Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki. ewentualnie przewód do silnika.
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
Zasilanie modułu dmuchawy miałeś w E36. W E46 nie ma przekaźnika jest moduł tylko.
Dokładnie jest to zabezpieczenie termiczne(prawdopodobnie 4A). Powinno chronić obwód w zasadzie tyko w przypadku zatarcia silnika lub zwarcia międzyzwojowego, ale częściej sam się psuje. Myślę że tymczasowo można go obejść,ale poszukaj takiego i wymień bo bezpiecznik może nie zadziałać w przypadku zwarcia i dojdzie do niebezpiecznego wzrostu temperatury...
Nie będzie żadnych problemów.
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
Po odkręceniu śrubek trzeba chyba przekręcić w prawo....i powinien wyjść...a może w lewo
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
Jesli bezpiecznik sprawny to szukaj rezystora silnika nawiewu. Kiedy silnik ma większe opory to te rezystory lubia padac jak muchy. Z pobieznych rzutów oka na Internet wygląda, że ten rezystoj jest bardzo podobny do mojego, który wymieniałem w Sceniu2.
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
tu masz wszystko czarno na białym :) http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
Z układem u6811b będziesz miał problem bo nie jest raczej dostępny w Polsce (jak Ci się uda znaleźć to daj znać) . Sporo tych dmuchaw naprawiłem i kiedyś też miałem taki problem. Powód-jakieś "lewe" tranzystory. Kup w TME. A z samą płytką i ukrytym u6811b raczej uważaj bo to "skarb" jeśli oczywiście do tej pory nic nie uszkodziłeś. Zakładam oczywiście...
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
Zakładam że bezpieczniki sprawdziłeś.Jeśli dalej nie działa to poszukaj złącza pod konsolą po stronie pasażera .Rozpoznasz je po dwóch grubszych przewodach.Najczęsciej przepala się samo złącze.Jeśli jest ono w porządku, to masz uszkodzenie w module regulacyjnym -pozdrawiam
Witam, gdzie znajduje się silnik nawiewu powietrza w Mercedesie Atego 1218?
Wystarczy poprosic...
tak
Jednak uszkodzenie jeża.
Jak dobrze pamietam to znajduje się on na podszybiu. Jeśli jest klima to masz akumulator z tyłu pod siedzeniem a jesli nie ma to znajduje się on własnie obok obudowy silnika nadmuchu. Jeśli jesteś "kumatym" człowiekiem to dasz sobie radę wyciągnąć.
To może pęknięty wentylator nawiewu , silnik nawiewu obraca się a turbinka stoi w miejscu i nie podaje powietrza .
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Od zasilania silnika. Opis jak wyzej. Georges
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Raczej chłodniczka czy nagrzewnica którą niestety masz po deską rozdzielczą.Przynajmniej tak miał znajomy.Podobno jest gdzieś pod deską rozdzielczą zimą chłopina by zamarzł.Podobno w BMW to dość popularna awaria.Pozdrawiam
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Podłącz tester i zobacz co zgłasza moduł chłodzenia silnika.
Prawdopodobnie poszedł Tobie kolego rezystor. Najprawdopodobniej znajduje się on przy silniku nawiewu.
Termostat za 40 zł? Badziewie...
Przeciez to proste, jest nad kolanami pasażera. Akurat silniki nawiewu wnętrza w pojazdach VW są łatwo demontowalne, i życzył bym sobie aby tak było w każdej marce.
Wracam do tematu z "wiatrakami". 500km wstecz wymieniłem silnik - stary rozkraczył się, około 100k km i niedopilnowany olej. Mniejsza o to. Spróbowałem takie cudo na innym silniku z gaźnikami mikuni. Działa, przy max obrotach nic wiatrakpm nie stało się. Chcę kupić obudowę filtra powietrza, przerobić ją trochę i zamontować 2 turbiny powietrzne. Przed...
Musisz sie dostac do silnika nawiewu. A dokladnie do modułu lub rezystora. Sprawdz czy masz zasilanie.
