Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
bubes Próby szczelności najlepiej wykonywać sprężonym powietrem (sprężarką) i testerem szczelności, a mikro nieszczelnosci likwiduje się przemysłowym uszczelniaczem nieszczelności.
na zaworach pod spreżynkami sa takie oringi jak na schemacie i to musi być przyczyna wyrzucania oleju . musze poddac to sprawdzeniu . jakas nieszczelnosc musi gdzies byc
Witam. Mam problęm z autem i prosze o pomoc. Byłem u "mechanika" na wymiane prowadnicy bagnetu bo tamta plastikowa była ułamana. Wstepnie mowil, że pewnie kolektor bedzie do sciagniecia bo ona idzie między nim w dół. Ostatecznie odebrałem auto na 2gi dzień, mowił, że nic nie rozkręcał itp. Autko odpaliło i pracowało normalnie. Pojechałem wiec na stacje...
Zatkaj tlumik jakas szmata i powinienes wylapac nieszczelnosc ;)
z nieszczelnoscia sobie poradze :) czyms to zakleje, bylem tylko ciekaw do czego to jest ;] Bo jesli cos waznego to by sie poszukalo czegos pożadniejszego niz poksylina
Jesli nastawnik nie podnosi obrotow (nalezy dobrze mu sie przyjrzec), to moze to byc nieszczelnosc kolektora. Z tylu, pod korpusem wtrysku jest krociec z cienkiej stalowej rurki. Czesto zdarza sie, ze rdzewieje i powoduje nieszczelnosc.
skoro autko chwile po uruchomieniu chodzi idealnie, stawiam na cos innego niz cisnienie paliwa, czytajac na forum kod p0170 trafia sie wileu uzytkownikom, u jednego to przeplywomierz u inego jakies podcisnienie w zbiorniku paliwa, nikt do konca nie potrafi trafnie okreslic co to jest.... moim zdaniem nie za uboga jest mieszanka lecz stanowczo za bogata...
Witam mam podobny problem z obrotami ok 2000 tys i to wystepuje tylko po nagrzaniu silnika. W tamtym roku miałem podobne objawy ale szybko dałem sobie z tym rade w serwisie powiedzieli ze to potencjometr wiec go wymieniłem i nic nadal to samo.Okazałosie ze nie było dobrej masy na przewodach masowych od wiązki .Jest ona dokrecana do śruby ktora trzyma...
Sprawdz przewody podcisnieniowe czyli wezyki powietrzne. Nastepnie jakies nieszczelnosci kolektora ssacego np uszczelka. Skoncentroj sie nad silniczkiem krokowym np jego przeczyszczenie wraz z gniazdem. Jezeli nie wykryjesz usterki w ten sposob to zostaje odczytac pamiec usterek i pomiar wartosci rzeczywistych.
Ciśnienie jest OK.Już niedokładnie pamietam,ale chyba ok.3 atm,w każdym razie "doktor" mówił,że jest OK.Olej na swieca tylko jak jest zimno albo wilgotno?Juz nawet probowale odpalac tak,że na poczatku bez ssania kilka razy krecilem,a dopiero potem z ssaniem.I nic:( A jak mozna sprawdzić nieszczelnosc miedzy kolektorem a głowicą,a gdzie tego złacza do...
Wyeliminuj nieszczelnosci kolektora ssacego i ukladu wydechowego przed sada lambda i sprawdz napiecie sondy lambda.
A wiesz co mnei zastanawia czy przwody na wtryskiwacze nie byly czasem pomylone??:?: Lub też ewentualnie nieszczelnosc miedzy kolektorami dolotowymi a silnikiem?
Jak masz gdzie to wyczyść i przeprowadź adaptację praepustnicy, sprawdź ustawienie rozżądu, podstaw sprawną sondę, któraś z tych czynności powinna pomóc, powodzenia! w tym aucie nie ma takiej czynnosci jak adaptacja przepustnicy. Powodem niesprawnosci moze byc nieszczelnosc kolektora ssacego . Pytanie , czy to mpi czy spi ?
z pb moze byc kilka przyczyn np.pompa,wtrysk, nieszczelnosc na kolektorze itp.jest mozliwosc ustawienia prawidlowej mieszanki na lpg? gasniecie po wlaczeniu wentylatora chlodnicy moze byc spowodowane wplywem powietrza na reduktor lub wlot powietrza do filtra.
może sie też tak dziać z powodu nieszczelnosci kolektora dolotowego, po prostu lapie obce powietrez i sonda lambda "widzac" nadmiar tlenu daje sygnal sterownikowi zeby wtrysnąl wieksza dawke paliwa,
hej, bankowo guma lub jakas inna nieszczelnosc w kolektorze ssacym pozdr
Tak jeszcze pomyslalem ze moze poprostu nieszczelnosc kolektora w miejscu laczenia z glowica?,w efekcie mondek jest mulasty a tym samym turbo pomimo prawidlowej pracy daje sie poczuc dopiero przy wyzszej predkosci obrotowej?
