Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte...
Gimak chodzi Ci o te uszczelki które przychodzą na wtryskiwacze a gniazda głowicy ? Nie, chodzi o same wtryskiwacze. Gdybyś wyjął wtryskiwacz i podłączył do niego wężykiem benzynę pod ciśnieniem, to z nieszczelnego wtryskiwacza od dołu, z maleńkich otworków zacznie kapać benzyna, a nie powinna. Tymi...
Nie szczelny zawór - odcinający LPG po wyłączeniu zasilania - lub nieszczelne wtryskiwacze W zależności od tego - jaką masz instalacje Gdy gasisz na gazie - ten zbiera sie (przez tą nieszczelność) w kolektorze dolotowym + ewentualnie w wężu dolotowym powietrza Gaz + benzyna , nie są dobrą mieszanką...
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem...
Witam. Jestem nowy w klubie Nissana, a więc bardzo proszę o wyrozumiałość;-) Mam następujący problem z moją Micrą. Po odpaleniu na zimnym silniku w cieplejsze dni dosyć szybko wyłącza mi się ssanie. Kiedy się to stanie przy próbie szybszego dodania gazu silnik się dławi. Wystarczy, że przy zdjętej pokrywie...
Witam Panowie, podłączę się pod temat gdyż mam taki sam problem, auto po dłuższym postoju bardzo ciężko odpala, zachowuje się tak jakby było mało paliwa. Trzeba kilka razy kręcić, załapuje, gaśnie, dopiero po kilku razach zaczyna chodzić poprawnie. Na ciepłym silniku odpala bez problemu, postoi ze 2-3...
Silnik na benzynie nie daje się nawet przegazować do odcięcia, nie ma mocy, nie reaguje prawidłowo na dodanie gazu, muli i potrafi zgasnąć. Czasem potrafi odpalić bez problemu, ale częściej przy pierwszej próbie zgaśnie i za którymś razem zaskoczy. Gdy tylko przełączy na gaz - działa bez problemu....
Koledzy dolot szczelny od filtra do turbiny oraz od turbiny poprzez intercoolery i do kolektora ssącego szczelny. Diagnostykę przeprowadziłem Vcds'em w silniku i skrzyni nie ma żadnego błędu. Dlatego dołączyłem logi do przeanalizowania. Dodano po 18 Czy nie ma tu na forum kolegi, który rozpracowalby...
To prawda, że kolektor ssący nic nie jest winien. Jest szczelny bo na jego sprawdzenie jest prosty sposób. Uruchamiasz silnik i pędzelkiem nasączonym benzyną smarujesz połączenia między przewodami w kolektorze ssącym. Lepiej robić to jeszcze na zimnym silniku żeby nie kapnęło na wydech. Pozdrawiam...
witam mam pyatnie jaki masz gaźnik w tym cc ?? a jezeli chodzi o metaliczny dźwięk to z tego co zrozumiałem z Twojej wypowiedzi to zmieniłeś wydech od kolektora az do złącza elastycznego tak ????? jezeli tak to tam po drodze powinien byc katalizator (chyba że to starsza wersja) no ale jezeli miałes...
Elektrodysza ma byc wkrecona do oporu (tylko rozsadnie), a regulacje dokonujesz sruba od paliwa (ta zalepiona zwykle na czerwono) i ta na wierzchu od powietrza (ustawia polozenie poczatkowe przepustnicy). Na moje oko masz poprostu nieszczelnosc w dolocie. Moze byc miedzy gaznikiem a kolektorem ssacym...
Tak wyglada to na za duza dawke paliwa, ale wtryskiwacze sprawdzalem czy rowno wtryskuja, czas wtrysku tez jest prawidlowy, kolektor jest szczelny. Wezyk pod kolektorem wydechow + rorka jest wpozadku, po zatkaniu nie ma zmian. Zatykalem tez inne podcisnienia i tez bez zmian. Normalnie to bym stawial...
