znany problem w zagazowanych to wtryskiwacze od benzyny środek do czyszczenia powinien pomóc, ale najpierw sprawdź sterowanie powietrzem biegu jałowego.
błędu może nie być,ale pasuje rzuczić okiem na -wartość integratora pola pracy sensora O2 -wartośc integratora pola pracy begu jałowego -rzeczywistą wartośc MAF Przeważnie wystarcza reset bloku mapy uczącej BLM
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
mechanik przy okazji wykręcania wtryskiwaczy regulował zawory na ciepło i coś tam poprawiał Zawory regulujemy na zimno! A co do twojego problemu to jak dobrze pamiętam to w LE2000 jest pompa VP więc to ona w pierwszej kolejności do sprawdzenia. Tylko w jakimś (!)porządnym(!) diesel serwisie!
Teraz patrz-438 mbar i czas wtrysku 5,15ms. Podciśnienie spadło do 377mbar i czas wtrysku się skrócił do 4,12ms, jak sądze silnik już wyrównał obroty, ale dalej jest źle. Czas wtrysku nieobciązonego silnika powinien wynościc góra 3 ms, zazwyczaj 2,7.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... poczytaj mój post. sprawdź świece , ciśnienie pompy paliwa i lewe powietrze na dolocie , Czy z wydechy śmierdzi benzyną nie spaloną??
Wymieniłem zaworek PCV i obroty biegu jałowego ustały... Dzięki za pomoc
a krokowca sprawdzales czy nie jest brudny. Ręce opadają.... Na mojego nosa przeciek powietrza,ale to temat nie na te forum,.
Lub uszkodzenia drv, dozownika oraz czujnika ciśnienia na rampie.
Szczelność dolotu
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
Ciśnienie sprężania, ustawienie rozrządu, stan układu WN, wszystkie podciśnienia do sprawdzenia.
Witam Czy udało Ci się rozwiązać problem?
Lexia da się sprawdzić czujniki, przyciski. Jeżeli musisz go podciągnąć, to znaczy że jest wysunięty i jadąc komputer myśli że pedał sprzęgła jest wciśnięty.
Pokrywa wymieniona, nadal występuje ten sam problem. Zastanawiam się czy nie winić przepustnicy, po dodaniu gazu na postoju pod 5 tys rpm silnik ma problem przez parę sekund że stabilizacja biegu jałowego. Wytarte ścieżki potencjometru przepustnicy ?
Zrzuć mu klemę na noc, załóż rano, odpal na benzynie i zobacz czy obroty też będą falować, bo jeśli masz źle ustawiony gaz lub zuzytą sondę na bogato, to wtedy korekcja długo terminowa będzie dożyć do ubogiej mieszanki, co zaowocuje właśnie wypadaniem zapłonów. Możesz też włączyć zapłon, wejść vagiem w silnik, wybrać adaptacje, kanał 00 wartość 00 testuj...
Wtyczki sprawdzone, piny podgięłem i nic, dalej chodzi źle. Zapalisz go, to przygasa, aż zgaśnie, a przy trzymaniu mu trochę gazu to chodzi dobrze.
częstą przyczyną tego błędu jest zasysanie "lewego" powietrza za przepływomierzem pozdrawiam
Ma przejechane 250000km
Uszczelniacz wału od strony skrzyni powoduje wyżej wymienione problemy z wypadaniem zapłonu. Pozdrawiam.
Tak, w autku zamontowano instalacje gazowa jakies 2 miesiace temu. Zamowilem nowe cewki oryginał firmy Bremi 137zl/szt po rabacie. Jutro napisze o efektach.
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
może sterownik silnika
Tak, w stronę rozrządu. Zrób 3,5 - 4 i po temacie.
Poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym: EGR, EVAP, serwo hamulców etc.
Dzięki za podpowiedzi. Wałki, szklanki - wszystko jest okej. Wyciągnąłem trzeci wtrysk, włożyłem go do czwartego cylindra, a na trzeci poszedł używany wtrysk. Na 90% jest okej. Auto nie miało problemu z odpalaniem na zimnym ani na ciepłym. Nie dymiło, tylko na moje oko jeszcze nie ma takiej stuprocentowej mocy. Kiedy silnik jest rozgrzany i delikatnie...
Proponuje diagnostykę. A jak nie to wymieniać jak leci : odma,wtryski ,cewki,nastawnik wałka,kolektor, oczyścić trzonki zaworowe,rozrząd,pompa HP,uszczelniacz wału,itd. A więc jak?