Zapewne zamarza parownik klimatyzacji i blokuje przepływ powietrza z dmuchawy. Na próbę gdy nawiew osłabnie kliknij econ. Przyczyna to czujnik temperatury parownika zły odczyt lub wypadł z swojego miejsca. Drugą opcja to problem z silnikiem nawiewu obiegu wewnątrz - czasem tak się ustawia że blokuje przepływ powietrza.
W tym mechano-elektrycznym defroście jest kondensator typu MKP.
Jeżeli silnik nawiewu jest sprawny a po prostu nie dochodzi zasilanie to łatwo można taka usterkę naprawić. Wystarczy pociągnąć przez bezpiecznik zasilanie bezpośrednio do przewodu doprowadzającego prąd, do panelu nawiewu. Tu masz opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy.
Jesli chodzi o koszty naprawy to sam możesz to zrobić.Koszt-troche zszarpanych nerwów:).Przypuszczam że zawiesił się szczotki w silniku.Zeby sie do niego dostać musisz rozebrać środkową konsolę,rozpiąć zaczepy obudowy silnika,odłączyć chłodniczkę od układu i wyjąć całość.Robiłem to dwa razy w życiu i za każdym razem problem był w zawieszonych szczotkach.Zanim...
To jest krokowiec, jedno wycięcie potrzebuje do zorientowania się gdzie jest, dalej już ma po krokach zapamiętanych w sterowniku poszczególne pozycje.
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Tak. Zauważ, że silnik nawiewu pobiera prąd rzędu kilkunastu amperów. Teraz popodstawiaj sobie stosowne wartości do prawa Ohma i zobaczysz o co chodzi. Dla przykładu: przy prądzie 10A płynacym przez rezystor 0,5Ω uzyskasz na nim 5V spadku napięcia.
Czyli można domniemywać, że silnik nawiewu się kończy i trzeba go naprawić lub wymienić. Wiesz może ile może naprawa kosztować, czy nie rozważałeś tego i od razu kupiłeś na zamianę?
Do silnika nawiewu dostajesz sie bez problemu 3-śruby , dostęp od dołu kokpitu . Do opornicy 2- wkręty pod maskownicami głosników (reszta to zatrzaski) i góra kokpitu zdjęta. Potem należy wyciągnąć rurę od prawej kratki nawiewowej i opornica na wierzchu.
Więc pewnie silnik nie jest wystarczająco nagrzany, za sprawą uszkodzonego termostatu.
Prawdopodobnie silnik przegrody nawiewów nagrzewnicy nie może znaleść pozycji krańcowej i przeskakuje na blokadzie. Potwierdzić to można tylko diagnostycznie reszta to zgadywanie.
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
Witam Mam problem z nawiewem z przodu wogule przestał działać a z tyłu działa . Przeszukałem wiele forów i nie znalazłem rozwiązania . Rozebrałem silnik nawiewu szczotki w porządku jak podpinam go do akumulatora bez rezystora regulującego obroty , za każdym razem działa. Na kostce zasilającej jest 12 V po włączeniu silnika 14 V . Jak podłączyłem pod...
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
To proste - wentylator z lewej strony zdjęcia, powinien się kręcić w lewo (patrząc na niego od przodu), a ten z prawej, w prawo. Wtedy wentylatory będą miały największą wydajność i sprawność. To wynika z kształtu i ułożenia łopatek wirnika.
Napięcia sprawdzaj po uruchomieniu silnika!
Dzisiaj skanowałem innym programem i wyskoczyły mi błędy takie jak Silnik klapy nawiewu wentylacji, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu odmrażanie, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu na nogi, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu lewego, przerwa w obwodzie nieciągły Silnik klapy nawiewu prawego, przerwa w obwodzie...
Musisz się dobrać do silnika, rezystor jest zintegrowany razem z nim. Ściągasz wycieraczki, plastik, wyciągasz silnik wycieraczek. Zobaczysz dwie śruby, które trzymają silnik nawiewu. Z tego co pamiętam wyciągasz go od strony kierowcy, zobaczysz go nad pedałami. Będziesz musiał chyba jeszcze zdemontować jedną z rur nawiewu. Później już z górki. Powodzenia
Witam Nie pomoge bo sam mam ten problem lecz moze ty kolego powiesz jak sie dobrac do opornic i silnika nawiewu w e4 . Opisz jesli mozesz gdzie ich szukac i gdzie są zamontowane i jak je wyciągnąc . Pozdrawiam
No straszne! Silniczek się przytarł... Wsadź głowę pod kokpit i zlokalizuj źródło dźwięku. Silnik nawiewu jest w środkowym panelu od strony nóg kierowcy. Jest trochę zabawy z wydostaniem. A potem dostać się do silniczka, przeczyścić i nasmarować panewki. Zakładając, że to to piszczy.