Witam! Dzięki za porady. Ostatnio wymieniłem też uszczelki pod kolektorem wydechowym, więc od tej strony raczej nieszczelności nie powinno być :). Kolektora ssącego jeszcze nie ruszałem. Czy ktoś orientuje się jakie mają być parametry na czujniku podciśnienia? Jeżeli mam prawidłowe to strona ssąca powinna...
no to wygląda na to ze założyłem te dysze odwrotnie .... musze przełożyć.. problem w tym że autko jeździ raczej na gazie a na paliwie raczej tylko zapala więc stosunkowo rzadko sprawdzam co sie dzieje na paliwie. wiem jednak że jak nie pójdzie na benzynie to i na gazie nioe bedzie dobrze co do...
Dzisiaj rozebrałem cały dolot, wszystko szczelne, turbinka kręci się bardzo lekko. Dodoatkowo sprawdziłem w serwisie tłumikarskim katalizator i czyściutki, prześwit w całej szerokości. Ostatecznie znalazłem winowajcę, wąż dochodzący do kolektora dolotowego, który doprowadza do ECU ciśnienie w kolektorzemiał...
Sonda lambda nie pracuje poprawnie poniewaz powinna pracowac w zakresie ok. 0-1V przynajmniej z czestotliwoscia 1Hz zalecane conajmniej 3Hz. Ale jesli chodzi a falowanie to jesli chcesz ja wyjkluczyc poprostu odpnij ja i sprawdzaj dalej. Sonda lambda ma wplyw na spalanie, jesli sonda jest uszkodzona...
Jesli masz wypadanie zaplonow tak jak ja w moim 307 to mozesz zaryzykowac wymiane cewki, musze cie jednak ostrzec ze mozesz wydac kase na marne, ja wymienilem takze czujniki od zaplonu, sa 2 jeden na kole zamachowym drugi na rozrzadzie(najwazniejszy, pozycji silnika), nic nie pomoglo. Z tego co...
rurę co ciągnie ciepłe powietrze wygjąć i skierować na silnik żeby ciągło ciepłe powietrze. wygiecie rury nic nieda w komorze silnika nie jest az tak cieplo. Potrzebny jest kompletny podgrzewacz na kolektorze i szczelna rura doprowadzajaca cieple powietrze do termostatu. zauwaz jak szybko ta...
Kod 33 - nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym MAP. Sygnał czujnika ciśnienia odpowiada wartościom przekraczającym 84kPa. Przyczyna: uszkodzony czujnik, wadliwe jego podłączenie elektryczne lub niesprawny przewód podcisnieniowy łączący czujnik z kolektorem (zatkany lub nieszczelny)
Szczęście że znalazłem ten temat..... Nabyłem auto razem z usterką a mianowicie jedna z rurek od tego "termostatu" jest ułamana , ta od sterowania klapką przez co miałem nieszczelną obudowie kolektora ssącego. Wymątowałem to cudo z kolektora za ślepiłem tą złamaną rurkę uwiązałem (do czego sie...
W archiwum czytałem o map sensorach inaczej nie zawracałbym głowy innym użytkownikom. Lewego powietrza auto nie łapie - wymieniłem nawet oringi na wtryskach i uszczelkę pod kolektorem ssącym. Wszystko sprawdziłem jeszcze kilkakrotnie takim areozolem jaki posiadają gazownicy - jest OK. Przewód łączący...
Witam serdecznie.Proponuje jeszcze sprawdzic przewody podcisnieniowe podlaczone do kolektora ssacego.Moeze ktorys jest nieszczelny?Uszczelkę kolektora ssącego można sprawdzić aerozolem "Samostart"uzywanym do odpalania w zime starszych diesli.Jezeli gdzies jest nieszczelność to po pryśnięciu tym w podejrzane...
No więc tak: Posprawdzałem węzyk od serwa - szczelny. Sprawdziłem też cały kolektor ssący troche starą metodą bo na pracującym silniku przecierałem pędzelkiem z benzyną. Silnik nie zmieniał pracy wiec wszystko szczelniutkie. Map sesnor umieszczony jest w kolektorze. Przy odłaczeniu od niego...
