Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Wiem, że temat stary, ale .... czy udało się rozwiązać problem? Mam to samo w swoim Polonezie.
Wymiana pompy
Jeśli nie jeździłeś ani nawet nie odpalałeś auta na bęzynie tylko przez dłuższy czas jeździłeś na gazie być może zpiekły sie wtryskiwacze i teraz zamiast rozpylac paliwo przy podawaniu na tłok leje sie onio jak ze butelki. Może byc to również przyczyną nierównej pracy silnika a podczas przyśpieszania może go poprostu zalewa.
Witam , . Co do ssania to , nie wyłącza sie samo tylko wyłączam je ręcznie bo jest to poldek na gazniku i w tym modelu ssanie sterowane jest ręcznie. Poldek o którym mowa nie posiada też kompa , jest to poldek z 92r. czyli niezbyt zaawansowany technicznie. Sprawy aparatu zapłonowego i ciężarków nie sprawdzałem jeszcze , poczekam jeszcze na inne podpowiedzi...
Winny okazał się kabelek łączący moduł z aparatem ,po wykonaniu kabla własnym sumptem i zamontowaniu do samochodu problemy się skńczyły. Zamykam temat
Witam Wyczyść silnik krokowy. Pozdrawiam
A jak się te nierówne obroty objawiają?Spróbuj przeczyścić silniczek krokowy.Z diagnostyką tego silnika możesz mieć kłopot nawet w serwisie Daewoo jak i Rovera.Urządzonko do diagnostyki tego silnika jest potwornie drogie,samochodów takich też jest nie za dużo,wiec mało jaki warsztat je ma.
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
jezeli wywala ci bledy to zewzyj sobie a i b w zlaczu diagnostycznym i sam zobaczysz jakie to sa , program diagnostyczny niewiele wiecej moze, czsem zeby zresetowac komp trzeba odlaczyc minus akum na kilka minut wez to pod uwage,pozdrawiam
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
Mam wtrysk jednopunktowy. Co do przekaźnika-po włączeniu kluczykiem słyszę pracę pompki paliwowej oraz stuk przekaźnika- czyli jest to prawidłowe-a mimo to nie mogę uruchomić silnika. Ściągnąłem nowa cewkę zapłonowa i wymienię . Zobaczę co będzie się działo. Zastanawia mnie też nierówne obroty silnika, a to chyba nie sprawka cewki. Jest jeszcze jedna...
WITAm po pierwsze sprawdz sonde lambda a jakie masz obroty na zimniym silniku wysokie i nierówne czy ma niskie i nierówne bo na zimnym silniku powinien miec okolo 1.5 do 2.0 tyś. jak ma niskie to byc moze bledy komputera i zle wysterowuje wtryskiwaczami. nie wiem jak to dokladnie jest w poldku ale w moim Reno19 jest taka specjalna dzwigienka podwyzszajaca...
Jestes jego pierwszym wlascicielem bo jesli nie to nie wierz w to ze silnik w oplu wytrzymal tylko ponad 100 tys km i trzeba bylo remont robic - polonez to czy co. Jesli nie jestes jedynym wlascicielem to mysle ze autko ma duzo wiecej przejechane - mysle ze taki silnik powinien przejechac ponad 400 tys km no chyba ze ktos go zatarl a to inna sprawa...
Wykręć świecę i sprawdz kolor elektrody oraz czy jest mokra czy sucha.Porwnaj z pozostałymi świecami.Odpowiedz nasunie ci się sama.
No ok, super, czyli to raczej nie przeszkadza przy instalacji LPG. A pomyślałem o tym, bo komputer, z tego co zrozumiałem, uznaje, że temperatura powietrza jest równa temperaturze silnika (w owej instrukcji E. Morawskiego jest napisane, że: " CTS - czujnik temperatury płynu chłodzącego - rejestruje temperaturę płynu chłodzącego w układzie ssącym. Ta...
Jak byś jeszcze napisał z jakim wtryskiem to silnik (jednopunktowy abimeks czy bosz a może wielopunktowy bosz). Jeżeli to abimeks to one nigdy nie tszymały równych wolnych obrotów.
Dzisaj postanowiłem troche pogrzebać w moim polonezie (1.6 GLI z 1997 roku).Miałem problem z alarmem i radiem.Udało mi się to naprawić ale niestety popsółem coś innego. Przy próbie zapalenia zwróciłem uwage że nie gaśnie mi kontrolka, która jest opisana jako lampka kontrolna układu elektronicznego silnika (popularny wtrysk). Samochód wydawało mi się...
