Napięcie ładowania takiego akumulatora wynosi około 14,5V. Podłącz go do innego prostownika.
Dane dla 12 V DC Prąd znamionowy: 0,8 / 3,6 A Napięcie ładowania: 14,4 V ± 0,25 V lub 14,7 ± 0,25 V (ładowanie w "trybie zimowym") Prąd ładowania: 3,6 A ± 10 % lub 0,8 A ± 10 % Są moim zdaniem 2 wyjścia: 1) Dokładnie sobie policzyć. 2) Zastosować kabel od spawarki. 1) załóżmy kabelek 2x4mm^2: Oporność miedzi: 1,7e-8 Ωm. Długość...
A proszę powiedzieć, bo sprawdziłem miernikiem na kablach co się podpina do akumulatora, i pokazał mi wartości przełącznik na prostowniku 12 V - napięcie na końcówkach 11,5 V, a po przełączeniu na 24 V jakieś 21 V, to chyba przełącznik nie dobrze założony? Wyłącznik jest dobrze założony, tylko napięci niskie. A masz jeszcze jakąś regulację ?
No i kolega już dobrze naprowadza - trzeba sprawdzić diody. Należy je odlutować jedną nogą od płytki, albo odlutować jednym końcem transformator - wtedy można sprawdzać bez wylutowania diod. sprawdzasz czy diod przewodzą od transformatora do plusa i od transformatora do minusa płytki. Napięcie możesz zmierzyć na transformatorze albo na końcach diod...
Witam. Mam takie problem z prostownikiem że podłączając sam multimetr pokazuje napięcie ok5v, czy pod akumulatorem będzie normalnie czy raczej nie? Nie wiem czy go podłączyć bo wydaje mi się, że to raczej akumulatorowi nie pomoże.
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
Prawdopodobnie twój miernik mierzy napięcie skuteczne, a po podłączeniu akumulatora (kondensatora) będzie na nich napięcie maksymalne a to jest różnica.
Nic nie odwijaj - na razie. Twój pomiar być może jest niewiele warty, bo mierzysz napięcie wyprostowane - tętniące. Mierz napięcie zmienne (woltomierz na zakresie 20VAC - napięcia zmiennego), przy podłączonej żarówce 21W. Jeśli jest 11,5 - 12VAC zmiennego to powinno być OK. Zapomniałeś, że to napięcie skuteczne, a szczytowe jest większe o ok. 41% (dla...
Takie napięcia jak masz są ok, jak podłączysz akumulator to i tak wzrośnie ponad 16V.
Progi ustawiłem na : 12,8 V włączenie, Według mnie to za niskie napięcie.
Dokładnie tak jak piszesz. Zasilacz jest prawdopodobnie sprawny. A akumulatory mimo, że trzymają jeszcze napięcie to pojemności zapewne już brak :)
Przekaźnik z samopodtrzymaniem, wyłączanym czujnikiem zbyt niskiego napięcia (w uproszczeniu: prostownik -> przekaźnik DC -> tranzystor -> dioda Zenera)
No chyba że to poważniejsze uszkodzenie. Ale sprawdź ten kabel :) Zwarcie po stronie wtórnej - kilkukrotnie powtarzane w sekundzie próby uruchomienia przetwornicy, oprócz kabla zwarcie może być w elektrolicie za prostownikiem niskiego napięcia lub w owym prostowniku.
Dobrym początkiem diagnostyki jest podanie o jaki to prostownik chodzi? Producent, model - to podstawa. Jakieś zdjęcia, również w środku - to też bywa przydatne :-D
Regulacja triakiem w pierwotnym uzwojeniu transformatora to zły pomysł. Regulacja po stronie niskonapieciowej za pomocą tranzystora też nie najlepszy. I po co dwie regulacje? Dowiń kilka zwojów na wtórnym aby uzyskać ok.17-18VAC i zastosuj jeden z wielu opisywanych tu na elektrodzie regulatorów na tyrystorze (tyrystorach) na niskim napięciu.