W nie ktorych silnikach 16V pod kolektorem wydechowym jest odpowietrznik skrzyni korbowej od niego idzie rurka nad skrzynią biegow do kolektora ssącego.Rurka ta ma dwa kolanka gumowe ktore często są nieszczelne i przez nie jest zasysane fałszywe powietrze.
Teraz moje pytanie do was czy samochod dalej bedzie chodzil jak traktor jak teraz przez ten pekniety kolektor? czy poprawi sie wydajnosc silnika przez uszczelnienie kolektora (brak wlatujacego powietrza,zmieniajacego sklad spalin dla sondy lambda) + owa strumienica? jak drogowcy naprawiaj...
Trzeba wykręcić świece duże i małe , ułożyć wszystko na głwicy i patrzeć czy i gdzie jest iskra. Może trzeba świece wymienić ? Trochę niezły koszt szczególnie te małe dość drogie. Sprawdz jeszcze gumki od czapek głównych świec , lubią pękać i dostawać przebicia. Wiem że te świece tanie nie są, dlatego...
witam, wymiana fitrów (wszystkich) jak i oleju to normalne czynnosci serwisowe, natomiast czyszczenie dolotu CAŁEGO jest niezbedne, ponieważ zanieczyszczenie postepuje powoli i niezauwazalnie dla osiagów samochodu dla kierowcy, jedynie pełna dignostyka z sprawdzeniem mocy na kołach daje obraz niepełnego...
też mam ten problem po założeniu gazu do 1.6 75 KM po nagrzaniu sie nie utrzymywała asterka wolnych obrotów, gość montujący gaz stwierdził że wydech nieszczelny na połączeniu za sondom Lambda zrobiłem było pęknięcie i dalej to samo patrze dalej hmmm kolektor popękany, wymiana kolektora załatwiła wszystkie...
Z kolektora-trzeba sprawdzić czy wężyk w połączeniu z czujnikiem są szczelne. Na króciec przy kolektorze można założyć inny wężyk(lub ściągnięty ten łączący z czujnikiem) i sprawdzić drożność otworka w kolektorze(króciec w kolektorze łączy wężyk z przestrzenią wewnątrz kolektora). Poprostu połączenie...
czesc I mam awarie :-/ Laguna 3.0 V6 24V, 99 rok silnik L7X 701 Do dziś bylo wszystko ok, teraz na cieplym silniku juz nie chodzi tak równiutko ja przedtem :-/ Objawy: Podczas jazdy na pb; (na LPG narazie nie jeżdze bo dzis dopiero bede regenerowal reduktor SGI) - po rozruchy cieplego...
Na wolnych obrotach, na postoju bez obciążenia obudowa chyba nie ma aż tak dużego wplywu na skład mieszanki. Cały jej kształt, rezonator, dolot-ten pod grilem(ze zwężką w środku) ma ogromne znaczenie na charakterystykę silnika już w trakcie jazdy, obciążenia. Chodzi tu o drgania, odbicia, prędkość strugi...
Zrób taki test - zakręć zawór na butli, poczekaj aż silnik sam przełączy się na benzynę aby opróżnić odcinek od butli do wtryskiwaczy po czym zgaś silnik. Odłącz fizycznie przewód doprowadzający gaz do listwy wtryskowej. Oczywiście przełącz instalację na jazdę tylko na benzynie. W ten sposób będziesz...
W mojej t4 (2,5 tdi) też miałem problem z mocą. Wyczyściłem EGR i kolektor ssący, zero poprawy! Okazało się, że nieszczelny jest układ dolotowy do turbiny. (Puszczał oring, ten na łączeniu węża z turbiną) Po uszczelnieniu auto jedzie jak należy! Ale tak było u mnie! Katalizator sprawdź tak!...
