Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
nie napisałeś jaki był błąd w sterowniku.W tym silniku jest hydrauliczna regulacja zaworów więc przy dobrze zestrojoną instalacją nie powinno sie nic stać.Problem przez ciebie opisany raczej nie ma związku z zaworami.
Krzywe korbowody
Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat. Jednak...
Tak sprawdzisz obroty silnika http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tam jest jednopunktowy wtrysk.
Jak ktoś ci powiedział ze za 500 zł bedzie w porządku to wydaje mi się że sprawa jest jasna. Zapłaciłeś za instalacje z komputerkiem gazowym a założyli ci bez komputera. Pewnie włożli samo pudełko. nowy komputer + wymiana + zarobek = 500zł. Teraz rozumiesz. Poleciałeś robić gaz do kolesia co 3 miesiące temu rury kanalizacyjne przepychał i takie są rezultaty....
Wtryski do sprawdzenia na początek. Bo zaraz dziura w tłoku będzie.
jesli jest to motor X10Xe to przepływomierz się rozkalibrował ,ale sprawdz gdzieś na techu2 zwłaszcza adaptację długoterminową .
Mój kolega miał partnera ten sam silnik i miał to samo powodem była pompa wtryskowa.
Hej. A przez dwumase moze się tak robić?
Odłącz akumulator na 5 min, podłącz ponownie i zobacz czy jest ok.
Witam, czy ktoś miał lub wie o co kaman, bo już mi ręce opadają. Golf 7 105KM 1.6 TDI „czka” na zimnym silniku, tzn. zaraz po tym jak zejdzie z ssania aż do momentu rozgrzania go do temp. 70 stopni. Co ciekawe, zawsze w tym samym momencie przestaje czkać. Wtryski wymienione na nowe w ASO.
Panowie uszczelki pod kolektorem ssącym były do wymiany :) po wymianie tych uszczelek 100% poprawa :)
W niektórych modelach Passata (A6 C4 też) tak było - jak były obydwie żarówki stopu "padnięte".
Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
Niekoniecznie ale warto to ustawić tak jak powinno aby moznabylo to wykluczyć jak masz jakieś pojęcie to ustawisz kat w 20 min jeżeli masz interfejs
Siemka, a powiedz czy przy tej nie równej pracy miałeś również niebieski tym z rury ?
Odczytana temp.płynu na zimnym silniku po nocy zostaw kolego samochód gdzieś w warsztacie i niech rano podłączą pod komputer wiele to wyjaśni
jest intalacja gazowa sekwencyjny wtrysk ale objawy sa i na tym i na tym
Zamierzam wymienić czujnik wałka rozrządu na nowy oryginalny. Mam nadzieje że problem zniknie.
Wynika na to, że podczas odpalania zimnego silnika dostaje dużego powietrza z odmy do kolektora ssącego. Skąd ta teoria? Masz jakieś potwierdzenie na to.
może być i czujnik, spróbuj go odłączyć przy pracującym silniku i zobacz co się dzieje (komputer wykryje błąd i włączy tryb awaryjny, błąd się zresetuje po odłączeniu akumulatora na 5-10 min.)
to jeszcze powiedz kolego czy jest to coś poważnego, czy pojawia się sporadycznie? dzisiaj zrobiłem ok 300 km i wszystko było ok. po dzisiejszym dniu wiem, że jednak przewody WN kupujemy oryginalne.. mam to autko od 2 tygodni i podoba mi się bardzo, wcześniej nie miałem do czynienia z VR6, więc wszystkie info się przyda.. dzięki za zainteresowanie....
(at)snejku1990 http://www.bmwstore.pl/pl/ tu kupisz wpisz vin i masz listę.
Witam temat dalej powraca, po odpaleniu zimnego silnika samochód łapie 1tyś obr/min silnik pracuje ok, po ok 20s nagle obroty spadają na ok 850obr/min i słychać ,że silnik przerywa delikatnie , po kolejnych 20s silnik powraca do 1tys obr/min i już jest wszystko ok problem się nie pojawia. Błąd 513 znika sam po zapaleniu silnika ( wcześniej sprawdzałem...
Większość diesli tak ma przy rozruchu.Jest to schodzenie paliwa albo świece ,słaba kompresja itp.Tak według mnie.To szukanie dziury w całym.Ja takich klientów odsyłam za bramę.
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Witam. Peugeot 206cc, 1.6, 16v, 2005r. Problem polega na tym, że jak rano odpalam samochód, to chodzi jak traktor, bardzo wielki traktor 🙂. Lecz jak już dojdzie do 90 stopni, znaczy się nagrzeje, przestaje. Świece sprawdzone, cewki także, przepustnica przeczyszczona, co to może być, jeszcze wymieniona została jedna część, ale zapomniałem nazwy. Proszę...