Zakładam że na różnych zakresach prądowych napięcie będzie różne, czy tak? Jakie to mogą być zakresy? Dlaczego napięcie przed podłączeniem jest niskie? Dodano po 1 Ten prostownik nie jest najlepszej jakości naprawiałem taki jeden wydawało się że na ładne grube miedziane uzwojenia a po zdarciu lakieru okazało się że to aluminium Patrząc po cenie to nie...
W moim quadzie 150 jest taki problem, ze nie ma ładowania, aktualnie bez podlaczonego akumulatora miernik wskazuje 0.54v 0.40 przy dodawaniu gazu nawet spada. Jakis czas temu wskazywało 3v, mam nowy akumulator, jeżdżę na światłach i nie chce rozwalic akumulatora, a tak poza tym mam akumulator zelowy, moge go ładowac zwykłym prostownikiem do kwasowych...
Wiem, że temat stary jak węgiel, ale wyjaśnię o co chodzi. Otóż ten prostownik ma regulację napięcia od około 0,5V do16V. Więc jeżeli skręcimy potencjometr na minimum to logiczne jest, że nie będzie płynął prąd do akumulatora, bo napięcie prostownika będzie niższe od napięcia akumulatora. Należy po prostu kręcić potencjometrem w prawo aż wskazówka zacznie...
U mnie siedziały jakieś inne trafa. Trafo zasilające dawało bardzo niskie napięcie 225VAC, więc siedzące u mnie oryginalnie lampy mogły być 6V6, bo nie wierzę, że ktoś zasilał EL34 z tak niskiego napięcia. Dodatkowo prostownik był jednopołówkowy. Te drugie Treble to z tego co pamiętam Presence. Ja to rozebrałem bo u mnie ktoś nagrzebał strasznie a podstawki...
Bezpiecznik polimerowy w prostowniku? Na niskim napięciu?
Доброk... утра,к ... TELEWIZJREK52!Напl... питанl... конвеl... может...
Nie, zbyt niskie napięcie na prostownik.
Przysiadlem sie do dziadkowego telewizorka jw. ale cos nie moge dac sobie z nim rady.. poczatkowo myslalem ze chodzi o tda1170s ale nie mam wogole wlasciwych napiec zaraz po wtornej stronie tr.zasilajacego. Np. tam gdzie po prostowniku powinno byc (wg schematu) 168V jast 130V - wnioskuje ze cos obciaza ale co? Elki podmienilem prawie wszystkie, do tego...
Napięcie mierzysz z podłączonym akumulatorem czy bez? W prostych ładowarkach bez podłączonego akumulatora miernik pokaże napięcie skuteczne, które jest niższe od szczytowego napięcia ładowania akumulatora.
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
http://obrazki.elektroda.net/64_12489882... http://obrazki.elektroda.net/64_12489882...
Do (UPS) silnika łagodny start jest niepotrzebny wręcz szkodliwy. Z doświadczenia wiem też o mocy- kolega zakupił takiego UPS-a i pompka (jeszcze wtedy bez sterownika) nie ruszyła. Dlatego mój wybór przetwornicy i doładować akumulator automatycznym prostownikiem przy niskim napięciu akumulatora. A start po zaniku napięci- wystarczy przekaźnik łączący...
Zamienniki KT117 -2N6027 , 2N6028. Równoważny schemat zastępczy KT117 - https://obrazki.elektroda.pl/2386975200_... Bez wahania wymienić kondensator elektrolityczny С3-50uFx16V
wiem, że jak jest za niskie napięcie prostownik nie zacznie ładować, więc nie" ZABŁYSNĄŁEŚ" . Sprawa wyjaśniona , jutro zamówię drugi akumulator i po sprawie Dzięki Panowie za rady:) Można zamknąć temat.
Jeszcze co do taktowania, to zwróć uwagę, czy nie masz przypadkiem zaprogramowanego preskalera, albo w fuse-bitach zaprogramowanego CKDIV8(fabrycznie włączony), tak, żeby na darmo nie używać szybkiego zegara. Możesz spróbować użyć podwajacza napięcia, zamiast prostownika jednopołówkowego.
