Witam Pomiędzy wirnik a stojan dostała się sól.Jeśli uda ci się to wszystko oczyścić, a jednocześnie niczego nie uszkodzić, to oprócz wymiany uszczelniacza warto wymienić łożyska.Jeśli uszkodzisz uzwojenie stojana lub korpus silnika (aluminium), to zastanów się nad opłacalnością naprawy. Pozdrawiam
To nawet nie wygląda na nieszczelność, bąble są bo paruje to co tam napryskałeś.
Myślisz, że skoro normalnie muszę butować z gazem w podłodze żeby to wyszło, to zatkanie wydechu wystarczy?
Jak i czym sprawdzić najszybciej nieszczelności dochodzące do turbiny? Jeżeli nieszczelność jest na tyle mała, że nie da się jej wyczuć/zobaczyć to tylko dymem. Na Youtube jest wiele poradników, jak zrobić maszynę do dymu domowym sposobem. Np: https://youtu.be/bnPt8xfeUTk https://youtu.be/sDymKSGm-w8 https://youtu.be/Zu3sZb9ynnk Oraz wiele innych......
Witam.Jakieś kody błędów są?Trzeba zacząć od podłączenia komputera bo przyczyn może być bardzo wiele turbina i jej sterowanie,zapchany katalizator(można sprawdzić w przypadku braku błędów),EGR,uszkodzenie sterownika,nieszczelność od turbiny do kolektora i parę innych rzeczy,ale nikt nie ma szklanej kuli że zerknie i będzie wiedział.
Głośna praca turbiny może oznaczać nieszczelność w układzie. Sprawdź czy wszystkie węże siedzą na swoim miejscu.
W jakich warunkach rejestruje się błąd ( spokojna jazda przy niskich obrotach, gwałtowne przyspieszanie , duża prędkość obrotowa silnika). Sprawdź kontekst powstania błędu (zamrożona ramka). To silnik z turbiną więc pole do popisu dla nieszczelności rośnie, sama wydajność turbiny też może mieć znaczenie.
To w końcu jak jest 1.6 L, czy 1.6 tdi ?, pytanie do autora, wiesz co piszesz chociaż?. Dużo sadzy w EGR oznacza: Wtryskiwacze za dużo podaje paliwo niż powinno, sprawdź komputerowo ilość dawki paliwa. Nieszczelność na zaworach przez uszczelniaczy w głowicy. Nieszczelność turbiny.
Czyli dziura za turbiną powoduje dymienie a obecność oleju nieszczelność turbiny mam rozumieć? I to jest niezależna usterka która nie powoduje nadmiernego dymienia?
No a na 100% jesteś pewien, że to turbo "gwiżdże"? Może harmonijka do EGR ma nieszczelność ? Upewnij się, że to turbo.
No właśnie to nie jest takie coś jak w 1,9 tdi typu pogotowie czy wesołe miasteczko to klasyczny świst powietrza, taki "odlot" Raczej dobrze przyspiesza chociaż ale to raczej normalne do 2500 rakietą nie jest, dopiero później się wszystko budzi, czyli raczej środek i góra, dół słaby. Turbo było regenerowane, a ten luz gdyby był co może oznaczać? A czy...
Z używanymi klimatyzatorami mobilnymi to bywa różnie. Można trafić dobrze na sprawny, czysty, nie porysowany. A można trafić na brudny, zanieczyszczony, oblepiony smołą z papierosów, korozję skraplacza, nieszczelność, uszkodzoną turbinę, itd. Jak już kupować, to jakieś markowe. Zibro (wiele podobnych części ma AirForce gdzieś 12-15 lat temu sprzedawany...
Pompa myjąca jest podłączona gumowymi rurami z grzałką, misą myjącą. Nie wiem jakiego typu masz pompę ale obejrzyj dokładnie okolice połączenia silnika z plastikową obudową turbiny. Może również być nieszczelność na zaciskach.
Możliwe nieszczelności przewodów pneumatyki komputera i turbiny. Nieszczelność układu zasilania paliwem po stronie ssącej.
Sprawdź interkuler, gdyż w przypadku nieszczelności turbiny zbiera się w nim olej. Przy dużym stanie oleju w tym urządzeniu silnik potrafi go zassać i katastrofa gotowa. Przeważnie silnik na maksymalnych obrotach rozpada się na części.
sprawdzić wszystkie połączenia podciśnieniowe (nieszczelności) sterowania turbiną, sprawdzić czy cięgno turbiny pracuje prawidłowo w całym zakresie, sprawdzić czy na dolocie poczynając od turbiny nie ma nieszczelności. Co z elastycznością silnika, pracuje jak powinien czy jest wyczuwalnie słabszy? Dodano po 2 egr chwilowo zaślepić
tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było Dodano po 7 jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu...
