https://www.youtube.com/watch?v=dh_hjivO... Tu gość demontuje wentylator i widać doprowadzenie do niego - czarny i czerwony kabelek. Jednak ta dwuprzewowdowa kostka to zasilanie modułu , dwuchawa wychodzi po tych samych kolorach , ale z kostki sześciopinowej W tum poście masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... A na...
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
Nie wiem jaka to jest astra g czy h. W g wystarczyło odkręcić schowek.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Piszę 2 x leć po przewodzie czerwonym i znajdź gdzie jest upalony styk.
Hymm... mechanik podlaczyl wszystko i zaczelo fafac, dziwne, ale dziala ;)
nie wiem czy dobrze myślę ale ten silnik http://obrazki.elektroda.pl/6662170100_1...
Pewnie tranzystory w module nawiewu. Czy tam jest climatronic czy pokrętło skokowe od regulacji nawiewu (dmuchawy). Opornica dmuchawy w postaci rezystora czy elektronicznego modułu?
masz mój numer zadzwoń jutro to pomogę
Z tego co opisujesz to wygląda na koniec szczotek. Jeżeli masz dojście do kostki wentylatora to zamiast niego wepnij żarówkę 21W i sprawdź czy żarówka będzie reagowała na regulację obrotów.
Stacyjka problem rozwiązany.
Jak panewka kręci się z osią w obudowie to trudno się dziwić że powstały luzy i hałasuje. Szanse na samodzielną regenerację masz raczej małe - bez praktyki jeszcze bardziej popsujesz. Szukam zamiennika tej dmuchawy ale jest jakaś nietypowa na tyle, że nigdzie jej nie mogę kupić Nie piszesz żadnych szczegółów a oczekujesz pomocy. Podaj numer podwozia,...
Podpinasz się przy panelu nawiewu.
Śrubki w nawiewach a padła pewnie opornica ...
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Sie ma. Problem rozwiązany. Wymiana panelu widocznego na zdjęciu powyżej załatwiła sprawę. Pozdrawiam Wojtek
Komora silnika: Często padają w nich rezystory przy dmuchawie - elektronika.
Cieszę się z Tobą że wreszcie działa. Ale trochę zamieszałeś w temacie. Pisałeś o rezystorze czyli sterowaniu wentylatorem za pomocą oporników, a na końcu piszesz o wymianie tranzystora co świadczy, że masz regulację PWM a to inna bajka. W tym układzie jak padnie tranzystor to nawiewu nie ma wcale. Pozdrawiam.
Jednak uszkodzenie jeża.
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
Do sprawdzenia rezystor opornik dmuchawy, nawiewu.
To nie jest zespół oporowy a regulator intensywności nawiewu.
Za schowkiem,nad kolanami pasażera.Dostęp łatwy,widać ją jak się zdemontuje osłonkę.
Wypnij wtyczki od silnika i zobacz jak bardzo sa wypalone ot i problem
Styk 15A w stacyjce
że od czujnika niskiego ciśnienia wyłączałby się nawiew wewnątrz? Niemożliwe, sprawdź zasilanie na sterownik dmuchawy i samą dmuchawę na krótko jak tam ok to sterownik do wymiany
Kolego, a ja jako amator dam sobie z tym radę przy pomocy lutownicy?? Czy raczej zanieść do elektryka?? Napięcie dochodzi, bo kolego dzisiaj znowu mi sie uruchomiła dmuchawa, ale po kolejnym uruchomieniu silnika znowu nie daje oznak życia :/
żeby osiągnąć pożądany efekt. A jaki jest pożądany efekt? W jakim czasie chcesz go uzyskać? To istotne, bo nakupujesz jakichś wymyślnych modułów za setki PLN, a na końcu i tak wyjdzie że dogrzanie odczujesz po 2 godzinach od włączenia światła... Klucz do zagadki - moc oddawana przez urządzenie grzejne, i bezwładność cieplna ogrzewanej masy/pomieszczenia....
Patrz wyżej.
Klimatronic?