Rozbierz ECU, weź mikroskop i sprawdź jak wygląda. Dodano po 10 Da się znaleźć informację czy soft jest prawidłowy oraz czy jest jakaś aktualizacja do niego? https://tis2web.service.gm.com/tis2web
Typowy objaw bąbli w układzie paliwowym (nieszczelność ). Dwa w 1.6 Hdi rzadko kto pamięta o wymianie filtra paliwa. Komputer wtedy tylko pokaże dziwne skaczące korekty.
Nie wiem ile min ale na pewno z 5 min aż dostanie odpowiedniej temperatury. Jak już wcześniej napisałem co masz do sprawdzenia, to zerknij również na korekty wtrysków na zimnym. Tak czy siak VCDS potrzebny.
sprawdz czy Ci oleju nie bierze,moze masz zle wyregulowane wtryski paliwa?
Z lewej strony z przodu pod jednym z przewodów wodnych nr 4 na rysunku. Jego rezystancja 20°c=2950 Ω 40°c=1450 Ω 70°c=50 Ω
Wiatam. Moze ktos miał podobny problem: Objawy tylko jak silnik zimny. Odpala perfekcyjnie nastętpnie po dodaniu i puszczeniu gazu, silnik zaczyna nie równo chodzic. Telepie go na wszystkie strony, dym itp. Po wyłączniu cieżko odpala, ale po chwili działa ok. Nie zapowietrza sie , rozdząd ok , pompa ustawiona ok, przeplywomiesz ok. Vag - 0 błedów. jak...
Pompa lucasa?DW8 Może być zawór sterujący kątem( ten z gumowym kapturkiem )stuknij w niego delikatnie jak będzie kopcił jak sie poprawi to już masz przyczyne.
Dla mnie uszkodzony MAF ewentualnie nie szczelność między filtrem powietrza a turbiną. Masz Słabe ciśnienie paliwa tandem pompy, zapowietrzony układ paliwowy jeżeli beepy są na minus. Numery są na obudowie cewki pompowtryskiwacza dostępne po sciagnieciu pokrywy zaworów.
Świece nie tyle podgrzewają co dogrzewają i to niezależnie od temp. otoczenia, póki silnik się nie rozgrzeje. A takie dogrzewanie po odpaleniu silnika ma właśnie na celu zapobieżenie takim objawom jak opisujesz i zapewnienie odpowiedniej normy czystości spalin nawet na zimnym silniku.
silnik mi zapala idealnie, po uruchomieniu silnik pracuje jakby chodzil na 3 cylindrach, na obroty tez wchodzi ale bardzo nie rowno pracuje, podczas jazdy odczuwane są szarpnięcia
Dobrze kombinujesz.Sprawdź luz na zaworach.
witam a sprawdzana była wydajność pompy paliwa
witam zakupiłem vw polo kombi i mam mały problem otóz nie otwiera sie szyba od kierowcy (ster.elktryczne) nie ma przednich postojówek oraz oświetlenia wnętrza auta.Sprzedający sugerował ze moze to byc bezpiecznik lecz zaglądałem tam i wszystko wydaje sie byc w pożądku.Jesli ma ktos wiedze na ten temat to bardzo prosze o pomoc.
Udało mi się zmierzyć kompresję: I - 7,0; II - 8,0; III - 8,5; IV - 8,5; Producent przewiduje nominalne ciśnienie 9.8-11,7 bara przy max różnicy 0,5 bar.
No to macie Panowie problem z paliwem ( pompka paliwa w zbiorniku lub wtryskiwacze)
Pomyśl jeszcze o sprawdzeniu wtrysków. * U mnie wystąpił ten sam problem, okazało się iż przepływomierz powietrza był do wymiany i uszkodzony sterownik skrzyni biegów.
A powiedzcie mi, dlaczego w grupie 18 czasem zdarzały się wskazania inne niż 0 tz 4. Z tego co wyczytałem to wartość musi być 0 (uczę się czytać logi). http://obrazki.elektroda.pl/6506573400_1...
Ludzie co wy za bzdury piszecie strzały z kolektora to przez zużyte zawory? i prowadnice w tym przypadku ewidentnie jest wina osprzętu.Sprawdzić ciśnienie paliwa , czujnik temp cieczy , wtryskiwacz 5 cylindra cewkę zasilanie na cewkę impuls, szczelność układu dolotowego bardzo podobny przypadek miałem przy pękniętym kolektorze (strzały nie równa praca...
