Wniosek- turbina wali olejem , albo odma .
nieszczelność na dolocie,pęknięty wąż ,intercooler itp...,sprawdź gdzie gwizda lub poci się od oleju.
Patrzałeś czy nie masz czasem nieszczelności w układzie dolotu? Intercooler, węże.
Może by tak kolega podał dokładniejsze dane auta - co to za silnik? Odczyt błędów to nie diagnostyka. W parametrach będzie widać ciśnienie zadane, odczytane oraz % wysterowania zaworu regulacji doładowania. Te dane dużo powiedzą. Z tego co pokazujesz, to można się domyślić, że to benzyna. Sterownik silnika sugeruje dziurę w dolocie, co może być przyczyną,...
Tak, chodzi o te węże. Masz gdzieś nieszczelność (może intercooler- o ile tam jest).
Nieszczelność na dolocie intercooler i przewody gumowe od turbo dokładnie sprawdź .
Witam, czy cisnienie doładowania silnika z turbiną sprawdzone interfejsem, może sugerować dziurę w intercoolerze lub w przewodach łączących ? Nie chce mi się tego rozkręcać, wiem jakie ciśnienie powinno być na określonych obrotach, jeżeli będzie mniejsze to może spowodować to dziurka w intercoolerze? Na chłopski rozum to w zasadzie tak.
Masz gdzieś nieszczelność. Ten gwizd to to.
Sprawdziłem układ dolotowy znalazłem nieszczelności w intercooler wymieniłem na nowy na ten mement problem ustal zobaczymy na jak długo bo kierowca dziś pojechał tym samochodem więc czekam na relacje od niego a po powrocie sprawdzę ew. Błędy które zarejestrował komputer
tak tylko podłoga zachlapana olejem i czarno szary dym przy wyższych obrotach to chyba coś nie tak...
Wsadź rękę tam gdzie masz intercooler(tylko sobie krzywdy nie zrób) i niech ktoś giezuje i sprawdź na dotyk czy nie dmucha(nieszczelność). Następny etap jak kolega wyżej napisał 003.
Witam. Panowie mam nieszczelność intercoolera. Z przodu pod maska w plastiku po boku intercoolera poci się i widać ślady oleju. Czym to uszczelnić. Pozdrawiam. P.S Po wymianie czujnika doładowania spala jakieś 3 litry mniej.
Zamykam temat. Nieszczelność połączenia intercoolera.
Z tego co ja widzę jest to chłodnica powietrza czyli w najgorszym wypadku turbina do wymiany bierze olej, który wędruje właśnie do intercoolera i częściowo wydostaje się przy nim przez jakąś nieszczelność na przewodzie
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Może warto sprawdzić intercooler jeśli po wymianie turbiny jest słabszy. Miałem taki przypadek w f2000 intercooler miał nieszczelność w prawym dolnym rogu (był spocony olejem) przy większym tonażu auto zdychało z braku mocy.
Witam ... Częsta usterka i sprawdz to u siebie ... mianowicie nieszczelności na dolocie za przepływomierzem . Sprawdz rury gumowe na dolocie ich sczelność , intercooler , połączenia ... Sterownik widzi fałszywy przepływ powietrza i źle dopasowuje dawkę wtrysku ... Miałem to już w kilku Vectrach C z silnikiem 2.2dtr ... Pozdrawiam MikeC ..
zauważcie że facet pojechał z Polski do Szwajcarii i w trasie się nie dopalił? Wystarczy nieszczelność w dolocie (np.dziurawy intercooler) i zapcha się w mig.
P2279 - nieszczelność w układzie wlotu powietrza. Jeśli nie widać nieszczelności przewodów , intercoolera itp to trzeba sprawdzić na Techu parametry przepływomierza. mało prawdopodobne że to wina egr, ale nie zaszkodzi go przeczyścić.
Trzeba ustalić czy ciśnienie jest za niskie (najczęściej) to nieszczelności węży intercoolera, zawór n75 lub jego sterowanie, podciśnienia, gruszka vgt, kierownice vgt ,sama turbosprężarka lub ciśnienie za wysokie to zatarte kierowcy vgt. Vgt czyli zmienna geometria turbosprężarki.