Kostka stacyjki. Nie czekaj i zmieniaj.
A jak piszczało to dmuchawa się przycierała na tulejach ślizgowych. Dodatkowo, może dojść rezystor, gdyż poprzez DUŻE obciążenie mógł się spalić.
Wygląda że jest sprawny.
Witam A to?http://nanoforum.pl/volkswagen-passat...
A masz filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) ? Najczęściej obieg zamknięty/ otwarty jest jak jest klimatyzacja , choć nie jest to regułą. Moja rada sprawdź filtr kabiny jeśli takowy masz? Na zamkniętym obiegu szyby parują jak deszcz pada.
Przekaźnik dmuchawy, może jest ogrzewanie postojowe które bruździe. Zobacz pod maską jak to we Fiacie.
Gdyby rezystor dmuchawy nie działał, to wówczas chodziłaby tylko na jednym - najwyższym biegu. A ona w ogóle nie rusza. Mimo że napięcie dostaje, które znika jak wepnie się je w kostkę dmuchawy.. Dodano po 6 Problem rozwiązany. Winny okazał się przekaźnik. Dokładnie ten znajdujący się w okolicy dmuchawy. Czarny element wpięty w białe gniazdo. Przekaźnik...
Witam. Mam problem z nawiewem dmuchawy w fordzie puma. Nawiew działa już tylko na 4. Czy miał już ktoś taki problem lub wie w jaki sposób to naprawić? Co może być tego przyczyną? Może jest jakiś schemat dotyczący naprawy dmuchawy?
Jak to jaki? VW. I nie wie, to, o czym wie każdy-żarówka jest pod środkowym pokrętłem.
Witam mam pytanie mam alhambre i mam pytanie.Gdzie jest firtr nawiewu dmuchawy Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Dla potomnych pod spodem opis wymiany tranzystorów. Żeby dostać się do opornic trzeba odkręcić stelaż ochronny centrali nawiewów znajdującej się pod autem w okolicach fotela pasażera, a następnie zdjąć z niej dekiel. Opornice są przykręcone na dwóch śrubkach torx każda. Nie musimy się przejmować kolejnością, ponieważ są identyczne. Do naprawy potrzebujemy...
Z kostki stacyjki wychodzą wszystkie +12V?
E5 - Masa po lewej stronie
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
Witam. Mam problem z dmuchawą. Mianowicie zatarło się łożysko przy wentylatorze, przez co zatrzymał sie silniczek pod czas pracy i chyba popalił wszystko co sie dało;/ wymieniłem bezpiecznik a na silniczek na żadnym biegu nie idzie prąd. Co można z tym zrobić?
dziękuje ;(
Od pewnego czasu dmuchawa nawiewu po włączeniu trochę popiszczała ale po minucie przstawała. Trwało to jakieś trzy miesiące. Wczeraj, po włączeniu coś tam głośno pochrobotało i przestała działać. Chcę sprawdzić czy się tam coś nie dostało do wirnika, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Proszę o poradę, jak się dostać do tego wentylatora. Co kolejno...
jeżeli mówisz o tej skrzyneczce zamykanej klapką, zakręcanej na dwa motylki to tak, sprawdzałem tylko te znalazłem w komorze silnika dzisiaj wykręcę fotel kierowcy ze stelażem pod nim żeby sprawdzić te kable lepiej
Prawdopodobnie poszedł Tobie kolego rezystor. Najprawdopodobniej znajduje się on przy silniku nawiewu.
A sprawdzałeś wirnik nawiewu? Może coś tam wpadło i zablokowało Ci nawiew? Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie wirnik można sprawdzić po zdjęciu filtra przeciwpyłkowego znajdującego się na podszybiu (Audi A4 B5).
Może mylę roczniki albo model, ale dmuchwę przy pomocy "Lexia" można włączyć teoretycznie w trzech miejscach. W panelu, w BSI (wiem że nie ma), i bezpośrednio. Jeśli masz Lexię to powinno Ci coś wyjść, przynajmniej teoretycznie.