Najbardziej prawdopodobne , że cieknie z uszczelki pokrywy zaworów. Chociaż nieszczelność pzewodów turbiny również potrafi spowodować wyciek oleju.
Rozłącz turbine od kolektora ssacego i zobacz czy na łopatkach,w przewodzie jest olej.Jezeli jest to może świadczyć to o nieszczelności łożysk turbiny,lub o niskiej kompresji.Jeżeli kompresja jest OK to turbinka do wymiany.Można tak jeździć,jednak wiąże się to ze zwiększonym zużyciem oleju.Nie jest to pewna metoda,ale da Ci jakieś pojęcie o stanie silnika.Najlepiej...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
a jaka to wysokość turbiny? :) nieszczelność w dolocie/rolki/pompa wody/oleju.
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Jest nieszczelność dolnej turbiny i troszkę okopcony blok silnika za nią tak że do wymiany. Z egr okazało się że też jest problem bo ubyło płynu jak kolega pisał ale to jest świeża sprawa bo nie ubywalo wcześniej a mocy brakowało. Nowy bardzo drogi, ma ktoś doświadczenie z regenerowanymi może?
...wygląda raczej na nieszczelność w dolocie za turbiną
Dziś dokręcałem wszystkie widoczne obejmy. W jednym miejscu było widać wycieki oleju przy samym kolektorze ssącym na gumowym łączniku. Zdjąłem łącznik chcąc sprawdzić jego szczelność, było ok. Chyba będę musiał wybrać się na kanał aby sprawdzić stan węży które idą dołem, czy nie zbutwiały lub sprawdzić obejmy. Ale to dopiero w weekend. Nie wiem jak...
Co do turbiny to masz rację - nie pracuje Silnik pracuje w trybie awaryjnym . Prawdopodobnie jakaś nieszczelność na kolektorze dolotowym , albo brak podciśnień sterujących turbiną i ARF . Trzeba podłączyć do testera i sprawdzić błędy . Zobacz diagnozę CDI za pomocą SPRINT12 . W razie potrzeby służę pomocą.
Na pewno masz nieszczelność. Niecj ktoś dodaje gazu a ty sprawdź czy wąż gumowy od turbiny twardnieje od ciśnienia. Może jakiś nieproszony gość(kuna) przegryzła przewód. Grasują ostatnio.
Masz nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem( uszczelka kolektora ssącego lub wydechowego przy głowicy)
Przeładowanie turbiny, nieszczelność w układzie doładowania, uszkodzony przepływomierz... Najłatwiej będzie wpiąć się VCDS i zobaczyć jakie błędy wygenerował komputer.
To nie takie proste, ani nie tanie. Świst nie musi oznaczać uszkodzenia turbiny - wystarczy nieszczelność, aby byłą ją słychać. Tak czy inaczej najtaniej i najprościej będzie wymienić ją na identyczną, a mocy szukać gdzie indziej.
Prosta sprawa - turbina zassała olej z intercoolera i dlatego te "szaleństwa ". W pierwszej kolejności wyczyść z oleju przewody i intercooler. Ileż to nowych i ciekawych rzeczy człowiek się dowiaduje z tego forum.Może dać nowy intercooler i nowe przewody a usterki się nie pozbędzie. Po pierwsze intercooler jest między sprężarką a silnikiem, a po drugie...
Usterka zlokalizowana. Jutro napiszę co było przyczyną jak poskładam wszystko. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Była mała nieszczelność w przewodzie od turbiny do intercoolera.
Wszystko jest możliwe
Ta kontrolka świeci,jak jest coś związane z elektroniką silnika np;spalone świece żarowe,zepsuty n....,bo tam jest dużo oznaczeń tych zaworków lub nieszczelność dolotu do turbiny ja to nazywam tryb awaryjny silnika.
możesz mieć problem z układem wydechowym. Na uszkodzonej turbinie olej przez nieszczelność na osi turbiny mógł dostawać się do wydechu i tam się zebrał w tłumikach i katalizatorze. Teraz podczas jazdy nagrzewa ci się wydech i wypala się zgromadzony wcześniej olej.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Na miłość boską... Skoro jest tam nieszczelność to logiczne że spaliny będą uciekały najmniejszą możliwą drogą... więc mniej będzie trafiało na łopatki turbiny. Dalej tym tropem... Nie ma napędu mamy mniejsze ciśnienie doładowania... Jak dla mnie to zostaw wszystkie zaworki i zajmij się sprawdzeniem szczelności. Jeśli uporasz się z nieszczelnościami...
