:arrow: Witam... Pytanie dotyczy zakupu samochcodu z rocznika 91 z silnikiem diesla. Jaka marka cechuje się Waszym zadaniem najmniejszą bezawaryjnością i ekonomią? Volkswagen, Mazda, Audi, Seat? Co o nich sądzicie :?: THX4info!
Dti to pompa wtryskowa DSLA145 a sterownik to MSA 15,5 patent podobny jak w Zafirze i fokusie ale bardziej niezawodny....
Ahhha i te super niezawodne diesle
To Ci raczej nie grozi, bo to stare Berlingo z wolnossącym 1.9D. W sumie bardzo praktyczne i niezawodne auto, ale diesel bez turbiny to porażka.
szukam niezawodnego silnika diesla z lat 1995-2005 Nawet jeśli jakiś silnik był wówczas niezawodny, to dzisiaj jest u kresu okresu eksploatacji. Takie 20-letnie auta już mają przebiegi przynajmniej po 400 - 800 tys. km, a nawet jeśli nie przebieg to czas już też zrobił swoje. Wszystkie elementy gumowe będą już twarde jak skała, a plastiki będą kruche....
polecam F14D LEGENDFORD z ster. zamka centralnego tani i niezawodny
Jeśli wystarczają Ci gabaryty V40-tki to brałbym lancie lybrę z silnikiem JTD 115kM. Lepsze, tańsze lepiej wyposażone i z mocna blachą. Nowocześniejszy i niezawodny silnik diesla.
Może kolega uzna to za zabytek ale PAD 8. Wyjaśnij teraz może, jak z silnika Ursusa c330 uzyskasz 3000 obr/min, których wymaga prądnica GCe42B? Agregaty PAD-8 zawsze miały 4 cylindrowy silnik IFY. Który hałasował niemiłosiernie. Większe PAD-16 miały S322, który mógł przypominać silnik od c330, ale to zupełnie inna konstrukcja była. I tak w oko wpadł...
Ja bym kupił jeden dwa razy droższy od tych dwóch tanich. Jak ma być niezawodny to najlepiej diesel. Jeżeli ma być tani to niestety będzie to benzyna. Najlepiej z silnikem briggs&stratton o ile z takimi są bo są bardzo popularne i podobno niezawodne. W benzynowym prawdopodobnie w najbardziej nieoczekiwanym momencie pójdzie świeca, gaźnik albo cewka...
Dwusuwowe silniki diesla jeździły kiedyś w amerykańskich ciężarówkach. Proste, niezawodne, trwałe ale nawet w stanach uznano je za nieekologiczne i odeszły do lamusa historii.
Czy mozesz polecic inny samochod z podobnej klasy, ktory jest bardzo niezawodny?
Witam, Prosiłbym o pomoc bo ostatnio rozglądam się za kupnem auta w granicach 8-9 tys zł. Interesuje mnie auto 5 drzwiowe wiec sedan lub kombi najlepiej z silnikiem diesla. Robie rocznie około 20 tys km wiec chciałbym abyście doradzili mi jakiś niezawodny silnik, w którego nie będzie trzeba wkładać dużo pieniędzy
Audi A4 1.9TDI i masz niezawodny samochód z niskim spalaniem.Pozdro
Zanim kupisz mazdę znajdź niezawodnego mechanika 😀
Panda albo Punto IIFL z 1.3 MultiJet, ma to 70KM i pali tyle co nic (ok 4l/100km w trasie). W lekkim nadwoziu ten silnik daje radę, a nie ma DPF, dwumasy ani turbiny o zmiennej geometrii. 1.9TDI-PD z lat 2006-2009 i początkowe 2.0TDI-PD to bardzo awaryjne i delikatne silniki. Chcesz trwałego i niezawodnego Diesla - szukaj Fiatowskiego 1.9JTD albo 1.3mJTD....
jezeli szukasz disela to tylko vw golf znajomy ma przejechal 500000tys bez zadnego remontu niezawodna niemiecka technologia
nie jest to "klasyczny" turbo-diesel oparty na pompie wtryskowej lecz o wiele bardziej trwały i niezawodny Common Rail z pompą wysokiego ciśnienia To common rail jest bardziej trwały i niezawodny od klasycznej pompy?
Bartuchna i pewnie to twoje ogłoszenie :D. Generalnie jeśli upierasz się na diesla ,, nowej generacji,, przygotuj się na niespodziewane wydatki, niezależnie od marki, z daleka omijaj układ wtryskowy delphi (niemal wszystkie renault 1,5dci)i kupuj auto sprowadzone które było lekko uszkodzone i ma potwierdzony mały przebieg poniżej 100tyś wiem że to bajka...