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem...
a problemem może być np dziura w odmie? lub nieszczelna któraś z uszczelek na kolektorze ssącym? bo jak wsadzam rękę w okolicy kolektora to czuje powiew powietrza
kolego zanim pójdziesz w koszty to najpierw sprawdź szczelność interkulera i przewodów z turbiny do kolektora a zwłaszcza gumowe choć i plastikowe też się przecierają . odepnij kolano od kolektora zatkaj a ktoś inny niech doda gazu , jak będzie nieszczelny to usłyszysz świsty , jak turbina to dasz radę...
a kontrolka od błędu taki obrazek jako silniczek ci się nie świeci? Jeżeli żaden błąd ci się nie świeci to pozostaje układ zasilania powietrzem, cała obudowa filtra, filtr, przewody do kolektora ssącego. Sprawdź zatykając wlot powietrza (zimnego i ciepłego) czy samochód zgaśnie czy będzie chodził dalej...
Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer...
Witam Panów! Mam problem z Fordem Fusion 1.4 16V.Nie mogę przeprowadzic przyuczenia przepustnicy.Kolektor dolotowy sprawdzony,szczelny.Zauważylem też że po max 10 minutach pracy na falujących "wolnych" obrotach kolektor wylotowy rozgrzał się do czerwonosci.Po naciśnięciu na gaz do końca obroty max 2.5...
Byłem w kilku warsztach ale tylko jeden miał VAGA ale nie miał jak mi pokazac logów... wiem ze pod obciazeniem (podczas jazdy) turbina daje wszystko w normie... Druga sprawa jest to ze kupiłem to auto od takiego goscia co nie przekraczał 2,5 tys obr o czym mi mowił i ze kupił to od dziadka w niemczech...
... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? . Znam taki przypadek (tyle że traktor) i skończył się właśnie pęknięciem bloku. Jeśli...
Na zmianę ciśnienia oczywiście że nie ale na prace silnika ma bardzo duży wpływ, silnik łapie wtedy fałszywe powietrze. Chcąc to sprawdzić czy to wina serwa, czy przewodu podciśnienia odłącz go od kolektora i zaślep otwór w kolektorze(szczelnie), odpal silnik i zobacz czy objawy nadal występują. Tylko...
Pytanie nr1 - Zdejmij przewód który idzie od kolektora dolotowego do serva (taka duża puszka przy pompie hamulcowej -) a króciec w kolektorze zaślep szczelnie - np korek gumowy, przewód z wkręconą śrubą itp) - jak usterka zniknie to masz odpowiedź, ja nie zniknie - wtedy będziemy się zastanawiać dalej. Po...
Czyli równoznaczne z ciśnieniem ładowanym przez turbinę, (o ile kolektor jest szczelny)... A ile po wino wynosić ciśnienie w kolektorze w tym silniku na maxa?.
Witam Serdecznie. Było kilka tematów z takim problemem, natomias postanowiłem założyć kolejny dla potomnych, o mojej walce z błędem 0170 w samochodzie żony. Samochód to Opel Corsa GSI 1.8 Z18XE 125KM. Autko generalnie dobrze utrzymane, po zakupie pierwszy raz błąd pokazał się po 100km, potem róznie,...
nie czytałem całości więc wybaczcie, ale mogę się czymś z wami podzielić: pomysł całkiem niezły tylko na chłopski rozum. jak kolega wcześniej wspomniał para którą uzyskujesz podczas ogrzewania ma małą gęstość, poza tym spora Jej ilość się napewno skrapla. więc dużo lepiej zastosować zbiornik...
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 487 hPa Za wysokie, rozrząd, lewe powietrze lub silnik trup. Dobra skupmy się na ciśnieniu w kolektorze. Pisałeś, że jest za wysokie. Popatrzmy na ciśnienie lukidwska 297 hPa czas wtrysku 0,87 ms przy czym prawidłowy czas wtrysku powinien się mieścić w granicach...
Witam Mam podobny problem z silnikiem ASV ale w Seat Ibiza. Nie mam zielonego pojęcia o logach więc jak tylko coś takiego uzyskam to wrzucę na posta. Mam nadzieję, że nie zostanę wyśmiany i opryskliwie potraktowany. Dopiero się uczę. Praktycznie od wymiany rozrządu dzieją się dziwne rzeczy. Najpierw...