Przyczyna prawdopodobnie jest nieszczelnosc w kolektorze wydechowym. Teraz pytanie, czy jego demontaz w renault jest jakis nadzwyczaj skomplikowany, pomijajac fakt zardzewialych srub, ktore moga sie ukrecic, nie laczy sie on czasami z czyms spawem? A i pytanie czy zeby go zdemontowac trzeba tez sciagac dolot?
Zrobiliśmy już nieszczelnosc w kolektorze, ssącym, wymieniliśmy przepływomierz masowy powietrza. Przerobiliśmy paru mechaników a kontrolka dalej świeci. U znajomego w sklepie motoryzacyjnym po nr VIN wyskoczyły mu tylko dwie sondy. Dlatego pytam bo co mechanik to inna wizja
Czy nieszczelnosc w kolektorze dolotowym spowdowalaby to ze po odlaczeniu czujnika auto chodzi normalnie? Na poczatku z podlaczonym czujnikiem utrzymywal obroty normalnie tylko przy ok 3000/3500 obrotach tak jakby odcinalo zaplon a z odlaczonym czujnikiem nic takiego nie wystepuje.
Elektrodysza ma byc wkrecona do oporu (tylko rozsadnie), a regulacje dokonujesz sruba od paliwa (ta zalepiona zwykle na czerwono) i ta na wierzchu od powietrza (ustawia polozenie poczatkowe przepustnicy). Na moje oko masz poprostu nieszczelnosc w dolocie. Moze byc miedzy gaznikiem a kolektorem ssacym (mocniej dokrecic), albo miedzy glowica a kolektorem...
Cały kolektor,podcisnienia,miejsce wkrecenia dysz gazowych sprawdzone.Nie ma nieszczelnosci.Dodam ze gdyby była nieszczelnosc to zwiekszyło by mi sie podcisnienie w kolektorze dolotowym,bo to objaw jak zaciaga lewe powietrze,ale wszystko jest ok.Samochod to corsa 1,2 z 97 roku.Na wysokich obrotach sonda pracuje i czasy wtrysku są w granicach 2,8-3,1...
pojedz na vaga na adaptacje jesli nie bedzie zmian to po lewej stronie kolektora jest czujnik temperatury powietrza zasysanego przykrecony na 2 torxy ktory trzeba wyjac i wyczyscic jesli i to nie pomoze to wroze ci lewe powietrze . twoj kolektorw m miejscu mocowania do glowicy uszczelniany jest za pomoca o-ringow ktore czaszasami potrafia sie rozszczelnic...
Moj silnik to APF.Tez mysle ze gdzies jest jakas nieszczelnosc.Bede musial to sprawdzic plakiem.W ktorych miejscach pryskac i czy jak zadziala I zlapie rowne obroty na chwile to mam gdzies nieszczelnosc?I moge pruc kolektor ssacy i wymieniac uszczelki.Oby to bylo to ale oddaje za kilka dni do elektronika moze znajdzie przyczyne co go boli.W najgorszej...
Tu akurat jest jasnosc, bo jest nierówne sprężanie, ale faktycznie. nieszczelny kolektor moze byc powodem nierównej pracy. czy masz szczelny kolektor łatwo możesz sprawdzic. samostartem, albo plakiem. pryskaj na kolektor i będziesz widział czy obroty wzrastaja, jesli tak to masz nieszczelnosc.
mam nadzieje ze sie nie myle i dobrze kojarze ten silnik. czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym. zazwyczaj znajduje sie na grodzi silnika i jest połączony z kolektorem ssacym wężykiem. szukaj nieszczelnosci. moze pekniety wezyk, albo sam czujnik uszkodzony
Sonda lambda nie pracuje poprawnie poniewaz powinna pracowac w zakresie ok. 0-1V przynajmniej z czestotliwoscia 1Hz zalecane conajmniej 3Hz. Ale jesli chodzi a falowanie to jesli chcesz ja wyjkluczyc poprostu odpnij ja i sprawdzaj dalej. Sonda lambda ma wplyw na spalanie, jesli sonda jest uszkodzona i caly czas pokazuje na ubogo to spalanie w takim...
