Masz zepsuty rezystor nawiewu znajduje się on pod schowkiem po stronie pasażera.
Sprawdź styki - kontakt pomiędzy płytką rezystorów a pinami kostki.
Inny nowszy jest nie właściwy. Inny nowszy jest właściwy ale używany i zepsuty. Po włożeniu nowego zepsuło się zabezpieczenie termiczne rezystora. Jeśli jest dobry dostęp to wyjmij dmuchawę i sprawdź ręką jak się obraca i czy się nie przycina.
Upalona opornica dmuchawy, lub jej kostka zasilająca, dostęp między schowkiem a popielniczką w głębi na tunelu nawiewu.
Witam W Mercedesie w212 2.2 diesle - zaczyna się coś dziać z nawiewem - po odpaleniu samochodu wg nie działa - po przejechaniu kilku km i ciągłej zabawie zmiana ustawień nawiewu - się włącza - po zgaszeniu często znów nie działa - o co może chodzić ?
w sceniku jest po stronie schowka, trochę plastików trza porozbierać, uszkodzony microtemp. Nie wiem o jakim bezpieczniku pisze Witek
Wypalona wtyczka od regulatora.
Znalazłem jakiś schemat wysłałem na PW.
Ja miałem ten sam obiaw i to były szczotki.
Czy jest to element że zdjecia? Dzięki z góry za pomoc Tak, dokładnie to ten element. Pozdrawiam
Możesz próbować zreanimować silniczek dmuchawy. Dobrać/doszlifować odpowiednie szczotki i wymienić. Komutator przeczyścić drobnym papierkiem ściernym i w zależności od konstrukcji komutatora przeczyścić lamelki. bzdura, tam już nie ma czego reanimować. Nie ma też czego czyścić. Rozpadnie się w ręku. Do tego przesmarować tulejki/łożyska. Kolejna bzdura...
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
Spalony bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy.
Silnik nawiewu znajduje się z prawej strony, nad nogami pasażera. Zajrzyj tam, a sam zobaczysz. Otwierasz drzwi i patrząc w stronę nadkola (tak jakby pod schowkiem) ujrzysz kawałek wykładziny który da się "otworzyć". CO do podświetlenia to nad pokrętłem temperatury ( od środka biały plastik na zatrzaskach) znajduje się 1 żarówka za to odpowiadająca.
Jesli chodzi o koszty naprawy to sam możesz to zrobić.Koszt-troche zszarpanych nerwów:).Przypuszczam że zawiesił się szczotki w silniku.Zeby sie do niego dostać musisz rozebrać środkową konsolę,rozpiąć zaczepy obudowy silnika,odłączyć chłodniczkę od układu i wyjąć całość.Robiłem to dwa razy w życiu i za każdym razem problem był w zawieszonych szczotkach.Zanim...
Jaką pomoc? Zobacz na kanały dystrybucji powietrza i już, może coś spadło, coś się zatkało?
Witam kolego za to odpowiedzialne jest sterowanie podciśnieniem najpierw sprawdzić czy wogule dostaje sie podciśnienie od strony silnika.Ja akurat mam taka sama usterkę padło rozdzielanie podciśnienia w pokrętle mocy wentylatora (to z pozycjami akurat u mnie 4-3-2-1-2-3-4) na chwile obecna zaślepiłem wszystkie 3 wężyki w tym że przełączniku mam teraz...
sprawdz kolego bezpieczniki tam powinny być dwa obwody a 5 działa tylko poza opornicą i przez przekażnik
Z tego co pamiętam to da się to z którejś strony podejść, ale nie ręczę...opornik jest jakieś 10 centymetrów od uszczelki dmuchawy do nadwozia z prawej strony elementu (przeciwnej niż zaślepka filtra przeciwpyłkowego)...dwa wkręty mocujące powodzenia
jezeli masz klime musisz zdjąć górnom częśc deski,tam znajdziesz 2 kable czerwony i czarny a one doprowadzą cie do regulatora, najczęsciej siada opornik który jest na zewnątrzregulatora.sam to przerabiałem u ubiegłom zime
Witam, kolega nie napisał czy sterowanie plynne czy 4 biegi, opornik można naprawić a moduł sterujący mam do sprzedania.
Problem juz przerabiany http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Ps.Jesteś ładną dziewczyną >Panda02<. :lol:
Nie, "ignition main circuits relay", przekaźnik dający napięcie na pewne układy, np w celu odciążenia akumulatora przy odpalaniu. U mnie jeszcze elektryczne szyby, ogrzewanie tylnej szyby i radio/zapalniczkę. http://obrazki.elektroda.pl/5181316800_1... Masz przekaźnik nr1 ? Wyjmij gdy nie wyłączy się dmuchawa, 3 schematy do 1,6 pokazują...
