Witam jeśli masz pewność pomiaru to zostaje ustalenie gdzie kompresja ucieka w dół przez pierścienie czy wypalony (nieszczelny)zawór.Wlej strzykawką nieco oleju na ten trzeci cylinder i sprawdź czy kompresja wzrośnie,jeśli tak to np.zapieczone pierścienie jeśli nie to problem z zaworami.
10 - 15 ml (lyzke stolowa), poczekac chwile az sie rozplynie na pierscienie i "wydmuchac" przed pomiarem cisnienia. Chodzi tylko o naolejenie pierscieni.
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
Miałem ostatnio takiego ,łańcuch tylko się rozciągnął
Wyreguluj zawory , pewnie spięte .
servisy VOLVO dystponują dokladnie identycznym narzędziem ( przynajmniej takie dobre servisy !!!! ) i własnie tak powinien przebiegac pomiar manometrem na silniku D13A - C z podejrzeniem pęknietej tulei czy nieszczelnej uszczelki pod głowica lub popękanych pierscieni w przypadku tej konkretnej usterki najbardziej prawdopodobna usterka elektryczna !!!!!...
Zadajesz dużo pytań , słuchaj jeśli wymieniasz silnik oczywiście jak będzie taka potrzeba na taki sam, to nie może być żadnych niespodzianek. Zamykam
Co może być przyczyną? Dziś zmierzyłem w nim kompresję i wynosiła ona 6 bar, po wlaniu ok. 8 ml oleju na denko tłoka wzrosła do 8 bar.
Skąd ropa może się dostawać do oleju, skoro wtryski były regenerowane i sprawdzane? Przez złą a właściwie dodatkową dawkę paliwa, która służyła do dopalania DPF. Czy sterownik ją podaje nie wiadomo ale przy skopanej mapie a wiec źle usuniętym DPF, takie coś może sie dziać. Druga sprawa to uszkodzony uszczelniacz na pompie HP i ropa wlewa sie do silnika...
może jakieś podpowiedzi co teraz robić? Szukać innego silnika, naprawa tego będzie nieopłacalna, cokolwiek by się w nim nie zadziało To prawda tylko jak poszuka sinika i zleci wymianę ,a jeszcze będzie sam słupek i będą musieli poprzekładać osprzęt, to też zbliży się to do wartości wozu. w obu przypadkach źle. Są trzy opcje,samodzielna naprawa,nieopłacalna...
A wiesz może, jakie ma być podciśnienie w kolektorze? U mnie jest od 336 mbar do 343 mbar i tak skacze. Zatykałem ręką przepustnicę, że aż zassało i nie słyszałem żadnego syczenia.
Pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? A uszczelniacze zaworowe (zużyte) wpływają na kompresję? 🤔 Czy to pierścienie czy też zawory i tak prawdopodobnie skończy się to rozebraniem silnika.
Kolego bo to chińczyk wałek nigdy w zyciu nie bedzie mial idealnie ustawionego wałka nawet na nowych cześciach tj wał wałek łańcuch taka technologia zrobilem tych silnikow setki i zadne nowe części nie były takie same i idealne jak kolega wyżej pisze za niska kompresja
Witam, jak masz silnik rozebrany - to sprawdz, czy korbowod ma luzy na wale - czy da sie cos wyczuc, ruszajac korbowodem 'gora / dol', bo jesli poprzednio padla pompa oleju - to moglo sie zatrzec lozysko w stopie korbowodu. Czy wal i korbowod lekko sie obraca, jak trzymasz za korbowod i nie 'stuka' na wale ? Sprawdz tak 'mechanicznie' wlasnie wal /...
zdemontuj głowicę i wyjmij zawory (pojedynczo żeby ich nie pomieszać ) wyczyść drucianką tarczową grzybki zaworów i trzonki zaworów , gniazda w głowicy tylko postaraj się nie narobić rys , bez nadgorliwości całych kolektorów już nie , popatrzyć na zęby na zaworach w miejscu przylegania do gniazda całą głowicę zrób próbę na naftę żeby sprawdzić szczelność
Profilaktycznie napiszę, żebyś poczytał uważnie o napinaczu łańcucha i jego poprawnym złożeniu. Bo jak się nie wie o nim, to po kilkunastu km ukręca się wałek rozrządu
Witam. Mam problem z b klasa. Wypadanie zapłonu cyl. 1 przewody cewki swiece wymienione. Kompresja na 3cylindrach 16 na 1 tylko 9. Wyskakuje blad i szarpie jak skasuje błąd jest ok, jeździ normalnie. Pytanie czy trzeba remontować silnik? Dzięki
Witam serdecznie, Pojechalem do nieautoryzowanego mechanika Wymienil zaworek zwrotny i jak narazie spokoj. Tez chcialem sprzedac moje auto ale odpukac Jak narazie jest znowu dobrze. Martwilem sie Bo nawet w aso po zlogowaniu niczego nie znalezli. Moja rada, jedz do dobrego mechanika, nawet nieautoryzowanego, Ktory specjalizuje sie w 2.0 tdi. Daj znac...