Może masz nieszczelność?
Ale właśnie to 1200mg zawsze wychodzi jako nieszczelność. Być może są tu dwie usterki(źle ustawiona turbina) i raczej ta nieszczelność. Rozepnij każde połączenie za turbiną i sprawdź bardzo dokładnie.
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
W tym samochodzie turbina sterowana jest podciśnieniem. Trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność układu podciśnień nie tylko w obiegu turbiny ale także w pozostałych układach (EGR, dozownik, itp) nieszczelność w innym układzie spowoduje utratę podciśnienia i brak sterowania turbiny.
Cześć. Wstawiam zdjęcia, czy ktoś wie, skąd może być ten wyciek? Co to za część tam siedzi? Spocone na jakimś pierścieniu, czy coś? Seat Leon 1.6 TDi VW 110KM. Na pewno jest to olej silnikowy więc szukaj dokładnie skąd, podejrzewam uszczelniacz na wale, strona sprzęgła, ale merze to być z turbiny jakaś nieszczelność
Spotkałem się z tym błędem Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
Coś się dzieje ze sterowaniem turbiny i pewnie przeładowuje lub daje nie wystarczające cisnienie, ale przyczyn może być kilka, elektrozaworek, podciśnienie, turbina, nieszczelność w układzie. Więcej wykaże diagnostyka.
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
Wygląda na problem z ciśnieniem doładowania - nieszczelności w dolocie zacinający się zawór turbiny itp
popieram "Sztomel" - na krótko podłączyć turbinę i jazda próbna, będzie przeładowywać i wydawać dźwięki cofającego się powietrza ale powinna być znacząca poprawa w mocy (wg mnie jest gdzieś nieszczelność, może sam mieszek turbiny nieszczelny?)
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Witam sprawdż ciśnienie doładowania tak jak wyżej koledzy napisali problem może być z elektrozaworem turbiny lub nieszczelnością w układzie dolotowym, jakie było dawkowanie
- Czy motor 1Z takie lekkie i delikane świszczenie na turbinie ma normalne przy realnym przebiegu 300.000 km? (udokumentowany) - A czy bez rozbierania turbiny, mogę sprawdzić gdzieś nieszczelności w grodzi silnika lub w wydechu w podwoziu? Co jest bardziej prawdopodobne w takim przypadku? Nie bierze oleju.
Oj zdziwisz się, szukamy nieszczelności w dolocie, sterowania turbiny, zapchanego katalizatora itd. itp.
A może odłącz te pompki i zobacz czy wróci błąd podczas odpuszczenia gazu. A swoją drogą ciężko rozgryźć logikę przepływu powietrza tego mastera. Po założeniu tych pompek mogła się lekko zmienić temperatura spalin, ale odczyt temperatury powietrza jest tylko w MAF chyba. Jaki tam masz przebieg?. Dodano po 3 Z reguły ten błąd zawsze się pojawia gdy jest...
Witam! Od czasu kupienia przeze mnie Espace rok temu zawsze tak było, że z odmy leciał dym jak na poniższym filmie, jednak w związku z tym, że ostatnio szukam przyczyny pojawienia się oleju w całej turbo rurze (aż w takiej ilości, bo być to był tam zawsze ;) ) łączącej IC i ubywania oleju z silnika mimo braku wycieków, wziąłem to zjawisko pod lupę....
N75 steruje pracą turbiny za pomocą regulacji podciśnienia. Sterownik silnika odpowiednio otwiera lub przymyka N75 a ten podaje większe lub mniejsze ciśnienie na gruszkę turbiny co przekłada się na ciśnienie wytwarzane przez turbinę. Jeżeli jest jakaś nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym to będzie to słychać.
Nie ma nieszczelności, silnik 1.6 74kW, bez turbiny. Co do kompa to mechanik go podłączał ale nie było więcej błędów
Była nieszczelność w rurze przy przepustnicy. To przy rozkręcaniu się turbiny syczało.
