Na pierwszej zakładce, trzeba 3 nazwy zakresów (Zobacz przykład)
Zerknij do załącznika. Ja tak to widzę...
Można to zrobić np w ten sposób:[syntax=vb] Dim Nazwane_zakresy(2) Private Sub UserForm_Initialize() Nazwane_zakresy(0) = "zakres1" Nazwane_zakresy(1) = "zakres2" Nazwane_zakresy(2) = "zakres3" ComboBox1.List() = Nazwane_zakresy ComboBox1.ListIndex = 0 End Sub Private Sub ComboBox1_Change() ListBox1.RowSource = ComboBox1.List(ComboBox1.ListIndex) End...
Można pokombinować z funkcją WYBIERZ a godzinę wstawiać kombinacją Ctrl+Shift+":" Prościej (wygodniej) jednak będzie wykorzystać VBA. Wklej w kod arkusza, wypróbuj i dostosuj do własnych potrzeb Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 1 And Target.Count = 1 Then Target.Offset(0, 2) = Format(Time(),...
Taka kombinacja z arkuszem pomocniczym, listami przez poprawność danych, nazwami zakresów... Może działaj w tym kierunku?
Przypisz nazwę dla zakresu np. A2:A20 w arkuszu '2' Dla A4 użyj 'Poprawność danych' - lista, żródło - nazwa zakresu Dla B4, E4 - funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO
dla Adres to nie dobrze, poniewaz nie zawsze wybor bedzie dobry Wystarczy tylko zakres Nazwa, Adres z pomocy funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO
Przypisuj jako dwie zmienne w postaci stringu. Podstawiaj jako nazwy. Np ark= ActiveSheet.Name       'nazwa obiektu rng= ActiveCell.Address       'nazwa zakresu odwołanie: Sheets(ark).Range(rng)
A co tak? [syntax=vb]Sub KopiaRobocza() Dim nazwa As String Dim path As String nazwa = Range("H19").Value path = "C:\" fileSaveName = path & nazwa & ".xlsx" ThisWorkbook.Worksheets("Kopia robocza").Copy ActiveWorkbook.SaveAs fileSaveName Application.OnKey "~", "SomeActions" ActiveWorkbook.Close End Sub [/syntax]
Zerknij do załącznika. Kod w arkuszu + UserForm. Kod uruchamia dwuklik w zakresie E2-E22 ;)
Napisałem... Edycja nazwanego zakresu w zakładce Formuły>Menedżer nazw. Możesz też równie dobrze zamiast nazywać zakres, wpisać jego adres w polu "źródło" okna poprawności danych.
Nie dajesz przykładowych plików więc trudno to ustawić do Twoich potrzeb :cry: Proponuje spróbuj coś w tym stylu (po dostosowaniu do swoich potrzeb ścieżki, nazwy plików, arkuszy i zakresów :!: ): [syntax=vbscript]Sub Import() Dim xlapp As Object Set xlapp = CreateObject("excel.application") Dim wb As Object Set wb = xlapp.Workbooks.Open("C:\Test\Nazwa.xls"...
Spróbuj formuł z załącznika. Zwróć uwagę na nazwane zakresy i formułę nazwas w Menedżerze nazw. A na przyszłość swoje dane przykładowe umieszczaj w pliku, a nie w tekście.
Cos nie tak z lista 'Wybierz ZO (nazwa skrócona)' - nie ma wyborzu. Sprawdz zakres '=Nazwa_ZO'.
lecz widoczny wynik to sam wiersz Sumy A jaki zakres komórek obejmuje nazwa Cena :?: :D Jeśli chcesz sumować "tylko widoczne" - zmień formułę na =SUMY.CZĘŚCIOWE(9;[Cena]) :idea:
Witam! Można też po przestawieniu trochę kolumn, ustawieniu nazw dla zakresów i wstawieniu kilku formuł zrobić to tak jak w moim załączniku. 827023
Hej, chciałbym zmienić wiersz "Range("A66:N66" & i + 1).ListObject.ListRows.Add AlwaysInsert:=True" tak, aby zamiast A66:N66 podać nazwę nagłówka tabeli. Niestety nie mogę odwoływać się do konkretnych komórek ponieważ powyżej utworzonej tabeli użytkownik ma możliwość dodawania i usuwania wierszy. Private Sub CommandButton1_Click() Dim i As Integer i...