Tych wtryskiwaczy się nie regeneruje, poczytaj pierwszą lepszą opinię o TDCi... Niektóre nie potrafią wytrzymać 100 tys. i się psują... Masz całkowitą rację, ale to tyczy się mondeo tdci :)
Byłem w serwisie fiata by sprawdzili spaliny,facet po wynikach powiedział że wszystko według spalin jest ok,oto wyniki obr (min):0, pkt.zapl (KW):20.0, kat zwarcia (%):0, temp ol. (C):16, co2 (%obj):14.8, co (%obj):0.00, hc heksan (ppm):87, 02 (%obj):0.50, λ:87, co kor (%obj):0.00 czyli sonde prawdopodobnie można wykluczyć,bym zapomniał jeżeli...
możesz mieć uszkodzoną cewkę w aparacie zapłonowym lub tam przy serwie jest taki zawór kulkowy i przez niego może ci skakać po obrotach podobne objawy były w moin poldku.
a ile kosztuja taka przyjemnosc?
Cześć. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GSi. Wymieniłem silnik krokowy oraz TPS i zaczął nierówno chodzić. Jak dam mu "gazu", to ma obroty po 1,5k - 2.5k i nie spadają. Co mogło pójść nie tak?
podmienic??w jaki sposob??czy tylko kable czy je całe??i czY modol moze powodowac ze ma awaryjne obroty ponad 2 tyś??
Wydaje się że oddanie samochodu w ręce kogoś kto ma pojęcie o jego naprawie, będzie dla Ciebie najtańszym rozwiązaniem. to nie polonez.
Niestabilne wolne obroty -> nieszczelność w układzie serwa hamulców (lewe powietrze w dolocie).
Jedziesz takim maluchem i hamujesz silnikiem i skąd taki maluch wie żeby teraz nie podawać paliwa bo akurat się hamuje? I gro starszych samochodów "o tym nie wie" więc spalają tyle co i jazda na luzie.. Lepsze, nowocześniejsze Maluch nie wie. Ale już nawet polonez na gaźniku jak ma nie więcej niż 20 lat to mocno zmniejsza ilość podawanego paliwa przy...
Mam pewien problem z moim Polonezem Caro Plus 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy rok produkcji 2000, instalacja gazowa fabryczna Bedini (niestety!), sterowanie modułem Boscha, także cewka zapłonowa Boscha. Aktualnie jeżdżę tylko na benzynie. Problem polega na nierównych obrotach i tak jeśli nie jadę to : czasami obroty oscylują w pobliżu 15 na obrotomierzu,...
Koronki na tylnych półosiach. Albo jajo albo zgnite. I przy tych objawach prędkość nie będzie szalała na kompie? Przy odczycie wszystkie równe, w trakcie interwencji systemu też. Sprawdź sobie ten tył. Dużo roboty nie ma. Wyjmij czujnik i zobacz czy nie jest zeszlifowany. Miałem już przypadek że błędy łapał tylko sterownik silnika. Coś w rodzaju "wykryto...
witam jestem juz bezradny moj poldek niechce jezdzic raz jest dobrze raz zle chodzi raz na cztery gary raz na trzy raz na dwa niechce wejsc na obroty i strzela w rure pomocy juz niewiem co robic
U mnie kopułki niema bo to jest elektroniczny zapłon ze sterownikiem sama nazwa mówi ze jest na wtrysku paliwa. Gaz nigdy nie był regulowany nigdy u fachowca tyle co kiedyś samemu obroty. A filtr powietrza był zmieniony na jesieni. Płyn chłodniczy jest w normie.
Kiedyś na TVN Turbo pokazywali zakład elektroniki samochodowej, którego właściciel mówił o uszkodzeniach komputera w silnikach Rovera, objawiających się nierówną pracą na wolnych obrotach. Demontowali stary, a klientowi dawali już zregenerowany po naprawie. PS. TPS jest to czujnik położenia przepustnicy.
Wydaje się że jadnak brak styku jałowego może powodować nierówną pracę na b.jał. a ponadto sonda lambda lub przestawiony potencjometr przepustnicy,nieszczelność w kolektorze ssącym.
Witam . Mam kłopot z niedawno nabytym poldkiem caro plus 1997 r . Stwierdziłem że silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury w czasie jazdy. Oczwiście przyczyna się znalazła. Po wymianie termostatu samochód osiąga ok. 90 stopni i tak utrzymuje w czasie jazdy. Jednak przy tej temperaturze nagle silnik zaczyna nierówno pracować szarpie itpjak by miał...
Mam problem ze swoim poldkiem ponieważ podczas chamowania biegiami a potem wciskając sprzęgło obroty silnika znacznie spadają a po czym przeważnie gaśnie poza tym na gazie zaczął pracować bardzo nie równo. Mam ten problem już ok. 2 miesięcy a instalacja gazowa załozona była ponad rok temu. Sprawdzałem już chyba wszystko ( parownik,przewody,śilniczek...