Mam coś podobnego Mercedes 270 CDI 2002r.... auto traci starsznie moc czasami a czasami potrafi jeździć 1000 km bez błędnie ... oczywiście po podłączeniu kompa wyskakuje P1470 Niskie ciśnienie doładowania sprawdzałem i wymieniłem wiele rzeczy w tym kolektor ssący dyż urwała się jedna łopatka otwierająca dolot, zawór EGR oraz cały układ wężyków podciśnieniowych...
czuć takim spalonym olejem czy może być jeszcze nieszczelność w intercoolerze ale to by było czuć spalonym olejem !!!! A olejem spalonym nie czuć?
intercooler caly, przewody do intercoolera też całe, brak nieszczelności, podcisnieniowe też. Który zaworek jest od sterowania turbo, w planecie mam opcje testowania elektrozaworów turbo, i pisze aby nasłuchiwać psrtykania, lecz nic nie psrtyka...
Dymienie na czarno to bardziej bym stawiał na zbyt niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym. Sprawdz czy nie ma gdzieś nieszczelności miedzy turbosprężarką , intercoolerem i dolotem. Co do lejących wtryskiwaczy to ie słuchaj tego. Lejący wtryskiwacz będzie kopcił na siwo bo nie dopali paliwa. Proponuje zacząć od prostych rzeczy. Diagnostyka komputarowa...
Ja tak miałem, jak idzie do 3000obr/min to znaczy wchodzi w tryb awarii. Pęknieta rura która idzie do intercoolera. Nieszczelności bym szukał najpierw tam, dolot,EGR ggdzie łączy sie z kolektorem. Tam na kolektorze jest taki króciec na ktory nachodzi rurka od czujnika ciśnienia-on znów na podszybiu jest. Tam ten króciec należy wykałaczką przeczyścić.
Szczelnosc przewodow - rozumiem , a co zaczy intercooler ? Dodano po 7 Jeszcze jedno pytanie : nie znam tego pojazdu - do turbiny powietrze idzie z filtra powietrza , a z turbiny bezpośrednio do kolektora ssącego jednym przewodem ? Czy tu też może nastąpić nieszczelność ?Czy intercooler jest przed sprężarką czy po sprężarce(kolejność ) ? Dodano po 4...
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Witam ja miałem też problem z tym czujnikiem w lagunie 1.9 dci 120 km odłączyłem go auto chodziło dobrze miało odejście palił w granicach 7lit. i tak jeździłem przez siedem miesięcy nic się nie działo no i nie miałem czasu żeby się tym zająć teraz znalazłem czas poszukałem na allegro kupiłem zamontowałem i o dziwo nie było błędu ale turbina zaczeła...
Na początku sprawdź dokładnie wszystkie rury, obudowy, złączki, czy nie ma gdzieś dziury, pęknięcia, nieszczelności, itp... Bo tak na odległość ciężko cokolwiek zdiagnozować.
No i dobrze że nie ma bo to bypass czyli ruch dopiero jest jak już doładowanie jest w maxie i trzeba odpuścić. zakładam nieszczelność węży ( intercoolera) w doładowaniu lub uszkodzony EGR. Pół roku minęło. Usterka pewnie dawno temu usunięta.
Polecam sprawdzić intercooler oraz rury łączące chłodnice intercoolera być może jest nieszczelności
Witam serdecznie, od roku jestem posiadaczem Laguny II z 2001 rocznika. Z samochodu jestem nawet zadowolony, lecz ostatnio pojawił mi się poważny problem(przynajmniej tak mi się wydaję), który nie daje mi spokoju. Problem objawia się następująco: Jadę sobie obojętnie jakim biegiem i chcę gwałtowanie dodać gazu, wtedy samochód przez jakieś 5 sekund...
Witam! Problem jak w tytule, jak jest gorąco na dworze to mercedes traci moc i delikatnie dymi na czarno, jak temperatura na zewnątrz spadnie, samochód jest żywszy. Sprawdziłem przewody dolotowe do intercoolera i nieszczelności nie widać, w intercoolerze jest delikatny przedmuch, ale naprawdę mały, intercooler delikatnie przypocony w tym miejscu, wyrzucało...
Okazło się że przewód łączący się z intercoolerem miał delikatną nieszczelność. Bardzo wszystkim dziękuję za sugestie. Uważam temat za zamknięty.
Jeśli kapie olej to jest nieszczelność dolotu i trzeba ją usunąć. A czy puszcza odmą, czy turbiną to inna sprawa.
Sprawdź dobrze przewody od intercoolera do turbo. Jak jest nieszczelność to dymi na czarno.