Witam. Znalazłem podobny temat na forum ale mój niestety podobny lecz poważniejszy... Mianowicie silnik ma problem z wejściem na obroty. Po wciśnięciu gazu silnik tak jakby się dławi i żeby wejść na wysokie obroty trzeba być cierpliwym bo trochę to trwa. Jednak gdy silnik już osiągnie obroty ponad...
Mam za sobą praktyczne próby podawania "mgły wodnej" do diesla CRD. Konstrukcja prosta do wykonania - aerograf z małym kompresorkiem na 12V dokładnie taki: Z E R O po prostu Z E R O efektu w postaci zmniejszenia zużycia ropy. A miałem taką nadzieję po przeczytaniu wiadomości o opracowaniu popartym...
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on...
Witram. Panie kwantor,kolega na początku napisał jak zaślepić przewód dolotowy i wylotowy(ten od kolektora ssącego).Wtedy płyn wypelni egr cooler i bedzie zamkniety obwód płynu,zakładajac że zaślepki beda szczelne i nic nie dostanie się do kolektora ssącego!!!ale jak już zaslepiać to moze i spaliny...
Witam sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Z ciąg plastik z góry na kolektorze ssącym odpal auto i psikaj samostartem, albo plakiem w przy kolektorze jeżeli wejdzie na wyższe obroty to znaczy że gdzieś masz coś nieszczelne,
Witam ! Mój problem polega na tym, że auto odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku, trzyma swoje obroty tj. 900, jednakże od czasu do czasu silnik gaśnie na jałowym biegu krótko po uruchomieniu kiedy jest jeszcze chłodny lub po długo godzinnej jeździe kiedy silnik ma już optymalną temperaturę,...
W warsztacie- niech zaloza korek od chlodnicy z wentylem takim jak do pompowania kol-caly uklad wytrzymuje bezpiecznie 0.8-1.1 bar, bedzie widac przecieki, sprawdzcie srodkowy-gorny maly wezyk peka przy polaczeniach-dziurka wielkosci igly =wysokie cisnienie + temperatura leci po zagrzaniu jak z komina...
Witam! Tento Focus zachowuje się dziwnie - czasami nie odpala, brak błędów, raz udało się go ściągnąć na sznurku w momencie jak nie zapalał i wtedyż to stwierdziliśmy że ciśnienie rail w trakcie kręcenia rozrusznikiem ok (30-40 MPa), nie da się zapalić na samostart, mimo że laliśmy bezpośrednio...
Nie ma tam pompy powietrza wtórnego ani nawet EGR u bo to VVTi czyli zmienne fazy wiec EGR niepotrzebny.Zmagałem się wielokrotnie z tym problemem i powodem był brudny przepływomierz a w gazowni nieszczelności w kolektorze dolotowym.Sprawdźcie to bo te wkrętki w plastikowy kolektor to często są nieszczelne.
jesli niema podwyższonego zuzycia paliwa to podejrzewałbym jednak zbyt mało powietrza dla silnika. Czyli: turbo, egr, zatkany kolektor dolotowy, zalepiony czujnik cisnienia w kolektorze, nieszczelny dolot: intercooler przewody. Oczywiscie byłoby łatwiej gdyby była jakas diagnostyka komputerowa, Nie...
hmm patrzylem na ten wałek przy regulacji luzow i powiem szczerze ze patrzac na niego myslalem ze jest w stanie bardzo dobrym zero oznak jakiegokolwiek starcia-no chyba ze tak idealnie do okola krzywki by sie starły na calej szerokosci krzywki.. poskladalem wszystko szczelnie cały układ ssący,wymieniłem...
