Prawdopodobnie uszkodzony przełącznik pod kierownicą. Na początek rozbierz poglądaj styki i dobrze wyczyść.
sprawdzić wsystkie bezpieczniki,powrót i praca przerywana ma osobny
W samochodzie wyłączają wycieraczkę w dowolnej chwili, a ona sama wróci w pozycję spoczynku. Tutaj zatrzyma się w miejscu w którym ją wyłączasz. Tylko i aż tyle
Była akcja na uszczelnienie silnika tylnej wycieraczki. Sprawdź piny w kostkach na skrzynce bezpieczników pod nogami pasażera bo przy jej opuszczeniu potrafiły wychodzić i jajka się działy. Co do switcha tylnej klapy zobacz czy nie zzieleniał w środku bo dostaje się do nich woda. Wyjmij go, zdejmij gumkę i zobaczysz czy nie zgnił.
Jeżeli pomaga manipulacja dźwignią wycieraczek to wskazuje że jest do wymiany. Do wymiany trzeba ściągnąć kierownice.
Diagnostykę robiłeś?
Przekaźnik sprawdz
Nie jest to wina przełącznika. Przekaźnik a raczej moduł czasowy wycieraczek ma w sobie między innymi przekaźnik, którego styki pełnią rolę zatrzymania silnika w momencie otrzymania sygnału stopu z silniczka wycieraczek. Wypalają się styki co skutkuje nie wyłączaniem się silniczka. Moduł czasowy zajmuje dwa pola przekaźnikowe pod deską. Nie pamiętam...
Hey. Mam ten sam problem. Czy podpowiesz mi jak wybrnąłeś z tego? Przeszukuje internet lecz bezskutecznie. pozdrawiam
W fabrycznej instalacji nie ma tylko 12V "po stacyjce" (są dwa przewody ale obydwa są podłączone pod "stałe" 12V). O ile pamiętam należy go wziąć z bezpiecznika opisanego jako SERVICES. Co to za elektryk był, że nie umiał się dostać do stacyjki w Punto mk.1, chyba nie samochodowy?!? Dostęp jest bardzo prosty. Masę się bierze z karoserii i wszystko wskazuje...
W moim poprzednim samochodzie przyczyną takiego zachowywania się wycieraczek winny był silniczek. Naderwało się ramię które jest przymocowane do wirnika, które porusza mechanizmem piór.
Witam Mam pytanko moze komuś się trafiło Vectra C Nie wyłączają się wycieraczki po użyciu spryskiwacza. W CIM żadnych błędów testy przechodzą bez problemu.
Sprawdzales wiazke tylnej klapy? w przelotce miedzy karoseria lubia sie polamac lub powycierac izolacje przewodow i robia sie cyrki.
-Odkręcasz tę nakrętkę z fotki tak aby ramię było luźne -włączasz zapłon i dajesz impuls, wyłączasz zapłon. -ramiona wycieraczek ustawiasz w pozycji parking -zakładasz ramię na oś silnika i skręcasz -ponownie dajesz impuls i sprawdzasz czy wszystko OK, jeżeli tak to montujesz resztę.
Powiedz dlaczego uważasz że tam tkwi problem, skoro napisałem że wycieraczka się NIE wyłącza (pomaga dopiero wyłączenie zapłonu lub wyjęcie bezpiecznika) ... ??
Dla mnie to coś pan kręcisz.Z tyłu przy golfach tak samo się włącza jak i wyłącza wycieraczkę.
Raczej włącznik wycieraczek ,odłącz go jeśli to on wycieraczki przestaną działać. Nic innego nie wiąże ze soba silniczków tylnej i przedniej wycieraczki. Ewentualnie masa i jej ściąganie z jednego na drugi...
One chodzą cały czas nawet pół godz i się nie chcą wyłączyć.
Co do tej pory sprawdzone?
Witam! Samochód Skoda Octavia I kombi. Występuje następujący problem z wycieraczkami: Gdy włączam wycieraczki przełącznikiem przy kierownicy zaczynają one pracować, w momencie gdy wyłączam wycieraczki (ustawiam przełącznik w pozycji "0") one dalej pracują w trybie najwolniejszym (nazwijmy to pozycja "1"). Czasem jednak zadziałają poprawnie i wyłączą...