a moze jakas nieszczelnosc na rurach, ja mialem taki sam objaw w vw touran tez po regeneracji turba, pedal gazu na maxa i oczekiwanie na moc, okazalo sie ze mialem dziure w rurce od egru ktura wychodzi od kolektora. zaspawalem i moc wrucila.
zacznijmy od najprostrzej sprawy termostat;) wizualnie sprawdz czy wszystko z nim wporzadku puzniej wrzuc do garnaka z woda podgrzej zagoruj wode i sprawdz czy sie otwiera. harnasx bardzo dobrze mowi obejrzyj przepustnice jesli brudna wyczysc! co do szczelnosci jezeli zostanie ci troche tego sprayu do czyszczenia przepustnicy to poskladaj wszystkie...
wygląda na zbyt małe ciśnienie paliwa. lub nieszczelny dolot. weź plaka na pracujacym silniku pryskaj na kolektor dolotowy, podcisnienia, odme, tam gdzie moze bc nieszczelnosc. Jak zwiekszy obroty, lub zmieni prace silnika to tam jest nieszzelnosc
Czesc Piotii .dzieki za dobre checi .moje audi jest z 90 roku,5 garów.wielopunktowy wtrysk,silnik 2.3 NF.bylem ostatnio u mechanika i podpowiedzial mi ze to moze byc nieszczelnosc w ktoryms z wezów od powietrza ,moze gosc i ma racje bo przed ta awaria zasysalo mi waz do kolektora.poradzilem sobie jakos z tym ale niewiele pomoglo.kolega podpowiadal mi...
Witam Zgadzam sie co do bledu 17958-cisnienie doladowania-roznica doladowania,strasznie meczy mnie ta awaria.Wymienilem ten zawor na nowy,zmienilem wezyki na nowe,auto ma przejechane 23000 padniete turbo ??nic nie bylo rozbierane.Co do uszkodzenia moze cos w tym byc auto bylo po stluczce nie groznej ale bylo(moze jakas nieszczelnosc)Jak mozna to jeszcze...
Odwrotnie wyciągnąłeś wnioski, silnik dostał za mało powietrza, albo zapchany wydech, albo sterownik do zrobienia. Zakładam, że dolot szczelny a przepływka sprawna. Wu Wudech szczelny, drozny dpf wypalony, wiadomo ze jesli przed sonda spalin mass nieszczelnosc to wsepja nieprawidlowsci w pracy motoru. Obstawiam sterownik lecz dlaczego ten jumper idzie...
Po pierwsze warto by było sprawdzic czy w kolektorze ssacym jest dobre podciscienie ,najlepiej sprawdzic to wakuometrem .Przy jakiejs nieszczelnosci odrazu pokazuje złe wartosci podcisnienia a jak wiadomo nieszczelnosci w kolektorze ssacym rowna sie kłopot z biegiem jałowym
witam, walcze od dluzszego czasu z moim PT i jak na razie pomysly sie skonczyly. moze szanownym forumowiczum uda sie cos podpowiedziec ? Chrysler PT cruiser 2.4 150KM benzyna + gaz lovato smart krotki opis przebiegu choroby objawy niezalezne od tego czy benzyna czy gaz: - nierowne obroty (cały czas, niezaleznie od temperatury), wprowadzaja silnik w...
Kolego popraw mnie bo moze sie myle ale nieszczelnosc miedzy przeplywka a turbem musiala by byc ogromna zeby generowac taki spadek mocy wrecz rura od turba powinna byc nie podlaczona zeby takie cos generowac. Druga sprawa koleganapisal ze po odpiecu przeplywki dalej muł :) Eliminujac parametr powietrza bo stoi 255 powinien ze tak powiem zapier.... Jezeli...
hej, skrecilem wszystko i dziala, nic nie przaladowuje na 2200mbar ladnie zbija cisnienie, czyli jest git. ale cos musialem za slabo skrecic i gdzies mam nieszczelnosc, objawia sie to charakterystycznymi strzalami pod maska, rzeklbym - twarde puszczanie bakow ;) pytanie - na ktorym laczeniu? 1. kolektor ssacy - blok (moglem upalic uszczelke) 2. turbina...