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Ewidentna nieszczelność w układzie doładowania do sprawdzenia węże opaski intercooler-gdzieś musi uciekać tym bardziej że słychać,trzeba tylko znależć gdzie.
Pytanie - czy zdejmować zderzak to trochę z "pupy" - No zastanów się ;) Jeśli wyciągniesz intercooler bez zdejmowania zderzaka to po co zdejmować zderzak ? W kwestii tego co z tym intercoolerem zrobić... Jako mechanik z wykształcenia powiem to co najbardziej oczywiste. Oczywiście należało by to wymienić. Wymienić oczywiście na oryginał nie używany....
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Prosta sprawa - turbina zassała olej z intercoolera i dlatego te "szaleństwa ". W pierwszej kolejności wyczyść z oleju przewody i intercooler. Ileż to nowych i ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje z tego forum.Może dać nowy intercooler i nowe przewody a usterki się nie pozbędzie. Po pierwsze intercooler jest między sprężarką a silnikiem, a po drugie...
Witam, mam problem z Renault Trafic III, silnik 1.6 z 2016 roku, z jedną turbiną. Podczas jazdy do 2000 obrotów spala w miarę normalnie, około 8-9 litrów, ale powyżej 2000 obrotów spalanie gwałtownie rośnie, nawet do 26 litrów na 100 kilometrów. Wtryski zostały sprawdzone. Dodatkowo, przy szybkim wciskaniu gazu samochód kopci na czarno, ale gdy jedzie...
Witam , jak w temacie mini one 1,4d 75km nie ma mocy - zregenerowana turbina,wtryski ,sprawdzony EGR i przepustnica, podkładana przepływka i..... nic samochód nie ma mocy. podpinany komputer mega mac 50 - hella i brak błędów, jedyne co to w parametrach pokazuje różnicę pomiędzy zadanym wydatkiem powietrza a rzeczywistym - mniej więcej o połowę ( np....
Usterka zlokalizowana. Jutro napiszę co było przyczyną jak poskładam wszystko. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Była mała nieszczelność w przewodzie od turbiny do intercoolera.
I chyba jakas nieszczelność łączniki gumowe intercoolera uszkodzone,albo zawór EGR a najlepiej to pasowałby to podpiąć pod tester i sprawdzić błędy i parametry pracy i wtedy powinno się wyjaśnić.
Olejem pewnie zachlapał się silnik z dolotu. Była gdzieś nieszczelność i olej pozostał. Jeśli intercooler jest uwalony to pewnie on przepuszcza ale skoro piszesz, że auto nie traci na dynamice to przecież Ty wiesz lepiej. Postaraj się umyć to co jest zachlapane i obserwuj czy olej pojawi się ponownie.
"- auto straciło swoją moc- turbina pracuje tak jak by się załączała i wyłączała na nawet małych wzniesieniach ( na desce rozdzielczej miarka bar skacze wtedy od np od 5 kresek do 8 i znowu do 5,6 i tak cały czas - po gwałtownym dodaniu gazu podczas jazdy słychać coś takiego jak duży szum a nie świst jak dawniej" ja to obstawiam, że to nieszczelność...
to 100% nieszczelność moze uszczelka pod kolektorem? jeszcze raz prawdz wszystkie przewody i intercooler
Była nieszczelność na jednej z rur od intercoolera (uszczelka) i jest OKi
wypalanie filtra cząstek stałych nie jest żadną naprawą musisz o tym pamiętać ,przynajmniej w samochodach marki audi ,vw. Procedury te są automatycznie załączane przez sterownik silnika .Natomiast problemy z pdf są efektem innych błędów ,problemów ze spalaniem ,np,nieszczelność intercoolera ,wtryskiwaczy itp. Tak więc bądz ostrożny bo to nie takie proste...
Intercooler jest do wymiany bo ma dziure Skoro ma dziurę, to jest do wymiany. pierwszy pompowtrysk siada Nie my zaglądaliśmy do parametrów jego pracy, ciężko powiedzieć... turbina bardzo piszczy Nieszczelność w układzie dolotowym (intercooler, przewody powietrza, połączenia ich). zapalaja sie swiece zarowe i jest brak mocy Najpierw trzeba usunąć problem...