Akumulator ma na ta chwilę 13,2 V. Więc nie wiem czy wtedy prąd nie jest pobierany mniejszy niż gdy by akumulator był rozładowany. Zapewne tak. A z czego ma pobierać, skoro napięcie wyjściowe "prostownika" jest niższe od napięcia akumulatora? Ten wskaźnik działa jako "amperomierz". Im większy prąd ładowanie, tym więcej diod LED się świeci. 4A - 4 LED....
nie wprost a przez prostownik szczytowy (dowolna dioda anodą do wyjścia +, katoda na zacisk + niewielkiego kondensatora elektrolitycznego np. 10µF/25V, jego zacisk na wyjście -. Mierzysz napięcie na kondensatorze i dodajesz poprawkę na spadek napięcia na diodzie (jakieś 0,5V, lub 0,1 dla diody Schottky). Sens ma jedynie pomiar podczas ładowania...
Kolego, Krzysztof Kamienski! Rekomendowałem wykorzystać regulator po wtórnej stronie potem, jak autor wyłożył zdjęcie swojego prostownika. Popatrz i przeanalizuj stan transformatora, któremu kilku dziesiątków lat. Podejrzewam, że przy regulacji po pierwotnej stronie będą problemy. W 60 - 80 latach ubiegłego stulecia przy montażu transformatora rzadko...
Analiza była AC, no to na wyjściu masz składową AC. Przy czym masz ją w kilohercach, a to nie ma sensu. Prawdopodobnie podczas AC sweep wzięte są pod uwagę tylko pojemności złączowe diod i mostek nie przenosi 50 Hz i nic nie prostuje. Jak bardzo chcesz to ewentualnie napięcie tętnień wylicz sobie z wykresu na wyjściu przy analizie czasowej sterując...
(na diodach Schottky'ego, mają mały spadek napięcia) i ograniczenie napięcia do 5 V (stabilizator o niskim spadku napięcia) Jeszcze niższy spadek daje prostownik synchroniczny na MOSFET-ach.
Po mostku bez kondensatora napięcie ma wygląd impulsów z f = 100Hz i woltomierz pokazuje zaniżone napięcie.
Witam Prostownik jest sprawny. Jak podłączysz akumulator napięcie będzie prawidłowe.
Czy to może być wina że ten akumulator motocyklowy agm moretti 7A jest po prostu za słaby aby ten prostownik go wykrył? Przyczyną nie wykrywania akumulatora przez prostownik może być zbyt niskie napięcie na tym akumulatorze. Wydajność prądowa prostownika niema nic z tym wspólnego. Edit: No a co z zasilaczem od laptopa? Jakie jest napięcie wyjściowe...
kiedyś w miernictwie stosowane były prostowniki o ile pamiętam MIedziowe. miedź-tlenek miedzi o niskim spadku napięcia.
O jakim tu rozruchu mówimy jak maxymalny prąd ładowania nie przekracza 15A co jest opisane na obudowie prostownika.
Przez przekaźniki płynie napięcie 24vAC Nie do końca tak jest. Zasilanie układu jest 24 VAC, po przepuszczeniu przez diodę (prostownik jednopołówkowy) napięcie po diodzie będzie znacznie niższe. Albo trzeba zastosować przekaźnik na niższe napięcie, lub stworzyć prostownik dwu-połówkowy.
Co to za układ scalony 6850P13, nic o nim nie mogę znaleźć? spróbuj CR6850 wygląda na kontroler PWM czyli serce układu. Ciekawe do czego jest drugi scalak? Czyżby była dodatkowa stabilizacja po stronie niskiego napięcia? Normalnie na niskim napięciu jest prostownik kondensator, jakieś wyjście na transoptor i koniec. Nie widać po stronie niskiego dodatkowych...
Witam A ile wynosi napięcie stałe, za prostownikiem po transformatorze? PozdrawiaM.
Ten tranzystor, o którym pisałem kilka postów wyżej, okazał się wkrętem na jakiejś dziwnej podkładce :oops: :D Zasadniczo mogę Koledze doradzić to samo co Mod. Grzegorz Markowski - miernik w dłoń i na początek pomierzyć napięcia na wyprowadzeniach tranzystorów. Patrząc na schemat, ogólnie mogę dać Koledze kilka wskazówek co do interpretacji wyników...