Jest trójpozycyjne przekrętło Jesli juz, to 4 - pozycyjne lub ciagla regulacja jesli jest klima. Bez klimy, w pozycji 0 wentylator jest wylaczony. Nie ma klapy zamykajacej doplyw powietrza z zewnatrz. Musi byc przeplyw powietrza, aby kierowca sie nie poddusil i nie stracil przytomnosci, a i bez przeplywu powietrza szyby zaszlyby rosa ograniczajac widocznosc....
Na podszybiu, na silniku dmuchawy, na samym oporniku.
Znajduje się to na ścianie grodziowej, od strony pasażera za schowkiem (takie niebieskie - przynajmniej ja takie miałem:).
Zazwyczaj element ten dostępny jest po zdemontowaniu schowka.
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Do pokrętła prędkości dmuchawy dochodzą 3 wężyki, zaciśnij na próbę czarny i powinno chodzić, gumka w przełączniku sie często rozsypuje.
Ja tak miałem, jak u klient sobie wymienił filtr kabinowy (za pedałem gazu). Tam jest "ciekawy mechanizm, który steruje klapami nawiewu i w momencie złego poskładania, zazębienia kółeczek, taki efekt właśnie był. Może więc to nie wina elektryki.
Musisz wymienić moduł, sterowania wentylatorem.
a gdzię znajdę ten moduł ? W kanale powietrznym. Dostep od spodu przez klapke obiegu wewnetrznego (sterowanie w pozycji obiegu wewnetrznego).
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Na początek to sprawdź żarówką np h7 czy zasilanie i masy są dobre na module i samym silniku. Potem będziesz martwił się o modul.
Witam. Mam Opla Corsę z 2007 roku. Nie działa mi nawiew powietrza tylko i wyłącznie na 4., najwyższym biegu. Kilka miesięcy temu trzeba było wymienić rezystor, ponieważ całkiem padł. Tym razem może być ten sam problem?
Artur mimo wszystko na 4 biegu hałas powinien być a co napisałem też wcześniej.. nie ma strugi powietrza w wylotów. A różnica pomiędzy 1 a 4 jest ledwo wyczuwalna.. może zamieszczę jakiś krótki film prezentujący opisywaną sytuację Włącz nagrywanie i włóż telefon pod deskę w okolicę wentylatora- nagraj wszystkie prędkości- będzie łatwiej stwierdzić,...
Jednak uszkodzenie jeża.
W polifcie standardowo pęka połączenie serwa z dźwignią regulacji kierunku nawiewu, pęka taki sześciokąt w dźwigni w którym siedzi oś serwa. Całość dostępna po prawej stronie pod deską. Sprawdź czego brakuje na dmuchawie, plusa czy masy.
Należy sprawdzić, gdy nie działa dmuchawa, czy dochodzi napięcie do silnika, gdyż on może być powodem usterki.
sprawdż czy wychodzi napięcie na przewód nr 16 wtyczki 16V VE bsm komory silnika pozdrawiam
Klapy nawiewu sprawdzić, silniczki.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Udało się naprawic? miałem ten sam problem najpierw obroty falowały, np na prędkosci 2 prawie nie działał, potem na 3 prawidłowo, a na 3,5 znowu słabo. Od wczoraj dmuchawa w ogóle przestała działać. Zastanawiam sie czy jest sens wymieniac mj802, jak dla mnie to raczej pokrętło(uszkodzony potencjometr). co o tym myślicie?
Problem rozwiązany. Żaden zamiennik rezystora nie zadziałał. Kupiłem oryginalny z Hyundaia, nadmuch działa na 1., 2., 3. biegu.
Witam nie mialem zamiaru sie logowac ale zrobilem to po przeczytaniu tego problmu!! sam prowadze warsztat i jeszcze nigdy sie nie spotkalem z takimi SNOBAMI jak wy kolega prosi o pomoc a wy swoje gdyby nie potrzebowal pomocy to by nie pisal na forum tylko pojechal do ASO!!! w wy BUFONY znacie przyczyne ale nie powiecie tylko ZAPLAC to sie dowiesz !!!...
Witam ponownie, już znalazłem. Można powiedzieć że jest prawie na wierzchu, wystarczy odkręcić półkę na dokumenty tą na gorze. Tam są 2 wkręty pod zaślepkami, lekko unieść i pociągnąć do siebie. Może komuś się przyda. Pozdrawiam.