Cześć, moim autem jest Skoda Octavia 1.6mpi z 2006 r, niski przebieg 220tyś od nowości w jednych rękach. Auto mało użytkowane od 3 lat. Od roku pojawił się problem z odpalaniem (długi kręci) i ok miesiąc temu doszedł problem z brakiem mocy na benzynie (LPG OK) przez pierwsze 2-3 minuty jazdy. Po odpaleniu i dodaniu gazu nie wkręca się na obroty lub...
Nic nie napisałeś o przebiegu km. niskie ciśnienie kompresji na trzecim cylindrze. Miernik pokazał 19 za pierwszym pomiarem a drugi pomiar pokazał już 24 Nic złego tam się nie dzieje, istnieje podejrzenie że pierścienie mogą nie trzymać już jak powinny. po zdjęciu rurki z odmy i zatkaniu palcem przez krótki czas to robi się ciśnienie Nie masz się co...
Głowica do zdjęcia i regeneracji (wymiana prowadnic, zaworów i szlifowanie gniazd) w tych silnikach standard Dodatkowo jeżdżąc z odpiętą sondą mogłeś zabić katalizator
Mi się wydaje, że wieszają się zawory. Typowe w oplowskich szesnastkach które jeżdżą po mieście. Ten silnik nie lubi ślamazarnej jazdy. Bardzo często pomaga mu ostra jazda.
Na takiej kompresji silnik powinien jeszcze pracować, ale po odpaleniu pewnie w jakimś stopniu będzie kulał.
Witam. Mam problem z Kawasaki Bn 125 terminator. Motocykl jest z 2007 roku. Nie pali. Iskra jest, po wlaniu paliwa do cylindra też nie pali. Sprawdziłem kompresje i jest całe 2, 5 bara. Rozebrałem głowicę i cylinder, żeby dostać się do tłoka i niespodzianka, wszystko jest ok nie ma rys na cylindrze ani na tłoku. Pierścienie są ok. Nie wiem co to jest?...
Auto już jeździ, pasek nie przeskoczył ale znalazłem za mały luz zaworowy, po regulacji i ostrzejszej jeździe kompresja wróciła na 13 bar (każdy cylinder). Na tłokach/pierścieniach pewnie było sporo nagaru od miejskiej jazdy i to pewnie przyblokowało pierścienie. Temat do zamknięcia.
Witam,Trzeba jeszcze raz dokładnie sprawdzić wszystko a szczególnie układ rozrządu.Ciśnienie powinno być około 12 atm /0,12Mpa/.
Wpływ na wypadanie zapłonu ma: Układ zapłonowy Wtryskiwacze paliwa Ciśnienie paliwa Kończy się paliwo Zawór odpowietrzający zbiornika EVAP, jeśli dotyczy twojego silnika Układ emisji par (odma) Niska kompresja Problemy z silnikiem Okablowanie lub moduł sterujący uszkodzony ECU Natomiast szarpanie i przerywanie może to być związane między innymi z: Układ...
Kolego uszczelniacze wału w silnikach 2T mają wpływ na jego uruchomienie a nie na wielkość kompresji w cylindrze. Uważam również, że zmierzona przez Ciebie kompresja jest za niska i może wystarczyć jedynie do uruchomienia silnika, ale dojazdy, to już nie - silnik będzie po prostu za "słaby". Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze dając "pełny gaz"...
To nic nie da. Niska kompresja nie sprawi złego odpalania. No chyba że jest mała a nie niska.
Wystarczyło wymienić tylko zepsutą pompę paliwa i zniknęły wszystkie objawy, nic wspólnego z silnikiem to nie miało. Zezłomowałem auto ze względu na zardzewiałe podłużnice i belke przednią, która w każdej chwili przy ostrym ruszaniu mogłaby zostać z tyłu :D Silnik sprzedałem, auto poszło na części. Straciłem 4 tys na tym aucie plus to w niego włożyłem.....
Kompresja w jednym cylindrze w silniku poloneza ma około 3atm. Po wlaniu oleju kompresja podskoczyła do 11atm. Co może być przyczyną? zapieczone pierścienie, czy walnięta tuleja?
Niskie ciśnienie paliwa niska kompresja zużyte świece cewki, zużyty rozrusznik.
tak własnie ustawili. i teraz jest lipa. no to co muszę zrobic teraż. zeby było koi Dodano po 1 zeby było dobrze pewnie najpierw musze zrobic silnik tylko do czego zacząc??? zawory, pierscienie nie wiem. czy wyjąc głowice i dac do planowania. nie wiem jakies rady????
W basie zasadniczo chodzi o skok pojemnosciowy - czyli ile powietrza glosnik moze przepompowac p-t-p. Dodatkowo - powinien miec najwieksza mozliwa efektywnosc. Duzy skok pojemnosciowy mozna uzyskac: - mala srednica membrany i duzy skok (owocuje duzymi znieksztalceniami, kompresja dynamiki i niska skutecznoscia - malo dzwieku, duzo pradu) - duza srednica...