Witam ...uszkodzenie turbiny może być dwojakie albo nieszczelność po stronie olejowej ...i mamy znaczny ubytek oleju w silniku i dymek z tyłu niebieski..Albo zły stosunek powietrza doładowania do wtryskiwanego paliwa i mamy dymek z tyłu czarny..Oczywiście w drugim przypadku przyczyn może być co najmniej parę
Pracuje! To że niedoładowywuje nie znaczy że nie pracuje, nieszczelność nie zależy od obrotów turbiny.
Przy Twoich objawach albo przepływka albo nieszczelność w grubych przewodach od turbiny, jakbyś miał kłopot z podciśnieniami to od samego początku miałbyś muła
Witam. Od niedawna jestem właścicielem Seata Leona i ostatnio zauważyłem że na intercoolerze od turbiny jest olej (tak więc musi być nieszczelność). A czy turbina jest smarowana tym samym olejem co silnik czy też ma swoje smarowanie?
Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
A VAG'owałeś auto w ogóle ? Jakieś błędy, logi, itp. ? Traci moc przy 3000 prawdopodobnie N75, ale wypadałoby to sprawdzić. Zmostkuj wężyk ciśnieniowy z tym do turbo pomijając zawór, jeśli ciśnienie ustabilizuje się na ~1600mbar, to prawie na pewno będzie to zawór, jeśli nie, to szukaj nieszczelności na wężykach.
Doszła kolejna dolegliwość której wcześniej nie słyszałem, charakterystyczny dźwięk turbiny na biegu jałowym ( identycznie jest w czasie jazdy). Dodam że problem przeładowania nadal występuję. Czy taki dźwięk może wskazywać na nieszczelność z czego wynikałoby również przeładowanie turbiny ? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
po zdjęciu kolektora wydechowego okazało się, że olej leje się zaworami, które to były naprawiane miesiąc temu Podczas jazdy po puszczeniu pedału gazu z tłumika wydobywa się chmura niebieskiego dymu i tak średnio co 5 sekund To świadczy o tym, że silnik oddycha "rękawami" Zawory nic nie maja do tego, bo to jest silnik doładowany i w kanale dolotowym...
Do "gsm" - jeśli słyszysz "świst powietrza", to poproś kogoś, aby sterował "gazem" a Ty osłuchaj pracę silnika. Musisz usunąć wszelkie nieszczelności rur na drodze do turbiny, sprawdź mocowanie opasek zaciskowych na rurach i stan chłodnicy powietrza, bo może być dziurawa.
Człowieku, zdejm sobie węża dolotowego do turbiny, zapal silnik i zobacz sobie czy się obraca. Wtedy będziesz wiedział czy działa czy też nie. Być może masz stale otawarty upust z turbiny albo jakąś nieszczelność, ale zostaw tą robotę, bo kooooooooompletnie się na tym nie znasz.
Do sprawdzenia układ dolotowy prawdopodobnie nieszczelność w tym układzie.
Jeśli szum bądź syk powietrza wzrasta znacznie przy mocniejszym dodaniu gazu (nawet przy dynamicznym przyspieszaniu z niskiej prędkości), to najprawdopodobniej jest to właśnie nieszczelność w dolocie za turbiną. To zawsze powoduje dymienie turbodiesla, a jeśli się pogorszy, auto zacznie tracić moc, a w końcu pojawi się błąd i wejdzie w tryb awaryjny....
Nieszczelność na podciśnieniach,zawór egr,gruszka turbiny,magazyn podciśnienia-taka czarna kula i wszystkie wężyki podciśnienia-do kontroli.A co na to kolega ciachciach?
Temat stary ale warto zaktualizować dla poszukujących rozwiązania. Problemem była zapieczona geometria turbiny. Po wymianie turbiny na nową problem rozwiązany. Przed wymianą turbiny należy sprawdzić gumowy wężyk z elektrozaworu sterowania geometrią bo na zagięciu tego wężyka tez lubi robić się nieszczelność dając takie same objawy.
Zależy od strzykawki, czasami jest dużo za mała żeby ruszyć aktuatorem turbiny. Jeżeli masz nieszczelność, to sprawa jest prosta, najlepiej wymień wszystkie wężyki na nowe, w sklepach sprzedają takie na metry. Ostatecznie możesz mieć już przerdzewiałą "gruchę" turbiny i przez nią wylatuje powietrze. Strzykawki też Ci nie zaciągnie, sprawdź też czy jest...