Diesel z Mercedesa W124 2 litry, 2,5, ewentualnie 3 litry. Tylko z roczników do 93, praktycznie zero elektroniki, tani i niezawodny. Jako start, stop, dźwigienka mechaniczna, ewentualnie kranik i kawałek instalacji podciśnienia. Jeśli już ma być 1,9 VW to AFN, jak ktoś wcześniej napisał.
Witam U mnie w pracy do sterowania obrotami diesla (190kW) używamy regulatorów woodward'a Jest to dość proste i niezawodne rozwiązanie. [url=http://www.woodward.com/engine/dies...
No niestety jest podciśnieniem .Jest to sposób naprawdę niezawodny .Natomiast przy dieslu typu Vito posłuchaj kolego gdzie syczy .... W Szwajcarii straciłem powietrze w ciężarówce .Udało się zjechać na parking .Tylko że byłem sam . Po odpaleniu syczalo .ALE JAK GASILEM ORZESTAWALO .Dziura była jak wiadro w przewodzie tekalanowym a ja nie wiedziałem...
1, a dlaczego, bo TOYOTA. Pytanie czy 4x4, benzyna, czy diesel, jakie przebiegi?
Chyba już znalazłam coś dla siebie :) Peugeot 4007 .2007-2009rok. Jednak diesel, ale podobno niezawodne auto. wyczytałam, że to praktycznie to samo co Mitsubishi outlander z tym że tańszy :)
to polonezy były w dieslu ?? ja polecam 1.6d volkswagena, niezawodny , mało pali, no i można zawsze golfa 1ke kupić całego , i nie trzeba latać za małymi pierdołami :)
Czy czujnik przekłamuje (bo gdyby nie działał to lampki by świeciły) dowiesz sie po diagnostyce komputerem. Ja bym obstawal za czyms prostszym,to raczej niezawodny motor.
Panowie dziękuję za wszelkie informacje. Kolego Krzysztofie akurat nie mam fotek przy sobie ale jak będę w domu to zgram z aparatu na komputer i wstawię. Myślę, że jest to ciekawa konstrukcja gdyż na pewno ma więcej niz 40 lat. Mógłbym kupić jak mówisz prądnicę wojskową tylko jakoś ciągle nie mogę trafić takiego sprzętu a poza tym trzeba w danej chwili...
Zależy też ilu zaworowy ten silnik 1.8. Ja i tak bym polecał tego diesla 1.9TDI 90KM. Niezawodny silnik to po pierwsze a po drugie nie psuje się często tak jak jest to w przypadku niektórych silników benzynowych. Znam tylko praktycznie jeden bezawaryjny silnik. Jest to silnik 1.2 benzyna w Fiatach.
Bo mają po czym jeździć i dziesięcioletni diesel ma tam realny przebieg 200-300 tysięcy km No proszę Cie nie rozśmieszaj mnie hahaha. To znaczy, że jeśli mają lepsze drogi to też większe potrzeby jazdy samochodem? Może Polacy nie jadą nad morze autem z Warszawy bo są dziurki na drodze? Opanuj się. Podobnie stereotypowe myślenie co do diesli. To nie...
Panowie, nie zapominajcie o koszmarnych cenach naprawach diesli, szczególnie CR i PD - owszem są niezawodne, fajne dynamiczne i ekonomiczne - ale psują się, tym bardziej że diesle mają najczęściej kosmiczne przebiegi - pomimo niskiej ceny zakupu, naprawa może przekroczyć wartość auta. Starszy silnik benzynowy, z LPG będzie równie "fajny", a dużo mniej...
Z moich obserwacji wynika, że współczesne diesle nie są już tak niezawodne jak te starszej konstrukcji. Są także droższe w eksploatacji (np. regeneracja wtryskiwaczy) i wrażliwsze na jakość paliwka. Mio o niezawodności diesla pozostał po chociażby legendarnych beczkach, ale obecnie to już nie to samo Myślę że dobrym pomysłem jest zakup autka z małym...
Ja bym wolał stara benzyna i zagazować niz starego diesla. Bo jesli masz pecha to będziesz go miał . A może to nie pech tylko braki w poprawności eksploatowania auta. Znam takich pechowców, co naprawiaja dopiero gdy auto stanie. Ja jeżdżę 15 lat na gazie i nie ciągnie mnie do diesla, bo taniej, ciszej i jak padnie turbo, to za tą kasę dwa silniki do...