Może nieszczelność na jakimś wężu bądź intercoolerze. Nikt z nas tego Ci nie wskaże palcem a kręcąc filmy i klepiąc w klawiaturę problemu nie rozwiążesz. Głowa pod maskę i słuchaj skąd dochodzi dźwięk.
Ok, znalazłem nieszczelność - rozcięty wąż między intercoolerem, a kolektorem. Tymczasowo załatany ducktape'm. Problem w tym, że dalej nie pracuje. Zauważyłem, że gruszka tak jakby nie wciąga sztangi maksymalnie (sprawdzałem tak jak pompuje pompa vacuum jak również zasysając powietrze ustami) i zawór wastegate nie jest zamknięty, tylko uchylony. To...
Jak słyszysz jakby uciekające powietrze to może być rozszczelniony intercooler , a jak tak to tam gdzie nieszczelność powinno być spore zapocenie od oleju.
a moim zdaniem sprawdź zwyczajnie czy nie masz nieszczelności na rurze od intercoolera, sprawdź czy nie dmucha gdzieś tam powietrze w bok
Witam, gdy oglądałem przed kupnem swoją a3 znajomy pokazał mi co się dzieje. Auto rozpędzało się normalnie ale przy 2,5-3 tys było coś w rodzaju odcięcia, auto szarpało i nie chciał się kręcić wyżej. Okazało się ,że była jakaś nieszczelność przy intercooler, ponoć jest tam jakieś łączenie na wężu i ono było wadliwe. Pokazał mi ponownie samochód i rzeczywiście...
diagnostyka komputerowa coś wykazała? przyczyn może być wiele ( przepływomierz, czujnik temperatury silnika, filtr paliwa, filtr powietrza, wtryski, ciśnienie na pompie, DPF, EGR, utrata kompresji w silniku ) sprawdź też dolot i intercooler bo może gdzieś ma nieszczelność ale w diagnostyce powinno coś wykazać. Z odpalaniem nie ma problemów?
Turbo dalej daje tylko 1450 mbar. Przepływomierz raczej dobry nieszczelności w logach nie widać . Sprawdź czy dolot jest drożny szczególnie intercooler. Jak masz możliwość omiń zawór n75 i połącz wężyk od gruszki Turbo bezpośrednio z podciśnieniem. Wtedy log. Miernika podciśnienia jak mniemam nie masz żeby sprawdzić czy jest prawdłowe.
jeśli masz turbinę sterowaną podciśnieniem tzn. N75 ma biały plastikowy łepek to jak chcesz go sprawdzić to najlepiej w jego miejsce podmień zawór od sterowania EGR-em - jest on identyczny jak N75 tylko jest cały czarny ale ja bardziej obstawiam przetarty wężyk podciśnienia idący do turbiny od tego zaworka albo nieszczelność na wężach od tyrbo do intercoolera....
Witam! Mam problem z Fordem Focus II tdci, 115 km, 2005 r. Przy dodawaniu gazu brak mocy, dodatkowo z nawiewu w kabinie słychać syczenie (jakby podmuch) w trakcie dodawania gazu (po zwolnieniu znika), dodatkowo zaczął mocno dymić przy wciskaniu pedału gazu. Zauważyłem także niewielki ubytek płynu chłodzącego. Co to może być? Nieszczelność? Wtryski? Turbosprężarka.....
Witam. Poszukuję specjalisty lub osoby obeznanej z silnikami euro 5 xpi żeby zadać kilka pytań odnoście eksploatacji. Stałem się posiadaczem zadbanego ezgemplarza po bardzo dużym i drogim remoncie niecałe 300 tys km temu ale martwi mnie późno "wystającą" turbina i to, że przy temp około 0 stopni na dworze, nieraz auto odpali i natychmiast zgaśnie, przy...
Cześć, Pacjentem jest Clio iv 1.5dci, po wypadku i naprawie zaczęła się jazda i zwróciłem uwagę na nadmierne zużycie paliwa, mianowicie przed wypadkiem auto nie spalało mi więcej niż 5.5-5.8l/100km w mieście a teraz w mieście oscyluje w granicach 7-7.6l/100km więc jest to duży skok. Pytanie co może być przyczyną takiego skoku paliwa, dodam że podczas...
Sprawdź cała droge miedzy turbiną a kolektorem ssacym,intercooler itd. Jeśli będzie gdzieś nieszczelność to będzie " gwizdało" przy dodaniu gwałtownym gazu (przez druga osobe). Ponadto widoczny bedzie olej silnikowy (czarny kolor). Wiem, że w Vw awarii ulegają "zatrzaski" w obejmach przewodów gumowych i wtedy dochodzi do rozszczelnienia obwodu doładowania...