Od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu miałem dźwięk takiego jakby metalicznego brzęczenia, jakby jakaś luźna blacha. Ewidentnie brzmi to na jakąś nieszczelność, jakby kolektora nie było. To w końcu jaki to dźwięk. W tych autach zdarza się oberwanie klapki chłodniczki spalin i dopóki nie wpadnie na wirnik turbiny to sobie metalicznie brzęczy. Jak wpadnie...
Silniki w odkurzaczach albo pracują -są sprawne, albo nie. W zasadzie nie ma stanu pośredniego . Jeśli uszkodzony jest wirnik(bardzo iskrzy na szczotkach), to w krótkim okresie silniki ulega spaleniu. W twoim przypadku, przynajmniej jeśli chodzi o siłę ssania, to można doszukiwać się przyczyny w jakiejś nieszczelności, zatkaniu wlotu lub w uszkodzeniu...
A ja obstawiam na nieszczelność w dolocie.
Też tak przypuszczam bądź jakąś nieszczelność przy turbinie. Ostatnio gdy pracowała zaczęła lecieć spod niej woda więc ją wyłączyłem aby zobaczyć gdzie cieknie. Nie miałem pewności jaki to element więc włączyłem ją ponownie i zaczęła od minuty w której została wyłączona i w tym momencie gdy ruszyła woda lała się jak głupia, a w okolicy turbiny było...
A może hamownik wprowadził mnie w błąd? Przypomniałem sobie że kilka razy przy mocniejszym potraktowaniu oraz obładowanym samochodzie pojawił mi się komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa" błąd P2263 i komputer ograniczył moc jednak po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Dodatkowo podczas jazdy na wyższych biegach słychać jakby...
Trzeba rozebrać i dobrze wyczyścić lamele, wszystkie kanały, turbiny, aby przelot powietrza nie był blokowany. Może również być nieszczelność układu gazowego i tym samym mała sprawność, nie wystarczająca do suszenia.
Przyczyną czarnego dymienia w połączeniu z hałasem "niby turbiny"(świst), może być nieszczelność w dolocie sprężonego powietrza: węże, oringi chłodnica powietrza. Miejsca zapaćkane czarnym olejem, zdradzają nieszczelność.
Turbina czym bliżej końca tym bardziej hałasuje najczęściej jest to szum i popiskiwanie przy schodzeniu z obrotów ( puszczenie gazu) czasem potrafi tak pracować jeszcze długo . Świst nie koniecznie musi dochodzić z samej turbiny może też być nieszczelność w kolektorze ssącym która jest słyszalna dopiero na wolnych obrotach warto się przyjrzeć połączeniom...
Jeśli kapie olej to jest nieszczelność dolotu i trzeba ją usunąć. A czy puszcza odmą, czy turbiną to inna sprawa.
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
powodów braku mocy może być wiele,bez podłączenia komputera trudno będzie Ci znaleć uszkodoną część.może to być wina wtryskiwacza,N75,turbiny,nieszczelności itd. Dodano po 4 jak wyglądają korekcje w grupie 13.Żeby sprawdzić wtryskiwacz jedna osoba nie wciśnie gaz 3000obr.a druga osoba puknie np.kluczem w ten wtryskiwacz.Czy była sprawdzana turbina podczas...
Sprawdziłem świece i wszystkie są dobre, przejścia między przekaźnikiem a świecami w porządku, przekaźnik po aktywacji odzywa się, więc powinien być dobry, temperatura katalizatora zmienia się i pokazuje różne wartości (raz 22 stopnie a raz 225 stopni). Jeśli chodzi o turbinę to nie widać nieszczelności za wyjątkiem pękniętego pierścienia uszczelniającego...
Spec to jest wymagane, takiego życzyłby sobie sterownik, actual to wartość rzeczywista, to co dmucha. Albo turbo padnięte, albo nieszczelność, wtedy powinien być jednak błąd od tego albo od korelacji MAP/MAF. Jak masz czym podglądnąć to odepnij wężyk z gruszki i przejedź, patrząc w parametry, czy ciśnienie wzrośnie, czy nie.
Czemu zaraz turbina. Prędzej sterowanie turbiny podciśnieniem. Sprawdź wężyki podciśnienia czy nie mają nieszczelności.