Dobry wieczór, Najwygodniej zdefiniować dane do wykresu za pomocą formuł nazwanych. W załączniku przykład jak to zrobić. Proszę zwrócić uwagę, że przy definiowaniu zakresów na wykresie trzeba używać nazw kwalifikowanych, tzn. poprzedzonych nazwą skoroszytu, ewentualnie arkusza i wykrzyknikiem. Pozdrawiam
1) Lista musi mieć ciągły zakres. Najlepiej wykorzystać do tego osobny arkusz. Trochę można zautomatyzować (patrz załącznik). Założyłem, że nazwa firmy w Arkusz1 występuje co 13 wierszy. 2) W przykładzie wykorzystałem VBA (Select Case) i ukrywanie/odkrywanie wierszy 3) j.w.
Wykorzystaj (również w nazwach) funkcję ADR.POŚR.
[syntax=vbscript]Private Sub CommandButton2_Click() Sciezka = ActiveWorkbook.Path If MsgBox("Wydrukować wszystkie szychtownice?", vbQuestion + vbYesNo, "Drukowanie") = vbYes Then For x = 6 To 15 s = Sheets("Menu").Cells(x, 1) If s <> "" Then Nazwa = s & "_Szychtownice" Sheets(s).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _ Sciezka &...
Liczenie (mój załącznik) najprościej: W C1 wpisz: =JEŻELI(D1="";0;1) W C2: =JEŻELI(D2="";0;C1+1) i skopiuj/przeciągnij w dół Pozostaje ukrycie wartości zerowych. (W opcjach arkusza lub formatowanie warunkowe kolumny: =0 to biała czcionka) nazwy wszystkich miast polaczyc w jedna nazwe i ja wpisywac do formul? Tak, możesz. Zaznacz zakres, w pasku adresu...
Z kolejnymi liczbami nie ma większego problemu (załącznik-formuły list w nazwach).
Uprzejmie donoszę, że nadanie nazwy zakresowi rozwiązało problem. Zamykam i dziękuję ;-)
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
Dzień dobry, Musi Pan sobie w arkuszu wpisać te nazwy (etykiety) do komórek, a następnie przy pytaniu o zakres etykiet osi podać ten zakres z arkusza.
U mnie bez kolumn pomocniczych, za to z nazwami (żeby łatwiej można ogarnąć formułę). Dane - to zakres danych źródłowych, numkol, numwie, numer - formuły pomocnicze, formuła kolnr zawiera adres początku zakresu wynikowego w formie adresu mieszanego, w tym przypadku [syntax=text]F$2:F2[/syntax]Formuła finalna w arkuszu jest formułą zwykłą, którą można...
bo skasowałem je i nie widzę różnicy żeby coś źle działało. Samo skasowanie nazwy (metodą DELETE) nic nie zmieni, ten obszar nadal nazywa się "owoc", chyba, że podświetlisz wszystko i zrobisz "wyczyść wszystko". To zdefiniowanie nazwy listy jest potrzebne, jeśli w tworzeniu listy rozwijanej odwołujesz się do danych w innym arkuszu. Aby zmienić nazwę...
Różne drogi prowadzą do Rzymu Zastosowałeś jedną w VBA (jak dla mnie trochę przekombinowaną - ale działa) Ja bym to zrobił np. tak edit: Jak teraz patrze na "twoje" rozwiązanie to widzę że właściwie są tam zmieszane ze soba (przedstawione wyżej przeze mnie) dwie metody na raz, co jeszcze bardziej przekonuje mnie w stwierdzeniu "przekombinowane".
!R1C1:R24944C10 to bym chciał by było skasowane To, co chcesz skasować, to przecież zakres danych do tabeli przestawnej.
For j = 0 And 2 To 9 -??? For j = 0 To 9 If j<>1 Then '......... End If Next
Najprościej - indeks po nazwie zakresu...
Powyższa procedura działa, jak sama nazwa wskazuje, w momencie zmiany zawartości komórki w arkuszu. Jak chcesz zrobić, żeby sprawdzane były wcześniej wpisane daty, to skorzystaj z tego kodu: [syntax=vb]Sub SprawdzTermin() ow = Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row For x = 2 To ow Step 2 If Date - Cells(x, 2) > 30 Then Cells(x - 1, 5) = "" Cells(x, 5)...