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Ja popatrzyłbym do przekładni silnika wycieraczek gdzie znajduje się przełącznik parkowania napędzany krzywką. podejrzewam że "skleił" się styk tego przełącznika.
Silniczek wycieraczek nie pływa. Skoda Fabia 3 1.0 benzyna 2017 r.
Przekaźnik 377 , otwórz i sprawdź czy nie odpadł jeden ze styków to standard w VW .
Sprawdź, czy masz na którymś pinie sygnał przy przejściu przez pozycję spoczynkową wycieraczek (chyba masa). Jak jest, to otwierasz przekaźnik i sprawdzasz, czy nie ma zimnych lutów, głównie nóżki przekaźnika, oraz styki, czy nie są wypalone. Jak nie ma sygnału z silniczka wycieraczek, to rozbierasz silniczek i sprawdzasz styki sprężyste.
problem jest dosc prosty- w ukladzie czasowym (pod kierownicą "podwójny" przekaźnik) jest zanieczyszczony styk jednego z przekaźników ( zwarty przy niewłączonym zasilaniu) - zeby było dziwniej brak styku oznacza nieprzerwaną pracę wycieraczek przy prawidłowej pracy z układem czasowym. do naprawy bublowatego przekaznika wystarczy nóż (lub wymiana na...
Najlepiej zajrzeć do dobrego elektryka samochodowego.... k-12 nic mi nie mówi, poproszę o pełne dane auta. Prawdopodobnie to wyłacznik pod kierownicą trza by go odłączyć i zobaczyć co bedzie, może wycieraczki się uspokoją, może nie, uwaga na złącze poduszki - jeśli takowa występuje. Jeszcze przed wylącznikiem proponuję sprawdzić sterownik/przekaźnik...
Albo brak masy albo jest uszkodzony włącznik wycieraczki. Sbrawdź czy nie kleją się styki.
Problem może leżeć w samym włączniku wycieraczek, jak i w przekaźniku, o ile takowy występuje.
zwarcie w wiazce kabli łączacych z tylna klapą
Wycieraczki mają obwody: zasilania, podtrzymania i hamowania. Nie działa u Ciebie obwód hamowania, usterka może być w złym kontakcie złączek (poruszać, wyjąć, włożyć), może być uszkodzony wyłącznik, może być uszkodzony układ stykowy w silniku wycieraczek. Wycieraczki można zatrzymać ręką, gdy wyłącznik jest w pozycji OFF i piórka znajdują się na dole...
W samym mechaniźnmie wycieraczki jest umiejscowiony wyłącznik krańcowy. Może być nadpalony lub poluzowany w taki sposób, że wyłącza w przypadkowym miejscu.
wyłącza się centralny zamek nie ma możliwości włączenia lub wyłączenia (jeśli jest włączone) ogrzewania szyby tylnej Obstawiałbym stacyjkę - pogarszające się styki... Centralny jest zasilany cały czas - stacyjka nic nie ma do tego Szyba ogrzewana jak jest włączona to utrata zasilania ze stacyjki powinna spowodować jej wyłączenie . Prawdopodobnie uszkodzenie...
Mam problem z wycieraczkami, nie wyłączają się , na wszystkich pozycjach działają prawidłowo tylko na pozycji 0 działają jak włączone (na pozycji 2). Odpiąłem przełącznik i chodzą cały czas (czyli zwarcie) sprawdziłem przekaźnik , jest dobry (na 100%) Jest jeszcze coś co może powodować takie zwarcie? Z góry dziękuję za pomoc
Witam. Kosiareczka "malina" :D Jak zrobileś to, ze po wcisnieciu przycisku kola sie prostuja jakkis timer ustawiony na 1s czy co?? Pewnie wykorzystał oryginalny styk który wyłącza wycieraczki w pozycji opuszczonej.
Właśnie dokładnie nie wiem, to może być wina tego przekaźnika?? Gorsza sprawa jak coś przed nim...
Witam, W mojej audi a4b5 lift z 2000r mam taki problem, że wycieraczki z przodu się nie wyłączają a przy otwarciu przednich drzwi od pasażera mrugaja światełka w środku. Przy tym wszystkim słychać głośne tykanie od bezpieczników. Światła od przyczepki również nie działają. Ma ktoś pomysł co mogło się stać?
Dzięki wielkie za informacje Wieczorkiem sprawdzę Sławek
Ale to tylko w przypadku gdzie wycieraczki mogły by zawadzić o maskę. Oj mylisz się bracie. W tych vw pudłach jak toureg i im podobnych wycieraczki nie wadzą o maskę. W corach D w silniczkach sypie się masa, która podawana jest przez zestyk dwóch bolczyków. Co do programu w D to przy otwarciu przednich drzwi automatycznie wyłącza się najszybszy bieg...
Hej, właśnie krzywka w przekładni przy silniczku nie daje impulsu przerwania , dlatego chodzi na okragło, zdejmij dekielek od przekładni to zobaczysz prosty styk-wyczysc, napraw. Pozdrawiam.
Tak ma być Nie prawda, lekko naciskasz włącza się wycieraczka, naciskasz mocniej to wtedy też spryskiwacz. Dodatkowo naciśniecie mocniej tak żeby włączył się spryskiwacz nie powinno wyłączać wycieraczki jeśli była wcześniej włączona, przez to mój ojciec przez jakieś 6-7 lat jeżdżenia Golfami nigdy nie nauczył się jej wyłączać, bo puszczał kierownicę...
Te 10 stopni w lewo świadczyło by że nie wyłącza w skrajnym położeniu tylko wyłącza przed końcem cyklu odnoszę wrażenie że krańcówka jest do wyregulowania.
Witam Podczas uruchomienia wycieraczek pojawia się błąd P3101 , klapa gasząca V157, otwarta zwarcie do masy , sporadyczny. Jak wycieraczki pracują w trybie ciągłym autem szarpie, dusi się nie można jechać, wyłączam wycieraczki i auto śmiga bez problemu. Błąd typowo pojawia się tylko podczas pracy wycieraczek... Co sprawdzić ? masa ? Chyba tylko tak...
Witam od pewnego czasu mam problem z wycieraczkami w Corsie D.Gdy je włączę na jeden ruch czy chociażby na spryskanie szyby wycieraczki nie wyłączają się i również nie wyłączają się gdy wcisnę dźwignię na pozycje 0.Sporadycznie się wyłączą gdy ustawie na najszybszy tryb i wtedy dźwignią na 0. Moje pytanie czy ktoś już kiedyś spotkał się z takim problemem...
Właśnie najgorsze jest to jak taka awaria trafia się pierwszy raz, a delikatne naciskanie starej manetki wyłączało wycieraczki więc wskazywało na jej uszkodzenie + jeszcze wpisy na forach = niepotrzebny zakup. "Mądry Polak po szkodzie" ma dobrą manetkę na zbyciu za symboliczną złotówkę :?:
A co tam trafiać. Nie zakładasz dźwigni mimośrodowej, włączasz wycieraczki, wyłączasz. Krańcówka ustawi oskę w zerze. Sciągasz pióra na dół i zakładasz dźwignę.
Zwróc uwagę jak sformułowałem wypowiedż ,użyłem słowa "najczęściej". Rózni producenci stosują rózne rozwiązania,nie wyłączając silników krokowych.Mam z tym stycznośc na codzień.Pytałeś o regułę,a nie o artykuł naukowy w tej tematyce.
Zdarzyła mi się taka przygoda z moim poldkiem. Włączyłem silnik. Po włączeniu spryskiwacza tylnej szyby nie mogłem wyłaczyć wycieraczek. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wycieraczka nie działała sama. Pojechałem z tym problemem na stacje obsługi. Pan kierownik przekonywał mnie ze tak powinno byc, gdyz w instrukcji obsługi samochodu...
No działają tylko wolne i szybie. Czasówki nie działają. A no i przy tych wolnych i szybkich po wyjęciu przekaźnika wycieraczki nie wracaja na miejsce, zatrzymują się w miejscu kiedy wyłączam.
Po wymianie sterownika jest ok temat zamykam
Nie działa spryskiwacz szyby i tylna wycieraczka w Fokusie po lifcie 2008 r. Bezpieczniki są dobre, czy jest jakiś przekaźnik? Jak zapalę samochód, to załącza się sama przednia wycieraczka, zrobi dwa cykle i się wyłącza.
Ja w passacie z 97 roku mam zamontowaną taką funkcje, tylko że tam uruchamia się tryb czasowy wycieraczek (dźwignią raz w górę) i one sobie pracują na ostatnio ustawionym czasie jak chcemy zmienić przerwę to wyłączamy wycieraczki (wycieraczki przetrą szybę) i czekamy aż zapada nam szybę potem włączamy i wycieraczki trzymają taką przerwę jak ustawiliśmy...
Przesmaruj ten wysuwający się teleskop - wystarczy szprycnąć od zewnątrz; w niektórych wersjach można zdjąć zasłaniającą go osłonkę. Operację najlepiej przeprowadzać w najbardziej wysunietym stanie tego teleskopa - czyli włączamy wycieraczkę, i wyłączamy ją kluczykiem zapłonu. Zatrzyma sie wtedy tam, gdzie chcemy.
Dzisiaj dostałem nowy przekaźnik - zamiennik Topran. Po zamianie wycieraczki dalej się nie wyłączają, tylko teraz już nawet na samym zapłonie, jak i na włączonym silniku, po staremu 🤣. Wniosek taki, że to chyba rzeczywiście coś z napięciem oraz przekaźnikiem. Założyłem na razie stary. Pozostaje może zamówić używany oryginalny i jeszcze taki sprawdzić.
Coś się porobiło z wycieraczkami i ciągle pracują, nie można ich wyłączyć, jedynie wyłączając zapłon.Myślałem że nawalił silnik wycieraczek. Podłączyłem drugi silnik i sytuacja jest taka sama.Może mi Ktoś pomoże zlokalizować usterkę.
Razem z innymi przekaźnikami, obok nóg kierowcy, po lewej, trzeba zdjąć osłonę, jak dobrze pamiętam podwójna szerokość.
Też próbowałem to obejść umieszczając antenkę na podszybiu. Masakra, jak antenka jest wewnątrz klatki karoserii to słychać wszystko.... co siędzieje w samochodzie i tyle. Załączanie wyłączanie wycieraczek, kierunkowskazy, zapłon, .... zasięg żaden. W zderzakach nie próbowałem bo mam wypełnione styropianem.
Witam- ja bym stawiał na instalację elektryczna, dokładnie oglądnij skrzynke bezpieczników, popatrz czy kostki nie sa zaśniedziałe , bo kontrolka oleju jak sie zapala to wtedy kazdy wie co jest , ale jak ty ja wyłączasz wycieraczkami to moim zdaniem masz lub ktos namieszł w instalacji .
Witam. Pacjent to Seat Leon 1M z 2004 roku. Mam problem z wycieraczkami, po włączeniu zapłonu chodzą bez przerwy. Wyłączają się po włączeniu tylnej wycieraczki. Problem powtarza się, gdy włączę spryskiwacz przedniej szyby, dopiero po załączeniu, nawet na ułamek sekundy, tylne wycieraczki przestają działać. Przekaźniki 100 i 377 wymienione. Silnik i...
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Witam. Po wymianie silniczka ( w starym umarło sterowanie), wycieraczki same się uruchamiają na włączonym zapłonie. Pochodzą parę sekund i się wyłączają. Wadliwy silniczek? Przed wymianą silniczka, podobno tego problemu nie było.
prawdopodobnie nie działa styk położenia krańcowego piór wycieraczek. Jest on w silniczku,jak plastikowe koło slimacznicy. Przekaźnik czasowy nie dostaje sygnału aby rozłączyc obwód.
Przerwany przewód w przelotce masujący do budy.
Witam Czy ktoś może kojarzy jak powinien być złożony przełącznik zespolony od kierunkowskazów i wycieraczek? Ktoś już tam grzebał i myślę, że ktoś źle go złożył. Wycieraczki chodzą wolno i jak długie włączam to wyłącza się jedna lampa.
Czy przypadkiem gdy wycieraczki sa przymarzniete, nie powinny w momencie uruchomienia zostać automatycznie wyłaczone, abu nie zostały pogięte....
Sam mechanizm też wymontowałem i rozebrałem, nic niepokojącego nie zauważyłem. Niestety nie wiem jak można go sprawdzić. Na jedno z wyprowadzeń podawany jest plus z zza stacyjki. Przyłóż i poczekaj aż sama zatgrzyma się w położeniu neutralnym (sama się wyłączy) Nie zabierając plusa z tego zacisku podaj drugi plus na wyprowadzenie wolnych obrotów. Powinna...