Otrzymałem specyfikację dla pojazdu po podłaczeniu do komputera: Kod błędu:P0400 tj. system AGR obniża poprzez doprowadzenie spalin do komory spalania składników toksycznych w spalinach, obniżenie temp. spalania, obniżenie wytwarzania NOx. Oprócz tego w pomocy diagnostycznej widniało: bardzo często uszkodzenie masowego przepływomierza powietrza przez...
jeśli masz turbinę sterowaną podciśnieniem tzn. N75 ma biały plastikowy łepek to jak chcesz go sprawdzić to najlepiej w jego miejsce podmień zawór od sterowania EGR-em - jest on identyczny jak N75 tylko jest cały czarny ale ja bardziej obstawiam przetarty wężyk podciśnienia idący do turbiny od tego zaworka albo nieszczelność na wężach od tyrbo do intercoolera....
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
W swoim aucie po wyrzuceniu katalizatora turbina zaczęła gwizdać. Ale dużo osób twierdzi że turbiny nie powinno słychać(chodzi o gwizdanie) oznacza to że wirnik prawdopodobnie ma luz. Ale ludzie jeżdżą z gwiżdżącymi turbinami i nic się nie dzieje. Może też być mała nieszczelność w układzie i też będzie gwizdać.
Np nieszczelność na układzie dolotowym. Czyli moze gdzieś uciekać sprężone powietrze
Z tego, co pamiętam, ciśnienie doładowania w OM 642 w aucie Sprinter W906 wynosiło około 2 bar. Powodów zbyt niskiego ciśnienia może być kilka, najczęściej nieszczelność w układzie dolotowym oraz złe ustawienie nastawnika w turbinie. Przy nieprofesjonalnej regeneracji ta druga opcja jest jak najbardziej prawdopodobna.
węże sprawdzone i chłodnica powietrza również wszystkie opaski są na ciasno i nie ma nieszczelności w przewodach
Witam A czy autko ma DPF ? Miałem taki sam przypadek i po usunięciu filtra problem znikł. Zapchany wydech (katalizator i DPF) od cieknącej turbiny, błąd który się pojawiał i to sporadycznie to nieszczelność układu dolotowego.
Nieszczelności były ale zostały wyeliminowane. Tak samo zawór sterujący podciśnieniami turbiny też był wymieniany i bez rezultatu
Ten silnik występował w wariantach 70, 75 i 90KM. Dwa pierwsze miały zwykłe turbiny, najmocniejszy - ze zmienną geometrią. Te same silniki w FIATach różniły się osprzętem w tym, o ile się nie mylę, właśnie turbinami. Ja mam wersję 90HP i turbinę o zmiennej geometrii (Fiat Punto) - u mnie słychać takie wiiii po dodaniu gazu, ale tylko w początkowej fazie...
Nie przeglądaj tylko albo zadymiarza w ruch, albo kompresora z powietrzem. Czasami nieszczelność jest w takim miejscu, że ciężko się spodziewać.
To może masz nieszczelność na przewodach piowietrznych. Rura gdzieś pękła i na wolnych ssie lewe powietrze, a na wyższych ciśnienie z turbiny ucieka. Dodano po 3 To może masz nieszczelność na przewodach powietrza. Rura gdzieś pękła i na wolnych ssie lewe powietrze, a na wyższych ciśnienie z turbiny ucieka. Czarny dym na jałowym biegu to tak jakby przytkany...
Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
Podsumowując: 1. Pompa paliwa zdemontowana i wyczyszczona, nie miała wpływu na brak mocy, po prostu zbieg okoliczności. Można to zrobić samodzielnie, nic trudnego. 2. Turbina oddana na gwarancji po regeneracji, zdemontowana, wyczyszczona i od nowa wyregulowana. Dodatkowo znaleziona nieszczelność w rurce wychodzącej z turbiny do egr. Rurka wymieniona...
Dolot to potoczna nazwa układu dolotowego, czyli zaczynając od rezonator idąc przez obudowę filtra, filtr, przepływke, turbinę, przewody coolera, cooler, egr i na kolektorze ssącym kończąc. Szukając nieszczelności w dolocie w każdym z wymienionych miejsc może pojawić się nieszczelność i z całą pewnością każda nieszczelności jest nie porządana. Jak się...
nieszczelność układu turbiny nieszczelność turbiny przeładowania nieszczelność samsung
wykorzystać wyświetlacz radia impedancja przesunięcie fazowe przesunąć tablica
przeglądarka została zablokowana sprzedam tp118
Prąd ładowania lampy górniczej RC 12: NiCd i Li-ion Opel Corsa D 2010 64kW 87PS - Wtrysk Pośredni czy Bezpośredni?