Ale 2,4 l diesel ma ta zaletę, jeśli zadba się o wymiany oleju jest niezawodny i wieczna. Charakterystyka silnika na ropę napędowa jest w dostawczaku leprza (przebieg momentu obrotowego).
Myślałem o przekładni pasowej będzie chyba najłatwiejsza do wykonania i niezawodna. A i dzięki za wytłumaczenie "świnki" :)
Widzicie jeszcze jakąś alternatywę do Corsy C? Coś ekonomicznego, niezawodnego? Raczej mały rozmiar.
Może kup jakiś sprzęt wojskowy z demobilu - pewnie będzie bardzo niezawodny, tyle, że może być bardziej "paliwożerny" od tych nowszych.
jeśli Audi i benzyna to tylko silnik ABT 2.0 8 zaworów - idealny do gazu trwały niezawodny bezkolizyjny w razie pęknięcia paska... albo 1.6 diesel - jeździ na wszystkim, mocy nie ma ale trwałość wymiata... no i oczywiście ocynk w standardzie...jednym słowem wybór idealny...
Jeśli tu już mowa o Dieslach to powiedzcie mi dlaczego Stare Mercedesy "Beczki" są niedozajeżdżenia!!! Przecież tyle jeszcze ich jeździ po naszych drogach i są bardzo niezawodne(mowa tu o Dieslach) Albo Japońskie auta, zmieniasz olej na czas i latasz aż dopiero się nim rozbijesz.... Z tym się zgodze że marka ma ogromny wpływ na samochód. Przecież Koreańskie...
Punto są niezawodne i tanie w eksploatacji. Ciężko będzie go zastąpić :-) Dorzucę do puli: polo z dieslem, może corsa? Widziałeś taki wynalazek jak VW "up!"?
Dzisiejsze silniki to nie to co 20 lat wstecz. Miałem Renault 19 silnik 1,9 wolno ssacy diesel 1998 rok przejechałem 490 tys km do silnka nie dotykałem się poza paskiem świec żarowych NIE WYMIENIAŁEM!!!! Tylko buda nie wytrzymała.Gdyby była taka możliwośc kupił bym teraz samochód z takim silnikiem.Był to "klekot" ale niezawodny i oszczędny średnio 5,5...
Polecam ten model właśnie z dieslem. Miałem okazje jeździć 4 sztukami takiej mazdy. Dość niezawodne. Niemieccy konkurenci w pdobnej cenie są bardziej komfortowi i wyciszeni.
Panowie mam niezawodny sposób na to aby silnik stał się ciepły i zechciał zapalić :D
Moją uwagę skupił Peugeot 206/206+ lub 307. 307 trochę większa i wygodniejsza , nie ma belki skrętnej choć jeśli się zdecydujesz jednak na 206tkę to regenerowane belki są jeszcze bez problemu dostęne. Możesz umówić wizytę na kompleksową naprawę lub zamówić kurierem gotową belkę do montażu (około 500zł). Jeśli chodzi o silniki to jak najbardziej 1.4...
Z 9A na wolnossącego diesla? To byś musiał otwory w podłodze zrobić żeby mu nogami pomagać. :P Jak Ci nie zależy na mocy a chcesz prosty niezawodny silnik do zagazowania to już lepiej 1.8 mono. Nawet AAM (75KM) w zupełności wystarcza jak się 140km/h nie przekracza.
z niedużym silnikiem Żadnych małych pierdziawek. Np. w takim S40 silnik 2.4 byłby niezawodny i oszczędny.
No nie powiem bo wogóle VW są autami niezawodnymi ja w domu mam cztery VW i chodzą elegancko i tak jak mówisz wszystko i tanio można do aut części dostać.
Witaj....wiesz jak o odgrzebać schemat ustawienia zaworów w tej niezawodnej mazdzie...;-] napisałem nowy post-trudno powiedzieć czy ktoś odpisze....
1) Diesel 2) Nie poco. (nie lubie sprowadzanych) 3) Warto 4) Niestety nie.. 5) Nie warto.
Zależy co chcesz osiągnąć, wszystko zależy od upodobań użytkownika, ja np posiadam MKII na zawieszeniu od country 1.8 na weberku i tej zimy bardzo to sobie chwale, diesel od VW tez są naprawdę dobre i niezawodne. Podsumowując napisz czego oczekujesz to Ci odpowiemy
Citroen C2 w wersji vtr 1,4 hdi Silniki niezawodne ,Ładny wygląd zwraca uwagę.Skrzynia biegów manualna ,z półautomatami są problemy.