Podobno za bezpiecznikami Tak W tylnej części skrzynki bezpiecznikowej i przekaźnikowej w przedziale dla pasażerów masz trzy przekaźniki: - zapłon - dmuchawa - akcesoria Bezpieczniki sprawdzone (14,15,16) ? Przekaźnik klimatyzacji jest w komorze silnika.
czy w auto czy normalnie i tak wskaznik dochodzi do połowy, ale nawiewy normalnie dmuchają tak jak powinny
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
No to jak masz dowód to podaj VIN i rok produkcji - to powinno wystarczyć. Dmuchawa po niemiecku to "Geblase" lub "Heizgeblase"
Nie wiem czy już naprawiłeś ale miałem podobny przypadek. Winny okazał się moduł rezystorów. Aby się do niego dostać trzeba odkręcić prawe podszybie zdjąć (odchylić gumę) i tam będzie wspomniany moduł. To są trzy rezystory w formie cewki i bezpiecznik termiczny który się prawdopodobnie spalił. Zdejmuje się go przekręcając lekko.
Witam, mam problem z nawiewem dmuchawy w Opel Corsa 1.6. Po przejechaniu kilku kilometrów nawiew gaśnie i odpala się po jakimś czasie, raz na jakiś czas chodzi bez podświetlenia. Dmuchawa wraz z rezystorem, została wymieniona, panel sprawny, wtyczki sprawdzone, instalacja sprawdzona, bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone. Podczas jazdy, zanika napięcie...
Na 4- tym biegu działa jak dotychczas - z maksymalna prędkością.
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Dlatego pytam. Gdzie jest.
okej dzięki
Nie działa dmuchawa nawiewu
Wersja z klimatyzacją ma dziwaczny przełącznik dmuchawy, nie zdziwił bym się jakby w nim się coś rozwaliło i zwiera.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Moim zdaniem jak zmieni na wyświetlaczu to silnik,jeżeli jest jeden umarł.
czy tą sterowke można naprawić np wymienić potencjometr ? Potencjometry odpowiadają za regulację temperatury i prędkości dmuchawy nawiewu, za regulację kierunku nawiewu odpowiedzialny jest przełącznik.
Sprawdź szczotki w silniku może się skończyły.
podłączyłem nawiew na krótko. lecz wstawiłem pomiędzy układ sterowania :) tak że mogę regulować mocą
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, który bezpiecznik odpowiada za działanie nawiewu w VW Caddy 2005 r.? Dmuchawa nie działa na żadnym biegu, rezystor jest dobry, ale nigdzie w internecie nie mogę znaleźć, który bezpiecznik jest odpowiedzialny za dmuchawę.
Chciałem wymienić opornik nawiewu dmuchawy, ale nie wiem gdzie się znajduje. Może ktoś mi podpowie. Auto posiada klimatyzację.
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Czy nikt na tym forum nie ma Pandy???? Nikt nie może mi powiedzieć gdzie jest ten nawiew, czy wentylator nawiewu (jak zwał tak zwał) ???? Zbliża się zima i chciałbym jeździć bez żadnych świstów i zgrzytów w samochodzie.
Elektrocarbon: http://www.elektrocarbon.pl/ Ale nie wiem, czy robią o takiej średnicy.
Możliwe że uszkodzony został rezystor dmuchawy
Witam Chciałbym zapytać czy temat zostal rozwiązany. Mam tez problem z wentylatorem nawiewu tylko że w moim nissanie wentylator nie działa jak temperatura na zewnątrz jest powyżej 24 stopni. Na panelu sterującym wszystko się wyświetla a wentylator stoi w miejscu. Jak temperatura się obniżyć na.zewnattz to działa normalnie. Zima niebie było tego problemu....
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Przy dmuchawie masz taki sterowniczek z wtyczką na 4 przewody . W sterowniczku jest bezpiecznik termiczny i to on najczęsciej pada .