O dziwo kompresja była sprawdzana i jest w porządku. Właśnie co do tych cylindrów i kontrolki Check engine. 1 wydaję się jakby chodził na 3 cylindrach (na benzynie), 2 z tą kontrolką jest tak: Jak silnik chodzi na wolnych obrotach to gaśnie kontrolka, ale jak przekroczy magiczne 2500 obrotów na minute to znów się włącza. Olej i filtry wymieniałem jakieś...
Właśnie ciśnienie nie pasuje do ogółu, bo na zimnym jeździ jak nowy. Ktoś mi powiedział, że to czujnik obrotów wału, myślicie, że to może być prawda?
Próbowałeś sprawdzać kont zapłonu lampą na wyższych obrotach czy jest prawidłowe,podmień czujnik podciśnienia,może być też zdarty wałek rozrządu dość częsta awaria w poldkach ale raczej to by wtedy pracował nierówno.
W tico jest elektrozaworek który zamyka paliwo wolnych obrotów przy hamowaniu silnikiem, duże podciśnienie za przepustnicą. Gażnik jest bardzo skomplikowany. Żadko który samochód ma katalizator na gazniku. Przez dziesięć lat przejechałem 350 tys i nigdy nie miałem kłopotu z kopułką . Przewody wysokiego napięcia wymieniałem trzy razy. Szczególnie dziadoskie...
Polonez Caro GLI 96r. monowtrysk abimex. silnik 116 000 przebiegu. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik temperatury, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, filtry powietrza i paliwa. Wyregulowałem zawory, zmieniłem pasek i koła rozrządu. A silnik na benzynie pracuje nierówno. Co kilka sekund zaczyna nim majtać trwa to dwie, trzy sekundy i znów kilka...
Witam. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i po ponownym odpaleniu samochodu silnik zaczął pracować nierówno. Gdy zdejmuje przewód WN z drugiej świecy nie spadają obroty a wydaje mi się że powinny, gdyż po zdjęciu przewodów z pozostałych świec obroty spadają. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. Po wykręceniu świec właśnie ta druga jest zaolejona,...
mniej ważne jest to ile przejechałeś, ważniejsze ile lat ma parownik a więc i gumy w nim, po prostu stare są twarde i słabo pracują aż w końcu pękają i gaz syczy do króćca podciśnieniowego (jeśli jest) a jak niema to i tak tego już nie idzie wyregulować a reguluje się tak, że: - rozgrzewasz silnik na benzynie, wskazówka przynajmniej 1/3 temperatury,...
Lubię jak post ma precyzyjne zakończenie więc piszę co było. Sprawdziłem cały system wtrysku, wszystkie parametry idealne. Więc przyszła kolej na mechanikę. Okazało się że ciśnienie sprężania na 2 cylindrze wynosi 0,5 atm. Po zdjęciu głowicy okazało się że prawie nie istnieje gniazdo zaworu wydechowego i zawór nie miał do czego przylegać. Po prostu...
Największy problem jest z tym pierwszym odpaleniem samochodu. Jak on już sobie pochodzi albo się przejadę kawałek to pali już normalnie przez cały dzień. Po tym rozgrzaniu się silnik już ładnie chodzi i na benzynie i na gazie. Na benzynie silnik pracuje trochę bardziej nierówno. Cały problem to odpalanie na benzynie, zawsze rano po długim postoju, jakby...
Na gazie mi nie odpali, zawsze muszę na benzynie odpalać jak jest zimno, właśnie te usterki są na paliwie, wygląda to tak, że przy zimnym silniku wyciagam ssanie i po uruchomieniu silnika, i po chwilowym całkowitym zwróceniu ssania silnik nierówno pracuje i gaśnie, a na częściowym wyciągnięciu ssania silnik nie gaśnie ale dalej nie pracuje równo. Natomast...
Witam Ja mam właśnie takie problem z samochodem klienta. Wymienione świece, kable WN, krokowy, czujnik położenia przepustnicy, położenia wału, sonda lambda, silnik nie łapie już żadnych błędów, ale po zdjeciu klemy silnik ma ok 900-1000obr, ale po paru kilometrach znowu ok. 1500 i tak cały czas na ciepłym. Po 2 dniach walki z nim doszedłem że prawdopodobnie...
widzę ze nikt się nie udziela :( a wiec tak dzis odpaliłem poldka z problemami bo przez noc miałem otwarta maskę i padł mi akumulator zanim wskoczył na obroty musiałem go lekko przygazować z 3 razy aby nie zgasł i jak już wskoczył to pykał normalnie chodził trochę nierówno ale pozwoliłem mu się rozgrzać nie dotykając gazu obroty delikatnie skakały silnik...
Skoro mierzyłeś trzy czujniki i żaden z nich nie miał przejścia, to obstawiał bym że masz multimetr z biedronki za 15 pln który szaleje i żle pokazuje :D Co do przekładania całej przepustnicy od np. Poloneza hmnn lepiej idż na piwo lub zamień sonde "Lambda" :D Ogólnie to nie wierze żeby na prawidłowo przeprowadzonej diagnostyce komputerem parametry...
Wielkie dzięki wszystkim. Znalazłem miejsce na trzpień. Powiem tak poprzednie założenie paska było OK po włożeniu trzpienia wszystkie śruby się zgadzały. Dla pewności powtórzyłem zakładanie paska metodą dokładnie książkową. Rozrząd ustawiony na tip-top. Obecnie objaw jest taki sam. Silnik pracuje w charakterystyczny sposób: -ma za niskie obrot -pracuje...
Witam wszystkich! Mój problem jest następujący: Kilka dni temu jechałem moim Polonezem(1.6 GLI jednopunktowy wtrysk) w trase(500km). Na stacji zalałem do pełna(60 litrów) zostało mi 30 i na innej stacji dolałem 30 litrów(do pełna) więc 30 litrów było z jednej stacji a 30 z drugiej. Po przejechaniu 250 km wszystko było w porządku. Gdy jechałem w drugą...
A ciężko podjechać, zapłacić 50 zł i mieć diagnozę komputerową? Tak na początek? A co w tym aucie diagnozować komputerowo i dlaczego za 50 a nie za 150 ? Sprzęt (legalny) i wiedza kosztują a po takich wypowiedziach przyjeżdża klient i mówi zeby podpiąć komputer za 30 zł bo na forum tak było napisane. "Podpięcie komputera " to jest taki skrót myślowy....
Witam, Mam problem taki jak w temacie. Łada wcześniej była remontowana przez niezbyt utalentowanego mechanika, który zreszta i tak juz nie naprawia aut, a ja też lepszej wiedzy o autach nie mam :/ Łada ma silnik 1.3 z gaźnikiem z poloneza typu 34S2. Po włączeniu zapłonu napięcie na akumulatorze pokazuje 12 V, a gdy juz ją zapalę to pokazuje 16 V ( może...
Temat ten ma charakter ogólny i poświęcony jest diagnostyce silnika przy pomocy programu diagnostycznego, w tle jest naprawa auta, która jednakże jest opisywana w innym wątku (Polonez GLI 1600 abimex - błąd 45, sonda dobra, za dużo pali, gaśnie na gorąco n ), jak na razie bez rozwiązania. oraz, po zmianie objawów uszkodzenia, w (- Polonez GLI abimex...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
Witam. Posiadam poldka 1.6 na wielopunkcie i odkąd go mam czyli 2 lata chodzi nierówno na benzynie tzn telepie go, a z tyłu słychać jakby wypadały zapłony. Jakiś miesiąc temu wziąłem się za niego i tak: wymieniłem bak paliwa, sprawdziłem pompę paliwa (daje 3.0 bar), wymieniłem filtr paliwa i doszedłem do wtrysków. Podmieniłem chyba z 5 kompletnych listew...
Byłem w nim w Bieszczadach były podjazdy zjazdy itp , autosdradowe prędkości itp. obserwacje -na zimnym silniku zeby auto zapaliło trzeba kilka razy przekręcić zapłon tak inaczej trzeba kręcić długo łapie za którymś razem -silnik po uruchomieniu pracuje niby normalnie ale coś nie halo tzn delikatnie nierówno drga troszkę -podczas pracy na biegu jałowym...
Witam, Problem jest z Poldkiem Atu Plus 1.6 na wielopunkcie - z instalacją gazową. Mianowicie odpala bez problemu na benzynie i gazie, niezależnie od temperatury silnika/otoczenia. Po około 30 km jazdy na gazie jest odczuwalny spadek mocy i silnik pracuje nierówno - jakby nie palił na jeden cylinder, na benzynie spadek mocy jest dużo większy. Obroty...
nierówne obroty nierówne obroty peugeot skoda nierówne obroty
oznaczenie zmywarka siemens naprawa piekarnik mastercook pralka wymiana spalić silnik
Soundcraft Ui24R Service Manual & Schematics: PSU, DSP, Preamp Faults, Board-Level Repair IRIS LED 40D2740 40-MSO8BP NAND Dump MT29F4G08ABADA Boot Loop Fix