A ja obstawiam stycznik służący do kalibracji silnika sterującego klapami nawiewu.
Zamówiłem nowy silnik.
Dobrze rozumiem że leci ciepłe a jak silnik osiągnie temperaturę to zaczyna lecieć zimne ?
Może być tak, że to 12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera, typowy efekt zaśniedziałego\poluzowanego\wypalonego kontaktu gdzieś na instalacji. Sprawdź ten plus pod obciążeniem!
Silnik nawiewu znajduje się z prawej strony, nad nogami pasażera. Zajrzyj tam, a sam zobaczysz. Otwierasz drzwi i patrząc w stronę nadkola (tak jakby pod schowkiem) ujrzysz kawałek wykładziny który da się "otworzyć". CO do podświetlenia to nad pokrętłem temperatury ( od środka biały plastik na zatrzaskach) znajduje się 1 żarówka za to odpowiadająca.
Tu masz budowę całego ukladu: http://obrazki.elektroda.pl/2407361900_1...
Czy może któryś z kolegów orientuje się jaki rozmiar mają szczotki w silniku nawiewu? Niestety przestał działać nawiew, ale jak mu się pomoże ręką to śmiga, czyli mam szczoty do wymiany. Zanim się zabiorę za demontaż trzeba zakupić, tylko jaki wymiar? 7x8x18 takie same jak przy wentylatorze od klimy?
Na postoju odpalić webasto (nie uruchamiając silnika) i włączyć nawiew na ciepło , powinno grzać :)
Witam Od czterech tygodni borykam się z brakiem nawiewu kabiny! Początkowo nawiew wyłączał się na chwilę - po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, nawiew działał. Czytając fora wskazywano na rezystor dmuchawy! Ok, wymieniłem - usterka nadal jest! Kolejnym wskazaniem był silnik nawiewu, uszkodzona wtyczka zarówno w rezystorze jak i silniku nawiewy!...
To jest filtr przeciwzakłóceniowy, jeżeli go pominiesz możesz słyszeć w głośnikach pracę silników: wentylatora, wycieraczek, nawiewu i również układu zapłonowego.
Dziękuję za wyjaśnienie. Udało mi się upolować zamiennik niemalże z identycznymi parametrami - temperatura różniła się o 1 stopień. Przelutowałem go i podłączyłem z powrotem układ do silnika nawiewu w samochodzie i pochodził z 2 minuty. Czy to oznacza, że silnik nawiewu się zużył? Jeśli tak to co może powodować przegrzewanie się bezpiecznika?
W VW golf jest tak:(dziś sprawdzałem,opornik opisany) 2R2 1R5 0R82 No ale VW ma silnik o większej mocy (8A przepływ swobodny,13 A przy zamknietych wylotach) ----------------------------------------... VW Passat,silnik nawiewu tak na oko 100-120 W-drabinka z oporników 0,4 oma 0,8 oma 1,7 oma.
Silnik wentylatora już się kończy, a w zasadzie jego łożyska ślizgowe. czy da się to naprawić? Tak, poprzez wymianę silnika.
Przegrzany bezpiecznik lub/i jego gniazdo,ewentualnie kostka przegrzana,zimne luty?
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
sprawdż czy wychodzi napięcie na przewód nr 16 wtyczki 16V VE bsm komory silnika pozdrawiam
witam,temat stary ale mam podobny problem,po zejściu klimatronica z 22stopni na LO po chwili przestaje dmuchać powietrze z kratek mimo ze zwiększam sile nawiewu,oczywiście silnik nawiewu chodzi ale brak efektu z kratek nic nie wieje,nie mailem dziś czasu na diagnoze ale ciekaw jestem jak to się zakonczyło u kolegi kerman55 może ktoś miał coś takiego...
