i prędkości dmuchawy nawiewu, za regulację kierunku nawiewu odpowiedzialny jest przełącznik.
Wymontuj go z kanału nawiewu i sprawdzisz co jest. Dmuchawa za schowkiem pasażera. Trzeba odkręcić schowek. Warto by sprawdzić jeszcze przełącznik.
Należy sprawdzić, gdy nie działa dmuchawa, czy dochodzi napięcie do silnika, gdyż on może być powodem usterki.
Chciałem wymienić opornik nawiewu dmuchawy, ale nie wiem gdzie się znajduje. Może ktoś mi podpowie. Auto posiada klimatyzację.
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Dziękuję bardzo
Elektrocarbon: http://www.elektrocarbon.pl/ Ale nie wiem, czy robią o takiej średnicy.
Hej. Mam problem z nawiewem u siebie w qashqai. 2014r 1,6dci ACENTA PREMIUM. Anglik. Nawiew nie działa na żadnym biegu. Jadąc do sklepu wszystko ok. Po zakupach i powrocie do domu zauważyłem że nawiew nie działa wogole. Wylaczylem (on/off), wlaczylem i działał. Przy kolejnej próbie uruchomienia silnika nie działa. Włączanie i wyłączanie nie pomogło...
Możliwe że uszkodzony został rezystor dmuchawy
schematy ułatwia ci robote i szukanie, poprawione
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Poszukuję potencjometru do układu sterowania dmuchawą nawiewu, do BMW E-23 z lat 70. Jest to dziwny potencjometr ponieważ posiada 4 nóżki - podejrzewam że czwarta nóżka jest połączona ze środkiem ścieżki oporowej ale mogę się mylić. Czy ktoś podpowie czy to prawda? Czy można gdzieś dostać zamiennik takiego potencjometra? Wartość to 2,5 kohm liniowy....
Może ktoś zna gotowca który mógłby się nadać? Za mało danych, musisz się bardziej postarać. Przekaźnik możesz użyć taki: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p... - ma różne konfiguracje wejściowe/wyjściowe i czasowe. Jest przeznaczony do branży automotive. U siebie zainstalowałem taki i uruchamiam go zdalnie pilotem od auta.
Pewnie spalił się bezpiecznik termiczny.
Szczotki są przy silniku wentylatora. To, że po uderzeniu działają długo nie świadczy o ich sprawności, a wręcz przeciwnie. Przy zatrzymaniu wirnika mogą się ustawiać w pozycji braku kontaktu z komutatorem, a jak wirnik się obraca to wracają do prawidłowej pozycji. Miałem podobną sytuację w Peugeocie Boxerze. Objaw na początku taki sam jak u Ciebie....
Wepnij się żarówką 21W z przylutowanymi kabelkami we wtyczkę silnika dmuchawy. Sprawa będzie jasna, żarówka świeci, a silnik stoi
Witam, mam problem z Oplem Corsą C - brak prądu na bezpieczniku nr 45 (odpowiedzialny za dmuchawę nawiewu). Co może być przyczyną? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Przy skrzynce bezpieczników, nad nogami kierowcy zobacz czy nie masz tam wilgotno bądź mokro. Sprawdź również, czy nie masz tam zielono.
W miejsce dmuchawy mam zamiar wstawić "dmuchawe-nawiew od pieca C.O" czy to zda egzamin? Głosne to bedzie, zdać egzamin to zapewne zda, pamiętaj że przeszczep musi dotyczyć silnika wraz z jego kondensatorem.
Jest forum Hondy http://www.civicforum.pl/forumdisplay.ph... http://www.civicforum.pl/showthread.php/...
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
Według TIS R21 to zestaw rezystorów dmuchawy nawiewu powietrza do kabiny. http://obrazki.elektroda.pl/1634625900_1...
Renault scenic 1 2002 niedziała nawiew-dmuchawa
a na moje oko rozbierz panel sterujący nawiewami i zobaczy czy czasami jakis "spec" nie pomylił linek sterujących zaworkiem nagrzewnicy z sterowaniem kierunków nawiewów... a to ze dmuchawa nie dziala to na 100 sterownik znajdujący na rurze powietrznej nad nogami pasarzera...
Witam mam problem Staram się naprawić dmuchawę od nawiewu w Mercedesie C klasa Gdy wyjąłem dmuchawę wszystko działało a jak założyłem nie działało wykopem ja i tylko zauważyłem że tylko działa jak jest skierowana na dół, o co może chodzić proszę o pomoc https://filmy.elektroda.pl/83_1692857335...
Opornica dmuchawy.
Witam mam dosłownie ten sam przypadek nagle przestało działać bezpieczniki ok dmuchawa działa na krótko w panelu nic sie nie dzieje ciepło zimno nie reaguje pozycja nawiewu rownież i pretkość obrotów dmuchawy podświetlenie ogulnie działa tylko nie świeci sie kontrolka w guziku AC i w cyrkulacji
Tutaj było: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
W tych modelach są montowane fatalne rezystory, które często padają . Rezystor jest umiejscowiony na grodzi po prawej stronie ( pasażer) pod podszybiem. To sprawdź w pierwszej kolejności.
dmuchawa nawiew peugeot dmuchawa nawiew dmuchawa nawiew laguna
haslo setup połączenie ogranicznika przepięć chiński miernik panelowy
ogranicznik przepięc programowanie mikrokontrolera
Instrukcja do regulatora PM 2935 Bumul - gdzie znaleźć? Toyota RAV4 2005 - Błąd P0506 - Niskie obroty biegu jałowego