Gdzieś pisali, że trzeba jakoś szczególnie wyłączać tą wycieraczkę; jakoś tak włączając dwa razy... aby wyłączyć.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie instalacji to tylko wizualnie , ścieżki ( kostka ) przy silniczku , masa i przejście między karoserią a tylną klapą oraz przełącznik zespolony ( ścieżki na folii ) . Fakt , że może niezbyt dokładnie ale zasugerowany objawami , przede wszystkim tym "chrupnięciem" oraz prawie prawidłowym załączaniem i wyłączaniem wycieraczek...
Jak wyłączam przyciskiem wycieraczkę to zatrzymuje się od razu nie powracając do najniższego poziomu. Nie wiem gdzie szukać przyczyny, czy w silniku czy gdzieś w jakimś przekaźniku czy czymś takim. Proszę bardzo o odpowiedź. Dzięki.
Witam, Mam problem z wyłączaniem wycieraczek w moim aucie(Opel corsa 1.2 16v) . Po wyłaczeniu zatrzymują sie w np. połowie szyby bądź w innym niewłaściwym miejscu i dopiero kolejne próby włączenia i włączenia powodują umiejscowienie ich we właściwej pozycji. Jest to irytujące i dekoncentrujące. Proszę o pomoc Piotr
Witam w moim passacie b5 2003rok wycieraczki przednie zatrzymują się na środku szyby nie da się ich wyłączyć. Włączają i wyłączają się same. Co zrobić ?
Witam , mam taki problem z moja bmka , mianowicie nie działają mi wycieraczki . Chodzi o to ze: gdy załączę na manetce po zapaleniu zapłonu na 1 to wycieraczki chodzą ale jak potym wyłącze nie wyłączają się , robia gdzieś 7-8 cykli i potem się same wyłączają i spryskiwacze potym tez nie działają . Wyłącze zapłon zaś załączę i to samo się dzieje . Przekaźnik...
CZY MOŻE MI KTOŚ POMÓC? WYCIERACZKI W MOIM SAMOCHODZIE NIE POWRACAJĄ DO PIERWOTNEGO POŁOŻENIA,TZN. GDY JE WYŁĄCZAM OD RAZU SIĘ ZATRZYMUJĄ.SILNICZEK ROZBIERAŁEM I STYKI WYGLĄDAJĄ W PORZĄDKU.NAWET NIE WIEM GDZIE ZNAJDUJE SIĘ PRZEKAŹNIK WYCIERACZEK I PROGRAMATOR.PROSZĘ O POMOC! Post był raportowany. Nie używaj dużych liter -- > REGULAMIN.
Witam szanownych forumowiczów :) Mam problem jak w temacie. Wycieraczki przednie czasami same się załączały tzn. nie tak że pracowały cały czas, ale robiły takie jedno pojedyncze majdnięcie. Piszę to w czasie przeszłym chociaż teraz też tak się czasami zdarza, ale ten objaw jest tylko trochę denerwujący, natomiast teraz mam dużo poważniejszy problem....
Witam jak w temacie Renault Clio 1992r ,kilkakrotnie pali bezpiecznik od czasówki wycieraczek ,styki wydaja sie ok silnik wycieraczek tez czasówka chyba pracuje tylko przy wyłączaniu ręcznym wycieraczek bo słychać w środku klikniecie .Moze wie ktoś co to jest wiec proszę o rady .
Witam serdecznie. Chcialem sie tylko upewnić czy jest to usterka przerywacza od ycieraczek, czy czegoś innego, i jeśli to przerywacz to gdzie go mam szukać ? Usterka jest taka: wyłączając pracę wycieraczek zatrzymują się w miejscu, nie wracając do dolnego położenia, tak samo nie reagują na czasowe włączanie się. Do pewnego czasu słyszałem dwukrotne...
Bardzo dziękuję za konkret wyjaśnienie Przez chwilę myślałem dlaczego zacisk F wycieraczek nie jest na stałe podłączony do masy, ale jak rozumiem, hamowanie jest tylko realizowane w pracy przerywanej (przez bimetal) i przy wyłączaniu wycieraczek. Przy pracy ciągłej i przy zwiększonej prędkości hamowanie jest zbędne. I jeszcze jedno: Jakbym chciał dodać...