Wnioskuje z tego, ze teraz ma bardziej bogatszą mieszanke i go zalewa. Podczas automatycznego przelączania jeszcze na starych filtrch silnik czasami gasł. ... A on chodzi rowniutko jak jest cieply, zimny troszke jakby gubil zaplony, ale to nie zaplon bo wszystko wymienione. ... ale w trybie pb wtryski gazowe reagują na wypiecie wtyczek, spada wtedy...
może jednak gdzieś łapie lewe powietrze ? może przepustnica żle przykrecona albo sam kolektor?czesto lubi sie wypiac ta ryrka idaca od rury dolotowej do kolektora jeszcze może byc nieszczelnosc w rurce łaczacej kolektor z serwem choc powinno to skutkowac błedem przepływomierza ale róznie bywa. to syczenie warto sprawdzic u mnie tez słychac ale dzwieki...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : A ja Ci polecam taka: Trza co prawda odkrecic kolektor wydechowy , ale nie ma problemow ze ciagnie lewe powietrze. Jak sprawdzic : psikac na polaczenie...
A moze przyczyna jest nieszczelnosc ukladu dolotowego (silnik moze zasysac "lewe powietrze" przez co mieszanka staje sie uboga a ta ma tedencje do dlugiego spalania sie objawem tego moze byc "pukanie" w rurze wydechowej). Skoro na bezynie i na gazie jest prawie to samo. Radzilbym sprawdzic przewody doprowadzajace powietrze do zaworu biegu jalowego,...
przepływomierz za pomocą oscyloskopu i wartosci mierzonych na kompie przepustnica jw. + zanieczyszczenia mechaniczne w sposób organoleptyczny reg. wolnych obrotów zanieczyszczenia mechaniczne w sposób organoleptyczny oraz czy sie nie zacina lewe powietrze to trudne chyba ze palisz. zapalasz faje bierzesz głeboki wdech majac faje w ustach i dmuchasz...
heh sprawdzałem juz szczelnosc nawet uszczelniałem cały dolot.. to jest ten łączony... moim zdaniem on ma zbyt niskie obroty... sonda ma regulacje 14% co oznacza ze mieszanka jest zbyt uboga... ale nieszczelnosci tak jak mowiłem nie ma. uszczelki pod wtryskami całe łaczenie kolektora uszczelnione kolektor szczelby odmy cale no wszystko powinno grać...
Witam wszystkich,ktorzy po wielkich bojach z bledem p2279 w 1.9cdti,maja ochote to podpalic.Moj przypadek w vectrze c z motorem 150 km ma poczatek gdy laweta z owym autem wjezdza na plac i klient mowi,prosze naprawic,licze sie z kosztami.Pierwsze odpalenie,kopci strasznie,padnieta turbina,regeneracja,no to juz pompuje,wypalimy olej z wydechu,troche...
mam nastepujacy problem jak w temacie .bledy pojawiaja sie gdy zdelme noge z pedalu gazu i obroty delikatnie spadna nastepuje szarpniecie i wywala check auto wejdzie w tryb awaryjny i brak reakcji na pedal gazu.Wymienilem oba czujniki na kolektorze ssacym ktore odpowiadaja za cisnienie , nie pomoglo .Zdjalem i obejrzalem kolektor ssacy nie wyglada aby...
nie trzeba consula, wiem, ze cdif jest w stanie ogarnac bo sam mialem problem z takim autem w wersji 2.0. Launch tez moze dobrze ogarnac. Natomiast warto sprawdzic wartosci pokazywane na kopie z czujnika polozenia przepustnicy, i czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym. Dodatkowo MUSISZ sprawdzic caly dolot pod katem lewego powietrza, bardzo dobrze...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Sprawdzanie sondy lambda cytat z ksiazki serwisowej Opel Kadett... "Jezeli na biegu jalowym napiecie sygnalu sondy lambda utrzymuje sie stale w zakresie napiecia 0,1V, to swiadczy t o zbyt ubogiej mieszance paliwowo powietrznej. Powodem tego moga byc nieszczelnosci pomiedzy przeplywomierzem a silnikiem lub w ukladzie wylotowym spalin pomiedzy kolektorem...
przeplywomierz wykluczam z tego wzgledu ze w tych modelach fordow z pompa DPCN przeplywomierz sluzy tylko do prawidlowego dzialania układu EGR (Recylkulacji spali) podejrzewam ze problem bedzie albo w wezyku ktory prowadzi do korektora dawki turbo albo samym korektorze(moze byc zaciety)-wezyk prowadzi z kolektora ssacego do korektora dawki turbo na...
Mialem w samochodzie podobny problem przyczyna okazaly sie nieszczelnosci w kolektorze dolotowym tzn miedzy filtrem powietrza a kolektore ssacym. Warto tez sprawdzic zaplon.
Jesli faluja obroty to moze byc tez jakas nieszczelnosc i silnik zasysa lewe powietrze. Np pod kolektorem ssacym (zobacz czy sie sruby nie poluzowaly), albo pod tym nieszczesnym gaznikiem. Moze tez byc tak ze os przeustnicy ma luzy i powietrze sobie tamtedy wpada (przynajmniej takie objawy sa w durzych fiatach i w poldkach).