A jak z kompresją na pozostałych cylindrach? jeżeli poniżej 2.5MPa to ciężko z paleniem
Dzieki kolego za tak obszerne wyjasnienie... Byłem dzisiaj u mechanika zrobić próbe olejową. No i "pupa'.... ...Po wlaniu kieliszka oleju ciśnienie podskoczyło prawie do 20 bar.... . czyli pierścionki padły... Kurcze a miałem cichą nadziję że to jednak głowica.....jednak nadzieja jest matką głupich.... fakt fatem ze spalanie jest OK co swiadczy o ilości...
No po takiej diagnozie to jasno wynika że tylne zawieszenie do zrobienia. Co nie widzisz że nie masz kompresji pewnie rozrząd się przesunął. Endoskop zajrzeć do środka obejrzeć czy nie ma odbitych zaworów na tłokach i to wszystko.
Tak obiecałem. Auto oddanie już do klienta. Głowicą została sprawdzone , zawory i gniazda spolerowane . Zleciłem wymianę zaworów i prowadnic ale szef i warsztat regenerujący stwierdził że spolerowanie wystarczy.... ( Realia pracy w UK ) Autko złożone sprawdziłem kompresję na rozgrzanym silniku i no cóż mogło być dużo lepiej. Wracając do tematu w aucie...
Jak sąsiednie cylindry to może uszczelka miedzy cylindrami poszła. Trzeba by kompresorem dmuchać w otwór swiecy.
Posiadam Opla Agile 1.2 W, której świeci się błąd silnika i jest pełno mazi (mechanik mówi że to za niska kompresja i zmienił uszczelkę pod głowicą ale to nic nie pomogło) ale to nie koniec problemu, jak silnik się nagrzeje to niby jest o.k. ale po przejechaniu ok 20km zaczyna się dusić i skakać jak opętany. Ale jak się przejedzie ok 3 km to wszystko...
Dezamet 023 po remoncie, nowy cylinder 60 , tłok i pierścienie, łożyska i simeringi też, zapłon ustawiony wzorowo, gaźnik wyregulowany tak że silnik pracuje równo a pali od kopa, nie dusi się, nie dławi. Benzynka z shella i mixol 200ml na 5L. Wyjeżdżone 2/3 baku, może 3/4 Nie rozwija dostatecznej prędkości bo ok 25km/h ewidentnie słaba Zmierzona kompresja...
Była kilka dni w ASO. Tam wgrali nowy soft- nic sie nie zmieniło. Poprawili wiązke pomiędzy komputer silnika a sterownikiem świec żarowych. Samochód zaczął lepiej odpalać, ale po tygodniu wrócił do stanu poprzedniego tzn , zaczął gorzej rano odpalać. Pojechałem znowu do ASO i stwierdzili , że przyczyną porannych problemów z odpalanie jest niska kompresja...
Chodzi na 3 cylindry, niska kompresja w jednym cylindrze i 400.000 km przebiegu, ale nie mam czasu na remont. Chciałbym szybko kupić i wymienić silnik, dopiero wtedy stary silnik wyremontować i trzymać na gorsze czasy albo sprzedać. Udało mi się znaleźć taki wątek: http://renault.auto.com.pl/forum/viewtop...
A przewód impulsowy jest na pewno założony? Tzn nie tylko na cylinder, ale też drugi koniec?
Jeśli twierdzisz, że na wszystkich cylindrach kompresja jest poniżej 10 atm i samochód w ogóle Ci odpala, to coś tutaj jest nie teges.
U mnie świeca też czarna, czyli paliwo podaje prawidłowo, ale za mało powietrza. Zdjalem filtr aby powietrza nie blokować. Ale bez zmiany. Filtr paliwa jest ok, paliwo poprawnie podaje. Jeszcze może być przerywacz, może już niepoprawnie odczytuje obroty silnika wyższe i świeca nie daje iskry tak czesto. Chociaz wciaz po głowie chodzi mi ta niska kompresja,...
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Przedmuch uszczelki między cylindrami to żadna nowość, jeżeli o to pytasz. Polecam zrobić test szczelności cylindrów. (leak down test). Wtedy będziesz wiedział dokładnie gdzie ci ucieka kompresja z danego cylindra. Czy uszczelką czy może zaworami.
Nie odpali, silnik do remontu. Ta kompresja jest zbyt mała nawet jak na benzyniaka. Pierwsza podejrzana głowica - zardzewiałe gniazda i zawory. Reszta do oceny po rozbiórce.
Piłę kupiłem używaną w celu naprawy i odsprzedania mogę napisać co zauważyłem w pilarce po pierwsze łatwo się ciągnie za starter ale jakaś kompresja jest i nie wiem czy jest to spowodowane tym że te piły są inaczej skonstruowane ale miałem chińczyka w którym starter stawiał większy opór po drugie gaźnik był już rozkręcany i nie wiem co było przy nim...
niska pralka niska produkcja niska krzywa
brama force volvo silnika sterownik bramek mosfet
vestel 17ips72 daniel rakowiecki
Jak pocynować linkę miedzianą 35 mm²? Jak znaleźć specjalistę do napisania instrukcji obsługi?