Czyli trzeba zrzucić turbinę i przeczyścić łopatki ? Dodam, że dzisiaj znaleźliśmy malą nieszczelność przy intercoolerze, na łączeniu rury, troszke dmucha przy przygazówce no i wycieka z tego olej. Z grzybka EGR'u także wycieka olej. Dodaje logi statyczne i z grupy basic, które dzisiaj zrobiłem. Może coś pomogą.. Z EGR wszystko jest ok ? Statyczne :...
Prawdopodobnie gdzieś jest nieszczelność i gwizd słychać, czasem tak jest przy nieszczelnym intercoolerze.
Panowie, mam rozwalona rukę od odmy, dokładniej chodzi o kolanko zaznaczone na obrazku nr. 2 znajdujące się za kolektorem ssącym. Czy może byc to powodem parskania przy puszczaniu gazu, tak jakby był uszkodzony zaworek DV? Czy nieszczelność taka ma jakiś wpływ na doładowanie no i czy może być to powiązane z tym, że włożyłem większy intercooler i od...
Zakres prac rozległy, brak możliwości przybliżenia. Czarny dym i brak mocy to często nieszczelność dolotu pomiędzy turbo i kolektorem, czyli dziury w rurach, intercoolerze, niedomknięty EGR itp. Jakaś diagnoza była robiona? Kompresja, odczyt błędów, parametry, przepływomierz, MAP, dawka.
Witam. Ostatnio miałem taki sam problem w tym samym silniku. Czyszczenie turbiny i wymiana zaworu podciśnienia pomogła tylko na jakiś czas. Problemem okazała się nieszczelność w gumach do intercoolera. Problem pojawiał się powyżej 3000 obr/min. Pozdrawiam
Nic to nie da, albo robisz kompletny wydech tak jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=xMsQJFC4... albo przede wszystkim ograniczenia w pracy turbiny daje Downpipe - rura spustowa z katalizatorem, więc możesz go wywalić, jak masz 1 sondę to nawet nie wywali błędu. Zdrowe sztuki lata temu na większym turbo i właśnie zrobionym DP, potrafiły pod 165...
Ewidentnie chodzi o to doładowanie. A tam nie ma przypadkiem jakiejś nieszczelności w okolicach intercoolera? Nie doczytałem, żeby kolega tam sprawdzał. Analogowy manometr pomoże wykluczyć błąd czujnika/sterownika. Zasilanie czujnika prawidłowe? Warto sprawdzić. Mój znajomy swego czasu sprawdzał szczelność zaślepiając układ dolotowy dętką i pompując...
Z tego co piszesz samochód po programie (oryginalna wartość doładowania to 1948), pasowałoby wstawić logi co najmniej 003, 008,011, 001, 000 dynamiczne i statyczne. Może masz nieszczelność na przewodach od intercoolera. Miałeś program i wstawiłeś jeszcze boxa? Dziwne i szkodliwe dla samochodu, box podkręca tylko napięcie na pompie i od najniższych obrotów...
Ty nie masz dziurawego intercoolera albo jakiejś nieszczelności na linii turbo - silnik. Bo przepływy ponad normę a ciśnienia brak. A co do loga dalej d... dopiero przy 2500-3000 dogania zadane. Na wykres przełącz się w blokach pomiarowych ustawiasz żądany nr bloku i dajesz opcję GRAPH.
Minęły dwa tygodnie i wiem prawie tyle co i przedtem. Jedynie co się wyjaśniło to sprawa ciśnienia w cylindrach....na wszystkich po 25 bar. Wtryski i próba przelewowa ok. Na długie kręcenie z rana stawiają na słaby akumulator i rozrusznik (tylko, że jak go się dłużej trzyma na świecach to pali w miarę normalnie ......czyżby sie akumulator ładował ;)...
A czy nieszczelność w układzie dolotowym , też może dawać taki objaw ? No niby tak..... ale gdzie niby masz nieszczelność?! Ciśnienie sprężarki jest duże, gdyby twoim pierwotnym problemem były węże niepodokręcane to przy pracy turbo już by się ześliznęły z metalowych kształtek. Gdyby rury gumowe były uszkodzone aż do stopnia nieszczelności to by je...