Witam. Mam problem z golfikiem. Na biegu jałowym zaczął nie tak dawno trochę tak jakby dławic się, szarpać silnikiem. Błędów nie wywala. Pali od strzała, zarówno na ciepłym jak i zimnym. Na zimno trochę bardziej kuleje. Korekty wtrysków pokazuje Vag tak: 1 cyl. -3.75 2 cyl. - 2.4 3 cyl. + 1.85 Poniżej wrzucam logi statyczne grupy 00. Mam nadzieję, że...
Witam proponuje zacząć od komputera. Test pracy cylindrów. Być może też jakiś wtrysk się podwiesil i nie będzie chodzić na wszystkie gary
ja rozrzad sprawdziłem czujnik zegarowy na pierwszym cylindrze i blokady na tył głowicy i wszystko w porzadku , te silniki to zemsta VW
zacznij sprawdzanie od sprawdzenia czy nie zaciąga sobie twój silniczek lewego powietrza
Przeczyść układ zasilania
a zapomniałem dodać sprawdź linkę od temperatury są tam dwie na zimnym silniku przed zapaleniem powinna naciągać dźwigienkę na pompie wtryskowej prawdopodobnie od wyprzedzenia konta wtrysku (no i na zimnym silniku powinieneś słyszeć jak ten impulsator stuka jeżeli nie stuka to jest walnięty a można to usłyszeć bo stuki są takie jakby był jeden zawór...
No jeśli "przebiera" po uruchomieniu to właśnie może być wina świec żarowych. Podczas rozgrzewania świece też biorą często udział. Twoja porada o korektach może być również celna...
Istnieje możliwość że to uszczelka ale weź mi śpiesz z wyjaśnieniem co znaczy metoda na peta w sensie dymem.
zapraszam do tematu
Ja bym węszył w kierunku wtryskiwaczy/tego z odchyłką dużą. Nie zawsze wychodzi im regeneracja.
Problem występuje od dobrych kilku lat. Przez ten czas przewinęło się wiele litrów benzyny i wiele resetów sterownika. Chyba, że mówisz o innej adaptacji, a nie resecie który zeruje korekty...
a co jeżeli pomiar wyjdzie nie równo na 1 i 2 gnieździe?? Oznacza to, że pompki są w porządku?? Może tylko wymiana oringów/uszczelek na pompowtryskiwaczach??
No jakiś błąd. Do serwisu podłączyć pod komputer i zdiagnozować lub samemu spróbować odczytac kod błędu wymrugany orzez check egine tu instrukcja: http://www.yam-r125.net/ecu_self_diagnos...
Witam ! jak w temacie samochód odpala normalnie ale raz na jakiś czas gdy zatrzymam się np na skrzyżowaniu samochód na biegu jałowym zaczyna się dławić i puszcza dymka (kolor biały) trwa to około 3 s, po tym czasie obroty wracają do normy. Po za tym silnik pracuje dość twardo i trochę głośno. Pompa Lucas xud 110 98 rok Dzięki za odp Pzdr.
A wiesz co to takiego Idle Control Valve i gdzie jest umiejscowiony w twojej Lancy?? Być może to smiesznie zabrzmi ale proponuje wyjąć i wyczyścić. Umiejscowienie tego w twoim silniku to wpadka konstruktorów, nie przewidzieli że będzie się sklejało oparami oleju z odmy.
Zrób jej kalibrację wtryskiwaczy ale "ręcznie" nie komputerem. Do tego jest kostka nad chłodnicą. Które piny nie pamiętam. Masa chyba z zielonym przewodem w kostce. Poszukaj w necie napewno jest. Daj znać czy pomogło.
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
Sonda odłączona - bez zmian. Sonda podmieniona - bez zmian. Rozpięty wydech przed katalizatorem - bez zmian. Nie mam siły już na ten silnik.
Zamieniłem pompki 1z2 i 3z4. Korekcje jak i Bipy poszły razem na następne cylindry. Czyli raczej pompki źle zregenerowane?
Problem rozwiązany. Przyczyną był zapieczony EGR. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z astrą 1.4 silnik C14NZ. Komputer podaje kod błędu 35 - to zanczy silnik krokowy biegu jałowego. Silnik pracuje nie równomiernie na biegu jałowym. Wymieniłem silnik krokowy (regulator) biegu jałowego i nic. Sterownik nadal podaje ze błąd 35 i silnik nadal żle pracuje. Co jest?
Witam mam ten sam problem z moim autkiem. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp. Przeczyściłem przepustnice, kolektor dolotowy, silniczek krokowy i nic. Lewego powietrza też nie ciągnie. Czasem jak odpalę na ciepłym to obroty są niby normalne...
witam. mam taki problem;w czasie jazdy po wrzuceniu na luz obroty spadaja do zera i silnik gasnie,nierówno tez pracuje na biegu jałowym,dodam ze problem ten wystepuje po przejechaniu kilku km. po dłuzszym dystansie juz nie. auto to fiat siena 1.2 instalacja podcisnieniowa na sterowniku autronic al 700 parownik tomasetto 140 hp. prosze o porade instalacja...
Na bank listwa jest walnięta . Skontroluj jeszcze żarówką h7 masy i plusy dochodzące do ecu i cewki.
Zdaje się, że zrobiłeś wszystko, co mogłeś. Nic więcej nie przychodzi mi, niestety, do głowy... Może spróbuj zalać inne paliwo. Śmiałem się z żony gdy mi o swoich obserwacjach o paliwie mówiła, bo przecież od zawsze tankuję na tej markowej stacji różne samochody i nigdy nie było problemu. Ale gdy nie było mnie w domu, to żona tankowała na innej stacji...
sieć serwisowa CZAKRAM
a co było nie tak ?
Pewnie by sprawdził, może podpowiesz gdzie go znaleźć? Następny.
Problemem była zepsuta odma.
Zamieniałem miejscami.
Oraz szczelność serwa.
To jest to samo tylko tutaj na filmiku jest przedstawione bardzo wyraźnie. Pisałeś że dzieje się tak jak auto wyrzucasz na luz, proponuję podłączyć vaga i zobaczyć na własne oczy jak skacze dawka paliwa podczas jazdy na tym luzie. Na skrzyni znajduje się czujnik odepnij go podczas jazdy testowej a gwarantuję ci ze silnikiem trząś nie będzie gdyż dawka...
wystarczyła wymiana regulatora ciśnienia paliwa na pompie i jest ok . Pozdrawiam
Citroen C3 2003 r., silnik 1.1, nierówna praca silnika na biegu jałowym. Jedna świeca czarna. Kolektor, świece, cewka, przewody sprawdzone, katalizatora brak, silniczek krokowy nowy, luz zaworowy ustawiony, wtryski sprawdzone, sprawne. Nadal nierówno pracuje na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny? Sterownik silnika?
Wygląda na lewe powietrze (te wyższe obroty biegu jałowego)
Sprawa nie została nigdy do końca rozwiązana - ponieważ po prawdpodobnie przyczyną było małodokładne złożenie po wymianie uszczelnki pod głowicą. Samochód zaprowadziłem do innego mechanika, który uszczelinił kolektor tak, że niedostawał "lewego powietrza" (testy na opary rozpuszczalnika potwierdzały nieszczelności), nieszczelności były przy samym kolektorze...
Witam. W aucie Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM mam nierówną prace silnika, głownie gdy już złapie temperaturę pracy, wtedy zaczyna się poszarpywanie i nierówna praca silnika na biegu jałowym, gdy zwiększę obroty do około 1 tys. to chodzi równo. Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
Błażej! Pisz dokładnie o co ci chodzi???? z "siikiem", czy z "silikiem"? A może z silnikiem??
Ani silnik ani automat nie byly rozgrzane w 100% ale 10 czy 12 km po miescie zrobione to tez nie byly zimne. Automat jest założony po regeneracji cala skrzynia i jak pracował perfekcyjnie tak pracuje dalej. Dodano po 3 Zresztą na postoju jest to samo. Ale jak tylko dodam gazu obroty podskoczą tak ok 1800 to zaczyna pracować idealnie. Zero wibracji.
Witam sprawdz rozrząd a dokładnie łancuch i napinacze u mnie napinacz sie rozciągnął i łanuch przeskoczył niestety silnik w połowie do wymiany poszedł a że mieszkamy w naszym kochanym kraju serwis Audi wypioł sie na mnie chodz wiedzą że jest to ewidentnie wada siloników TFSI Dodano po 5 NIestety nie poczuli sie do odpowiedzialność za rozciągniety łańcuch...
To jeżeli masz jeszcze gwarancję to zgłoś się do ASO niech szukają .
Witam nie wiem czy napisałem w odpowiednim dziale za co z góry przepraszam , ale potrzebuje porady odnośnie samochodu BMW E34 z 90 roku z silnikiem 2.5 m20b25 z automatyczną skrzynia biegów sama benzyna bez instalacji gazowej . Mianowicie auto delikatnie nierównomiernie pracuje na biegu jałowym słychać lekkie przebieranie oraz przy dodaniu gazu jest...
Ziomki pomozecie?? jaka moze byc tego przyczyna? Citroen C3 1.4i 8V benzyna...falujace obroty na biegu jałowym...
A więc: emulator niestety nie wejdzie (przeszkadza szpilka której nie da sie wykręcić bo tak zapieczona a zrywac nie ma sensu) także licze na inne podpowiedzi
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
Jeśli dalej nie chodzi to świece, kable, kopułka i palec ma być nowy i powinno być dobrze.
Naprawiłem!!! Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem
Popatrz sobie normę w niemieckiej albo włoskiej instrukcji... tam jest 0,2l/100km, tylko w polskiej jest 0,7l/100km ;) Nietrzymające zawory mogą powodować nierówną pracę na biegu jałowym, ale sugeruje to też niewłaściwe ustawienie instalacji LPG.
Pod wtryskiem jest jeszcze guma z czterema szpilkami z gwintem na niej spoczywa cały wtrysk jeżeli jest nie szczelna do staje się tam powietrze miałem te same objawy wymieniłem gumę i gra ok. 40 zł Dodano po 37 to ta guma
Jednopunktowy czy wielopunkt?
Witajcie Wczoraj po przejechaniu trasy ~40km, odczekując aż wychłodzi się trochę turbo (luz, puszczone sprzęgło, pogaszone odbiorniki prądu łącznie z klimą), wsłuchiwałem się w pracę silnika. Co jakis czas, raz na okolo 3-4 minuty, silnik pracował głosniej (około 1-2 sek). Brzmiało to, jakby lekkie dodanie gazu (wskazówka obrotomierza nie drgnęła)....
Nie wiem co ma hamulec do biegu jałowego Wbrew pozorom ma - serwo jest zasilane podciśnieniem z kolektora dolotowego. silniczek możesz sprawdzić odpinając rurę dolotową od przepustnicy i na zimnym silniku niech druga osoba odpali auto, a Ty patrz czy przepustnica się porusza. Bzdura, bo silnik krokowy regulacji biegu jałowego nie uchyla w tym silniku...
Uszkodzenie jednego z katalizatorów. 6 cylindrów ma silnik a pierwsze trzy gdzie wypadanie zapłonów było obsługuje jeden kat.
Po wymianie sterownika silnik przestał gasnąć. Problem z szarpaniem i nierówna pracą na biegu jałowym pozostał. Szarpanie nasilało się wraz ze wzrostem temperatury silnika.(na lpg również). Diagnostyka nie pokazywała żadnych błędów. Objawy wskazywały na jakieś zakłócenia w układzie WN. Podmiana cewek rozwiązała problem. Auto płynnie przyśpiesza. Dziękuję...
Podaj wartość podciśnienia w kolektorze ssącym z MAP'a na biegu jałowym. Może być źle ustawiony rozrząd...
Witam, przy Sequent 24 jest niemożliwe odpalanie na gazie, zabezpiecza to soft. Ja obniżyłem do 20 st. i latem jest ok. Natomiast zimą należałoby progrzewać listwę z wtryskiwaczami, bo przy ujemnych temperaturach po przełączeniu na gaz jest nierówna praca na biegu jałowym. Wynika to z zamaraznia gazu we wtryskiwaczach. Pozdrawiam!
Zobacz czy prawidłowo działa silniczek krokowy a jeśli dalej będzie problem to możesz sprawdzić filterek tam chyba są dwa o ile się nie mylę ale wiem że od gazu lotnego jest niedaleko parownika i można go sprawdzić czy nie jest do wymiany, ja mam tak samo że obroty są trochę mniejsze, można zawsze się podpiąć (o ile posiadasz kabel) pod komputer i zmienić...
Oj tam, w tym silniku to pewnie pompa zdycha. Wywalisz ze dwa tysiaki i będzie jak nowy he, he.
Witam.odgrzeje temat.poradziłes sobie z tymi stukami? Mam to samo. Auto zimne chodzi ok brak stuków.po nagrzaniu do 70 stuki i nie równa praca na biegu jałowy tak jakby na 3 Gary chodził. Czarny dym i dziwny zapach spalin na mocy nie stracił
Albo najzwyklejsza usterka gaźnika - podtapiany pływak np. Ta "elektronika gaźnika' to prosty układ "cut off", odcinający dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem - jego usterka powodowała by gaśnięcie silnika na biegu jałowym, czyli nie ma tutaj znaczenia.