Galant jest wysoki? To jedno z ładniejszych i najbardziej niezawodnych aut sprzed 10 lat. Widziałes Ty kiedyś to auto np. w wersji avance? Jest piękny i oryginalny peugeot 406 coupe... A takich audi ile jeździ - mnóstwo.
pancerwagenowskich szajsie no tu akurat możesz tak mówić o Golfie lub polo. Ale nie genaralizuj - passat z tych roczników to chyba najbardzej niezawodny pojazd tamtego wieku.
Nie wiem o co chodzi z tym narzekaniem na chińskie agregaty. Też sporadycznie korzystałem z bliźniaczego chińczyka Bergo - oprócz tego że hałasował strasznie (diesel bez wytłumienia) - to pracował niezawodnie. Robotnicy postawili z jego pomocą dom drewniany, a ja później jeszcze używałem go czasami przy braku prądu. Sprzedałem tylko dlatego że miałem...
Mazda 626 to super sprawa, polecam, mam już drugą. Ale aktualnie sprzedaję, piękna wersja amerykańska z 97 roku, wygodne, niezawodne, dobrze wyposażone. Sprzedaję, bo kupiłem hybrydę.
Mocniejsze bo to juz zupełnie inna technologia. Pompowtryski. Same pompki trzeba raz na 300 tyś km regenerować bo taka ich wada że mają napęd mechaniczny ale same silniki są równie trwałe jak stare TDI VP. Różnica cenowa spora... Blaszak to nie problem. Po pierwsze kupisz go sporo taniej niż multivana czy mixt`a. Wstawiasz do firmy która za 1500-3000...
Jak chcesz taniego diesla to szukaj Golfa z silnikiem SDI, miałem Polo z tym silnikiem, dynamika jazdy żadna ale mało pali i niezawodny. Bywały też Skody Fabie i Octawie z tą jednostką z mniejszych VW Lupo i Seat Arosa ale te raczej do miasta. Najważniejsze by blacha była zdrowa.
Chciałbym się dowiedzieć z jakim silnikiem najlepiej kupić VW Polo II? Chodzi mi o to który będzie najbardziej trwały, niezawodny, oszczędny i tani w utrzymaniu? Dynamika nie ma pierwszorzędnego znaczenia bardziej liczy się spalanie i koszty utrzymania oraz napraw. Czekam na opinie użytkowników zarówno diesli jak i silników benzynowych.
Nie che cię dołować ale silniki diesla oplowi średnio wychodzą... Ja bym raczej brał np a4 1.9tdi bo silniki sprawdzone i niezawodne... ten w astrze isuzu nie jest tragiczny ale wystrzegaj się jak ognia oplowskiego cuda o oznaczeniu x17dtl który wywodzi się jeszcze z kadeta gdzie nie miał turba potem w astrze dostał i niestety i w 2 go instalowali ale...
Jeżeli zależy Ci na niezawodnym autku, które będzie też w miarę oszczędne to polecam Golfa III z silnikiem 1,9 diesel albo TD. Lepiej TD - ma duż lepsze osiągi Za tą cenę kupisz autko w dobrym stanie, a nigdy nie słyszałem żeby paliły więcej niż 6l ON/100 km Możesz spróbować przywieźć coś z Niemiec, zajżyj na: http://www.mobile.de/cgi-bin/searchPubli...
Co do silnika stirlinga to nie oczekiwałbym wiele. Samoróbka jak to zwykle bywa będzie kiepska, zawodna a ile się przy niej nagimnastykujesz! Co do silnika diesla to fabryczne rozwiązanie, trwałe i przetestowane, do tego części zamienne w dowolnym sklepie motoryzacyjnym (więcej plusów). Nie wiem jak jest z trwałością takiego silnika ale zakładając,...
Z tymi szerokimi paskami to też trochę przesadzasz. PK wcale nie musi mieć większej powierzchni współpracy. Jak przywali 17 to też by poszło. A koło i tak by musiał dorabiać przecież, to może sobie dorobić i na wieloklinowy do klimy. Podniesienie obrotów może zrobić np. na zasadzie cięgna przyspieszacz kąta wtrysku Diesla. Mało efektowne i mało profesjonalne...
chodzi mi o to że silniki (małe jak je nazwałem) były montowane do tanich w zakupie aut miejskich. silniki o pojemności pow 1,6 były zaś montowane do aut dość drogich (pow. 70000zł - nowe w salonie) i dlatego na rynku wtórnym bedą w o wiele starsze wiekowo (w tych samych cenach) . nie ma silników niezawodnych- wszystkie się psują ;-) nawet "wieczny"...