Ja spróbował bym założyć moduł sterowania VALEO 509355,jestem przekonany że zadziała. Ten rodzaj sterownika nawiew jest dość awaryjny , a tak jak pisałem wcześniej, tańsze zamienniki albo nie działają wcale lub działają krótko.
Weź żarówkę np 21W i sprawdź zasilanie na silniku , module silnika,lub na wyjściu z BSM jak nie działa. Z wróżb uwalony BSM.
Jak wyżej wymontuj schowek i będzie wszystko jak na dłoni i zobaczysz czy regulacja nawiewu działa poprawnie.
zabacz bezpieczniki :)
a wszystko to nieprawda. Vectra B z climatecontrol nie ma zadnego opornika a moduł regulacji na tranzystrorach. Siada to tak, że wiatrak dmucha całym cugiem non stop. Ten objaw o którym autor pisze przypomina mi wuczepine wielozłącze z tyłu panelu.
Rezystor LUB... Zabezbieczenie termiczne przy rezystorze mocy, jest uszkodzone..pzdr:)
Opornica dmuchawy.
Trochę dziwne wydaje mi się to, że nawiew działa ci cały czas...a może coś jeszcze o czym nie wiesz?zawsze tak było?
Jeśli nigdzie nie było gwiazdki to żaden z tych błędów nie jest aktywny.
A po co wszystkie,sprawdziłeś ten jeden konkretny? I gdzie niby jest to napięcie. Masz sprawdzić zasilanie panelu a nie napięcie, a potem CAN. Widzę czarna magia ,trudno ,czas oddać do fachowca.
Z układem u6811b będziesz miał problem bo nie jest raczej dostępny w Polsce (jak Ci się uda znaleźć to daj znać) . Sporo tych dmuchaw naprawiłem i kiedyś też miałem taki problem. Powód-jakieś "lewe" tranzystory. Kup w TME. A z samą płytką i ukrytym u6811b raczej uważaj bo to "skarb" jeśli oczywiście do tej pory nic nie uszkodziłeś. Zakładam oczywiście...
Jest to sterowane podciśnieniem. Jakiś wąż może pękł.
To jest krokowiec, jedno wycięcie potrzebuje do zorientowania się gdzie jest, dalej już ma po krokach zapamiętanych w sterowniku poszczególne pozycje.
Przyczyny mogą być różne: oprócz wentylatora - stacyjka, przełącznik, bezpiecznik. Weź do ręki schemat i sprawdź. Link do "ruskiej strony" ze schematami Mercedesa podawałem na forum. Podawałem również linki do kilku polskich for Mercedesa, na których jest na pewno dokładny opis wyjmowania dmuchawy.
Pięknie. Utrzymanie temperatury pomieszczenia można załatwić określoną temperaturą nawiewu.
To nie dioda tylko termik, wymień termik i dokładnie przeczyść złącza na opornicy(ten radiator to opornica dmuchawy) i dmuchawie.
Te uderzenie to przeskakujące klapki nawiewu, trzeba namierzyć która hałasuje i ją wymienić.
Od pewnego czasu dmuchawa nawiewu po włączeniu trochę popiszczała ale po minucie przstawała. Trwało to jakieś trzy miesiące. Wczeraj, po włączeniu coś tam głośno pochrobotało i przestała działać. Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało do wirnika, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o poradę, jak się dostać do tego wentylatora. Co kolejno...
Odswieżę temat.. Ja równiez potrzebowałbym tego schematu.. Bo mam problem jak podłączyć do tego panelu webasto (tj sygnał z webasto do włączenia dmuchawy) tak aby działało na ustawionej wcześniej w climatronicku prędkosci.. Czy ma ktoś możliwość podesłać mi screen z VISU? (scenic 1, rocznik 2002 z klima jak wyzej).
Opornica do wymiany, uszkodzony ten element ceramiczny i przekaźnik.
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Opornica przy dmuchawie a dokładnie bezpiecznik termiczny
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
9681798380 DENSO jest u mnie, 2010r, 1.6HDI, i odłączenie jednego silniczka generuje "nieprawidłową wartość" tylko dla niego. Wygląda na nieodpowiedni moduł. Może kol. Georgesgr po VIN by Ci znalazł czy ta tajla wrzucona tylko na sztukę.
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
Tam są linki do klap a dostęp marny. Dawno tego nie robiłem w Ducato i nie pamiętam już dokładnie ale chyba bez rwania deski się nie obejdzie.