Trochę naokoło (odwrotna numeracja), ale prosto. Zakładając, że dane zajmują zakres A1:A4 w B1 wpisz =A1&LICZ.JEŻELI(A1:A$4;A1) i skopiuj/przeciągnij w dół.
Dobry wieczór, Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Cały zakres obejmuje kolumny od A do LH. Jeżeli to ma być zmienione należy wprowadzić poprawki w komórkach A16 i A17 oraz w definicjach wi i wj w Menedżerze nazw. Natomiast jeśli chodzi o ten węższy zakres to jest on rozpoznawany automatycznie, co widać w komórce A16 i w definicji wi. Czy coś nie działa...
Powinieneś dodać własny skoroszyt jako przykład, co chcesz osiągnąć, bo w Excelu różne drogi prowadzą do celu. W każdym razie jeśli używasz funkcji ADR.POŚR, to jej pierwszy (a często jedyny) argument musi być w cudzysłowie - jeśli oznacza adres, z którego chcemy pobrać dane. Natomiast bez cudzysłowu - jeśli to jest komórka, która dopiero zawiera potrzebny...
Istnieje kilka sposobów zapisu odwołań do zakresów komórek w różnych arkuszach. Odwołanie bezpośrednie w stylu Excela: [syntax=vbscript]Range("'Samochód części automatic (2)'!B2#")[/syntax]Nazwa arkusza jest fragmentem adresu zakresu. Nazwę arkusza umieszczamy w apostrofach jeśli zawiera spacje, znaki specjalne lub jest liczbą; oddzielamy od adresu...
Prześlij przykładowy skoroszyt, bo z tego co napisałeś nie wynika, czy struktura tych arkuszy jest identyczna, czy nie, które wiersze należy ukrywać. Pokazałeś fragment kodu bez nagłówka. Ponieważ występuje tam zmienna Target można domyślać się, że chodzi o procedurę Change arkusza. Ta procedura jest zapisana w module kodu arkusza, więc używane w niej...
z kilku innych arkuszy Z arkuszy, czy ze skoroszytów? Jeśli z arkuszy (w tym samym skoroszycie) to wstawiasz nazwę arkusza, wykrzyknik i odnosisz się do jego zakresu/komórki. Np. w ten sposób odwołasz się np. do A1: [syntax=vb]=Arkusz1!A1[/syntax] Jeśli ze skoroszytów, to tutaj wyjaśnienie: http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-...
Koledzy kolejne pytanie. Jak usunąć formant na podstawie komórki w której się znajduje? Tak jak w przypadku, który załączyłem wyżej. Powiedzmy że wiem tylko że formant znajduje się w komórce "F3", nie znam jego nazwy.
Dzień dobry, Formuła nie może nigdy dawać pustego pola, a co najwyżej pusty tekst, który jednak pozostaje tekstem. W takim przypadku do testowania nie może być użyta funkcja CZY.PUSTA, tylko LICZ.PUSTE (ta działa inaczej, choć polska nazwa nie sugeruje różnicy), albo po prostu ="". W związku z tym przesyłam poprawioną wersję. Dodałem jeszcze spację...
Czy chodzi o coś takiego? Dane w pierwszym wierszu. Wiersze 2. i 3. zawierają przetworzone dane do wykresu. Obawiam się, że bezpośrednio nie da się uzyskać takiego efektu. Zakres danych jest ustawiony do kolumny IV. Można go poszerzyć zmieniając definicję zakresu w Menedżerze nazw.
A może arkusz pomocniczy z funkcjami wyszukującymi i adresowymi (Dodałem w "SPT" słowo "Wynik" w kolumnach K i N): http://obrazki.elektroda.pl/8432508000_1... A w arkuszu "RC" zamiast nazwy zakresu użyć wyniku z D1? Np =LICZ.JEŻELI(ADR.POŚR(Arkusz1!D1...
Cześć, serdeczna prośba o wskazówki do makra, które będzie kopiować dane z innego pliku excel. Dane do skopiowania będą znajdować się zawsze w tym samym miejscu w arkuszu (zakres będzie zdefiniowany), ale pliki będą miały zmienne nazwy. Z góry dziękuję za pomoc.
Dopisałem definicję formatowania warunkowego w VBA. Formatowanie odtwarza się automatycznie przy otwieraniu skoroszytu. Szerokość zakresu formatowania jest określona przez zawartość trzeciego wiersza w każdym arkuszu. Wiersze zakresu formatowania są ustalone na stałe. Skoroszyt nie może zawierać innych formatowań warunkowych. Gdyby zawierał, trzeba...