Witam Potrzebuje kupic diesla do maksymalnie 15-18 tys, najlepiej by byl niezawodny, malo palil(5-7), 5 drzwiowy, bezpieczny. Siedze juz dosc dlugo a samochodow od groma. Pod uwage biore: Alfa Romeo 147 1.9JTD 2003r Audi A3 1.9 TDI 1999r Nissan Almera diesel 2.1 2000r Škoda Fabia 1.9 TDI 2000r Škoda Octavia 1.9 diesel 1998r Mercedes E W210 2.0 diesel...
polecam używanego japońca niezawodne. http://www.gizmag.com/go/5657/ Tu przykładowy link o niezawodnych brykach- widać japońskie marki górują...europejskie to merc albo volvo......tu z ciekawości można zobaczyć bloga o VW http://vwszrot.pl/ co jest pewnym dowodem że niemiecka jakość niestety powoli przemija :( Pozdrawiam
ja konsekwentnie jestem za TOP SAFE cena troszke duza bo~275 zł ale system bezawaryjny(top safe 30) serwis "od ręki" niestety tylko dla warszawiaków :) ,montowałem różne "giełdowe systemy" ale ten jest nr 1,brak przekazników do ster. kierunkami,kompaktowy i niezawodny.............tylko ta cena:( mimo tego polecam....275+30(ultradzwięki)+~40(syre...
Nikt nie odpowiada o silnikach benzynowych. Może pomoże jak opisze moje doświadczenia z dieslem. Zamontowałem taki silnik gdyż wychodziły też oryginalne MF70 z takim silnikiem - KAMA model 178F oznaczenie MF70/60. Silnik ten ma moc 4 kW przy 3600 obr. - oryginał 5,1 kW przy 4500 obr. Wady, silnik diesel nie wkręca się na takie obroty jak oryginalny...
Znowu powracam do tematu. Mazda była w złym ogólnie stanie wiec odpada, ponadto jak zasiadlem za kierownica to jakas taka malo solidna sie wydawala. Co do accorda to pomiomo paru rzeczy ze srodka auta (gl chodzi o dbalosc ostatniego wlasciciela o niektore detale) to niestety nie bylo tempomatu. Wiec szukam dalej nawet wsrod bmw 320i lub 318i bo diesle...
Weź benzynę i zagazuj, chociaż przy tak małych przebiegach długo będzie się zwracała instalacja. Ale z kolei w dieslu wymiana koła dwumasowego czy wtryskiwaczy potrafi zweryfikować mit o opłacalności jego eksploatacji. Silnik VAG 1.4 benzyna też nie jest specjalnie udaną konstrukcją. Jeśli chcesz mieć niezawodny motor benzynowy to japończyk z wyjątkiem...
W tym budżecie szukałbym laguny III z ostatnim dobrym i niezawodnym silnikiem benzynowym 2,0T 170 lub 205 KM , skrzynia 6 biegów, brak problemów z blachą. Do tego możliwość gazowania LPG i śmiejesz sie z użytkowników zajechanych i drogich w utrzymaniu diesli, a o TSI nie wspomnę. Zobacz i sprawdź dlaczego auta z kilkuletnimi dieslami sa dużo tańsze...
Passat, Bora, Superb to jest w zasadzie jeden pies. A4 jest spoko, jeszcze na nią zerknę, ale też takie auto, które ma każdy, może kradną bardziej przez to. Ich stan też jest baaardzo różny, jeździłem i oglądałem, za dobry egzemplarz z silnikiem 2.4JTD trzeba dać ponad 30 tys. zł. Ano możliwe, ja szukam 1.9JTDm 120KM, może 150KM (palą wg danych podobnie),...
Jeśli ma być koniecznie kombii to albo Peugeot 406 albo 306. Nie są to drogie auta, a są na prawdę niezawodne i dużo wygodniejsze od opli. Jeśli mimo wszystko ma być Opel to lepiej Astrę II bo jest to już nowsza konstrukcja, a do 10k znajdzie się bez problemu nawet diesla.
Mam same diesle na placu (pięć) i powiem Ci ze tez mam zamiar wymienić wkrótce samochód ale na benzynę. Kupując coś nowego 5-6 latka dostanę całe dobrodziejstwo współczesnych diesli tj turbina, wtryskiwacze, koło dwumasowe i dpf. Nie wiem czy warto przy takich przebiegach. Chyba lepsza benzyna dla Ciebie.