Proszę teraz o Pomoc jak mogę to zrobić dokładniej może jakaś taśma uszczelniająca ? To musi być szczelne, bo taki efekt właśnie będzie. Nie ma złotego środka, jeśli w kielichach kolektorów są wypracowane/ wyerodowane miejsca styku z pierścieniami uszczelniającymi ( wymieniłeś je?) to tylko wymiana...
Na pewno nie sekwencyjna bo to auto jest na gaźniku (takie miałem). Więc to I/II generacja. Nie ma podciśnienia w kolektorze bo jest nie szczelny i auto nie jedzie. Albo filtr zapchany. Sam zainteresowany pisze, że po wysprzęgleniu obroty mu spadają lub gaśnie. Spada podciśnienie kolektora i stąd pewnie...
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą...
Dolot szczelny, sprawdzone. Przynajmniej nie śmierdzi benzyną już a normalnymi spalinami... Dodano po 5 Jest lekko peknięty kolektor wydechowy od góry i od dołu. Takiego kupiłem. Nie wiem jakim cudem mógł pęknąć kolektor ale jakiś baran nie ma pojęcia do spawania bo spaw pękł. Pekniecie nie sprawia...
Próbowałeś na innej świecy? Połączenie gaźnika z kolektorem jest szczelne, tak samo kolektora z cylindrem?.
Sonda raczej nie ma tu nic do tego. Zobacz czy w przepływomierzu nie zablokowała się klapka którą porusza przepływające przez niego powietrze. Musisz ustalić czy brakuje mu iskry, czy może brakuje podawania paliwa przez wtryskiwacze. Przy uszkodzonym/zablokowanym przepływomierzu będzie iskra i podawane...
Jeśli zawory wydechowe są idealnie szczelne, wałek wydechowy nie zużyty, a jedyna sonda jest zamocowana w kolektorze wydechowym to szczelność układu wydechowego za kolektorem ma minimalne znaczenie, jednak w praktyce większość aut z rozpiętym wydechem czy nawet tylko wyciętym katalizatorem będzie palić...
Jeżeli pompa ma zdecydowanie mniejszą wysokość podnoszenia a układ jest szczelny (nigdzie nie ma najmniejszych nieszczelności) to możesz napełnić cały układ węży wodą (ew razem z kolektorem) i jeśli dasz radę wtedy dopiero umieścić go na wyższej wysokości. Pompa wtedy już przepchnie lekko wodę bo ta,...
Między gaźnikiem a silnikiem jest mały kolektor, ale cały metalowy z tego co widać. Między kolektorem a gaźnikiem jest uszczelka papierowa którą sam zrobiłem. Podciśnienie to będzie problem bo nie mam takich przyrządów. Co do wydechu to jest on nieszczelny miejscami, ale drożność to jak mam sprawdzić?...
Witam mam taki problem moja vectra nie jeździ jak powinna dolot szczelny swiece nowe kable ok. Mam pytanie czy jak mam bo mam pęknięty kolektor wydechowy to sonda będzie klamac? Wykres jednej sondy od 0.2 do 0.9v a na drugiej sondzie praktycznie stale 0.2 0.28 0.18 strasznie wąski zakres czy peknity...
Przed chwilą sprawdzałem szczelność obydwu elektrozaworów czyli tego na butli i tego z filtrem i każde jego odłączenie powodowało natychmiastowe wyłączenie silnika więc są szczelne. A właściwie to nie wiem jak on to stwierdził skro wymieniał tylko filtr w elektrozaworze i chwile syknęło gazem po zluzowaniu...
Cześć. A więc: 1. Padnięta była przepływka, którą to może ze 2-3 miesiące temu dopiero wymieniłem (już padła na amen - po odpaleniu strzały w kolektor, telepanie silnikiem jak chole...a, reakcja na gaz może do 2000/min i stop, w końcu bałem się odpalać by mi tłoki nie wyszły przez maskę tak waliło...
Egr w touaregu jest pneumatyczny, odłączenie węża z niego nie powoduje żadnych błędów. Nie ma żadnych czujników mierzących ilość spalin w kolektorze dolotowym. Owszem, wywali błąd przepływu, ale tylko w wypadku gdy EGR jest elektryczny, bo nie wykryje jego cewki. Po zaślepieniu silnik pracuje lepiej...