Usterka łatwa do zdiagnozowania i usunięcia. Trzeba tylko sprawdzić czy nie wypiął się lub nie pękł, któryś z przewodów powietrza doładowanego idących od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego lub też czy nie ma nieszczelności na wężykach podciśnienia zgodnie z tym schematem : http://obrazki.elektroda.pl/7731599700_1...
No to może rozwinę.Nie wiem czy potrafię,ale spróbuję.Nie wszystko jest też do końca tak dosłownie,ale chociaż trochę pozwoli na pojęcie różnic. W benzynie sterujesz powietrzem (wydajesz polecenie komputerowi żeby otworzył przepustnicę jeśli nie ma linki),w zależności od ilości powietrza dolewana jest odpowiednia ilość paliwa.Rozpatrując "tradycyjny"...
Temat rozwiązany dawno. Winny przepływomierz oraz intercooler. Po wymianie przepływki lepiej. Intercooler wizualnie był ok. Przy czyszczeniu nie zauważyłem nieszczelności, chociaż robiłem test.. gdzieś coś malutkiego musiało być. Auto miało wypadek przodem. Po założeniu nowego intercoolera zupełnie nie do poznania. Moc powróciła. Raczej chłodnica wody,...
Witam, mam Peugeota Boxera 2.0 Blue HDi z 2019 r. Auto po wymianie silnika, stary wywaliło dziurę w bloku. Po zmontowaniu, podczas jazdy i zejściu z obrotów, wyskakują dwa błędy P00BC i P02ED związane z powietrzem. Wszystko, co się dało, podmienione: intercooler, EGR, MAP sensor, MAF sensor, zero nieszczelności. Proszę o radę. AI: Czy możesz opisać...
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
Sterowanie gruchy jest nadciśnieniem z turbiny a nie podciśnieniem. Sprawdź grube węże od turbiny do intercoolera i do dolotu a cienkie wymień. Może masz nieszczelność.
Dziś to wyczyściłem troche EGR i rurę dolotu aż do intercoolera, cała była w oleju, czujnik ciśnienia dolotu również. Co się zmieniło po tym? W sumie to samo dymienie, ale teraz dostał jeszcze większego kopa. Podjechałem do mechanika i popatrzył na przewody dolotowe i mówi do mnie żebym myjką umył olej na łaczeniach z intercoolerem i zobaczył czy przypadkiem...
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka słyszny trop znalazłem nieszczelności w chłodnicy intercoolera - charakterystyczne plamki oleju po wymienie zobacze, czy tylko to było przyczyną dla potomnych: - to był przepływomierz - typowa usterka przy silnikach...
Witam. Od niedawna jestem właścicielem Seata Leona i ostatnio zauważyłem że na intercoolerze od turbiny jest olej (tak więc musi być nieszczelność). A czy turbina jest smarowana tym samym olejem co silnik czy też ma swoje smarowanie?
poco wrzuciłeś zdjęcie ze zdjętym przewodem podciśnieniowym kolektora i egr, wymieniałeś przetwornik ciśnienia ( łączyłeś rurki przy przetworniku ) wszędzie tam gdzie zbiera się olej przy rurach dolotowych tam jest nieszczelność choć może być taka niewielka że nie wpływa na osiągi
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
saalve, załapałeś "notlauf" czyli tryb awaryjny, silnik wtedy pracuje jakby turbina nie pracowała, siwy dym - więc podejrzewam, że masz gdzieś nieszczelność pomiedzy turbiną a intercoolerem lub kolektorem ssącym,gdyby spadł wąż od tyrbiny to byłby to dźwięk, który od razu byś usłyszał. wpisz w wyszukiwarkę google "notlauf" a zobaczysz co to jest i się...
Jeżeli Nieszczelność, to czujnik ciśnienia doładowania może wyrzucać błąd, jeżeli przytkany to też. W obu przypadkach możliwość zamulenia i trybu awaryjnego. Bardzo podobne objawy dawał mi elektrozawór podciśnienia
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
Ale patrzyłem te przewody podcosnienia i intercoolera i nie widać nigdzie dziury.
Dodam że w całym układzie mam wszędzie olej. Wyciągnąłem intercooler i nie widać nieszczelności, egr przeczyściłem a po 10km pływał w oleju ponownie. Nie wiem skąd ten olej wszędzie. Wygląda jakby turbina przepuszczała a podobno jest zregenerowana. Jutro jadę na clipa i gość mi sprawdzi wszystko to pospisuje wszystkie parametry i napiszę. Wyciągnąłem...