Ok. więc dostałem już bardzo konkretne wytyczne: skrzynka wielkości 65x80x18cm jest w niej miejsce po 2cm od każdej ściany oraz 20cm na dole więc wymiar 65x20x18. Podgrzewanie najlepiej 12V ponieważ można wtedy zastosować zasilacz buforowy- awaryjny, ogrzewanie może oczywiście być na 230V. Dodatkowo będą zainstalowane wentylatory, których rola to wymiana...
Witam, mam zamiar zmienić autko niestety kwota nie jest za duża lecz zawsze coś powiedzcie mi jakie auto mogę kupić do tej kwoty takie które będzie niezawodne i będzie bardzo rzadko się psuło moje wymagania co do auta to: -koniecznie liftback lub kombi -żadnego diesla benzyna jedynie -najlepiej jakby miało troszkę mocy silnik max 2.0 -no i koniecznie...
Hyundai sonata w benzynie 133/ 143KM pali litr benzyny więcej niż diesle w tej klasie. W trasie można zejść poniżj 7 litrów bez problemów. Auto niezawodne, proste i relatywnie tanie w utrzymaniu. Ja w trasy bym brał 3,3 235KM w automacie i w gazie , będzie tańszy w utrzymaniu niz wszystkie tu wymieniane diesle. Wada : częstsze tankowanie , ale uwierz...
Jeśli chcesz kupić starsze auto za nieduża kasę nie sugeruj sie rocznikiem ani przebiegiem, tylko rzeczywistym stanem samochodu. Od siebie polecam Golfa mk2, najlepiej diesla, kupuj najlepiej zimą, jak odpali bez problemu, to znaczy, że silnik jest po prostu dobry i tyle. Ma odpalic od strzała po jednym grzaniu swiec, bez tłumaczeń, ze to disel i stary....
rebuso ochłoń, czy ja napisałem że jest to agregat prądotwórczy? . Jest to urządzenie własnej konstrukcji zespolone z pompą hydrauliczną ale to jest nie istotne do czego służy .Istotą jest kontrola obrotów na wale napędowym . Obrotomierz musi być prosty i niezawodny ze względu na zmienne warunki pogodowe jak również otoczenie pracy kurz, błoto, deszcz.
Na dzien dzisiejszy lepszy jest diesel. Jest durzo bardziej praktyczny i niezawodny oraz tanszy . Do tego przy zakupie hybrydy musisz sie liczyc z tym ze baterie po kilku latach (3-5 zalezy jak sa uzytkowane ) sa do wyrzucenia a zakup nowych sie oplaca mniej niz zakup nowego samochodu ;) Regulamin: 3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów...
Witam Noszę się z zamiarem, zmiany auta. Obecnie jeżdżę Golfem 4, 1.9 TDI :). Niestety w ostatnim czasie zaczął się mocno sypać, zarówno silnik jak i z zewnątrz. Dlatego też powoli myślę o zmianie. Moje pierwsze pytanie. Czy nadal szukać Diesla? Ogólnie jestem do diesla przyzwyczajony, jednak nie jeżdżę zbyt dużo max. 15 tys rocznie. A wiadomo, za diesla...
To zależy jakie to jest oświetlenie. Generalnie im więcej mocy przełączanej tym większy agregat warto zastosować. Regulacja AVR to bezwzględna konieczność, szczególnie przy zmieniającym się obciążeniu. Pamiętaj że przy agregacie ważny jest typ obciążenia, współczynnik cos fi, dla tego kW nie wiele nam powiedzą. Do wstępnego rozeznania cenowego możesz...
DPF to końcówka łańcucha. Jest trwały i niezawodny. Przyczyny jego usterek są w samochodzie. No, niekoniecznie. To jest "zwyczajne" zużycie i powinno być doliczane do kosztów eksploatacji pojazdu. Ale ja nawet częściowo rozumiem posłów, bo jak wyjaśniają specjaliści, uchwalone prawo byłoby martwe już od początku obowiązywania. Po prostu porządne wycięcie...
Kolego mar19861986 z tego co widzę to Ty już masz swój typ czytając Twoje posty, a pisząc na forum chcesz się upewnić tylko w swoim przekonaniu o niezawodnym Audi które istniało w latach 90. Na dodatek jakie awarie diesli po 150kkm? Wychodzi nasza mentalność narodowa, po 150kkm diesel będzie jeździł bez większych problemów o ile ktoś nie gasi silnika...