Wymontuj go z kanału nawiewu i sprawdzisz co jest. Dmuchawa za schowkiem pasażera. Trzeba odkręcić schowek. Warto by sprawdzić jeszcze przełącznik.
Poszukuję potencjometru do układu sterowania dmuchawą nawiewu, do BMW E-23 z lat 70. Jest to dziwny potencjometr ponieważ posiada 4 nóżki - podejrzewam że czwarta nóżka jest połączona ze środkiem ścieżki oporowej ale mogę się mylić. Czy ktoś podpowie czy to prawda? Czy można gdzieś dostać zamiennik takiego potencjometra? Wartość to 2,5 kohm liniowy....
Może ktoś zna gotowca który mógłby się nadać? Za mało danych, musisz się bardziej postarać. Przekaźnik możesz użyć taki: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p... - ma różne konfiguracje wejściowe/wyjściowe i czasowe. Jest przeznaczony do branży automotive. U siebie zainstalowałem taki i uruchamiam go zdalnie pilotem od auta.
Pewnie spalił się bezpiecznik termiczny.
Witam, mam problem z Oplem Corsą C - brak prądu na bezpieczniku nr 45 (odpowiedzialny za dmuchawę nawiewu). Co może być przyczyną? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Należy sprawdzić, gdy nie działa dmuchawa, czy dochodzi napięcie do silnika, gdyż on może być powodem usterki.
Jak się schylisz to powinieneś widzieć dmuchawę z wtyczką opornica jest przykręcana do niej jak dobrze pamiętam bo już dawno nie mam Kangoo. Błąd - dostęp do silnika nawiewu i opornicy dmuchawy jest od strony silnika - przez podszybie - nawet jest panel dostępu :D
Opornica wraz z bezpiecznikiem termicznym znajduje się przy silniku nawiewu / dmuchawy/.
Według TIS R21 to zestaw rezystorów dmuchawy nawiewu powietrza do kabiny. http://obrazki.elektroda.pl/1634625900_1...
Dziękuję bardzo
Jest forum Hondy http://www.civicforum.pl/forumdisplay.ph... http://www.civicforum.pl/showthread.php/...
Opornica dmuchawy.
Renault scenic 1 2002 niedziała nawiew-dmuchawa
Przy wentylatorze a pewnie w nim lub przy rezystorze dmuchawy nawiewu.
Opornica dmuchawy.
W miejsce dmuchawy mam zamiar wstawić "dmuchawe-nawiew od pieca C.O" czy to zda egzamin? Głosne to bedzie, zdać egzamin to zapewne zda, pamiętaj że przeszczep musi dotyczyć silnika wraz z jego kondensatorem.
Szczotki są przy silniku wentylatora. To, że po uderzeniu działają długo nie świadczy o ich sprawności, a wręcz przeciwnie. Przy zatrzymaniu wirnika mogą się ustawiać w pozycji braku kontaktu z komutatorem, a jak wirnik się obraca to wracają do prawidłowej pozycji. Miałem podobną sytuację w Peugeocie Boxerze. Objaw na początku taki sam jak u Ciebie....
W dolnej części zdjęcia mniej więcej na środku schemat instalacji w dachu kabiny. Wygląda na to że silniki są dwubiegowe. Nie ma 6V. Chyba że się mylę? http://obrazki.elektroda.pl/8091899500_1...
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Spalony bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy.
Udało się rozwiązać ten problem ? Mam to samo
najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy
Przy skrzynce bezpieczników, nad nogami kierowcy zobacz czy nie masz tam wilgotno bądź mokro. Sprawdź również, czy nie masz tam zielono.
nawiewy dmuchawy passat nawiewy mercedes nissan nawiewy
łącznik schneider honda drzwi rozgałęźnik multimedia
selektol specjal zlecę lutowanie
Grzałka Selfa 3 kW z termostatem do PV 2,94 kWp i inwertera Eko Solar Boat 3000 Pro – czy wytrzyma 13A? Schemat instalacji elektrycznej Setra – dostęp, modele, diagnostyka, OMNIplus, BusDoc