Cześć, W Peugeocie 207 mam problem z nierówną pracą na biegu jałowym. Samochód łapie błąd P0008, w kolektorze podciśnienie 600mbar. wg kts jest to błąd synchronizacji wału do wałka, z czego ten silnik nie ma czujnika położenia wałka. Wg autodaty błąd ten oznacza „P0008 : Czasy sterowania silnika, rząd cylindrów 1 - moc silnika - usterka mechaniczna”....
Witam. Mam starego podczciwego passata 1,6TD-i rocznik 1989, i związany z nim problem. Otóż już od jakiegoś czasu nie pracuje silnik równo na wolnych obrotach, raz obroty są podwyższone po czym wraca do normy i tak na okrągło.Od czego by tu zacząć?
Witam. Mam problem z 2.0 TDI 170km BMN. A dokładniej nie równa praca na biegu jałowym, długie odpalanie na zimnym silniku i przerywaniem podczas przyspieszania. Dodam że świece żarowe są nowe, pompa vacum nowa, wtryski nowe, kolektor ssący nowy... Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję 🙂
Dobra to spróbuje tak jak mi poradziłeś. Zobaczymy jaki będzie efekt i się będę odzywał. Dzięki za pomoc.
Kolego sprawdź czujnik ciśnienia zasysanego powietrza w kolektorze ssącym. Często pada nie sam czujnik ale elastyczny przewód łączący go z kolektorem. Po prostu pęka i czujnik wskazuje niewłaściwe ciśnienie. Objawem tego jest nierówna praca na biegu jałowym. Sprawdź też złącze elektryczne. Sam czujnik można sprawdzić miernikiem.
Raczej nie bo jak by lały wtryski to by kopcił na czarno. Ja jak mu wdepnę do dechy to tylko trochę dymi.
Wyczuwalna jest nierówna praca silnika na biegu jałowym ale nie zawsze. Od czasu do czasu lekkie szarpnięcie podczas jazdy.
masz rację, ale gdyby się zablokował w pozycji otwatartej to wystąpiłaby nierówna praca na biegu jałowym przy ciepłym silniku, no i po dłuższej jeździe zapaliłaby się usterka : wartość rzeczywista poza wymaganym zakresem" oczywiście nic nie szkodzi odkręcic 2 śruby i sprawdzić pozdrawiam
wszystko wróciło do normy po wymianie cewki... co do nierównej pracy, zacznę od przewodu odmy, następnie przeczyszczę przepustnicę, gdyby to jeszcze nie pomogło to skupię uwagę na czujniku biegu jałowego.
Silnik krokowy może się zatrzeć a nie zapchać - a jeden z objawów to m. in. nierówna praca na biegu jałowym . Jeśli na benzynie chodzi dobrze (np. odpal go i poczekaj aż się ustabilizują obroty i włącz światła mijania - obroty powinny spadnąć (obciążenie alternatorem) i po paru sekundach się podnieść (działanie silnika krok. - kompensacja - stabilizacja...
P0201-Wtryskiwacz P0130-Czujnik tlenu P0100-Masowy miernik przepływu powietrza P0505-Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym
Mam problem z nierówną pracą biegu jałowego ford focus 1.4 benzyna 1999 rok, ale tylko na rozgrzanym silniku, obroty falują ±100 obr/min (widoczne na obrotomierzu). Sprawdziłem prąd ładowania przy załączonych odbiornikach jest ok - 14,6 V. Sprawdziłem świece i też wszystko w porządku, wymieniłem filtr powietrza i nadal bez zmian. Odłączyłem kostkę...
Fuser Może w położeniu zamkniętym, zacina Ci się przepustnica Obroty jałowe spróbuj wyregulować w ten sposób :przy rozgrzanym silniku. wkrętem regulacji położenia zamkniętej przepustnicy, ustaw jak najniższe obroty, przy których, silnik będzie chodził w miarę równo. Następnie wkrętem składu mieszanki biegu jałowego, spróbuj je podnieść. Skoro piszesz,...
nierówna praca biegu nierówna praca biegu jałowym nierówna praca biegu jałowym zimny
wykrywacz metal monet ważność klucz sterowanie głowicy dysku
falownik allen bradley powerflex marantz ud7007
Connecting OpenBK7231T to Arduino: UART & I2C Options Grundfos Scala 2 - Zielono-czerwona kontrolka, pompa nie działa