Tak jak kolega wyżej powiedział, nie przywiązuj uwagi do rocznika lecz do stanu. Ogólnie auta niezawodne i jeśli nie są zajeżdżone to nie będą wymagały większej uwagi. Zwróć uwagę na blachy. Co do silnika... z diesli masz do wyboru 2l oraz 2,5l. Pierwszy powinien być nieznacznie tańszy w użytkowaniu w mieście. Drugi zaś zapewni lepszą dynamikę- ale...
witam, kolego Kaziu jezeli zainstalowałes pompę od innego puga to pewnie sobie juz troszke polatał na niej ile ? to wiedzą tylko duchy motoryzacji, to popierwsze, po drugie wymieniałem kilkadziesiąt silników używek i słownie 8 było w dobrym ib.dobrym stanie technicznym i tyczyło sie to samego silnika jak i jego osprzetu, ten niebieski dymek moze byc...
Gaz tzw zimowy to teoretycznie więcej propanu a ten ma mniejszą kaloryczność. W związku z tym potrzeba go więcej. Moje nowe pytanie, czy taka zmiana nie wymaga kolejnych regulacji ? Ponadto propan jest droższy. Ponieważ nie śledzę cen LPG aż tak dokładnie pytanie; czy występuje zimowa podwyżka i letni spadek cen ? Racja, że współczesne diesle mają więcej...
Silnik 16V 150 KM nie jest juz taki niezawodny i tani w utrzymaniu. Słabe punkty to klapy w kolektorze ssącym i dwumas, EGR jak w innych nowych dieslach. Altrenatywa w i mocnych dieslach fiata to 2,4 JTD i D5 volvo. Osobiście wolałbym ostatnie modele 166 ze starszyn silnikiem 2,4 JTDM- sprawdzony i dopracowany model i klasę wyżej. Silnik 175, albo 185...
Witam. Szukam swojego pierwszego samochodu, tj w temacie do 15tys. rocznik 2001-2004, z ocynkowaną blachą. Nie interesuje mnie moc, max prędkość itd. Samochód ma być niezawodny, stosunkowo do klasy wygodny i oszczędny. Samochód będzie mi służył do codziennego użytku (dojazd do pracy, do sklepu..). Zastanawiałem się na Lancia Lybrą w dieslu oraz Hyundaiem...
Można prościej! Mostek prostowniczy i na wyjście napięcia "stałego" buzer, zmienne do bezpieczników. Włączmy to cudo pomiedzy bezpiecznik świateł i zasilanie zapłonu (dla diesla zasilanie zaworu odcięcia paliwa na pompie). Masz zapłon brak świateł to cudo wyje! Nie masz zapłonu, masz światła cudo wyje. W innych przypadkach siedzi cicho. Układ prosty...
Kolego jeździłem GV z silnikiem 2.0 16V. Silnik miał ponad 280 tys. km i żadnych problemów nie dostrzegłem, poza rutynowa wymianą sprzęgła po poprzednim właścicielu. Jednak musisz pamiętać, że kupując jakiekolwiek auto 4x4 części są dużo droższe niż do zwykłej osobówki! Jakie 4x4 byś nie kupił będziesz musiał liczyć się z naprawami, ponieważ nie ma...
A nie lepiej cały mały niezawodny zespół napędowy z malucha? Ew. Bisa/CC700 który jest płaski, mniejszy i chłodzony wodą, tyle, że niezbyt trwały (uszczelkę pod głowicą często wydmuchuje). Ale mam pytanie - Melexem standardowym elektrycznym można normalnie jeździć po drodze? Bez rejestrowania? Czy musi być zarejestrowany, a jak tak, to jak się to rejetruje?...
To ja powiem inaczej - samochód działa na instalacji 12V. Tak? Rozrusznik pobiera 200-600A, w zależności od wielkości silnika oraz rodzaju - diesel będzie brał raczej górny zakres tej energii. Miałeś kiedyś kable rozruchowe w rękach? Te w powerbankach, zwłaszcza tych za 250 zł, nie leżały koło nich - bardziej przypominają kabelki z prostych urządzeń...
Silnik no bysmy samemu wymienili a no wlasnie skrzynia nie przypasi od benzyny i elektryke trzeba wymieniac? Jeżeli tego nie wiecie, to nie dacie rady i lepiej dać spokój. O problemach z rejestracją takiej garażowej rzeźby, przejściu przeglądu i uzyskaniu homologacji lepiej nie mówić, wyjdzie dużo więcej niż 9 tysięcy złotych, czyli tyle co za zdychające...