Witam. Mam problem z Captivą żony. Przy temp pow 22*C samoczynnie załączają się wycieraczki. Nie jest to normalna praca. Chodzą bardzo wolno. W takim stanie nie działa przełącznik wycieraczek, tzn wycieraczki na niego nie reagują. Dodatkowo zauważyłem, że wyłącza się wentylator nawiewu. Czasem jak wyłączę kompresor tzn AC na panelu to wycieraczki działają...
Ja mam odwrotnie, wycieraczka działa cały czas, a stycznik wyłącza się dość losowo, w różnych pozycjach wycieraczki. Drugi problem jaki mam to kompletnie nie działające grzanie tylnej szyby, nie działało do początku jak mam ten samochód. Trzeci problem niedziałający pilot. Czy ktoś mógł to nagrzebać chcąc cofnąć licznik przed sprzedaniem?
Witam. Jest wiele tematów podobnych ale żaden nie odpowiada mojemu problemowi. Problem mam następujący posiadam fiata seicento rocznik 99 w którym nie do końca działają mi wycieraczki a mianowicie działają na wszystkich biegach z tym, że na pierwszym jak biorę do góry i odpuszczam manetkę to wycieraczki zostają w pozycji takiej do jakiej doszły. A na...
Witam. Staram się podłączyć silniczek wycieraczki do zasialacza ATX ale już nie mam pomysłu co jest nie tak. Syknąłem zasilacz "na sucho" (13 i 14pin) i wtedy zasilacz jeszcze się nie uruchamia, dopiero jak podepnę pod 5V jakieś urządzonko (przy podłączeniu do 12V zasilacz nadal nie rusza). Więc już jak podpiąłem coś pod 5V to staram się podłączyć pod...
1. Dziękuję jarek_lnx za informację. Jeśli masz jakiś link do prostego rozwiązania soft startu, to bardzo proszę podeślij. Istniejące rozwiązanie mnie zadowala. Chodziło mi bardziej o to by przy przełączaniu prawo – lewo zasilacz ATX nie wyłączał się, co osiągnąłem. Silnik wycieraczek ma przekładnię ślimakową i rozpędzanie się całego mechanizmu jest...
Witam Od wczorajszego dnia mam problem z wycieraczkami przednimi. Na 1 i 2 biegu nie działają w ogóle, dopiero na 3 i 4 działają, lecz same się wyłączają lub w ogóle się nie chcą załączyć (czasami po kilku minutach dopiero działają). Tylne wycieraczki działają normalnie. Będzie to wina silniczka z wycieraczek czy jakaś grubsza sprawa? https://filmy.elektroda.pl/26_1681740914...
Rozbierz silnik Tylnej wycieraczki i tam w nim jest taki styk który powinien ją wyłaczyc po dojsciu do końca szyby, prawdopodobnie jest on "zespawany" . Aby wykluczyc tylko jego uszkodzenie sprawdz miernikiem czy podczas włączania i wyłączania tylnej wycieraczki zmienia sie równiez napiecie na tych stykach od klapy jesli tam wszystko gra to na 100 %...
Noo oprócz tego co wymieniłem to takie bzdety typu zapalniczka i wycieraczka,i czujnik hamulca ręcznego nie działa.
Coś nie bardzo mi to wygląda na winę wycieraczek: są wyłączane, ich zasilanie dokładnie, po wyłączeniu kluczyka więc napięcie do rozładowania akumulatora - nawet przy uszkodzeniach elementów - nie ma skąd "przyjść". Także przewody w klapie nie pozostają pod napięciem "na noc" - że tak się wyrażę. Może coś innego rozładowuje, a tylko przypadek sprawił...
Witam, mam uszkodzony mechanizm wycieraczki tylnej do Audi A4 B6, uszkodzeniu uległa elektronika najprawdopodobniej poprzez dostanie się wody, (wycieraczka cały czas chodzi, nie wyłącza się). Wstępnie zdiagnozowałem, że uszkodzeniu uległ tranzystor IRF IZ34N (sprawdzałem miernikiem uniwersalnym [omomierzem] i na każdej nóżce, w każdej konfiguracji pokazuje...
Witam. W samochodzie żony brak pracy wycieraczek (stały w miejscu) , bezpiecznik sprawny , używając klucza ruszyłem silniczkiem i ruszyły , ale z oporem. Wymontowałem konstrukcję , oczyściłem , przesmarowałem . Było lepiej ale czasami stawały , znalazłem drugi siniczek zamontowałem (wtyczka była odwrotna ) i wszystko cacy . Po uruchomieniu silnika auta...