Formuła dla formatowania warunkowego: [syntax=text]=LUB(DZIEŃ.TYG(D4;2)>=6;LIC... gdzie: dni_sw - nazwa nadana zakresowi A2:A14 w arkuszu "swieta"
Dobry wieczór, A po co Panu dwie formuły, które wykonują to samo zadanie? Różnica jest tylko taka, że pierwszą formułę (z poprzedniego pliku i z kolumny B w tym pliku) wprowadza się do jednej komórki, a potem kopiuje w dół, a ta druga formuła obejmuje od razu cały zakres danych. W ogóle jak widzę takie formuły, to resztki włosów stają mi dęba. Ludzie,...
Dzień dobry, Z zakresami sklejonymi zawsze są problemy, lepiej tego unikać. Ale zawsze jakoś można sobie poradzić, czasem drogą okrężną. Ale ja już się trochę pogubiłem w tym Pana problemie: czy Pan chce kopiować z zakresu sklejonego do pojedynczej komórki czy odwrotnie z komórki do zakresu sklejonego? Poza tym ważne jest w jakiej kolejności Pan skleja...
Nie wiem czy do końca ci o to chodziło. W załączeniu przykład, z tym że kod makro operuje na nazwach zakresów : "pion1", "poziom1", "tabl1", więc zmieniając (powiększając) tabelę główną z nagłówkami i opisem wierszy należy również zmienić adresy których dotyczą się te nazwane zakresy. Jeżeli zmienisz wartość w okienku i wciśniesz "zmień", dane w tabeli...
Może być takie proste rozwiązanie bez VBA - patrz załącznik. W komórce B1 jest zwykła lista rozwijana kontroli poprawności. Dane można wpisać wprost do okienka kontrolki. W komórkach B2:B3 definiujemy kontrolę poprawności z listą zdefiniowaną za pomocą formuły nazwanej (w Menedżerze nazw). Zestaw odpowiedzi musi być zakresem w arkuszu. Jeśli są to te...
Cześć, Prośba o pomoc w problemie: 1. Załączenie do maila kilku załączników, które znajdują się w folderze "Załączniki", jednak: - folder nadrzędny będzie zmieniał nazwę (tworzony dla poszczególnych klientów) - nazwy załączników będą się zmieniać (m.in. nazwa klienta) - ilość załączników będzie zmienna (oferty uzależnione od klientów) 2. W treść maila...
W zakresach były nazwiska pracowników, nazwy firm klientów i ich produktów. Dlatego umieściłem puste zakresy, co nie zmienia mojego problemu. Co do nazwy mogę zmienić z "." na "," jeśli będzie lepiej wyglądać :P
Wszystko mi działa, ale to sortowanie niestety nie. Wg mnie wygląda to w sposób następujący: napisałeś w zeszycie: " Mam cztery nogi. " - i skarżysz się na forum że wciąż masz tylko dwie. Z tego co pokazałeś to może być tylko dwie opcji: • zapytanie ma się nijak do tego co wyświetlasz. • dostajesz posortowane, tylko że ustawiłeś niewłaściwe...
1. Najprościej wyłączyć obsługę błędów For Each element in kolekcja . Np [syntax=vb]zakres = Array([a2], [c3], [d5]) For Each kom In zakres If kom = "" Then kom.Value = "-" Next[/syntax]
Dzień dobry, Tyle już było postów w tej sprawie, a wciąż autor nie potrafi precyzyjnie określić o co mu chodzi. i.t.d. z kolejną grupą np 8szt zakres 5-13 5 6 5 7 5 8 5 9 5 10 5 11 5 12 6 5 6 7 I.T.D. Zakres 5 - 13 czy 5 -12? Rozumiem, że chodzi o wariacje bez powtórzeń dla liczb z zakresu pocz (=5) do kon (=12) - w nawiasach wartości przykładowe. Liczba...
Jeśli tego samego zakresu używasz w wielu arkuszach, zadeklaruj zmienną globalną i przypisz zakres. W arkuszach możesz używać tylko nazwy zmiennej. Przypisanie w pętli (wg. marek003) możesz zrealizować przy Workbook_Open.