Kolego kosek w twoim przypadku w takich pieniądzach to bym się zastanawiał nad tą 407 bo to jest naprawdę fajne autko i części do niego też dostaniesz w rozsądnej cenie,fajnie to chodzi w hdi ale ja w twoim przypadku z jazdą miejską to raczej bym się nie zdecydował na hdi,bo niewątpliwie przy małych przebiegach będziesz miał więcej z nim problemów niż...
Byt mechaników zależy właśnie od jednorazówek na kołach, w typie modnych ostatnio turbomegahiperdiesli z filtrami DPF, czujnikami dziwnych rzeczy w dziwnych miejscach, problematycznym osprzętem i czułymi na kiepskie paliwo systemami zasilania. Niejeden zaradny wybudował sobie już fajną chałupę dzięki "niezawodnym" TDI, HDi, JTD, TDCi i tak dalej. Kolej...
Przy takich przebiegach tylko 1.3 MultiJet. W zasadzie wybór jest niewielki, MultiJet, 1.2, 1.4 i 0.9 TwinAir. O ile ten ostatni na papierze wygląda nieźle, to w rzeczywistości może dużo spalić. IMHO jeśli jednak chcesz Fiata, to popatrz na 500L + jakieś bardzo porządne eLPeGie. Bo diesli jakoś nie widzę w ofercie, z wyjątkiem 1.6, który przekracza...
Popatrz jeszcze na konkurencję Dokładnie tak. Zamiast 12 letniej przewartościowanej toyoty wolałbym wygodniejszy C4 czy 308 w 1,6HDI albo benzynę 1,6 120KM +LPG. Za 16 tys kupisz 2008-9 diesla lub 2006-8 benzynę. Zauważcie tendencje w 8-10 letnich autach, że "super oszczędne" diesle sa dużo tańsze od benzyny (w tym samy roczniku, wyposażeniu), a szczególnie...
Do ASB w Mercedesie proponuję tester który diagnozuje wszystkie sześć typów automatów sterowanych elektronicznie w pojazdach MB do 2006 roku . Wszystkie skrzynie : E-klasa 210 , A-klasa 168 ( FGS , FGS2 ) , VITO 638 z gniazdem 38-pin ( AGN ) i z OBD ( AG ) , SPRINTER ( SSG - SPRINTSHIFT ) ,TIPTRONIC C-203 , E-211, ML-163 . Oprócz odczytu i kasowania...
Witam mam pytanie odnośnie samochodu, bo rozglądam się za czymś, co warto by było sobie sprawić. Na chwilę obecną interesują mnie dwa jak z tematu. Cena jest bardzo podobna tylko astra młodsza. Jak sprawa kosztów utrzymania wygląda w obu przypadkach. Czy E39 będzie bardzo drogi w utrzymaniu? Chodzi mi przede wszystkim o zawieszenie, układ jezdny. Jak...
witaj NA POCZĄTKU CHCIAŁBYM CI POGRATULOWAĆ DECYZJI WYBORU 190-KI moim zdaniem ZA TE PIENIąDZE NIE DA SIE KUPIć NIC BEZPIECZNIEJSZEGO SOLIDNIEJSZEGO I EKONOMICZNIEJSZEGO I NIEZAWODNEGO nie ma najmniejszych wątpliwości ze poj 1997 diesel silnik malo dynamiczny ale mega oszczędny 5-6l/100km i nie do zdarcia benzyna nie bedzie wiele żwawiej jeździć a eksploatacja...
Poszukuję eko diesla, stosunkowo bezawaryjnego/niezawodnego jak na swój wiek. Auto będzie mi służyło głównie do tras 200-300km w weekendy, czasem do przemieszczania się po mieście i ew. raz na rok na wyjazd w 3-4 osoby. Preferowałbym raczej mniejsze auto więc liczę się z dyskomfortem podczas podróży w 4 osoby. Auta które przypadły mi do gustu: 1. Seat...
To prawda że w razie czego ma być "bez żalu" , Golf 2 bardzo dobre auto, niestety jako Diesel wychodziło w 1,6 a to już przechodzone silniki. W benzynie wypada całkiem ciekawie i niezawodnie, aktualnie mam jednego na stanie (1990, 1,3+LPG) i radzi sobie dobrze, ale części powoli robią się droższe niż do Golfów 3. Trójki miałem również w ocynku, pierwsze...
niezawodny odkurzacz siemens niezawodny niezawodny telewizor
smilo programowanie schemat radiotelefon motorola kocioł junkers ceraclass
samsung le37b650 przyczepa kampingowa
Jakość dźwięku w głośnikach Teufel CR 142 FR Jak wykasować sabotaż w systemie RISCO?