A co to jest moduł gem. poza tym stało się "smosie"to znaczy samo się zepsóło samo naprawiło zapytamie napisalem na parkingu jak czekalem aż żona wróci z zakupów A wiadomo że to trwa .Jak wróciłem do domu wszystko było ok. więc wykrycie przyczyny raczej nie możliwe.Ale jak ktoś ma jakieś porady to niech się nie krępuje pozdrawiam
Prawa strona nad nogami pasażera, możesz wyciągać schowek możesz nie... Sprawdzić czy dochodzi napięcie, sprawdzić sam silnik bez płytki tam obecnej.
https://www.youtube.com/watch?v=dh_hjivO... Tu gość demontuje wentylator i widać doprowadzenie do niego - czarny i czerwony kabelek. Jednak ta dwuprzewowdowa kostka to zasilanie modułu , dwuchawa wychodzi po tych samych kolorach , ale z kostki sześciopinowej W tum poście masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... A na...
Ja myśle że szczotki się kończą
Sam wentylator sprawdzałeś?
Było milon razy a może i więcej. Było nawet z fotami, sam dawałem. Wypalone złącze na UCBIC/UCH
E5 - Masa po lewej stronie
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
Było milion razy na forum. Wymień rezystor dmuchawy.
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
Dokładnie tak. Jeden z nich ma dawać zmienne wartości. Drugi nie pamiętam :(
Nie wiem czy sprawna. Przy radiatorach na pamięciach czy układzie zasilania nie ma pasty - są przyklejane na taśmę termoprzewodzącą. Przydałoby się sprawdzić czy z jakimś nawiewem dzieje się tak samo. Ale znów piszesz, ze dzieje się tak przy pracy pod Windows'em a tu pasywne Accelero spokojnie powinno wystarczyć.
Witam. Podobny, kolejny i jakże pospolity problem.. Często w postach pada stwierdzenie że wentylator chodzi na maksa. Otóż: W moim przypadku :) .. Wentylator po prostu nie wyłącza się, ale nie mogę powiedzieć, że działa na maksa; co najwyżej czwarty bieg.. Autko to: Citroen Xsara II (Break) 2001 z klimatyzacją... półautomatyczną (?) (pierwsze pokrętło:...
Przełącznik owego wentylatora jest sprawny?
Widzę że nikt się nie spotkał z takim problemem jak u mnie. Może jest coś co się często psuje, jakiś sterownik układ? Dodam że ostatnio zaczęła świrować też przednia część dmuchawy. Mianowicie nie mogłem zwiększyć nawiewu lub też gdy był na maxa po przejechaniu 2-3 minut spadał do 1-2 kresek.
Owszem - może jakieś dźwięki wydawać, triaki potrafią zachowywać się "oryginalnie", szczególnie gdy mają obciążenie indukcyjne, jak w tym wypadku. Kolega dobrze powiedział - BT136. Ja dla świętego spokoju dałem BT138.
Bezpieczniki sprawdzone?
Tutaj masz schemat + opis Baw się dobrze :D :D
Co mogę zrobić samemu aby ominąć koszty
W komorze silnika, na górze obudowy wentylatora nawiewu. Jednak najpierw podaj zasilanie na krótko na rezystor, bo możliwe że masz uszkodzoną skrzynkę bezpieczników. Standard w tym modelu auta.
No to wentylator do wymiany i koniec tematu wymieniałem wentylator wcześniej i oba działały na krótko. Oryginalnie nawiew powinien włączyć się po 30 sec od odpaleniu auta a u mnie raz włącza się przez pierwsze 30 sec na maxa a potem cisza a raz normalnie włącza po 30 sec i reaguje na zmiany prędkości na panelu
witam mam identyczny problem z megane'ka. mianowicie panel od nawiewu jest sprawny, silnik i bezpieczniki rowniez. Wiecie w ktorym dokladnie miejscu jest ten tranzystor o ktorym pisaliscie?
Patrz wyżej.
pojawi się napięcie na czerwonym to zadziała pewnie ,schemat i szukać.
Zobacz linki do sterowania klapami za panelem
Trzeba obejrzeć parametry "climatica", co widzi sterownik...
Podobno za bezpiecznikami Tak W tylnej części skrzynki bezpiecznikowej i przekaźnikowej w przedziale dla pasażerów masz trzy przekaźniki: - zapłon - dmuchawa - akcesoria Bezpieczniki sprawdzone (14,15,16) ? Przekaźnik klimatyzacji jest w komorze silnika.
nawiew dziać cała nawiew dziać pozycja nawiew scenic dziać
tranzystor bc337 elektryczna tylna klapa pralka blokada polar
Schemat elektryczny okapu Mastercook - jak znaleźć? Jak zapisać ułamek niewłaściwy w Excelu?