... nie działa nawiew w kabinie, chyba coś z silnikiem nawiewu... http://obrazki.elektroda.pl/8325295500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7220895800_1...
Jeśli chodzi o nawiew: na 99% wypalona kostka przy silniku nawiewu "przed kolanami pasażera" albo sam silnik BEHR
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Witam szanownych kolegów Lodówka jak w temacie dół chłodzi góra nie powód silnik nawiewu nie kreci pomimo tego że nowy zakupiony może wymienię jakich dokonałem sprawdzeń bo było tego dużo: ogólne sprawdzenie mrozi sprawdzenie wszystkich czujników temperatury (schłodzenie ocieplanie działają dobrze), agregat się włącza działa dobrze, grzałka ma prawidłowy...
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Opornicę wymieniłeś na uszkodzoną lub nie taką jak powinna być. Jeśli plus i masa oraz sterowanie do niej dochodzi a masa wychodzi ale na najwyższe obroty to opornica do wymiany.
Sterownik mocy jest wbudowany w tunel nawiewu za silnikiem dmuchawy, gdzies pod prawym schowkiem. Sugeruje to zdjęcie sterownika wyposażonego w radiator chłodzony powietrzem wlotowym do kabiny. Sama regulacja nawiew2u to chyba tylko zwykly potencjometr.
Luzy osiowe na wirniku silnika nawiewu!
Może być uszkodzony silnik nawiewu skoro ciągle upala regulator.
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
Miałem podobny przypadek. W sterowniku silnika powinno być widać czy widzi włączenie klimatyzacji. Pomogło czyszczenie styków w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
Ale ja mam potrzeby energetyczne. Grzałkę na szybę w nawiewach, wyciągarkę, w przyszłości silnik wspomagania. Dlatego chcę coś 100A włożyć z zamiarem sie nosiłem już z pół roku ale to przechyliło szalę. Romoo , Twoje patenty powalają mnie na kolana. :D:D
Wyciągnij silniczek i zobacz stan tulejek no i czy nic w nawiew nie wpadło. Żeby wyjąć silnik należy zdemontować schowek pasażera wtedy będziesz miał dobre dojście do silnika i oporników.
W układzie nie ma powietrza, sprawdziłem jeszcze rano poziom w zbiorniczku i był ok. Mam ustawioną temp. na max. Silnik gorący z nawiewu leci jak z lodówki za jakiś czas odmienia mu się i leci gorące i nie tak że najpierw letnie od razu wali wrzątkiem.
Udało się naprawic? miałem ten sam problem najpierw obroty falowały, np na prędkosci 2 prawie nie działał, potem na 3 prawidłowo, a na 3,5 znowu słabo. Od wczoraj dmuchawa w ogóle przestała działać. Zastanawiam sie czy jest sens wymieniac mj802, jak dla mnie to raczej pokrętło(uszkodzony potencjometr). co o tym myślicie?
Przy tym roczniku nie dziwiłbym się gdyby walnięty był silnik dmuchawy.
Równie dobrze bulbulator albo kondensator strumienia.😂 A z bardziej realnych wróżb to np moduł silnika nawiewu,moduł klimy,no dobra niech będzie ten słaby styk,korozja na połączeniu.
Naprawa kluczyka i działa
uszkodzony regulator prędkości obrotowej silnika nawiewu(takie dwa tranzystory)
ludzie co za dyrdymały wypisujecie? Sorry ale nie mogłem się powstrzymać - jakie świece dogrzewające wodę mają diesle? Może żarowe? Kolego z problemem - może to być termostat, ale raczej po prostu dogrzewacz Ci nie działa (takie webasto nie postojowe ale dogrzewające układ wodny). Standardowa objaw usterki tego urządzenia - zazwyczaj jest ono w komorze...
silnik nawiew silnik wentylator nawiew silnik nawiew mondeo
citroen xsara termostat ochronnik przepięć regulacja tonów niskich wysokich
schłodzenie kompa thrustmaster kalibracja
Kody błędów DTC w Hondzie Civic VIII gen Kod błędu 135888604 w Audi - diagnostyka i rozwiązania