Hmm sliska sprawa bo to wymaga ingerowania w instalacje paliwowa samochodu. .raz ze nieszczelnosci moga spowodowac pozar a dwa ze mozesz miec problemy z przegladem rejestracyjnym jak diagnosta zapyta co to za ustrojstwo i gdzie masz na to homologacje. Jesli jednak skupiamy sie na technicznej stronie zagadnienia to moze daloby sie pokombinowac z rozwiazaniem...
Przejrzyj caly uklad dolotu powietrza (lacznie z kolektorem). Wyczysc styki, przepustnice i silnik krokowy, sprawdz czy sa nieszczelnosci, ewentualnie wyeliminuj je. Powinno pomoc.
oczywiscie te bledy wychodza podczas jazdy na samej benzynie? napoczatek wyczysc przepustnice i zrob jej adaptacje oraz zobacz czy nimasz gdzies nieszczelnosci w kolektorze ssacim (przewody podcisnieniowe , ten do serwa , zaworu recyrkulacji oparów itp.) sprawdz to i zobacz co sie bedzie dzialo potem - odezwij sie
to najpierw proponuje sprawdzenie szczelnosci,zatkniecie rurki do baypasu wolnych obr (tzw. krokowiec) i do przepustnicy,powinien zgasnac.ja w pracy walczylem z taka megana 1.6,ciagle miala za duze obroty,puszczla na uszczelce miedzy kolektorem a silnikiem.masz zawor hitachi tak?dokladnie nie pamietam,ale chyba to tam jest,moze miec lekka nieszczelnosc,wyrabia...
Panowie a ja bym sprawdzil podcisnienia zaworki zwrotne,reguratorki i czujnik bezwzglednego cisnienia albo nieszczelnosc miedz przeplwomiezem a kolektorem soncym Cisnienie na sprezaniu min to 7.5 BAR (TRUP ZLOM KAPUT)dopuszczalna ruznica miedz cylindrami 2.5 bar jesli kts ma takie cisnieni to szukal bym silnika bo remont jest drogi i nie wiemy jak go...
Moze zdazaja sie i takie przypadki, ale normalka w tycj silnikach jest uszkodzenie gumowej czesci podstawy strysku. W wyniku nieszczelnosci silnik dostaje tzw lewe powietrze co powoduje zwiekszenie obrotow biegu jalowego, gdyz silnik krokowy nie jest w stanie tego skorygowac. Taka niesprawnosc latwo wykryc, gdyz bardzo czesto slychac syczenie. Podstawa...
sprawdz czy w kolektorze ssacym nie ma nieszczelnosci to jedna z wielu przyczyn i wystepuje nawet wtedy kiedy komputer pokazuje ze uszkodzony jest silnik krokowy. zycze powodzenia:)
Dla silnika 2E : pompa paliwa : Bosch 0 580 453 012 cisnienie tloczenia : 0,3 MPa wydatek : 500 cm /30s Cisnienie paliwa na biegu jalowym na kolektorze wtryskiwaczy : 0,25 MPa Cisnienie po 10 min zatrzymania pompy musi wynosic : 0,2 MPa - inaczej jest nieszczelnosc lub wtryskiwacze sie nie domykaja Wg. instrukcji : 1) odlaczyc przewod wtryskiwacza rozruchowego...
jest kilka przyczyn usterki o ktorej piszesz. najczestsze to, egr, temp. silnika, nieszczelnosc na odcinku turbina-kolektor ssacy,slabe wtryski, no i kat wtrysku ktory i tak mozna sprawdzic za pomoca zwyklego zegara. wiele rzeczy mozna sprawdzic akurat w tych ukladach bez testera... chociaz zawsze taki tester jest wygodniejszy, ale nie do konca o wszystkim...
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
mozliwe ze gdzies jest duza nieszczelnosci i zaciaga lewe powitrze, soprawdz cisnienei kolektorze Dodano po 4 polacz sie z zegarami i przeprowadz test wskaznikow a zobaczysz czy jest problem ze sterowaniem czy z zegarami
Witam!! Czujnik ten siedzi na przegrodzie czolowej od samochodu pod tym miekkim plasticzkiem na ktorego jest nacisnieta uszczelka. Do czujnika tego dochodzi rurka od podcisnienia z kolektora ssacego (podlaczona zaraz za przepustnica). Ja bym szukal (zanim wymienisz ten czujnik) nieszczelnosci poza przepustnica - byc moze falszywe powietrze?? Pozdrawiam,...
tak gaz dobrze usunołem ale jak był założony tylko nie był przełączony na gaz było to samo Dodano po 1 cos znalazłem co mnie zastanawia a mianowicie za kolektorem ssącym a dokładnie za tym barancem cos syczy jakby podcisnienie było odpiete ale nic nie znalazłem tak ma byc albo mam gdzies nieszczelnosc? myslałem ze to alternator ale zdjołem pasek i to...
Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Sugeruje przewod podcisniena do serwa hamulca. Posprawdzaj tez inne wezyki podcisnienia przy kolektorze
17549 przyczyna moga byc nieszczelnosci w dolocie , uszkodzony czujnik cisnienia kolektora ssacego lub sama jednostka sterujaca przepustnica . wiec jest tego troche do sprawdzenia
Opisze kilka rozwiązań: - nieszczelność w dolocie(czasami sie zdarzy, ze siadzie uszczelka pod kolektorem ssącym - mi ostatnio zdarzyl sie przypadek, ze byl uszkodzony oring na jednym wtryskiwaczu) -błędy komputera ECU Więc po wyeliminowaniu ewentualnych nieszczelnosci trzeba zrobić reset ECU(najlepiej poprzez zdjecie klemy minusowej). jesl bedzie widac...
witam sprawdz czy nie ma gdzies nieszczelnosci w ukladzie ssacom np.wezyki wychodzace z kolektora ssacego
Witam ponownie! Caly dolot sprawdzony i petem (bardzo fajna opcja :) ) i pod cisnieniem (sprezone powietrze). Zadnych nieszczelnosci oprocz malutkich przy samej przepustnicy na uszczelce, napewno nie maja wplywu na takie zachowanie. W razie czego zaslepilem wszystko co niepotrzebne i tak dalej to samo. Uszczelnione polaczenie pomiedzy kolektor ssacy...
Jak gasze na benzynie to pali od dotyku, bezproblemowo. NO i co w tym wypadku? tak jak ci wczesniej pisalem.zgas na gazie.odlacz baterie na kilka minut.odpal.zobacz co bedzie.jezeli odpali na dotyk, znaczy to nie jest wina gazu.a jezeli to samo,szukaj nieszczelnosci przez ktora gaz dostaje sie do kolektora w czasie odpalenia. taki sam problem miala...
Jutro sie dowiem, ale na chwile obecną sprawdz napiecia na wyjsciu przepływki, i porównaj z tymi co napisałem, lecz przepływka nie ma kompletnie nic do gazu, a na gazie objaw jest, wiec, raczej nieszczelnosc, lub inna usterka mechaniczna, kup sylikon w sprayu i popryskaj na łączenia kolektora i popatrz na efekty.
Poniżej przesyłam kilka postów z forum www.toledoclub.pl. sam jestem użytkownikiem toledziaka 1.9 tdi "auto przechodzi w tryb awaryjny i turbawka wtedy nie pompuje pewno po tym mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia wyskoczyl blad 00575?? moga byc 2 mozliwosci duza nieszczelnosc w dolocie wtedy rowniez nie bedzie cisnienia + straszny batory za autem,...
Przy przelaczaniu nie ma sygnalu o braku gazu, poprostu zaczyna migac dioda led sygnalizujaca ze silnik pracuje na benzynie. Nacisniecie lekko gazu powoduje plynne przejscie spowrotem na gaz. Jezeli chodzi o ta dolna granice przelaczania to wedlug konfiguracji sterownika jest ona zalezna tylko od czasu bledu cisnienia opisywanego w instrukcji: Czas...
Witam ponownie, aku w koncu dojechal. Zamontowane, auto odpala pieknie za kazdym razem, troche dymil z pod kolektora na poczatku ale to raczej resztki WD40 ze srub. Niestety po okolo pieciu minutach jazdy spada gwaltownie cisnienie oleju na biegu jalowym do praktycznie zera z okolo 5. Za kazdym razem to samo, silnik odpala cisnienie oleju idealnie idzie...
Witam! Trafilo mi sie Caddy z rozwalona turbina, Turbine wymienilem, wyczyscilem wszystko z oleju ktorego bylo mnostwo wszedzie w przewodach, Intercooler wyplukalem benzyna i wysuszylem, reszte elementow wyczyscilem, poskladalem. Efekt jest taki ze auto zaczelo jezdzic (wczesniej nie wkrecalo sie powyzej 1,5 tys obr). Z tym ze jedzie do 90km/h dalej...