Wartość skuteczna napięcia spadnie do ok 328 V przy czerpaniu prądu 200mA. Przepuściłem przez symulator zasilacza :) To jeszcze wystarczy określić opór uzwojenia wtórnego transformatora sieciowego, przy którym napięcie spadnie do pożądanych 320V, i na tej postawie określić, jaki dodatkowy opór należy włączyć w szereg z nim. Gorzej gdy się okaże że...
Niestety wymiana elektrolitów nie wiele dała, co najmniej tych w zasilaczu wymieniłem wszystkie na nowe, obok sieci i obok prostowników na niskie napięcie. Koszt nowego tunera DVB-T2 z programowanymi klawiszami wynosi od 80 złotych mając Smart. To nie jest dużo, pewnie Mux3 też szybko przejdzie na DVB-T2.
Witam a ten "potencjometr" nie jest czasem przełącznikiem obrotowym? Którym przełącza się odczepy uzwojenia pierwotnego lub wtórnego. Pokaż zdjęcia środka bo teraz to można tylko wróżyć. :idea:
Akumulator poszedł na złom
Ładując akumulator, napięcie z prostownika musi być większe od napięcia akumulatora .Inaczej by nie było ładowania.Max napięcie przy ładowaniu wynosi 2,75Vna ogniwo x6 ogniw = 16,5 V Oczywiście dotyczy to akumulatorów kwasowych. Ale zawsze można zrobić "odczep" na transformatorze i ładować niższym napięciem.
Trudno tu i teraz wykładać Ci całą teorię od podstaw. Uwierz mi na słowo, że kondensatory nie podwyższają napięcia - one tylko działając jak akumulator utrzymują wartość napięcia szczytowego (pojawiającego się co 0,01sek) w czasie, gdy to napięcie (dostarczane przez trafo i prostownik)jest niższe. Stabilizator obniża napięcie, utrzymując je na stałym...
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy? To ile powinno wynosić prawidłowe napięcie ładowania w innych samochodach zawszy miałem ok 14.40 v bo 13.70v na światłach to wydaje mi się ze mało. Nawet prostownik daje napięci ok 14.5v
Jeśli nawet będziesz mógł skorzystać z tego napięcia to i tak musisz użyć stabilizatora LDO bo dla zwykłego wyprostowane napięcie będzie za niskie. Użycie szybkich diod zapewni mniejszy spadek napięcia na prostowniku. Zastanów się nad inną opcją - jeśli trafo sieciowe ma miejsce można dowinąć nowe uzwojenie, pobierany prąd nie będzie duży więc przewód...
Witam! Tu prawdopodobnie istnieje problem zbyt niskiego napięcia z prostownika sieciowego, jak pisze huk90, ale zbyt dużo dziwnych i niejasnych spraw zawierają Twoje opisy misiek_250. Schemat 11AK30 jest w DS26 SE.
Można wiedzieć, co Kolega chcę zasilać na[pięciem rzędu 350VDC? Czy może chodziło o koledze o prostownik Z 230V na niższe napięcie?
Lepiej zastosuj wyłącznik typu S , który też będzie wyłączał prądy zwarciowe i uchroni prostownik przed uszkodzeniem. Oczywiście trzeba dobrać odpowiednio amperaż. Komplikowanie sobie życia. Do zabezpieczania strony niskiego napięcia w prostowniku wygodnie jest stosować bezpieczniki samochodowe. Niewielkie rozmiary, duża gama wartości prądu, łatwość...
Ja bym polecił akumulator żelowy. Jest on typowy do niskich zapotrzebowań mocy i można go lądować i rozładowywać bardzo dużo razy ponieważ po to zostały one stworzone. Głownie stosowane są w samochodzikach dla dzieci. Są one bardzo wytrzymałe . przy ładowaniu nie wydzielają z siebie wodoru. A zwykły akumulator wydziela wodór który jest łatwopalny. A...
witam !! mu tu gadu - gadu o składowej stałej a Kol. żarówki nadal się palą :D . w podobnej sytuacji stosowałem " diodę zenera " wykonaną z odpowiedniej ilości zwykłych diod krzemowych . na każdej jest spadek nap. około 0.6V przy połączeniu odpowiedniej ilości otrzymujemy żądany spadek napięcia . robiłem tak cewka / prostownik / dioda zen. do masy ....
Nie - za mała moc i za niskie napięcie.
1. Wydaje mi się, że regulator napięcia jest rozwiązany w identyczny sposób jak ten zamiesczony wcześniej z innego prostownika? Wygląda że tak - regulator fazowy na triaku, i to bardzej regulator prądu. 2. Na drugim zdjęciu widać układ który odpowiada za zmianę prądu 12V/24V (ten z diodą)? Bo zastosowano tam przekaźnik elektromagnetyczny To jest raczej...
Zastanawiam się dlaczego na Zasilaczu laboratoryjnym nic takiego nie ma miejsca. Bo zasilacz laboratoryjny ma już stabilizowane (stałe, po filtracji) napięcie wewnątrz przez odpowiednie układy do właściwej wartości i kondensator na wyjściu już nie podbija tego napięcia. Najniższy rysunek to prostownik jednopołówkowy czyli napięcie wyjściowe = ok.
Akumulator może trzymać napięcie, ale nie zapewnia pojemności znamionowej. Rozładuj akumulator do najniższego dopuszczalnego napięcia i podłącz go do prostownika. Jeśli akumulator jest zasiarczany, szybko osiągnie końcowe napięcie, ale nie uzyska pojemności .
A czy potrafisz zauważyć przepływ prądu przez akumulator??? Brak przepływu jest możliwy w kilku przypadkach: - napięcie z prostownika jest niższe, niż napięcie na akumulatorze, - uszkodzony akumulator (np. przerwa na połączeniu między ogniwami), - uszkodzony kabel łączący akumulator z prostownikiem, ...
Może dioda zenera może tranzystor któryś wylutuj i sprawdź .W którym miejscu to zwarcie nastąpiło?. Nie trzeba zabezpieczenia bo jest. Kiedy aku będzie miało za niskie napięcie to prostownik nie zadziała i zwarcie + i - niczym nie grozi. Elementów wiele nie ma wyjąć sprawdzić i po sprawie.
Prostownik zasilający regulator napięcia jest sprawny?
8x9 to daje 72V 8 woltowy akumulator nie może mieć mniej niż jakieś 7,5V. Niższe napięcie wskazuje uszkodzenie akumulatora. Fabryczny prostownik ma zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem akumulatorów. Jeżeli napięcia są takie niskie, to albo stał bardzo długo, albo jest awaria wózka. Możesz próbować ruszyć akumulatory zwykłym prostownikiem przez...
Napięcie po stronie wtórnej transformatora to około 18V jak widać za niskie napięcie.
Podłącz na wyjście mostka kondensator elektrolityczny o poj minimum 1000 mikro i dopiero wtedy zmierz napięcie.
Nie za wysoko? Oczywiście zdaję sobie sprawę ze spadku napięcia pod obciążeniem, ale to i tak około 20V za mostkiem. Biorę poprawkę na możliwy spadek napięcia w sieci. Jeżeli właściciel prostownika ma stale napięcie nie niższe niż 228V lub nie zależy mu na w miarę szybkim ładowaniu to możesz dać maksymalnie (bez obciążenia) 13,5 V AC przy 230V. Poniżej...
wymieniłem elektrolit w akumulatorze (60AH) i zaczołem go ładować, mam stary ruski prostownik maksymalny prąd ładowania jest 10A, wskazówka wychyliła się poza zakres to znaczy że akumulator ładuje się prądem ponad 10A, napięcie na akumulatorze podczas ładowania jest 8V a bez ładowania jakieś 6,5 sprawdzałem napięcie które daje prostownik i wynosi ono...
Czy przypadkiem napięcie wyjściowe nie jest regulowane? I czy całkiem przypadkiem potencjometr nie jest skręcony na niższą wartość?
Może nie skutkiem zbyt niskiego napięcia co zbyt niskie napięcie spowodowane uszkodzeniem prostownika selenowego. Jak nie masz oryginału to wstaw mostek na diodach np. 1N4007. Zwróć uwagę na temperaturę transformatora sieciowego czy za bardzo się nie grzeje. A napięcie wychodzące z transformatora na prostownik zmierzyłeś??
Po prostowniku w którym nie ma kondensatora na wyjściu jest napięcie pulsujace(nie wygładzone).Jak dokonasz pomiaru z kodensatorem zobaczysz że napięcie podskoczy.Tak że pomiar ktory zrobiłeś pokazał niższe napięcie.W prostowniku akumulator wygładza napięcie na wyjściu.
witam, nieprawda napięcie bedzie wynosić 15.8V
Bezpiecznik na niskim napięciu można zamontować polimerowy.
Czytając temat zauważyłem, że nikt nie "przyczepił" się do faktu zbyt niskiego napięcia po prostowniku. Zgodnie z moim doświadczeniem stałe napięcie po sieciowym prostowniku na dobrych elektrolitach powinno przekraczać 300V, a tu 260V - coś (mostek, kondensatory) jest nie tak. Proponuję to sprawdzić, a nie błądzić po omacku.
Mam pomysła. Mierz miernikiem wskazówkowych albo miernikiem z funkcją True RMS. Ewentualnie doczep do wyjścia kondensator, zmierz, wynik podziel przez 1,41... A zresztą :lol:
Owszem, zamierzam zastosować regulator napięcia regulowany (LT1083), ustawiony na 7,2V , nie wyobrażam sobie tego bez niego. No i oczywiście zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy. A jakie będzie napięcie po wyprostowaniu przez taki prostownik? Chodzi mi o najniższe napięcie w przebiegu (zastosuję kondensator).
We wzmacniaczu jest prostownik i stabilizator zmniejszonego napięcia. Poszczególne elementy (radio, CD, EQ) są zasilane niskim napięciem. Różnica między USA a Europą to tylko kwestia prostownika lub przetwornicy. Reszta powinna być identyczna. Możesz śmiało podłączyć zasilacz europejski.
Schemat poproszę, bo bez nie da rady :cry:
te stabilizator to jak będzie na 5V to będzie ok. z tym że jego nóżka gnd musi być do masy pozornej wtedy zawsze będzie dawał napięcie 5V względem samy pozornej. moje wątpliwości budzi jedynie ten wzmacniacz napięcia które się odkłada na 0,1Ohma. a konkretnie to kombinowanie z masami. mój symulator (crocodile Clip) nie radzi sobie z takimi układami...
Aj, ja to już różne widziałem sytuacje. :) A objaw wygląda albo na złe napięcie na styku odniesienia, lub na uszkodzony prostownik.
W zasilaczach beztransfomatorowych o niskim napięciu wyjściowym 330nF daje ok 20mA za dwópołówkowym prostownikiem a 10mA za jednopołówkowym, można to wyliczyć z reaktancji ale łatwo zapamiętać tą wartość, wychodzi z tego że 2,2uF to 150mA a 4,7uF ponad 300mA
Posiada jeszcze przewód przyłączeniowy, który lubi się uszkodzić :) Ewentualnie zwijacz przewodu.:) Do autora postu- przyłóż sobie omomierz do szczotek i uzyskasz jakieś wskazanie. Kręć delikatnie wirnikiem i skontroluj czy owo nie zanika, wtedy będzie to świadczyć o przerwie w willniku bądź tym, że któraś ze szczotek nie dolega. Teraz taka mała podpowiedź-...
Przepraszam bo to ciężki i nowy temat, szperałem cały dzień i natrafiłem na duży problem z rozwiązaniem napięcia wygląda to tak: PrądnicaAC trójfazowa Okolo 9kw 400v z prostownikiem na 230v(problem)regulator napięcia, silnikDC 5kw trójfazowy na napięcie 48/72v Problemem jest To ja rozwiązać zrównanie napięć 48 lub 72v Prądnicę przezwoić na niższe napięcie,...
Na początek sprawdź wszystkie diody, zarówno te na duży prąd po stronie wtórnej transformatora jak i te po stronie pierwotnej. Cały prostownik jest jakby dwuczłonowy. Pierwszy człon to regulator napięcia po stronie pierwotnej (~230V). Możesz sprawdzić poprawność jego działania odłączając od niego transformator i podłączając w zamiast niego żarówkę na...
w tej kawie (coś koło 1988)odpięcie regulatora to rozłączenie obwodu,regulator stratny pomierz miernikiem przewody!zdejmij obudowe lewą będą kolory!jest pod bakiem bo pęd powietrza chłodzi go.