Hej.Opisując swój problem z BMW e34 rok 91 może uzyskam potrzebne mi informacje.Otóż jadąc autem w ciepły dzień przyśpieszając gwałtownie włączają mi się samoistnie wycieraczki,zwalniając wyłączają się,przy normalnej spokojnej jeździe nic się z nimi nie dzieje...Pozdrawiam
(...) może zwarłeś +30 z +15? Raczej z X czyli żółto-czarnym; z 15 nie dałby rady wyłączać silnika.
Bez uruchomienia silnika wycieraczki przedniej szyby chodzą normalnie na wszystkich biegach(czasowe,1 i 2 bieg).Natomiast przy włączeniu silnika wycieraczki brak czasowych i nie można wyłączyć,dopiero przy wyjęciu kluczyka ze stacyjki wyłączają się.Co mam zrobić?Gdzie leży przyczyna tej usterki?
przy normalnej ciągłej pracy wyłączam je i od razu stają Ale gdzie stają ? Tam gdzie je wyłączysz czy wracają same na dół szyby .
Jak włączam tylną wycieraczkę to słychać , że przekaźnik cpyka . Włącza i wyłącza co jakiś czas tylną wycieraczkę .
Witajcie !!! Od jakiegoś czasu choć nic w instalacji nie było grzebane przegrzewa mi się bezpiecznik 2B ( nie przepala lecz topi sie plastik traci stk i wypadnie z zaczepów ) objawia się tym że nagle wyłączają się wycieraczki, oraz wskaznik paliwa ( to objawy które widzę ). Poradzcie gdzie miałbym "uderzyć" aby rozeznać sytuację i naprawić sobie to...
Nie wiem czemu kolega szuka innego rozwiązania niż fabryczne? Po włączeniu 1 biegu wycieraczek wystarczy je natychmiast wyłączyć i zaczekać do momentu, kiedy uznajemy, że powinny się załączyć. I wtedy załączyć je ponownie. Mamy tu ustawienie optymalne do aktualnej intensywności opadu. Jeśli intensywność opadu się zmienia, to po ostatnim "machnięciu"...
Brak 15 na silniczku, lub uszkodzony styk w przekładni. Tam nie ma żadnej piętnastki na przekładni. Zatarta oś ramienia wycieraczki w tulei i UCH wyłącza zasilanie z powodu przeciążenia. Sprawdź jeszcze czy na cienkim kablu nie ma ciągle masy, powinna być tylko gdy wycieraczka jest w pozycji park.
Witam. Od kilku dni mam problem z tylną wycieraczką sama się włącza później wyłącza chodzi szybciej a po chwili wolno. Może ktoś wie co jej dolega i gdzie szukać przyczyny?
Szukam schematu elektroniki do Reno Clijo Rt z 1990r. Mam problem z wycieraczkami. Nie wyłączają się po określonym czasie. Zmieniłem co się dało i cały czas jest to samo. do tego jeśli wyłączę wycieraczki to zatrzymują się w tym miejscu gdzie były wyłączone,nie powracają na swoje miejsce. Pomocy! nie wiem co mam z tym robić.
To chyba dobrze. Jak jest mokro, to działają. Chyba właśnie wtedy mają działać. Może masz jakiś nowoczesny system, o którym nie wiesz ;P U mnie nie działa czasówka wycieraczek. Włączają się na jedno machnięcie jak wyłączam (w momencie przełączenia w pozycję "0"). Bądź tu mądry.
spryskiwacz z przodu powinien ci pracować z wycieraczkami czyli kiedy pociągniesz za manetkę włączają się wycieraczki i zaczyna działać spryskiwacz jak tak nie masz to by świadczyło że padł włącznik w kolumnie, lepiej wymienić cały. Tylną wycieraczkę wyłącza się tak samo jak włącza a spryskiwacz jak włączysz i troszke mocniej naciśniesz i przytzrymasz...
creative wyłączają filmy wyłączają głośniki samochodowe wyłączają
zastosowanie kwarcu procesorach macierz dyskowa monitor czarny ekran piszczy
Radio samochodowe odbiera tylko jedną stację - przyczyny i rozwiązania Radio odbiera tylko lokalne stacje - przyczyny i rozwiązania