Jak by ktoś miał problem jeszcze jak w temacie to już objaśniam : wężyki od vakum lubią pękac , intercooler ma przykręcane kolanka a pod nimi gumowa uszczelka ona się wypala i jest nie szczelność w układzie doładowania , pękające węże od turbo do kolektora . Po naprawieniu nieszczelności turbo działa błędy wykasowane i zafira śmiga jak złoto . Do kasowania...
Są trzy możliwości : - nieszczelność dolotu (byłby słyszalny świst powietrza doładowanego), - niedomykający się zawór wastegate w części gorącej turbosprężarki, - uszkodzony mechanicznie elektrozawór N75, pierwsza i trzecia przyczyna jest najbardziej realna. Wjedź nim na kanał, zdejmij dolną osłonę silnika i sprawdź węże idące od turbo do kolektora...
Jeśli szum bądź syk powietrza wzrasta znacznie przy mocniejszym dodaniu gazu (nawet przy dynamicznym przyspieszaniu z niskiej prędkości), to najprawdopodobniej jest to właśnie nieszczelność w dolocie za turbiną. To zawsze powoduje dymienie turbodiesla, a jeśli się pogorszy, auto zacznie tracić moc, a w końcu pojawi się błąd i wejdzie w tryb awaryjny....
.....poranny zapłon story ciąg dalszy :crazyeyes: W dalszej kolejności wymieniłem przewody paliwowe ze zdjęcia. Do filtra i do pompy CR. https://obrazki.elektroda.pl/6942418800_... Mimo iż nie ciekły to faktycznie na niewidocznych zgięciach były sparciałe, aż szok ,że nie ciekły.Jednak to raczej mojego problemu nie rozwiązało bo dalej...
A pytanie, jaki zapach ma ten biały dym? 1 - w aucie jest dpf? Wydaje mi się, że sprawny nie powinien przepuszczać dymków 2 - ten biały dym to nie będzie płyn chłodzący albo po prostu wilgoć w rurze? Może problem jest gdzieś indziej? 3 - jak dużo oleju pobiera? Jaki olej jest wlany? 4 - jest możliwość podpięcia komputera i sprawdzenia korekty wtrysków...
Czy po odłączeniu vacum podciśnienie nie powinno wrócić na 0 bar? Nie, nie powinno ,a wiesz dlaczego? Bo jest tam zawór jednokierunkowy i zasobnik podciśnienia. Druga sprawa nie wiem dlaczego się uczepiłeś tego 0.6? Jak zaciągnęło cięgno do końca , to po co tam w ogóle grzebiesz? Skąd wiesz jaki PWM wystawia ECM na n75? Nie wiesz. Dlatego się nie dowiesz...
Wszystkie połączenia sprawdzane nie widać śladu oleju na żadnym intercooler jest suchy... Egr zaślepiałem i robiłem próbę, bez zmian... Jak rozumieć tą nieszczelność z logu 003. Do momentu jak faktyczny przepływ jest poniżej to znaczy że zasysa powietrze np z dziury a później jak przepływka mierzy 1200mg czyli max co może zmierzyć to wtedy... no właśnie?...
przepływke zostaw w spokoju. mi to wygląda na nieszczelnosc w dolocie, moze intercooler
Identyczny objaw był w aucie przy pękniętym wężu intercooler-kolektor.Jak podpowiedział Ci wopor szukaj nieszczelności.Oczyść z nalotu olejowego rury i jazda,szybko powinna się pojawić plama w miejscu nieszczelności.
Sprawdź sobie szczelność układu dolotowego i stan turbiny łącznie z intercoolerem. Ja brak mocy i dymienie miałem przez to,że ktoś zamiast zmienić rurkę powrotną od IC wstawił kawał rury i map sensor juz wyłapywał nieszczelność (ubytek cisnienia). Wymieniłem rurke i nie to auto :)
intercooler peugeot uszkodzony intercooler uszkodzi intercooler
ilość oleju skrzynia rodzaje kabli monitora berlingo schemat klimatyzacja
generator chloru tap2106 schemat
Rozłączenie kostki reflektora w Peugeot - jak to zrobić? Wentylator w piekarniku Amica nie działa - przyczyny i diagnostyka