Tak obydwa węże są gorące tak, że nie da się ich dotknąć. Płyn w zbiorniczku normalnie się przelewa nie jakoś szybko ale się przelewa. Pod maską jest tak gorąco a w zbiorniczku jak odkręcę korek to płyn aż się gotuje, ale w kabinie leci trochę cieplejsze powietrze i nie uruchomił mi się w ogóle wentylator od chłodnicy. Już nie wiem co to może być, może...
nie wiem czy to normalne aby temperatura trzymała się miedzy 30-60 stopni(oczywiście zimą). [/b]
witam faktycznie czujnik temperatury poszedl... ale juz jest ok dzieki za pomoc . pozrawiam
Termostat do wymiany. Dla pewności sprawdź czy chłodnica robi się ciepła wraz z nagrzewaniem płynu.
który rok auta i jakli model? Opel vectra B, silnik 2.0 DTI, rok produkcji 2000.
ile jest przejechane na instalacji ? mozliwe przyczyny: zle ustawione czasy wtrsku na wolnych obrotach brudna listwa wtyskiwaczy za niska temperatura przełączania min 35 stopni na polski brudny gaz
pare rzeczy ... czy kolektor/ reduktor/ mieszalnik jest ciepły czy zimny a wręcz oszroniony? ( może zbyt niska temperatura i gaz zamarza może membrana strzeliła.) czy słychać jak przełączasz gaz takie syknięcie ? może tobie przełącznik nie działa ( tak właśnie miałem kiedyś) po przełączeniu na gaz powinno dyś słychać syknięcie gazu / otwarcie butli....
Jak mówisz że przy niskich tylko nie działa to tak będzie w vc A co do temp nie pomogę bo nie wiem przy jakiej. Obstawiam że to 16st ale mogę się mylić.
No właśnie nic takiego nie miało miejsca ostatniej zimy, pomimo tego, że temperatury były niższe.
Witam. Proszę kolegów o pomoc. Od niecałego roku jestem posiadaczem Vectry 2.0 Tdi z 200 roku. Z poczatku z samochodem było wszystko ok. Palił, jeżdził bez zarzutów. Problemy zaczęły się tej zimy o ile tak można nazwac to co mamy za oknami. chodzi o start zimnego silnika. Z tego co wiem w tym moim są automatycznie włączane świece żarowe. Jak temperatura...
20*C na oko = strzałka była bardzo nisko Rozumiem,że wiatrak chłodnicy załącza się na podstawie temperatury podanej przez czujnik temperatury tak? I drugie pytanie gdzie dokladnie znajduje sie ten czujnik?
Witam mam pytanie dotyczące mojej vectry 2.0 DTI, Mianowicie jak jest niska temperatura ok.5’C to mam problem z odpaleniem, auto pokręci i odpala. Auto się nie zapowietrza, bo już to ćwiczyłem. To co zauważyłem auto jak postoi calom noc , rano ściągnę kabelek od czujnika temperatury który załancza świece żarowe auto podgrzeje świece i pali od...
Może warto zrzucić boczki spojrzeć na te mechanizmy? Silnik nie ma tendencji do słabnięcia, jeśli jest sprawny. Wystarczy, że ktoś radośnie nasmarował mechanizm smarem, który gęstnieje na mrozie.. Do tego samo zużycie mechanizmów. Sprawdź też, jak pracuje mechanizm zasilając silnik na krótko, bezpośredni z akumulatora. Możliwe, ze masz już duże spadki...
P1110 - odłączałeś wtyczkę od elektrozaworka to masz błąd. Czujnik temperatury oleju napraw to będzie lepiej jechał.
Chodzi o to że przy nie sprawnym korku w układzie jest niższe ciśnienie, co powoduje że płyn wrze przy niższej temperaturze i go wywala.
Polecam Lovato, Tomasetto zamarza przy niskich temperaturach i regeneracja tego nie naprawia.
Moim zdaniem problem może tkwić w termostacie, jeżeli instalacja gazowa ma trochę przebiegu to w kolektorze dolotowym napewno osadził się osad z gazu ,bo jakość jego jest jak wiemy bardzo różna.Następnie w trakcie rozprężania gazu w parowniku występuje niska temperatura w efekcie czego do kolektora ssącego zasysane są nawet odrobinki lodu powstałe z...
Sprzęgło się kończy jako takie. Jak się rozgrzeje, to z powodu rozszerzalności cieplnej zmieniają się wymiary i właściwości elementów, stąd szarpanie zanika. To jedna z teorii, a jak to jest naprawdę - równie dobrze przyczyna może leżeć w samym silniku.
Ten typ tak ma :), a na poważnie to to czujnik temperatury może źle sterować, ale ogólnie użytkownicy zakładali taki dodatkowy moduł oszukujący właśnie czujnik temperatury. Moduł miał za zadanie wymuszenie załączenia świec żarowych przy wyższych temperaturach przez oszukanie komputera samochodu, że jednak temp. jest niższa.
Odświeże temat. Czy udało się rozwiązać problem?
Dziś byłem u gazownika, oczywiście jadąc do niego liczyłem na to że źle przełączy się na gaz bo inaczej nie widziałby błędów na komputerze, temperatura była już wysoka ale nie przełączał więc zatrzymałem się i awaryjnie uruchomiłem na lpg, następnie wyłączyłem auto i ruszyłem od nowa, przełączając się na lpg był błąd i jechałem chyba na 3 garach do...
Jeśli układ jest odpowietrzony jak należy (?) a przyczyną grzania się silnika była pompa wody to dlaczego po jej wymianie miałby być temu winny termostat? A jak z włączeniem wentylatora, bo napisałeś że temperatura dochodzi do 110 stopni ale to wtedy ty wylaczasz auto czy włącza się wentylator? Co do termostatu to w skrajnych przypadkach odpowiada on...
może cewka zamarza
Dobrze by był odczytać z diagnoskopu jaką temperaturę widzi ECU? Może czujnik temperatury przekłamuje w dół, widzi niższą niż jest.
Najlepiej naprawić auto.Podejrzewam że producent nie przewidział ani jednego ani drugiego "specyfika".Równie dobrze można zapytać czy lepiej jeździć bez oleju czy bez płynu chłodzącego po autostradzie. Może czujnik temperatury...A może inne rzeczy.Diagnoza jakaś?
słabość przy niskich temperaturach świadczy o zbyt niskiej temperaturze przełączania na gaz w stosunku do mocy reduktora. trzeba albo podnieść temperaturę albo zainstalowac mocniejszy reduktor. Dotryski benzyny w oczywisty sposób zlikwidowały problem :D
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Miałem taki sam przypadek.
zapowietrzony reduktor?
kilka tematów poniżej właśnie o takim problemie pisali wystarczy poszukać: "Porada opel vectra DTI swieca żarowe"
Zmierz pobór prądu przy rozruchu.
Czujnik temperatury płynu jest za to odpowiedzialny.
Weź pod uwagę po jakim czasie przy niskich temperaturach następuje przełączenie na gaz . Przy małych odległościach możesz praktycznie cały czas jeździć na benzynie .
witam, profilaktycznie zrób pełna dignoze dynamiczna i statyczną, koniecznie techem, te wartości co podałeś nie sa specyjalnie duze , klima to tez okoła 1-2 litrów wiecej ,masz klimatronika 2-strefowego?, kombi ta vika?, tez troszke wiecej pali, masz ja od jako 1-wszy właściciel?, czasami robia ludzie wsiowy tuning i oszukuja czujke temp powietrza bolukjąc...
Witam, Szukałem na forum, ale nie znalazłem wpisu który opisywał by dokładnie moje objawy, dlatego zakładam nowy temat. Mam problem z moją VB (1.8 125km 2001r, silnik Z18XE), otóż teraz, gdy temperatury powietrza na zewnątrz niskie moja vectra zaczęła szarpać obrotami po nagrzaniu silnika. Dodatkowo wyskakuje błąd P0170, z tego co znalazłem to skład...
1. Uszkodzony termostat pomiary temperatury (jeżeli masz climatronic). 2. Problem z kompresorem - nie spręża odpowiednio (za niskie ciśnienie w układzie).
Witam. Jeśli jest to mały wyciek można na pewien okres zalać układ wodą co może spowodować zalepienie kamieniem (jedyna obawa to obecnie zbliżające się niskie temperatury).Polecane powyżej preparaty jak koledzy wskazywali są dobre na dojazd do domu lub warsztatu.
jednym slowem mysli ze to zapowietrzanie Bzdura, jak ostygnie to się sam odpowietrzy? Pytanie jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Jak wygląda dawka.
Bylem na komputerze. Blad P1635 po przetlumaczeniu wyszlo 'Zasilacz napięcia czujnika 2 zbyt niskie spożycie' i 'Czujnik temperatury sygnał zbyt wysoki' oto bledy, po resecie bledow pedal gazu zaczal dzialac, pozostal check i te dwa bledy
W moim przypadku Vectra wiecej pali i ma nieco gorsze osiagi.za zrobienie tego powiedzieli ponad 700zl to tyle ile pompa paliwowa.z tego co widzialem to jest tam jakas niby "pompka" czy jak to nazwac,połaczona z ukladech chlodzenia silnika ale chyba juz za termostatem, tuz przed nagrzewnica, ktora chyba steruje calum tym ustrojstwem, ale mowie to sa...
Jeśli się nagrzewa do normalnej temperatury,ale dłużej to jest to normalne.Spowodowane niskimi temperaturami i nic tu nie pomoże.Możesz tylko przy rozgrzewaniu silnika nie włączać nagrzewnicy,bo działa wtedy jak chłodnica.
Nie prawda że nie na wpływu na pracę silnika,niższa temperatura to większa dawka paliwa,wcześniejszy kąt wtrysku a to się wiąże z większym spalaniem i nie tylko.To takie smarowanie syfa pudrem.
Witam obydwa czujniki temperatury w tym silniku są podłączone bezpośrednio do sterownika silnika .Są dwa ponieważ kontrolują pracę termostatu który również jest sterowany przez ecu (nie jest prawdą że jeden jest do wentylatora a drugi do ecu licznika itd ..) Niestety temperatura na liczniku nie przedstawia rzeczywistej temperatury silnika tylko przeliczoną...
I tak nie polecam bo gaz musi odparować całkowicie a reduktor nie zamarznąć. Zawsze są sposoby na oszukanie np. dołożyć rezystor do czujnika temperatury na reduktorze ale lepiej jest to zrobić programowo. Dodatkowo w niskiej temperaturze olej "lubi" się łączyć z gazem i obniżać swoje właściwości smarne. Efekt? chyba nie musze opisywac. :)
Co do tej sondy to to niby to co jest na korektorze wydechowym to jak on juz zaczoł swirowac i był na wyzszych obrotach to mu to odłaczałem na odpalonym silniku i nic nie dała,nadal wył na wyzszych obrotach;/ i odłaczałem mu inne czunjuki po kolei i nic nie dawało,dopiero reagował jak mu odłaczałem to na przepustnicy tego tps czy jak to sie tam nazywa...
Witam Mam też vectre c z tym silnikiem i ten sam problem.Właśnie teraz skojarzyłem,że jak było chłodniej to tego problemu nie było .Też ostatnio czyściłem egr i czujnik w kolektorze od turbo ale nic to nie dało dalej jak na niskich obrotach na 5 wcisnę gaz do końca wchodzi w tryb awaryjny. Może udało się komuś to rozwiązać ?
Sprawdź czy jest napięcie na świecach żarowych w niskiej temperaturze przed rozruchem i w trakcie, próbówka do jednej z fajek i już coś będziesz wiedział, może być też uszkodzony czujnik temperatury silnika.
Na powrocie w jednym miejscu masz przewód gumowy to tam go można założyć. Jeszcze bym zapomniał o jednym z racji tego że z rana temperatury są już niskie możliwe jest ze świece są uszkodzone i nie będzie palił na zimnym, ale to by było sygnalizowane kontrolka
Sprawdż czujnik temperatury cieczy,ten co daje sygnał do komputera,byc może uległ uszkodzeniu i pokazuje z cały czas niską temp silnika .Na zimnym silniku komputer podaje wieksza ilość paliwa
To tak jak wyżej napisałem komputer zinterpretuje to jako zimny silnik, albo wykaże błąd (zależy jak jest zaprogramowany). Wracając do głównego tematu - nie znam tej instalacji, ale prawdopodobnie temperatura wykazywana przez czujnik temperatury jest niższa od tej która jest wprowadzona do programu. Widocznie po tych dwóch, trzech razach na tyle wzrośnie...
Wody lecącej z układu wydechowego raczej nie należy wiązać z kwestią niemożności odpalenia. Moim zdaniem jest to normalne, gdyż w układzie wydechowym zawsze może skroplić się para wodna zawarta w powietrzu atmosferycznym. Później oczywiście jest wydalana z układu wydechowego. Jest to normalne. Jeśli nie możesz odpalić po nocy przyczyną mogą być np....
Posiadam vectra 1.8 benzyna Problem polega na obrotomierzu i prędkosciomierzu ktore nie zawsze sie wlaczaja(wtedy wskazowka predkosciomierza drga) Przy niskich temperaturach lub przy pierwszym uruchomieniu jest na80% OK. Nigdy sie nie wylaczaja w czasie jazdy ,czyli zly kontakt wykluczam. Nie mam pewnosci czy to uszkodzenie na plycie zegarow a moze...
Witam. Mam problem z Oplem Vectrą a komputer pokazuje błąd nr 29 czyli zbyt niskie napięcie na przekaźniku pompy paliwa. Wymieniana była pompa paliwa, czujnik temperatury cieczy i dalej o samo. Na początku zgasł po jakimś czasie jazdy, chwilę postał i dalej można było jechać a teraz zgasł po zapaleniu świateł, gaśnie też jak się lekko stuknie w komputer....
Wszystko działa po osiągnięciu pewnej temperatury i pozniej juz nie ma żadnych problemow.Wiec nie będzie to nic z przewodami ani napięciem .Wszystko co piszecie miałoby sens gdyby działo sie w rożnym czasie i o rożnych tem. ale to sie odbywa cyklicznie .Temperatura otoczenia niższa niz 7-8 stopni i gaśnie wszystko jak temp.jest wyższa nie dzieje sie...
Pewnie, ze nie ma co kombinować, bo to układy w których panuje wysokie ciśnienie w czasie pracy, a o temperaturze nie wspominając. I raczej ciężkawo będzie to naprawić. A jeśli już gdzieś się znajdzie zakład oferujący takie usługi, to pewnie koszta będę niewiele niższe od zakupu sprawnego elementu.
Jak długo stał samochód ? Jakie napięcie ma teraz akumulator ? Zdejmij klemę z minusa i amperomierz w szereg - sprawdź prąd upływy całkowity .Oczywiście jeżeli napięcie jest niski to go najpierw doładuj .Czy samochód jest garażowany na parkingu ? czy w garażu ? Dziś w nocy temperatura była bliska zeru a to może być dla wyeksploatowanego akumulatora...
Witam mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy...
Hymmmm po prostu dziwi mnie fakt że mając inny samochody w życiu typu opel vectra B 1.6 16v i robiło się tam momentalnie ciepło i żadna tam wahania temperatury nie wystempowały mimo niskich temperatur otoczenia bym się nie zdziwił jak by był to diesel to bym się nie czepiał temperatury wiec mnie dziwi takie tłumaczenie producent Forda napewno przewidział...
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z instalacją gazową (sekwencja). Na benzynie autko jezdzi pieknie natomiast po przelaczeniu na gaz zaczyna szarpać przy dodawaniu gazu (zwlaszcza gdy jest nie rozgrzane). Byłem u gazownika, wymienilem filtry, zostalo wszystko wyregulowane ale problem nie zniknął. Gazownik zauważył ze reduktor traci temperaturę podczas...
Witam mam podobny problem po 7-letniej jeździe na LPG silnik na benzynie zaczął falować na niskich obrotach a na wysokich tracić moc, po sprawdzeniu ciśnienia paliwa, wtryskiwaczy, sondy, przepływomierz i czujnika temperatury silnika oraz wymianie świec w vectra B Z18XE 1,8 16V automat stwierdzono, że sterownik (EKU) się uszkodził. Po wymianie na nowy...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Dioda jeśli jest ma za zadanie gaszenie indukowanych impulsów ( wpięta w kierunku zaporowym) bo dla działania elektromagnesu to bez znaczenia i faktycznie jest spolaryzowana , a błędne podłączenie powoduje zniszczenie diody. W tym konkretnym przypadku nie ma diody ( zavoli) . Trzpień nie jest magnesem więc i kierunek założenia cewki ( pomijając ,że...
Mam problem z Oplem Vectrą 1a 1994 (z pojedynczym wtryskiem). Parę dni temu rano (może to przez niską temperaturę lub rosę) silnik nie zapalił, jak go kręciłem to nie miał ochoty na start, po kilkunastu sekundach kręcenia jakby od czasu do czasu pojedynczy cylinder zapalał a po kolejnych kilkudziesięciu sekundach w koncu wystartował (w czasie startu...
Witam, Podłączyłem dziś Opel tech 2 na silniku widnieję takie błędy: CYTAT P1220 P1345 P0725 P1335 Przyznam się, że dla testu zanim podłączyłem Opel Techa odłączyłem z ciekawości na chwilę (na odpalenie) czujnik położenia wału żeby sprawdzić czy w tym silniku będzie palić bez niego czy nie. Samochód to Opel Vectra 2.2 DTI (Y22DTR) 2001rok. Problem jest...
junkers niska temperatura zmywarka niska temperatura niska temperatura wzmacniacza
płynna regulacja prądu prostownika wydechy motocykla termik sprężarka
moduł komfort termet solar assistant
Czerwone kropki na monitorze DVI - przyczyny i rozwiązania Opel Corsa E - trudności z odpalaniem po kilku obrotach rozrusznika