Kolego, napisałem że ładowanie jest, więc diody w mostku sprawne. Teraz jak się sprawy mają. Zakupiłem nowe zenerki na 13V i nowe kondensatory. Zamontowałem i ...... jest dobrze. Dioda Full zaczyna jarzyć od 14.6V. Pytanie mam czy tak zostawić czy powinno być niższe napięcie. Jeżeli niższe, to jak je obniżyć?
To się nazywa: numer z "taaaką" brodą :twisted: Zbyt niskie napięcie na prostowniku wynika z metody pomiarowej. Twój miernik pokazuje skuteczną wartość napięcia. Zrób proste doświadczenie: podepnij do prostownika kondensator elektrolityczny (pamiętając o polaryzacji) i wtedy zmierz. Jeśli w prostowniku są diody wyjdzie ci około 17V, jeśli prostowanie...
Możesz to sprawdzić podnosząc napięcie prostownikiem.
Podczas odczytu i wgrywania podłącz prostownik, zbyt niskie napięcie oraz skoki napięcia może uszkodzić sterownik.
Robi się prostowniki bez spadku napięci. To jest układ dzielonego trafa, gdzie zamiast 2 diod właczone są mosfety. Te mosfety są sterowane z komparatorów zasilanych z innego tradycyjnego zasilacza. W bardzo drogich wzmacniaczach mocy mozna takie cuda spotkac.
Pomiar robi się nie wcześniej jak 30 min po odłączeniu od prostownika.
Na światłach na pewno nie, bo sprawdzałem jak nie mogłem odpalić i wszystko było wyłączone - zresztą samochód stał w garażu (17 stopni) to bym zauważył przez weekend. Ale gdyby akumulator był sprawny to nie powinno być podczas ładowania prostownikiem 12V ?
Genialny układ, nie ma co :D . Zasilać scalony generator - przetwornice prosto z sieci, by potem przez dwa transformatory impulsowe ,,bramkować' tyrystory po stronie niskiego napięcia za transformatorem głównym. To rosyjski patent czy amerykański ?
Dmuchawie nic nie powinno się stać, nawet gdyby prostownik dawał napięcie wyższe niż 16V- problem może być z prostownikiem, jak jego wydajność prądowa jest niższa niż prąd pobierany przez dmuchawę, a ta potrafi i ponad 10A pociągnąć. Np. moja, od Mitsubishi Pajero tak ma. V.
Trzeba szukać akumulatorów z widlaka, sztaplarki. Te są do tego stworzone i używki można znaleźć w dobrej cenie (jednak złom też, trzeba uważać). Podtrzymuję co napisałem wcześniej: akumulator rozruchowy się do tego nie nadaje. Każde zmniejszenie gęstości elektrolitu spowodowane niskim napięciem to przyśpieszony zgon.
Mam inny prostownik, więc wymienię i zobaczę czy to coś da. Nie sądzę, ustaw tak jak sugerował jeden z forumowiczów, nieco niższe napięcie wyjściowe po stabilizatorze, np. 18 V.
Prąd ładowania tego prostownika nie jest stały, na początku przy mocno rozładowanym akumulatorze prąd wynosi 4,2A-4,5A ale dość szybko leci do około 3A, a na koniec przy mniej więcej 14,5V na akumulatorze to zostają jedynie smętne elektrony nie prąd ładowania. Sam prostownik zły nie jest, ale dużych akumulatorów nie naładuje w rozsądnym czasie, ze względu...
Napięcie nie jest za niskie po wyprostowaniu powinno być ok 18V{12,8x1,4=ok 18V}.Ten potencjometr służy pewnie do regulacji napięcia na tę linijkę świetlną.Sprawdż diody
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
prostownik niski napiąć przetwornica napiąć niski napiąć średni napiąć niski napiąć
wodomierz magnes czujnik biegu wstecznego zasięg telewizji naziemnej
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Uszczelki głowicy puszczają po wymianie cylindra 50cc na 70cc Błąd ECM 0101 w Volvo - nie można usunąć, dlaczego?