Witam! Trafilo mi sie Caddy z rozwalona turbina, Turbine wymienilem, wyczyscilem wszystko z oleju ktorego bylo mnostwo wszedzie w przewodach, Intercooler wyplukalem benzyna i wysuszylem, reszte elementow wyczyscilem, poskladalem. Efekt jest taki ze auto zaczelo jezdzic (wczesniej nie wkrecalo sie powyzej 1,5 tys obr). Z tym ze jedzie do 90km/h dalej...
Druga Fotka wydaje mi sie ze przewód gumowy szedł do kolektora dolotowego do kroćca pod elektrozaworem a co do tych kabli to nie wiele widac skad on idzie i czasami fabrycznie sa wolne przewody. A co do twojego pytania czemu poprzedni wlascieel to zrobił to może z tego samego powodu co moj kolega tez zaczał kombinowac poniewaz stwierdził ze bez niektoryc...
misiozol - Osobiscie mysle ze troche skrzywdziles auto mozna bylo chociaz zainwestowac w instalacje z sterowaniem z silnikiem krokowym np firmy lecho zeby chociaz bylo sterowanie z sondy gazem a koszt znikomy w porownaniu do problemow teraz masz Pirat - był sterownik BRC just, ale przy dynamiczniejszej jezdzie poprostu nie dawał rady, po zdemontowaniu...
Witam, Ważne... !!! Nie napisałeś jaką masz instalację...?? A to jest niezbędne, gdyz inaczej zaczyna sie chodzenie we mgle. Choć typuję po objawach przewód podciśnieniowemy pomiędzy kolektorem ssącym a parownikiem... Nieszczelnosc i łapanie fałszywego powietrza powoduje takowe objawy, gdyż takie miałem w swojej gablocie. Pozdrawiam
ok, po pierwsze jakie to bledy, to podstawa. po drugie moze masz uszkodzony zawor lub nieszczelnosc + zaworek zwrotny w ukladzie odpowietrzania zbiornika. po tankowaniu sterownik zasila zaworek (otwiera go) i zaciagane jest falszywe powietrze (do kolektora dolotowego) co powoduje niestabilnosc biegu jalowego i zlapanie bledu. W kosekwencji zawor zostaje...
Jaki czas temu mialem strzal gazu, wiec jest to prawdopodobne. Rozumiem ze po psikaniu obroty sie zwiekszą - ale zauwazalnie? czy ciezko wysluchac jak zasysa lewe "paliwo"? I jeszcze jedno - da się może jakoś vagiem zmieżyć ciśnienie w kolektorze ssącym i na tej podstawie się zorientować czy to to? I ostatnie: czy wtedy gdyby byla nieszczelnosc na dolocie...
Witam! Czy układ recyrkulacji spalin moze powodowac zaburzenia w pracy sondy i przeplywomierza? Kable i swiece nowe,sonda i przeplywomierz rowniez.Brak nieszczelnosci w dolocie a mimo to silnik pracuje nie rowno i faluje przy zejsciu z obrotow. W tym aucie jest uklad recyrkulacji wewnetrznej,jest zawor 2 komorowy sterujacy uchyleniem klap kolektora...
Jak zaczyna szarpac znienacka na kilku biegach to prawie zawsze przyczyną jest utrata pamieci przez kompa.A to spowodowane jest brakiem napiecia dłuzej jak 5 sek.Kazda przerwa,odłączenie akumulatora wymaga wiec ponownej kalibracji. Błąd 410 to w dosłownym tłumaczeniu:sensor temp. spalin pokazał stan(za) wysoki. Przepraszam pomyliłem sie poprzednio bo...
ja mialem podobny problem i okazalo sie ze kolektor wydechowy i dolotowy mialy nieszczelnosc sprawdz to moze, a propo sprawdzania cisnienia sprezania z doswiadczenia wiem ze serwis w manometry sie nie bawi calkowicie wierzy w komputer i w to co pokazuje Dodano po 2 a wogole to kolega can-am troche chaotycznie pisze jesli bys mogl cos jasniej napisac...
To te uszczelniacze pomiędzy trawerzą wtryskiwacza a samym wtryskiwaczem,da się to wymienić bez odkręcania koła wałka rozrządu jedynie do odkręcenia napinacz łancucha górnego i półpanewki wałka rozrządu,rurki wtrysków i góra kolektora ssącego,sprawdz jeszcze czytak jak pisali jest czarny filter paliwa jesli nie zostaw te uszczelniacze w spokoju,jak...