...u mnie wyskakuje tylko bład #nazwa :) Bo funkcja przedstawiona przez kolegę adamas_nt to tylko pogląd. Zamiast samego słowa "suma" trzeba wprowadzić sumowany zakres. Z tym że to dość prosto zapisane, :) bo ten zakres musi się zmieniać by to działało tak jak chciałeś w pierwszym poście, bo teraz nie widzę potrzeby - chyba że czegoś nie rozumiem....
Bezproblemowo zaznacz właściwe zakresy i zdefiniuj dla nich nazwę.
Np filedialog: .Filters.Add "Pliki Excel", "*.xls" Można i bez otwierania. Spróbuj coś z makr Excel4 arg = "'" & p & "[" & f & "]" & s & "'!" & Range(r).Range("A1"... , xlR1C1) ExecuteExcel4Macro(arg) Gdzie p to ścieżka do pliku, f nazwa...
Spróbuj takiego kodu: [syntax=vbscript]Sub Makro1() Sheets("typ").Select Sheets("typ").Copy Range("A1:K50").Select 'określenie całego zakresu do zapisu samych wartości bez formuł Selection.Copy Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Application.CutCopyMode = False ActiveWorkbook.SaveAs...
Trochę to wszystko zagmatwane ;) Wydaje się, że w kodzie txtBox'a wystarczy jedna instrukcja Select Case oraz podprocedura. W przykładzie dla PS3 (lewy TextBox po staremu, prawy po mojemu). Resztę sobie dorób, jeśli działa zgodnie z oczekiwaniami. Do procedury przekazujesz tylko jeden argument: Nazwę zakresu jako String.
Dzień dobry, Lepiej gdyby Pan załączył plik, a nie obrazek. Ma Pan dość nietypową konfigurację: polskiego Excela z amerykańskimi ustawieniami regionalnymi. Daty muszą być w formacie akceptowanym w Pana konfiguracji, a więc w tym przypadku miesiąc/dzień/rok, czyli jeśli chce Pan odliczyć drugi dzień Świąt, więc musi być albo "4/21/2014", albo odwołanie...
Sorki - ale idiota jestem i nie wiem jak Kto Ci takich głupot naopowiadał? Rusz głową, a przejdzie jak ręką odjął ;) SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria;
Zdefiniuj obszar wydruku z menu Dane i nie musisz przejmować się zakresem spoza niego. Jeśli obszar jest dynamiczny możesz określić go (Sheets(nazwa).PageSetup.PrintArea=zakre... w procedurze zdarzeniowej Workbook_BeforePrint. Lub w tej samej procedurze usunąć wszystko, co "wystaje" poza określony zakres...
Wypróbuj takie coś: [syntax=vbscript]' ========================================... ' ZAŁOŻENIA: ' 1. Wszystkie skoroszyty do scalenia znajdują się w jednym folderze ' 2. Nie ma tam żadnych skoroszytów przypadkowych (w tym docelowego) ' 3. Dane do scalenia są zawsze w pierwszym arkuszu i mają jednakowe kolumny ' 4. Dane do scalenia mają nagłówki...
Jeśli chodzi tylko o zaznaczenie duplikatów, a nie o manipulowanie wpisami można posłużyć się formatowaniem warunkowym. Trzeba tylko doprecyzować, gdzie są te dane do porównania. Czy one są w osobnych plikach (skoroszytach), czy w innych arkuszach tego samego skoroszytu? Założyłem, że to drugie. Gdyby to były osobne pliki, to najlepiej skopiować te...
Pomijając literówkę w przypisaniu, zamienione argumenty w Cells(row, column), zakręcony wybór kontrolki w pętli, to zdaje się coś za dużo tych pętli. Po modyfikacji http://obrazki.elektroda.pl/3585684200_1...
Tak, jak napisał clubs. wskazując myszką dowolny plik excel- arkusz i zakres komórek Tutaj by trzeba wstrzyknąć kod do otwieranego pliku. Forumowicze - dziękuje za pomoc acz jak się okazało metoda i InputBox przy ustawieniu TYPE=:8 zwraca wybrany myszką zakres jak zmienną typu Range i jest niemal idealna. Mając obiekt Range mogę pobrać Zakres komórek...
Jeżeli wszystkie tabele masz w tych 100 arkuszach i masz je numerowane po kolei to wystarczy dodać nad tym formatowaniem pętle z dodaniem zmiennej dla nazwy tabeli: [syntax=vbscript] Dim NazwaTabeli as String Dim NumerTabeli as Integer For NumerTabeli = 2 to 100 ' Czy inny zakres jaki Ci potrzebny NazwaTabeli = "Tabela" & NumerTabeli '... Tutaj Twoje...