Być może w niektórych warsztatach (mod22) wycieki z intercoolera są na porządku dziennym ale na moim warsztacie układy dolotowe powietrza w turbo dieselach są szczelne.Tak więc ponawiam pytanie co to znaczy że się z intercoolera leje.Czy kolega piotrek1917 ten intercooler demontował?Na tym etapie bez...
Węże do odmy Ok? I zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej na pewno nie przepuszcza? To, że wymieniony nie świadczy, że szczelny. A nie słychac czasem charakterystycznego chrobotania z kolektora, tam gdzie jest klapa łącząca obie połówki kolektora?
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają...
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda...
Woda jednak poszła do cylindrów. Olej zrobił się z czarnego (ciemnego) na taki koloru kawy z mlekiem. Do tego chyba uszczelka między przepustnicą i kolektorem jest do wymiany bo zaczęły falować obroty (uszczelka lekko naderwana i wilgotna w okolicy kroka). I podejrzewam, że w nim...
MAP podaje wartości ciśnienia w kolektorze ssącym do sterownika silnika. To nie żadne 0/1 tylko konkretne wartości w całym przedziale ciśnienia w kolektorze. Kopcenie na czarno to zazwyczaj zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza. Wystarczy że masz gdzieś nieszczelny dolot, MAP zawyża podawane wartości...
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza....
Witam, mam taki problem z e39, że po postoju powyżej 15 minut do prawie całkowitego wystygnięcia kręci około 4-8 sekund zanim odpali. Auto z rana zawsze pali na dotyk, po zgaszeniu ciepłego też, problem jest tylko po odczekaniu. Co zostało wymienione na nowe: Czujnik wału i wałka org. siemens. Czujnik...
Filtry paliwa wymienione? główny ,odstojnik i " separ" jeśli jest zamontowany.Może też być zapchany smok w zbiorniku , trzeba zajrzeć do zbiornika może osadził się syf na dnie.Warto sprawdzić filtr powietrza i doładowanie ,inter cooler, przewody łączące cooler z turbiną i kolektorem ssącym czy są szczelne...
Sprawdziłem szczelność psikając samostartem wokół połączeń kolektora z głowicą i silnik nie zmieniał swych obrotów więc chyba kolektor jest szczelny. Czy nieszczelności w wydechu też mogą powodować błąd katalizatora ?
Jaki kolektor pękniety? Wydechowy? Dolotowy? Zacząlbym od naprawy kolektora jesli jest nie szczelny. Pozniej zczytac bledy w sterowniku i sprawdzic parametry czujników itd.
Nie rozumiem natomiast w jaki sposób dane z raportu które wygenerowane są dla danej sekundy miały by pomóc w diagnozowaniu usterki. W którym konkretnie momencie mam wygenerować raport bądź zrobić zrzut ekranu ? Przy 2500 obr ? Przy 3000 obr ? Czy może na postoju ? Wszystkie raporty, które wstawiłeś...
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić...
Jedt jakis otwor w rurze od dolu ale nic z niego nie wychodzi do rury tylko jakis kabelek od dolu Nie ma jakichś pustych dziur w dolocie, wszystko winno być szczelne, zaślepione, zatkane innym przewodem, lub czujnikiem. Nie ma tam nic co pasuje do tej dziury ? DWA kabelki, zielony i brązowy ? To...
Jeśli poniżej ceny złomu możesz spokojnie brać, i odzyskasz większą część wydatków ( w razie W ). Jeśli powyżej ten ceny zakładaj że 50-70% rur to szrot nadający się do modernizacji, wymiany. Ale że to kolektory rurowe których od tak nie sprawdzisz. Były by płaskie dmuchasz w jeden koniec a zatykasz...