Podłącz tester to podpowie gdzie może leżeć problem.
myśle że trzeba by sprawdzić wyskoie napięie kable świece kopułka palec albo czujnik temperatury to na początek
Witam posiadam audi a4 1.6 ADP z 1996 roku . Autko posiadam od ponad roku nie sprawia mi problemów az do pewnego czasu aż auto po odpaleniu nierówno chodzi jakby na 3 cylindry po lekkim rozgrzaniu chodzi jak talala wymienilem swiece, kable , kopułkę , palec problem nie ulega zmianie po podlaczaniu pod kts-a 650 wyskoczyl blad czujnika tęp. silnika i...
Zakręć butlę z gazem, wypal resztę gazu z instalacji, pozostaw do ostygnięcia, odpalaj. Jeśli nastąpiła poprawa to jest gdzieś nieszczelność i "zagazowuje" układ dolotowy.
Nie miałem zastrzezenia co do spalania, raczej chodziło mi bardziej o nierówną prace zimnego silnika. Ciężko w to uwierzyć ale problem znikł. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Zamykam temat.
Moje poprzednie auto to Vectra C a w zasadzie Signum, z tym silnikiem. U mnie podobne objawy robił zapchany katalizator. Po wymianie jak ręką odjął
witam, tez uwazam,ze to czujnik temperatury wody /w wezu przy wyjsciu z bloku/, ale jezeli teortycznie wszystko jest dorze to mozna tak; na zimnym silniku /gdy zle chodzi/ sciagac na moment po kolei na kazdym cylindrze przewod wys. napiecia /nie ciagnij za kabel tylko nasadke/, tam gdzie nie bedzie roznicy to ten wlasnie cylinder, nic przy tym roczniku...
Nieszczelna odma
Witam mam problem z swoim samochodem. Mianowicie, gdy po dłuższym postoju próbuje uruchomić samochód nie udaje mi się to "od strzała", muszę kręcić żeby wskoczył. Gdy już silnik pracuje, chodzi nierówno, tak jakby palił na 3 cylindry. Gdy sie rozgrzeje, wszystko wraca do normy. Nie ma spadku mocy, bądź też gubienia obrotów. Gdy będzie rozgrzany i próbuje...
Odnośnie VCDSa i procedury wyuczania wtryskiwaczy odchyleń najmniejszej dawki wtrysku to jest taka drobna tajemnica :-) ... -do prawidłowego uruchomienia procedury wyuczania wtryskiwaczy przed jej uruchomieniem należy wprowadzić kod Dostęp Upoważniony (15) w moim aucie 27971. Po wprowadzeniu kodu procedura uruchamia się w poprawny sposób od wciśnięcia...
Witam. Mam corolkę e11 1.3 16v i mam ten sam problem (litr oleju na 1000km). Właśnie zbieram się aby wymienić uszczelniacze i mam takie pytanie. Czy wie ktoś może czy przy tym modelu silnika można przeprowadzić taką operację bez zrzucania głowicy?
Szarpanie widać zawsze w korektach. No chyba ze występuje na obrotach ponad 1500 RPM (wtedy sterownik zamraża korekty). Czasem dwu-masa daje objawy szarpania ,ale to też widać w korektach tylko że wtedy specyficznie skaczą.
Sprawdzić ciśnienie, zawory, wtryskiwacze i pompę. Podejrzewam że wtryskiwacz.
To pozostaje,tak jak kolega piotrek power napisal, sprawdzic sterowanie silniczkiem krokowym...
ten biały dym to niespalona ropa, wychodzi na to, że ropa nie jest spalana w pierwszym etapie uruchamiania silnika, dlatego ważnym jest aby świece podgrzały ropę w odpowiednim momencie - albo świece nie grzeją kiedy trzeba (bądź część lub wszystkie są spalone) albo telepie silnikiem, bo świece są sprawne i nie jest podawany na nie prąd - masz Leona...
Witam, mam problem, gdy jest chłodno i nie jeżdżę codziennie samochodem, po odpaleniu przez około 5 sekund chodzi nierówno, tak jak by nie chodził na wszystkich garach. Świece założone nowe, czujnik temperatury założony nowy w tamtym roku, zasilanie świec dochodzi poprawnie, sprawdziłem wypinając czujnik temperatury. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny....
Zakładam że świece sprawdzone, oraz czujniki temperatury cieczy chłodzacej.
Zerknij sobie na kopułkę i palec. Prawdopodobnie to wina tego. Jeśli odłączysz czujnik temperatury ,odpalisz na zimnym silniku i będzie wszystko dobrze to znaczy, że to on jest tego przyczyną. Jesli będzie to samo na 90% palec już jest prawie wypalony. Gołym okiem tego nie widać.
Niewesoło - sprawdź ciśnienie w silniku. Pozdrawiam.
W tych silnikach zdarza się, że krzywią się korbowody, tak same z siebie, nie musi dojść do jakiegoś rozbiegania czy kolizji, dlatego pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach byłby wskazany. Ta nierówna praca zimnego silnika też może wskazywać na problem z kompresją na którymś cylindrze, oczywiście to również może być któraś świeca żarowa, ale to łatwo...
Witam! Sprawdź ciśnienie w komorze spalania. Jak będzie poniżej 0,1 MPa (10 atmosfer), to albo zawory napięte (gorzej, jak już wypalone), albo pierścienie (co nie jest miłą wiadomością)
Witam wszystkich ! Od ponad roku jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Brava 1.6-16V. Wszystko fajnie, ale od pewnego czasu zauważyłem, że moja "Włoszka" chyba trochę za dużo pali. Szukanie przyczyny rozpocząłem od sprawdzenia sondy LAMBDA, ale test wypadł pozytywnie. Dodam, że nie zapala się żadna kontrolka z błędem. Występuje jednak dziwne zjawisko-po...
Sprawdź EGR.
Rano podczas zapalania samochodu silnik nierówno pracuje, tzn. lekko szarpie i lekko przydymia. Przy naciśnięciu na gaz wszystko jest ok. Proszę o pomoc - co to może być za przyczyna. Świece żarowe są wymienione. Czy przyczyną może być, że jeden wtrysk nierówno rozpyla? Pisownię postu poprawiłem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.13....
W tych silnikach nagminnie rozsypywał się rozrząd (m271), z przeskakiwaniem włącznie.
miałem podobny problem tyle że nie w oplu nierówna praca zimnego silnika i skutkiem było palenie się kontrolki ładowania i smarowania .ale póki co sprawdż .
Witam wszystkich. Może ktoś miał podobny problem. Mam Seja z 1999roku 1.1 SPI Kupiłem go żonie cztery miesiące temu z przebiegiem 44000. Niedawno zainstalowałem LPG (mieszalnik) firmy KME ze sterownikiem Bingo-M. Wszystko działa pięknie z wyjątkiem porannych rozruchów na benzynie. Obecnie poranki są bardzi zimne około -15 stopni, auto zapala pięknie...
Witam Mam problem z ruszaniem na zimnym silniku. Problem występuje tylko na benzynie. Autem da się jechać jednak strasznie szarpie podczas przyśpieszania. Po nagrzaniu silnik pracuje normalnie na benzynie i gazie. Zastanawiałem się nad czujnikiem temp. cieczy ale na zimnym ma 1100obr a z czasem jak złapie temp to spadają na 900obr wiec chyba działa....
Wyżej wymieniona Corsa jest z 2004r ma przejechane 40tyś km oryginał, sam przywiozłem ją z zagranicy, wszystko chodziło perfekcyjne, ale po zimie ma pewien problem, a mianowicie. Gdy postoi i jest zimna po zapaleniu, dziwnie zadymi na biało-szary kolor i zaraz przestaje, jednak gdy dam gaz tak w przedziale od 1000 do ok.3000 to minimalnie wyczuwam nierówną...
Miałem już kilka takich przypadków o których mówisz, w tym aucie sprawdziłem ciśnienie oleju od zimnego do gorącego, na niskich i wysokich obrotach, wszystko w normie.
Witam. Silnik po odpaleniu rano, lub po kilkugodzinnym postoju (zimny) dymi na niebiesko i nierówno pracuje przez około 1 - 2 min. Kontrolka od świec żarowych nie zapala się, natomiast po odłączeniu czujnika temperatury cieczy zaczynają świece grzać i silnik odpala bez ww. objawów (świece żarowe były spalone i je wymieniłem), czujnik temperatury wymieniony...
Sprawdź silnik krokowy.
Tylko odczyt wartości mierzonych podczas jazdy może nas naprowadzić co jest, a tak to zgaduj zgadula. Każdy przypadek jest troche inny, a tak to: może świece, może przewody, może egr, może brak kompresji na którymś cylindrze, lejące wtryskiwacze lub jeszcze co innego. Auto ma LPG?
Oto dzisiejsze pomiary przy temperaturze 5,6 C samochód stał cała noc w garażu więc zakładamy ze bardzo podobna jest temperatura w całym układzie pomiar czujnika >> http://obrazki.elektroda.pl/6849009000_1... Co do napięcia to 1 pin 0,01V , 3pin 4,61 V Po zapaleniu zimnego ładnie trzyma obroty 1000 http://obrazki.elektroda.pl/1433863700_1...
Witam. Jestem posiadaczem Peugeot 307 HDI 1600cm. WAŻNE - przebieg 230000km. Mój kłopot to nierówna praca zimnego silnika. Po uruchomieniu silnik pracując na wolnych obrotach (około 850 obr/min) co kilka sekund "zawiesza się" i wpada w drgania, które przenoszą się na lekkie bujanie całej karoserii. Gdy się rozgrzeje drgania ustają. Zaznaczę, że problem...
Świece są nowe niedawno wymienione tak samo turbina świeżo regenerowana wymieniony olej i wszystkie filtry
Obstawiam cewki (ukruszona tuleja, sparciałe gumki, złamana sprężynka w środku tulei)
Witam, Zbierzmy najpierw więcej informacji: 1. Czy po uruchomieniu zimnego silnika (jak już zapali normalnie), ma on prawidłowe, podwyższone obroty ("ssanie")? 2. Czy po rozgrzaniu obroty spadają do normalnych? 3. Czy opisywane "duszenie sie" po dodaniu gazu, występuje tylko na zimnym silniku, czy zawsze, czy tylko sporadycznie? Pozdr.
Witam, widocznie pokłócili się tłok z zaworem, ja bym sprawdził kompresje na zimnym silniku.
Nie wiem czego tak naprawdę szukasz. Nierówna praca zimnego silnika to świece żarowe - możliwe że co najmniej jedna wyzionęła ducha. A 170 km/h na 5 biegu? Co byś chciał od 90 konnego silnika? Dodatkowo wtryskiwacze do sprawdzenia - to że VAG błędów nie pokazuje to tylko świadczy o "fachowości" twojego mechanika.
witam mam problem z golfem 1.4 16v nierówna praca silnika na zimnym i ciepłym silniku. wymieniałem przepustnice i była robiona adaptacja ,przewody i świece nowe, i bez rezultatu. silnik nie faluje tylko nim szarpie .prosze o pomoc
20 stopni uważa się silnik, że jest zimny. Nierówna praca silnika zimnego w Twoim przypadku może być spowodowana tym, że nie masz zrobionej wymiany oleju. Pozdrawiam.
Sprawdź błędy silnika.
Witam. Wiem że podgrzewam kotleta ale może autor wątku podpowie co było przyczyną bo mam to samo.
A ciśnienie pompy paliwa sprawdzałeś?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Jutro jak tylko bede mieć komputer podłącze i podam wam wszystkie informacje ale dla uściślenia EVAP i serwo nie dają lewego powietrza, no mimo wszystko dam znac. Ta różnica w ciśnieniu na cylindrach podobno nie jest zła i nie powinno sie nic dziać. Kilku mechanikow ktorych pytalem mowili ze poniżej 10 dopiro zaczynaja sie problemy a auta z taką roznica...
Witam! Miałem kiedyś taki przypadek. Proponuję wypiąć wtyczki od sterownika silnika. Miałem tam sporo wody i też brak błędów.
Totota yaris 1.4 D4D 2003r. Problemem w moim samochodzie od jakiegoś czasu jest nierówna praca zimnego silnika. Po odpaleniu silnik pracuje równo ale po kilkunastu czsami kilkudziesięciu sek. obroty zaczynają falować. Jest to dość częsty problem poruszany na forach, nawet na you tube jest filmik przedstawiający ten problem. Zauważyłem że w czasie kiedy...
Możesz, ale ja bym zaczął od kontroli strony mechanicznej silnika, ciśnienie sprężania, stan rozrządu i stan wałka. Podciśnienie ssania i punkt zapłonu.
Dziwne że jeśli go zalewa to dalej pokazuje podciśnienie w kolektorze ok. Takie rzeczy jak temperatura , położenie przepustnicy, MAP sensor w porządku ? Zajrzałbym na położenie wałków między sobą i jak się ma łańcuch.
Błąd 18062 mówi żeby odczytać błędy z licznika. Gogle Ci wszystko powie.
Sprawdż przewód do MAP-sensora czy jest szczelny.
Może byś chociaż napisał jaki to silnik.
nierówna praca zimnego silnika diesla skoda nierówna praca zimnego silnika renault nierówna praca zimnego silnika
płyta indukcyjna schemat amica szyba wewnętrzna overmax tablet włączać
odkurzacz xiaomi zmywarka wirpool
Błąd 600608 w Mercedes W212 - Napinacz Pasa Napięcie w obwodzie kontroli płomienia czujnika jonizacyjnego