Kalendarz to dobre rozwiązanie. Ale jak sam piszesz, nie jest konieczne. Takie rzeczy zostaw na koniec. Na razie wstaw pole tekstowe do wpisywania daty i zajmij się sprawami koniecznymi. Przy czasie (obiecuję) wkomponuję Ci ten, o którym pisałem. Był napisany dla Excel97 i działa z wszystkimi nowszymi. To (nazwa magazynu) Range("J1").Select...
To można też zrobić filtrem zaawansowanym. Arkusz2 musisz sobie najpierw utworzyć i skopiować do niego wiersz z nagłówkami kolumn. Kolumna z NIPami musi mieć taki sam nagłówek we wszystkich arkuszach. Dla ułatwienia zdefiniowałem Ci nazwy obszarów, które są potrzebne. W Arkuszu2 uruchamiasz filtr zaawansowany (karta Dane). Jeśli na początku pojawią...
Przeczytaj jeszcze raz (deklaracja zmiennej i odwołanie się do wektora): 3. Nie przypiszesz zakresu do zmiennej tablicowej w ten sposób. Można Np tak Teraz, jeśli[syntax=vb] Set XlApp = GetObject(, "Excel.Application") Tablica = XlApp.Worksheets(1).Range("O4:O36")[/syn... owszem, zadeklarowałeś obiekt, ale co ze skoroszytem Excela? Musisz się do...
Mam tylko problem u mnie nazwa arkusza jest zawsze inna ( różne piliki są otwierane) Zamiast I jest jeszcze problem z zakresami, w pliku docelowym ma on być kopiowany w pierwszy wolny zakres. Więc tam, gdzie teraz jest przykładowo[syntax=vb]wswyn.Range("A2:D2... = wsSrc.Range("A2:D2").Value[/syntax] wstaw [syntax=vb]ost_w = wswyn.Cells(Rows.Count,...
Zakładając, że makro uruchamiasz przy aktywnym arkuszu wynikowym, konstrukcja powinna wyglądać mniej więcej tak ostWrs = tu szukamy ostatniej niepustej komórki w arkuszu wynikowym For Each sht In ThisWorkbook.Worksheets If sht.Name <> "tu nazwa arkusza wynikowego" Then ostWrsArk = tu szukamy ostatniej niepustej komórki w arkuszu źródłowym...
Mógłby porosić o gotowca do wlejenia: index to zakres A8:A600 nazwa to zakres B8:B600 warości1 to zakres FW8:FW600 warości2 to zakres FX8:FX600 warości3 to zakres FY8:FY600 warości4 to zakres FZ8:FZ600
Funkcje których potrzebujesz do uzyskania takiego efektu to: Wyszukaj.pionowo() Indeks() Podaj.pozycję() Dodatkowo Można wykorzystać listę rozwijalną poprzez "wstaw formant" i/lub wykorzystać poprawność danych Możesz też dla "ladności" odpowiednie zakresy "zamknąć" w nazwach. (Menadżer nazw) przy pisaniu formuł będzie łatwiej. ... i tyle ...
Podmieniłem pętle i opisałem co najistotniejsze. Nie sprawdziłem działania.[syntax=vb]Sub testit() dato = Range("B3") ' nazwa folderu z plikami do pobrania danych myvar = ThisWorkbook.Path & "\" & dato 'wywołanie funkcji If TypeName(myvar) <> "Boolean" Then For i = LBound(myvar) To UBound(myvar) ' otwieram 1 odnaleziony skoroszyt (a w...
Dzień dobry, Przyznam, że nie bardzo rozumiem o jaki błąd Panu chodzi. Zauważyłem tylko, że w pliku, który Pan teraz załączył nazwa "prac" nie odwołuje się do lokalnego skoroszytu, tylko do skoroszytu na moim pendrivie, na którym miałem plik z przykładem. Coś Excel musiał namieszać przy kopiowaniu plików. Proszę sprawdzić u siebie, czy nazwy które ma...
Jest tu faktycznie niekonsekwencja. Zakres B3:K13 liczy 10 kolumn i 11 wierszy. Inny sposób rozwiązania. Zdefiniować nazwę "zakres" wg wzoru: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(ADR.POŚR(KOMÓ... przykładowy zakres obejmuje 5 wierszy i 3 kolumny. To sobie poprawisz tak jak chcesz. Początek zakresu ustalasz ustawiając kursor (komórkę...