Witam. Wiem, że podobne tematy były już wałkowane ale żaden nie rozwiązał mojego problemu. Posiadam scenica 1,6 z silnikiem k4m. Przy zakupie auta za granicą na zimnym było delikatne szarpanie, na ciepłym ustawało. Pomyślałem, że może cewka lub świece. Błędów zero, świece wymienione, bez zmian, cewki...
Wystarczy zagrzać sam kolektor między filtrem a głowica i też w zimie pali jak złoto. Biały dym przy odpalaniu to odparowane a niespalone paliwo. Zbyt niska temp. powietrza po sprężeniu a tu winna jest kiepska kompresja. Co ma niby dać to grzanie kolektora skoro świece żarowe grzeją? Ciągnik ma...
Sprawdź podciśnienia za kolektorem dolotowym. ostatnio miałem przypadek nieszczelnej zaślepki właśnie za kolektorem ssącym, powodowało niestabilne obroty jałowe i ciągle ubogą mieszankę. jeśli słabo kręci wyczyścić masę lub dołożyć nową od ramy do silnika
Hej! Opis błędu to wykrycie niespójności pomiędzy informacją o podciśnieniu w kolektorze ssącym a położeniem przepustnicy. Jak napisano uszczelka przepustnicy może być, ale też do kolektora ssącego dochodzi odma spod pokrywy zaworów stąd wcześniejsze sugestie Kolegi, że może być korek wlewu oleju....
Problemem w tym silniku jest kolektor dolotowy...musi być absolutnie szczelny inaczej silnik nie będzie poprawnie pracował...proponuje wymienić wszystkie osiem uszczelek kolektora-na pewno nie zaszkodzi a zapewne pomoże
Zobacz jeszcze przewód podciśnieniowy z króćca przepustnicy ten co łączy się z czujnikiem MAP (na ścianie grodziowej pod osłoną plastikową tam gdzie przekaźnik podwójny układu wtrysku) . Powinien być szczelny a lubi pękać na króćcach i wtedy pokazuje złe podciśnienie w kolektorze ssącym. Czujnik MAP...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Wszystkie dysze, rurki, dziurki itp. są w 100% drożne, sprawdzane 2 razy i w przypadku przytkania przeczyszczone, przedmuchane a w ciezkich przypadkach brudy wydłubane...
Xep to jak się nie mylę to ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie). Kiedyś przez ten błąd ubilo 2 cewki Dodano po 3 Należy Jeszcze sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Bo jeżeli np gumki pod wtrskiwczami będą nieszczelne lub gdzieś lewe będzie na kolektorze to też będzie zapłon wypadał.
Czy czujnik dpf wymieniłeś na nowy Boscha? Na vectraklub forumowicze piszą o konieczności przeprowadzenia wymiany czujnika przy użyciu op-com lub tech2, żeby ECU brało pod uwagę to że czujnik jest nowy. Jakie masz wskazania temp. spalin z dwóch czujników? Przewody gumowe do czujnika raczej też warto...
Te zdjęcia mi nic nie mówią. Z resztą jest taka funkcja jak Print Screen i Narzędzie Przechwytywanie. Nie widzę tutaj żadnych danych ze sondy lambda. Miałem o tym pisać - kolektor dolotowy musi być idealnie szczelny. Silnik nie może łapać żadnego lewego powietrza, bo wtedy MAP będzie odczytywał błędną...
Witam. Mam podobny problem. Gaźnik cały spocony i tryska na obudowę. Wymieniłem uszczelkę pod cylindrem i przy okazji pierścienie tłokowe, uszczelkę między kolektorem a cylindrem, uszczelkę między kolektorem a gaźnikiem, wszystkie uszczelki gaźnika i leci nadal. Nie wiem co jest z tym dziadostwem ale...
Dzień dobry, Mam problem z moja 508. Kupiłem go w październiku auto śmigało ładnie. Pod koniec października wymieniłem olej zgodnie z książka auta na (0w30) po tej wymianie oleju za kilka dni zaczął pokazywać się czasami błąd silnika. Pojechałem do elektryka okazało się ze silnik był zasypany różnymi...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem...