Jeżeli układ zapłonowy masz 100% sprawy, a układ zasilania odpada, bo to samo dzieje się na benzynie i gazie, pozostaje jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Może być też uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub sama głowica.
Dodam, że można sprawdzić przy okazji świece - szczególnie jak na gazie jeździsz. Ja mam instalację gazową i jak mam taki objaw (na benzynie) to przede wszystkim sprawdzam kable, które nie wytrzymują dłużej jak 1,5 - 2 lata. Sprawdź w nocy, czy nie masz "dyskoteki". Jak obejrzysz kable i będą miały niejednorodne zabrudzenie (nie wiem jak to opisać,...
Odnośnie VCDSa i procedury wyuczania wtryskiwaczy odchyleń najmniejszej dawki wtrysku to jest taka drobna tajemnica :-) ... -do prawidłowego uruchomienia procedury wyuczania wtryskiwaczy przed jej uruchomieniem należy wprowadzić kod Dostęp Upoważniony (15) w moim aucie 27971. Po wprowadzeniu kodu procedura uruchamia się w poprawny sposób od wciśnięcia...
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Na dobry początek sprawdzić świece żarowe ,pewnie już są słabiutke.
A jak z odpalaniem? Odpala normalnie czy długo kręci.
Przejrzyj dokładnie układ zapłonowy, najczęściej się okazuje że do wymiany jest kopułka palec i przewody.
witam 2,5bar to juz daje do myślenia...... sprawdź czy w płynie od chłodnicy nie ma plamek oleju i czy nie czuć spalin w zbiorniczku.... i sparwdź jak wygląda olej czy nie dostał sie do niego płyn..... może byc jeszcze wypalony któryś z zaworów na tym cylindrze... może byc cos z krzywką wałka rozżądu.... może pierścienie trudno tak powiedzieć nikt tutaj...
No bez przesady, pytać, gdzie jest termostat? Tu jest czujnik termometru: http://obrazki.elektroda.pl/6892079500_1...
Pierwsze błędy w komputerze dwa kompresja.
Nie mam pod ręką manuala z tym silnikiem, ale najprościej jest sprawdzić zachowanie silnika, uruchamiając go na zupełnie zimno (z rana), podstawiając wcześniej zamiast czujnika rezystor odpowiedni dla temperatury np. 10 stopni. Pozdr.
Wtryski lecą w D5 u Ciebie 1 najprawdopodobniej do wymiany - dlatego ta nierówna praca 5 sekund po odpaleniu. Ten silnik odpali nawet na jednej świecy żarowej. Tak jak pisał ktoś wyżej klapy wirowe nic nie mają do gaśnięcia - chyba, że się któraś urwała i ... Jeśli to silnik 185 km to może być również problem z "hydropopychaczmi" i ich pękającymi zbyt...
Peugeot 307cc 2005 2.0 Gdy odpalam na zimnym silniku, rzuca autem. Gdy auto osiąga temperaturę 70°, jak ręką odjął - przestaje. Kiedy stoję, np. na światłach, to czuć, że silnik momentami nierówno chodzi. *wymieniłam już cewkę, świece, wtryskiwacz, wiatraczki w chłodnicy* Ktoś miałby pomysł, co może być powodem??
Co to za okazja, jak silnik kuleje? W dodatku zarówno samochód, jak i silnik to wyjątkowy niewypał.
Witajcie, potrzebuję pomocy ze zdiagnozowaniem problemu, a mianowicie mój Ford S-Max 2006 TdCi 2.0 po odpaleniu na zimnym silniku nie równo chodzi. Ma to miejsce głównie o takiej porze roku jak ta i zimą. Poza tym niekiedy falują mu obroty na jałowym biegu, a jak wduszam sprzęgło, to te falowanie przyspiesza. Jak się jedzie, jest ok, tylko na postoju...
Mam podobne objawy jeśli chodzi o pracę silnika. Sprawdziłem świece i na jednej jest olej. Doszedłem, że to wyniku nie trzymającej uszczelki aparatu zapłonowego. W najbliższym czasie wymienię uszczelkę. Czy w.w może powodować nierówną pracę silnika, przy zimny silniku, przy przyspieszaniu? Czy to może uszczelka pod głowicą...?
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
Do roboty pompa oleju , nie domykają się zawory przez zbyt duże ciśnienie. Resztę postów pozostawię bez komentarza.
Witam, Na mechanice i diagnostyce znam się niewiele tzn. tyle ile się nauczyłem i dowiedziałem z poprzednich napraw i gogle (dam radę sam wymienić tarcze, klocki, filtry, czujnik ABS, czyli jakieś drobne proste naprawy, obsługa DIAGBOX). Temat dotyczy Peugeot 407, benzyna 2.0 + LPG, 136 kM, 100 kW rok. 2004, sedan (prawdopodobnie (6DRFNB, 6DRFNE) RFN...
Hallo, miałem taki przypadek, rysa (w kadłubie silnika) otwierała się dopiero po nagrzaniu, na zimno był szczelny, Pozdrawiam
Tak tak tak
sprawdz swiece wtryski jezeli to jest ok to najprawdopodobniej masz wypalony zawor podjedz do mechanika sprawdzi ci to za pare groszy
witam mam podobny problem z zapalaniem zimnej 60tki tyle ze u mnie byl robiony remont silnika tuleje tłoki głowice i pompa z koncówkami i tez najpierw dymi jak zalapie to jakby nie na wszystkie cylindry i po chwili zaczyna normalnie pracowac juz sam nie wiem jaka moz byc przyczyna moz kąt wtrysku?
AC SA dobrze napisał, podjedź do jakieś specjalisty który Ci wystroi przez AFR to twoje T3 które jest na turbosprężarce.
Wymieniono sterownik silnika.
Witam, po czyszczeniu zaworów podciśnienia problem falowania znikł
witam dzieki za zainteresowanie, awiec wyskakuje mi błąd wałka rozrządu (p0340) a diagnozuje to ST6000 bo taki posiadam cewki kupilem 4 nie pamietam jakiej firmy ale nie nowe swiece nowe ale dzisiaj przestały dzialac 2 załozylem drugi komplet ale to samo zamówilem nowy czujnik ma przyjś rano ale nie jestem pewny ze to czujnik
W ramach wróżenia zgaduję, że pompa Lucas. Czujnik elektroniczny w pompie.
Około 26 to dobry wynik na ten silnik . Na 1 i 4 zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrośnie, wtedy będzie wiadomo gdzie szukać przyczyny spadku kompresji.
Witam. Mam przerąbanego VW POLO 1.2 6V, i mam problem z nim non stop. Muszę go rozgrzać do 90 stopni inaczej nie ma jazdy,nierówno pracuje silnik tak jak by na dwuch tłokach a nawet na jednym,gaśnie,po prostu nie ma jazdy. dopiero jak go rozgrzeje do 90 stopni no to idzie normalnie .ale pózniej go muszę zgasić no i jedzie normalnie. Już mi ręce opadają...
Skore już było "może to czy tamto" to nadszedł czas zaprowadzić auto do mechanika?
Uszkodził się sterownik silnika.
Sprawdzić czy sterownik silnika nie jest w środku zalany.
Sprawdź filtr paliwa, jest on zespolony z regulatorem ciśnienia, i jak tankujesz paliwo kiepskiej jakości to są problemy z pracą silnika.
zawór na listfie
Jeżeli odciąłeś dobry przewód PRZY WTYCZCE ECU, złącze ECU jest czyste, patrzysz w dobrym miejscu w sterowniku silnika na jego temperaturę to szukaj nowego sterownika bo ten jest uszkodzony. Dla pewności możesz jeszcze podpiąć rezystor 2kOhm do tego uciętego przewodu przy ECU i podłączyć ten rezystor do masy, zasymuluje on zimny silnik.
Do sprawdzenia jeszcze tylko kopułka, a potem sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego, zaobserwuj, na który cylinder nie pali i wykręć przed rannym rozruchem świecę na nim, i sprawdź czy nie jest mokra.
Żadnych błędów nie ma. Tylko co ciekawe, wracałem teraz z pracy, znów podpiąłem ELM. Silnik na zimno też nierówno pracował, tak jak z rana, a temperatura rosła cały czas równo, bez żadnych skoków.
Ja? Nie chcę.
Jestem posiadaczem 900 na wtrysku i od kilku tygodni mam problemy z uruchanuabien silnika. Po uruchomieniu silnik pracuje nierowno az się nagrzeje. Problem narasta wraz ze spadkiem temperatury. Proszę o pomoc.
No i stało się :cry: Moja Renia zaniemogła. Wczoraj wieczorem zszedłem sprawdzić akumulator i odpalanie. Wszystko działało poprawnie, choć po odpaleniu pracowała trochę nierówno. Dzisiaj rano zakaszlała delikatnie i nie chciała już zapalić. Kręciła chwilę aż padł akumulator. Na kablach też nie chciała zapalić. Wzięliśmy ją na linkę i też nic. W końcu...
Witam mam forda i gdy go odpalalem na zimnym silniku to zaczelo smierdziec paliwem i spadal z obrotow i do tego syczal pod maska sie okazala ze mialem dziure na przewodzie chlodzacym silnik ... wymienilem ten przewod i teraz smiga jak trzeba ....
jutro sprawdze ten moduł, kadecik to model E 90r 1.3 na jednopunkcie
Jak ma gaz to jest duża szansa że sa wypalone zawory. Miałem taki sam objaw w audi a4 :)
Sprawdź przewody wysokiego napięcia na te cylindry. Objaw może wskazywać na uszkodzenie cewki 1 i 4 cylindra. To jest wspólna cewka dla tych cylindrów.
jak zapali sie ponownie podjedz na jakis lepszy sprzet taki jak: Clip,Gutman itd. i zrob diagnoze.
Ok, dzięki. Właśnie u mnie nie ma znaczenia, czy silnik jest zimny, czy rozgrzany – zawsze to szarpnięcie, nieduże wprawdzie, ale jest.
Może mieć związek z Twoim problemem, sprawdż luzy zaworowe
A jak sprawdzic czy to czójnik temperatury cieczy?
Wtrysk też może mieć wpływ na nierówną pracę. A kopci na czarno np. ? Rzuca silnikiem czy tylko obroty falują? Dobrze zapala jak zimny jest? No i czy ta nierówna praca jest na zimno czy gorąco?
Witam. Peugeot 206cc, 1.6, 16v, 2005r. Problem polega na tym, że jak rano odpalam samochód, to chodzi jak traktor, bardzo wielki traktor 🙂. Lecz jak już dojdzie do 90 stopni, znaczy się nagrzeje, przestaje. Świece sprawdzone, cewki także, przepustnica przeczyszczona, co to może być, jeszcze wymieniona została jedna część, ale zapomniałem nazwy. Proszę...
Witam. Od dłuższego czasu nie mogę poradzić sobie z nietypowym problemem. 1. Auto po nocnym postoju po odpaleniu ssanie jest przez ok 10 sekund i obroty spadają do 800 przy czym silnikiem delikatnie telepie i charakterystycznie pyrka. Po ok 2 minutach wszystko wraca do normy. 2. Auto gdy osiągnie temp na zegarach 70 stopni podczas naciśnięcia gazu obroty...
Witam! Mam problem z obrotami... na zimnym silniku jest masakra cieżko utrzymują się na 1tyś, jak z większej prędkości wrzuce na luz gaśnie.Jak sie rozgrzeje jest lepiej, zauważyłem że po wyłączeniu świateł silnik chodzi o wiele równiej.Co to może być ?? może jakaś cewka ?? mogę nakręcić filmik jak pracuje.
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
witam. mam problem z silnikiem i jego pracą w c-330 rano niechce odpalic nawet z popychu jakby któryś tłok sie zawieszał ale tulejowałem i pierścionki zmieniałem jakies 5 lat temu. Jak juz odpali to chwile cos rzęzi. Daje gazu do oporu a on połowe obrotów ma. I powietrze dmucha jak otworze grzybek od wlewu oleju. prosze o rade.
Witam, posiadam silnik (wiatrak) który chłodził urządzenie chłodnicze. Po podłączeniu do sieci działa jak hamulec. Wirnika wtedy nie można obrócić. . Silnik jest jednofazowy. Czy to jest silnik klatkowy? http://obrazki.elektroda.pl/6205518700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3889148200_1... Na drugim zdjeciu : po lewej...
Jak samochód jest zimny to odpala , lecz nie pracuje równo i nie wszystkich cylindrach , ma problemy z wkręceniem sie w obroty. Po około 5 min. pracy nie ma wolnych obrotów , pracuje przy 2500obr po dodaniu gazu dławi sie a po odpuszczeniu gazu gaśnie i nie da się ponownie uruchomić. Świece są mokre .Ciśnienie na cylindrach jest większe niż 10.Silnik...
Witam serdecznie forumowiczów. Okazyjnie kupiłem samochód marki ROVER 214 3D (benzyna) wszystko byłoby ok gdyby nie to że odpalany na zimnym silniku nierówno pracuje, spada z obrotów i gaśnie. Nie wiem co może być przyczyna takiego zachowania. Kiedy pochodzi trochę (muszę trzymać pedał gazu) i się rozgrzeje to już chodzi normalnie obroty równe ok 900...
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Witam. Na wolnych obrotach (ponizej 1000) wystepuje nierówna praca silnika po zwiekszeniu obrotow powyzej 1000 objawy te ustepuja. Dzieje sie to tylko na zimnym silniku Citroen c2 1.4 hdi.
Silnik 2.8 d nie równo pracuje przy odpaleniu jak jest dzień chłodny zimny i z rury widać dym biały czyli para wodna a jak jest dzień suchy i ciepły to pali normalnie bez dymu i chodzi rowno odrazu
Witam wszystkich.Mam taki problemik.Autko z dużym przebiegiem jak w temacie.Pali na rys.Ładnie pracuje silniczek.Wszystko dobrze do momentu zagrzania do około 70 stopni. Potem zaczyna się nierówna praca na wolnych obrotach,szarpie silniczkiem.Obroty wolne około 780 obr/min.Jeśli dodam lekko gazu na około 900 obr/min silniczek pracuje równo.Na VAG-u...
Witam mam problem i potrzebuje pomocy sam nie jestem w stanie tego rozkminić, mam silnik 3-fazowy 7,4kW i co jakiś czas(około 3 lat) pali się uzwojenie i nie mam zielonego pojęcia dlaczego. silnik pracuje przy śrutowniku(robi mąkę ze zboża), uzwojenie spaliło się już kilka razy w przeciągu jakichś 9 lat, inny silnik o tych samych parametrach chodzi...
nierówny praca zimne silnik diesel skoda nierówny praca zimne silnik nierówny praca zimne silnik benzyna
termet wodny opóźnione włączenia przekaźnika napęd garażowej
bateria milwaukee electrolux mruga start
Wartości luzów zaworowych Honda PCX 125 eSP+ 2023 Jak włączyć podświetlenie w Blaupunkt MP27?