Załóżmy że masz dwa arkusze: Arkusz1 i Listy. W arkuszu Listy w kolumnie A definiujesz pierwszą listę z nagłówkiem, czyli: Miasta Gdańsk Gdynia Kołobrzeg Poznań Wrocław Warszawa i teraz są dwie opcje: 1. Wersja prosta (lista stała, nie rozszerza się): - zaznacz wszystkie miasta bez nagłówka, - wstaw->nazwa->definiuj, nazwę nadaj ListaMiast, zakres odwołuje...
Witam, Uprzejma prośba o pomoc / podpowiedź / wyjaśnienie (na wstępie nie jestem programistą …. niestety!). 1. Formatowanie kilku zakresów jednocześnie. Chce nadać (za pomocą makra w VBA Excel) kilku zakresom danych ten sam format. Zakresy tu np: (B15:B38) (B51:C62) (B98:D112) Format to: ###,00;[Czerwony] - ###,00;- Bez tła (przeźroczyste tło)...
Dziękuję za podpowiedzi – funkcja ‘Licz.jeżeli’ zadziałała. Jako że pozostało mi już tylko 5 punktów na założenie nowego tematu postanowiłem korzystając z okazji zaoszczędzić je i zadać dodatkowe pytanie w tym wątku. Tym razem przygotowałem się bardziej starannie niż poprzednio. W załączniku przedstawiłem bardzo uproszczony schemat...
Dzięki kolego, o to właśnie mi chodziło. Chociaż przyznam że już kiedyś przeglądałem ten temat ale o nim zapomniałem Dodano po 12 A czy w komórce która ma rozwijaną listę za pomocą poprawności danych można jako listę rozwijaną zadać wszystkie zakresy które zaczynają się w nazwie od słowa 'nam'? Dokładniej, mam listy pracowników których zakresy nazywają...
Spróbuj po prostu nazwać zakres i podzielić sumę przez ilość liczb: =SUMA(zakres_nazwa)/ILE.LICZB... lub =SUMA(G22;G33;G44)/ILE.LICZB(...
Opisz dokładniej: co (używaj nazw arkuszy źródłowych i wynikowego), dlaczego i na jakich zasadach ma być liczone :)
Przyjrzyj się symbolom dolara ($) w moich formułach i zobacz, co one oznaczają. U mnie zostały specjalne użyte, ale nie w każdym kontekście będą działać. Przeanalizujmy, co robi formuła, którą widać rozpisaną w okienku. Jak sądzę jest to formuła dla pola F20. Na początku szukasz nazwy z pola C19 w zakresie C25357:C25371, co w teorii powinno zwrócić...
Jest super, zamieniłem tylko nazwy arkuszy i działa. Czy jeżeli moja formatka jest w formie utworzonej i nazwanej tabeli, to mogę zmienić w kodzie w taki sposób, żeby dodawało wiersze w tabeli? W tym momencie dodaje mi dodatkowe wiersze pod tą tabelą.
Dzień dobry, Wydaje mi się, że sprawę załatwi nadanie zakresowi roboczemu nazwy, pod warunkiem, że nie będzie się usuwać ostatniego wiersza ani ostatniej kolumny, a dodawać nowe również przed ostatnim wierszem i przed ostatnią kolumną, a nie za nimi. Poza tym nagłówki kolumn też trzeba aktualizować ręcznie. Gdyby istotne było, żeby tabela się automatycznie...
Witam, potrzebuje pomocy dotyczącej makra. Czy wie ktoś jak stworzyć makro, które "pokroi" plik w sposób przedstawiony w załączniku tzn. wyciągnie powtarzające się ciągi znaków(nazwiska) z pierwszego arkusza wraz z danymi oraz przekopiuje każdego klienta na osobny arkusz. Zwykłe kopiuj wklej nie wchodzi w grę ponieważ zakresy(nazwy i dane) zmieniają...
Wartości ujemne: Najlepiej skorygować przy imporcie, wystarczy kilka poprawek w istniejącym makro[syntax=vb]Sub kopiuj_z_pliku() Dim kom As Range Windows("plik importu.xlsm").Activate 'wskazane wybranie właściwego arkusza Range("A2:K1000").Select Selection.Copy Windows("rozliczanie palet.xlsm").Activate Sheets("Import").Activate 'dodałem Range("A3").Select...