Witajcie Wczoraj po przejechaniu trasy ~40km, odczekując aż wychłodzi się trochę turbo (luz, puszczone sprzęgło, pogaszone odbiorniki prądu łącznie z klimą), wsłuchiwałem się w pracę silnika. Co jakis czas, raz na okolo 3-4 minuty, silnik pracował głosniej (około 1-2 sek). Brzmiało to, jakby lekkie dodanie gazu (wskazówka obrotomierza nie drgnęła)....
Sprawdz czy ci po resecie dobrze chodzi na samej benzynie jak nie to obstawiam kolejna nieszczelnosc dolotu bądz wygieta klapke przepustnicy. Jesli będzie dobrze chodzic na benzynie to obstawiam peknieta membrane reduktora i do weza podcisnienia dostaje sie gaz co zalewa kolektor i stad wystrzały
witam sprawa dotyczy mb ml w163 2.7 cdi 2001R ml ma dosc dziwna przypadłośc a mianowicie gdy rusze spokojnie i delikatnie jade to po docisnieciu mu pozniej czuc ze go trzyma (tak jakby nie dzialalo turbo) , jesli zgasze go i odrazu daje mu ostro to gniecie w fotel jak trzeba i slychac swist. wczesniej byl pod kompem i wyszedl tylko blad egr, wykonałem...
"kilka dni siedziałem przy aucie ... a to też kosztuje." Moze trzeba mu bylo jeszcze piwo dostarczyc... Nie bardzo rozumiem. Spedzilem cwierc wieku na naprawach aut klientow i nie odwazylbym sie zadac zaplaty, jesli nie potrafilem naprawic (nie zdarzalo sie czesto, ale sie zdarzalo). U nas, we Francji, zawody uslugodawca ma prawny "obowiazek rezultatu"....
Problem to sterowanie turbo lub nieszczelnosc na drodze turbo kolektor ewentualnie zasyfiony intercooler. Trzeba podpiac pod kompa i obejrzeć parametry pracy ale najpierw zajmij się dolotem.
Masz nieszczelnosc na wydechu, albo na kolektorze wydechowy albo na egr.
Zmieniony czujnik położenia wału. Uszczelka pod kolektorem OK, nie ma nieszczelnosci w dolocie. Live data Ok. Kolega twierdzi że przepustnica nie daje sie zadoptować. sporadyczny błąd lambda (P0420 catalist efficiency below...) ....pewnie na skutek usterki chyba że sama sonda powoduje problem od startu. Mozliwe to? Ogólnie, brak poprawy, na pb strzela,...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
Ja nie widzę na zdjęciu, żeby filtr fazy lotnej był mokry, w którym dokładnie miejscu? Może na tym zdjęciu lepiej widać: Czasem trochę zalatywało gazem, ale od dłuższego czasu nic nie czuć. I będą pracować równo, bo tak są sterowane przez sterownik i to nie ma zawiązku z ich szczelnością. A tą też można stosunkowo łatwo sprawdzić. Po zgaszeniu silnika...
szczelnosc dolotu sprawdzisz psikajac plakiem po kolektorze podczas pracy silnika ,podniesienie obrotow samoistnie dowodzi o nieszczelnosci elementu
Psikalem plackiem koło kolektora zssacego w okolicach 4tego tłoka i silnik przyśpiesza. Myślę że tu jest nieszczelnosc i zasysa lewego powietrza.
To jestpowod jak najbardziej... tylko pytanie dla czego sprezarka nie pompuje, nawet usterka zaworka sterujacego turbina nie wchodzi w gre gdyz wg w sprezarce jest zamkniety w pozycji 0 otwiera go dopiero uzyskane cisnienie w kolektorze ssacym uruchamiajac duza sprezarke "biturbo" uklad ssacy wraz z ic wyglada na szczelny zreszta bylo by to slychac.....
Witam , co moze byc powodem wypadajacych zaplonow na wszystkich cylindrach tylko i wylacznie przy minimalnym musnieciu gazu na biegu jalowym? ( podniesienie obrotow z 720 na 800 ) nie wywala Checka tylko widac w podgladzie w vcds Zalane pb 95 , cewki nowe , swiece rowniez , cisnienie paliwa ~3,5b , wtryski ponoc dobre mechanik stwierdzil , sondy dzialaja...
Ten czarny gruby to podcisnienie i ten przewod nie moze sie sciskac , kurczyc czy cos podobnego . Przekroj tego przewodu nie moze ulegac zmianom . Tam nie ma plynu hamulcowego . Potrzeba jest sprawdzenie szczelnosci tego "baniaka" za pompa hydrauliczna na ktorym jest umieszczony zbiornik plynu hamulcowego .to jest tzw. serwo . Ten przewod jest podlaczony...