Dziękuję. Faktycznie na potrzeby tego wątku przy zamianie na odwołania do adresów komórek z nazw zakresów (w celu anonimizacji arkusza) wycięłam jeden nawias i drugi był bez pary. W pierwotnej formule wszystkie nawiasy się jednak zgadzały, a formuła nie działała w formatowaniu warunkowym. Okazało się, że decydującym problemem było jednak odwołanie do...
Dzień dobry, Chciałem się włączyć do dyskusji, chociaż trudno zaproponować szybkie rozwiązanie przy tak dużej liczbie danych. Nie chcę proponować VBA, są pewnie lepsi od tego specjaliści, natomiast formuły Excela można na pewno zoptymalizować. Ale najpierw pytanie, czy w przykładzie kolumna I w arkuszu "wynik" zawiera spodziewany wynik? Warunek jest...
To jest nazwa zakresu danych(MIASTA1), minimalnie 2 kolumny(wybiera sie wartosc ze 2 kolumny) Poszukiwanie w 1 kolumnie tego co jest w B4. Jak nie znaleziono to wynik =""
Zgadza się chciałbym kopiować z arkuszy o identycznym nazewnictwie (-4) i skonsolidować zakresy znajdujące się w tych arkuszach do jednego podumowującego arkusza w nowym skoroszycie. Zakres danych zaczyna się w tym samym miejscu, jednak w zależności od arkusza ma zmienną ilość wierszy Przykładowy plik o identycznej strukturze zamieszczam poniżej. Na...
Nie znam się na tych szczegółach technicznych związanych z transportem ciężarowym :cry: Proponuje zatem wprowadzenie stosownych nazw zakresów danych (Naczepa_1, Naczepa_2 itd.), właściwe sformatowanie kolumn z datami i wtedy w arkuszach ciągników można zautomatyzować pobieranie odpowiednich danych odnośnie naczep - jak na zrzucie i w załączonym pliku....
Operacje na tekstach nie są tu specjalnie wygodne, moja propozycja rozwiązania jest trochę okrężna, ale jak dotąd nie ma innej, może ktoś jeszcze wymyśli coś prostszego. Żeby sprawdzić identyczność odfiltrowanych wpisów odwołuję się do nazwy 'Dokument', która była już zdefiniowana. Zdefiniowałem nową nazwę 'wynik' wg formuły:[syntax=text]=SUMY.CZĘŚCIOWE(103...
Generalnie Excel tak już ma, że zakres złożony traktuje jak osobne zakresy i drukuje je na osobnych stronach. "Rozumie" natomiast ukrywanie wierszy. Wierszy ukrytych nie drukuje, pomimo że są zawarte w obszarze wydruku. Wiersze można ukrywać ręcznie, za pomocą filtra lub za pomocą grupowania. Nie pokazałeś żadnego konkretnego przykładu, więc trudno...
Z tą aktualizacją to znowu jakieś nieporozumienie. Jeśli dane będą się często zmieniać, ale sposób ich obróbki będzie niezmienny, to należy stosować formuły i przeliczanie automatyczne. Wtedy sam Excel zadba o to, by wszystko było aktualne. Jeśli wpisujesz do komórek wartości, to w domyśle te dane nie powinny się zmieniać, albo na tyle rzadko, żeby...
Sheets("gotowe").Range("A5:B100") - zakres, gdzie to wszystko będzie. Można zmniejszyć-jeśli CheckBox'ow 10 maksymalna - A5:B15
Czy ktoś mógłby mi pomóc , poradzić jak się za to zabrać? Jeśli wszystko umieścisz w jednym skoroszycie, a następnie będziesz posługiwał się tylko "identyfikatorami", a nie gołymi nazwami miejscowości - to możesz rozwiązać swoje zadanie poprzez proste funkcje i dynamiczne nazwy zakresów wyszukiwania :spoko: - tak jak to widać na załączonym zrzucie...
nazwa zakres nazwa excel excel zakres
prowadnica piła stołowy linux puppy termopara przewody
electrolux esl5310lo instalacja oświetleniowa obliczenia
Homelite F2020 - Czy to dobra podkaszarka? Nastawy podstawowe licznika Audi A6 C7 - VCDS, ODIS, OBDeleven